Hier ook de 150$ aan BTC ontvangen van de recurring buy actie, tot zo ver hebben ze voor mij nog geen enkele uitbetaling gemist, dus ik blijf wel op het platform om interessante acties mee te pikken ook nadat cashback zal zakken in augustus.
glatuin schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:05:
[...]
Ik zie geen solide businessmodel in de perks die ze de afgelopen periode hebben uitgestrooid; het lijkt puur marketing om nieuwe klanten te trekken. Als je echt naar het verdienmodel kijkt, kan ik het niet vinden. Ze willen waarschijnlijk af van mensen zoals wij, die alleen de boel leegtrekken zonder zelf waarde toe te voegen. Dat accepteer ik ook. Ik heb nog steeds vertrouwen in het platform, tenzij ze die geweldige perks te laat afschaffen en het dan al te laat is. Maar dat geloof ik niet; er zijn genoeg mensen op Bybit voor de crypto zelf, en niet alleen om te jagen op perks en cashback. Dit topic is er voor de card. En hier zitten alleen de leechers, en ja daar reken ik mezelf ook toe. Ik heb nu even geen crypto alleen stable coins. Ik zoek een moment om weer in te stappen (ik doe met crypto heel voorzichtig) maar weet niet zeker of ik dit bij Bybit doe.
Verdienmodel is er zeker wel hoor, crypto kent nog steeds aanzienlijke transactiekosten (en veel andere minder zichtbare kosten) wat een speler als Bybit bergen geld oplevert zolang er maar genoeg volume verhandeld wordt op hun platform, en crypto traders zijn typisch zeer actieve handelaars dus zeer interessant om zo'n mensen op je platform te hebben.
Iedereen komt eerst voor het gratis geld en dan hopen ze dat je ondertussen blijft, je crypto er binnen brengt en je transacties daar verder doet, maar mij hebben ze toch ook niet kunnen overtuigen.
Het platform is veel te chaotisch en vooral de manier waarmee ze met klanten omgaan is voor mij een no go. Als je 2 cent uitgeeft met hun kaart kunnen ze wel 15 meldingen sturen, maar voor echt belangrijke gebeurtenissen op je account komt er dan weer totaal geen communicatie en mag je alles zelf gaan opzoeken/uitzoeken.
Ze werken zo continu zichzelf tegen, alle acties zijn er net op gericht om grote(re) bedragen richting hun platform te trekken en te verhandelen, maar zodra je effectief grote bedragen van/naar het platform wil brengen, wordt alles geblokkeerd en slaan ze je om de oren met account reviews & compliance tickets waarbij ze geen vriendelijke vragen stellen maar agressief eisen stellen en veel te korte deadlines opleggen.
Ik hoor de reacties alweer komen, het is niet hun keuze maar het is EU wetgeving ect...

, je kan als bedrijf inderdaad niet kiezen welke wetgeving je volgt, maar natuurlijk wel hoe je erover communiceert en welke begeleiding je je kanten geeft, en daar slaan ze de bal volledig mis. Zo zie ik het nooit een succesverhaal worden voor Bybit op de EU markt. Maar ik zie ook geen reden om ze te wantrouwen, je bent uiteindelijk wel beschermd net doordat ze onder die EU wetgeving vallen. Gewoon verstandig mee omgaan en geen te grote tegoeden op het platform zelf aanhouden zou ik zeggen.