NicoHF schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:42:
[...]
Dat vind ik ook zo lastig aan dit soort topics, hoop reacties gebaseerd op meningen waar niemand wat aan heeft.
Als TS niet zijn wettelijke rechten wou behalen en te vreden was met het aanbod had die echt geen topic aangemaakt.
Maar helaas daalt het niveau van het Shopping forum tot een dieptepunt met alleen maar meningen van andere die er niet toe doen.
We willen juridische argumenten zien die waar zijn, zonder een chatgpt tekst die niet gecontroleerd is.
Jammer dat die tijden voorbij zijn RIP
Aan TS Kan ik alleen maar adviseren om een topic te openen op Reddit en hopen dat Real daarop reageert.
Hopelijk mag ik dit hier schrijven, anders excuus Mod.
Ik merk zelf (ook weer in dit topic) dat de mensen die weten hoe het zit, worden tegengesproken door mensen die denken te weten hoe het zit. Er wordt een berg onzin verkocht, met N=1 bewijsstukken (of compleet uit de duim gezogen).
Die groep is zo mondig, dat het gros van posts er staan om die onzin te ontkrachten en een ge-heen-en-weer met die groep over de ontkrachting.
Topicstarters zijn daar niet mee geholpen en de reageerders die wel weten hoe het zit en goed advies willen geven, hebben steeds minder zin om zich in dit soort topics te mengen.
Althans, dat laatste is wat ik merk bij mensen die in het verleden wel in dit soort topics reageerden en nu niet meer, en het gevoel dat mij ook bekruipt in dit soort topics door alle oeverloze discussies.
EDIT: nu ik er zo eens over nadenk, is dit een symptoom van iets dat breder speelt in de samenleving. Tegenwoordig is een grote groep mensen er van overtuigd dat "hun mening" even veel waard is als de "mening" van een ander, ongeacht wie die ander is of wat de achtergrond van die ander is. Je ziet dat in discussies over klimaatverandering, waar wetenschappers die zich al decennia verdiepen in de materie om de oren worden geslagen met anekdotisch bewijs, en je zag dat bijvoorbeeld ook tijdens Corona, waar mensen die geen wetenschappelijke achtergrond hadden, wetenschappers tegenspraken.
Ik maak me daar best zorgen over. Niet om een topic op Tweakers, maar in het algemeen is dit wel een zorgelijke ontwikkeling.
[
Voor 18% gewijzigd door
Heroic_Nonsense op 09-07-2025 15:29
]