Ik ga er ook helemaal vanuit dat dit inderdaad de insteek is.. Gelukkig gaat er iemand mee die het hoofd koel kan houden, en dat wanneer dit inderdaad het geval is, ik direct opstap en aangeef dit gesprek niet verder te willen voeren tot het oordeel van de bedrijfsarts. Ik ga het gesprek ook zeker opnemen.StevenK schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:26:
[...]
Helemaal mee eens. Een gesprek 'met de directie' bij een werkgever die weigert een arbo-arts in te schakelen en bij een ziekmelding meteen roept 'werkweigering' is echt een no-go, juist bij dit soort klachten. Want ik kan je op een briefje geven dat dat gesprek bedoeld is om je enorm onder druk te zetten om, zo vermoed ik, per direct ontslag te nemen.
Je kunt heel goed zeggen: 'ik kan door mijn ziekte dat gesprek niet aan; ik houd mij bereikbaar voor de arbo-arts'. En als ze zo stom zijn daarop je op staande voet te ontslaan wegens werkweigering, dan stap je naar een arbeidsrechtadvocaat.
Helaas heb ik de middelen niet om makkelijk naar een advocaat te kunnen (net een huis gekocht). Dat maakt dat ik nog wel echt voorzichtig ben, uit angst dat zij geld van mij gaan eisen..