Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2025-2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:52

heho

Ommen, Overijssel

Ramzzz schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:14:
Het valt me op dat ik nu 2x op rij bij de uitslagen van Feyenoord 10 punten pak, dat begint op een patroon te lijken... :+
O, ik dacht dat van Persie de boosdoener is/was .... 8)7

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Seikbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 13:48

Seikbal

Tweakers Addict

Als deze bekerronde weer een afspiegeling voor het weekend gezien mag worden, dan weet ik nog niks met zekerheid te voorspellen

Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:20
Seikbal schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:48:
Als deze bekerronde weer een afspiegeling voor het weekend gezien mag worden, dan weet ik nog niks met zekerheid te voorspellen
Kreeg ook niet echt de indruk dat je het de afgelopen weken wel wist O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

bregweb schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:13:
[...]

Kreeg ook niet echt de indruk dat je het de afgelopen weken wel wist O-)
Pijnlijk dit... :(:), er zat een hele goede week tussen waarbij ik zelfs nog in de top5 kan eindigen

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:08

Quad

Doof

Mm 2 wedstrijden van het weekend, dus potentieel vallen er veel punten te verdienen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:07
Seikbal schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:48:
Vinger natmaken, uit het raam steken en invullen die lijst.

Of het werkt weet ik niet, maar als het wel werkt, bent u op maandag een gelukkig mens.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:20

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Quad schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:35:
Mm 2 wedstrijden van het weekend, dus potentieel vallen er veel punten te verdienen.
Ik vul vast twee keer nul in bij mezelf. Zo rolt dat dit seizoen.

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30
Nou, iedereen bovenin die denkt in te kunnen lopen als het zo blijft bij ajax... Dat heeft op 1 na de volledige top11 blijkbaar als voorspelling staan :D

Ah, 10 seconden nadat ik dit plaats
spoiler:
valt de 2-2

[ Voor 19% gewijzigd door whiteguy op 17-01-2026 17:59 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

OMX2000

By any means necessary...

Ik ga zo niet veel punten halen. En die dat wel doet heeft al helemaal geen verstand van voetbal ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:14
OMX2000 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:50:
Ik ga zo niet veel punten halen. En die dat wel doet heeft al helemaal geen verstand van voetbal ;)
Verstand bestaat niet in voetbal :Y

• bregweb
Axel schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:04:
[...]

Verstand bestaat niet in voetbal :Y
Dat zit toch bij de harde kern achter de goal?

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:14
bregweb schreef op zondag 18 januari 2026 @ 13:14:
[...]

Dat zit toch bij de harde kern achter de goal?
Ohja! Je bedoelt die mensen die altijd pepermunt kauwen en ranja drinken tijdens de wedstrijd, toch? Dom van mij!

Die zijn zelfs zo verstandig dat ze altijd korting pakken op jasjes met capuchons, petjes, trainingsbroeken en sportschoenen. Massa is (goedkopere) kassa!

[ Voor 21% gewijzigd door Axel op 18-01-2026 13:23 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik heb NIKS goed denk ik. Ik dacht zul je zien dat Feyenoord er met 0-2 af gaat tegen Steijn maar dat is wensdenken en dat kost me altijd punten (net als Ajax op winst zetten -red.). En dan zie je 0-2 staan.

[ Voor 78% gewijzigd door Typhone op 18-01-2026 18:10 ]

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-01 19:49
Wat een week. Denk je er geen pepernoot van te bakken, eindig je toch als 4e van de week in de poule!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-02 22:01
Toch knap,
7,0,7,7,0,7,16,0,0.

Redelijk alles of niets dit weekend.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ben wel benieuwd wie de alles heeft dan want ik heb niets. -O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Gelijk gebleven met plaats 31...

Onze pool staat wel 4e!

[ Voor 29% gewijzigd door carpebios op 18-01-2026 21:03 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:45
3 Toto's goed, het houdt niet over zeg :/
Maar hé, we zijn wel een punt ingelopen op Feyenoord!
Volgende week toch maar weer het orakel vragen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:38
24 punten, zelden net zo diep gezakt als Feyenoord...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Superkiwi schreef op maandag 19 januari 2026 @ 01:55:
3 Toto's goed, het houdt niet over zeg :/
Maar hé, we zijn wel een punt ingelopen op Feyenoord!
Volgende week toch maar weer het orakel vragen.
Het enige voordeel hiervan is dat PSV beter lijkt dan ze zijn. De wet van de remmende voorsprong komt eraan. Maar het nadeel daarvan is dat geen enkele club eronder ook maar enigszins constant presteert dus het heft zichzelf weer op.

Wat een complete armoede. Zie bijv ook Heerenveen weer choken tegen Groningen na vorige week zo te hebben gespeeld tegen Feyenoord. AZ idem na de 600-klapper tegen Ajax (of waren het er 60?).

De logica van de ene week doortrekken naar de andere is direct puntenverlies. Continu, keer op keer hetzelfde. Ik ga serieus vanaf volgende ronde de logische voorspelling omdraaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 19-01-2026 08:59 ]

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:18
Megupe schreef op maandag 19 januari 2026 @ 04:07:
24 punten, zelden net zo diep gezakt als Feyenoord...
Trust me, na gister het met lede ogen aangezien te hebben in de Kuip wordt het de komende weken nog wel erger hoor.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Megupe
Typhone schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:58:
[...]

Het enige voordeel hiervan is dat PSV beter lijkt dan ze zijn. De wet van de remmende voorsprong komt eraan. Maar het nadeel daarvan is dat geen enkele club eronder ook maar enigszins constant presteert dus het heft zichzelf weer op.

Wat een complete armoede. Zie bijv ook Heerenveen weer choken tegen Groningen na vorige week zo te hebben gespeeld tegen Feyenoord. AZ idem na de 600-klapper tegen Ajax (of waren het er 60?).

De logica van de ene week doortrekken naar de andere is direct puntenverlies. Continu, keer op keer hetzelfde. Ik ga serieus vanaf volgende ronde de logische voorspelling omdraaien.
Volgende week krijg je dus weer logische uitslagen.

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Gered door de wedstrijd van de week .... Het kan verkeren, daar heb ik nog bijna nooit fatsoenlijk mee gescoord. Dat Feyenoord er 3 zou maken tegen Sparta, had ik natuurlijk wel "gezien" O-) :X
Ik hoop dat mijn teamnaam snel veranderd kan worden in, PrinsInterim of iets dergelijks :'(

• donkerlicht
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 30-01 16:40
Potjandorie, vandaag ontving ik een mail over het aangaan van een Hero-abonnement. In eerste instantie dacht ik aan phishing. Toen toch maar even gekeken op voetbalpoules en bleek ik gewoon weekwinnaar te zijn, terwijl ik dacht een vrij slechte ronde te hebben gehad. Het was wel kantjeboord. Bedankt voor de reminder @makooy afgelopen vrijdag om nog even de speelronde in te vullen!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ramzzz schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:14:
Het valt me op dat ik nu 2x op rij bij de uitslagen van Feyenoord 10 punten pak, dat begint op een patroon te lijken... :+
Dat patroon is nu doorbroken. Boeie…

SP-AR-TA! *O*

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:47
Henkie schreef op zondag 18 januari 2026 @ 20:18:
Wat een week. Denk je er geen pepernoot van te bakken, eindig je toch als 4e van de week in de poule!
En nogsteeds kan je geen pepernoten bakken

PSN: Europhea

• bregweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKzhvhlu7pKHOerMauPLBsyWEEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large

Op zaterdag werd er in de Arena begonnen met Ronde 19 tegen Kowet. Ajax had geen kind aan de Eagles en had met rust met 4-0 voor moeten staan, maar het was maar 2-0. Ajax verviel in dezelfde fout als tegen Telstar, namelijk arrogantie en kwam heel slecht uit de kleedkamer. Eagles hadden wel geleerd van dat duel en binnen no-time was het 2-2 en hadden de Eagles de wedstrijd compleet overgenomen. Grim hielp niet echt mee door Klaassen te vervangen door Sutalo, van die man is is helemaal niets meer over. Toch wist Ajax nog twee 99% kansen erbij te voetballen en te missen. Eindstand 2-2.
Gemakkelijk te voorspellen uitslag, 14 goede voorspellers.

PEC scoorde al in de 7e minuut en verdubbelde de voorsprong in de 26e minuut, AZ was waarschijnlijk nog dronken van het bekersucces van afgelopen woensdag. Na de rust werd AZ nuchter en kwam via Koopmeiners op 2-1, nog een kwartier om alles recht te zetten. PEC hield stand en wist zelfs de 3-1 te maken in de laatste minuut. Dat kostte Martens de kop, hij moet een andere werkgever zoeken, 3 dagen nadat hij Ajax met 6-0 vernederde. Het blijft een raar wereldje.
0 juiste uitslagen, er waren er ook maar 5 die PEC zagen winnen.

PSV dendert ook in Sittard door richting de landstitel en kwam al snel op 0-1 via Wanner, na een mooie aanval via de rechterflank. Sierhuis kon het echter nog mooier, hij scoorde een paar minuten later via een prachtig afstandsschot de 1-1. Dat was het startsein voor Fortuna om te doen waar ze goed in zijn: niet voetballen en de wedstrijd doodmaken. Dat lukte tot een kwartier voor tijd, Perisic maakte de 1-2 een uitslag die we bij PSV juist niet voorspellen.
4 juiste voorspellers, dit was vooral te danken aan de matige productie van PSV.

De eerste helft in kralingen kunnen we snel vergeten, des te beter was de tweede. Telstar speelde zijn favoriet spelletje, kwam 0-2 voor en geeft het dan weer uit handen, einduitslag 2-2.
Heel veel gelijke spelen, er waren er 7 die het helemaal juist wisten te voorspellen.

Zaterdagavond laat dacht ik nog dat de wedstrijd van de week NAC-NEC was geworden. Met een vroege goal maakte Dasa de 0-1 en vlak daarna maakte Ouaissa de 0-2. Soumano blaaste nieuw leven in het avondje NAC en scoorde voor rust de 1-2 en na de rust de 2-2. Proper bracht NEC weer op voorsprong, maar Kemper maakte opnieuw gelijk. Heel Breda dacht aan een puntendeling, behalve Sano dacht anders, in minuut 94 maakte hij de 3-4.
Eervolle vermelding voor de voorspelling van @Fendermen: 1-221. Dat werd het dus niet. Maar achteraf had hij het net zo mis als iedere voorspeller van winst voor NEC, niemand had het exact goed.

Op zondag werd het kampioenschap van het Noorden in Heerenveen geclaimd door Groningen. In de eerste helft kwamen er geen doelpunten, ondanks enkele spannende momenten en kansen aan beide kanten. In de tweede helft scoorde Heerenveen, via keeper Klaverboer, in het eigen doel. Een lage voorzet van dichtbij de achterlijn werd door hem niet weggewerkt, maar er ingewerkt. Zelf vond hij het geen grote blunder, ik wel. Heerenveen slaagde er niet in om het betere Groningen bang te maken, zeker niet na de verdiende 0-2 via Blokzijl.
En dan een echte eervolle vermelding voor @DutchEagle1993, als enige juist voorspeld!

Het kampioenschap van de Achterhoek werd terecht gewonnen door Twente, op bezoek in Almelo. Twente kwam in minuut 30 op voorsprong door een kopbal van van den Belt van dichtbij vanuit ongedekte positie. Dit was het signaal voor de intelligente supporters achter het net om met Ranja te gaan gooien en intelligente ballenjongens om spelers uit te schelden, waardoor de wedstrijd tijdelijk werd gestaakt. Na een ongelukkige handsbal werd in de tweede helft via de VAR een penalty gegeven aan Twente, die Opa van Wolfswinkel vakkundig binnenschoot. Heerlijke pingel zonder rare aanloop, gewoon hard in het hoekje. Kunnen ze in Marokko nog wat van leren! Wie ook nog wat moet leren is scheidsrechter van der Eijk. De rode kaart voor Zerrouki was totaal overbodig, maar gelukkig was deze beslissing verder niet van invloed op de wedstrijd, het bleef bij 0-2.
Een makkie, dachten 27 juiste voorspellers.

Volendam kwam al na 10 minuten op voorsprong in eigen huis, een mooi doelpunt van Ideho, en het was al helemaal feest aan de Dijk, na de 2-0 van Kuwas. Na rust maakte Utrecht de aansluitingstreffer, maar daar bleef het dan ook bij.
90% van ons dacht toch echt dat Utrecht ging winnen, @RudyL wist het beter, als enige!

Tot slot de meest besproken wedstrijd van de week, waar Sparta op bezoek kwam bij de grote broer. Na een in het begin afwachtende houding, begon Sparta gewoon te voetballen en stond het 10 minuten na rust opeens met 0-2 voor. Een mooi afstandsschot van Hwang bracht de spanning echter terug, totdat Sparta in minuut 72 de 1-3 binnen schoot, wedstrijd gespeeld denk je dan. Maar dan heb je niet gerekend op Van Persie, de zoon bedoel ik, die is namelijk wel in vorm. Met een doelpunt achter het standbeen en een geweldige omhaal trok hij de stand gelijk in minuut 87 en 88. Maar in Rotterdam hebben ze hetzelfde probleem als in Amsterdam….. Als het tegenzit, dan zit het ook goed tegen. In de 93e minuut nog steeds proberen te winnen is wel de bedoeling als je thuis speelt, maar niet als één van je spelers niet meer kan lopen, dan moet je iets voorzichtiger zijn. Dat bewees Sparta door nog één keer goed te counteren en de winnende 3-4 binnen te schieten. Rotterdam huilt, Rotterdam lacht. En het knetterde nog lang na in Rotterdam Zuid.
Weinig lachers in onze Pool, want wij dachten dat Feyenoord ging winnen. Ik kwam een 3-3 tegen en twee keer een 2-3, maar dichterbij kwamen we niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_MPopHSqaMIZLHO-K0hAMuC-qM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large

De top 5 van deze week:
@donkerlicht 46 punten
@ironmaidens 45 punten
@Maarten 44 punten
@Henkie & @ParaDroid2 42 punten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrWmG_yTIYK_EUrPzQSGeg5J4KA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large

Ja een rondewinnaar! En lichtpuntje in de duisternis van deze donkere ronde:: @donkerlicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04DU5gTH33Vkyi5G4-xlHrZrma4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large

Nog te spelen wedstrijden:
Ronde 16 AZ - Excelsior (woensdag 21 januari 2026 om 18:45 uur)
Ronde 18 NEC - FC Utrecht (onbekend)

De top 10 zonder deze twee wedstrijden:

1 @whiteguy 779
2 @M@cer 769
3 @Rubeo38 765
4 @YES 761
5 @Megupe 758
6 @Heho 750
7 @Ajaxalex 745
8 @HeerKaas 743
9 @Jay-K 737
10 @Sargan 735

Eindelijk wat nieuwe gezichten in de top 10, welkom! Maar pas op, het ligt allemaal heel dicht bij elkaar. Grootste stijger (en binnenkomer) op pagina 1 is @ironmaidens met 18 plekken winst. Grootste daler is @Chulin, maar die vergat de 1e wedstrijd te voorspellen….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ybHc1Eh8TeI0yJkzVKDDqiggfQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large

Funny facts:
Ronde records, geen wijzigingen, maar das logies.
1 @Quad 72 punten
2 @MM99 70 punten
3 @thijssie007 & @YES 67 punten
5 @ThaSorcerer & @IkBenDeSjaak 66 punten

Iedereen heeft de wedstrijd van komende woensdag ingevuld, BRAVO _/-\o_ *O*

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Dat Volendam van Utrecht zou winnen had ik wel voorzien!
Verder.. tsja.. gefeliciteerd weekwinnaar @donkerlicht !

• ironmaidens
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:26
Pas maar op, @whiteguy. Ik kom er aan. /s

Nee, geintje, Ik heb gewoon een paar keer geluk gehad. XD

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:02:
Eervolle vermelding voor de voorspelling van @Fendermen: 1-221. Dat werd het dus niet. Maar achteraf had hij het net zo mis als iedere voorspeller van winst voor NEC, niemand had het exact goed.
@mavaros heeft er een concurrent bij _/-\o_

• mavaros
Ik heb dit jaar een ander doel.

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

mavaros schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:19:
[...]

Ik heb dit jaar een ander doel.
Een korf?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:45
Gezellig met @Isheara op plaats 103 :)
De top 100 is in zicht!

@Razenko en @Henkie zijn al te ver uit zicht, daar mag wel enig onderzoek naar gedaan worden.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-01 22:36
Superkiwi schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:58:
Gezellig met @Isheara op plaats 103 :)
De top 100 is in zicht!

@Razenko en @Henkie zijn al te ver uit zicht, daar mag wel enig onderzoek naar gedaan worden.
Mooi gedeeld plaatsje, samen @Superkiwi

Upwards and onwards!

Keep rolling sixes!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:08

Quad

Doof

Dit had zo een tekst ban George R.R. Martin kunnen zijn.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Voor mij ook!

Tenminste... als ik een verrekijker gebruik. ;(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

AZ maakte mijn 'top ronde' niet naar verwachting af... misschien had ik mijn voorspelling gezien de grillen daar aan moeten passen maar toch... bij 45 puntjes gebleven voor ronde 16.

• bregweb
De afsluiting van ronde 16:

De oude top 5 had allemaal winst voor AZ ingevuld, drie van de 5 hadden een juist doelpuntenaantal voorspeld en scoorden dus nog 2 punten.

De voorlopige top 5 van deze speelronde was:
1. @Purehz 53 punten
2. @Thijssie007 50 punten
3. @Axel 49 punten
4. @Frituurman 47 punten
@Quantor 47 punten

De Top 5 is geworden:
1 @Purehz 55 punten
2 @Thijssie007 52 punten
3 @Axel & @Quantor 49 punten
5 @Frituurman 47 punten

Weekwinnaar @Purehz Gefeliciteerd

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-02 16:20
Bedankt!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik dacht nog bij het zien van de notificatie: zal wel weer een ronde moeten invullen, maar ben gewoon 3e in een ronde \o/ en dat als nr 110 van de 126 actieve spelers in onze pool. Haha, maakt mn dag goed. Dank organisatoren!

• makooy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCRDNbgCAYVAkrN8AwG6jxsIVPw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Ge2g7ed0IhDncpuIDEoDE74o.gif?f=user_large

Speelronde 20!

Let op! er ontbreekt 1 wedstrijd ( Eagles - Heereveen) dus het kan zijn dat je maar 8 wedstrijden kan voorspellen.

deze spelers hebben meer dan 1 wedstrijd niet voorspelt:

@Typhone, @Maarten_E, @jm2th2, @Axel, @R-B, @Carpebios, @Chulin, @FREAKJAM, @lameeuw, @Deniol, @frumper, @majoh, @brombeer21, @DutchEagle1993, @ElwinP, @Mavaros, @Geerius, @Hoianddoei, @Henkie, @ST10©DE, @thijssie007, @Fendermen, @groggy, @Vld1989, @RudyL, @Stakie, @ParaDroid2, @ElMacaroni, @Jordi0344, @wokkelz, @Freshnezz, @robbydw, @Frituurman, @reaL_G, @Mrk87, @Xantoz, @Gynnad, @HippiePaci, @IkBenDeSjaak, @ironmaidens, @JasperS1994, @Jero_B, @Purehz, @lhjlu, @Lucatoni, @MichelB24, @OMX2000, @Despotes98, @peto84, @PL3X4N, @Heho, @Razenko, @JamesDelaney, @Willem_48, @Sargan, @Mrkoekie, @Scholtmeijer7, @ThaSorcerer, @StoOker, @poes, @Supermach, @pelle888, @zzendon

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
Toevallig zojuist gedaan!

• mavaros
Seikbal staat bovenaan op pagina 6 van de poule. Ook helemaal alleen, en het is pas zaterdag.

De weg naar pagina vijf ligt in het grijpbare vooruitzicht. Twee goede rondes en u staat onderaan op pagina vijf. En dan kan je verder naar boven kijken.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Nou @toolkist enkel bij Sparta gaat het goed die ik op winst heb staan. Telstar de jankerds verloren van AZ en Groningen won ook gewoon. Het anti voorspellen doet het slecht deze week. Feyenoord kan niet verliezen van Heracles, PSV kon niet gelijkspelen maar deed dat toch met de omgekochte Schouten.

• Megupe
Hier ook weer bijzonder slechte week qua resultaten, mijn voorspellingen waren wel goed.
Je zou bijna hopen dat er weer interlands komen *ik verstop me ff*

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Megupe schreef op zondag 25 januari 2026 @ 18:13:
Hier ook weer bijzonder slechte week qua resultaten, mijn voorspellingen waren wel goed.
Je zou bijna hopen dat er weer interlands komen *ik verstop me ff*
Bravo six, going dark.

• makooy
Heb ik een keer een goede ronde kom ik 1 puntje te kort voor de top3 |:(

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Zonder uitslag van Heerenveen gedeeld 9e van de poule deze speelronde.
Dat is niet verkeerd... dus we hoeven nog geen interlands te spelen hoor hahaha.

[ Voor 0% gewijzigd door Seikbal op 26-01-2026 10:29 . Reden: typo ]

• bregweb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKzhvhlu7pKHOerMauPLBsyWEEA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PaWOuW2DmHujEZw77HAlDAAX.gif?f=user_large
Op zaterdag trapte Ajax thuis af tegen Volendam. Tweemaal een voorzet van Bounida en tweemaal Baas die inkopt en een schot van Volendam tegen de paal, dat gebeurde in de eerste helft, de tweede had niet gespeeld hoeven te worden.
36 exact goede voorspellers, niet al te moeilijk dus.

PEC Zwolle, op bezoek in Nijmegen, kwam verrassend op voorsprong in de 15e minuut door een doelpunt van Namli met een schot in de linkerbovenhoek. In een leuke wedstrijd kwam NEC terug via Ogawa met een kopbal van dichtbij. De tweede helft was opnieuw leuk met kansen voor beide teams. NEC trok uiteindelijk aan het langste eind via Chery. PEC creëerde nog enkele spannende momenten, maar slaagde er niet in te scoren.
Dit was nog makkelijker, 41 juiste voorspellers, een 2 - 1 voor de wedstrijd van de week, dat is 12 puntjes bijschrijven, helaas hield het hier wel op voor de rest van de voorspellers.

PSV scoorde in de 27e minuut dankzij Driouech en leek op weg naar de veel voorspelde drie of vier nul, maar Schouten dacht hier anders over. Na dom balverlies rand strafschopgebied maakte hij een overtreding om zijn fout te herstellen en uit de vrije trap zorgde Kemper met een kopbal voor de 1 - 1. Na de aftrap werd Schouten opnieuw aangespeeld, verloor de bal aan Brym die op de paal schoot, via de andere paal de bal terug kreeg en toen wel scoorde. Ruststand 1 - 2. PSV drong aan, maar slaagde er niet in te scoren, tot de blessuretijd aanbrak en PSV alsnog de gelijkmaker via Obispo binnen kopte.
Tsja, dit had niemand aan zien komen, alleen maar winst voor PSV. behalve @Seikbal hij voorspelde een 2 -3 en krijgt 2 schamele puntjes voor zoveel overmoed.

In Twente verandert er weinig, goed voetballen en niet scoren is al weken de trend. Excelsior had hier vrede mee, zodat een leuke wedstrijd in 0 - 0 eindigde.
Zeven spelers geloofde wel in een gelijkspel voor Excelsior, helaas had niemand een brilstand ingevuld.

In derby in Noord Holland tussen Telstar en AZ, onder ijskoude omstandigheden. Dat was misschien een excuus voor de saaie eerste helft, die in 0 - 0 eindigde. In de tweede helft veranderde er weinig, totdat in de 78e minuut Jensen AZ op voorsprong schoot. Telstar probeerde van alles, maar een doelpunt was te veel gevraagd.
Drie juiste voorspellers en dat is een vermelding waard: @Chibi-Hierro , @Quantor en @Gynnad!

Groningen startte thuis goed tegen Fortuna en kwam al na zes minuten via Janse op 1 - 0. Zwak uitverdedigen, want in Nederland moeten we het voetballend oplossen, zorgde voor de 1 - 1, Sierhuis pakte het cadeautje uit. In de 32e minuut kwam Fortuna zelfs op voorsprong via Duijvestijn. Groningen werkte hard voor de gelijkmaker, maar een wedstrijd doodmaken kun je wel overlaten aan de mannen van Danny Buijs.
Groningen was onze grote favoriet, alleen @ElMacaroni vulde de bekende 2-1 op de juiste manier in, dat is voetbalkennis!

Dat de carrière van Ron Jans niet heel prettig gaat eindigen is al weken het gesprek van de dag en ook Sparta, op bezoek in Utrecht, besloot hier aan mee te werken. Mito scoorde in de 7e minuut al de 0 - 1, via een snelle counter. Held van de middag werd opnieuw Drommel, die alle pogingen van Utrecht uit zijn doel wist te houden. De onbegrijpelijke beslissing van de scheidsrechter om een gevangen bal van Drommel als overtreding te zien, werd gelukkig door de VAR teruggedraaid.
De meningen waren verdeeld, toch nog 4 personen die het exact goed hadden.

Feyenoord kwam langzaam op gang, ondanks de basisplek voor nieuwkomer Deijl, maar scoorde in de 23e minuut via Sauer, op een mooie voorzet van Hadj Moussa. Heracles kwam zes minuten later op gelijke hoogte, na een domme overtreding van Bos, penalty van Kulenović. Bos maakte zijn fout goed en zette Feyenoord weer op voorsprong, rust 2 - 1. Feyenoord controleerde en heracles kon weinig, het was wachten op de 3 - 1 en die kwam in de 83e minuut via uitblinker Hadj Moussa. Tengstedt deed wat hij niet vaak doet, scoren en zorgde voor de 4-1. Heracles deed in blessuretijd nog wat terug, waardoor de eindstand op 4 - 2 uitkwam
En er is nog een echte voetbalkenner die als enige een uitslag goed heeft: @jm2th2 wist al dat dit een 4-2 zou worden.

Go Ahead Eagles tegen Heerenveen is uitgesteld naar 11 februari. De Deventenaren hebben om uitstel gevraagd vanwege een Europese duel, we wensen ze veel succes komende donderdag thuis tegen Braga.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_MPopHSqaMIZLHO-K0hAMuC-qM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wLl5Y1uacBeQf4akqNliOYkz.gif?f=user_large
De voorlopige top 5 van deze week:
1 @Proliges 47 punten
2 @Freshnezz 44 punten
3 @Gynnad 41 punten
4 @Jero_B, @Rubeo38 & @Makooy 40 punten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrWmG_yTIYK_EUrPzQSGeg5J4KA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MKtaZjYxu1GWe90VxgN9Yc2l.gif?f=user_large

Helaas, nog even geen weekwinnaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04DU5gTH33Vkyi5G4-xlHrZrma4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BZPWjoOj6vg28uRvNVC9yPIc.gif?f=user_large

Nog te spelen wedstrijden:
Ronde 18 NEC - FC Utrecht (woensdag 11 februari 2026)
Ronde 20 Go Ahead Eagles - Heerenveen (woensdag 11 februari 2026)

De top 10 zonder deze twee wedstrijden:

1 @whiteguy 814
2 @M@cer 807
3 @Rubeo38 805
4 @YES 794
5 @Heho 783
6 @Megupe 782
7 @HeerKaas & @Jay-K 773
9 @Ajaxalex & @IkbendeSjaak 771

Geen veranderingen in de top 4, maar de top 3 maakt het spannend en kruipt dichter naar elkaar toe. Grote winnaar van pagina 1 is @Freshnezz die 11 plaatsen stijgt naar positie 24. Grote tranen rollen er in huize @jbdeiman een daling van 4 plekken naar positie 19 maakt hem de grote verliezer van pagina 1. De laatste voorspeller op pagina 1 is @groggy met 745 punten, dan weten jullie wat je te doen staat om ook op pagina 1 te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ybHc1Eh8TeI0yJkzVKDDqiggfQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/wAJFwgW5PjIlpAW7VG6gCKH0.gif?f=user_large

Funny facts:
Ronde records, alweer geen wijzigingen, door een uitgestelde wedstrijd en verrassende uitslagen.
1 @Quad 72 punten
2 @MM99 70 punten
3 @thijssie007 & @YES 67 punten
5 @ThaSorcerer & @IkBenDeSjaak 66 punten

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:07
@bregweb Altijd machtig mooi om het verslag weer te lezen, hulde!

• makooy
Voor de eerste keer dit seizoen genoemd in weekverslag *O*

Thanks @bregweb voor je verslag weer!

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Alsof het niet had gekund dat ze zelfs met mijn voorspelde 2-3 uitslag hadden gewonnen van PSV. Wat scheelde het hahaha.

Bedankt voor de vermelding en mooi verslag weer @bregweb!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
makooy schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:43:
Voor de eerste keer dit seizoen genoemd in weekverslag *O*

Thanks @bregweb voor je verslag weer!
En ik twee weken achter elkaar :D

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Paar flinke verrassingen afgelopen weekend, dus niet zo geweldig gescoord. Toch nog een plaatsje gestegen algemeen zie ik, dus dat is mooi.
Kijken of we de aanval op de top 3 eens kunnen inzetten 8) >:)

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:12
bregweb schreef op maandag 26 januari 2026 @ 23:10:
Geen veranderingen in de top 4, maar de top 3 maakt het spannend en kruipt dichter naar elkaar toe. Grote winnaar van pagina 1 is @Freshnezz die 11 plaatsen stijgt naar positie 24. Grote tranen rollen er in huize @jbdeiman een daling van 4 plekken naar positie 19 maakt hem de grote verliezer van pagina 1. De laatste voorspeller op pagina 1 is @groggy met 745 punten, dan weten jullie wat je te doen staat om ook op pagina 1 te komen.
:'( :'( :'(
Nog steeds, wrijf het er maar in hoor.... :+
Mijn vrouw vroeg al wat er toch met me aan de hand was. :D

Zonder gekheid, eigenlijk ben ik al blij dat ik nog in de top 20 zit, maar de ingezette daling moet niet te lang gaan duren natuurlijk, want dan kukel ik zo de top 20 uit.

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-01 00:24

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

bregweb schreef op maandag 26 januari 2026 @ 23:10:

Groningen was onze grote favoriet, alleen @ElMacaroni vulde de bekende 2-1 op de juiste manier in, dat is voetbalkennis!
Mijn moment of fame. Klaar voor de rest v/h seizoen!

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 16:28
Tijd voor een inhaalslag. Het overzicht weer een beetje kwijt geraakt.
De volgende abonnementen zijn aangevraagd:

@ironmaidens kreeg nog een abonnement uit speelronde 11. Deze kon niet worden gegeven omdat hij nog een abonnement had. Deze is inmiddels aangevraagd.
@Purehz won speelronde 16 De inhaalwedstrijd is inmiddels gespeeld.
@donkerlicht won speelronde 19.

Speelronde 18 en 20 worden 11 februari gespeeld. Daarna zijn de weekwinnaars ook weer bekend.

Verder een groot compliment naar @bregweb en @makooy _/-\o_ _/-\o_
Zonder de verslagen en reminders zou dit initiatief lang niet zo mooi zijn.
De waardering hiervoor is zeer groot!

Daarnaast mogen we @Typhone niet vergeten. Ik en velen in dit topic hopen dat je het schrijf talent nog kan laten spreken in een paar verslagen de komende speelrondes :)

Succes en sterkte allen met de Eredivisie voorspellingen. Het zijn geregeld pijnlijke speelrondes. Ik kijk persoonlijk niet erg uit naar zondag 14.30, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

• makooy
Zal ik in navolging van de post van @Lekkerboeie86 maar weer even een leuk statistiekje posten.

Op basis van onze voorspellingen zou de ranglijst er in de eredivisie zo uit hebben gezien:
Ranglijst
ClubPunten
Feye58
Psv58
AZ51
Ajax48
Twen45
Utre43
Nec39
Eagl35
Spar33
Gron31
Heer29
PEC13
Fort11
Nac11
Exce10
Vol6
Tels4
Hera3

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Het is een wonder dat er niet meer mensen geblesseerd zijn geraakt, bij het voorspellen van Feyenoord ... 8)7

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
Het is gebeurd, komende zondag voor de allereerste keer ooit een verlies voorspeld voor mijn cluppie Feyenoord. Dat is normaal toch wel erg tegen mijn principes, maar de dag die je wist dat zou komen is hier: ik kan er echt niet meer onderuit.

• bregweb
Vld1989 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:57:
Het is gebeurd, komende zondag voor de allereerste keer ooit een verlies voorspeld voor mijn cluppie Feyenoord. Dat is normaal toch wel erg tegen mijn principes, maar de dag die je wist dat zou komen is hier: ik kan er echt niet meer onderuit.
Tis ook wel echt bizar hoeveel spelers er geblesseerd zijn. PSV mist alleen wat spitsen, maar daar hebben ze Til voor.

• toolkist
  • Niet online
Principes boven het spelletje, je kan het dus hou vol!
@Gonadan en ik weten er alles van. En zeg nou zelf, je wil toch niet bekend staan ala de Feyenoord versie van @Superkiwi / @Typhone ?

• heho

heho

Ommen, Overijssel

#metoo :O

• toolkist
  • Niet online

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

bregweb schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:35:
[...]

Tis ook wel echt bizar hoeveel spelers er geblesseerd zijn. PSV mist alleen wat spitsen, maar daar hebben ze Til voor.
"PSV mist alleen 'wat spitsen'"?

Alle spitsen. :')

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Seikbal

Seikbal

Tweakers Addict

Gewoon volhouden inderdaad, er komt een moment dat het anders word.

Principes gaan toch voor het spel hahaha... bij mij in ieder geval. OK, misschien sta ik daarom op deze plek in het klassement maar daarom kan ik altijd naar boven kijken!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Toch goed dat ik nog even checkte. Normaal ontloop ik de tagcloud van @makooy wel maar die is nu nog helemaal niet langs gekomen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Goed gedaan! Je gaat +5, +7 of +10 punten pakken! @toolkist staat dit jaar boven mij omdat ik geloof had in Ajax…

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:11:
[...]

Goed gedaan! Je gaat +5, +7 of +10 punten pakken! @toolkist staat dit jaar boven mij omdat ik geloof had in Ajax…
Kun je nagaan hoe ver ik boven je zou staan als ik tegen Ajax zou poolen....

• makooy
Gonadan schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:50:
Toch goed dat ik nog even checkte. Normaal ontloop ik de tagcloud van @makooy wel maar die is nu nog helemaal niet langs gekomen. :P
Was vandaag al op tijd weg en nog geen tijd gehad om de tags te posten dus hierbij!

@Cheeeese, @Deniol, @DENNIS79, @Despotes98, @DivineNL, @ElMacaroni, @Fendermen, @FREAKJAM, @Geerius, @HippiePaci, @Hoianddoei, @ironmaidens, @JamesDelaney, @kippik, @Koploper07, @Lamith, @Lucatoni, @Maarten_E, @Mavaros, @MichelB24, @ParaDroid2, @pelle888, @PL3X4N, @R-B, @reaL_G, @Supermach, @Vreemdevis, @wokkelz, @Xantoz

• remmstein
  • Laatst online: 05:45
Stop deze ronde maar. Gedeeld eerste na eerste wedstrijd. Beter gaat het niet worden dit weekend 😜

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik heb 4-0 bij PSV. Go go go nog eentje en affluiten dan maar. Scoor ik ook eens meer dan 20 punten in een weekend.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik dacht dat het drama en kommer en kwel was. Ik op plaats 77 en zie opeens gevestigde namen als @Gonadan, @Qu3st en @makooy om me heen (wel allemaal wat lager op het moment van schrijven) dus dat maakt de zondag toch goed. Jammer dat ik @toolkist nergens vinden kan maar ik vrees dat die zo hoog zit dat ie ons paria’s vindt.

• heho

heho

Ommen, Overijssel

YES ! 7 punten 😞😞😞

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 1 februari 2026 @ 16:50:
Ik dacht dat het drama en kommer en kwel was. Ik op plaats 77 en zie opeens gevestigde namen als @Gonadan, @Qu3st en @makooy om me heen (wel allemaal wat lager op het moment van schrijven) dus dat maakt de zondag toch goed. Jammer dat ik @toolkist nergens vinden kan maar ik vrees dat die zo hoog zit dat ie ons paria’s vindt.
Ik stond tijdens Heerenveen - Utrecht even gedeeld top 3, maar die 1-1 zal de daling wel inzetten.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Tot dusver 42 punten dit weekend met nog 1 wedstrijd te gaan :D

Geloof dat dat een nieuw puntenrecord is voor mij.

Nu maar hopen dat Volendam het fatsoen heeft om te verliezen, dan wordt dit weekend nog mooier ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• toolkist
  • Niet online
Dit is toch best knap. Op 2 na alle wedstrijden voorspeld en wel 5 punten.

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:07
op een of andere manier toch een wedstrijd gemist. NAC - FC Twente pas later toegevoegd ofzo?

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Dramatisch weekend in vele opzichten.
Ik heb het ook zelf gejinxt met mijn “de top 3 aanvallen” 7(8)7
Ben inmiddels ook zover dat ik hoop dat ik deze week mijn teamnaam aan MAG passen.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste