[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:41
Ik heb de vraag der vragen nog niet voorbij zien komen.... "Hoe is de batterij?" :+
Psql schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:16:
[...]

Maar ben nog niet erg over dit nieuwe design te spreken. Hopelijk veranderd er nog veel in de komende betas.
Ik vind die hele transparante glass-versie op zich wel mooi. Doet het aardig goed voor m'n OCD. Maar het is wel echt afhankelijk van wat je op de achtergrond hebt staan.

Zal dalijk ff de AppleTV doen, maar ik voel nog niet de drang om de iPad te gaan doen daar ik daar iets teveel afhankelijk ben voor werk, als de MDM het niet zou doen heb ik direct wel een uitdaging....

[ Voor 80% gewijzigd door Dennisdn op 10-06-2025 07:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:18:
Ik heb de vraag der vragen nog niet voorbij zien komen.... "Hoe is de batterij?" :+
Mijn batterij zit er gewoon nog in!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op die screenshots hier, bijvoorbeeld die van het control center, vind ik het echt veel te druk overkomen. Absoluut geen verbetering. Hoop poeha om een skin. Maar goed, volgens mij zei ik hetzelfde tijdens de release van iOS 7, dus even afwachten nog.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Deze video ;(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:34

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5EgkoLeRRJxhf51KC4QoeVYUzI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WhsLg0HiRCLaZ1TEx2FVgsGI.png?f=fotoalbum_large

Did it!!!

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:23:
Op die screenshots hier, bijvoorbeeld die van het control center, vind ik het echt veel te druk overkomen. Absoluut geen verbetering. Hoop poeha om een skin. Maar goed, volgens mij zei ik hetzelfde tijdens de release van iOS 7, dus even afwachten nog.
Er is een hele hoop wel erg mooi wat mij betreft maar sommige dingen hebben nog wel wat tweaking nodig. Dit is beta1, komt allemaal heus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat spatial scène voor je lockscreen werkt ook wel grappig trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:51
Twijfelde even of de voice-over door een satire account gedaan was :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3JsVds6QoEwzs_EepEPjzZjBBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6xMqy29ZjjXPP854YzbXDI1.jpg?f=fotoalbum_large
Zo. Nu is de onderste balk met de shortcut naar tabbladen ook weer terug. Steeds op de drie puntjes en dan ‘alle tabbladen’ klikken, is nu dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:04
SuperVeloce schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 06:17:
[...]

Werkt hier wel op 16PM. Kon gewoon inloggen op Berichten Inbox via DigID
Hier doet hij het ook inmiddels. Waarschijnlijk dus storing bij DigiD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Afstanden ook irritant groot. Tussen favorieten op iphone. Of bv in instellingen. Mag wel wat compacter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:02
Dennisweb schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:23:
Is er in Safari een betere manier om snel alle tabbladen te zien dan op de drie puntjes klikken? Dit is wel echt een UX-probleempje, zo.

Edit: toetsenbord is ook wel even wennen.
Adresbalk naar boven trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:29
matthijst schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:49:
Afstanden ook irritant groot. Tussen favorieten op iphone. Of bv in instellingen. Mag wel wat compacter.
Feedback gegeven al aan Apple? Want anders lezen ze het niet ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:50
Voor het eerst sinds iOS 1 hoop ik dat de UI overhaul na een update met een toggle switch (deels) uit te zetten is…

Ik vind het er werkelijk niet uit zien dat transparante bubbly effect, maakt het voor mij veel te druk en minder overzichtelijk.

Voor de rest wel mooie nieuwe features en kijk ik uit naar iPad OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Alekz87 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:00:
[...]

Ja zal,'s doen.
Enige positieve is carplay. Dat ziet d'r beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38
Billie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:50:
[...]

Adresbalk naar boven trekken. :)
Dat lukt bij mij niet? dat lukt wel inderdaad, Pagina pinchen is sneller. (2 vingers naar elkaar toe)

[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 10-06-2025 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Dennisdn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:18:
Je bent veeeeeel te laat.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82641430

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisweb schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:39:
[Afbeelding]
Zo. Nu is de onderste balk met de shortcut naar tabbladen ook weer terug. Steeds op de drie puntjes en dan ‘alle tabbladen’ klikken, is nu dus niet meer nodig.
Apple kennende gaat dit nog 4-5x veranderen in de beta periode :D

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-09 12:27
Liquid Glass-design: wat vind je van de nieuwe interface?

Het slechtste wat ik ook heb gezien. Als ik een Android wil koop ik er wel 1.

Echt een teleurstelling..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Wat zijn jullie allemaal negatief zeg :+

ik vind het oprecht knap dat dit uberhaupt de alpha testing doorstaan heeft daar in Cupertino.
Maar ja, heb mezelf (laatste maanden/paar jaar) maar aangeleerd niet al te hoge verwachtingen meer te hebben wat betreft iOS

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 10-06-2025 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dChained schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:21:

Volledig mee eens. Van die gekunstelde opstaande randjes om de iconen heen, het ziet er niet uit.

Oh, en volgens Aida64 is het gewoon iOS 19 😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwzDJmoIlaafv4fZkko2XqXa9v0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WrLl89I2WmoqXjEoMeLiwuoE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

Toppe

Oké ✅

*snip* flame bait

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 10-06-2025 09:22 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dChained
_Bailey_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:31:
Wat zijn jullie allemaal negatief zeg :+

ik vind het oprecht knap dat dit uberhaupt de alpha testing doorstaan heeft daar in Cupertino.
Maar ja, heb mezelf maar aangeleerd niet al te hoge verwachtingen meer te hebben wat betreft iOS
Installeer al jaren alle beta's. Ultieme Apple fan. Dat dit de test heeft doorstaan is gewoon belachelijk.

Dit is echt waardeloos in mijn ogen. Het ziet er niet uit, wat hopelijk nog gefixt wordt. Maar alsnog. Ik heb hogere verwachtingen van een bedrijf zoals Apple.

Al zijn ze al jaren verward voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:54
Het valt me op dat de tekst in de menu’s vrij klein is ten opzichte van de tekstvakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
In de presentatie lieten ze zien dat na het maken van een screenshot onderin wat opties zouden komen om AI erop los te laten. Iemand al ontdekt of dat een instelling is? Want ik zie niets daarvan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZEPlwYg_inGm3ph1-E0kWPIEsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XY63pu672hZZDT7Z5zgnP2SK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
M’n iPad Pro is aan het updaten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:03
dChained schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:34:
[...]

Installeer al jaren alle beta's. Ultieme Apple fan. Dat dit de test heeft doorstaan is gewoon belachelijk.

Dit is echt waardeloos in mijn ogen. Het ziet er niet uit, wat hopelijk nog gefixt wordt. Maar alsnog. Ik heb hogere verwachtingen van een bedrijf zoals Apple.

_O- _O-

In nog geen 24 uur is het nieuwe design al uitgekotst. Geef jezelf even de tijd om er aan te wennen en kom dan terug met je feedback?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:15

Cordon

Lievelings jankert

Dennisdn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:41:
In de presentatie lieten ze zien dat na het maken van een screenshot onderin wat opties zouden komen om AI erop los te laten. Iemand al ontdekt of dat een instelling is? Want ik zie niets daarvan:

[Afbeelding]
Moet je dan niet Apple Intelligence aan hebben staan? Of het komt weer in een .1, .2 of .3 update. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Cordon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Moet je dan niet Apple Intelligence aan hebben staan?
Daar ga ik wel vanuit en dat heb ik. Hopelijk niet iets met EU en komt het inderdaad in volgende updates....

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 10-06-2025 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:46:
[...]

_O- _O-

In nog geen 24 uur is het nieuwe design al uitgekotst. Geef jezelf even de tijd om er aan te wennen en kom dan terug met je feedback?
Hoezo?
Ik zag na 30 seconden al dat het poep is.
Voegt allemaal niks toe t.o.v. het design van iOS18.
Alsof ze bij Apple dachten: we hebben AI al opgekloot, wat moeten we nu doen om nog wat hype te creeeren. Oh wacht: Liquid Glass :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
De Windowed Mode / Stage Manager werkt wel tof.
Het macOS menu aan de bovenzijde is erg nice.

[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 10-06-2025 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Zo makkelijk he, om iets gelijk de grond in te trappen als je het een paar uur hebt gezien. Op basis van een brakke 1e beta.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
SuperVeloce schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 06:17:
[...]

Werkt hier wel op 16PM. Kon gewoon inloggen op Berichten Inbox via DigID
Hier werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:39
Mac-achtige multitasking
Dit is één van de nieuwe features voor iPadOS26. Ik zie dat het ondersteund wordt voor alle iPads, maar ik vroeg me af of de implementatie ook hetzelfde is? Ik heb momenteel een iPad 2022, deze is qua multitasking namelijk anders dan de Air en Pro modellen (volgens mij mist het namelijk Stage manager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Ziet er echt nice uit! Komende weken en maandag zal het allemaal nog net iets beter worden maar het begin is goed! Ga zelf nog niet de DB1 erop gooien, wacht wel even paar weken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Sluuz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:58:
Zo makkelijk he, om iets gelijk de grond in te trappen als je het een paar uur hebt gezien. Op basis van een brakke 1e beta.
Wat vind jij fantastisch aan dit nieuwe design dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:46
Sluuz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:58:
Nou ja het is best mogelijk dat de interface je niet aan staat, je kan best een 1ste mening al hebben.
Soms vind je iets gewoon echt niet mooi, en soms denk je van nou ja weet nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Super intuïtief op iPadOS. Je sleept simpelweg een app van boven naar benden en het wordt direct een window en je versleept ‘m heel soepel overal naar toe. Een kleine “drag” van boven naar beneden toont de menubar. Like it so far!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:30
Jullie weten toch dat jullie een beta draaien hè?
Dat betekent dat jullie het testpubliek zijn en dat jullie feedback wordt gebruikt om nog dingen te verbeteren. Dus in plaats van zo alles met de grond gelijk te maken, kunnen we misschien constructieve feedback geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Niet helemaal het juiste topic maar op de AppleTV is het design ook wel goed gelukt. Subtiele wijziging maar wel duidelijk vernieuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wat ik lelijk vind (iPhone):
- als je scrollt, bovenste centimeter van scherm wordt vaag
- marges: teveel ruimte tussen favorieten, of bv in instellingen (staat al op compact).

iPad:
- tabbladen, waarom zo vaag rond
- kleuren achter favorietenbalk (zal wel bug zijn, wat in iOS18 uit te zetten via toegankelijkheid.

Positief:
- carplay, handigere menu's in muziek, layout, design
- zoekknop op beginscherm en in muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
matthijst schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:53:
[...]

Hoezo?
Ik zag na 30 seconden al dat het poep is.
Voegt allemaal niks toe t.o.v. het design van iOS18.
Alsof ze bij Apple dachten: we hebben AI al opgekloot, wat moeten we nu doen om nog wat hype te creeeren. Oh wacht: Liquid Glass :/
De reacties zijn wel erg overdreven, bijna dramatisch te noemen. Ik ben ook niet bijzonder enthousiast over het nieuwe design. Maar laten we eerlijk zijn, niemand is echt dol op grote veranderingen. Als je jezelf wat meer tijd geeft (en het iets minder zwaar aanvliegt), is je mening uiteindelijk veel waardevoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het kan nog aan de beta liggen uiteraard, of m’n iPad is op de achtergrond nog volop bezig. Maar m’n 2020 iPad Pro 11” 2nd Generation (non-Apple Silicon) heeft er wel moeite mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 10-06-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:06:
[...]

De reacties zijn wel erg overdreven, bijna dramatisch te noemen. Ik ben ook niet bijzonder enthousiast over het nieuwe design. Maar laten we eerlijk zijn, niemand is echt dol op grote veranderingen. Als je jezelf wat meer tijd geeft (en het iets minder zwaar aanvliegt), is je mening uiteindelijk veel waardevoller.
Dat is hoe het gaat tegenwoordig. Zie je ook bij restaurant reviews: 5 sterren of 1. Er zit niets tussen in.
Mensen nemen de tijd niet meer om iets te waarderen en te ontdekken. Het moet allemaal snel en direct werken. Zo niet, op naar het volgende maar eerst even kotsen. ;(

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Grootste wijziging sinds iOS7, of wat zei Tim gisteren.
Raar dat je dan wat sterkere reacties krijgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Ik heb vannacht mijn iphone 16 pro max geupdate naar ios26, maar het lijkt dat de update de helderheid van mijn scherm negatief heeft beinvloed.

Zelfs op de maximale helderheid, is dit nog maar 50% zo fel als dat het gisteren was. Hebben meer tweakers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:06:
[...]
De reacties zijn wel erg overdreven, bijna dramatisch te noemen.
Welke reacties zie je hier als overdreven en dramatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
XO101 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:18:
Ik heb vannacht mijn iphone 16 pro max geupdate naar ios26, maar het lijkt dat de update de helderheid van mijn scherm negatief heeft beinvloed.

Zelfs op de maximale helderheid, is dit nog maar 50% zo fel als dat het gisteren was. Hebben meer tweakers hier last van?
Controleer verminder witpunt bij toegankelijkheid en anders bij batterij -> opstartmodus -> adaptive power

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
Mede-tweakers! Mag ik jullie eraan herinneren om zoveel mogelijk van de dingen die jullie hier opnoemen, zijnde negatief, niet werkend of waar jullie graag aanpassingen aan zien hier te melden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq7TP4CeLOcIcEq3ndmNdKxjAw0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PAwxaioxkuDuW69YhBBlWtEV.png?f=user_large

Zoek naar de feedback-app op je iPhone/iPad etc.

[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 10-06-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
matthijst schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:00:
[...]

Wat vind jij fantastisch aan dit nieuwe design dan?
Ik zeg toch niet dat ik het fantastisch vind? Ik geef alleen aan dat ik het apart vind dat mensen het binnen 24 uur helemaal de grond in kunnen trappen. Op basis van een allereerste versie die duidelijk nog een hoop polish nodig heeft. En ik doel niet alleen op jouw reactie.

Ten tijde van iOS7 zijn er in de beta fase ook een hoop dingen nog gewijzigd qua layout. Het zal ook zeker niet de eerste keer zijn dat zaken als de blur achter het control center wordt aangepast, of dat de marges van elementen worden aangepast of er nog hele functies worden toegevoegd/weggehaald.

Dus ja, het is een vrij ruwe eerste versie met een hoop glitches her en der. Het draait traag, je toestel wordt warm etc etc. Maar dat zal voor 90% opgelost zijn in september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
sigmundfreund schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:20:
[...]

Controleer verminder witpunt bij toegankelijkheid en anders bij batterij -> opstartmodus -> adaptive power
Dat was hem idd, verminder witpunt. Echt super bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Laatst online: 12-09 21:14
Het is wel even wennen IpadOS ook al een paar crashes gehad met de iPad M1 en nu aan het klooien hoe ik de download map in de Dock krijg net zoals op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
XO101 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:21:
[...]

Dat was hem idd, verminder witpunt. Echt super bedankt voor je snelle reactie!
d:)b wel raar dat de update zoiets aanzet

offtopic:
Ik heb een keer onder garantie een scherm vervangen van een klant omdat deze dezelfde klacht had. Het had natuurlijk geen effect. Uren google-fu verder maar sindsdien vergeet ik die optie nooit meer.
.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
Sluuz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:21:
Dus ja, het is een vrij ruwe eerste versie met een hoop glitches her en der. Het draait traag, je toestel wordt warm etc etc. Maar dat zal voor 90% opgelost zijn in september.
Dat is allemaal bekend heur, draai beta's sinds het "kan".
Dus reacties (van mij) gaan over wat er in deze eerste beta naar mijn mening matig is :)

Dat zal inderdaad bij de final wel opgelost zijn.
Maar dit topic gaat over "[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie" en tot nu toe kan dat alleen maar gaan over wat je hebt: beta 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
renegrunn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:18:
[...]

Welke reacties zie je hier als overdreven en dramatisch?
Het ging mij vooral om de onderstaande reactie, maar laten we het ook niet verder opblazen. Ik hoop gewoon dat iedereen even tot 10 telt en zich realiseert dat we het hebben over een vroege testversie van een besturingssysteem. Er gaat nog genoeg veranderen de komende tijd en dan is het mijns inziens veel leuker om het te hebben over wat er beter kan in plaats van zaken meteen afserveren. ;)
dChained schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:21:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

dChained schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:34:
[...]

De beste redesigns wekken in eerste instantie weerstand op. Denk aan Instagram, Airbnb en iOS 7. Dus weerstand zie ik als iets positiefs. Bovendien is het in bèta. Het moet verder uitgewerkt en verfijnd worden. Als ik de WWDC25 Design video’s kijk dan zit het wel snor met het fundament en design principes. Geef het een of twee jaar en iOS 18 voelt heel raar en ouderwets.

Ik kan iedereen met een beetje interesse in design deze video aanbevelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AASVVMxep_ok-py2cxyRq0cO5A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Obs5Ypg3i6Ym93piapxSyq9q.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Mog op 10-06-2025 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Mog schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:33:
[...]

De beste redesigns wekken in eerste instantie weerstand op. Denk aan Instagram, Airbnb en iOS 7. Dus weerstand zie ik als iets positiefs. Bovendien is het in bèta. Het moet verder uitgewerkt en verfijnd worden. Als ik de WWDC25 Design video’s kijk dan zit het wel snor met het fundament en design principes. Geef het een of twee jaar en iOS 18 voelt heel raar en ouderwets.

[Afbeelding]
Dat was inderdaad ook zo bij iOS 7. Wat een weerstand leverde dat op, en bij de release was iedereen alweer gewend. Blijft een soort van cirkel...

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:29:
[...]

Het ging mij vooral om de onderstaande reactie, maar laten we het ook niet verder opblazen. Ik hoop gewoon dat iedereen even tot 10 telt en zich realiseert dat we het hebben over een vroege testversie van een besturingssysteem. Er gaat nog genoeg veranderen de komende tijd en dan is het mijns inziens veel leuker om het te hebben over wat er beter kan in plaats van zaken meteen afserveren. ;)
[...]
Snap ik, maar het topic heet ‘Ervaringen & Discussie’, dus dan mag er van mij echt wel ruimte zijn voor mensen die het niet mooi vinden.

De meesten die hier komen weten heus wel dat het om een eerste beta gaat. Echter, de design-taal die Apple hier heeft neergezet is uiteraard wel blijvend, en daar kun je best nu al iets van vinden.
SgtElPotato schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:39:
[...]
Blijft een soort van cirkel...
En dat geldt ook voor Apple zelf: van 3D achtige icons naar plat, en weer terug naar 3D.

[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 10-06-2025 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
als ik zo de eerste ervaringen lees van iPadOS 26 lees, zitten daar echt een aantal zeer fraaie handige nieuwigheden in. Het gebruik van je iPad wordt dus écht intuïtiever.
iOS 26 daarentegen is voor 90% visueel, qua functies is het nagenoeg hetzelfde als iOS 18. Uiteraard, dit kan tijdens het beta traject nog veranderen.
Ik heb voor nu het gevoel dat iPadOS (26) serieuzer wordt aangepakt dan iOS (26)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
renegrunn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:44:
En dat geldt ook voor Apple zelf: van 3D achtige icons naar plat, en weer terug naar 3D.
Oftewel voor de hele markt. Van mode naar kunst en noem maar op.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Rivanov schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:02:
Super intuïtief op iPadOS. Je sleept simpelweg een app van boven naar benden en het wordt direct een window en je versleept ‘m heel soepel overal naar toe. Een kleine “drag” van boven naar beneden toont de menubar. Like it so far!
Op welk iPad model heb je dit geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_Bailey_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:45:
[...]

iOS 26 daarentegen is voor 90% visueel, qua functies is het nagenoeg hetzelfde als iOS 18. Uiteraard, dit kan tijdens het beta traject nog veranderen.
Ik heb voor nu het gevoel dat iPadOS (26) serieuzer wordt aangepakt dan iOS (26)
Heb je de vernieuwingen in o.a. Safari, Camera en Phone gezien? Dat zijn toch echt compleet nieuwe ervaringen. Met elke update tot iOS 26 werden ze complexer. Ik heb nu het idee dat ze weer terug naar de basis gaan. Neem de camera, al die verschillende modes terwijl het gros van de mensen alleen wilt wisselen tussen foto en video. Andere menu items zitten nu achter zo’n pop-up menu met duidelijke iconen en labels. Echt heel fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
SnoopBok schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:48:
[...]

Dit werkt op alle Ipads die IpadOs26 krijgen, dit werkte ook op mijn Ipad2022(Dus de standaard instap model ipad).
Ik heb het zelf wel direct uitgezet erna, aangezien ik hiervan geen gebruik ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

[Afbeelding]
Dit is wel heel cool, maar al dat bewegende zie ik nog niet heel veel van terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
Carlos0_0 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Dit werkt op alle Ipads die IpadOs26 krijgen, dit werkte ook op mijn Ipad2022(Dus de standaard instap model ipad).
Ik heb het zelf wel direct uitgezet erna, aangezien ik hiervan geen gebruik ga maken.
Thanks, dat model heb ik zelf ook. Ik was benieuwd of de implementatie voor alle iPad modellen hetzelfde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het kunnen selecteren en kopiëren van tekst in een afbeelding vind ik een heel vette nieuwe feature! 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvAFHx4jNUCQBcEbXfXtDy5HCiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5QxUHzBvpbmOF6QsBamUjDT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Q56sQRsSpasAtO9oUv8fROBl4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28SGirVsFWu85DMy6bPi5oq1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dChained
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:29:
[...]

[...]
Nu weten we het wel.

Voor mij is het een complete misser. Ga ik omdraaien? Waarschijnlijk niet. Dit is mijn mening en als die er van jou er niet mag zijn is dat jouw probleem.

Het voelt gewoon niet als Apple. Ook het nieuwe camera systeem voelt slecht. Ik hoop dat ze het verbeteren, want beta 1. Maar voor mij is het een misser. Zelfs voor een beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
BamSlam_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:58:
Het kunnen selecteren en kopiëren van tekst in een afbeelding vind ik een heel vette nieuwe feature! 👍

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat kan al een tijdje, of ik snap niet wat je bedoelt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Ik vind de opzet en het idee erachter heel erg tof. En op sommige momenten ziet het er nu al heel dik uit vind ik (bijvoorbeeld op het lockscreen, met bewegende albumart vanuit Apple Music, als er geen notificaties overheen staan).
Maar op andere momenten is het nu simpelweg too much. Teveel lijntjes, teveel refractie van kleuren waardoor het heel druk en onoverzichtelijk wordt. Daar zal vast nog aan worden gesleuteld. Die edgecases los je normaliter ook niet op in beta 1, dat volgt stapje voor stapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
dChained schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Nu weten we het wel.

Voor mij is het een complete misser. Ga ik omdraaien? Waarschijnlijk niet. Dit is mijn mening en als die er van jou er niet mag zijn is dat jouw probleem.

Het voelt gewoon niet als Apple. Ook het nieuwe camera systeem voelt slecht. Ik hoop dat ze het verbeteren, want beta 1. Maar voor mij is het een misser. Zelfs voor een beta.
Nu weten we het wel.

Je vindt het helemaal niks en lelijk en een misser.
En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

renegrunn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Dat kan al een tijdje, of ik snap niet wat je bedoelt ;)
Inderdaad, het heet Live Text en is tijdens iOS 15 geïntroduceerd. Maar dat moet je in iOS 18 weer aanzetten gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
Ik snap wel wat renegrunn bedoeld. ik had net de upgrade gedaan op de iPad. En als je veel app in mappen hebt gedaan en dan swipped naar het andere scherm. Ziet het nieuwe design er heel goedkoop uit. Zelfs het Glass design van Windows Vista zag er strakker uit ;). Maar ik denk dat het design technisch wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Moet zeggen dat ik het nieuwe design wel heel erg mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisdn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:03:
Niet helemaal het juiste topic maar op de AppleTV is het design ook wel goed gelukt. Subtiele wijziging maar wel duidelijk vernieuwing :)
Die durf ik vooralsnog niet te installeren. ALs die kaput gaat kunnen we hem niet eenvoudig fixen volgens mij...of kan dat tegenwoordig wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
TheVMaster schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Die durf ik vooralsnog niet te installeren. ALs die kaput gaat kunnen we hem niet eenvoudig fixen volgens mij...of kan dat tegenwoordig wel?
Dat durf ik ook niet die draait productie want wil graag de vrouw tevreden houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Die achtergronden in de berichten app werken nog niet helemaal, maar die bewegende in de kleur Carbon is wel mijn stijl.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Alekz87 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:00:
[...]

Niet? Ik dacht dat als we hier posten Apple er wel wat mee doet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
TheVMaster schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Die vraag durf ik niet te beantwoorden omdat ik het gewoon niet weet. Hij voelt wel heel erg stabiel en in niets een beta. Maar… de verschillen zijn zo subtiel klein dat áls je het echt als een risico ziet, het de moeite en risico niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:18:
[...]

Niet? Ik dacht dat als we hier posten Apple er wel wat mee doet :+
Ik heb ook nog nooit het idee gehad dat ze de feedback überhaupt lezen. Tientallen keren gedaan maar zelfs een automatische ontvangstmelding kan er nog niet vanaf. Ben er maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Skywalker27 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Dat durf ik ook niet die draait productie want wil graag de vrouw tevreden houden ;)
Ja en we gaan binnenkort op vakantie en dan passen m'n schoonouders op het huis. Die wil ik niet opzadelen met iets wat slecht werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisdn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:19:
[...]

Die vraag durf ik niet te beantwoorden omdat ik het gewoon niet weet. Hij voelt wel heel erg stabiel en in niets een beta. Maar… de verschillen zijn zo subtiel klein dat áls je het echt als een risico ziet, het de moeite en risico niet waard is.
Dan laat ik hem nog heel ff liggen tot na de vakantie. Al heb ik nog wel een 'oude' 4K ATV die ik wel ff zou kunnen proberen natuurlijk bedenk ik me nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dennisdn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:22:
[...]

Ik heb ook nog nooit het idee gehad dat ze de feedback überhaupt lezen. Tientallen keren gedaan maar zelfs een automatische ontvangstmelding kan er nog niet vanaf. Ben er maar mee gestopt.
Ze krijgen natuurlijk alleen feedback van ons, dus ze hebben tijd zat om alles ff keurig te beantwoorden. Deel zal wel automatisch verwerkt worden. Ik schiet ook vaak feedback in bij ons en krijg echt maar zelfden een reactie terug, heel soms willen ze zelfs meer info. Maar in 99% van de gevallen hoor jet niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:16
Na een nachtje slapen, ben ik nog niet kapot van het design. Wat mij wel duidelijk is, is dat Apple hoe dan ook in light mode meer donker contrast zal moeten toevoegen, anders wordt het onleesbaar.

De Control Center is duidelijk een bug. Dit gaat Apple in geen miljoen jaar zo houden. De sliders tussen verschillende opties (het ‘zeepbelletje’) is niet mijn smaak. En stylistisch zou ik alle kleuren zoals rode en blauwe tekst gewoon grijs maken, net als bij VisionOS.

Ik vind Safari het meest geslaagd. Ik zal eraan moeten wennen. Maar mijn eerste indruk: te veel visueel geweld en niet bijster mooi. Dat is smaak. Apple zal nog een hoop bijschaven, het is nog een eerste beta.

Dat mensen dan zo uit hun dak gaan als je het niet mooi vindt, snap ik niet. Je mag iets gerust niet mooi vinden, net als je wel of geen boerenkool of spinazie lust.

Ik vind - op basis van de eerste beta - het nieuwe uiterlijk niet al te geslaagd. En glassmorphism is wel de nieuwe design language van Apple. We zullen zien hoeveel ervan over blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00

JB

Cédric roelt!

Greatsword schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:17:
Die achtergronden in de berichten app werken nog niet helemaal, maar die bewegende in de kleur Carbon is wel mijn stijl.
Doe dan ook even een screenshotje :P

Vanavond eens pogen om een iPhone en een iPad te voorzien met de beta.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

WWDC 25 video's staan nu blijkbaar ook op YouTube. Chill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:22:
[...]

Ja ze krijgen miljoenen “boe hoe het is heel anders” feedback binnen. Kan mij zo voorstellen dat ze daar een soort “slimme” schifting in maken.

Lees: Alle gratis dev accounts eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Donstil schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Ja ze krijgen miljoenen “boe hoe het is heel anders” feedback binnen. Kan mij zo voorstellen dat ze daar een soort “slimme” schifting in maken.

Zou op zich een goeie zijn, want waarom zou een niet dev een developer beta moeten installeren ?.
Die kan prima op de 1ste publieke beta wachten, waar die beta's ook voor bedoeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Gisteravond meteen gedownload. Mijn eerste indruk? Het viel me echt tegen – ik vond alles lelijk. Maar een paar uur later begon ik het steeds mooier te vinden. En nu? Ik vind het prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:29:.

Apple zal nog een hoop bijschaven, het is nog een eerste beta.
Ik verwacht geen grote veranderingen meer. Hier en daar wat optimaliseren, maar de grote lijn zal blijven wat het is. In plaats van glas lijkt het allemaal op zeepbellen.

Ze hadden hier echt moeten vasthouden aan “if it ain’t broke, don’t fix it”. De iconen en lay-out waren geen probleem. Ik had liever gezien dat ze thema’s geïntroduceerd hadden. Dat je over het hele systeem kan uitkiezen of je een meer transparante look wil en je eigen iconen toepassen. Ik ben zelf niet van plan om te updaten.

Er waren zat andere mogelijkheden om te verbeteren.
  • Non Apple apps volwaardig op de achtergrond laten draaien
  • Verbeteringen aan de eeuwige bugs in schermtijd
  • Multitasken op de iPhone
  • Andere browser engines dan WebKit
Zo kan ik er nog meer bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:01:
[...]

Wellicht laten ze er wat AI op los om op hoog niveau wat trendanalyses te doen. Maar stuur mij dan op z'n minst een volledig automatisch mailtje met "Dank voor de feedback" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
SnoopBok schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:48:
[...]

2020 iPad Pro 11” (2nd Generation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Voor de mensen die de bèta draaien: werkt die album animatie die ze lieten zien op het vergrendel scherm alleen als je bijvoorbeeld via Apple Music muziek luistert of ook via Spotify en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Carlos0_0 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:54:
[...]

Je mist dan wel het macOS style menu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Watch Os heeft nu ook keyboard met swype in het NL en iPad scribble in het NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
KorteGebruiker schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:36:
Voor de mensen die de bèta draaien: werkt die album animatie die ze lieten zien op het vergrendel scherm alleen als je bijvoorbeeld via Apple Music muziek luistert of ook via Spotify en dergelijke?
Kan mij voorstellen enkel Apple Music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Rivanov schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:39:
[...]

Kan mij voorstellen enkel Apple Music.
Heb geen Spotify (meer), maar ik denk tijdens de beta sowieso alleen Apple Music. Mogelijk stellen ze het open via een API en dan kan Spotify erop intappen als ze dat uberhaupt willen. Spotify heeft daar nogal een vaag trackrecord op (ahum Apple Watch offline support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Wellicht laten ze er wat AI op los om op hoog niveau wat trendanalyses te doen. Maar stuur mij dan op z'n minst een volledig automatisch mailtje met "Dank voor de feedback" :)
Niet Apple AI hoop ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:01
Ze waren er bij Apple ook nog niet uit of her iOS 26 zou worden of iOS 19, als ik op mijn AirPods klik staat er namelijk iOS 19 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_L0qsVCkl8DkQNpyQRUo4ueerWg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0vM0nOxUsqKWiuyxM3gZvRhU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoTWjmzSVgQ3fT3fx30OAv83LuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAYYIYA5vQrii8qiZxEJdD7v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhoJ6PohIroJI1fjnO9vS8dXzBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98QlDwiqm9zgXJWjiMUJ7LDk.jpg?f=fotoalbum_large

Call Screening is ook wel fancy.
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!