[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #30 ATH++ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 199 ... 213 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:45
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:53:
[...]

Klopt, aandelen zijn voor rendement. Rendmenten zijn (met uitzonderingen) gebaseerd op wat een bedrijf aan winst maakt nu en de verwachte winst in de toekomst.

Niets over hoe de euro ten onder gaat, hoe de rest schapen zijn, dat je nooit mag verkopen etc.
Dat laatste is een opinie van een aantal fanatiekelingen en heb daar ook helemaal niets mee. De meerderheid denkt daar gelukkig wel wat genuanceerder over. In dit topic ook voldoende mensen te vinden, die wel degelijk winst nemen om het vervolgens te investeren in een ETF of besteden aan een ander doeleinde zoals verduurzaming van je huis.

Mijn base-case is niet dat de Euro of USD ten onder gaat. Maar naast het behalen van een mooie winst, is Bitcoin voor mij ook een verzekering tegen het minder waard worden van de Euro/USD. Daarnaast is heb ik Bitcoin daadwerkelijk zelf in bezit op een cold wallet. Daarmee ben ik niet afhankelijk van een derde partij en kan overal ter wereld bij mijn vermogen in Bitcoin komen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:22
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:46:
[...]

nee hoor, maar het is gewoon irritant dat iemand steeds komt roepen.. bitcoin bitcoin op elk onderwerp (in dit geval over pensioen herverdeling).

Het is prima dat er verschillende meningen zijn over dit onderwerp. Voor mij blijft het een groot ponzi scheme wat word opgeblazen door met geleend geld de prijs op te drijven (microstrategy) en zit het grootste deel van de mensen er alleen maar in om winst te maken.
Ahh BTC ponzi. Pak de bingokaart er maar vast bij. Gelukkig is de stockmarket een baken van eerlijkheid en zit het grootste deel van de beleggers daar niet alleen maar in om winst te maken. :+
[...]

Als jullie het leuk vinden kom ik ook elke week even langs om dit te roepen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYcfTC-YasUOKsGMPyaFRMLpWO0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LkkdNSjgnUKrVnGjgFDYqF25.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Antifon op 08-09-2025 10:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:34:
[...]

Waarom is het een harde asset als er geld instroomt uit leningen en andere coins?

Als Tether een paar miljard creert en een pinky-promise doet dat er assets achter zitten en daarmee bitcoins kopen stijgt de prijs. Als Saylor weer paar miljard leent en daarmee bitcoin koopt stijgt de prijs.

Uiteindelijk is het (net als bij een ponzi) puur afhankelijk van nieuwe instroom. Zodra dat stokt dan daalt de prijs
Dat is met iedere asset, vraag en aanbod. Goud is nu bijna € 100.000 per kilo omdat de markt (het saldo van vraag en aanbod) dit dicteert.

Net als cacao, koffiebonen etcetera. Zijn dat dan ook ponzi's?

Tether heeft in basis niets met BTC te maken. Je kunt wel BTC kopen met Tether, maar je kunt ook BTC kopen met dollars, euro's of goederen. Je buurman kan jouw BTC kopen in ruil voor zijn auto. Dat kun je onderling regelen, zonder tussenkomst van een bank.

Ik denk waar veel mensen over vallen is het digitale aspect. Van fysiek goud en zilver onderken je makkelijk de waarde. Je hebt wat in handen. Maar uiteindelijk gaat het om vraag en aanbod.

Overigens zijn waarde en prijs weer 2 verschillende dingen, maar dat terzijde.

Uiteraard is het mogelijk dat de vraag naar BTC om wat voor reden dan ook daalt. Dan daalt waarschijnlijk ook de prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door BTC100K2021 op 08-09-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-09 10:54

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:20:
[...]

0? Wat wil je daarmee zeggen
0? Jij hebt zeker nog nooit geld overgemaakt.

Meestal toch wel 100+ euro hoor, door koersopslag van 0,1%.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:20

knakworst

Get more sats!

BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:39:
[...]

Waarom niet tulpenbollen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:42
Lieftalig schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:40:
[...]

Nee nog nooit zo,n grote bedragen, maar Bitcoin is goedkoper, kosten van een rekening en inflatie nog niet mee geteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 11:17
BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:39:
[...]

Dat is met iedere asset, vraag en aanbod. Goud is nu bijna € 100.000 per kilo omdat de markt (het saldo van vraag en aanbod) dit dicteert.

Tether heeft in basis niets met BTC te maken. Je kunt wel BTC kopen met Tether, maar je kunt ook BTC kopen met dollars, euro's of goederen. Je buurman kan jouw BTC kopen in ruil voor zijn auto. Dat kun je onderling regelen, zonder tussenkomst van een bank.

Ik denk waar veel mensen over vallen is het digitale aspect. Van fysiek goud en zilver onderken je makkelijk de waarde. Je hebt wat in handen. Maar uiteindelijk gaat het om vraag en aanbod.

Overigens zijn waarde en prijs weer 2 verschillende dingen, maar dat terzijde.

Uiteraard is het mogelijk dat de vraag naar BTC om wat voor reden dan ook daalt. Dan daalt waarschijnlijk ook de prijs.
Klopt, goud is wat mij betreft vergelijkbaar omdat er verder ook niet echt een usecase voor is. Je kan er in theorie mee betalen maar ook niet heel handzaam.

Koffie, cacao etc zijn anders omdat het verbruiksgoederen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:46:
[...]

Nee nog nooit zo,n grote bedragen, maar Bitcoin is goedkoper, kosten van een rekening en inflatie nog niet mee geteld
Ik hoop niet dat mijn transactie er zo lang over doet dat inflatie invloed heeft op mijn transactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:51:
[...]

Klopt, goud is wat mij betreft vergelijkbaar omdat er verder ook niet echt een usecase voor is. Je kan er in theorie mee betalen maar ook niet heel handzaam.

Kan je goud naast bewaren als staven, niet gewoon smelten en eender wat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:52:
[...]

Ik hoop niet dat mijn transactie er zo lang over doet dat inflatie invloed heeft op mijn transactie :P
Niet je transactie, maar bedoel het bedrag laten staan op je rekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:28
pakkiwakki schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:53:
[...]

Kan je goud naast bewaren als staven, niet gewoon smelten en eender wat maken?
Kan je goud ook niet delven op andere planeten waardoor het aanbod eigenlijk oneindig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Lieftalig schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:40:
[...]

Dankje voor de feedback. Ik kon het me al niet voorstellen dat er verder geen kosten zijn met het converteren van en naar crypto. Daarnaast heb ik angst dat als ik het via crypto doe dat het nog lastiger is de betaling vrij te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 19:44
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:52:
[...]

Container uit Bolivia?

Oke plottwist die zag ik niet aankomen nice 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:51:
[...]

We are still early

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:15:
[...]

Dan nog een serieuze vraag hierover. Ik moet op dit moment een flink bedrag overmaken naar het buitenland. Wat zijn de kosten als ik bijvoorbeeld 100k euros wil versturen naar een rekening in USD
onchain market omwisselen van euro naar usd kost je voor 1 ton euro minder dan 1 cent + een -0.2% slip. voor 1 miljoen kost het je 0.023 euro met een slip van -0.16% op huidige geldende koers. een LIMIT instellen voor minder kosten kun je doen.... als je echt let op de kleintjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLn_0xiEN7YroeG2wH8OK5tgFjE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xckMhVu3VrlJYtklAmrmmbw1.png?f=user_large

en dan transactie versturen op base / sol ipv btc/eth kost je ook <2 cent

ong. 1 cent op base
https://tokenterminal.com...anularity=day&interval=7d

ong. halve cent op solana

Welkom in de nieuwe financiele wereld wat de gevestigde orde (banken) je niet wilt laten weten

EURC/USDC is MiFiD II goedgekeurde assets. USDT is dat (nog/nooit) niet

TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
Aeronaut schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:59:
[...]

onchain market omwisselen van euro naar usd kost je voor 1 ton euro minder dan 1 cent + een -0.2% slip. voor 1 miljoen kost het je 0.023 euro met een slip van -0.16% op huidige geldende koers. een LIMIT instellen voor minder kosten kun je doen.... als je echt let op de kleintjes

[Afbeelding]

ong. 1 cent op base

Welkom in de nieuwe financiele wereld wat de gevestigde orde (banken) je niet wilt laten weten

Wel even testen eerst met een klein bedrag!

Niet gelijk zonder ervaring 100K pompen. Anders kunnen we straks nazorg verlenen als er op de verkeerde knop is gedrukt of een typfout in een adres is geslopen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@BTC100K2021 dan geven we gewoon iemand anders de schuld... :P

Afbeeldingslocatie: https://imgs.search.brave.com/MIz0WD9CH8d6GU4D9uhtUZP84j4R0bLxa1C4J1_0a9A/rs:fit:860:0:0:0/g:ce/aHR0cHM6Ly9tZWRp/YTEudGVub3IuY29t/L20veVJIYXlNWXlr/cFlBQUFBZC9yYWJv/YmFuay1wcm9ibGVl/bXdpamtlbi5naWY.gif

Oh nee, dit is als zijn gewone overboeking vast hangt voor onderzoek door de bank. :+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
Aeronaut schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:59:
[...]

[Afbeelding]

ong. 1 cent op base

En het geld van de Rabobank naar de EURC, zitten daar nog kosten aan verbonden? En aan de andere kant van USDC naar de lokale bankrekening in USD

En verder helemaal mee eens met je laatste opmerking. Banken maken enorm misbruik van hun positie. Het SWIFT netwerk is extreem duur. Vandaar dat ik nooit USD verstuur via normale bankoverschrijving

[ Voor 7% gewijzigd door R.van.M op 08-09-2025 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
Ik ben maar een simpele boomer maar volgens mij kan het niet eens wat @R.van.M wil.

on-chain swappen van EURC naar USDC is het probleem niet.

Euro's naar EURC wel (dan heb je ergens een account met KYC nodig zoals Bitvavo of Coinbase).

Je geswapte USDC, hoe wil je die naar een USD-bankrekening van een derde krijgen? Je kunt je USDC weer storten bij Coinbase, omzetten naar USD, maar een cashout naar een USD-rekening van een derde gaat je niet lukken door KYC.

Maar goed, misschien ben ik niet goed op de hoogte over de mogelijkheden van tegenwoordig?

Het is niet toevallig dat er nog steeds zoveel barrières zijn om een dergelijke transactie te doen. Je zaagt hiermee aan de poten van de bestaansrechtstoel van banken.

[ Voor 13% gewijzigd door BTC100K2021 op 08-09-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:06:
[...]

En het geld van de Rabobank naar de EURC, zitten daar nog kosten aan verbonden? En aan de andere kant van USDC naar de lokale bankrekening in USD

En verder helemaal mee eens met je laatste opmerking. Banken maken enorm misbruik van hun positie. Het SWIFT netwerk is extreem duur. Vandaar dat ik nooit USD verstuur via normale bankoverschrijving
storten is bij meeste CEX "gratis" (coinbase/kraken/bybit) zit een kleine koerswissel in omdat je meestal meteen usdc koopt, maar gewoon marktwissel, dus prima.

crux zit em in je laatste stap. heb je een amerikaanse bank die NU crypto/stables accepteert? Chase wellicht? dan heb je iedergeval niet nog een wisselkoers en stort je direct usdc op de bank.
Maar amerikanen zullen wel weer iets verzinnen qua kosten als verwerkingskosten ofzo. Die kant van de oceaan weet ik niet veel te zeggen, maar de mogelijkheiden ontstaat langzamerhand.

bijvoorbeeld in NL kun je crypto kopen via revolut en dan doorsturen naar een ander adres zonder een CEX als tussenkomst (hoewel de kosten via revolut hoger zijn dan via een CEX voor aankoop van crypto, als je niet nog een keer je gegevens wilt valideren is dat een reden om het via een bank te doen)

[ Voor 13% gewijzigd door Aeronaut op 08-09-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:16:
Euro's naar EURC wel (dan heb je ergens een account met KYC nodig zoals Bitvavo of Coinbase).
Niet nodig, nieuw online banken a la revolut kun je al crypto via app kopen.

Je geswapte USDC, hoe wil je die naar een USD-bankrekening van een derde krijgen? Je kunt je USDC weer storten bij Coinbase, omzetten naar USD, maar een cashout naar een USD-rekening van een derde gaat je niet lukken door KYC.
Coinbase and JPMorgan Chase join forces to make it even easier to access crypto
Via usdc, met chase vanaf 2026, alleen usdc
aanvulling van bovenstaande link: alleen voor usa gebruikers die coinbase met chase bank linken.

[ Voor 5% gewijzigd door Aeronaut op 08-09-2025 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
onze 112k babe is weer gearriveerd boyz. Beter laat dan nooit he

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R.van.M
BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:16:
Ik ben maar een simpele boomer maar volgens mij kan het niet eens wat @R.van.M wil.

on-chain swappen van EURC naar USDC is het probleem niet.

Maar goed, misschien ben ik niet goed op de hoogte over de mogelijkheden van tegenwoordig?

Het is niet toevallig dat er nog steeds zoveel barrières zijn om een dergelijke transactie te doen. Je zaagt hiermee aan de poten van de bestaansrechtstoel van banken.
Klopt, het is mijn grootste angst. Het geld is allemaal legaal en ook voor een legaal doeleinde. Ik kan het met papierwerk aantonen maar ik lees de horrorverhalen waarbij rekeningen geblokkeerd worden en de bank totaal geen moeite doet om het op te lossen, vooral bij crypto maar ook bij normale overwijzingen.

Het zal nog even duren, maar hier zie ik wel een goede usecase voor een fintech om met behulp van stable coins geldoverwizingen naar andere landen en andere valuta te optimaliseren. Banken zullen het waarschijnlijk zo lang mogelijk frustreren omdat ze er een goede boterham aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:24:
[...]
Ik kan het met papierwerk aantonen
Dan heb je niks te vrezen in nederlandse bankenstelsel.. kopje koffie bij de bank met je papierwerk en je kunt verder :P
[...]
met behulp van stable coins geldoverwizingen naar andere landen en andere valuta te optimaliseren.
Lowkey... wordt het al gedaan.
[...]
Banken zullen het waarschijnlijk zo lang mogelijk frustreren omdat ze er een goede boterham aan verdienen.
goed verwoord. in essentie waarom bitcoin is ontstaan. (wel heel kort door de bocht, maar hé je moet ergens beginnen)

Persoonlijk, begin gewoon met tientjes werk. niet groot denken als je in crypto wilt stappen en transactie wilt uitvoeren. kijk waar je tegenaan loopt. als het met 1 euro kan kan het ook met 1 ton.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:02
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:24:
[...]
Als betaalmiddel is het ook niet echt geschikt, in ieder geval bitcoin niet.
M'n friet (ahem) was anders toch wel lekker in juni, gekocht met bitcoin. :Y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhCit_fGbdDDwG_lJpWvLk-xSv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sy5wqhQ8U27ObUFx7PivAQyi.jpg?f=fotoalbum_large

edit: hier te koop: https://btcmap.org/merchant/node:2399792189 (Melis Ambachtelijke Friet)

[ Voor 6% gewijzigd door Eegee op 08-09-2025 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:07
@Aeronaut was me voor, maar daarom juist daarom is Bitcoin ontstaan!

+jezelf beschermen tegen het bijprinten van die vieze fiat, pure diefstal is inflatie

[ Voor 38% gewijzigd door Kol Nedra op 08-09-2025 11:31 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
De koersen gaan langzaam weer omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:24:
[...]

Als betaalmiddel is het ook niet echt geschikt, in ieder geval bitcoin niet.
ik betaal met bitcoin, echter zit er wel een middleman tussen die het direct naar euro trade omdat de eindgebruiker (nog) liever euro wilt.
ik zeg nog want bijv in Venezuela wilt men die Bolivar niet, die wordt direct omgezet in usd of zelfs usdt (goedkoper dan usd ivm fees)

ook wij gaan hoge inflatie krijgen, wanneer het vertrouwen helemaal weg is dan vlucht iedereen naar assets of de dollar. dollar is reservemunt, dat is de euro niet +de euro is nog jong, en die faalt nu al

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:25
Zo lang er niets gedaan wordt aan de grote problemen van deze tijd, klimaatverandering, kansenongelijkheid enzovoorts en we ieder probleem proberen "op te lossen" met geld printen wat we niet kwijt kunnen in de echte wereld om de echte problemen op te lossen, zal bezit in "waarde" blijven stijgen. Aangezien het fiat systeem er een is waarmee je jezelf uit deze problemen moet groeien en we groeien niet in de echte wereld zal er een punt komen waarop het allemaal onhoudbaar is.

Dit is iets waarom BTC als diversificatie kan werken in deze omstandigheden, evenals goud. Ook kan het gebruikt worden om je vermogen uit de inflatie te houden (zoals veel Argentijnen al doen, veelal woonachtig in Spanje nu. Mogelijk gemaakt omdat ze niet meer afhankelijk waren van de instabiele eigen munt).

Dan zijn er nog zaken zoals het vertrouwen in het systeem, van politiek tot rechtstaat en centrale banken. Nu wordt daar in de VS een enorme aanslag op gepleegd nu en het verzet is minimaal. Tot grote vreugde van de Chinezen an trawanten.

Zodra we in Europa echt aan de gang gaan op het gebied van de echte economie en ons druk gaan maken over de defensie, klimaatverandering, focus op bouwen van infrastructuur, fabrieken en het uit het slop trekken van het onderwijs maken we nog een aardige kans. Als we de kant van de VS opgaan (met name hier zijn we nogal gevoelige voor dat soort populisme) is het verloren. En dan kan BTC emigreren weleens erg eenvoudig maken.

Het is dus niet of aandelen/fiat/whatever of BTC, maar en/en. Al is het maar voor de diversificatie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Eegee schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:29:
[...]

M'n friet (ahem) was anders toch wel lekker in juni, gekocht met bitcoin. :Y)
[Afbeelding]

edit: hier te koop: https://btcmap.org/merchant/node:2399792189 (Melis Ambachtelijke Friet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPq892UKFhKVC14J7hEkKmKNTXQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/3fbKcMinJ77BWSMFA523eFRQ.gif?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:20

knakworst

Get more sats!

Gaat btc dan eindelijk laten zien dat het geen stablecoin is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:54
[...]

Klopt, het is mijn grootste angst. Het geld is allemaal legaal en ook voor een legaal doeleinde. Ik kan het met papierwerk aantonen maar ik lees de horrorverhalen waarbij rekeningen geblokkeerd worden en de bank totaal geen moeite doet om het op te lossen, vooral bij crypto maar ook bij normale overwijzingen.

Het zal nog even duren, maar hier zie ik wel een goede usecase voor een fintech om met behulp van stable coins geldoverwizingen naar andere landen en andere valuta te optimaliseren. Banken zullen het waarschijnlijk zo lang mogelijk frustreren omdat ze er een goede boterham aan verdienen.
Valt allemaal wel mee hoor :) Officieel gezien mag de bank jouw rekening niet eens zo maar blokkeren, tenzij er enige vorm is van serieuze zaken als het sponseren van terroristische praktijken en dat soort ongein.

Ik heb dit jaar een groter bedrag uit crypto gehaald voor het aanschaffen van een auto en ik heb welgeteld geen enkel telefoontje gehad van de Rabobank, niks aan de hand.

Vanaf 2017 al bezig met crypto met hetzelfde rekeningnummer, nooit wat gehoord.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
[...]

nee hoor, maar het is gewoon irritant dat iemand steeds komt roepen.. bitcoin bitcoin op elk onderwerp (in dit geval over pensioen herverdeling).

Het is prima dat er verschillende meningen zijn over dit onderwerp. Voor mij blijft het een groot ponzi scheme wat word opgeblazen door met geleend geld de prijs op te drijven (microstrategy) en zit het grootste deel van de mensen er alleen maar in om winst te maken.

Als jullie het leuk vinden kom ik ook elke week even langs om dit te roepen
Met pensioen beleggen wil je ook winst maken, of zie ik dat verkeerd? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
sjorremans schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:45:
[...]

Valt allemaal wel mee hoor :) Officieel gezien mag de bank jouw rekening niet eens zo maar blokkeren, tenzij er enige vorm is van serieuze zaken als het sponseren van terroristische praktijken en dat soort ongein.

Ik heb dit jaar een groter bedrag uit crypto gehaald voor het aanschaffen van een auto en ik heb welgeteld geen enkel telefoontje gehad van de Rabobank, niks aan de hand.

Vanaf 2017 al bezig met crypto met hetzelfde rekeningnummer, nooit wat gehoord.
Een vriend van mij is ZZPer en bij elke transfer uit het buitenland word de overschrijving geblokkeerd en moet hij (weer) dezelfde papieren aanleveren. Banken zijn niet zo efficient, vandaar dat ze ook zo duur zijn :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:54
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:47:
[...]

Een vriend van mij is ZZPer en bij elke transfer uit het buitenland word de overschrijving geblokkeerd en moet hij (weer) dezelfde papieren aanleveren. Banken zijn niet zo efficient, vandaar dat ze ook zo duur zijn :+
Ben zelf ook ZZPer, bij mij is er echt niks aan de hand. Aanschaf auto van crypto dit jaar, niks aan de hand. Gaat toch wel echt om een aanzienlijk ebdrag.

Dat banken geheel doorslaan met het gehele KYC gebeuren, mee eens.

Maar jezelf bang laten maken van wat 'horror verhalen' op internet is niet echt nodig :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
[...]

Ik durf hier bijna niet hardop te zeggen omdat ik anders doodgrknuppeld word hier :+ .

Maar Ripple Inc. (Die van de cryptomunt XRP)
Zijn hier mee bezig. (iso 20022 gecertificeerd)

Waarbij er een RLUSD is en XRP waarbij het de bedoeling zou zijn dat banken geen liquiditeit meer hoeven te parkeren in Nostro/Vostro accounts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
Ik vind dat men hier goed zijn best doet om @R.van.M wat bij te brengen :Y

Je bent sowieso welkom hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
[...]

abn amro he..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
elektriekert schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:56:
[...]

Ik durf hier bijna niet hardop te zeggen omdat ik anders doodgrknuppeld word hier :+ .

Maar Ripple Inc. (Die van de cryptomunt XRP)
Zijn hier mee bezig. (iso 20022 gecertificeerd)

Waarbij er een RLUSD is en XRP waarbij het de bedoeling zou zijn dat banken geen liquiditeit meer hoeven te parkeren in Nostro/Vostro accounts.
als er een munt is wat rookwaren verkoopt is het wel... xrp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
knakworst schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:42:
Gaat btc dan eindelijk laten zien dat het geen stablecoin is :?
Als PPI en CPI meevallen -> hopium jumbo rate cut -> BTC/ETH moon -> FOMC kleine rate cut -> dumpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/50HqayamTnJfUEZI0G.qwQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTk2MDtoPTU4MTtjZj13ZWJw/https://media.zenfs.com/en/bloomberg_holding_pen_162/776595e4058dc0e6ac6f155dbb54dba0

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSM8rcALvPkzn5mHwcnaAvSWB30ChxFnZAqPIXSTah9QqsgGYCiDQDr3F98-rfqpiCc0Z8&usqp=CAU

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/9VuG1d2QOOQAAAAM/oh-my-god-its-happening.gif

[ Voor 11% gewijzigd door BTC100K2021 op 08-09-2025 12:22 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alpina
Guere schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:28:
[...]

Gok heftige reacties en/of blauwe knip want NIET GOED ONDERBOUWD! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LUwWlJOhM-zlS1G4Xq-oBhyROA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHIUGpEqEWQpkif5uBO6yNKW.jpg?f=fotoalbum_large

Noem trouwere forumgenoten.

Ik wacht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
Alpina schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:25:
[...]

[Afbeelding]

Noem trouwere forumgenoten.

Ik wacht.
24c en Shinobi staan wat mij betreft wel op gelijke hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:26:
[...]

Sowieso. Was meer vergeleken met dat andere topic waar het ieder voor zich is.

Maar ik hou er over op :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:26:
kroniek inmiddels ook wel, toch? Die stonden alle vier in ieder geval in m'n lijstje van het crypto hotline keuzemenu :) Maar dat zijn de namen die het meest opvallen, volgens mij zijn er inmiddels wel meer trouwe lurkers die grootschalig duimpjes uitdelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Agenda deze week:
- US non-farm payrolls annual revisions on Tuesday
- CPI data coming out on Wednesday
- PPI data coming out on Thursday

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
False move monday.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
zwembroek schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:34:
Agenda deze week:
- US non-farm payrolls annual revisions on Tuesday
- CPI data coming out on Wednesday
- PPI data coming out on Thursday
Volgens de kalender zijn PPI en CPI precies andersom: woensdag PPI en donderdag de belangrijkere CPI inflatie meuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Guere schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:37:
[...]

Volgens de kalender zijn PPI en CPI precies andersom: woensdag PPI en donderdag de belangrijkere CPI inflatie meuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvYMlcNZTIFDnmv3npyu1_lLH4s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/YG9RTlTEo2PajtKlMjTesW2D.gif?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo, vanavond eten we biefstuk, bedankt $TAO

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
[...]

en stel het is weekend kun je nog eens zeer lang wachten. Daarom bitcoin: je wacht ~10 minuten en het is er.
of voor mijn part doe je usdt via Solana netwerk, staat het er direct op.
+geen lastige vragen, niemand kan het tegen houden

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
Elke week is er wel wat aan cijfers… ben cijfer moe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:43
Aeronaut schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:05:
[...]

wen btc 7 cijfers ser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
zenith schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:53:
Zo, vanavond eten we biefstuk, bedankt $TAO
hier al lange tijd niet meer gespeeld met trades zoals met LTC of SOL.

het is saai, ik koop alleen BTC dagelijks..... en die verkoop ik niet

nothing stops this train

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
Aeronaut schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:05:
[...]

In dit forum ligt een soort "actie" burnout/verslaving wel op de loer voor een aantal. En dat bedoel ik serieus en niet vervelend.

Alts gaan op dagelijkse basis met 5% of meer omhoog of omlaag. Eigenlijk ongezond om constant te moeten volgen, zeker als het om behoorlijke bedragen gaat in euro's.

Af en toe afstand nemen van dit circus is goed om je mentale batterij weer op te laden. Diversificatie van je gehele investeringsportfolio kan ook helpen.

Heb zelf in april een stuk BTC omgezet naar aandelen, met name ASML. Misschien had ik het met BTC iets beter gedaan (80K naar 112K versus van € 5xx naar € 666), maar het geeft mij de mentale rust om alles met een glimlach te aanschouwen. Of we nou de bananazone of de bear in gaan vanaf dit punt.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Toch mooi dat dit topic afgelopen weekend compleet was uitgestorven maar dat het tijdens kantooruren weer helemaal opleeft _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBb0zHbNwt2_NAH4kAB6hA5xPWw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eEd7Ox3VIlsAdStg2m9J7u1h.jpg?f=user_large

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
Aeronaut schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:05:
[...]

als er een munt is wat rookwaren verkoopt is het wel... xrp :+
Ach ja, winst is winst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:17:
[...]

In dit forum ligt een soort "actie" burnout/verslaving wel op de loer voor een aantal. En dat bedoel ik serieus en niet vervelend.

Alts gaan op dagelijkse basis met 5% of meer omhoog of omlaag. Eigenlijk ongezond om constant te moeten volgen, zeker als het om behoorlijke bedragen gaat in euro's.

Af en toe afstand nemen van dit circus is goed om je mentale batterij weer op te laden. Diversificatie van je gehele investeringsportfolio kan ook helpen.

Heb zelf in april een stuk BTC omgezet naar aandelen, met name ASML. Misschien had ik het met BTC iets beter gedaan (80K naar 112K versus van € 5xx naar € 666), maar het geeft mij de mentale rust om alles met een glimlach te aanschouwen. Of we nou de bananazone of de bear in gaan vanaf dit punt.
mijn plan is wanneer ik BTC (deel) verkoop dat dit in dividend king aandelen gaan zitten. rendament technisch misschien lager dan gewoon alleen BTC hodlen maar idd rust is ook prettig

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pinsa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6kbtiuTnVik4I4-7pEtGcMIguY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrJBcwslIleVdBXMZKPsZiKe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
FrambozenTaart schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:20:
Toch mooi dat dit topic afgelopen weekend compleet was uitgestorven maar dat het tijdens kantooruren weer helemaal opleeft _O-

[Afbeelding]
Het is nog mooi weer, en veel mensen zonder kinderen gaan nu op vakantie...
Daarom wachten we ook tot oktober. Dan is het echt herfst en zit iedereen koersen en BTC nieuws te checken. En is er tijd voor FOMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
Waah schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:52:
[...]

Het is nog mooi weer, en veel mensen zonder kinderen gaan nu op vakantie...
Daarom wachten we ook tot oktober. Dan is het echt herfst en zit iedereen koersen en BTC nieuws te checken. En is er tijd voor FOMO.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWWf4dviymAgn8U7UpSQdt4hHEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECf1dYGAmjrvSOYJbaserIbR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Jammer dat Nederland niet de richting van BTC gaat bepalen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:26

Darrell

Fiat moonboy

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Don Guacamole was ie me net voor...

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQ6NH75g0DmZvEhAejoiZOYJrffJslNc4cL_DANb7LmH405OfMbiP64T-B&s=10

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Ondanks de stilte dit weekend heeft de helft van de chat blijkbaar weinig actie gehad. Aan de plaatjes te zien zit men botergeil op kantoor :+

[ Voor 5% gewijzigd door Guere op 08-09-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
Mij maakt het niet veel uit welke kant we op gaan, ben wel benieuwd wanneer je bullish gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
https://finance.yahoo.com...ch-trading-120551659.html

Zoals verwacht: alle leuke ideetjes van alts en cryptobeurzen worden gewoon gejat door de gevestigde orde zodra blijkt dat de regelgeving mogelijkheden biedt en er een verdienmodel is.

Bedankt voor het pionieren, wij plukken de vruchten.

Daarom zijn alle alts ook ten dode opgeschreven. Alle oplossingen waar vraag naar blijkt te zijn (en waar geld te verdienen is) worden door banken of techbedrijven zoals MSFT, GOOGLE en consorten snel opgenomen in de eigen oplossingen. Indien nodig wordt daar een eigen chain voor opgezet.

Zit je dan met je bags voor een chain die nooit 0,0000001% van het volume gaat zien waarop de tokens momenteel staan geprijsd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Guere schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:25:
Ondanks de stilte dit weekend heeft de helft van de chat blijkbaar weinig actie gehad. Aan de plaatjes te zien zit men botergeil op kantoor :+
En jij komt hier even flexen dat je er van het weekend wel op mocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:26:
[...]

Mij maakt het niet veel uit welke kant we op gaan, ben wel benieuwd wanneer je bullish gaat worden
Die hoop heb ik inmiddels opgegeven. Permabear helaas. Voor eeuwig verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 11:18
Gaan we nu eindelijk fatsoenlijke support vinden op de significante 112?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkBavUtYgKhx35R6IrlMMNKOUnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cWVpLo0L9iJKr3C70hrLUlph.png?f=fotoalbum_large

I'm ready oOo

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:32
Darrell schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:32:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExGcJ_xKNLYbeYJNVSDtfl5G-oU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NPIakvvr1vYXNXrkebUEcAfo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Darrell schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:32:
[...]

Dan verdient hij ook wel eens zijn eigen meme :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tG_ENi8TC8jXSz6EZMW3OEjYAHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bQHUbpmt1iG8N6M58xuu84n.jpg?f=fotoalbum_large

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Haha, altijd als iemand een meme over mij maakt word ik steevast als senior afgebeeld :D
FrambozenTaart schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:49:
Dan verdient hij ook wel eens zijn eigen meme :+

[Afbeelding]
Hahaha, dankje! Geheel in stijl, mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@FrambozenTaart aha ook een lid van de micropenis aanhang hier. Anders stond dat bureau niet waterpas natuurlijk.

Benieuwd welk merk auto hij heeft... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almelo15
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:13
BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:31:
https://finance.yahoo.com...ch-trading-120551659.html

Zoals verwacht: alle leuke ideetjes van alts en cryptobeurzen worden gewoon gejat door de gevestigde orde zodra blijkt dat de regelgeving mogelijkheden biedt en er een verdienmodel is.

Bedankt voor het pionieren, wij plukken de vruchten.

Daarom zijn alle alts ook ten dode opgeschreven. Alle oplossingen waar vraag naar blijkt te zijn (en waar geld te verdienen is) worden door banken of techbedrijven zoals MSFT, GOOGLE en consorten snel opgenomen in de eigen oplossingen. Indien nodig wordt daar een eigen chain voor opgezet.

Zit je dan met je bags voor een chain die nooit 0,0000001% van het volume gaat zien waarop de tokens momenteel staan geprijsd.
Al je laatste posts zijn bashes op altcoins. Geniet anders gewoon wat meer van je eigen muntje.

Krijg bij al die lange onzinberichten voornamelijk het gevoel dat je jezelf nog steeds aan het overtuigen bent. Als dat het geval is schrijf het dan gewoon in je dagboek.

eth, The world's computer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
almelo15 schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:56:
[...]

Al je laatste posts zijn bashes op altcoins. Geniet anders gewoon wat meer van je eigen muntje.

Krijg bij al die lange onzinberichten voornamelijk het gevoel dat je jezelf nog steeds aan het overtuigen bent. Als dat het geval is schrijf het dan gewoon in je dagboek.
@almelo15 vs @BTC100K2021
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/b/pot-calling-kettle-black-9416841.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:26:
[...]

Dat zeg je nu. :) Wat heb je eraan om 30% onder water te staan? En op die laatste vraag heb je allang antwoord. In het beste geval zie ik een run naar 17 september tot max een week erna. Ik wil ETH eerst zien op de 21W EMA. Verwacht dat Alts kapot rekt gaan ergens tussen nu en eind oktober tegenover Bitcoin. In het gunstigste geval voor de USD waarde van alts betekend dit een snelle run omhoog van Bitcoin. Maar daar ga ik niet vanuit. Ik neem zo min mogelijk risico. Mensen die nu in een altseason geloven neem ik niet serieus. Daar is het cycle technisch gewoon nog niet de tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
zwembroek schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:09:
[...]

Dat zeg je nu. :) Wat heb je eraan om 30% onder water te staan? En op die laatste vraag heb je allang antwoord. In het beste geval zie ik een run naar 17 september tot max een week erna. Ik wil ETH eerst zien op de 21W EMA. Verwacht dat Alts kapot rekt gaan ergens tussen nu en eind oktober tegenover Bitcoin. In het gunstigste geval voor de USD waarde van alts betekend dit een snelle run omhoog van Bitcoin. Maar daar ga ik niet vanuit. Ik neem zo min mogelijk risico. Mensen die nu in een altseason geloven neem ik niet serieus. Daar is het cycle technisch gewoon nog niet de tijd voor.
Cowen heeft er ook al eens naast gezeten he, waar komt die 30% vandaan? Veel alts hebben al heel veel ingeleverd. Als ze rekt gaan in BTC pair so be it, ik kijk naar de dollar/euro waarde. Met grotere bags snap ik dat er meer risico aan kleeft. De low ga ik niet timen in ieder geval daarom had ik een positie ingenomen, eventueel kan ik ook telkens de SL naar boven zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
https://coinmarketcap.com/currencies/openledger/

Ik had het gister over OPEN mooie x2 al 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:27

Muzzy

Aan het dieken

SOL is de leider op dit moment, geen goed teken over het algemeen. We hebben btc en ETH nodig. Vooralsnog zit er voldoende volatiliteit in de markt.

Bescherm je pf! Als we straks rekt gaan, is het tijd om shitcoins te shorten.

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:20:
[...]

Als ze rekt gaan in BTC pair so be it, ik kijk naar de dollar/euro waarde.
Je snapt het nog steeds niet. :)
Als Bitcoin het beter doet dan de alts dan geldt dit ook voor de euro/dollar waarde. Maar ik heb het opgegeven.
Het is mij om het even. Even goede vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeronaut
  • Nu online
Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:20:
[...]

waar komt die 30% vandaan?
Cowen zegt dat ETH naar naar gaat. het kan, maar hoeft niet te betekenen in deze staat van de cyclus dat het fiat technisch omlaag gaat. je verliest tov eth/btc gewoon meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Aeronaut op 08-09-2025 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa
zwembroek schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:32:
[...]

Je snapt het nog steeds niet. :)
Als Bitcoin het beter doet dan de alts dan geldt dit ook voor de euro/dollar waarde. Maar ik heb het opgegeven.
Het is mij om het even. Even goede vrienden.
Schijt munten, voor mij mag de beer beginnen dan kan ik tenminste een plan gaan uitvoeren, moon, rekt, moon, rekt, rekt, rekt, met alts beetje klaar mee :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:36:
[...]

Schijt munten, voor mij mag de beer beginnen dan kan ik tenminste een plan gaan uitvoeren, moon, rekt, moon, rekt, rekt, rekt, met alts beetje klaar mee :)
Ik ben er ook klaar mee. Probeer nog een keer groot in te stappen. Ik gok op de 21W EMA voor ETH en dan ga ik all in. Kijken of ik er een 100% uit kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
zwembroek schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:40:
[...]

Ik ben er ook klaar mee. Probeer nog een keer groot in te stappen. Ik gok op de 21W EMA voor ETH en dan ga ik all in. Kijken of ik er een 100% uit kan slepen.
Als jij bearisch en voorzichtig bent, let ik wel extra op. Voorzichtig terug in fiat gegaan er van uit gaande dat we een dip krijgen. Insert train memes :)

Maar vol in ETH of andere alts? Ik vond ENA de laatste tijd trouwens nog sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
wat gaat goud lekker zeg! geef bitcoin 25-60 dagen oOo

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinsa

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:45
Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:36:
[...]

Een plan maken en uitvoeren kan nu ook gewoon, daar hoef je niet voor te wachten op de "beer". Want wanneer begint de beer. Hoe definieer dat de beer is begonnen en je dus moet gaan beginnen met het uitvoeren van je plan. Is dat als de koers op X staat of hanteer je de gangbare definitie van een berenmarkt namelijk -20% etc etc.

@zwembroek heeft een plan namelijk instappen als ETH een bepaalde EMA raakt. Anderen VCA'en op elke zondag, weer anderen doen een DCA en sommigen doen helemaal niets. Je hoeft dus niet te wachten op de berenmarkt om een plan te hebben en die uit te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:43:
[...]

Als jij bearisch en voorzichtig bent, let ik wel extra op. Voorzichtig terug in fiat gegaan er van uit gaande dat we een dip krijgen. Insert train memes :)

Maar vol in ETH of andere alts? Ik vond ENA de laatste tijd trouwens nog sterk
Alleen ETH. Ik ben klaar met die andere ongein. Al geloof ik dat een ENA, ETHFI, OP, CRV dan nog wel harder gaan. Maar ik ben die grote swings wel een beetje zat. Kan ook best dan ETH door de 21W EMA heen flikkert en dan wil ik niet in andere ETH beta meuk zitten.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:43:
Ben je serieus nu toch weer uitgestapt omdat een iemand een bearish verhaal heeft? :o Echt, Pinsa... ik kan de gifjesmolen idd weer aanslingeren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
jvel92 schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:54:
[...]

Een plan maken en uitvoeren kan nu ook gewoon, daar hoef je niet voor te wachten op de "beer". Want wanneer begint de beer. Hoe definieer dat de beer is begonnen en je dus moet gaan beginnen met het uitvoeren van je plan. Is dat als de koers op X staat of hanteer je de gangbare definitie van een berenmarkt namelijk -20% etc etc.

@zwembroek heeft een plan namelijk instappen als ETH een bepaalde EMA raakt. Anderen VCA'en op elke zondag, weer anderen doen een DCA en sommigen doen helemaal niets. Je hoeft dus niet te wachten op de berenmarkt om een plan te hebben en die uit te voeren.
Laat ik het zo stellen ik verwacht dat BTC wel richting de 70k gaat in de bear of misschien lager met onverwachte events, daarom vind ik het zonde om nu al een DCA te starten, vandaar dat ik nu nog niet wil starten en eventueel wat extra wil verdienen met alts om extra BTC te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
zwembroek schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:55:
[...]

Alleen ETH. Ik ben klaar met die andere ongein. Al geloof ik dat een ENA, ETHFI, OP, CRV dan nog wel harder gaan. Maar ik ben die grote swings wel een beetje zat. Kan ook best dan ETH door de 21W EMA heen flikkert en dan wil ik niet in andere ETH beta meuk zitten.
Dat hele rijtje heb ik gehad op CRV en ETHFI na, waarom niet voor Lido of RPL gaan? Arb doet het ook wel goed t.o.v OP maar Arb is geen hardcap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
Guere schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:57:
[...]

Ben je serieus nu toch weer uitgestapt omdat een iemand een bearish verhaal heeft? :o Echt, Pinsa... ik kan de gifjesmolen idd weer aanslingeren :')
Winst is winst toch? Kan ook weer snel instappen :+ laat de gifjes maar komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Pinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:57:
[...]

eventueel wat extra wil verdienen met alts om extra BTC te kunnen kopen.
Dat kan ook als BTC.D zijn dalende trend gaat voortzetten. Verwacht je een stijging van de BTC.D dan ga je geen extra Bitcoin met alts verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
Shortje geplaatst hier
Pagina: 1 ... 199 ... 213 Laatste

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!