[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:43:
[...]

Even volhouden nog, in 2046 hebben we als EU een nog net niet volwaardig alternatief ontwikkeld voor wat de Amerikaanse bedrijven nu hebben :+

#VoorDeConsument
De VonderLeyen T1? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:29
Dennisdn schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:34:
[...]

Of de EU moet stoppen met onnodige regels opleggen.
Blijven luisteren naar de huilie huilie verhalen van de big tech is zeker geen oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toch snijdt de uitleg wel hout: ze hebben er gewoon geen zin in.
Dat kan ook de uitkomst zijn, natuurlijk. Wij, als fanatieke gebruikers, vinden dat jammer, maar ik kan me zo voorstellen dat ze er nagenoeg geen verkopen door mislopen.

Hetzelfde geldt overigens voor dat hele ‘alternatieve App Store’-debacle. Het is er nu al meer dan een jaar, maar je hoort er (bijna) niemand over. Klaarblijkelijk een maatregel die zogenaamd voor de gebruikers is, maar waar diezelfde gebruikers helemaal geen zak om geven.
but you could argue that a feature like iPhone Mirroring is probably much more useful than the ability to delete the Camera and App Store apps on iOS in the EU.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:44:
[...]

Toch snijdt de uitleg wel hout: ze hebben er gewoon geen zin in.
Dat kan ook de uitkomst zijn, natuurlijk. Wij, als fanatieke gebruikers, vinden dat jammer, maar ik kan me zo voorstellen dat ze er nagenoeg geen verkopen door mislopen.

Hetzelfde geldt overigens voor dat hele ‘alternatieve App Store’-debacle. Het is er nu al meer dan een jaar, maar je hoort er (bijna) niemand over. Klaarblijkelijk een maatregel die zogenaamd voor de gebruikers is, maar waar diezelfde gebruikers helemaal geen zak om geven.

[...]
Uiteraard. Maar het geeft wel aan hoe Apple in de wedstrijd staat. En terecht, ook. Er gaan miljoenen in R&D zitten en de EU verwacht wel een beetje dat Apple alle magie gratis weg gaat geven. Maar wat ik bedoel met ‘in de wedstrijd zitten’: Apple heeft er gewoon geen zin in om alle regels van de EU na te leven. Logisch, want de EU blijft maar veranderen en nieuwe regels opleggen.

Maar we moeten dus niet raar opkijken als Apple AirDrop eruit gooit of iets dergelijks. Waarom zou Apple op dat gebied compliant worden, als ze dat met andere functies ook niet doen?

Die alternatieve App Store is ook wel een wassen neus. De apps moeten nog steeds een notarization hebben van Apple. En de alternatieve App Store eigenaren betalen een miljoen aan borg. Natuurlijk zijn er maar weinig alternatieve App Stores. En eerlijk gezegd heb ik er ook totaal geen behoefte aan.

Het hoeft van mij niet zo open als de Play Store. Er zit echt heel veel meuk tussen. En als een app gratis is, dan heeft het meteen bij het opstarten al advertenties die schermvullend zijn.

Tegelijkertijd valt me bij de App Store ook op dat er steeds meer apps zijn waar je meteen voor moet betalen en het anders helemaal niet kunt gebruiken. Tenzij je een proefabonnement voor drie dagen neemt. En zo’n abonnement kost 4 euro per week. Schurkt wel een beetje tegen fleeceware aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
La1974 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:22:
[...]

Blijven luisteren naar de huilie huilie verhalen van de big tech is zeker geen oplossing.
Lekker constructief wel. Wat moet Apple dan doen? We zitten op een forum, he? Discussie is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:01
wanneer verwachten jullie beta 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
Sinan10 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 00:12:
Einde van de van de maand, begin volgende maand.
Beta1 duurt altijd wel een tijdje dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Ik gok ergens tussen aanstaande maandag en woensdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Dennisweb schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 23:54:
[...]

Lekker constructief wel. Wat moet Apple dan doen? We zitten op een forum, he? Discussie is goed.
Apple en andere Big Tech hebben ongelimiteerde budgetten omdat ze bizarre winsten maken. Ze weten precies hoe ze de individu moeten paaien en bespelen. Er is vrijwel nul tegenspraak. Het lijkt ook dat niemand het een probleem vindt dat er zulke winsten gemaakt worden.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Amazon. Die maakt ‘de markt’ kapot met hun dominantie.

Een partij als de EU is de enige die tegenwicht kan bieden. Mensen zoals jij en ik kunnen of willen dit niet.

Ik heb dus geen problemen met de barrières die de EU opwerpt tegen de dominantie van de Big Five.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:27
Edit: Laat maar. :X

[ Voor 97% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 20-06-2025 00:51 ]

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Komende week, maandag/dinsdag waarschijnlijk.
Aan het begin van de bèta’s is het meestal om de twee weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
La1974 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 00:28:
[...]

Apple en andere Big Tech hebben ongelimiteerde budgetten omdat ze bizarre winsten maken. Ze weten precies hoe ze de individu moeten paaien en bespelen. Er is vrijwel nul tegenspraak. Het lijkt ook dat niemand het een probleem vindt dat er zulke winsten gemaakt worden.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Amazon. Die maakt ‘de markt’ kapot met hun dominantie.

Een partij als de EU is de enige die tegenwicht kan bieden. Mensen zoals jij en ik kunnen of willen dit niet.

Ik heb dus geen problemen met de barrières die de EU opwerpt tegen de dominantie van de Big Five.
Ik ben vast naïef als ik niet zie hoe Apple mij aan het paaien en bespelen is. En als ik even heel egoïstisch denk en de wereld heel klein maak: ik heb persoonlijk geen enkel voordeel van de DMA en zie ook niet waar ik dat voordeel ooit wel ga krijgen.

Als een bedrijf geen ‘bizarre’ winst mag maken en eenmaal succesvol zijn bedrijf moet delen met anderen vind ik eerder communistisch dan vrije wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Dennisdn schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:13:
[...]

Ik ben vast naïef als ik niet zie hoe Apple mij aan het paaien en bespelen is. En als ik even heel egoïstisch denk en de wereld heel klein maak: ik heb persoonlijk geen enkel voordeel van de DMA en zie ook niet waar ik dat voordeel ooit wel ga krijgen.

Als een bedrijf geen ‘bizarre’ winst mag maken en eenmaal succesvol zijn bedrijf moet delen met anderen vind ik eerder communistisch dan vrije wereld.
Ze hebben je precies waar ze je willen hebben.

Lees dit eens voor het grotere plaatje: https://ibestuur.nl/artik...s-op-de-platformeconomie/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Carlos0_0
La1974 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:22:
[...]

Lees dit eens voor het grotere plaatje: https://ibestuur.nl/artik...s-op-de-platformeconomie/
Apple heeft mij als klant, juist doordat hun systeem zo was. En niet z’n rotzooi os als Android.
iOS werkt gewoon heerlijk, ik wil geen andere stores, betalingen etc doen elders etc. Dan had ik net zo goed een alternatief kunnen nemen genaamd Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
La1974 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:22:
[...]

Of zij doen precies wat ík wil hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:37
Carlos0_0 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:31:
[...]

Apple heeft mij als klant, juist doordat hun systeem zo was. En niet z’n rotzooi os als Android.
iOS werkt gewoon heerlijk, ik wil geen andere stores, betalingen etc doen elders etc. Dan had ik net zo goed een alternatief kunnen nemen genaamd Android.
Dat is het mooie, dat hoeft ook niet. Maar als het wat meer open is en er keuze is kunnen anderen wel kiezen voor andere opties en keuzes. Men doet net alsof extra keuzes het hele systeem slechter maken, maar dat is niet het geval het zal juist beter worden door concurrentie etc. en jij kunt nog mooi gebruik maken van de Apple manier zonder dat je daar last van hebt.

Ik ben zelf ook fan van Apple hoor, maar ik wil geen MacBook gebruiken omdat het voor mij persoonlijk niet werkt, omdat de dingen die ik doe daar niet op kunnen. En dan loop je tegen beperkingen aan zoals niet gebruik kunnen maken van AirDrop, Universal Clipboard etc. Dat zijn dingen die prima open gegooid kunnen worden zodat andere platformen en ontwikkelaars daarop in kunnen springen.

Een alternatief is er helaas niet (van iOS / iPadOS / TVos / HomepodOS). Maar daardoor loop je wel soms achter de feiten aan. Recent voorbeeld is Audio Passthrough op de Apple TV, dat krijgen we nu pas met TVos 26!!! En ja een alternatieve setopbox gebruiken is een mogelijkheid maar dan mis ik AirPlay etc.

En zo zijn er natuurlijk tich voorbeelden op te noemen...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:06:

Een alternatief is er helaas niet (van iOS / iPadOS / TVos / HomepodOS). Maar daardoor loop je wel soms achter de feiten aan. Recent voorbeeld is Audio Passthrough op de Apple TV, dat krijgen we nu pas met TVos 26!!! En ja een alternatieve setopbox gebruiken is een mogelijkheid maar dan mis ik AirPlay etc.
Hoe is dat een voorbeeld? Audio Passthrough is gewoon een feature die pas met tvos26 komt, misschien wat laat voor de niche die dat wil maar gebruiken maar heeft niets te maken met het EU debacle verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:40:
[...]

Of zij doen precies wat ík wil hebben....
Ja dat geeft “BigTech” jou doen laten geloven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:17:
[...]

Hoe is dat een voorbeeld? Audio Passthrough is gewoon een feature die pas met tvos26 komt, misschien wat laat voor de niche die dat wil maar gebruiken maar heeft niets te maken met het EU debacle verder.
Het laat zien dat ook Apple zonder echte concurrentie stil blijft staan. Passthrough is overal beschikbaar maar Apple wacht er jaren mee.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:45:
[...]

Het laat zien dat ook Apple zonder echte concurrentie stil blijft staan. Passthrough is overal beschikbaar maar Apple wacht er jaren mee.
Dat is gewoon de eigenschap van een product, niet elk product kan alles natuurlijk. Dat staat helemaal los van dit vraagstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:14:
[...]

Dat is gewoon de eigenschap van een product, niet elk product kan alles natuurlijk. Dat staat helemaal los van dit vraagstuk.
In dit geval is het letterlijk een (missende) software feature.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

SgtElPotato schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:27:
[...]

Apple producten missen heel veel features die andere platformen wel hebben maar daar is vaak (in het begin) minder vraag naar en later implementeert Apple het soms toch, zo werken ze al jaren.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Het is een eigenschap van een ander product wat (in dit voorbeeld) de AppleTV niet heeft. Maar dat heeft helemaal niets met EU regelgeving te maken, dat is gewoon een keuze van de fabrikant geweest toen het product uitkwam.

Dat is mijn punt, het is geen voorbeeld voor de discussie van de laatste berichten. De EU gaat niet voor je fixen dat een functie van video player X op video player Y komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Het is een eigenschap van een ander product wat (in dit voorbeeld) de AppleTV niet heeft. Maar dat heeft helemaal niets met EU regelgeving te maken, dat is gewoon een keuze van de fabrikant geweest toen het product uitkwam.

Dat is mijn punt, het is geen voorbeeld voor de discussie van de laatste berichten. De EU gaat niet voor je fixen dat een functie van video player X op video player Y komt.
Ik ben het hier niet mee eens, maar dat maakt niet uit :)

Ik ben van mening dat dankzij de EU meer concurrentie mogelijk is, ook op eigen platformen of op andere platformen. En daarmee zorg je dat Apple ook wat actiever is met ontwikkelen en vooruitlopen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Ik ben van mening dat dankzij de EU meer concurrentie mogelijk is, ook op eigen platformen of op andere platformen. En daarmee zorg je dat Apple ook wat actiever is met ontwikkelen en vooruitlopen.
Ah zo, dan snap ik hem.

Ik hoop het voor je, het tegenovergestelde lijkt nu waar in het voorbeeld waar we mee gestart zijn, de functies binnen macOS Tahoe.

De regelgeving bevorderd geen ontwikkeling vanwege concurrentie, de regelgeving remt het uitbrengen van die ontwikkeling.

Ik denk dat de EU moet oppassen dat we niet in een Vacuüm eindigen, “BigTech” gaat alleen maar verder voorlopen doordat ze technieken en functies ontwikkelen maar deze vervolgens niet met de EU gaan delen vanwege de regeltjes drang hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:18:
[...]
Ik denk dat de EU moet oppassen dat we niet in een Vacuüm eindigen
Van een wedstrijdje ver plassen krijgen beide natte voeten :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:27
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Als je ziet hoeveel tijd, moeite en energie er is gestoken in het openstellen van de App Store-markt, dan mag je best de (voorlopige) conclusie trekken dat het nog geen echte resultaten heeft opgeleverd.

Even afgezien van alle details en hoe het tot nu toe verlopen is, is geen enkele Apple-consument er ook maar iets mee opgeschoten. En als je dat doortrekt naar de functionaliteit waar we het nu over hebben, dan ben ik het wel met @Donstil eens: dan ben je als EU de innovatie aan het remmen in plaats van aanjagen.

En wellicht is dit ook een kwestie van gewenning voor big tech én de Europese Unie. Misschien hebben we het hier over 5 jaar niet langer over en kijken we er heel anders naar, maar ik vind het voor nu ontzettend jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 20-06-2025 10:28 ]

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:06:
[...]

Dat is het mooie, dat hoeft ook niet. Maar als het wat meer open is en er keuze is kunnen anderen wel kiezen voor andere opties en keuzes. Men doet net alsof extra keuzes het hele systeem slechter maken, maar dat is niet het geval het zal juist beter worden door concurrentie etc. en jij kunt nog mooi gebruik maken van de Apple manier zonder dat je daar last van hebt.

Ik ben zelf ook fan van Apple hoor, maar ik wil geen MacBook gebruiken omdat het voor mij persoonlijk niet werkt, omdat de dingen die ik doe daar niet op kunnen. En dan loop je tegen beperkingen aan zoals niet gebruik kunnen maken van AirDrop, Universal Clipboard etc. Dat zijn dingen die prima open gegooid kunnen worden zodat andere platformen en ontwikkelaars daarop in kunnen springen.

En zo zijn er natuurlijk tich voorbeelden op te noemen...
Een Alternatief is er wel, dan kun je Android kopen waar je wel van alles op kan ;).
Maar goed volgens mij gaat dit topic over de ios/ipadOs26 beta, en niet over de vrijheden die je wel of niet heb :).

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-06-2025 10:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Eh. Het was niet helemaal mijn bedoeling om een hele DMA-discussie te beginnen in een iOS 26-topic. Het was echt bedoeld als ontopic opmerking over de samenwerking tussen iOS 26 en Tahoe. Misschien moeten we de DMA-discussie maar elders voortzetten, want het is natuurlijk wel een mooi discussieonderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik snap uiteraard dat ik hier in een echokamer zit en begrijp me niet verkeerd maar ik ben nog steeds fan van Apple en hun apparaten (op de MacBook na).

Neemt niet weg dat het allemaal wat beter kan of opener. Ik vind het ook niet erg om wat langer te wachten op AI (Apple Intelligence) als het aan privacy voorwaardes voldoet zoals we die hier in de EU stellen.

Het voelt als we achterlopen, maar voor mijn gevoel en dat is mijn persoonlijke mening uiteraard en kan voor anderen anders voelen en zijn.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:35
[...]

Ja en een Samsung TV mist al jaren Dolby Vision terwijl elke andere grote fabrikant het wel heeft, in ruil hebben ze wel HDR10+. Maakt dat het een slecht product? Absoluut niet. Maakt dat het een product dat ik zelf niet zou kopen, absoluut.
Je voorbeeld heeft niet echt iets te maken met de EU, stel je voor dat ze eisen gaan beginnen stellen over welke HDR formats je in je producten moet steken vooraleer je ze mag verkopen.

Ik kan het hele EU debacle nog wel ergens verstaan, onder andere met de 30% tax die ter discussie staat. Maar we gaan toch niet verwachten dat de EU inspraak krijgt in wat een bedrijf moet doen met zelfontwikkelde technologieën (airdrop, airplay enzo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
SgtElPotato schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:48:
Ik snap uiteraard dat ik hier in een echokamer zit en begrijp me niet verkeerd maar ik ben nog steeds fan van Apple en hun apparaten (op de MacBook na).

Neemt niet weg dat het allemaal wat beter kan of opener. Ik vind het ook niet erg om wat langer te wachten op AI (Apple Intelligence) als het aan privacy voorwaardes voldoet zoals we die hier in de EU stellen.

Het voelt als we achterlopen, maar voor mijn gevoel en dat is mijn persoonlijke mening uiteraard en kan voor anderen anders voelen en zijn.
Ik ben ook fan van Apple en heb zo ongeveer alle producten van ze. Maar dat betekent niet dat ik geen kritiek durf te geven. Waar @Donstil helemaal blij is met de nieuwe look (zijn goed recht), heb ik er meer moeite mee. Daarom vind ik hem niet minder aardig. ;)

Kritiek leveren is goed, daar wordt Apple alleen maar beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
AppleFan2007 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:08:
[...]

Ja en een Samsung TV mist al jaren Dolby Vision terwijl elke andere grote fabrikant het wel heeft, in ruil hebben ze wel HDR10+. Maakt dat het een slecht product? Absoluut niet. Maakt dat het een product dat ik zelf niet zou kopen, absoluut.
Je voorbeeld heeft niet echt iets te maken met de EU, stel je voor dat ze eisen gaan beginnen stellen over welke HDR formats je in je producten moet steken vooraleer je ze mag verkopen.

Ik kan het hele EU debacle nog wel ergens verstaan, onder andere met de 30% tax die ter discussie staat. Maar we gaan toch niet verwachten dat de EU inspraak krijgt in wat een bedrijf moet doen met zelfontwikkelde technologieën (airdrop, airplay enzo)
Als anderen er hinder van ondervinden, net zoals de NFC opengooien, AirPlay opengooien etc. Ik vind het geen slechte ontwikkeling. Monopolies zijn niet goed, zeker niet voor de economie maar ook niet voor de consument (ook al voelt het goed en werkt het super).

Maar goed, ik denk dat dit verder niet het juiste topic is om te discussiëren.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42
Vraagje: in de mail app kon je vroeger ook in de lijst naar links of naat rechts schuiven om te deleten of bijvoorbeeld als ongelezen te markeren (of nog andere dingen), is die optie nu weg of mis ik iets? (Ik gebruik het niet zoveel maar vond het wel een handige functie).

Als de mail zelf open is, kan het wel, maar mijn “workflow” is eerder dat ik achteraf de lijst manage dan dat ik dat telkens per mail doe. En met selecteren vind ik het ook niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:02
nokie schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:39:
Vraagje: in de mail app kon je vroeger ook in de lijst naar links of naat rechts schuiven om te deleten of bijvoorbeeld als ongelezen te markeren (of nog andere dingen), is die optie nu weg of mis ik iets? (Ik gebruik het niet zoveel maar vond het wel een handige functie).

Als de mail zelf open is, kan het wel, maar mijn “workflow” is eerder dat ik achteraf de lijst manage dan dat ik dat telkens per mail doe. En met selecteren vind ik het ook niet zo handig.
Beide acties zitten er nog in bij op iOS 26, zowel op alles dat ik op 26 heb draaien.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42
Nicj56 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:42:
[...]

Beide acties zitten er nog in bij op iOS 26, zowel op alles dat ik op 26 heb draaien.
Dat dacht ik ook, maar gisteren leek het verdwenen. Net even heropgestart en nu is het terug, ff rapportje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:34
Ik voel me echt genaaid als iPhone 15-gebruiker. Sinds de iPhone 16 is er bijna niks meer om naar uit te kijken, de helft van de updates is niet voor de iPhone 15. Nu met iOS 26 hetzelfde liedje: alle toffe AI-dingen weer alleen voor Pro-modellen. Mijn telefoon voelt veel sneller oud. Echt balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
nazimv schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:14:
Ik voel me echt genaaid als iPhone 15-gebruiker. Sinds de iPhone 16 is er bijna niks meer om naar uit te kijken, de helft van de updates is niet voor de iPhone 15. Nu met iOS 26 hetzelfde liedje: alle toffe AI-dingen weer alleen voor Pro-modellen. Mijn telefoon voelt veel sneller oud. Echt balen.
Maar als alle updates (meteen) naar de non-pro zouden komen zouden de Pro-kopers zich weer genaaid voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De AI dingen zijn niet alleen voor voor de Pro modellen. De 16 non-pro krijgt die ook en dat zal met de 17 non-pro niet anders zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Nieuws: Wi-Fi Aware komt naar iOS 26 en daarmee voldoet Apple voor AirDrop en AirPlay straks aan de DMA.

AirDrop hoeft dan ook niet uit iOS gesloopt te worden. Dus Apple maakt overal een framekit voor als oplossing. Voorspelling: er komt ook nog een framekit om andere horloges dan de Apple Watch met de iPhone te laten werken en wellicht ook andersom.

https://www.macrumors.com...g-two-new-wi-fi-features/

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisweb op 22-06-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dat heb je toch echt zelf gedaan, dit was al vanaf dag 1 bekend.
AI zou alleen na de 15 pro modellen komen, toen de 15 uit kwam(en volgens mij al tijdens de bèta’s van die iOS bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:57:
Nieuws: Wi-Fi Aware komt naar iOS 26 en daarmee voldoet Apple voor AirDrop en AirPlay straks aan de DMA.

AirDrop hoeft dan ook niet uit iOS gesloopt te worden. Dus Apple maakt overal een framekit voor als oplossing.

Apple voldoet dan niet aan de DMA voor AirDrop en AirPlay, het voldoet aan de DMA door alternatieve toe te staan. Als ik het zo lees lijkt het er naast te komen.

Klein verschil maar wel met een hele belangrijke uitwerking, namelijk AirDrop en AirPlay kunnen gewoon blijven bestaan voor ons Apple gebruikers.

Edit: Die Framekit is dus niet “Airdop/Airplay” voor iedereen, het is een Framework voor Wifi-Aware.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 22-06-2025 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Hnn. Er staat in de titel dat er dan een alternatieve AirPlay / AirDrop mogelijk is. Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:16:
Hnn. Er staat in de titel dat er dan een alternatieve AirPlay / AirDrop mogelijk is. Of begrijp ik het verkeerd?
Ze moeten Wifi-Aware ondersteunen, dat moet onder de DMA.
Ze stellen dus niet AirDrop en AirPlay beschikbaar.

Wat het wordt is dat met een Wifi-Aware geschikt apparaat straks via Wifi-Aware bestanden kunt “Airdroppen” naar een App die het Wifi-Aware framework ingebouwd heeft. Het wordt dus niet AirDrop naar bijvoorbeeld Windows via Wifi-Aware.

Dus zie het als AirDrop maar dan net even iets minder lekker naadloos :P

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 22-06-2025 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:20:
[...]

Ze moeten Wifi-Aware ondersteunen, dat moet onder de DMA.
Ze stellen dus niet AirDrop en AirPlay beschikbaar.

Wat het wordt is dat met een Wifi-Aware geschikt apparaat straks via Wifi-Aware bestanden kunt “Airdroppen” naar een App die het Wifi-Aware framework ingebouwd heeft. Het wordt dus niet AirDrop naar bijvoorbeeld Windows via Wifi-Aware.

Dus zie het als AirDrop maar dan net even iets minder lekker naadloos :P
Aha. Maar daarmee is AirDrop wel gered? Want dat er inferieure alternatieven komen, daar lig ik niet wakker van. Het gaat me erom dat 'the real deal' gewoon blijft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:39
[...]
Maar we gaan toch niet verwachten dat de EU inspraak krijgt in wat een bedrijf moet doen met zelfontwikkelde technologieën (airdrop, airplay enzo)
Is dit niet hetzelfde als wat de US doet met de embargo van ASML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisweb schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:57:

AirDrop hoeft dan ook niet uit iOS gesloopt te worden. Dus Apple maakt overal een framekit voor als oplossing. Voorspelling: er komt ook nog een framekit om andere horloges dan de Apple Watch met de iPhone te laten werken en wellicht ook andersom.

Goed om te lezen! We houden onze eigen standaarden die we gewend zijn en ze voegen de nieuwe standaard toe. Best of both worlds!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:35
Crawl NL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 06:56:
[...]

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet waarover dat gaat. Ik zou dus ook niet weten of dat hetzelfde is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

[...]
Maar we gaan toch niet verwachten dat de EU inspraak krijgt in wat een bedrijf moet doen met zelfontwikkelde technologieën (airdrop, airplay enzo)
EU bepaalt niet wat ze met eigen techniek mogen doen, het gaat de EU om het feit dat ze de concurrentie geen gelijke kansen geven. Daar is iets voor te zeggen maar de reactie van Apple is 'dan maar helemaal niet'.
Crawl NL schreef op maandag 23 juni 2025 @ 06:56:
[...]

Dat is echt anders, USA wil niet dat China 'onze' techniek krijg voor hun veiligheid. Ook iets voor te zeggen maar zeker niet hetzelfde.

[ Voor 25% gewijzigd door amphora op 23-06-2025 11:21 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vandaag 2e beta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:39
Vanaf iets na 19u kan je kijken of dat zo is. Of morgen. Vaak maandag of dinsdag na 19u

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ben eigenlijk vooral benieuwd of de Nederlandse AI in een komende update zit. Heb op één klein bugje waarvoor ik een report heb gestuurd na echt nergens last van om naar een update uit te kijken dit keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:28:
[...]

Ben eigenlijk vooral benieuwd of de Nederlandse AI in een komende update zit. Heb op één klein bugje waarvoor ik een report heb gestuurd na echt nergens last van om naar een update uit te kijken dit keer :)
mooi dat jij naar Apple's AI uitkijkt. Sinds ik met Android (Pixel 9 Pro en Samsung S25 Ultra) toestellen Gemini (als ook Google Assistant) heb gebruikt zie ik pas écht dat Apple's AI vrij weinig tot niets voorstelt en lichtjaren achterloopt. Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
_Bailey_ schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:23:
[...]

mooi dat jij naar Apple's AI uitkijkt. Sinds ik met Android (Pixel 9 Pro en Samsung S25 Ultra) toestellen Gemini (als ook Google Assistant) heb gebruikt zie ik pas écht dat Apple's AI vrij weinig tot niets voorstelt en lichtjaren achterloopt. Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring.
Het gaat mij er vooral om dat ik m’n toestel weer op NL kan zetten en toch kleine dingen als de priority sortering in de berichten kan gebruiken. Voor alle andere zaken die met AI kunnen moet Apple mij eerst nog overtuigen het te gaan gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:28:
[...]

Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Gebruik nu al heel actief ChatGPT en Perplexity maar ben vooral benieuwd naar het herschrijven van Nederlandse tekst door Apple Intelligence.

Want dat zou ik zomaar eens veel kunnen gaan gebruiken als het goed is. Scheelt weer copy paste in ChatGPT 😉

Edit: GenMoji ook wel gebruikt aan het begin, alleen om daarvoor mijn telefoon op Engels te houden vond ik ook weer zowat.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 23-06-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:39

Toppe

Oké ✅

Meer mensen last van niet kunnen scrollen in een video binnen whatsapp?

De knop doet helemaal niets en moet wachten tot hij ongeveer een cm vanaf de linkerkant van het scherm zit voordat ik weet wat kan doen

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toppe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:47:
Meer mensen last van niet kunnen scrollen in een video binnen whatsapp?

De knop doet helemaal niets en moet wachten tot hij ongeveer een cm vanaf de linkerkant van het scherm zit voordat ik weet wat kan doen
Zojuist getest en kan gewoon spoelen in filmpjes in wa.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BETA 2 is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Geen beta 2 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
2,11Gb op een 16 Pro hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Beta 2 is er, als je eerst beta op off zet en dan weer op iOS 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpFXp6cjQkobCUe273g9RU4CPRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FaRGZqnVmTIOVII9MlyhmCbx.png?f=fotoalbum_large
Paused? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisweb schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:21:
Beta 2 is er, als je eerst beta op off zet en dan weer op iOS 26.
Werkte gewoon direct, hoefde niks op off te zetten. zoeken duurde wel effe paar tellen langer dan normaal.
Ben benieuwd of die gekke safari bug gefixeerd is, iedere keer bij openen van Safari links die navigatiekolom balk standaard open staat(Dat vond ik wel het meest irritante).

En ja heb gevraagd of jou download op pauze kon, die van mij moest als 1ste gedownload worden :+ .
Ik heb hem al binnen, dus nu mag jij weer downloaden :P .

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 23-06-2025 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:38
Is beta 2 er al? En hoeveel GB op de 16 Max pro? /sarcasme

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
carpebios schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:30:
Is beta 2 er al? En hoeveel GB op de 16 Max pro? /sarcasme
Op de 16pm max geen idee, draai geen beta's op mijn daily driver.
Op mijn iPad2022 is die 1,89gb ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
hier ook gewoon gedownload en nu geinstalleerd

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe is de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Bèta 2 voor iPhone 13 Pro is 1,28 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh grappig, hier 2,67 op een 16 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ja dat kan je na 5 minuten beoordelen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Safari en Instellingen app aantal veranderingen.

Vooral Safari zie ik (aardig) wat veranderingen, zoals locatie van + (nieuwe tab openen)

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 23-06-2025 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
Duidelijk minder dan beta 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:38
Echt onwijs goed! Hoe krijgen ze dat toch voor elkaar!
Is beta 3 al uit?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Control Center is nu veel beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:37:
[...]

Ja dat kan je na 5 minuten beoordelen 7(8)7
Ja dat is dus het (inmiddels afgezaagde) grapje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:39
Tylen schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:42:
Control Center is nu veel beter :)
Klopt viel mij ook op.

1,77GB op 16PM :+

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ziet erna uit dat die navigatiebalk niet meer opent bij Safari steeds(Op de iPad), mooi dat is a 1 verbetering :P.
Verder zie ik niet echt verschil tot nu toe, of het is niet echt merkbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTmpobWLzr_EGNDLbVXyunh_XQw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QGu2xaJ7tluRLgDGRuZ976D1.png?f=fotoalbum_large

Lijkt ook wat glaziger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Icoontjes en animatie van het “edit” menu op je springboard zijn ook anders

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Sluuz schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:08:
Icoontjes en animatie van het “edit” menu op je springboard zijn ook anders
Icoontjes lijken wat scherper Inderdaad. Dat springende menuutje daar doet hij nu ook in Safari als je in dit topic bijvoorbeeld op Acties drukt…

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 23-06-2025 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ben je nou aan het opscheppen met een auto die niet van jouw is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hmm mijn iPad mini viel niet meer mee te werken. Moest hem geforceerd herstarten. Kon hem niet normaal uitzetten het scherm reageerde maar fifty fifty. Maar nu is het weer goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:15:
[...]

Ben je nou aan het opscheppen met een auto die niet van jouw is? :+
Ja sowieso, iedereen onwijs onder de indruk 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjF1Ju7J3yStM2ky9081At2Ej2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gd0IWt5oS2ijqysR4Lt6CwBU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Ja, dat zie je op meer elementen in beta 2. Ik snap dat dit de kant is die Apple op wil, maar ik ben er helemaal niet blij mee. Het zijn precies de effecten die mij duizelig maken. En reduce transparency ziet er niet uit. De tinten zijn dan net Windows 95 in het notificatiescherm.

Mijn grootste zorg: ik krijg eens in de zoveel tijd dexamethason prikken in mijn trommelvliezen. Dan is de duizeligheid zo goed en weg en valt er met iOS 26 wel te leven. Maar als die prikken zijn uitgewerkt, moet ik natuurlijk niet bijna over mijn nek gaan van de animaties. Dat heb ik met parallax in iOS 7 al eens gehad. Toen was ik dagenlang ziek en wist ik niet waar het vandaan kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
Nou misschien wat vroeg maar ik vind deze bèta lekker snappie. Waarbij in bèta 1 nog wat gestotterd werd, dat heb ik tot dusver nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisweb schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:43:
[...]

Ja, dat zie je op meer elementen in beta 2. Ik snap dat dit de kant is die Apple op wil, maar ik ben er helemaal niet blij mee. Het zijn precies de effecten die mij duizelig maken. En reduce transparency ziet er niet uit. De tinten zijn dan net Windows 95 in het notificatiescherm.

Mijn grootste zorg: ik krijg eens in de zoveel tijd dexamethason prikken in mijn trommelvliezen. Dan is de duizeligheid zo goed en weg en valt er met iOS 26 wel te leven. Maar als die prikken zijn uitgewerkt, moet ik natuurlijk niet bijna over mijn nek gaan van de animaties. Dat heb ik met parallax in iOS 7 al eens gehad. Toen was ik dagenlang ziek en wist ik niet waar het vandaan kwam.
Sorry staat in het Nederlands mijn iPad :P, maar als ik aan zet maak minder doorzichtig(Vind ik het er juist beter uitzien nu).
Wellicht dat het ook per achtergrond zal verschillen, hoe het glas eruit zal zien. maar vind het met minder doorzichtig bij mij juist beter uitzien.
Het is allemaal een stuk beter te zien control panel enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:02
Ja, heb hem al draaien!

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:20
Heb hem geïnstalleerd, en een stuk beter dan beta 1 want toen ben ik na een half uur terug gegaan naar 18. Had bij beta 1 namelijk direct problemen met de hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:46

Cordon

Lievelings jankert

Het tweakers logo is nog steeds kwijt… :p en tweakers moet even wat metatags goed zetten, zodat de balk in safari meekleurt met de header.

Maar werkt de digid app nou nog/alweer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
New Builds Are Available.

New builds of the following software are now available:

iOS 26, Beta 2 (23A5276f)
iPadOS 26, Beta 2 (23A5276f)
macOS Tahoe 26, Beta 2 (25A5295e)
tvOS 26, Beta 2 (23J5295e)
visionOS 26, Beta 2 (23M5279f)
watchOS 26, Beta 2 (23R5296f)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
@Donstil nu wel goed 😆

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:43:
[...]

In ieder geval weet je nu waar het door komt, dat heb je dan alvast gewonnen tov iOS 7.

Er is nog een hoop werk aan de winkel maar ik vind het wederom wel weer mooi, sommige zaken lijken wat ronder geworden te zijn ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Ze moeten nog wel ff wat doen aan de vorm van de dock als je de iconen op “groot” zet. Dan heb je van die squircles met een bepaalde radius in een pillvormig dock met een andere radius. Juist datgeen ze willen fixen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
@Donstil Gelukkig heb ik ook nog een Pixel 9 Pro XL waar ik heel goed mee kan werken. De Pixel is wel echt de iPhone onder de Androids qua hoe het eruit ziet en hoe recht-toe-recht-aan het is. De S25 Ultra staat te koop. Te kinderachtig of zo qua interface :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:23
Op een iPad Pro ziet het Tweakers menu icm adresbalk er iets anders uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bJszXD4EH2pFJ4Mld_oxzGFv9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRcTdSLauejztKvSLOpjVslB.jpg?f=fotoalbum_large

In de 1e beta was ook de ruimte om de adresbalk heen hetzelfde rood.

Maar belangrijker, een heel vervelende UI ‘bug’ is opgelost. Ik gebruik de iPad icm met een Magic Keyboard, en kreeg telkens het nieuwe menu direct half over de adresbalk zodra je er met de cursor in de buurt kwam. Nu krijg je het nieuwe menu pas als je met de cursor echt helemaal bovenin gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:23
Ik heb de bèta 1 overleefd maar zo wat een verademing nu met beta 2 alsof ik een nieuwe telefoon heb zo snel weer. Door de nieuwsgierigheid toch developer beta geïnstalleerd maar weer nu wel ga voorlopig alleen public bèta’s uitproberen

Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Is dit een bug of een feature? Heb altijd 3 apps in mijn dock en mijn OCD zou dit echt niet aankunnen haha

App icons in Dock are now left-aligned instead of center-aligned when fewer than four apps are present. It’s unclear if this is a bug or intentional.

Beta 2 is hier 3.81 GB damn, wat een verschil met wat ik verder hier lees

[ Voor 12% gewijzigd door Pukson op 23-06-2025 23:24 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!