Mooie discussie, heren. En bedankt voor de tag @
knakworst
Dit topic laat goed zien wat voor type mensen zich tegenwoordig met crypto bezighouden. Sommigen benaderen het puur technisch als traders, anderen geloven rotsvast in een specifieke altcoin al worden dat er steeds minder. De meeste zijn nu halve maxis geworden, vaak niet eens uit overtuiging, maar omdat de markt hen die kant op heeft geduwd. Beter meebewegen dan vasthouden aan je gelijk en verliezen.
Ik kwam in 2017 in aanraking met crypto, toen het landschap nog totaal anders was. De aandacht ging toen vooral uit naar altcoins. Daar viel het meeste te verdienen. Topics als deze gingen vooral over nieuws: partnerships, overheidsdeals etc. Als je snel kon inschatten wat relevant was, kon je instappen en een mooie run meepakken. Weken later stapte je weer uit met winst.
Ik heb door de jaren heen goede altcoinruns gehad, ook buiten echte altseizoenen.
Plutus was de laatste. Deze post was inhoudelijk en op tijd. Maar zulke onderbouwde kansen heb ik al jaren niet meer gezien.
Crypto is niet meer nieuw, en eerlijk gezegd ook behoorlijk saai geworden. Eerder had je regelmatig nieuws waar je wat mee kon. Dat is niet meer. De meeste bedrijven en normies hebben door dat je niet meer zomaar rijk wordt met een hippe blockchainterm. Al jaren noem ik altcoins shitcoins ik zie geen enkel project met een houdbaar businessmodel. Dat betekent niet dat je er niet geld mee kan verdienen, maar de kansen zijn wel veel minder geworden.
Wat overblijft is onzin, tetten en Bitcoin. Zonder missie, zonder partners, maar met het enige échte vertrouwen van zijn aanhangers waaronder ikzelf. Daar kun je al jaren winst mee maken. Maar spannend is het allang niet meer. Dat mis ik soms wel.