Nubtrix schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:46:
[...]
Ik heb ook een beetje van BTC en ETH omgezet hier. Naar fiat.
En ook een stuk ETH naar SOL en KTA (omdat ik denk dat die laatsten ETH hard gaan outperformen de komende maanden)
Spreken over kleine percentages. Grote meerderheid steekt nog steeds in fiat, btc en eth (85% om exact te zijn).
Zou nooit plots al je btc omzetten, lijkt me gevaarlijk. De kans dat we volgende week weer dalen, en eth procentueel harder daalt t.o.v. btc is gewoon bestaande.
Nee dat zeker, ik hou altijd 0.1 bitcoin aan zonder verkopen, puur voor de what if scenario’s
Maar dan heb ik nog een groot stuk wat ik kan verkopen en kan omzetten in fiat. Heb ook een flink gedeelte al in eth zitten nog iets van 10 eth staan, die ga ik rustig uitchecken op sterke punten.
Gevaar zit dan idd in wat durf je in alts te zetten en wanneer. Opzich ben ik met je eens dat je risico’s hebt in het omzetten dat bij een drop je weer flink omlaag swingt maar dan ga je echt van timing de market uit.
Zelf denk ik altijd als ik nu komende maanden niets zou doen (dat doe ik ook vaak) wat zou meer rendement geven. Swing traden is voor mij teveel moeite, heb teveel verschillende coins en teveel erin zitten. Dus doe liever gewoon duidelijke grotere stukken wanneer ik denk dat het een goed moment is.
Op vorige eth high paar eth uitgecashed en op lagere punten weer wat terug gekocht, dat durf ik nog wel.
Maar probeer zoveel mogelijk stil te zitten want dat werkt vaak het best.
Enige is dat ik nu wel denk dat plays zoals render, avax, link, dot, ksm en de hele blue coin bende veel meer upside gaat hebben dan BTC. Toch durf ik het nog niet aan, dus zoek wat mede zielen die het ook zo zien 😝