• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-04 16:41
Nopheros schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:58:
[...]

Daarom gebruik ik loon om dagelijkse dingen te betalen en niet aandelen, zou idd wat vreemd zijn.

Maandelijks hier een paar euro binnenharken schiet weinig op, echter de omgezette euro's naar Bitcoin van 6 jaar geleden toen ik begon met cashback kaarten zijn toch wel flink in waarde gestegen, zeker meer dan ETFs.
Dat is zo! Als je maag, discipline en geduld het aan kan dat in een paar maanden tijd de boel kan verdubbelen en weer kan verdampen, is er vast een slaatje uit te slaan. Ik word daar niet blij van. Daarnaast geloof ik er gewoon niet zo in. De waarde van BTC is wat een gek er voor geeft. En ja, dat is met meer dingen in de wereld zo. Echter hebben velen daarvan zich inmiddels wel bewezen, of, zoals het geval is bij aandelen, is er daadwerkelijk onderliggende waarde (immaterieel, maar natuurlijk ook materieel).

Laten we het topic in ieder geval niet omtoveren in een BTC believer/hater topic. :)

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wispe schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:26:
[...]

Hij bedoelt - denk ik (en wat ik overigens ook doe) - is dat je met die €25 vouchers meer sats kan krijgen dan met $10 voor 3500 punten als je uit een ander potje €25 haalt waarmee je sats koopt en met die €25 voucher je Bybit Card-aankopen bekostigt. Per saldo levert dat meer op namelijk.
Volgens mij, als ik het goed bereken, is het om het even.
Bij de €25,- voucher is één punt €0,0025 (25 / 10.000) waard.
Bij de $10 voucher is één punt met de huidige wisselkoers €0,0024857... ( 10 * 0,87 / 3.500 ) waard.

En dan moet je eigenlijk nog de transactiekosten om BTC te kopen mee nemen.
Dus dan zou ik zeggen dat de $10 voucher wel een goede deal is.

[ Voor 10% gewijzigd door Trasos op 17-03-2026 12:35 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-04 20:15
Trasos schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:34:
[...]

Volgens mij, als ik het goed bereken, is het om het even.
Bij de €25,- voucher is één punt €0,0025 (25 / 10.000) waard.
Bij de $10 voucher is één punt met de huidige wisselkoers €0,0024857... ( 10 * 0,87 / 3.500 ) waard.

En dan moet je eigenlijk nog de transactiekosten om BTC te kopen mee nemen.
Dus dan zou ik zeggen dat de $10 voucher wel een goede deal is.
Die rekensom klopt wel, maar dan zit je alsnog met (soms idoot) hoge withdrawal fees van bybit.
Nu bijvoorbeeld kost een withdrawal 0.000105 btc, bijna 7 euro. Ik heb ze in het recente verleden ook wel eens bijna 20 euro zien vragen.

Dan kan een 25 euro voucher een beter idee zijn, kun je 25 euro van je boodschappengeld naar strike gooien met hun gratis withdrawals.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:27

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Domino schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:55:
[...]

Die rekensom klopt wel, maar dan zit je alsnog met (soms idoot) hoge withdrawal fees van bybit.
Nu bijvoorbeeld kost een withdrawal 0.000105 btc, bijna 7 euro. Ik heb ze in het recente verleden ook wel eens bijna 20 euro zien vragen.

Dan kan een 25 euro voucher een beter idee zijn, kun je 25 euro van je boodschappengeld naar strike gooien met hun gratis withdrawals.
Je moet ook in batches transferren. Iedere paar duizend euro. Jaren aan cashback :+

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
€7 betalen of gehackt/gescamd/vulzelfin worden…

• Domino
Wispe schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:51:
Watte? Zit jij bij die Fries aan de paddo's?

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Wispe schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:51:
Gehackt en gescamd worden kan via exchange maar net zo goed met je fancy non-custodial wallet.

• Wispe
  • Niet online
Nieuwe actie: Slimmer top-uppen met PayPal. Doe een top-up van €700 of meer via PayPal en ontvang tot €30 aan BTC.

Top-uppen via Paypal heeft geen kosten.

Ik zag 2 taken: €100 top-uppen voor €10 en €600 top-uppen voor €20. Ik heb €100 top-ge-upt en toen is de taak meteen verdwenen en ik zie geen extra BTC. Maar even afwachten.

[ Voor 36% gewijzigd door Wispe op 18-03-2026 09:57 ]

• Domino
Duurt max drie dagen staat in de voorwaarden.

Lullige is wel dat Curve (paypal loopt hier ook via curve) Bybit als high risk MCC ziet, dus met een extra fee. Stelletje jokers.

• Wispe
  • Niet online
Domino schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:03:
Duurt max drie dagen staat in de voorwaarden.

Lullige is wel dat Curve (paypal loopt hier ook via curve) Bybit als high risk MCC ziet, dus met een extra fee. Stelletje jokers.
In de voorwaarden staat ook dat de actie begon op 5 maart maar op de pagina zelf 17 maart.

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Wispe schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:07:
[...]

In de voorwaarden staat ook dat de actie begon op 5 maart maar op de pagina zelf 17 maart.
Is het dan nog wel de moeite (is de fee hoger dan de reward)?

• Wispe
  • Niet online
NCJ87 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:08:
[...]

Welke fee? Direct top-uppen met PayPal kost niks.

• NCJ87
  • Nu online
Wispe schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:09:
[...]

Welke fee? Direct top-uppen met PayPal kost niks.
Ik had Domino moeten quoten zie ik, top-up via Paypal en dan fee van Curve.
Ik zal Paypal dan voor de zekerheid gekoppeld aan mijn bankaccount gebruiken, dan is het altijd goed.

• Wispe
  • Niet online
NCJ87 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:29:
[...]

Ik had Domino moeten quoten zie ik, top-up via Paypal en dan fee van Curve.
Ik zal Paypal dan voor de zekerheid gekoppeld aan mijn bankaccount gebruiken, dan is het altijd goed.
Heb ik idd ook gedaan. Ik wacht even 3 dagen tot ik die €10 heb, dan doe ik de overige €600,-. Ik vind het raar dat de €100-taak ineens verdwijnt in plaats van een vinkje.

• Domino
NCJ87 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:08:
[...]

Ja, als de reward echt $30 is wel, maar de fee (1%) had ik ook niet voorzien.
Ach, beetje leergeld.

• ThaJens
  • Laatst online: 06-04 16:41
Wispe schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:31:
[...]

Heb ik idd ook gedaan. Ik wacht even 3 dagen tot ik die €10 heb, dan doe ik de overige €600,-. Ik vind het raar dat de €100-taak ineens verdwijnt in plaats van een vinkje.
Ik heb me zojuist voor de actie geregistreerd en zie de €100-taak niet staan. Het lijkt dus alsof ze hem voor iedereen hebben weggehaald.

• Wispe
  • Niet online
ThaJens schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:41:
[...]

Ik heb me zojuist voor de actie geregistreerd en zie de €100-taak niet staan. Het lijkt dus alsof ze hem voor iedereen hebben weggehaald.
Lijkt erop idd. Heb net €500 toegevoegd, nu staat de €600-taak op in behandeling.

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Ik zie die hele Paypal actie nergens terug. App taal geswitcht eng -> nl en weer terug. Maar zowel in de hub als bij announcements niet te vinden.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:55
CHRlS schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:50:
Ik zie die hele Paypal actie nergens terug. App taal geswitcht eng -> nl en weer terug. Maar zowel in de hub als bij announcements niet te vinden.
Stonden wat foutjes in. De actie komt asap weer online. Aldus bybit op telegram.

• CHRlS
  • Nu online
Dacuuu schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:52:
[...]

Stonden wat foutjes in. De actie komt asap weer online. Aldus bybit op telegram.
Wat een heerlijk chaotische club is het het ook. Maar zolang we de vruchten er van kunnen plukken ga ik nergens over zeiken *O*

• CHRlS
  • Nu online
Actie is weer online. Nog steeds een incontinent verhaal als je de voorwaarden leest en wat je moet doen. Heb 2 keer € 600 gestort via Paypal met mijn ING CC gelinkt.

De eerste topup leek niks te doen, maar na de tweede keer leek de taak voor € 20 in BTC volbracht. Dit is volgens mij ook de enige taak die mogelijk is voor bestaande users.

Weet niet precies wanneer er AirDrop volgt, maar dat zal zijn als de actie afloopt. Want heb nu nog niks binnen.

• Wispe
  • Niet online
CHRlS schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:22:
Actie is weer online. Nog steeds een incontinent verhaal als je de voorwaarden leest en wat je moet doen. Heb 2 keer € 600 gestort via Paypal met mijn ING CC gelinkt.

De eerste topup leek niks te doen, maar na de tweede keer leek de taak voor € 20 in BTC volbracht. Dit is volgens mij ook de enige taak die mogelijk is voor bestaande users.

Weet niet precies wanneer er AirDrop volgt, maar dat zal zijn als de actie afloopt. Want heb nu nog niks binnen.
Binnen 3 dagen staat in voorwaarden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JK14DCitX8_apZvUQKe3G2_vUHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vj9UUZpbJKAiUGfk5BvoDSPq.jpg?f=fotoalbum_large

Het woord ‘of’ is ook vreemd.

Nouja, als die airdrop maar komt. Te makkelijke taak wel.

• NCJ87
  • Nu online
Heel vreemd, krijg steeds de melding deposit failed. Het lukt me niet om met Paypal vanaf m'n Rabobank rekening toe te voegen. Vanavond nog maar eens proberen.
(die 10 euro reward bij 100 euro topup is alleen voor nieuwe gebruikers)

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 23:23
Ik heb niet goed gelezen en in 1x €600 gestort. Maar het vinkje staat er wel, en nu is het "pending".

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:28

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik heb geen creditcard gelinkt aan m'n Paypal, alleen wat saldo en een directe bankrekening, blijkbaar kan je daar niet mee top-uppen naar Bybit. Wel vraagt Paypal me of ik een creditcard wil toevoegen. Nu vraag ik me af of ik die €600 naar Bybit kan funden in een cirkeltje, door m'n Bybit kaart toe te voegen aan m'n Paypal :')

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:50
Huh, ik heb gewoon via PayPal gekoppeld aan m'n bankrekening een top up gedaan. Geen creditcard gekoppeld.

• Wispe
  • Niet online
-Tim- schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:33:
Ik heb geen creditcard gelinkt aan m'n Paypal, alleen wat saldo en een directe bankrekening, blijkbaar kan je daar niet mee top-uppen naar Bybit. Wel vraagt Paypal me of ik een creditcard wil toevoegen. Nu vraag ik me af of ik die €600 naar Bybit kan funden in een cirkeltje, door m'n Bybit kaart toe te voegen aan m'n Paypal :')
Datzelfde had ik vandaag toen ik weer via Paypal geld wilde toevoegen. Ik zag nergens de optie om mijn bankkaart te selecteren terwijl mijn bankkaart wel is gekoppeld aan Paypal. Lijkt erop dat Bybit wil dat je je creditcard gebruikt?

Ik heb maar weggeklikt.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:44
Wispe schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:44:
[...]

Datzelfde had ik vandaag toen ik weer via Paypal geld wilde toevoegen. Ik zag nergens de optie om mijn bankkaart te selecteren terwijl mijn bankkaart wel is gekoppeld aan Paypal. Lijkt erop dat Bybit wil dat je je creditcard gebruikt?

Ik heb maar weggeklikt.
Eerste top up met iban lukte bij mij wel. Voor 2e top up heb ik geld moeten overmaken naar paypal

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:55
Wispe schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:44:
[...]

Ik heb maar weggeklikt.
Je kan ook Paypal opwaarderen met iDEAL en dan storten op Bybit. Dat lukt wel en kost niks

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 12:26
Flexion1 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 09:17:
[...]

Je kan ook Paypal opwaarderen met iDEAL en dan storten op Bybit. Dat lukt wel en kost niks
Opwaarderen lukt maar vervolgens storten via Bybit lukt niet hier...

• Wispe
  • Niet online
Flexion1 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 09:17:
[...]

Zo werkt het helaas niet.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb mijn Abn bankrekening en Abn cc gekoppeld aan paypal maar allebei mislukken ze als ik via paypal probeer te storten.

• vickypollard
Proberen jullie dit via de app, of de web interface? Ik heb het zelf via de web interface gedaan en dat ging dus gewoon goed. Dat was een PayPal account waar een bankrekening aan gekoppeld is.

• Snaak123
vickypollard schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 09:56:
Proberen jullie dit via de app, of de web interface? Ik heb het zelf via de web interface gedaan en dat ging dus gewoon goed. Dat was een PayPal account waar een bankrekening aan gekoppeld is.
Probeerde steeds via app. Nu eens via browser naar bybit.eu gegaan. Zag de event er daar niet bij staan, maar desondanks 600 euro geprobeerd over te maken via PayPal (met behulp van Revolut cc). Helaas ketst ook dat af. Wordt op deze manier wel wat veel gezeik voor twee tientjes lol

• Youri105
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:19
Oplossing bij mij was om mijn voornaam en achternaam in PayPal exact hetzelfde in te stellen als bij Bybit.

• Snaak123
Youri105 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 11:22:
Oplossing bij mij was om mijn voornaam en achternaam in PayPal exact hetzelfde in te stellen als bij Bybit.
Nice dit werkt idd. Thanks!

• Wispe
  • Niet online
Snaak123 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 11:53:
[...]

Nice dit werkt idd. Thanks!
Ik ben bij Bybit bekend inclusief mijn 2de naam, bij Paypal niet. Ik zie alleen niet hoe ik mijn naam kan wijzigen bij Paypal? :?

• vickypollard
Wispe schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:40:
[...]

Ik ben bij Bybit bekend inclusief mijn 2de naam, bij Paypal niet. Ik zie alleen niet hoe ik mijn naam kan wijzigen bij Paypal? :?
Hier: https://www.paypal.com/myaccount/profile/

• Wispe
  • Niet online
Naam wijzigen gelukt, nu zie ik optie betaalpas wel staan, maar dan vraagt ie om CC-gegevens (dus dezelfde gegevens als ik CC klik).

Werkt voor geen meter. |:(

• wiseguy13
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:46
Dat had ik ook. Voor mij werkte ideal via de webbrowser. Storten en gelijk door naar bybit

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 20:25
Apart. Met paypal 600 euro gestort via ING. Direct op bybit en 20.euro direct gekregen. Maar op de ING zelf geen afschriijving nog steeds.

• vickypollard
Theswitch schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:53:
Apart. Met paypal 600 euro gestort via ING. Direct op bybit en 20.euro direct gekregen. Maar op de ING zelf geen afschriijving nog steeds.
Direct gekregen, of pending? Bij mij is hij nog steeds pending.

PayPal schiet het volgens mij voor. Denk dat het komende dagen wel van je rekening gaat (waarschijnlijk sowieso niet in het weekend)

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 20:25
vickypollard schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:00:
[...]

Direct gekregen, of pending? Bij mij is hij nog steeds pending.

PayPal schiet het volgens mij voor. Denk dat het komende dagen wel van je rekening gaat (waarschijnlijk sowieso niet in het weekend)
Direct die 20 euro BTC gekregen. Ach ja zo veel gebruik ik PP niet.

• Wispe
  • Niet online
Theswitch schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 21:26:
[...]

Direct die 20 euro BTC gekregen. Ach ja zo veel gebruik ik PP niet.
Dat is wel vreemd. In actievoorwaarden staat met de 3 dagen uitgekeerd.

Ik krijg mijn 20 euro over paar uurtjes, dan zijn de 3 dagen voorbij.

• Wispe
  • Niet online
€20 gekregen. Je mag zelf kiezen wanneer je hem claimt (dus als de koers laag genoeg staat voor je ;)).

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-04 21:44
Moet je ergens nog wat instellen om met PayPal een topup te doen?
Als ik die optie kies krijg ik direct een transaction failed, please try again or use a different payment method. Zowel in de app als in de browser.

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 23:23
Samenvattend: zolang naam exact gelijk is, en je €600 op je PayPal account balance zet via iDEAL (dus kan zelfs zonder kaart of bank te hebben gekoppeld) werkt het? Voor de zekerheid is het via webinterface grootste kans van slagen.

Toch?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Sandrioni schreef op zondag 22 maart 2026 @ 13:49:
Samenvattend: zolang naam exact gelijk is, en je €600 op je PayPal account balance zet via iDEAL (dus kan zelfs zonder kaart of bank te hebben gekoppeld) werkt het? Voor de zekerheid is het via webinterface grootste kans van slagen.

Toch?
Mij is het gelukt in app, met kaart. Naam is in Paypal en Bybit bij mij exact gelijk. Kon in paypal ook bank selecteren.

• vickypollard
Ik zit met de Bybit card nog in de 30 dagen 10% cashback booster op aankopen uit specifieke categorieën. Volgens de voorwaarden zie ik dat het gaat om "crypto-funded transactions", oftewel het moet met crypto betaald worden, die door Bybit dan wordt omgezet ("Applies to eligible Merchant Category Codes (MCCs) and crypto-funded transactions only"). Ik zit er echter een beetje mee dat EURC weinig liquiditeit heeft, waardoor grotere aankopen eigenlijk verlies geven. USDC is wat aantrekkelijker, maar de USDC/EUR koers wisselt natuurlijk ook nog wel en ook hier is het omzetten niet altijd gunstig omdat je een beetje verliest. Iemand die hier ervaring mee heeft en een goede tip heeft?

Na die tijdelijke 10% welkomstactie kun je volgens mij wel gewoon met fiat betalen voor cashbacks, toch? Ben verder niet meer zo heel erg van de crypto :)

[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 23-03-2026 20:58 ]

• Deurwaarder
  • Laatst online: 13:02

Deurwaarder

*blaf*

vickypollard schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:56:
Ik zit met de Bybit card nog in de 30 dagen 10% cashback booster op aankopen uit specifieke categorieën. Volgens de voorwaarden zie ik dat het gaat om "crypto-funded transactions", oftewel het moet met crypto betaald worden, die door Bybit dan wordt omgezet ("Applies to eligible Merchant Category Codes (MCCs) and crypto-funded transactions only"). Ik zit er echter een beetje mee dat EURC weinig liquiditeit heeft, waardoor grotere aankopen eigenlijk verlies geven. USDC is wat aantrekkelijker, maar de USDC/EUR koers wisselt natuurlijk ook nog wel en ook hier is het omzetten niet altijd gunstig omdat je een beetje verliest. Iemand die hier ervaring mee heeft en een goede tip heeft?

Na die tijdelijke 10% welkomstactie kun je volgens mij wel gewoon met fiat betalen voor cashbacks, toch? Ben verder niet meer zo heel erg van de crypto :)
Ik heb toen gewoon met USDC betaald. Ja, je verliest wat met wisselkoers. Maar geen 10%.
En daarna inderdaad gewoon met fiat Euro betalen en 2% cashback.

Ik probeer ook met Paypal een topup te doen.. Eerst 50 euro met ideal op Paypal gezet om te testen, dat werkte.
En daarna 500.. Paypal account bevroren }:O
Mag weer een zooi documenten aanleveren daar

-Geen deurwaarder-

• vickypollard
Je bent al snel een fraudeur tegenwoordig :+

• Flexion1
Deurwaarder schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:23:
[...]

Ik heb toen gewoon met USDC betaald. Ja, je verliest wat met wisselkoers. Maar geen 10%.
En daarna inderdaad gewoon met fiat Euro betalen en 2% cashback.

Ik probeer ook met Paypal een topup te doen.. Eerst 50 euro met ideal op Paypal gezet om te testen, dat werkte.
En daarna 500.. Paypal account bevroren }:O
Mag weer een zooi documenten aanleveren daar
Zo dan heb ik geluk gehad denk ik. Had dat Paypal account al jaren niet meer gebruikt en er nu ineens voor deze actie 550 euro op gestort met iDEAL. Wat een ellende toch tegenwoordig.

Je kan niet eens meer je eigen zuur verdiende geld overmaken zonder alles te moeten bewijzen. Onbewust ga je terughoudend worden wet toch eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Ook naar Bybit toe maakt het met terughoudend om zomaar even 5-10k te storten. Toch de vrees dat het iets triggered en je weer massa documenten kan gaan aanleveren.

• Deurwaarder
  • Laatst online: 13:02

Deurwaarder

*blaf*

Flexion1 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:55:
[...]

Zo dan heb ik geluk gehad denk ik. Had dat Paypal account al jaren niet meer gebruikt en er nu ineens voor deze actie 550 euro op gestort met iDEAL. Wat een ellende toch tegenwoordig.

Je kan niet eens meer je eigen zuur verdiende geld overmaken zonder alles te moeten bewijzen. Onbewust ga je terughoudend worden wet toch eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Ook naar Bybit toe maakt het met terughoudend om zomaar even 5-10k te storten. Toch de vrees dat het iets triggered en je weer massa documenten kan gaan aanleveren.
Ja achteraf is het die 20 euro niet waard.
Maar nu zit mijn geld vast tot ik de KYC bij paypal doorloop, dus ja.
Waarschijnlijk getriggered doordat ik eerst 50 en toen 500 euro deed. Maar ik deed juist met 50 eerst om te kijken of het werkt, en om te voorkomen dat ik ineens 500 euro ergens vast had zitten waar ik het niet wil :F hebben

-Geen deurwaarder-

• Wispe
  • Niet online
Deurwaarder schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:21:
[...]

Ja achteraf is het die 20 euro niet waard.
Maar nu zit mijn geld vast tot ik de KYC bij paypal doorloop, dus ja.
Waarschijnlijk getriggered doordat ik eerst 50 en toen 500 euro deed. Maar ik deed juist met 50 eerst om te kijken of het werkt, en om te voorkomen dat ik ineens 500 euro ergens vast had zitten waar ik het niet wil :F hebben
Ik snap niet dat je wilde kijken of het werkt. Het werkt hetzelfde als iDeal. Die €500 zou ‘vastzitten’ bij Paypal (mislukt) of Bybit (gelukt). Niet ergens anders.

• Snaak123
Ik krijg al een tijd geen punten meer berekend over mijn aankopen. Zal wel op max zitten maar lijkt nu wel erg lang te duren. Is dit ook ergens in te zien of je je max aantal punten hebt bereikt voor een bepaalde periode? Thanks

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-04 22:52
Snaak123 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:48:
Ik krijg al een tijd geen punten meer berekend over mijn aankopen. Zal wel op max zitten maar lijkt nu wel erg lang te duren. Is dit ook ergens in te zien of je je max aantal punten hebt bereikt voor een bepaalde periode? Thanks
https://www.bybit.eu/nl-EU/pay-rewards

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Snaak123 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:48:
Ooit de app geopend en even de tijd genomen om rond te klikken? Dan had je het antwoord sneller gevonden dan hier een bericht typen...

Heb inmiddels ook de 20 usd btc binnen dmv betalen via paypal, direct ontvangen.

Dit zit toch wel echt op een randje van de moeite waard aangezien het eigenlijk maar 17,5 euro is en het in mijn geval wel wat tijd koste, werkte niet direct na het koppelen van de rekening.

[ Voor 16% gewijzigd door Nopheros op 28-03-2026 11:22 ]

• Wispe
  • Niet online
€17,50 toegeworpen krijgen voor een klein beetje moeite en toch het woord ‘maar’ gebruiken.

Het wettelijk bruto minimumuurloon is nog minder dan dat.

• Flexion1
Nopheros schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:21:
[...]

Ooit de app geopend en even de tijd genomen om rond te klikken? Dan had je het antwoord sneller gevonden dan hier een bericht typen...

Heb inmiddels ook de 20 usd btc binnen dmv betalen via paypal, direct ontvangen.

Dit zit toch wel echt op een randje van de moeite waard aangezien het eigenlijk maar 17,5 euro is en het in mijn geval wel wat tijd koste, werkte niet direct na het koppelen van de rekening.
Het is 20 euro als het goed is in BTC . Geen usd.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
@Flexion1 Je hebt gelijkt, scheelt alweer wat inderdaad.

@Wispe In mijn ervaring met paypal en koppelen van bankrekening van jaren geleden kon je daar direct alles van betalen. Duurde wel even voordat ik doorhad waarom ik niet kon betalen van m'n bankrekening ondanks dat de machtiging was ingesteld. Verschillende kaarten verwijderd, opnieuw moeten toevoegen etc.

En bij de McDonalds krijg je toch wel iets meer als het minimumloon incl. gratis frietjes hier en daar 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 28-03-2026 12:02 ]

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:16
Is het hier iemand gelukt om de Bybit kaart op tier 2 te krijgen qua uitgaven (10k per dag 125k per jaar ?) hier krijg ik afwijzing omdat documenten niet goed zijn zonder aan te geven wat er fout is.

• Wispe
  • Niet online
Barbapapa852 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:40:
Is het hier iemand gelukt om de Bybit kaart op tier 2 te krijgen qua uitgaven (10k per dag 125k per jaar ?) hier krijg ik afwijzing omdat documenten niet goed zijn zonder aan te geven wat er fout is.
Wat bedoel je met tier 2?

• karakedi
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:48:
[...]

Wat bedoel je met tier 2?
Hogere max bestedingslimiet. Standaard is het op max 5000 dag, maand weet ik niet

• Wispe
  • Niet online
Als je 10k per dag kan uitgeven, kun je vast ook eenvoudig aantonen dat je het daadwerkelijk kan dragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wispe op 31-03-2026 14:01 ]

• Barbapapa852
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:01:
Als je 10k per dag kan uitgeven, kun je vast ook eenvoudig aantonen dat je het daadwerkelijk kan dragen.
ja en daarom lever ik ook gegevens aan zoals gevraagd, en qua makkelijk dragen, het kan ook een keer een dure uitgave zijn zoals in mijn geval. ook de jaarlimiet is met het standaard tier 60k. vervelende is dat ze de gegeven informatie afwijzen terwijl het info is die ze vragen. tijdens de afwijzing zeggen ze niet wat er niet goed is dus je hebt geen idee wat je anders eventueel moet aanleveren.

• Wispe
  • Niet online
Barbapapa852 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:10:
[...]

ja en daarom lever ik ook gegevens aan zoals gevraagd, en qua makkelijk dragen, het kan ook een keer een dure uitgave zijn zoals in mijn geval. ook de jaarlimiet is met het standaard tier 60k. vervelende is dat ze de gegeven informatie afwijzen terwijl het info is die ze vragen. tijdens de afwijzing zeggen ze niet wat er niet goed is dus je hebt geen idee wat je anders eventueel moet aanleveren.
60k jaarsalaris is bovenmodaal en niet weggelegd voor de gemiddelde mens. 125k jaarsalaris is weggelegd voor top 3-5% van de werkenden.

Ik snap wel dat ze erg kritisch naar de aangeleverde documenten kijken.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:31:
[...]

60k jaarsalaris is bovenmodaal en niet weggelegd voor de gemiddelde mens. 125k jaarsalaris is weggelegd voor top 3-5% van de werkenden.

Ik snap wel dat ze erg kritisch naar de aangeleverde documenten kijken.
8)7 8)7 8)7

Je mag je iets meer inleven, hij zegt dat toch ook maar Bybit wijst het af zonder te zeggen waarom. Zou toch wel het minimum moeten zijn, een reden meegeven, in plaats van "computer says no".

• Wispe
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:02:
[...]

8)7 8)7 8)7

Je mag je iets meer inleven, hij zegt dat toch ook maar Bybit wijst het af zonder te zeggen waarom. Zou toch wel het minimum moeten zijn, een reden meegeven, in plaats van "computer says no".
Bij banken of creditcardmaatschappijen krijg je ook ‘computer says no’ te horen. Bybit doet niets geks.

• Domino
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:01:
Je hoeft niet elke dag 10K uitgeven wel? Eenmalig >5k is al genoeg reden om die hogere bestedingslimiet te willen.

Ik moet binnenkort de zomervakantie betalen en kreeg ook een 'computer says no' zonder duidelijke uitleg wat dan nodig is om wel geaccepteerd te worden voor Tier2. Zou die rekening toch graag met de bybit kaart betalen.

• Wispe
  • Niet online
Domino schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:33:
[...]

Je hoeft niet elke dag 10K uitgeven wel? Eenmalig >5k is al genoeg reden om die hogere bestedingslimiet te willen.

Ik moet binnenkort de zomervakantie betalen en kreeg ook een 'computer says no' zonder duidelijke uitleg wat dan nodig is om wel geaccepteerd te worden voor Tier2. Zou die rekening toch graag met de bybit kaart betalen.
Dat is voor een bank, een creditcardmaatschappij of een persoonlijke lening-instantie ook geen argument voor een hogere bestedingslimiet.

Computer says no, dus dat betekent dat het geen zin heeft om je wil door te drukken. Dat hij dat zegt zal vast een reden hebben, anders zijn de schapen over de dam en is het systeem onwerkbaar geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Wispe op 31-03-2026 15:38 ]

• Domino
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:35:
[...]

Dat is voor een bank, een creditcardmaatschappij of een persoonlijke lening-instantie ook geen argument voor een hogere bestedingslimiet.

Computer says no, dus dat betekent dat het geen zin heeft om je wil door te drukken. Dat hij dat zegt zal vast een reden hebben.
Wij willen alleen een beetje transparantie, is het een 'harde' afwijzing of is de documentatie niet in orde (bijvoorbeeld mist er een document?). Ik krijg keurig een bericht dat ik het nogmaals mag proberen maar weet nu niet of het uberhaupt nut heeft.

Ik had op het oude bybit.nl overigens wel Tier2, dus daar voldeed ik gewoon aan de eisen. Sowieso zijn al die eisen raar bij een debit kaart.

Ik snap best dat ze zich moeten conformeren aan wetten en regelgeving, maar dit schiet voor niemand op. Dit is inderdaad een onwerkbaar systeem op deze manier.

[ Voor 6% gewijzigd door Domino op 31-03-2026 15:46 ]

• Wispe
  • Niet online
Domino schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:44:
[...]

Wij willen alleen een beetje transparantie, is het een 'harde' afwijzing of is de documentatie niet in orde (bijvoorbeeld mist er een document?). Ik krijg keurig een bericht dat ik het nogmaals mag proberen maar weet nu niet of het uberhaupt nut heeft. Ik had op het oude bybit.nl overigens wel Tier2, dus daar voldeed ik gewoon aan de eisen.

Ik snap best dat ze zich moeten conformeren aan wetten en regelgeving, maar dit schiet voor niemand op. Dit is inderdaad een onwerkbaar systeem op deze manier.
Een bank gaat jou ook niet vertellen waarom de computer nee zegt. Waarom zou Bybit dat wel doen?

• Domino
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:46:
[...]

Een bank gaat jou ook niet vertellen waarom de computer nee zegt. Waarom zou Bybit dat wel doen?
Dat betekend niet dat het okee is. Een bank is een wezenlijk andere instelling (leningen) dan een crypto beurs met een debit kaart. Als je goed terugleest snap ik best waarom Bybit dit doet, de wet is gewoon verkeerd. Wij als burgers mogen best weten waarom iets wordt afgewezen.

• Barbapapa852
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:46:
[...]

Omdat je dan de juiste gegevens kan aanleveren. Voor hetzelfde geld klaagt het systeem omver een slecht leesbare foto bijv.

En het is geen creditcard Bybit maar een debitcard. Als ik er geen geld op zet kan er ook niet mee betaald worden. Heb er geen probleem mee als ze afwijzen ivm krediet check bijv. Maar geef gewoon een reden wat er van welke documenten of ingevulde gegevens niet goed is zodat je er wat aan kan doen.

• Barbapapa852
Barbapapa852 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:49:
[...]

Omdat je dan de juiste gegevens kan aanleveren. Voor hetzelfde geld klaagt het systeem over een slecht leesbare foto bijv.

En het is geen creditcard Bybit maar een debitcard. Als ik er geen geld op zet kan er ook niet mee betaald worden. Heb er geen probleem mee als ze afwijzen ivm krediet check bijv. Maar geef gewoon een reden wat er van welke documenten of ingevulde gegevens niet goed is zodat je er wat aan kan doen.

• Wispe
  • Niet online
Domino schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:49:
[...]

Dat betekend niet dat het okee is. Een bank is een wezenlijk andere instelling (leningen) dan een crypto beurs met een debit kaart. Als je goed terugleest snap ik best waarom Bybit dit doet, de wet is gewoon verkeerd. Wij als burgers mogen best weten waarom iets wordt afgewezen.
Als je werkelijk alle documenten hebt aangeleverd waar ze om gevraagd hebben, zal het daar niet aan liggen. De enige andere plausibele verklaring is de cijfers die erop staan.

Liquide middelen op een spaarrekening of in beleggingen zijn niet stabiel en zeker genoeg.

• Domino
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:50:
[...]

Als je werkelijk alle documenten hebt aangeleverd waar ze om gevraagd hebben, zal het daar niet aan liggen. De enige andere plausibele verklaring zijn de cijfers die erop staan.
Mag jij mij uitleggen waarom dat op het NL platform wel voldoende was?
Daarom is een beetje transparatie juist zo belangrijk.
Liquide middelen op een spaarrekening of in beleggingen zijn niet stabiel en zeker genoeg.
Ik weet niet wat je hiermee bedoeld? 100k op een spaarrekening niet stabiel? Of geen garantie dat je de bijbehorende bestedingslimiet kan dragen? Bij een DEBIT kaart?

Maar wij gaan hier niet uitkomen.

• Wispe
  • Niet online
Domino schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:54:
[...]

Mag jij mij uitleggen waarom dat op het NL platform wel voldoende was?
Daarom is een beetje transparatie juist zo belangrijk.
Ik heb geen idee, wellicht heeft het te maken met de MiCA-wetgeving. Die wetgeving is ook gemaakt om consumenten te beschermen.
[...]

Ik weet niet wat je hiermee bedoeld? 100k op een spaarrekening niet stabiel? Of geen garantie dat je de bijbehoorende bestedingslimiet kan dragen? Bij een DEBIT kaart?

Maar wij gaan hier niet uitkomen.
Al heb je 1 miljoen op de spaarrekening staan, een bank gaat jou niet meer lenen dan het maximale wat de computer aangeeft. Bybit handelt echt niet anders.

• Domino
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:59:
[...]

Ik heb geen idee, wellicht heeft het te maken met de MiCA-wetgeving. Die wetgeving is ook gemaakt om consumenten te beschermen.

[...]

Al heb je 1 miljoen op de spaarrekening staan, een bank gaat jou niet meer lenen dan het maximale wat de computer aangeeft. Bybit handelt echt niet anders.
Nogmaals, er zit een wezenlijk verschil tussen een lening en een debit kaart. Kunnen we het daar wel over eens worden?

Overigens was die 100k maar een voorbeeld

[ Voor 4% gewijzigd door Domino op 31-03-2026 16:05 ]

• Wispe
  • Niet online
Domino schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:04:
[...]

Nogmaals, er zit een wezenlijk verschil tussen een lening en een debit kaart. Kunnen we het daar wel over eens worden?
Voor jou en mij wel ja, voor financiële instellingen wellicht niet. Ik zit niet in de financiën om daar iets over te kunnen zeggen.

Alles heeft een reden. :)

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-04 15:59
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:07:
[...]

Voor jou en mij wel ja, voor financiële instellingen wellicht niet. Ik zit niet in de financiën om daar iets over te kunnen zeggen.

Alles heeft een reden. :)
Beetje een zinloze discussie natuurlijk, maar hier haal je toch wat zaken door elkaar. De enige echte zorg van een bank op het einde van de dag, is dat ze hun geld terugkrijgen als ze het aan jou uitlenen, vandaar die strikte limieten wat jij wel of niet mag opnemen via credit card (volledig terecht, want meeste mensen moeten inderdaad tegen zichzelf worden beschermd of het gaat mis)

Maar bij een debit card heb je de funds al gewoon op hun rekening staan om ze te kunnen uitgeven via de kaart, dus er is 0 bijkomend risico voor de bank (of Bybit) als je nu 5k of 10k uitgeeft via zo'n kaart, een compleet ander verhaal

@Domino , al eens geprobeerd vai Telegram? Leest hier toch vaak berichten dat de admins daar soms wel meer licht kunnen werpen op de duisternis die Bybit is

• Wispe
  • Niet online
.Memphis. schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:28:
[...]

Beetje een zinloze discussie natuurlijk, maar dit volg ik toch ook niet hoor. De enige echte zorg van een bank op het einde van de dag, is dat ze hun geld terugkrijgen als ze het aan jou uitlenen, vandaar die strikte limieten wat jij wel of niet mag opnemen via credit card (volledig terecht, want meeste mensen moeten inderdaad tegen zichzelf worden beschermd of het gaat mis)

Maar bij een debit card heb je de funds al gewoon op hun rekening staan om ze te kunnen uitgeven via de kaart, dus er is 0 bijkomend risico voor de bank (of Bybit) als je nu 5k of 10k uitgeeft via zo'n kaart, een compleet ander verhaal

@Domino , al eens geprobeerd vai Telegram? Leest hier toch vaak berichten dat de admins daar soms wel meer licht kunnen werpen op de duisternis die Bybit is
Er zijn zoveel dingen die niet te volgen zijn of logisch zijn. Regels zijn regels.

• Flexion1
Barbapapa852 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:40:
Ik kreeg die standaard nadat ik me als pro had geverifieerd en heb 10k dus per dag en 125k per jaar.

Ik las een keer op iemand die ook geen hogere bestedingslimiet kreeg na veel aandringen en via telegram doorvragen dat minimum inkomenseis 100k dollar moet zijn per jaar. Geen idee of dat klopt en of dat enige eis is.

Ze zijn er onduidelijk over en kan er ook weinig aan doen idd als ze het afwijzen

• Wispe
  • Niet online
Logisch. Wat moet je met een bestedingslimiet van 125k als je inkomen vele malen lager is?

Precies waar een bank ook naar kijkt en daarom zegt de computer nee, ondanks het ‘maar’ een debitcard is.

• Flexion1
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:19:
Logisch. Wat moet je met een bestedingslimiet van 125k als je inkomen vele malen lager is?

Precies waar een bank ook naar kijkt en daarom zegt de computer nee, ondanks het ‘maar’ een debitcard is.
Je kan toch sparen bv en een keer er een auto mee aftikken. Dan is hogere bestedingslimiet per maand wel makkelijk

• .Memphis.
Wispe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:19:

Verplichting van banken/Bybit ivm oorsprong check van jouw fondsen, ligt bij verwerven van die fondsen, niet op moment van uitgave. Geld dat gewoon op je europese rekening staat, is verondersteld 'wit' en hoeft echt niet nogmaals gecontroleerd te worden op moment van uitgave.

Bij een debit card is de discussie rond je inkomen irrelevant want het gaat over uitgeven van geld dat je al op je rekening hebt (en bij aankomst dus is gecontroleerd).Enkel relevant bij credit card waar je mogelijks geld uitgeeft dat je nog niet hebt.

Limiet op Bybit debit card zal eerder gelinkt zijn aan fraude risico. Dat heb je ook bij een gewone bank. Maar iedere klantvriendelijke bank past die limiet graag aan op vraag van de klant voor een grote uitgave. Enkel bij Bybit vinden ze het blijkbaar weer nodig om extra moeilijk te doen, maar zo kennen we ze al natuurlijk, klantvriendelijkheid heeft nog nooit echt hoog op hun prio lijst gestaan zo lijkt het :)

• Wispe
  • Niet online
.Memphis. schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:36:
[...]

Verplichting van banken/Bybit ivm oorsprong check van jouw fondsen, ligt bij verwerven van die fondsen, niet op moment van uitgave. Geld dat gewoon op je europese rekening staat, is verondersteld 'wit' en hoeft echt niet nogmaals gecontroleerd te worden op moment van uitgave.

Bij een debit card is de discussie rond je inkomen irrelevant want het gaat over uitgeven van geld dat je al op je rekening hebt (en bij aankomst dus is gecontroleerd).Enkel relevant bij credit card waar je mogelijks geld uitgeeft dat je nog niet hebt.

Limiet op Bybit debit card zal eerder gelinkt zijn aan fraude risico. Dat heb je ook bij een gewone bank. Maar iedere klantvriendelijke bank past die limiet graag aan op vraag van de klant voor een grote uitgave. Enkel bij Bybit vinden ze het blijkbaar weer nodig om extra moeilijk te doen, maar zo kennen we ze al natuurlijk, klantvriendelijkheid heeft nog nooit echt hoog op hun prio lijst gestaan zo lijkt het :)
Onjuist, o.a. notarissen, makelaars en financieel adviseurs hebben ook de Wwft-verplichting om te kijken waar het geld dat je wil uitgeven vandaan komt, ookal staat het al op je rekening.

Geheel terecht wat Bybit doet.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
.Memphis. schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:36:
[...]

Dat is te simpel. Beide partijen zijn uitleg verschuldigd. Jouw uitleg moet wel liggen hoe jij die verworven hebt. Ben het overigens wel met je eens dat het idealiter wel zo zou moeten werken.

• Wispe
  • Niet online
Nieuwe actie, ‘Crown the King: prijzenpot van 100K+ USDC!’. Ik zie niet zo snel hoe interessant het is als je handelkosten moet maken.

• .Memphis.
Iemand hier al EURC gestuurd van Bybit naar Coinbase na afloop van de 15% actie op EURC, problemen mee ondervonden?

Vorige maand de coinbase route gebruikt om aan EURC te komen zonder tranactiekosten, EURC naar Bybit gestuurd, ging vlekkeloos op enkele minuten en was geloof ik de volle 7cent aan transferkosten.

Gisteren omgekeerde route geprobeerd, eerste vaststelling is al dat Bybit plots 3€ aan kosten rekent voor iets wat coinbase aan 0.07€ kan ;) , maar goed, niks aan te doen.
Maar nadat de transactie een volle dag op pending heeft gestaan, moet ik vandaag zelf ontdekken dat deze cancelled is door Bybit, zonder enige zichtbare notificatie of uitleg of alert. Nochtans alle mogelijke checks gedaan voor juist adres/chain en alle gevraagde extra info duidelijk meegegeven.

Toch vrij kansloos weer deze manier van werken van Bybit. Een transactie kan altijd foutlopen, alle begrip. Maar als je dan als platform niet in staat bent om zelfs een automatisch mailtje met notificatie en wat uitleg te sturen... weg vertrouwen weer voor mij persoonlijk, zo bouw je geen klanten relatie op.

• karakedi
Check je spambox.
En Bybit vraagt bij crypto transacties om aanvullende gegevens van ontvanger en exchange als adres voor eerst wordt gebruikt. Ik heb zelf zonder problemen overgemaakt naar Nexo.

• .Memphis.
Spam leeg, alle andere comm's van Bybit komen wel gewoon aan per mail. Aanvullende gegevens werden inderdaad gevraagd en meegegeven, de coinbase account is ook gewoon eentje op mijn eigen naam net zoals deze bij Bybit, dus lijkt mij niet bepaald een verdachte transactie...

Het is ook enkel deze transfer die niet lukt, voordien al crypto naar mn cold wallet verstuurd wat wel gelukt is. Toch altijd een zoektocht bij Bybit.

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:56

FireFlash

need a light?

.Memphis. schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:04:
Iemand hier al EURC gestuurd van Bybit naar Coinbase na afloop van de 15% actie op EURC, problemen mee ondervonden?

Vorige maand de coinbase route gebruikt om aan EURC te komen zonder tranactiekosten, EURC naar Bybit gestuurd, ging vlekkeloos op enkele minuten en was geloof ik de volle 7cent aan transferkosten.

Gisteren omgekeerde route geprobeerd, eerste vaststelling is al dat Bybit plots 3€ aan kosten rekent voor iets wat coinbase aan 0.07€ kan ;) , maar goed, niks aan te doen.
Maar nadat de transactie een volle dag op pending heeft gestaan, moet ik vandaag zelf ontdekken dat deze cancelled is door Bybit, zonder enige zichtbare notificatie of uitleg of alert. Nochtans alle mogelijke checks gedaan voor juist adres/chain en alle gevraagde extra info duidelijk meegegeven.

Toch vrij kansloos weer deze manier van werken van Bybit. Een transactie kan altijd foutlopen, alle begrip. Maar als je dan als platform niet in staat bent om zelfs een automatisch mailtje met notificatie en wat uitleg te sturen... weg vertrouwen weer voor mij persoonlijk, zo bouw je geen klanten relatie op.
Yep, ik had begin deze week ook mijn EURC van ByBit naar Coinbase terug gestuurd.

Eerste poging mislukte, werd afgekeurd door ByBit. Naar hun zeggen omdat ze de identiteit van de ontvangende partij niet konden verifieren... Funds weer teruggestort. Nogmaals geprobeerd met dezelfde gegevens en toen lukte het wel. :F

Dus - transactie voltooid en aangekomen bij Coinbase maar funds gelocked (Travel rule). Nu moest ik bij Coinbase bewijzen dat het van mij af kwam. De link daarvoor kwam op een blanco pagina uit. Uiteindelijk een werkende link via de help functie in de browser (pc, dus niet mobiel) kunnen vinden. Vervolgens hoorde ik er meer dan 24u niets over. Hierna een halve ochtend met de helpdesk van Coinbase aan de chat gezeten om het vrij te schakelen... :|

Uiteindelijk dus wel gelukt, maar dit ga ik nooit meer doen. Ging ook over een flink bedrag, dus ik was erg blij dat het weer in mijn wallet zat.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• Hamscho
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:07
Same here maar dan een half uurtje met chatdesk van Bybit

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-04 14:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik ben nieuw bij de Bybit kaart en ben benieuwd of ik dit goed begrijp:

Het is voor mij mogelijk om elke maand €3043 uit te geven (bij wisselkoers van $1.15 is €1) en zo net Tier 3 te halen die weer ~€87 extra cashback mogelijkheid vrijspeelt.

Nu ben ik al ruim een jaar geabonneerd op ChatGPT Pro voor $200 (€173). Dus als ik die uitgave daarna rol met Curve GBIT verbruik ik in 1x die €87 en kan ik de rest van al mijn uitgaven met andere cashback kaarten doen.

Dan maand erna uitsluitend ChatGPT over de Bybit kaart voor €130 cashback en maand daarna weer netjes eerst €3043 besteden.

Klopt het dat ik op die manier dus ~€260 cashback krijg met een totale spend van ~€3389 (effectief +7,6% cashback) of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 02-04-2026 22:54 ]

• Flexion1
Malarky schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:59:
Ik ben nieuw bij de Bybit kaart en ben benieuwd of ik dit goed begrijp:

Het is voor mij mogelijk om elke maand €3043 uit te geven (bij wisselkoers van $1.15 is €1) en zo net Tier 3 te halen die weer ~€87 extra cashback mogelijkheid vrijspeelt.

Nu ben ik al ruim een jaar geabonneerd op ChatGPT Pro voor $200 (€173). Dus als ik die uitgave daarna rol met Curve GBIT verbruik ik in 1x die €87 en kan ik de rest van al mijn uitgaven met andere cashback kaarten doen.

Dan maand erna uitsluitend ChatGPT over de Bybit kaart voor €130 cashback en maand daarna weer netjes eerst €3043 besteden.

Klopt het dat ik op die manier dus ~€260 cashback krijg met een totale spend van ~€3389 (effectief +7,6% cashback) of zie ik iets over het hoofd?
Je theorie klopt. Je moet wel even kijken wanneer je abo voor chat wordt afgeschreven. Als je na de 2e maand terugvalt duurt het paar dagen eer je weer terug bent in tier 3 als je die 3500 dollar in een keer uitgeeft.

Ook krijg je over die 3500 dollar eerst de cap te verwerken van 5, daarna 50 en dan pas de 150 van tier 3. Je bent dus wel goede week bezig om na de 2e maand weer terug te komen in tier 3.

Ook las ik nu dat Bybit global gbit al uitsluit. Dit geldt gelukkig nog niet voor eu, hoop dat dit zo blijft want maakt plannen er makkelijk

• Domino
Flexion1 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 07:05:
[...]

Ook las ik nu dat Bybit global gbit al uitsluit. Dit geldt gelukkig nog niet voor eu, hoop dat dit zo blijft want maakt plannen er makkelijk
Waar heb je dit gelezen? Bybit kan namelijk niet direct zien of een transactie via gbit of als directe transactie (via curve) binnenkomt. Dat zou inhouden dat ze heel curve uitsluiten (qua cashback).

Dat zou uitermate teleurstellend zijn.

Even wat info gezocht, gaat het om deze melding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRZNMtveAhiKcbToF_xz3FFOVyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34yw2b7IvecESEi2bl2GzICi.jpg?f=fotoalbum_large

Link naar de FAQ, punt 5.

ReFi en Flex zijn heel andere services dan GBiT, moet ook eerlijk bekennen dat ik er nog nooit van had gehoord. Ik kende aleen ‘GBIT’ en ‘fronted’.

[ Voor 40% gewijzigd door Domino op 03-04-2026 08:04 ]

• Flexion1
Domino schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 07:54:
[...]

Waar heb je dit gelezen? Bybit kan namelijk niet direct zien of een transactie via gbit of als directe transactie (via curve) binnenkomt. Dat zou inhouden dat ze heel curve uitsluiten (qua cashback).

Dat zou uitermate teleurstellend zijn.

Even wat info gezocht, gaat het om deze melding?

[Afbeelding]

Link naar de FAQ, punt 5.

ReFi en Flex zijn heel andere services dan GBiT, moet ook eerlijk bekennen dat ik er nog nooit van had gehoord. Ik kende aleen ‘GBIT’ en ‘fronted’.
Kwam op telegram voorbij waarbij er dus naar info gevraagd werd
Maar dat kwam dus van de voorwaarden van Bybit global en niet Bybit eu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6wHAdxKsKjyhyhnLcZKwFcAD70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vee4Z4cmyLu8etSuKKJrr515.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHtCL7Gw8qeQJ3P8zN-6X1Cu89o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPdpVr7HNl7jkC1avso2Qncr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Flexion1 op 03-04-2026 08:48 ]

• Flexion1
Dus vooralsnog is het alleen de global versie die GBIT lijkt uit te sluiten en niet de eu versie. Bij mij werkt het ook gewoon nog.

Hopen dat het zo blijft.

• Domino
Dat is vrijwel dezelfde info als uit het EU kanaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6r5JL4W81ozhqW8m-eVZ7zPnbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4POiuhfqvwqLvreN5ls3XWwr.jpg?f=fotoalbum_large

Behalve dat daar niet heel specifiek GBIT wordt genoemd maar wel 'transaction reallocation' voorkomt in de FAQ. Komt ook van diezelfde 'Marius' zoals je kunt zien. En de link vermeld heel duidelijk bybit.eu.

Ik denk dat het snel is afgelopen met gbitten. En voor mij daarmee ook curve en de debit kaart van bybit.

[ Voor 3% gewijzigd door Domino op 03-04-2026 09:00 ]

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste