Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:03
DaLass schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:52:
En op type misschien? Want de twee achterste van het rijtje zijn in ieder geval Business Editions, aangezien de HUD en extra centerspeaker niet op het dashboard zitten.
Ja, want ook geen vol leder wat je vanaf de long range al hebt toch?

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 21:12
Roger Beurskens schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Ja, want ook geen vol leder wat je vanaf de long range al hebt toch?
Als ik de configurator op de site moet geloven klopt dat inderdaad.

Mijn advertenties op V&A

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:36

Daklem

Nerd

Zie ik daar nou een deurgreep die uit de deur komt? Dit zou toch druksensitief zijn om de deur te openen. Of is dat enkel bij de Privilage het geval?

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:06
ja en ik zie op de B stijl een sensor oid zitten? Wist niet dat de Europese versies dit hadden..... of moeten we toch concluderen dat dit plaatje AI is :+

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20:01
Alleen P heeft automatische deuren….

De sensor is voor je pas om de auto te unlocken…

😂😂😂

Dit zijn Core versies

[ Voor 10% gewijzigd door Ian_ op 10-06-2026 13:32 ]

• Daklem

Daklem

Nerd

Ian_ schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:31:
Alleen P heeft automatische deuren….

De sensor is voor je pas om de auto te unlocken…

😂😂😂

Dit zijn Core versies
Dat de enkel de Privilage automatische deuren had wist ik. Ik had verwacht dat de werking van de deuren op zijn minst hetzelfde zou zijn, maar dat de deur met een push mechanisme open zou worden geduwd als je er op zou drukken (ik rijd nu een Mach E en daar is dit ook het geval).

Een normale klink is helemaal prima :)

[ Voor 4% gewijzigd door Daklem op 10-06-2026 14:27 ]

• Hempie79
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-07 18:59
Net in Zeist geweest, werd vriendelijk geholpen en mocht even mee naar achteren lopen. Stonden 4 kleuren. Stond ook een 001 FR. Ook leuk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDnnL9mwUyO3DsAhegtgwMLaZDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVKEztu8QCTemO2AMnQ3bXeK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hB6NiVCCz8LpspRJxdzoWsw1NE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJox37w1dMqyMtAPRDsebnEu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQy_RvIszq6sizfpU3lHpc1JWMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMYG8mN8L5Cr3wT6Qva0itEL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEWU5YFNjOqXPozn2X8XIv_mnRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jMrMJoAIaqqD3m5iTbF8A7X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLfmcuYbnYgyvuBYtcvCJpUVAMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L52weYJUUdV4ZrmHb519iN3A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIHFvMs5EoLFiIa0ZXx4PZR5pw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mCdYdyDhdqcZWZOJybEPRm2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__QOOIMagtrTcrgFIhqjVutwhzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbuwUu1wweZan45ipLJA5YEj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door Hempie79 op 10-06-2026 15:59 ]

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:47
Ik ben ook aan het kijken voor een 7GT. Nog enige twijfel tussen een Core en Long Range, voornamelijk omdat ik bij een ID4 misselijk werd van de HUD. Zodra ik kan proefrijden een rondje maken.

De Core laad dusadnig snel op dat het ik het extra bereik denk ik wel kan missen.

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 07:07
Nedje schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:05:
Ik ben ook aan het kijken voor een 7GT. Nog enige twijfel tussen een Core en Long Range, voornamelijk omdat ik bij een ID4 misselijk werd van de HUD. Zodra ik kan proefrijden een rondje maken.

De Core laad dusadnig snel op dat het ik het extra bereik denk ik wel kan missen.
Dit snap ik nooit zo erg; ja, hij kan retesnel laden. En voor in nederland is het super goed te doen. Maar wil je er ook mee op vakantie ? Dan is die extra bereik wel echt een "musthave" in mijn ogen, behalve als je direct of in een straal van aantal km langs de Snelweg campeert ... Want als je beetje van de snelweg af bent en iets minder "toeristisch"; dan zijn er weinig tot geen laadpalen die snel laden en aantallen wat er staat is nihil of werkt niet (zeker als je richting spanje / italië of binnenlanden/bergen van Frankrijk oid gaat)

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10
@Hempie79 is die laatste nou een witte of silver?

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:47
Ezekielll schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:27:
[...]

Dit snap ik nooit zo erg; ja, hij kan retesnel laden. En voor in nederland is het super goed te doen. Maar wil je er ook mee op vakantie ? Dan is die extra bereik wel echt een "musthave" in mijn ogen, behalve als je direct of in een straal van aantal km langs de Snelweg campeert ... Want als je beetje van de snelweg af bent en iets minder "toeristisch"; dan zijn er weinig tot geen laadpalen die snel laden en aantallen wat er staat is nihil of werkt niet (zeker als je richting spanje / italië of binnenlanden/bergen van Frankrijk oid gaat)
Ik heb nu een Enyaq 60 en ben er niet mee op vakantie geweest omdat het praktijk bereik <300km is. Mijn kids zijn nu op een leeftijd dat ik ze er sowieso geen plezier mee doe om 6-8 uur in een auto te gaan zitten.

Je hebt een punt, maar ik weet nog niet in hoeverre ik daar echt 'last' van ga hebben zegmaar. Meer bereik is leuk, en als het niet schrikbarend veel duurder is dan mijn huidige lease bak wil ik het nog wel overwegen. Tegelijkertijd moet ik financieel ook ergens de principiele grens trekken

alternatieven op het lijstje is overigens de Kia EV5, iets meer kofferbak maar een vergelijkbare range met 85kwh.

[ Voor 4% gewijzigd door Nedje op 10-06-2026 18:22 ]

• Hempie79
Fallout schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 16:29:
@Hempie79 is die laatste nou een witte of silver?
Het regende nogal hard dus niet supergoed gekeken maar volgens mij wit

• Rm1983
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18:45
https://www.instagram.com/reel/DZZs44mipFM/

De eerste beelden op (waarschijnlijk) Nederlandse bodem gevonden op Instagram.

[ Voor 4% gewijzigd door Rm1983 op 10-06-2026 18:15 ]

• DSomme
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-07 20:16
De eerste ga ik niet zijn maar in de eerste week lijk ik te gaan redden. De 26e wordt mijn paarse privilege met trekhaak afgeleverd in Zeist. Deel dan graag mijn ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door DSomme op 10-06-2026 18:33 ]

• DSomme
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-07 20:16
Rm1983 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:47:
https://www.instagram.com/reel/DZZs44mipFM/

De eerste beelden op (waarschijnlijk) Nederlandse bodem gevonden op Instagram.
Volgens de volgende video op zelfde account is het in Goteborg. Daar testen ze dus met auto's die op NL-kenteken staan

• Rm1983
DSomme schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:38:
[...]

Volgens de volgende video op zelfde account is het in Goteborg. Daar testen ze dus met auto's die op NL-kenteken staan
Scherp opgemerkt, verklaart wel waarom de eerste op kenteken nergens in Nederland gespot werden.

• Roger Beurskens
Het is de KKT-62-P in het gelinkte filmpje, dus dat is niet een van die 20 eerste "pers auto's" maar eentje uit dat setje van die laatste 5... ik had verwacht dat die als proefrit auto's ingezet zouden worden... Niet dus :D

oja, in een andere instagram post vab hem komt de witte KKT-66- P en de KKT-49-R langs. die als paars op kenteken staat.

[ Voor 27% gewijzigd door Roger Beurskens op 10-06-2026 19:31 ]

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Fallout
Hempie79 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:39:
[...]

Het regende nogal hard dus niet supergoed gekeken maar volgens mij wit
Ah nice, zo gaat die van mij worden, levering september. Dan ga ik wellicht toch even spieken in Zeist.

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:39
Waren het alleen maar zwarte of zat er ook een paarse tussen? :9~

• Albo1995
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 17:13
Fallout schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:59:
[...]

Ah nice, zo gaat die van mij worden, levering september. Dan ga ik wellicht toch even spieken in Zeist.
Nice, die van mij ook, levering eind augustus. Ik denk wel dat ik de velgen volledig zwart laat maken, ziet er toch wat beter uit op de witte. Kent iemand hier een goed adresje omgeving Amsterdam om de velgen te laten poedercoaten/spuiten?

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:34
Albo1995 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:11:
[...]

Nice, die van mij ook, levering eind augustus. Ik denk wel dat ik de velgen volledig zwart laat maken, ziet er toch wat beter uit op de witte. Kent iemand hier een goed adresje omgeving Amsterdam om de velgen te laten poedercoaten/spuiten?
https://velgenexpert.nl/velgen-stralen-spuiten/

je bent alleen wel een paar dagen je velgen kwijt.

https://zeekrstats.nl

• Hempie79
remame schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 20:12:
Waren het alleen maar zwarte of zat er ook een paarse tussen? :9~
Zag 1 paarse staan, ik ga toch voor zwart… sorry, niet op de foto gezet.

• cornholio24
Geen enkele silver zo te zien.... of in iedergeval niet op de foto gezet. Geduld is een schone zaak :*)

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 20:13
cornholio24 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:07:
Geen enkele silver zo te zien.... of in iedergeval niet op de foto gezet. Geduld is een schone zaak :*)
Volgensmij was de auto die in Zeist stond, die ook eerder in dit forum geplaatst is de Glacier Silver, heel dicht tegen het wit aan.

Zoals onderstaande.

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:57
Eindelijk een goeie impressie van de 19 inch velg. Niet de mooiste maar nog wel acceptabel qua looks.

Twijfel echt tussen de LR en Privilege.

In mijn geval de laatste iets eer dan 100 euro per maand netto duurder. Maar wel leuker en mooier.

• Fallout
b17b schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:34:
Eindelijk een goeie imporessie van de 19 inch velg. Niet de mooiste maar nog wel acceptabel qua looks.

In mijn geval de laatste iets eer dan 100 euro per maand netto duurder. Maar wel leuker en mooier.
Ik had het zelfde, maar ik dacht; yolo, whatever! De LR ging me al meer kosten dan mijn huidige Superb, dus als het pijn gaat doen, dan maar wat meer pijn.

Ik vind die 19” velgen echter ook niet verkeerd.

Succes met de keuze

[ Voor 9% gewijzigd door Fallout op 11-06-2026 08:52 ]

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
b17b schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 07:34:
Eindelijk een goeie imporessie van de 19 inch velg. Niet de mooiste maar nog wel acceptabel qua looks.

Voor mij gaf het zwarte dak en AWD bij de Privilege de doorslag, en verder ook yolo :)

• Albo1995
  • Laatst online: 17:13
Ik ook, de privilege is toch net meer auto ;)

• Pieter20
  • Laatst online: 24-07 14:02
Voor mij de long range Glacier Silver. Dat de kleur doorloopt vind ik niet verkeerd! Nog voldoende zwarte accenten. Hij oogt in onderstaande video erg lekker, vraag me niet wat ze allemaal zeggen;
Video 7 GT Glacier Silver

De 20" maakt hem wel af, die gaan er dus onder. Ik kon ze nog niet los bestellen helaas. Aanvinken zou helemaal mooi geweest zijn, maar goed.. Anders aftermarket. Mocht iemand hier nog leuke ideeën voor hebben hoor ik het graag! Wordt augustus geleverd.

• NimmaRoc
  • Nu online
Op het hierboven genoemde Instagram account komt in het tweede filmpje inderdaad kort de Mystic Lilac voorbij. Hier een screenshot (met ai scherper gemaakt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ba8TNC9uTgzOxSu_XG29I9pYd90=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yCqoWa0gkU9M8zAcq8wN3w0y.jpg?f=user_large Mocht iemand de paarse Zeekr in Zeist op de foto kunnen zetten, dan houd ik mij warm aanbevolen.

• iWillem86
  • Laatst online: 17:56
NimmaRoc schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:20:
Op het hierboven genoemde Instagram account komt in het tweede filmpje inderdaad kort de Mystic Lilac voorbij. Hier een screenshot (met ai scherper gemaakt).

[Afbeelding] Mocht iemand de paarse Zeekr in Zeist op de foto kunnen zetten, dan houd ik mij warm aanbevolen.
Er zijn heel veel foto’s gedeeld van de paarse Zeekr die in Amsterdam stond, wellicht heb je hier wat aan (week geleden geplaatst)? Of specifiek opzoek naar LR of core?

• NimmaRoc
  • Nu online
iWillem86 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:34:
[...]

Er zijn heel veel foto’s gedeeld van de paarse Zeekr die in Amsterdam stond, wellicht heb je hier wat aan (week geleden geplaatst)? Of specifiek opzoek naar LR of core?
Ik ben met name op zoek naar afbeeldingen van de Mystic Lilac kleur (liefst op een Privilage) in het buitenlicht. Met kunstmatig licht/TL erop kan ik moeilijk inschatten hoe de auto er in die kleur op mijn oprit gaat uitzien.

[ Voor 5% gewijzigd door NimmaRoc op 12-06-2026 07:59 ]

• Fallout
Ik denk dat dit een kleur is die je vooral in het echt moet zien, want bij elke verandering van licht of inkijk hoek verandert deze kleur.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:45
Fallout schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:20:
Ik denk dat dit een kleur is die je vooral in het echt moet zien, want bij elke verandering van licht of inkijk hoek verandert deze kleur.
Eens, Mystic Lilac is inderdaad de kleur die je zelf gezien moet hebben in persoon in de buitenlucht, zonder studioverlichting. Dit is nog altijd een lastige opgave dus ik snap wel dat iemand vraagt om hier in Zeist naar te kijken en evt foto te maken.

Hierom heb ik niet de keuze gemaakt voor Mystic Lilac maar voor Tech Grey, die ik uiteraart wel zelf gezien heb op de 7X.

• supernova99
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:05
Wie heeft de eerste afspraak om z'n 7GT op te halen?

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-07 21:38
supernova99 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:11:
Wie heeft de eerste afspraak om z'n 7GT op te halen?
Ik haal mijn 7GT (Privilege zwart) op 23 juni om 10u op, maar heb hier ook al afspraken voorbij zien komen voor 22 juni....

• remame
Ik sta nog steeds voor 22 Juni 10:00.

• cornholio24
seezu schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:30:
[...]

Eens, Mystic Lilac is inderdaad de kleur die je zelf gezien moet hebben in persoon in de buitenlucht, zonder studioverlichting. Dit is nog altijd een lastige opgave dus ik snap wel dat iemand vraagt om hier in Zeist naar te kijken en evt foto te maken.

Hierom heb ik niet de keuze gemaakt voor Mystic Lilac maar voor Tech Grey, die ik uiteraart wel zelf gezien heb op de 7X.
Was voorkeur van de wederhelft maar durfde het zonder in het echt gezien te hebben niet aan. In AMS bij de private viewing de Glacier Silver gezien en ook een hele gave kleur (helaas niet int buitenlicht) ... dus Privilege Glacier Silver ist geworden, 16 juli is de datum :)

• Roger Beurskens
remame schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 19:04:
Ik sta nog steeds voor 22 Juni 10:00.
Zou jij dan echt de eerste in nederland zijn? _/-\o_

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:01
Ik ben voor de core versie gegaan en deze is door de leasemaatschappij (alphabet) begin deze week bevestigd met verwachtte leverdatum 4 Augustus. Hierover vandaag nog contact gehad met Zeekr zelf. en Verkoper bevestigde dat de eerste afleveringen zijn ingepland vanaf 22 Juni.

• Meteor Sans
Zojuist een aankondiging online gekomen op het account van Zeekr Europe:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5T8dAEf27e1sw8QwYPThewR5SI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YoZ1nCMVRG2dxq515a69KuZo.png?f=fotoalbum_large

https://www.instagram.com/p/DZfvaz3Gg5X/

Dan zullen de reviews binnenkort ook wel online komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Meteor Sans op 12-06-2026 20:35 ]

• supernova99
Roger Beurskens schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 19:50:
[...]

Zou jij dan echt de eerste in nederland zijn? _/-\o_
Daar lijkt het vooralsnog wel op!

• cornholio24
Druk bezig met de voorbereidingen voor de komst van mn Zeekr 7GT - heb mooie Zeekr lendenkussens voor m'n rug gevonden en ben nog opzoek naar een mooie Zeekr sleutelhanger - zoiets destijds ook gevonden voor mn Polestar en is me super bevallen. Tips zijn uiteraard welkom.

Daarnaast ben ik eigenlijk van plan om de 7GT gelijk in de Keramische coating te zetten en druk aan het kijken wat tegenwoordig de betere coatings zijn (Iemand anders hier ook??) - zowel lak alsook ruiten en panorama dak om de glans en uitstraling zo lang mogelijk optimaal te houden. Je kan er maar druk mee zijn haha. Nog een maandje geduld ...

• scoffie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:54
De Jisu Glory die al enkele dagen in Bristol aangemeerd lag, zal de volgende lading 7GT's voor West-Europa niet bij hebben, want is net terug vertrokken richting Walvis Bay.

• seezu
cornholio24 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:02:
Druk bezig met de voorbereidingen voor de komst van mn Zeekr 7GT - heb mooie Zeekr lendenkussens voor m'n rug gevonden en ben nog opzoek naar een mooie Zeekr sleutelhanger - zoiets destijds ook gevonden voor mn Polestar en is me super bevallen. Tips zijn uiteraard welkom.

Daarnaast ben ik eigenlijk van plan om de 7GT gelijk in de Keramische coating te zetten en druk aan het kijken wat tegenwoordig de betere coatings zijn (Iemand anders hier ook??) - zowel lak alsook ruiten en panorama dak om de glans en uitstraling zo lang mogelijk optimaal te houden. Je kan er maar druk mee zijn haha. Nog een maandje geduld ...
Welke versie heb je besteld? Volgens de brochure heeft de Privilage een elektrisch verstelbare 4-weg lendensteun en zou je geen kussen hoeven hebben.

• cornholio24
seezu schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:32:
[...]

Welke versie heb je besteld? Volgens de brochure heeft de Privilage een elektrisch verstelbare 4-weg lendensteun en zou je geen kussen hoeven hebben.
Privilege en had ik gezien. Momenteel ook een verstelbare lendensteun maar is een kussentje soms ook wel erg prettig is mijn ervaring

• seezu
Ik ben daar ook over aan het nadenken, ik kan van mezelf zeggen dat ik best veel heb gedaan in detailing en heb veel spul ervoor en heb eerder auto's keramisch gecoat.. Alleen ben ik wel van plan om Zeekr te bellen om de auto af te leveren zonder wax of lakbescherming. Dan zou ik alleen nog eventueel iron decomtaminate, lichte klei en IPA wipe. Daarna van plan om Gyeon Cancoat te gebruiken.

• cornholio24
seezu schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:00:
[...]

Ik ben daar ook over aan het nadenken, ik kan van mezelf zeggen dat ik best veel heb gedaan in detailing en heb veel spul ervoor en heb eerder auto's keramisch gecoat.. Alleen ben ik wel van plan om Zeekr te bellen om de auto af te leveren zonder wax of lakbescherming. Dan zou ik alleen nog eventueel iron decomtaminate, lichte klei en IPA wipe. Daarna van plan om Gyeon Cancoat te gebruiken.
Ik ben gewoon een enthousiaste amateur met slechts beperkte ervaring ;). Kan wel erg van detailing videos genieten en lijkt me niet al te lastig als je gewoon de goede spullen heb een goede prep doet en de gebruiksaanwijzing volgt. Qua beoogd merk lijk ik dan alvast goed te zitten. Na veel reviews gelezen te hebben kom ik uit voorop de ruiten de Gyeon Q2 View Evo bedacht en voor de lak Gyeon Q2 MOHS Evo.

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09:16
scoffie schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:13:
De Jisu Glory die al enkele dagen in Bristol aangemeerd lag, zal de volgende lading 7GT's voor West-Europa niet bij hebben, want is net terug vertrokken richting Walvis Bay.
Mijn auto komt vooralsnog 16 juli en schijnt op de 3e boot te zitten. Zal dan wel boot na deze zijn....of alles schuift naar achter zou mij ook niks verbazen

• rssikkel
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-07 21:37
Recent in de buurt van Zeist en paar fotos geschoten. Staan enkele op het terrein in verschillende kleuren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFDXzqPXJuom31ZaEabPRrZaMeE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApiL4MmnJVJeE9Na0UumWT5S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIE67_xDEhPN7ZGUjDLgOefGIZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqnTVBm6UsqKU1wFDvB9RPdK.jpg?f=fotoalbum_tile

• Meteor Sans
Voor mensen die een paarse in het zonlicht willen zien:

https://www.instagram.com...igsh=MWw3NTM5dGRuZjV6Ng==

• Roger Beurskens
Tof om al te zien. goed gevonden.

Maar ik weet niet hoe goed jouw Noors is, maar ik wacht nog even op een Nederlands, Engels of Duitse review :D

• NimmaRoc
  • Nu online
Waarom rijden ze in Marbella op Nederlands kenteken?

• Roger Beurskens
waarschijnlijk omdat dit de eerste/enige 7GT's zijn in Europa?

• Ian_
NimmaRoc schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:49:
Waarom rijden ze in Marbella op Nederlands kenteken?
Zeekr 7GT dynamic diving event. Vorig jaar met de 7X ook het geval in Portugal. Ook allemaal Nederlands en Zweeds kenteken.

Mooi event en de kentekens zijn omdat dit de eerste landen zijn die ze bedienen / introduceren

• iWillem86
  • Laatst online: 17:56

• menno76
Thanks weet elke week beter hoe mijn auto er over maandje uitziet :) Nu nog hopen dat die beetje okay rijdt

• seezu
Ik had trouwens gisteren wel rij-impressies verwacht, althans zo kwam het over vanuit de instagrampagina van Zeekr :) . Echter zijn ze nu in Marbella ofzo, en er is 1 Youtube filmpje wat zegt dat er nog een embargo is op het posten vanuit Zeekr. Dus net als telefoonlanceringen zal iedereen straks op dezelfde moment uploaden, maar wanneer? Ik denk dat diegene die op 22 juni al de auto krijgt het eerder kan vertellen.

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03:39
seezu schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:26:
Ik had trouwens gisteren wel rij-impressies verwacht, althans zo kwam het over vanuit de instagrampagina van Zeekr :) . Echter zijn ze nu in Mallorca ofzo, en er is 1 Youtube filmpje wat zegt dat er nog een embargo is op het posten vanuit Zeekr. Dus net als telefoonlanceringen zal iedereen straks op dezelfde moment uploaden, maar wanneer? Ik denk dat diegene die op 22 juni al de auto krijgt het eerder kan vertellen.
Kris Rifa laat in zijn YT weten dat er een embargo is tot 22 juni. Dus we zullen volgende week de reviews beginnen zien lijkt me.

YouTube: Zeekr 7GT TEST DRIVE (Coming Very Soon) | WHAT DO YOU WANT ME TO TEST?

[ Voor 9% gewijzigd door voors op 16-06-2026 10:16 ]

• Fallout

• Roger Beurskens
nog interessanter is degene die het aanbied en wat er in de text bij staat onderin.

Beschrijving:
Nog beschikbaar div 7GT Launch edition lev 01-07-2026
Full options.
prijs 7GT Business edition vanaf 46990,- rijklaar
7 GT longrange vanaf 51990,-
nog div beschikbaar in deze launch uitvoeringen.

• Daklem

Daklem

Nerd

menno76 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:13:
[...]

Thanks weet elke week beter hoe mijn auto er over maandje uitziet :) Nu nog hopen dat die beetje okay rijdt
Heel mooie kleur! Ik heb getwijfeld en het niet gedaan. Als ik zo zie heb ik lichtelijk spijt. Alhoewel ik ook tevreden zal zijn met mijn auto in Tech Gray.

Ik probeer mezelf te overtuigen merk ik. 😂

[ Voor 6% gewijzigd door Daklem op 16-06-2026 17:54 ]

• remame
Roger Beurskens schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:58:
[...]

nog interessanter is degene die het aanbied en wat er in de text bij staat onderin.

Beschrijving:
Nog beschikbaar div 7GT Launch edition lev 01-07-2026
Full options.
prijs 7GT Business edition vanaf 46990,- rijklaar
7 GT longrange vanaf 51990,-
nog div beschikbaar in deze launch uitvoeringen.
Dit is gewoon Zeekr zelf die dit aanbied :*) 8)7

• Roger Beurskens
remame schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:49:
[...]

Dit is gewoon Zeekr zelf die dit aanbied :*) 8)7
juist, dat zag ik ook..
En die text impliceerd dat ze er meer hebben dan daadwerkelijk verkocht.
Ik ga dus even "rustig" een profrit afwachten en hopen dat we dna nog net voor einde maand kunnen bestellen mits hij bevalt.
Enige waar ik beetje bang voor ben is de kofferruimte.
Worst-case zou ik dan voor een 7X moeten gaan :(

• TweakersDerik

Vanaf dag 1 laat ik direct alle zwarte delen van het exterieur in de PPF folie zetten en de (witte) lak zet ik zelf in de glas coating.

De zwarte delen zijn super zachte delen en je ziet na zijn eerste wasbeurt de krassen er al op zitten met licht of zon erop. Ik irriteerde mij zelfs al aan de intro filmpjes op YouTube maar ook die in Zeist, daar zag ik de swirls al in de zwarte delen zitten.

Ik ga ook vragen of ze mijn auto voor de levering absoluut niet willen wassen, haal hem liever vies op direct vanaf de trailer.

• venqwish
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:50
TweakersDerik schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:18:
[...]

Vanaf dag 1 laat ik direct alle zwarte delen van het exterieur in de PPF folie zetten en de (witte) lak zet ik zelf in de glas coating.

De zwarte delen zijn super zachte delen en je ziet na zijn eerste wasbeurt de krassen er al op zitten met licht of zon erop. Ik irriteerde mij zelfs al aan de intro filmpjes op YouTube maar ook die in Zeist, daar zag ik de swirls al in de zwarte delen zitten.

Ik ga ook vragen of ze mijn auto voor de levering absoluut niet willen wassen, haal hem liever vies op direct vanaf de trailer.
Ow, dat is wel een serieuze tekortkoming eigenlijk... Zeker gezien die zwarte delen er zo prominent op staan. Heb je hier foto's van of dergelijke? Dan zou dit toch ook een probleem moeten zijn bij de 7X, of zijn de elementen daar anders?

• Ian_
venqwish schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:56:
[...]

Ow, dat is wel een serieuze tekortkoming eigenlijk... Zeker gezien die zwarte delen er zo prominent op staan. Heb je hier foto's van of dergelijke? Dan zou dit toch ook een probleem moeten zijn bij de 7X, of zijn de elementen daar anders?
Precies hetzelfde, een keer wassen en het is gedaan.

• TweakersDerik
venqwish schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:56:
[...]

Vrijwel bij ieder auto merk waar ze de zachte zwarte piano lak delen toepassen heb je dit. De 7X die ik proef reed in Amsterdam op een prachtige zonnige dag zat vol met swirls.

Sommigen vinden dat prima maar voor mij is dat een irritatie puntje. Als je dat laat beplakken met PPF dan zul je dit veel minder hebben. Denk dat het voor de Privilige tussen de €800-1200 gaat kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gk17NEodhZUzNUPT8pLCamjLv5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAxAvxYK0geGeO8WF3oA8hql.jpg?f=fotoalbum_large

• supernova99
De NL 7GTs in Zweden - de eerste die ik op video zie (door onze vriend van out of spec)

YouTube: Zeekr 7GT testing is underway! #zeekr

• seezu
supernova99 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:33:
De NL 7GTs in Zweden - de eerste die ik op video zie (door onze vriend van out of spec)

YouTube: Zeekr 7GT testing is underway! #zeekr
Mooie palmbomen in Zweden ;) , dit is volgens mij Marbella waar ze nu video's kunnen opnemen.

• supernova99
seezu schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:42:
[...]

Mooie palmbomen in Zweden ;) , dit is volgens mij Marbella waar ze nu video's kunnen opnemen.
Hahaha Ok niet goed opgelet :-) Wel leuker voor de reviewers denk ik.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:05
TweakersDerik schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:14:
[...]

Vrijwel bij ieder auto merk waar ze de zachte zwarte piano lak delen toepassen heb je dit. De 7X die ik proef reed in Amsterdam op een prachtige zonnige dag zat vol met swirls.

Sommigen vinden dat prima maar voor mij is dat een irritatie puntje. Als je dat laat beplakken met PPF dan zul je dit veel minder hebben. Denk dat het voor de Privilige tussen de €800-1200 gaat kosten.

[Afbeelding]
Toevallig kwam ik vorige week op Tiktok video's tegen van folies met prints om te plakken.
Die van mij gaat denk ik toch niet door de wasstraat. Gewoon lekker thuis met foam en shampoo aan de slag. Verwacht minder werk dan bij de matte lak van de Cupra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vucSa4eRRG1Fxrgmc4RJ84qlgyI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/t0SrDJhFaeIHLyJLYix3fLCI.png?f=user_large

• Fallout
Ik heb zelf een wasstraat abonnement en kwam in de handleiding tegen dat je de eerste maand nog niet de wasstraat mag gebruiken vanwege het uitharden van de lak. Ik vraag me af of hier de tijd tussen produktie/transport en levering is ingecalculeerd..
En.. is de Crystal White lak metallic of niet? Iemand enig idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Fallout op 17-06-2026 10:59 ]

• Fallout

• supernova99
Jaaaaa een witte! Dat is die van mij ook :)

• venqwish
Fallout schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:56:
Ik heb zelf een wasstraat abonnement en kwam in de handleiding tegen dat je de eerste maand nog niet de wasstraat mag gebruiken vanwege het uitharden van de lak. Ik vraag me af of hier de tijd tussen produktie/transport en levering is ingecalculeerd..
In mijn leasing tool staat bij de 7X expliciet dat crystal white metallic is, bij de 7GT echter niet, hmmm. Ik kan het niet bevestigen maar het lijkt van wel.

• Fallout
Het valt mij op dat ze de DC laadsnelheid hebben bijgesteld naar 450kW voor de 75kWh batterij en 420kW voor de 100kWh batterij. Dit was eerder 480kWh voor beiden. (zojuist ge-dubbelcheckt met de oude brochure die ik nog had opgeslagen)

@supernova99 volgens mij bedoelt hij Glacier Silver ipv Glacier White (wat Crystal White zou moeten zijn).

[ Voor 52% gewijzigd door Fallout op 17-06-2026 12:01 ]

• NimmaRoc
  • Nu online
YouTube: Zeekr 7GT Privilege AWD Walkaround - Crazy EV Wagon At A Great Price

Mooie rondleiding alvast door een Glacier Witte Privilage.

• TweakersDerik
Fallout schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:56:
Het betreft Metallic Lak, dat zag ik direct. Solid lak is een ander type witte kleur. https://code.peinturevoiture.fr/118844.html het is een tri-coat (parel moer)

Wat betreft met het uitharden van lak gaat dat met wasstraten niet op, door de automatische wasstraten ga je dit direct zien bij de eerste beurt.

Ook op dit youtube filmpje van net zag ik de swirls al in de zwarte delen zitten maar ook in de witte lak en zelfs in het interieur. Schoon gemaakt met fijn zand in het doekje denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLYwo91L3CVgITBdcm7y7It8SFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uu3rMrfUGPWu4Wx0dacFrqlG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door TweakersDerik op 17-06-2026 12:35 ]

• TweakersDerik
Op Amazon kun je de lakstiften alvast aanschaffen om je steenslag weg te tippen: https://www.amazon.nl/-/en/PARTS4EV-Crystal-Compatible-compliance-scratches/dp/B0DHGVN15W?th=1

Het is dezelfde kleur wit als van Volvo parel moer.

• Rm1983
De lak in de review is niet de crystal white, maar de glacier silver. De crystal white is dezelfde kleur wit als op de 001 en is inderdaad metallic.

• menno76
TweakersDerik schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:14:
[...]

[Afbeelding]
Ik sla even over want door die swirls herinner ik mij elke keer weer wat een prachtige zonnige dag het is! W

• TweakersDerik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1jYYX1zbneJMl6PWZamWXGFFK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCZu10gliXVJ7ZJjW6JoKXT8.jpg?f=fotoalbum_large

Amsterdam staat erin, Zeist ga ik meepakken 🥳

[ Voor 66% gewijzigd door TweakersDerik op 17-06-2026 21:24 ]

• Ian_
TweakersDerik schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Levering van mijn Zeekr 22 Juni 😂

• TweakersDerik
Ian_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:14:
[...]

Ja dat is helemaal top! Ben benieuwd naar de ervaringen!

• Ian_
TweakersDerik schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:15:
[...]

Ja dat is helemaal top! Ben benieuwd naar de ervaringen!
Momenteel heb ik een 7X en die bevalt super goed, dit wordt meer een auto om te rijden dus heb hoge verwachtingen net als de updates en aangepaste cluster.

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-07 23:50
TweakersDerik schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gelijk even ingepland in Amsterdam voor de 25e :-)

• Roger Beurskens
Ik zie inderdaad alleen amsterdam staan.. geen eindhoven :(

• TweakersDerik
Roger Beurskens schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:23:
Ik zie inderdaad alleen amsterdam staan.. geen eindhoven :(
Denk dat de kalenders op dit moment nog geprepareerd worden - we zijn te vroeg met boeken. Amsterdam is prima voor nu, maar Zeist wil ik ook niet overslaan zodra die beschikbaar komt.

• NimmaRoc
  • Nu online
ruudje1983 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:20:
[...]

Gelijk even ingepland in Amsterdam voor de 25e :-)
Zie jij wel data staan? Ik zie bij alle locaties bij elke datum 'volgeboekt' staan?

• Roger Beurskens
Mhh, hebben jullie wel een mail gekregen als bevestiging?

nevermind, mail is binnen

[ Voor 24% gewijzigd door Roger Beurskens op 17-06-2026 21:29 ]

• venqwish
Ugh, testritten volboekt tem eind juni, maar dan loopt de launch promo af. Dat is weer geweldig... Nog even wachten tot de auto in de showroom staat dan maar en afgaan op de reviews die komen na het embargo tot 22 juni?

• Roger Beurskens
venqwish schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:30:
Ugh, testritten volboekt tem eind juni, maar dan loopt de launch promo af. Dat is weer geweldig... Nog even wachten tot de auto in de showroom staat dan maar en afgaan op de reviews die komen na het embargo tot 22 juni?
volgens mij kan je alleen in amsterdam plannen op dit moment. bij het hq testdrivecenter

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-07 23:50
Ik heb een bevestiging gehad, maar de datum+tijd van mij lijkt nog beschikbaar...

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:57
Ik zie in de configurator dat de AWD 57k is. Was die niet eerst 54.990?

• venqwish
Roger Beurskens schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:32:
[...]

volgens mij kan je alleen in amsterdam plannen op dit moment. bij het hq testdrivecenter
België hier :). In Brussel pas te boeken vanaf 1 juni, Gent kan wel al meteen vanaf morgen blijkbaar :o. Dat is me spijtig genoeg te ver...

• TweakersDerik
De Bookings radar aanpassen op locatie met beschikbaarheid dan maar 🤣 update komt eraan

• NimmaRoc
  • Nu online
Mpaj schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:33:
Ik zie in de configurator dat de AWD 57k is. Was die niet eerst 54.990?
Nee, was altijd al € 57.490.

• venqwish
TweakersDerik schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:36:
De Bookings radar aanpassen op locatie met beschikbaarheid dan maar 🤣 update komt eraan
Wow, crazy site die zeekrstats, een echt nerdfest! :D Kan je dit ook met BE data?

• remame
Ian_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:14:
[...]

Stond je nog steeds voor 22 Juni 10:00 of was je nu verplaatst naar de 26ste?
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste