Dat laatste is een opinie van een aantal fanatiekelingen en heb daar ook helemaal niets mee. De meerderheid denkt daar gelukkig wel wat genuanceerder over. In dit topic ook voldoende mensen te vinden, die wel degelijk winst nemen om het vervolgens te investeren in een ETF of besteden aan een ander doeleinde zoals verduurzaming van je huis.R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:53:
[...]
Klopt, aandelen zijn voor rendement. Rendmenten zijn (met uitzonderingen) gebaseerd op wat een bedrijf aan winst maakt nu en de verwachte winst in de toekomst.
Niets over hoe de euro ten onder gaat, hoe de rest schapen zijn, dat je nooit mag verkopen etc.
Mijn base-case is niet dat de Euro of USD ten onder gaat. Maar naast het behalen van een mooie winst, is Bitcoin voor mij ook een verzekering tegen het minder waard worden van de Euro/USD. Daarnaast is heb ik Bitcoin daadwerkelijk zelf in bezit op een cold wallet. Daarmee ben ik niet afhankelijk van een derde partij en kan overal ter wereld bij mijn vermogen in Bitcoin komen.