Commendatore schreef op zondag 5 april 2026 @ 21:15:
[...]
Nogmaals: uiteindelijk zijn het de oordoppen die het daadwerkelijke maximale volume bepalen. Het OS heeft hier geen invloed op en ik zou ook niet weten hoe je dit technisch anders zou kunnen regelen zonder medewerking van de fabrikant van de oordoppen in kwestie.
Het werkelijke volume hardwarematige ja ( merk A is luider dan merk B ).
Maar die alerts spelen altijd af op vol volume ongeacht je merk dopjes, dus het maakt weinig uit hoe luid je volume staat of welk merk dopjes je hebt, alert gaat op max OS volume.
Dat de ene dopjes luider zijn dan de ander, en dat OS geen invloed heeft dat bepaalde merken luider kunnen op zelfde volume instelling als andere merk, dat weet ik.
Maar ongeacht je merk, vol volume zal enorm luid zijn voor iemand die niet vrijwel doof is, of schijt heeft aan z'n gehoor.
ik zet mijn volume icm met Airpods 3 op max 20% op iOS vroeger, maar ik merk dat op mijn Macbook zelfde Airpods 3 net zo luid zijn pas vanaf 40% volume. In ieder geval voor mij zou max volume ondragelijk zijn, bedraad luister ik op mijn Macbook en PC op max 10% van de volume, luid zat.
En in zijn geval gaat het om Airpods 2 (de normale, niet pro).
Dus je kan wel roepen "ieder merk is anders, OS kan er niks mee" maar dat klopt half.
Tenzij je hoofdtelefoons koopt (ze bestaan) die hardwarematig gecapped zijn op een bepaald volume, dan zou 100% OS volume minder problematisch zijn.
Edit: In ieder geval, volume kan dus nog steeds niet lager of uit neem ik aan.
Schande dat het Android/iOS fabrikanten niet boeit, maar hij zal dus maar weer NL Alert uit moeten schakelen.
Zonde dat het niet anders kan.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mizgala28 op 05-04-2026 21:47
]