Is Knaken de Nederlandse Discount-versie van Kraken?
Poor mans KrakenWaah schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:50:
Is Knaken de Nederlandse Discount-versie van Kraken?
Voor jou ook een plusje voor de moeite dan.Taro schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:37:
[...]
Je wordt hier alleen aangevallen als je iets als waarheid verkondigt en tegelijkertijd iets anders omlaag praat, zoals bijv. BTC.
Iedereen staat hier open voor extra meningen en visies, maar niet als je als Franse gans mais in je strot gedrukt krijgt via een trechter (=ETH door @almelo15) en daarna naar de slachtbank wordt gebracht voor je lever, terwijl iedereen iets anders eigenlijk lekkerder vindt (=Franse friet/patat, aka BTC).
Plusjes voor de moeite zijn een zwaktebod, een krulletje voor de moeite. In ETH investeren is prima, maar laat BTC in haar waarde. Kraak je die er altijd bij af, dan kan je op minder sympathie rekenen. En terecht, ga uit van je eigen kracht ipv het afkraken van een ander.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Kon het platform ook niet, net even site bekeken ‘pay with crypto’ leek me wel geinig: https://knaken.eu/settle/
Hamas doet alleen aan meme coins op Solana. RKT, BMB, ZMTFrambozenTaart schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:38:
[...]
Dat hangt er vanaf of ze een token op ETH launchen denk ik.
Darrell schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:51:
Morgenochtend @almelo15 maar weer ff taggen. Tegen de gewoonte in gelijk zin in maandag.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/ZHbkDdVjP9AeNDFbOjyWmsqc.gif?f=user_large)
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Vooralsnog is eth wat de cryptowereld draaiend houdt. Solana heeft nog 1 cyclus nodig om te bewijzen dat de aan/uit knop niet wordt gebruikt… wat een doodsteek is datPinsa schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:17:
Heb overigens niks tegen ETH maar volgende cycle kan de zogenaamde second best zijn plek ook zomaar zijn ingenomen door een andere L1 zoals bijvoorbeeld: Solana, efficient, snel en goedkoop wat wil je nog meer?
Eerst maar eens afwachten of de altjes nog gaan presteren voor einde van het jaar
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
Waar de institutionele partijen gaan bouwen gaat leidend zijn.Pinsa schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:17:
Heb overigens niks tegen ETH maar volgende cycle kan de zogenaamde second best zijn plek ook zomaar zijn ingenomen door een andere L1 zoals bijvoorbeeld: Solana, efficient, snel en goedkoop wat wil je nog meer?
Eerst maar eens afwachten of de altjes nog gaan presteren voor einde van het jaar
Vooralsnog kiezen ze allemaal nog voor Ethereum of ze kiezen voor een van de L2 bouwstenen dat op Ethereum draait. Met dat laatste kunnen ze ook een hoop fees binnenharken (zie Base) wat op Solana vooralsnog niet kan.
Haha de bekende SOL memes jaa ik ben ze niet vergetenAeronaut schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:59:
[...]
Vooralsnog is eth wat de cryptowereld draaiend houdt. Solana heeft nog 1 cyclus nodig om te bewijzen dat de aan/uit knop niet wordt gebruikt… wat een doodsteek is dat
Toch was het prettig werken op sol met al die memes en andere drek, fees zijn laag maar je gaat wel instant naar zero
:strip_exif()/f/image/1S8DffYSyuUiPGVtioNRBKd8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Pinsa op 06-07-2025 22:28 ]
Verwacht nog wel wat vuurwerk voor Arb deze cycle, mocht die nog dippen pik ik er wat op.jvel92 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:07:
[...]
Waar de institutionele partijen gaan bouwen gaat leidend zijn.
Vooralsnog kiezen ze allemaal nog voor Ethereum of ze kiezen voor een van de L2 bouwstenen dat op Ethereum draait. Met dat laatste kunnen ze ook een hoop fees binnenharken (zie Base) wat op Solana vooralsnog niet kan.
Solana was een goedkope gecentraliseerde knakenchain voor de zolderkamer CEO meme coins, Ethereum is de toekomst voor institutionele meme coins zoals stable coins.
Kan zeker potentie inzitten, mits Bitcoin prijsactie het toelaat natuurlijk.
Anders zakt het hele kaartenhuis weer met mach 3 het moeras in, met institutionele beleggers en al.
Het is ergens al een wonder dat grote machtige partijen deze kneiter idiote ponzi in zijn gemanipuleerd. Ze zullen wel mooie kansen zien om corruptie te verdoezelen en geld wit te wassen ofzo.
Anders zakt het hele kaartenhuis weer met mach 3 het moeras in, met institutionele beleggers en al.
Het is ergens al een wonder dat grote machtige partijen deze kneiter idiote ponzi in zijn gemanipuleerd. Ze zullen wel mooie kansen zien om corruptie te verdoezelen en geld wit te wassen ofzo.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Ik riep maar wat, zonder naar koersen te kijken.
Voor zover ik weet levert het ARB helemaal niets op. Je hebt er als holder nu ook niets aan, dus verwacht niet dat dit gaat veranderen met de komst van Robinhood. Je kunt dan beter het aandeel Hood kopen, als je hier potentie in ziet.Pinsa schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:27:
[...]
Verwacht nog wel wat vuurwerk voor Arb deze cycle, mocht die nog dippen pik ik er wat op.
CornermanNL schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:45:
[...]
Ik riep maar wat, zonder naar koersen te kijken.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/g4CSfHM9s8HXb2VtywjBZ4p4.gif?f=user_large)
Ik zag het volume op de Arb chain vooral oplopen, van de layer 2 is deze het hoogst verslaat zelfs meerdere L1,s. Prijstechnisch zou er genoeg opwaarts potentie inzitten moet er wel bij zeggen zo zien veel alt charts eruit.jvel92 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:51:
[...]
Voor zover ik weet levert het ARB helemaal niets op. Je hebt er als holder nu ook niets aan, dus verwacht niet dat dit gaat veranderen met de komst van Robinhood. Je kunt dan beter het aandeel Hood kopen, als je hier potentie in ziet.
Kun je mooi je bitcoin rendament dan weer inpompenPinsa schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:57:
[...]
Ik zag het volume op de Arb chain vooral oplopen, van de layer 2 is deze het hoogst verslaat zelfs meerdere L1,s. Prijstechnisch zou er genoeg opwaarts potentie inzitten moet er wel bij zeggen zo zien veel alt charts eruit.
De cryptomarkt word eindelijk volwassen? ETF,s schieten als paddestoelen uit de grond, eindelijk zien bedrijven en beleggers er de waarde van in? Mochten we toch rekt gaan dan gaan we samen met hun ten onderFrambozenTaart schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:33:
Solana was een goedkope gecentraliseerde knakenchain voor de zolderkamer CEO meme coins, Ethereum is de toekomst voor institutionele meme coins zoals stable coins.
Voor de grap eens aan chatgpt gevraagt wat de prijsverwachting van de totale cryptomarkt in 2030 gaat worden, antwoord hodl!
Ter info voor wat macro economie gedachten 
Wat extra onderbouwing voor degene die uitzoomen omtrent de kreten: QE, DXY, FED.. etc
Wat extra onderbouwing voor degene die uitzoomen omtrent de kreten: QE, DXY, FED.. etc
Marko Papic (@Geo_papic) is one of the leading analysts in the world at the intersection of macro economics and geopolitics.
— Anthony Pompliano 🌪 (@APompliano) 6 juli 2025
This conversation will make you think more critically about what is happening in financial markets, how global conflict impacts your portfolio, and where… pic.twitter.com/I64T1kvFgO
Oh taco doet taco dingen. Drm de pumpie van vandaag?
Gespot in het wild. De lengthening cycle!
:strip_exif()/f/image/XC9aaMArYGOsoTDA4c3QaOBJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Komt opeens dichtbij zo. Het meest tastbare van wat crypto brengt is een fucking meme die tot leven komt. Gelukkig heb ik elppas boek suggestie mee en is het einde van de USD dominance daar. Net echt.
:strip_exif()/f/image/XC9aaMArYGOsoTDA4c3QaOBJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Komt opeens dichtbij zo. Het meest tastbare van wat crypto brengt is een fucking meme die tot leven komt. Gelukkig heb ik elppas boek suggestie mee en is het einde van de USD dominance daar. Net echt.
[ Voor 19% gewijzigd door Coldcat op 06-07-2025 23:17 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Klopt. Het is een van de meest gebruikte L2’s. Maar dit heeft de afgelopen jaren ook alleen maar tot down-only prijsactie geleid. Zie daarom niet in waarom dat nu anders zou moeten zijn. Het is en blijft een governance token.Pinsa schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:57:
[...]
Ik zag het volume op de Arb chain vooral oplopen, van de layer 2 is deze het hoogst verslaat zelfs meerdere L1,s. Prijstechnisch zou er genoeg opwaarts potentie inzitten moet er wel bij zeggen zo zien veel alt charts eruit.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/oaq5qa5PjAwy8TXqXz2CRH9z.gif?f=user_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Crazy actie op zondag. Gebounced op daily open
Dat we deze Hopium weer mee mogen maken!
When ATH Kol?
als we groen eindigen volgende week toch?

nothing stops this train
nog 5 minuten
[ Voor 99% gewijzigd door Kol Nedra op 07-07-2025 01:55 ]
nothing stops this train
Heb jij 'm gezien dan? Ik was bezig met belangrijkere dingen, zoals kijken naar Steve Buscemi die op andere manieren aan zijn bitcoins kwam in Boardwalk Empire
Dat zit wel Schnorr.
Maar ow wee als je wat crypto winst terug op je rekening stort.
Banken….
Echt, je zou eigenlijk een eigen bank moeten kunnen beginnen zonder Klaas of Ali te heten.
Dat zit wel Schnorr.
gaat er iets gebeuren dat?tomtom901 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 06:47:
Hoop dat jullie inmiddels uit TSLA zijn, @Kol Nedra @John245
BTC range, saai
nothing stops this train
Feit dat Elon zich politiek gaat mengen, is meestal niet een wenselijke actie voor een bedrijf.
Als in, na DOGE gaf hij ook aan zich weer op zijn tech bedrijven te richten, wat positief uitpakte voor het aandeel.
Dat wordt straks gewoon weer ingeleverd
[ Voor 24% gewijzigd door keanu_ op 07-07-2025 08:38 ]
gewoon een mooie dubbele top met een bull trap.keanu_ schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:37:
[...]
Feit dat Elon zich politiek gaat mengen, is meestal niet een wenselijke actie voor een bedrijf.
Als in, na DOGE gaf hij ook aan zich weer op zijn tech bedrijven te richten, wat positief uitpakte voor het aandeel.
Dat wordt straks gewoon weer ingeleverd
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/114808616176041421
[ Voor 3% gewijzigd door BTC100K2021 op 07-07-2025 08:45 ]
Fraai hoe een democratie imbecielen tot president kan verkiezen. In de gemiddelde bananenrepubliek wonen mensen met meer hersencellen.
Tesla voorbeurs zie ik weer onder de 500 zakken. Tja. Over 10-20 jaar is elke auto elektrisch en komt een groot deel uit China. Bedankt Trump.
[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 07-07-2025 09:52 ]
van mij mag het best wel 40% dalen ofzo met Tesla, mooie kans om bij te kopen 
pre market -7%
pre market -7%
[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 07-07-2025 10:03 ]
nothing stops this train
Coldcat schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:12:
Gespot in het wild. De lengthening cycle!
[Afbeelding]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/HF12lJBa06C4XSCaksftKZYj.gif?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tjrMAPKjM6Uzdc4t0iGoffGp.jpg?f=user_large)
Zero.
Op basis van wat? Strak geregisseerde proefritjes met een omgebouwde Model Y?Kol Nedra schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:54:
van mij mag het best wel 40% dalen ofzo met Tesla, mooie kans om bij te kopen
De FOMO voor Tesla is vergelijkbaar met alt bagholders.
Veel plannen, de uitvoering is vaak matige executie of enkel nog toekomstmuziek. Cybertruck is een totale flop. Tesla Roadster komt er waarschijnlijk nooit.
Wat blijft er over? Een autofabrikant met teruglopende omzet en instortende marges.
Die nu niet alleen in de EU maar ook in de VS forse tegenwind tegemoet gaat. Ook China is een onzekere factor.
Ook is de winst jarenlang gespekt door verkoop van CO2-rechten aan andere autofabrikanten. Dat is ook geen oneindige kasstroom. Quote: "For example, in Q4 2024, Tesla earned $692 million from selling regulatory credits, which accounted for nearly 30% of its net income, according to CarbonCredits.com. "
Omzet (x1000):
Q1 2025: 19,335,000
Q4 2024: 25,707,000
Q3 2024: 25,182,000
Q2 2024: 25,500,000
Q1 2024: 21,301,000
Winst per aandeel:
Q1 2025: 0.13
Q4 2024: 0.72
Q3 2024: 0.68
Q2 2024: 0.46
Q1 2024: 0.37
Autofabrikanten koersen tussen de 5-7x (low end, Stellantis) en 15x-20x (high end, Porsche) de winst normaal gesproken. Toyota tussen de 8-12x.
Tesla 100+x de winst. Dat is dan de fantasie van de robottaxi, waar ze mijlenver achter Waymo liggen?
[ Voor 3% gewijzigd door BTC100K2021 op 07-07-2025 10:09 ]
En Elon op dagelijkse of wekelijkse basis Ketamine. Wat kan er misgaan?BTC100K2021 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:07:
[...]
Op basis van wat? Strak geregisseerde proefritjes met een omgebouwde Model Y?
De FOMO voor Tesla is vergelijkbaar met alt bagholders.
Veel plannen, uitvoering matige executie of enkel nog toekomstmuziek.
Wat blijft er over? Een autofabrikant met teruglopende omzet en instortende marges.
Die nu niet alleen in de EU maar ook in de VS forse tegenwind tegemoet gaat. Ook China is een onzekere factor.
Ook is de winst jarenlang gespekt door verkoop van CO2-rechten aan andere autofabrikanten. Dat is ook geen oneindige kasstroom. Quote: "For example, in Q4 2024, Tesla earned $692 million from selling regulatory credits, which accounted for nearly 30% of its net income, according to CarbonCredits.com. "
Omzet (x1000):
Q1 2025: 19,335,000
Q4 2024: 25,707,000
Q3 2024: 25,182,000
Q2 2024: 25,500,000
Q1 2024: 21,301,000
Winst per aandeel:
Q1 2025: 0.13
Q4 2024: 0.72
Q3 2024: 0.68
Q2 2024: 0.46
Q1 2024: 0.37
Autofabrikanten koersen tussen de 5-7x (low end, Stellantis) en 15x-20x (high end, Porsche) de winst normaal gesproken. Toyota tussen de 8-12x.
Tesla 100+x de winst. Dat is dan de fantasie van de robottaxi, waar ze mijlenver achter Waymo liggen?
ik snap het wel alle fear, maar treur niet ik kan er geen verlies op maken, inleg is er al uit 
maar misschien hebben jullie wel gelijk, ik kan het geld ook ergens anders in alloceren.
maar misschien hebben jullie wel gelijk, ik kan het geld ook ergens anders in alloceren.
[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 07-07-2025 10:38 ]
nothing stops this train
Nou terug naar crypto...
ETH lijkt sinds tijden weer hitsig omhoog... een 2900$ / ethbtc 0.0265 zal echt veel resistenties breken. (op btc 110k).
benieuwd of we dat einde van de maand waarmaken.
ETH lijkt sinds tijden weer hitsig omhoog... een 2900$ / ethbtc 0.0265 zal echt veel resistenties breken. (op btc 110k).
benieuwd of we dat einde van de maand waarmaken.
De liquiditeit is gigantisch en in het verleden maakte het aandeel iedere keer weer een fantastische comeback. Ook toen waren de K/W verhoudingen bizar.Kol Nedra schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:35:
ik snap het wel alle fear, maar treur niet ik kan er geen verlies op maken, inleg is er al uit
Nu liggen we kaarten wel anders. Nu ook de steun in de VS wegvalt en Elon nu van een vriend een vijand heeft gemaakt.
De terugval in de EU blijkt redelijk hardnekkig. Koren op de molen van concurrenten die inmiddels ook alternatieven hebben te bieden. In NL gaan de Skoda Elroq en diverse KIA's als warme (lease)broodjes over de toonbank. Dat een Tesla iets betere batterijmanagement heeft of net iets betere software is geen dealbreaker meer, toen de Model 3 werd gelanceerd was er nauwelijks een alternatief. Toen was Tesla ook nog cool, de Iphone in een wereld van Nokia telefoons.
Ik zou voorzichtig zijn om op dit koersniveau bij te kopen, maar daar moet iedereen zijn eigen beslissing in maken.
Genoeg offtopic: when moon? BTC STRONG!
Tesla heeft vooral als energie bedrijf en dan met name storage waar veel mensen hun hoop op hebben gevestigd.
Geen idee of dat terecht is. Ik zou mij nu afvragen voldoet tesla nog aan de eerste vereiste voor een goed bedrijf. Namelijk een goed management. Ik denk van niet.
En je inleg er uit is geen winst, dus zijn er forse winsten. Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden.
Er zijn nu zat andere kansen. De tesla hype is wel voorbij.
Geen idee of dat terecht is. Ik zou mij nu afvragen voldoet tesla nog aan de eerste vereiste voor een goed bedrijf. Namelijk een goed management. Ik denk van niet.
En je inleg er uit is geen winst, dus zijn er forse winsten. Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden.
Er zijn nu zat andere kansen. De tesla hype is wel voorbij.
Omdat zoals gewoonlijk mijn FOMO weer getriggerd werd, heb ik even een kleine analyse gedaan. Ik heb alle monthly closes gepakt vanaf start ETH voor zowel ETH als BTC (totaal 119). Ik heb aan de hand van de monthly close einde juni (ETH: 2.579 en BTC: 108.956) voor iedere maandelijkse eindkoers bepaald of HODL tot deze close beter was voor ETH of voor BTC.
Conclusies:
- vanaf eind augustus 2015 was het in 27 van de 119 gevallen gunstiger om ETH aan te houden dan BTC.
- er vallen 16 van deze 27 gevallen in de startperiode van ETH (logisch, de eerste einde maand koers was 74 cent, terwijl BTC "al" op 236 dollar stond). Startte je in de eerste vijf maanden van bestaan ETH, dan had je 4-11x zo veel rendement als BTC hodlen tot nu. Daarna (vanaf medio 2016 tot begin 2017) neemt dit af naar max 3x.
- een ander mooi aankoopmoment voor ETH was de tweede helft van 2019, waar nog eens 8 maanden het gunstiger is om ETH tot eind juni 2025 te hodlen dan BTC. Nu worden de verhoudingen wel anders, de outperformance is hier maximaal 30% op de totale hodl periode (1,3x btc), veel minder natuurlijk dan bij start ETH. Deze periode was waar ETH zijn diepste tussentijdse low bereikte.
- Daarna volgt een lange periode tot eind januari 2025 waarbij BTC tot maximaal 3,5x ETH aan outperformance heeft. Het diepste tussentijdse dal van BTC en ETH tweede helft 2022 was nu geen goed aankoopmoment voor ETH.
- Vanaf eind februari 2025 zijn er 3 van de 4 maanden waarin het gunstiger is ETH aan te houden dan BTC, waarbij met name eind maart eruit springt met 1,24x BTC. De termijn is wel veel korter en daarmee minder betrouwbaar, maar het kan een goed aankoopmoment voor ETH zijn/blijken.
Conclusie: voor een echte outperformance van ETH had je in de eerste vijf maanden van haar bestaan of maximaal vanaf begin 2017 moeten hodlen. Daarna is het veel minder frequent en ook minder rendabel, hoewel je eind 2019 een mooie entry had.
Tot slot: dit is een momentopname. ALS ETH de lucht in gaat met een 2x vanaf hier en BTC blijft stabiel, dan wordt de verhouding al ongeveer 50/50 en breiden de genoemde tijdvakken voor ETH zich uit. Maar zoals het nu staat, is BTC op basis van de huidige koers in relatie tot historische koersen de veiliger keuze.
De opstart van BTC is hierin niet meegenomen, mogelijk zou een compleet eerlijke vergelijking ook de opstart van ETH niet meenemen. Maar de conclusie verandert niet.
Conclusies:
- vanaf eind augustus 2015 was het in 27 van de 119 gevallen gunstiger om ETH aan te houden dan BTC.
- er vallen 16 van deze 27 gevallen in de startperiode van ETH (logisch, de eerste einde maand koers was 74 cent, terwijl BTC "al" op 236 dollar stond). Startte je in de eerste vijf maanden van bestaan ETH, dan had je 4-11x zo veel rendement als BTC hodlen tot nu. Daarna (vanaf medio 2016 tot begin 2017) neemt dit af naar max 3x.
- een ander mooi aankoopmoment voor ETH was de tweede helft van 2019, waar nog eens 8 maanden het gunstiger is om ETH tot eind juni 2025 te hodlen dan BTC. Nu worden de verhoudingen wel anders, de outperformance is hier maximaal 30% op de totale hodl periode (1,3x btc), veel minder natuurlijk dan bij start ETH. Deze periode was waar ETH zijn diepste tussentijdse low bereikte.
- Daarna volgt een lange periode tot eind januari 2025 waarbij BTC tot maximaal 3,5x ETH aan outperformance heeft. Het diepste tussentijdse dal van BTC en ETH tweede helft 2022 was nu geen goed aankoopmoment voor ETH.
- Vanaf eind februari 2025 zijn er 3 van de 4 maanden waarin het gunstiger is ETH aan te houden dan BTC, waarbij met name eind maart eruit springt met 1,24x BTC. De termijn is wel veel korter en daarmee minder betrouwbaar, maar het kan een goed aankoopmoment voor ETH zijn/blijken.
Conclusie: voor een echte outperformance van ETH had je in de eerste vijf maanden van haar bestaan of maximaal vanaf begin 2017 moeten hodlen. Daarna is het veel minder frequent en ook minder rendabel, hoewel je eind 2019 een mooie entry had.
Tot slot: dit is een momentopname. ALS ETH de lucht in gaat met een 2x vanaf hier en BTC blijft stabiel, dan wordt de verhouding al ongeveer 50/50 en breiden de genoemde tijdvakken voor ETH zich uit. Maar zoals het nu staat, is BTC op basis van de huidige koers in relatie tot historische koersen de veiliger keuze.
De opstart van BTC is hierin niet meegenomen, mogelijk zou een compleet eerlijke vergelijking ook de opstart van ETH niet meenemen. Maar de conclusie verandert niet.
Het kamp is nogal verdeeld. Een downgrade wordt al jaren voorspeld met name vanwege het bizarre PE ratio. Daar tegenover staan de mensen die zeggen: 'Never bet against Elon'. Vooralsnog hebben die steeds gelijk gekregen. Als speculant zou ik zeggen prima aandeel, kun je best lekker op binnenlopen. Als belegger moet je er uit de buurt blijven.BTC100K2021 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:51:
[...]
De liquiditeit is gigantisch en in het verleden maakte het aandeel iedere keer weer een fantastische comeback. Ook toen waren de K/W verhoudingen bizar.
Nu liggen we kaarten wel anders. Nu ook de steun in de VS wegvalt en Elon nu van een vriend een vijand heeft gemaakt.
De terugval in de EU blijkt redelijk hardnekkig. Koren op de molen van concurrenten die inmiddels ook alternatieven hebben te bieden. In NL gaan de Skoda Elroq en diverse KIA's als warme (lease)broodjes over de toonbank. Dat een Tesla iets betere batterijmanagement heeft of net iets betere software is geen dealbreaker meer, toen de Model 3 werd gelanceerd was er nauwelijks een alternatief. Toen was Tesla ook nog cool, de Iphone in een wereld van Nokia telefoons.
Ik zou voorzichtig zijn om op dit koersniveau bij te kopen, maar daar moet iedereen zijn eigen beslissing in maken.
Genoeg offtopic: when moon? BTC STRONG!
Leuk overzicht!Magpie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:37:
Omdat zoals gewoonlijk mijn FOMO weer getriggerd werd, heb ik even een kleine analyse gedaan. Ik heb alle monthly closes gepakt vanaf start ETH voor zowel ETH als BTC (totaal 119). Ik heb aan de hand van de monthly close einde juni (ETH: 2.579 en BTC: 108.956) voor iedere maandelijkse eindkoers bepaald of HODL tot deze close beter was voor ETH of voor BTC.
Conclusies:
- Vanaf eind februari 2025 zijn er 3 van de 4 maanden waarin het gunstiger is ETH aan te houden dan BTC, waarbij met name eind maart eruit springt met 1,24x BTC. De termijn is wel veel korter en daarmee minder betrouwbaar, maar het kan een goed aankoopmoment voor ETH zijn.
Tot slot: dit is een momentopname. ALS ETH de lucht in gaat met een 2x vanaf hier en BTC blijft stabiel, dan wordt de verhouding al ongeveer 50/50 en breiden de genoemde tijdvakken voor ETH zich uit. Maar zoals het nu staat, is BTC op basis van de huidige historische koersen de veiliger keuze.
Meer dan 50 gekocht rond maart april 2020 (2019 of 2020 maakte in dit geval niet heel veel uit ivm Covid dip) Dus onbewust blijf je de ETH prijs nog wel een beetje volgen de afgelopen jaren.
Voor mijn gevoel heeft eth alleen maar stil gestaan of achteruitgegaan.
Meer winst met Bitcoin en TAO behaald iig.
Sorry almelooooo
@Flexion1 thx, nu wachten op een MNT pumpje om er nog iets van waarde uit te persen.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Vandaag geleerd dat er ergens tussen Mars en Jupiter een asteroïde rondzweeft genaamd 16 psyche.
Wetenschappers schatten dat deze asteroïde voor ongeveer 0.05% uit goud bestaat, naast vele andere waardevolle (edel)metalen.
Als we ooit in staat zijn deze asteroïde te delven, zou die 0.05% ongeveer neerkomen op 5 miljoen keer de complete goudvoorraad die ooit op aarde is gedolven door de mens.
Niet echt schaars dus dat goud.
In tegenstelling tot Bitcoin, waarvan er nooit meer dan 21 miljoen zullen zijn.
Bullish, ik hodl nog ff.
Wetenschappers schatten dat deze asteroïde voor ongeveer 0.05% uit goud bestaat, naast vele andere waardevolle (edel)metalen.
Als we ooit in staat zijn deze asteroïde te delven, zou die 0.05% ongeveer neerkomen op 5 miljoen keer de complete goudvoorraad die ooit op aarde is gedolven door de mens.
Bullish, ik hodl nog ff.
Allemaal leuk en aardig totdat ze een parallel universum ontdekken waar ze ook bitcoin gebruiken. Sta je mooi te kijken met je 21 miljoenFrambozenTaart schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:30:
Vandaag geleerd dat er ergens tussen Mars en Jupiter een asteroïde rondzweeft genaamd 16 psyche.
Bullish, ik hodl nog ff.
ik was daar pas geleden nog in die parallel universum, daar was Bitcoin helemaal geflopt en zijn ze ALL-IN op BitcoinCash gegaan, echt waar!Luuk schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:52:
[...]
Allemaal leuk en aardig totdat ze een parallel universum ontdekken waar ze ook bitcoin gebruiken. Sta je mooi te kijken met je 21 miljoen
nothing stops this train
Heb je KainiaK de groeten gedaan?Kol Nedra schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:54:
[...]
ik was daar pas geleden nog in die parallel universum, daar was Bitcoin helemaal geflopt en zijn ze ALL-IN op BitcoinCash gegaan, echt waar!
ik had ongeveer zelfde droom, maar dan met ETH in het 8e Almelooooem universum, zeer dicht bij het 3e dal universumKol Nedra schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:54:
[...]
ik was daar pas geleden nog in die parallel universum, daar was Bitcoin helemaal geflopt en zijn ze ALL-IN op BitcoinCash gegaan, echt waar!
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik acht de kans zeer groot dat onze realiteit de meest fucked up versie van alle parallelle universa is.Luuk schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:52:
[...]
Allemaal leuk en aardig totdat ze een parallel universum ontdekken waar ze ook bitcoin gebruiken. Sta je mooi te kijken met je 21 miljoen
In alternatieve realiteiten is er vermoedelijk helemaal geen noodzaak tot een chaotisch neutraal medium als Bitcoin. Dus nog steeds hodl. Onze door en door verrotte kapitalistische realiteit heeft nog een boel te winnen wanneer de parallelle poorten zich ontvouwen.
Ik heb altijd 1 zak popcorn en een lauwe tray klaar liggen voor deze dag. Niets is meer spectaculair dan een kersvers, zorgvuldig gebalanceerde en ultiem vredige samenleving binnen 24 uur te zien branden.
Burn their cities to the fucking ground and grab 'em by the pussy.
Alleen te bereiken met de X achtundzwanzig.anti elppa schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:06:
[...]
ik had ongeveer zelfde droom, maar dan met ETH in het 8e Almelooooem universum, zeer dicht bij het 3e dal universum
:gifsicle():strip_exif()/f/image/NVkWWaGQ2i5gIrcAumDiVrAU.gif?f=user_large)
Van een rode Tesla naar Tesla in het rood.

Mooie bounce op de anchored vwap vanaf 22 juni.
Dip gekocht? Nee, ik was iets te vroeg met instappen helaas. SL geraakt uiteraard.
Dip gekocht? Nee, ik was iets te vroeg met instappen helaas. SL geraakt uiteraard.
They who buy the dip, deserves the rip.
Tot 107.6 valt er zeker nog wat liquiditeit te behalen, om daarna weer snoeihard omhoog te gaan!
De VWAP van 22/06 komt op +-106k uit.Danjel schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:30:
Mooie bounce op de anchored vwap vanaf 22 juni.![]()
Ik weet niet waar jij daar een bounce ziet?
We blijven bouncen ter hoogte van mijn box, wat nu de VAH is van de hele range prijsactie. Tevens wordt voorlopig de previous weekly open goed defended.
Resistance is nu van de 2 VWAPs komende van de previous high en low van deze move, samen met de VAH van de laatste range prijsactie.
/f/image/nsNABtJI4tpPQ35e4b3QKU02.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 07-07-2025 16:13 ]
Never ever financial advice...
Lol bybit eikels -
Bybit toch netjes uitbetaald, maar btc van gekocht.
[ Voor 72% gewijzigd door tomtom901 op 07-07-2025 17:08 ]
En ondertussen lekker je referral shillentomtom901 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:52:
[ Voor 30% gewijzigd door tomtom901 op 07-07-2025 17:08 ]
tomtom901 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:52:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/KZut9luqPvDw7EcnOKpeauZf.gif?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door tomtom901 op 07-07-2025 17:08 ]
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Denk aan de ref!!tomtom901 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:52:
:gifsicle():strip_exif()/f/image/MUkLijTFEBbuLmUbiGYHeXMi.gif?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door tomtom901 op 07-07-2025 17:08 ]
Haha, sorry jongens, gelijk maar weggehaald. Kusje knuffel
shiiiit heb ik helaas gemisttomtom901 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:09:

nothing stops this train
Leuk uitgezocht.Magpie schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:37:
Conclusies:
eth, The world's computer
Tot die tijd lekker in BTC zitten. Heb je straks meer geld om meer ETH te kopen.almelo15 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:55:
https://x.com/BitDigital_...S8XGsBKzaba_ZwUerhAQ&s=19
There is no second best.
En toch gerapporteerd.tomtom901 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:09:
Er wordt hier ook niets gegund. ETH een run wordt de kop ingedrukt. Een extra zakcentje voor de mode in deze platte tijden springt men massaal op. Tijd dat deze ponzu omhoog spuwt!
Crypto op de FP, zet de popcorn maar klaar
nieuws: Crypto-aanbieders moeten vanaf 2026 transacties doorgeven aan Belasti...
nieuws: Crypto-aanbieders moeten vanaf 2026 transacties doorgeven aan Belasti...
ooof voor traders wordt dat een bestandje van enkele GB's aan dataCHRlS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:41:
het eerste respons op de FP is al gelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 07-07-2025 18:47 ]
nothing stops this train
Zucht... dit zorgt er waarschijnlijk alleen maar voor dat er weer enkele (internationale) aanbieders onze markt verlaten want teveel rompslomp. En de paar die blijven gaan dan informatie doorgeven die zelfs banken nu niet hoeven door te geven. Want - correct me if I'm wrong - volgens mij hoeven banken alleen de gebruikelijke informatie zoals balans/tegoeden/totalen/etc door te geven. En dus niet alle privé betalingen en transacties die je gedurende het jaar hebt uitgevoerd. Dat gaat de belastingdienst niets aan... maar bij crypto blijkbaar wel.CHRlS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:41:
Ik kan me voorstellen waarom die bear een van uitgedeeld heeft. Wat wil je met een beer als icon.Kol Nedra schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:44:
[...]
ooof voor traders wordt dat een bestandje van enkele GB's aan data
het eerste respons op de FP is al gelijk
:strip_exif()/f/image/clYRe1nJ2InieTJUECeHcp3E.jpg?f=fotoalbum_large)
Jeeej. Geen capaciteit om toeslagenaffaire op te lossen, geen mogelijkheid op belastingverlaging op groente en fruit omdat het systeem het niet aan kan, maar wel capaciteit om miljoenen transacties te controleren en mogelijke gevolgen die daar uit komen op te leggen.CHRlS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:41:
We are still early.Coldcat schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:52:
[...]
Ik kan me voorstellen waarom die bear een van uitgedeeld heeft. Wat wil je met een beer als icon.
[Afbeelding]
Ik lees het anders, de aanbieders moeten alle transacties vastleggen. Wij simpele zielen hoeven alleen het saldo door te geven. Bij verdachte saldo’s kunnen de transacties opgevraagd worden door de BDgebruikershaes schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:54:
[...]
Jeeej. Geen capaciteit om toeslagenaffaire op te lossen, geen mogelijkheid op belastingverlaging op groente en fruit omdat het systeem het niet aan kan, maar wel capaciteit om miljoenen transacties te controleren en mogelijke gevolgen die daar uit komen op te leggen.
Dat is misschien ook weer niet nodig..Coldcat schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:52:
[...]
Ik kan me voorstellen waarom die bear een van uitgedeeld heeft. Wat wil je met een beer als icon.
[Afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door tomtom901 op 07-07-2025 19:44 ]
Woeps! My bad. Ik zat lekker verkeerd te kijken.kazzzdafke schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:11:
[...]
De VWAP van 22/06 komt op +-106k uit.
Ik weet niet waar jij daar een bounce ziet?
We blijven bouncen ter hoogte van mijn box, wat nu de VAH is van de hele range prijsactie. Tevens wordt voorlopig de previous weekly open goed defended.
Resistance is nu van de 2 VWAPs komende van de previous high en low van deze move, samen met de VAH van de laatste range prijsactie.
[Afbeelding]

They who buy the dip, deserves the rip.
Banken moeten vooral ongebruikelijke transacties doorgevenGuere schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:49:
[...]
Zucht... dit zorgt er waarschijnlijk alleen maar voor dat er weer enkele (internationale) aanbieders onze markt verlaten want teveel rompslomp. En de paar die blijven gaan dan informatie doorgeven die zelfs banken nu niet hoeven door te geven. Want - correct me if I'm wrong - volgens mij hoeven banken alleen de gebruikelijke informatie zoals balans/tegoeden/totalen/etc door te geven. En dus niet alle privé betalingen en transacties die je gedurende het jaar hebt uitgevoerd. Dat gaat de belastingdienst niets aan... maar bij crypto blijkbaar wel.
En verder standen per 1 januari.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Blik1984 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:23:
[...]
Ik lees het anders, de aanbieders moeten alle transacties vastleggen. Wij simpele zielen hoeven alleen het saldo door te geven. Bij verdachte saldo’s kunnen de transacties opgevraagd worden door de BD
Hoe ze het ook doen, dat ze alles verzamelen of dat ze het pas opvragen bij verdenking, ze moeten capaciteit hebben om die transacties te analyseren en consequenties op te leggen. Wat ze keer op keer aangeven niet te hebben als het in de voordeel van de burger kan werken. Geloof me ik heb veel projecten voor de BD gedaan. Het is een zooitje van jewelste.De Nederlandse Belastingdienst gaat de gegevens verzamelen van Nederlandse aanbieders en krijgt van andere belastingdiensten de gegevens over Nederlanders bij aanbieders in andere landen.
gaat ze nooit lukken. Totaal onuitvoerbaar. Als ze dit door drukken zal geen enkele partij in nl dit meer aanbiedenCHRlS schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:41:
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
bij exchanges toch wel uitvoerbaar? ik bedoel neem aan dat alle bewegingen die je doet dat het in je logging zit.anti elppa schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:47:
[...]
gaat ze nooit lukken. Totaal onuitvoerbaar. Als ze dit door drukken zal geen enkele partij in nl dit meer aanbieden
maargoed dat kan ik veel gevallen per dag wel tientallen zijn
nothing stops this train
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!