Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Fixed.John245 schreef op zondag 7 september 2025 @ 06:59:
Vandaag mijn wekelijkse VCA inleg gedaan.
Ingesteld te realiseren rendement : 50%
Inleg : 36 van 522
Op schema om doel te halen : Ja
Bijzonderheden : Nee Meest saaie weekend koersverloop van de afgelopen 36x
FixedJohn245 schreef op zondag 7 september 2025 @ 06:59:
Vandaag mijn wekelijkse VCA inleg gedaan.
Ingesteld te realiseren rendament : 50%
Inleg : 36 van 522
Op schema om doel te halen : Ja
Bijzonderheden : Nee
Trust me when I say this is only the beginning.
Heb je de memo gemist?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Misschien een keer winst pakken?
Gewoon een idee
Doe niet zo gek joh met je winst pakkenAlpina schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:38:
[...]
Gewoon een idee
Ik heb geen Somi vriend zei ik gister toch alAlpina schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:38:
[...]
Gewoon een idee
3 weken is een eeuwigheid in crypto landkbuntu schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:02:
Over 3 weken
In die tijd kunnen we zomaar van 110k naar 420k zijn gegaan en terug.
Ruis.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
“US government shutdown” is de nieuwe “China bans Bitcoin”. Dit duikt om de zoveel maanden op en het komt altijd wel weer goed.kbuntu schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:02:
Over 3 weken moet er weer een akkoord worden gesloten over de financiering van de US overheid. Daar hebben ze democraten voor nodig…. Die overwegen nu niet akkoord te gaan met een financiering, omdat Trump een dictatuur maakt van het land. Things can get nasty
Kijkend naar de historie levert het vooral in aanloop naar de deadline volatiliteit op en tijdens de shutdown zelf waren de markten vaak genoeg positief.
Oke even niet gelezen excuus.Pinsa schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:02:
[...]
Ik heb geen Somi vriend zei ik gister toch al
Maybe doe ik aan die andere degen coin mee ligt eraan wanneer de listing op andere exchanges gaat plaats vinden
Nee hoor. Je hebt nu te maken met een democratische partij die iets moet gaan doen. Is totaal andere situatie met de keren hiervoor.jvel92 schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:24:
[...]
“US government shutdown” is de nieuwe “China bans Bitcoin”. Dit duikt om de zoveel maanden op en het komt altijd wel weer goed.
Kijkend naar de historie levert het vooral in aanloop naar de deadline volatiliteit op en tijdens de shutdown zelf waren de markten vaak genoeg positief.
Hoezo is het nu anders? Een paar maanden geleden moesten ze in exact dezelfde situatie ook al echt iets doen, maar toen hebben ze uiteindelijk gewoon toegegeven. Zelfs al doet het gros van de democraten niet mee, je hebt maar een handvol gematigde senatoren uit belangrijke swing states nodig die bang zijn om hun zetel te verliezen en tada de shutdown is averted.kbuntu schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:54:
Nee hoor. Je hebt nu te maken met een democratische partij die iets moet gaan doen. Is totaal andere situatie met de keren hiervoor.
Ik ben het overigens met je eens dat ze echt hun hakken in het zand moeten zetten en niet toegeven op de allerbelangrijkste issues, maar prepare for democrats to disappoint. Ook in de VS verwachten ze dat de democraten vanwege hun onzekere positie en de angst voor de blame van een shutdown gewoon zullen toegeven. Immers: anders zouden ze het nu al veel harder kunnen (en moeten!) spelen, maar tot nu toe weigeren ze nog steeds te doen wat nodig is. Kortom: er wordt vooralsnog weinig van het verzet verwacht.
Risky, zou het niet doen.Pinsa schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:37:
[...]
Maybe doe ik aan die andere degen coin mee ligt eraan wanneer de listing op andere exchanges gaat plaats vinden
:strip_exif()/f/image/QgGy3U9dmef3VoXf5EtqDoRh.jpg?f=fotoalbum_large)
“This time will be different”kbuntu schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:54:
[...]
Nee hoor. Je hebt nu te maken met een democratische partij die iets moet gaan doen. Is totaal andere situatie met de keren hiervoor.
Dit duikt echt letterlijk om de aantal maanden op en elke keer weer is de huidige situatie echt wel uitzonderlijk. Vervolgens wordt er op het laatste moment een akkoord gesloten en zien we over x maanden weer verder.
Mocht het tot een shutdown komen, dan is dat ook niet de eerste keer en ook niet uitzonderlijk. Op basis van historische data van de SP500 is het ook niet zo dat het een sell-off garandeert, het is vooral een toename in volatiliteit voorafgaand de deadline.
Komt er wel een correctie ook prima, want dat biedt alleen maar kansen.
Hou je hart vast langzame stijging?Kol Nedra schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:51:
leuk hoor een dagje met familie naar Ikea, lekker druk enzo ook.
maar wel signs......
[Afbeelding]
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Met dit weer naar de IKEA.... das toch echt verkeerde prioriteiten.... alsof je altcoins koopt aan het begin van de beat!Kol Nedra schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:51:
leuk hoor een dagje met familie naar Ikea, lekker druk enzo ook.
maar wel signs......
[Afbeelding]
Jaa je weet het nooit met die airdrop coins, Somni doet het nu toevallig een keer goed maar de andere 99 gaan gelijk down
FixedWaah schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:55:
[...]
Met dit weer naar de IKEA.... das toch echt verkeerde prioriteiten.... alsof je altcoins koopt aan het begin van de beat!
zondag is de enige dag dat we rust hebben, de rest van de week 5 dagen werken en zaterdag sport en schoonmaakdag.Waah schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:55:
[...]
Met dit weer naar de IKEA.... das toch echt verkeerde prioriteiten.... alsof je altcoins koopt aan het begin van de beat!
wen btc $300k? stukje vrijheid kopen
nothing stops this train
Rustdag, klinkt leuk. Hier net wakker uit de nachtdienst en nu straten bij familieKol Nedra schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:16:
[...]
zondag is de enige dag dat we rust hebben, de rest van de week 5 dagen werken en zaterdag sport en schoonmaakdag.

Dat eerste biertje verdampt straks zodra de dop eraf vliegt
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Enige dag rust, en dan ga je vrijwillig naar IKEA?Kol Nedra schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:16:
[...]
zondag is de enige dag dat we rust hebben, de rest van de week 5 dagen werken en zaterdag sport en schoonmaakdag.
Das dus geen enkele dag rust
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
je weet hoe vrouwen kunnen zijn soms.Waah schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:20:
[...]
Enige dag rust, en dan ga je vrijwillig naar IKEA?
Das dus geen enkele dag rust
maargoed nu ben ik weer 2 jaar genezen, vroeger koste het ijsje €0.50, nu is het €0.99
maar in sats is het ijsje alweer met 80+% goedkoper geworden.
nothing stops this train
De vorige keer was het te gemakkelijk om de effecten van de tariffs in hun schoenen te schuiven. Juist vanwege die zwakke positie kunnen ze niet wachten op de midterms denk ik, omdat men nu bij ze afhaakt omdat ze te weinig doen. Als ze iets willen doen, lijkt dit een uitstekend moment, echter geen succes gegarandeerd natuurlijk. Anderzijds welke opties hebben ze nog?Guere schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:16:
[...]
Hoezo is het nu anders? Een paar maanden geleden moesten ze in exact dezelfde situatie ook al echt iets doen, maar toen hebben ze uiteindelijk gewoon toegegeven. Zelfs al doet het gros van de democraten niet mee, je hebt maar een handvol gematigde senatoren uit belangrijke swing states nodig die bang zijn om hun zetel te verliezen en tada de shutdown is averted.
Ik ben het overigens met je eens dat ze echt hun hakken in het zand moeten zetten en niet toegeven op de allerbelangrijkste issues, maar prepare for democrats to disappoint. Ook in de VS verwachten ze dat de democraten vanwege hun onzekere positie en de angst voor de blame van een shutdown gewoon zullen toegeven. Immers: anders zouden ze het nu al veel harder kunnen (en moeten!) spelen, maar tot nu toe weigeren ze nog steeds te doen wat nodig is. Kortom: er wordt vooralsnog weinig van het verzet verwacht.
Ftfy. Enjoy!Alpina schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:55:
Zware kost voor een zondag. Ik rij zo de grens over voor een grote friet patat stoofvlees in het zonnetje. Daarna nog wat drankjes en we noemen het een dag.
EINDE TOPIC
—————————
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Nu even een nieuw gokje uitzoeken, houdt het toch wat spannend gezien er weinig prijsactie is.
Er zijn missionarissen uit het land vertrokken om de patatglorie te verspreiden, dus landsgrenzen doen weinig meer

Dat zit wel Schnorr.
btc komt een beetje in bewegingAeronaut schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:40:
Grote bloed maan is begonnen
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Interessant, via welke exchange is de Bitcoin precies in beweging?
Ik zie een stablecoin op Kraken, al het hele weekend btw...
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Zeker mbt alts, je kunt zeggen wat je wilt over altseason, maar deze chart voelt, en ziet eruit, als een platform waar de raket vanaf omhoog gaat knallen
:strip_exif()/f/image/f9CHRQghHxGoS5yl3JaM0d6s.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 93% gewijzigd door keanu_ op 07-09-2025 22:22 ]
Wow, wie en waarom zou zoiets doen??Darrell schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:28:
Ik geef alle belgen hier die zich nederlander noemen maar even hun momentje.
Never ever financial advice...
John zn VCA van vanochtend staat anders gewoon alweer 0,5% in de plus.Vis schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:00:
[...]
Interessant, via welke exchange is de Bitcoin precies in beweging?
Ik zie een stablecoin op Kraken, al het hele weekend btw...
Praat voor jezelf engerd.Darrell schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:29:
[...]
Goede vraag. In Nederland is het patat en er zijn toch wat eigenwijze tjappies die friet blijven zeggen en toch pretenderen Nederlander te zijn.
/f/image/vAFsJlhs3lMBc8tdFV4jj4oE.png?f=fotoalbum_large)
Amsterdam binnen de singel/herengracht = Chips
[ Voor 8% gewijzigd door Aeronaut op 07-09-2025 22:35 ]
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Met een korte i-klank, punt.
[ Voor 9% gewijzigd door kazzzdafke op 07-09-2025 23:13 ]
Never ever financial advice...
Ja dat is eigenlijk de juiste uitspraak maar dat krijg je @Darrell helemaal niet uitgelegd.kazzzdafke schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:12:
Het is Frit.. fritten.
Met een korte i-klank, punt.
Dat heet Frietzoschenietoilet_paper schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:46:
Hier in de regio, als je vraagt wat iemand heeft gegeten, is het 'een patatje'. Als je vraagt waar die dat heeft gescoord, zegt ie 'bij de frietkraam natuurlijk'. Mooi toch.
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 08-09-2025 00:41 ]
Dat zit wel Schnorr.
@Darrell heeft gelijk, ik zie alleen patat op Nederlands grondgebied staan, de rest is België 😁
het zijn aardappelschijfjes!Loemoes schreef op maandag 8 september 2025 @ 00:46:
Ik heb nu wel trek gekregen in wat aardappelstaafjes.
en het is friet!
nothing stops this train
keanu_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:11:
Stilte voor de storm
Zeker mbt alts, je kunt zeggen wat je wilt over altseason, maar deze chart voelt, en ziet eruit, als een platform waar de raket vanaf omhoog gaat knallen
[Afbeelding]
/f/image/qzqNXryG2IYrBINTAgzJab7R.png?f=fotoalbum_large)
nothing stops this train
dat was de pumpPinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 06:32:
Dikke Somi deel2 wen top 100?
Je kunt de grafiek ook anders interpreteren. Alts verdelen onderling nog steeds dezelfde liquiditeit, tot nu toe zit daar een maximum aan. Een stoelendans met inmiddels miljoenen stoelen tegen een veel hoger risico.keanu_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:11:
Stilte voor de storm
[Afbeelding]
Op momenten als dit heb je in alts weinig te zoeken. Alles en iedereen kijkt naar BTC. Komt daar geen move omhoog, kun je het ook vergeten met alts.
Zit je 100% in die drek ofzo? Dacht dat je aan het wachten was
Nee ik zit er niet in, wachten op wat?BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:57:
[...]
Zit je 100% in die drek ofzo? Dacht dat je aan het wachten was
Alpina schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:14:
Dit is een bericht van de president van Amerika en men vraagt zich af of Bitcoin dan wel goud nog hoger kan![]()
[Afbeelding]

Sorry not sorry
Het wordt weer wat frisjes.Guere schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:28:
[...]
Gok heftige reacties en/of blauwe knip want NIET GOED ONDERBOUWD!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iWVn2F4gq906vFIAiitxokrd.jpg?f=user_large)
nee hoor, maar het is gewoon irritant dat iemand steeds komt roepen.. bitcoin bitcoin op elk onderwerp (in dit geval over pensioen herverdeling).Guere schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:28:
[...]
Gok heftige reacties en/of blauwe knip want NIET GOED ONDERBOUWD!
Het is prima dat er verschillende meningen zijn over dit onderwerp. Voor mij blijft het een groot ponzi scheme wat word opgeblazen door met geleend geld de prijs op te drijven (microstrategy) en zit het grootste deel van de mensen er alleen maar in om winst te maken.
Als jullie het leuk vinden kom ik ook elke week even langs om dit te roepen
Totaal geen nut om daar in discussie te gaan.
Daarbij trekt hij zelf de conclusie al.
Ik moest m alleen inkoppen.
[ Voor 15% gewijzigd door Alpina op 08-09-2025 09:51 ]
Dat is met investeren in aandelen en/of ETF's toch niet anders? Men zit er in de basis in om winst (rendament) te maken.R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:46:
[...]
nee hoor, maar het is gewoon irritant dat iemand steeds komt roepen.. bitcoin bitcoin op elk onderwerp (in dit geval over pensioen herverdeling).
Het is prima dat er verschillende meningen zijn over dit onderwerp. Voor mij blijft het een groot ponzi scheme wat word opgeblazen door met geleend geld de prijs op te drijven (microstrategy) en zit het grootste deel van de mensen er alleen maar in om winst te maken.
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:46:
[...]
nee hoor, maar het is gewoon irritant dat iemand steeds komt roepen.. bitcoin bitcoin op elk onderwerp (in dit geval over pensioen herverdeling).
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Vv269sJ34AKEXs9vj8xMcLGc.gif?f=user_large)
R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:46:
[...]

Wees welkom
Klopt, aandelen zijn voor rendement. Rendmenten zijn (met uitzonderingen) gebaseerd op wat een bedrijf aan winst maakt nu en de verwachte winst in de toekomst.jvel92 schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:48:
[...]
Dat is met investeren in aandelen en/of ETF's toch niet anders? Men zit er in de basis in om winst (rendament) te maken.
Niets over hoe de euro ten onder gaat, hoe de rest schapen zijn, dat je nooit mag verkopen etc.
Dat maak je er nu zelf weer van. Ik heb zelf ook een hekel aan die uitspraak…
En wat betreft verkopen. We verkopen hier ook soms Bitcoin. Om lager terug te kopen of om gewoon leuke dingen mee te doen. In een bearmarkt kan je bijvoorbeeld weer terugkopen.
Het is niet zo donker en negatief als het lijkt hoor.
Je bent van harte welkom en prima als je dat elke week roept. Ik denk dat de mods dat ook prima vinden, waarschijnlijk zijn ze nog onder de indruk ook, omdat je on-topic postR.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:46:
[...]
Het is duidelijk dat ik een andere mening heb over crypto en zoals gezegd het is prima. De toekomst zal uitwijzen welke analyse correct is. Waar het mij om ging is dat je een post in het FO forum maakt om te trollenAlpina schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:57:
[...]
Dat maak je er nu zelf weer van. Ik heb zelf ook een hekel aan die uitspraak…
En wat betreft verkopen. We verkopen hier ook soms Bitcoin. Om lager terug te kopen of om gewoon leuke dingen mee te doen. In een bearmarkt kan je bijvoorbeeld weer terugkopen.
Het is niet zo donker en negatief als het lijkt hoor.
Kandidaat voor een short? is veel te hard gegaanKol Nedra schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:06:
@Pinsa is weet bezig geweest met kopen hoor
[Afbeelding]
Waarom Bitcoin géén Ponzi is
1. Geen centrale organisator
Een Ponzi-scheme heeft altijd een oplichter die beloftes doet (“gegarandeerd rendement”). Bitcoin is open-source, gedecentraliseerd en niemand garandeert winst.
2. Transparant en protocol-gedreven
Iedereen kan de code, transacties en de uitgifte van nieuwe coins openlijk verifiëren. Er is niets verborgen of geheimzinnig.
3. Geen beloofde uitbetalingen
In een Ponzi worden “oude investeerders” betaald met geld van nieuwe deelnemers. Bij Bitcoin is er geen uitkeringsstructuur: je bezit gewoon een digitaal goed dat vrij verhandeld wordt.
4. Eigenschappen als geld
Bitcoin wordt door voorstanders gezien als een vorm van digitaal hard geld, vergelijkbaar met goud:
• Schaarste (max. 21 miljoen)
• Moeilijk te vervalsen
• Internationaal overdraagbaar
→ Dat maakt het meer een monetaire innovatie dan een frauduleuze constructie.
5. Adoptie buiten speculatie
Naast speculanten gebruiken mensen Bitcoin ook als waardeopslag (hedge), remittances (geld overmaken naar familie) en in landen met kapitaalrestricties of inflatie (bv. Argentinië, Nigeria, Venezuela). Dit gaat verder dan “alleen nieuwe investeerders lokken”.
En nog een kleine toevoeging het is Rendament
Ik vraag mij wel altijd af hoe lang je dan wil wachten totdat je wel die conclusie durft te trekken? "De tijd zal het leren" wordt wel vaker geroepen, maar Bitcoin bestaat inmiddels al 16 jaar. De meeste ponzi's of pyramid schemes houden het echt niet zo lang uit, enkele uitzonderingen daargelaten.R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:00:
Het is duidelijk dat ik een andere mening heb over crypto en zoals gezegd het is prima. De toekomst zal uitwijzen welke analyse correct is. Waar het mij om ging is dat je een post in het FO forum maakt om te trollen
Hoe lang moet Bitcoin bestaan en niet naar $0 zijn gegaan voordat je wel durft te concluderen dat het toch niet de ultieme ponzi is die je dacht dat het was? Dat "de tijd zal het leren" is altijd zo'n dooddoener omdat je conclusie dan eigenlijk is "voor nu is het niets, maar als het [ergens in de toekomst nog steeds relevant is] dan had je toch gelijk". Tsja, zo kun je wel over ieder nieuwe asset class oordelen dat je achteraf toch maar positief had moeten zijn en vroeg had moeten investeren.
Dan nog een serieuze vraag hierover. Ik moet op dit moment een flink bedrag overmaken naar het buitenland. Wat zijn de kosten als ik bijvoorbeeld 100k euros wil versturen naar een rekening in USDPinsa schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:12:
@R.van.M
Waarom Bitcoin géén Ponzi is
1. Geen centrale organisator
Een Ponzi-scheme heeft altijd een oplichter die beloftes doet (“gegarandeerd rendement”). Bitcoin is open-source, gedecentraliseerd en niemand garandeert winst.
2. Transparant en protocol-gedreven
Iedereen kan de code, transacties en de uitgifte van nieuwe coins openlijk verifiëren. Er is niets verborgen of geheimzinnig.
3. Geen beloofde uitbetalingen
In een Ponzi worden “oude investeerders” betaald met geld van nieuwe deelnemers. Bij Bitcoin is er geen uitkeringsstructuur: je bezit gewoon een digitaal goed dat vrij verhandeld wordt.
4. Eigenschappen als geld
Bitcoin wordt door voorstanders gezien als een vorm van digitaal hard geld, vergelijkbaar met goud:
• Schaarste (max. 21 miljoen)
• Moeilijk te vervalsen
• Internationaal overdraagbaar
→ Dat maakt het meer een monetaire innovatie dan een frauduleuze constructie.
5. Adoptie buiten speculatie
Naast speculanten gebruiken mensen Bitcoin ook als waardeopslag (hedge), remittances (geld overmaken naar familie) en in landen met kapitaalrestricties of inflatie (bv. Argentinië, Nigeria, Venezuela). Dit gaat verder dan “alleen nieuwe investeerders lokken”.
En nog een kleine toevoeging het is Rendament
0? Wat wil je daarmee zeggenR.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:15:
[...]
Dan nog een serieuze vraag hierover. Ik moet op dit moment een flink bedrag overmaken naar het buitenland. Wat zijn de kosten als ik bijvoorbeeld 100k euros wil versturen naar een rekening in USD
Het bedrag maakt niet uit, het gaat om de transactie die verwerkt wordt op het Bitcoin netwerk. Het ligt nu onder de dollar.R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:15:
[...]
Dan nog een serieuze vraag hierover. Ik moet op dit moment een flink bedrag overmaken naar het buitenland. Wat zijn de kosten als ik bijvoorbeeld 100k euros wil versturen naar een rekening in USD
Ter vergelijking, op het Solana netwerk gaat het over centen.
Trust me when I say this is only the beginning.
mocht je ooit bitcoin willen kopen kan je hier vragen wat goede opties zijn. begin gewoon klein bijvoorbeeld €25 per maand. wanneer je vertrouwd raakt en snapt hoe het werkt en je verdiept in bitcoin en ook meer begrijpt kun je altijd ophogen.
wel bitcoin only, ga niet naar altcoins kijken. de meeste altcoins zijn idd echt Ponzi schemes!
nothing stops this train
Ik versta iets anders onder trollen.R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:00:
[...]
Het is duidelijk dat ik een andere mening heb over crypto en zoals gezegd het is prima. De toekomst zal uitwijzen welke analyse correct is. Waar het mij om ging is dat je een post in het FO forum maakt om te trollen
Kop alleen je conclusie even in maar als jij dat anders ziet ook prima.
Waarschijnlijk zal ik nooit geld omzetten in bitcoin. Er zijn genoeg investeringen die achteraf goed zijn gebleken waar ik het niet van had gedacht (facebook, nvidea etc). Ik zie het in ieder geval niet als een investering omdat het niets produceerd/oplevert.Guere schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:14:
[...]
Ik vraag mij wel altijd af hoe lang je dan wil wachten totdat je wel die conclusie durft te trekken? "De tijd zal het leren" wordt wel vaker geroepen, maar Bitcoin bestaat inmiddels al 16 jaar. De meeste ponzi's of pyramid schemes houden het echt niet zo lang uit, enkele uitzonderingen daargelaten.
Hoe lang moet Bitcoin bestaan en niet naar $0 zijn gegaan voordat je wel durft te concluderen dat het toch niet de ultieme ponzi is die je dacht dat het was? Dat "de tijd zal het leren" is altijd zo'n dooddoener omdat je conclusie dan eigenlijk is "voor nu is het niets, maar als het [ergens in de toekomst nog steeds relevant is] dan had je toch gelijk". Tsja, zo kun je wel over ieder nieuwe asset class oordelen dat je achteraf toch maar positief had moeten zijn en vroeg had moeten investeren.
Als betaalmiddel is het ook niet echt geschikt, in ieder geval bitcoin niet.
Als de euro/dollar valt hebben we in de wereld een dermate groot probleem dat bitcoin er ook niets aan kan toevoegen, zeker niet omdat je stroom en internet nodig hebt. Dan kun je beter goud kopen hoewel het nut daar ook van beperkt is als er geen brood is om te kopen
Dat geeft aan dat hij stiekem wel geïntrigeerd is door de hardste asset ter wereld.
Wees welkom, nieuwkomers ervaren het hier vaak niet direct als een warm bad. Als je daar eenmaal doorheen bent is het prima toeven.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Transactie kosten zijn bij banken echt absurd. Ik doe het nu via Wise en revolut waarbij ik ongeveer 0,7% betaal. Vroeg me af of het nog goedkoper zou zijn via USDT of een andere stablecoinKol Nedra schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:21:
@R.van.M dat zijn serieuze bedragen, de bank zal je vast opbellen en wilt dan vast weten waarom er zo'n bedrag verplaatst wordt.
mocht je ooit bitcoin willen kopen kan je hier vragen wat goede opties zijn. begin gewoon klein bijvoorbeeld €25 per maand. wanneer je vertrouwd raakt en snapt hoe het werkt en je verdiept in bitcoin en ook meer begrijpt kun je altijd ophogen.
wel bitcoin only, ga niet naar altcoins kijken. de meeste altcoins zijn idd echt Ponzi schemes!
Voor een groot deel ga ik mee in je verhaal. Wat belangrijk is: Bitcoin en de rest van "crypto" moet je direct los van elkaar zien.R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:24:
[...]
Waarschijnlijk zal ik nooit geld omzetten in bitcoin. Er zijn genoeg investeringen die achteraf goed zijn gebleken waar ik het niet van had gedacht (facebook, nvidea etc). Ik zie het in ieder geval niet als een investering omdat het niets produceerd/oplevert.
Als betaalmiddel is het ook niet echt geschikt, in ieder geval bitcoin niet.
Als de euro/dollar valt hebben we in de wereld een dermate groot probleem dat bitcoin er ook niets aan kan toevoegen, zeker niet omdat je stroom en internet nodig hebt. Dan kun je beter goud kopen hoewel het nut daar ook van beperkt is als er geen brood is om te kopen
Bitcoin: makkelijk en veilig waarde overdragen en vasthouden zonder tussenkomst van derden. Store of value. De hardste asset ter wereld, meer nog dan goud.
Alle overige muntjes: parasiteren op het succes van Bitcoin. Moet je zien als tech start-ups (soms niet eens, soms slechts een meme) met zeer hoog risico waarvan de muntjes geen aandelen vertegenwoordigen maar toegangskaarten tot het gebruik van het netwerk.
Voorgaande levert ook in dit forum discussies op maar dat maakt het niet minder waar. De mens is koppig.
[ Voor 4% gewijzigd door BTC100K2021 op 08-09-2025 10:33 ]
Op vrijwel elk netwerk ben je nu klaar voor minder dan een dollar.R.van.M schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:27:
[...]
Transactie kosten zijn bij banken echt absurd. Ik doe het nu via Wise en revolut waarbij ik ongeveer 0,7% betaal. Vroeg me af of het nog goedkoper zou zijn via USDT of een andere stablecoin
Maar dan moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat je eerst je euro's moet converteren naar usdt (of een andere stablecoin) en aan de andere kant weer naar USD. Daar zitten ook kosten aan verbonden. Ik durf wel te stellen dat het minder is dan de 0.7% die je nu betaald.
Waarom is het een harde asset als er geld instroomt uit leningen en andere coins?BTC100K2021 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:31:
[...]
Bitcoin: makkelijk en veilig waarde overdragen en vasthouden zonder tussenkomst van derden. Store of value. De hardste asset ter wereld, meer nog dan goud.
Als Tether een paar miljard creert en een pinky-promise doet dat er assets achter zitten en daarmee bitcoins kopen stijgt de prijs. Als Saylor weer paar miljard leent en daarmee bitcoin koopt stijgt de prijs.
Uiteindelijk is het (net als bij een ponzi) puur afhankelijk van nieuwe instroom. Zodra dat stokt dan daalt de prijs
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!