Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

ernstoud

Het kleine verzameltopic van kleine KVM's.
Was begonnen voor alleen de JetKVM maar ondertussen zijn er al een aantal andere opgedoken en ook hierbij aan dit topic gehangen (als ze in de pricewatch staan).

Er was nog geen topic van maar ik denk wel dat er een paar gebruikers hier zijn (behalve ik en Raven dan).

Wat is JetKVM?
Dit is een goedkope kleine externe KVM die je op elke pc kan gebruiken, eventueel met extensies*. Dit was een Kickstarter maar ondertussen krijgt iedereen ze binnen in batches ;)

Hoe verbinden?
Gewoon lokaal naar het ip adres surfen dat op de JetKVM scherm staat en/of via Cloud Dashboard (dit moet je zelf aanzetten in de JetKVM) waar je je kvm's kunt naar laten verbinding maken zodoende dat je niet teveel moet instellen in je firewall om te verbinden via vpn ofzo.

Waar te koop:
Via kickstarter: https://www.kickstarter.c.../new?clicked_reward=false binnenkort via hun eigenwebsite.

Quickstart e.d. vind je hier: https://jetkvm.com/docs/getting-started/quick-start

Gekende problemen:
- Spanning vloeit terug via usb-c splitter (#50) > momentele oplossing is een usb data only adapter te gebruiken https://www.amazon.nl/-/e...ing-housing/dp/B094FYL9QT of als je wat handig bent maak je ze zelf D+ naar D+ D- naar D- en GND naar GND
- ATX Control extentie bord (#129): zie dat je de leds en aansluitingen juist maakt anders werkt het niet*
- Firefox kan geen verbinding maken, blijft hangen op "ICE Gathering completed", about:config in de url bar van Firefox duwen:
> Filter op media.peerconnection.ice en zet alles op default/standaard
> Filter op media.webrtc. en zet alles op default/standaard
> Herstart Firefox en het zou moeten werken nu.

*Extensies worden al wel verkocht maar de kans dat het werk is momenteel klein, ze zijn de implementatie nog aan't testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 14-09-2025 17:50 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Weet iemand al wanneer dit apparaat algemeen verkrijgbaar zal zijn? Ik heb er eigenlijk z.s.m. een paar nodig.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Damic schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:45:
Er was nog geen topic van maar ik den kwel dat er een paar gebruikers hier zijn (behalve ik en Raven dan).
Zeker! Ik ook. Zelfs reviewtje gemaakt: JetKVM review door RobbyTown

@ernstoud heeft hem ook in elk geval :).

@ocf81 nog onbekend nadat alles de rug is ergens op Kickstarter voorbij zien komen. Meest snelle is denk ik. Nieuw account kickerstarter en weer bestellen...

[ Voor 17% gewijzigd door RobbyTown op 10-05-2025 10:59 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:12:
Weet iemand al wanneer dit apparaat algemeen verkrijgbaar zal zijn? Ik heb er eigenlijk z.s.m. een paar nodig.
Ik heb er een via de kickstarter besteld, en levertijd was iets meer dan een maand (25 maart besteld, 6 mei geleverd). Dat is niet bepaald zsm helaas, maar voor mij te doen.

Ik gebruik hem bij het beheren van wat thuis servertjes, zodat ik niet continu met schermen en toetsenborden hoef te slepen als ik bios instellingen wil aanpassen oid. En daar werkt ie perfect voor.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik vind kickstarter als verkoopkanaal maar niks. Ik wil gewoon de garantievoorwaarden die ik bij een winkel krijg.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:03
nicxz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:01:

Ik gebruik hem bij het beheren van wat thuis servertjes, zodat ik niet continu met schermen en toetsenborden hoef te slepen als ik bios instellingen wil aanpassen oid. En daar werkt ie perfect voor.
Hoe moet ik dat zien? Stel, je wil één van de thuisservers benaderen. Je sluit je JetKVM op die server aan en that's it? Is er ook een mooie manier om één JetKVM voor meerdere servers te gebruiken? Want ik neem aan dat je nu telkens de usb en hdmi kabel verwisselt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

GioStyle schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:11:
[...]

Hoe moet ik dat zien? Stel, je wil één van de thuisservers benaderen. Je sluit je JetKVM op die server aan en that's it? Is er ook een mooie manier om één JetKVM voor meerdere servers te gebruiken? Want ik neem aan dat je nu telkens de usb en hdmi kabel verwisselt?
Ik denk dat het een één op één verhaal is. Als je meerdere servers wil beheren moet je er dus meer dan één kopen.

PiKVM heeft daar nu een switch voor bedacht. Maar helaas is PiKVM wel tamelijk prijzig in vergelijking met JetKVM of BliKVM.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
[...]

Ja, precies dat. Ik plug de hdmi en usb-a kabel in, wacht tot de JetKVM een ip adres krijgt (dat laat ie zien op zijn scherm) en dan kan ik via de webbrowser die server beheren.

Meestal is dat natuurlijk niet nodig, zo'n server is prima te beheren via andere routes. Maar zoals ik zei, vooral voor bios instellingen vind ik het erg handig.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, toch maar een PiKVM aangeschaft voor de nieuwe server die ik ga bouwen. Als de JetKVM met PoE er straks is kan ik wellicht nog eens gaan nadenken over het inruilen ervan voor één of meer JetKVM's.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
nicxz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:01:
[...]

Ik heb er een via de kickstarter besteld, en levertijd was iets meer dan een maand (25 maart besteld, 6 mei geleverd). Dat is niet bepaald zsm helaas, maar voor mij te doen.

Wist niet dat het zoveel haast had :). Klopt dat is niet vandaag besteld morgen in huis. Maar wel sneller dan Amazon het een keer gaat verkopen in elk geval. Of ze moeten heel toevallig maandag ermee beginnen :p.

Garantie is inderdaad ook een dingetje. Zag in de comments dat er een paar al stuk waren hoe het dan met de garantie gaat geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
nicxz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Ja, precies dat. Ik plug de hdmi en usb-a kabel in, wacht tot de JetKVM een ip adres krijgt (dat laat ie zien op zijn scherm) en dan kan ik via de webbrowser die server beheren.

Meestal is dat natuurlijk niet nodig, zo'n server is prima te beheren via andere routes. Maar zoals ik zei, vooral voor bios instellingen vind ik het erg handig.
Dit is precies de reden voor mij geweest. Zonder de boel (scherm, muis, tv) aan te sluiten. Biosje flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:12:
Op de erg levendige JetKVM Discord server is gemeld dat het device eerst op JetKVM.com beschikbaar komt en dan op Amazon.

Maar keer op keer is dit verschoven, dus: Soon(tm).

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:05:
Ik vind kickstarter als verkoopkanaal maar niks. Ik wil gewoon de garantievoorwaarden die ik bij een winkel krijg.
Dan is KS niets voor jou, overigens verstuurt Jet bij een DOA e.d. een nieuwe begrijp ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
[...]

Ja, dan moet je er een multi-port KVM achter plaatsen en die dan via serial of toetscombinaties vanuit de JetKVM besturen. Op Discord staan voorbeelden.

Join Discord: https://jetkvm.com/discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat het een één op één verhaal is. Als je meerdere servers wil beheren moet je er dus meer dan één kopen.

PiKVM heeft daar nu een switch voor bedacht. Maar helaas is PiKVM wel tamelijk prijzig in vergelijking met JetKVM of BliKVM.
Nee dus, gewoon 1 JetKVM met een bestuurbare KVM multiport switch er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Nee dus, gewoon 1 JetKVM met een bestuurbare KVM multiport switch er achter.
Iets wat @Raven heeft en nog verder ging testen. En werkt het :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:16:
Hmm, toch maar een PiKVM aangeschaft voor de nieuwe server die ik ga bouwen. Als de JetKVM met PoE er straks is kan ik wellicht nog eens gaan nadenken over het inruilen ervan voor één of meer JetKVM's.
Ik ben beta tester voor de PoE JetKVM dus die versie komt er aan. Wel zijn er nu nog beperkingen, dus zeg maar dat het een alfa test is. Zo wordt mode B niet ondersteund, dus o.a. Mikrotik valt nu nog af. Toegezegd is dat de opmerkingen van de beta testers verwerkt worden in een tweede beta versie.

Met mijn TP-Link PoE switch werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Fijn dat er nu op Tweakers een topic is maar wordt vooral lid van Discord (https://jetkvm.com/discord) want er zijn zoveel aspecten dat alles hier herhalen eigenlijk overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ernstoud schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:39:
Fijn dat er nu op Tweakers een topic is maar wordt vooral lid van Discord (https://jetkvm.com/discord) want er zijn zoveel aspecten dat alles hier herhalen eigenlijk overbodig is.
Discord? Nee dank je. Discord is een schijtbedrijf dat heel onheus met persoonsgegevens omspringt en in het verleden ook gewoon heel valse taal in de ToS had staan om het tegendeel te suggereren. Ik zal daar nooit vrijwillig te vinden zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Ik heb ook de Gli.Net Comet aangeschaft, werkt ook heel goed. Heb er direct nog één besteld.

https://www.gl-inet.com/products/gl-rm1/

Ongeveer zelfde prijs als de JetKVM. Zelfde functionaliteit. Geen scherm maar wel 1 Gbps., heeft ook audio en hogere resoluties zijn mogelijk. Nadeel is dat de capaciteit voor virtual media (om een PC van te booten, bijvoorbeeld een OS image) feitelijk te klein is met ruim 5 Gb., de JetKVM heeft twee keer zoveel capaciteit. Een Windows 11 image is al te groot voor de Comet.

Een USB stick aan de Comet wordt in het Linux OS gemount, helaas werkt uitbreiden van die virtual media niet daarmee. Maar je kunt dus wel files heen en weer kopiëren. Handig als je remote over je tools wil beschikken bij beheer op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:42:
[...]

Discord? Nee dank je. Discord is een schijtbedrijf dat heel onheus met persoonsgegevens omspringt en in het verleden ook gewoon heel valse taal in de ToS had staan om het tegendeel te suggereren. Ik zal daar nooit vrijwillig te vinden zijn.
Prima. Dan zul je een hoop info over de JetKVM missen. Alle source staat overigens op GitHub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ernstoud schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:48:
[...]

Prima. Dan zul je een hoop info over de JetKVM missen. Alle source staat overigens op GitHub.
Maar goed dat je dan op een forum als dit ook met mede-gebruikers en -geïnteresseerden kan praten om er meer over te weten te komen :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:54:
[...]

Maar goed dat je dan op een forum als dit ook met mede-gebruikers en -geïnteresseerden kan praten om er meer over te weten te komen :)
Zeker. En als er vragen komen die op Discord beantwoord zijn zal ik ze zeker hier herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
RobbyTown schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Iets wat @Raven heeft en nog verder ging testen. En werkt het :) ?
Ik had toen alleen ff snel getest of de KVM-switch werkte (uitgebreid testen moet nog steeds :$ ) en dan dit vanaf Chrome Android (S20 FE 5G) een pc met W10 bedienen die erachter hing.

Was eerst ff bezig de KVM switch op Engels in te stellen, stond op Duits, maar via de webinterface van JetKVM was dat wel te doen. Krijg beeld en zowel muis (touchscreen S20 FE 5G) en ramplank (virtuele tb in JetKVM webinterface) doen het op de pc erachter en virtuele tb ook in KVM switch OSD. Al liep ik wel tegen een keyboard layout issue aan, maar zag op github dat er daar meer tegenaan lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 10-05-2025 17:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
[...]

Jup 1 op 1 zoals en IPMI van een server, je hebt per server dus 1 extra IPMI netwerk verbinding.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Damic schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:50:
[...]

Jup 1 op 1 zoals en IPMI van een server, je hebt per server dus 1 extra IPMI netwerk verbinding.
Zoals gezegd kun je met 1 JetKVM meerdere servers besturen met bijvoorbeeld deze:

https://www.orei.com/prod...th-rs-232-control-ukm-401

En de serial extension van JetKVM of zelf een kabeltje fabrieken met een TTL-serial adapter.

Is getest door iemand op Discord en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Wellicht is het zinvol om de titel van deze thread uit te breiden met NanoKVM en Gli.Net Comet? Alle drie ongeveer gelijke prijs en functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
ernstoud schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:25:
Wellicht is het zinvol om de titel van deze thread uit te breiden met NanoKVM en Gli.Net Comet? Alle drie ongeveer gelijke prijs en functionaliteit.
De NanoKVM zou ik zo ver mogelijk van weg blijven zolang ze niets fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Damic schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:27:
[...]

De NanoKVM zou ik zo ver mogelijk van weg blijven zolang ze niets fixen
[YouTube: NanoKVM: The S stands for Security]
Naar ik begrepen heb zijn de in dat filmpje genoemde issues opgelost. Dat is het risico als je YouTubers en andere influencers maanden voor de release al pre-release versies stuurt.

De reactie van de producent: https://github.com/sipeed/NanoKVM/issues/301

Neemt niet weg dat ik de NanoKVM het minst waardeer. Rare verkoopkanalen, 3D geprinte behuizing, gebruik van USB connectoren voor niet-USB signalen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Tailscale enabled op de Comet. Werkt goed, en remote via VPN is wel zo veilig. Mooie vervanger voor mijn erg dure Splashtop for Business abonnement.

De Comet heeft een 4-core processor, de JetKVM single-core. Met Tailscale en video processing wordt dat krap op de JetKVM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
De Gl.iNet Comet is nu op Amazon.de verkrijgbaar voor EUR 99,99

Tevens is een PoE versie aangekondigd die daarnaast ook de grootste beperking t.o.v. de JetKVM wegneemt doordat het eMMC geüpgraded wordt van 8 naar 32 Gb. Denk wel dat deze PoE versie één stuk duurder wordt, ik schat in de richting van EUR 169.

Uit het beta nieuws m.b.t. de PoE versie van de JetKVM; er komt nog een tweede beta naar de testers met ondersteuning voor Mode B PoE (Mikrotik!) en betere DC isolatie tegen ground loops.

Ik heb een tweetal behuizingen laten 3D printen en het display in de JetKVM is op Aliexpress te koop (als beta tester krijg je nl. alleen het kale PCB), met een FPC extensie om de korte aansluiting van het display wat te verlengen heb ik dan voor een paar tientjes 2 extra JetKVMs omdat de beta testers de test exemplaren mogen houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPWKfip-A36wfJQjRIBJghpDg6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6Y9zubAS9e5Uh6ErnMo8mey.jpg?f=fotoalbum_large

Display: https://www.aliexpress.com/item/1005008688499393.html
FPC extensie: https://www.aliexpress.com/item/33019478636.html

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 21-05-2025 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tsjonge er zal ook eens niet een topic over iets hier zijn :+

Via Kickstarter recent eentje gehaald, vrij vlot in huis. Had em kunnen aanvragen ter review maar ach, review voor werk toch ook gepend want leuk :)

Moet nog wel eens BIOS shots maken of iets snel checken of gewoon ergens een halve dag op zitten te remote-priegelen dus perfecto, nette prijs, degelijk, doet wat ie moet doen. Had eerst niet eens goed door dat het scherm touchscreen was, niet dat je er heel veel extra info mee kunt zien maar toch ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hah, ik kom hier nu ook terecht, door deze schop :)
Ik heb er inmiddels ook al een tijdje een in mijn hobby serverruimte hangen. Vervelende is alleen dat ik hem icm een ATEN KVM switch wil gebruiken, maar dat gaat nog niet helemaal lekker. Te meer omdat het virtual keyboard geen ScrollLock kan verzenden. Deze heb ik nodig om de ATEN van input te laten switchen.

Verder, prachtig dingetje. Merk wel dat-ie aan de warme kant wordt, met dit weer...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
2Dutch schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:16:
Tsjonge er zal ook eens niet een topic over iets hier zijn :+
offtopic:
Bowlen :+ , geen topic over

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

ernstoud schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:25:
Uit het beta nieuws m.b.t. de PoE versie van de JetKVM; er komt nog een tweede beta naar de testers met ondersteuning voor Mode B PoE (Mikrotik!) en betere DC isolatie tegen ground loops.
Waar haal je deze informatie van vandaan?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Erhnam schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:59:
[...]

Waar haal je deze informatie van vandaan?
Ik ben beta tester van de PoE versie. Er is op de JetKVM Discord server voor die testers een besloten kanaal.

Helaas was er wat vertraging maar de tweede beta versie komt nu “soon(tm)”. Deze lost voedingsproblemen tussen PoE en USB op en ondersteunt ook mode B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou ik heb die van mij ook eindelijk aan de praat. Dacht dat het een miskoopje was, maar bleek dat een andere USB-C adapter die er ook aanhing, zorgde dat het hele system niet wilde booten met zowel deze usb-c adapter als de JetKVM aan het systeem.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Cyberpope schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:26:
Nou ik heb die van mij ook eindelijk aan de praat. Dacht dat het een miskoopje was, maar bleek dat een andere USB-C adapter die er ook aanhing, zorgde dat het hele system niet wilde booten met zowel deze usb-c adapter als de JetKVM aan het systeem.
Er is een issue met de JetKVM dat als deze direct gevoed wordt, hij ook 5V zet op de USB kabel naar de PC. Dat vinden sommige PC’s niet fijn en schakelen dan de USB poort uit of booten helemaal niet.

Oplossing is een power blocker in de USB kabel naar de PC, zoiets: https://amzn.eu/d/8qcrA6B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rayByT2rAyzaX-Hj_xlSg83_1S4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2al1VRv2scrjcT7qJvU4nemO.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de JetKVM werd/wordt een splitter geleverd maar die doet dit ook niet goed, geeft ook 5V op de data-only kant.

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 17-07-2025 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:16:
Inmiddels ook de PiKVM switch aangeschaft, maar nog niet in gebruik genomen. Voorlopig dus nog geen behoefte aan een JetKVM.

BTW, is het wellicht een idee om dit topic tot een verzameltopic van dit soort apparaten om te katten? Dat lijkt me een zinniger manier dan voor elk merk een eigen topic, gezien het feit dat er niet heel veel over gepraat wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 05-08-2025 17:33 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wneeleman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-09 22:04
Het forum is niet voor adverteren, daar is V&A voor.

[ Voor 96% gewijzigd door Yariva op 05-08-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zijn het deze, of lijken ze er alleen maar heel erg op?

[ Voor 39% gewijzigd door ocf81 op 05-08-2025 19:55 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wneeleman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-09 22:04
Jazeker. Ik heb het originele ontwerp enigszins aangepast om te werken met mijn gekozen productieproces. Heb er uiteindelijk 3 van laten maken waarvan ik nu eentje teveel over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
ocf81 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:53:
[...]

Inmiddels ook de PiKVM switch aangeschaft, maar nog niet in gebruik genomen. Voorlopig dus nog geen behoefte aan een JetKVM.

BTW, is het wellicht een idee om dit topic tot een verzameltopic van dit soort apparaten om te katten? Dat lijkt me een zinniger manier dan voor elk merk een eigen topic, gezien het feit dat er niet heel veel over gepraat wordt.
Ik heb ondertussen de pikvm's erbij gezet, die ik kon vinden in de pw, de nanokvm en die GI.net (@ernstoud) staan er niet in.

Iemand een goede naam voor dit topic dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 06-08-2025 06:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Damic schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 06:46:
[...]

Ik heb ondertussen de pikvm's erbij gezet, die ik kon vinden in de pw, de nanokvm en die GI.net (@ernstoud) staan er niet in.

Iemand een goede naam voor dit topic dan?
Het grote IP KVM topic?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
De tweede JetKVM beta is onderweg.

Deze zou zowel PoE mode A als mode B moeten ondersteunen en power feedback via USB moeten oplossen. Ben benieuwd. DHL zegt “Aangemeld” maar heeft hem nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
ernstoud schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 23:03:
[...]

Er is een issue met de JetKVM dat als deze direct gevoed wordt, hij ook 5V zet op de USB kabel naar de PC. Dat vinden sommige PC’s niet fijn en schakelen dan de USB poort uit of booten helemaal niet.

Oplossing is een power blocker in de USB kabel naar de PC, zoiets: https://amzn.eu/d/8qcrA6B

[Afbeelding]

Bij de JetKVM werd/wordt een splitter geleverd maar die doet dit ook niet goed, geeft ook 5V op de data-only kant.
Kun je niet net zo goed een stukje tape over de 5V pin plakken? Werkt prima met bv een Pi via USB aan 3D printer dat ook wat quirks kan geven (als de boel uit staat en je duwt/trekt aan een as wekt de motor ook stroom op die ook door het "moederbord" heen gaat en via USB ook weer op een RPi zou aankomen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
* RobertMe heeft ook alle geluk. Dacht een half jaar geleden van "als die retail beschikbaar komt maar bestellen", waarbij "bijna retail verkrijgbaar" ook in een van de KS updates stond. Uiteindelijk lange tijd stil geweest aan de KS kant, maar op basis van comments werd er wel nog verzonden. 3 weken geleden dan maar via KS gebackt (op maandag), om op woensdag de mail te krijgen dat ze gaan stoppen met KS en die in de retail verkoop verkrijgbaar zal worden.... Maarja, hij's nu bijna onderweg (gisteren mail gekregen dat die klaar voor verzending is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:37:
* RobertMe heeft ook alle geluk. Dacht een half jaar geleden van "als die retail beschikbaar komt maar bestellen", waarbij "bijna retail verkrijgbaar" ook in een van de KS updates stond. Uiteindelijk lange tijd stil geweest aan de KS kant, maar op basis van comments werd er wel nog verzonden. 3 weken geleden dan maar via KS gebackt (op maandag), om op woensdag de mail te krijgen dat ze gaan stoppen met KS en die in de retail verkoop verkrijgbaar zal worden.... Maarja, hij's nu bijna onderweg (gisteren mail gekregen dat die klaar voor verzending is).
Zit met spanning te wachten op beta-2 van de JetKVM PoE versie. Ben beta tester en hij is bijna onderweg. In tegenstelling tot beta-1 is het deze keer het hele device waar beta-1 alleen het PCB was.

Met beta-1waren nog issues en PoE mode B werd niet ondersteund. Dat is nu wel zo. Werkt dan dus ook op bijvoorbeeld Mikrotik.

KS is inderdaad weg, binnenkort te koop via JetKVM.com en mogelijk via Amazon.

Komende week ook launch van de Gl.iNet Comet met PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:36:
[...]

Kun je niet net zo goed een stukje tape over de 5V pin plakken? Werkt prima met bv een Pi via USB aan 3D printer dat ook wat quirks kan geven (als de boel uit staat en je duwt/trekt aan een as wekt de motor ook stroom op die ook door het "moederbord" heen gaat en via USB ook weer op een RPi zou aankomen).
Kan, maar is wel prielen om dat smalle stukje tape op de goede plek te krijgen en ook dat het niet verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ernstoud schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:56:
[...]

Kan, maar is wel prielen om dat smalle stukje tape op de goede plek te krijgen en ook dat het niet verschuift.
Gewoon met een pincet doen :+ En met een ouderwetse USB-A (+ USB 2 vermoed ik) connector is er toch wel redelijk ruimte tussen de pinnen.
offtopic:
Bij een SATA power connector wel wat lastiger, en ook daar soms nodig. Iets met WD externe HDDs shucken en als die stroom op de 3.3V pin (meen ik dat het was) krijgen dan resetten ze. De behuizing levert dan uiteraard geen 3.3V, maar ingebouwd in een PC komt dat wel voor.
Ik meen trouwens ook gelezen te hebben dat ze op een gegeven moment een andere Y-splitter zijn gaan leveren. Waarbij een pootje dus daadwerkelijk alleen data doet? Of er een diode in zit zodat de stroom maar in een richting kan lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
GL.iNet heeft nu wel een hele erge look a like JetKVM

GL.iNet Comet Pro Remote KVM over Wi-Fi

https://www.kickstarter.com/projects/glinet/comet-pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
RobbyTown schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:22:

Wel weer een ander prijskaartje (alhoewel het nog mee valt denk ik voor wat je extra krijgt).

En volgens mij is die Comet ook "helemaal niet" open source? Terwijl de JetKVM gedeeltelijk (of intussen volledig?) open source is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:14
Interessant dit. Dit is wel een leuk en handig apparaat voor in het homelab.

Na wat filmpjes op YT te hebben gezien denk ik dat ik voor de Comet PoE ga. 32gb mmc lijkt wel net wat interessanter / toekomstbestendiger dan de 8GB op de huidige Comet (naast dat PoE natuurlijk handig is). Qua opensource las ik dat op de Comet ook PiKVM ingeschakeld en gebruikt kan worden.

Enig nadeel lijkt dat cloud standaard ingeschakeld is, maar die kan uitgeschakeld worden. Anders maar een extra firewall rule :9

Alleen even afwachten wat de prijs wordt, als het zoals ernstoud aangeeft €169 wordt, dan heroverwegen en mogelijk toch een andere IP KVM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
RobbyTown schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:22:

Beetje inspiratie wel ja, maar toch veel verschillen: veel meer storage, WiFi, veel krachtiger processor, HDMI pass through etc.

En… in rust is het een klok. Leuk op het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:37:
[...]

Wel weer een ander prijskaartje (alhoewel het nog mee valt denk ik voor wat je extra krijgt).

En volgens mij is die Comet ook "helemaal niet" open source? Terwijl de JetKVM gedeeltelijk (of intussen volledig?) open source is.
De Comet is in de core een IPKVM port. Dat deel is open source. De app niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Anoniemand schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:55:
Interessant dit. Dit is wel een leuk en handig apparaat voor in het homelab.

Na wat filmpjes op YT te hebben gezien denk ik dat ik voor de Comet PoE ga. 32gb mmc lijkt wel net wat interessanter / toekomstbestendiger dan de 8GB op de huidige Comet (naast dat PoE natuurlijk handig is). Qua opensource las ik dat op de Comet ook PiKVM ingeschakeld en gebruikt kan worden.

Enig nadeel lijkt dat cloud standaard ingeschakeld is, maar die kan uitgeschakeld worden. Anders maar een extra firewall rule :9

Alleen even afwachten wat de prijs wordt, als het zoals ernstoud aangeeft €169 wordt, dan heroverwegen en mogelijk toch een andere IP KVM :)
Op Discord staat dat de open source port naar je eigen cloud gepubliceerd is. Ook kun je nu zonder app met een webbrowser het device in de cloud benaderen.

De Comet PoE wordt gereleased komende dinsdag in hun webshop. Ook in de EU.

Bij de release van de Comet Pro krijg je een PoE splitter voor €14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
ernstoud schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:12:
[...]
De Comet PoE wordt gereleased komende dinsdag in hun webshop. Ook in de EU.
Ik zat op de US site, waar een mooie countdown timer stond. Op de EU site staat "sold out" en € 122. Dinsdag dan maar eens kijken. 122 € vind ik prima voor het extra gemak van dit apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Anoniemand schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:29:
[...]

Ik zat op de US site, waar een mooie countdown timer stond. Op de EU site staat "sold out" en € 122. Dinsdag dan maar eens kijken. 122 € vind ik prima voor het extra gemak van dit apparaat.
Ik denk dat die “sold out” de pre-release was. Dinsdag maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:07:
[...]

Beetje inspiratie wel ja, maar toch veel verschillen: veel meer storage, WiFi, veel krachtiger processor, HDMI pass through etc.

En… in rust is het een klok. Leuk op het bureau.
De GL.iNet Comet Pro heeft ook zo de opslag dat je bv daar wel vanuit BIOS menu updates mee kunt doen, omdat die GL.iNet Comet Pro als opslag ziet.

Met JetKVM kun je enkel ISO installeren, helaas geen BIOS updates vanuit bios menu (daar had ik hem eigenlijk voor gekocht). Nu opgelost door 5 meter USB kabel vanuit de PC naar beneden te trekken, zo is de trap op en de warme zolder van de zomerdag betreden niet meer nodig.
offtopic:
PC staat in garage scheiding gemaakt ivm echt opslag in de nok, hierdoor is de afstand kort, het is niet een echte vergelijking van zolder naar 1ste verdieping
GL.iNet Comet Pro is met WiFi wel een soort mooie 'hack tool'.
Onder bureau wegwerken (wie kijkt daar nu...), beeld door lussen met HDMI, via WiFi verbinden (MiFi kastje) en je kan remote meekijken en de gebruiker van de pc die op het scherm werkt heeft niets door. Iets installeren is niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 14-09-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
RobbyTown schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:36:
[...]

De GL.iNet Comet Pro heeft ook zo de opslag dat je bv daar wel vanuit BIOS menu updates mee kunt doen, omdat die GL.iNet Comet Pro als opslag ziet.
Ook de normale Comet kan dat maar heeft maar ruim 5 Gb. vrij. Een Windows ISO is al zoiets. Comet PoE en de Pro heeft veel meer storage, ik dacht 32 Gb., iets van 28 vrij.
Met JetKVM kun je enkel ISO installeren, helaas geen BIOS updates vanuit bios menu (daar had ik hem eigenlijk voor gekocht). Nu opgelost door 5 meter USB kabel vanuit de PC naar beneden te trekken, zo is de trap op en de warme zolder van de zomerdag betreden niet meer nodig.

GL.iNet Comet Pro is met WiFi wel een soort mooie 'hack tool'.
Onder bureau wegwerken (wie kijkt daar nu...), beeld doorlussen met HDMI, via WiFi verbinden (MiFi kastje) en je kan remote meekijken en de gebruiker heeft niets in de gaten.
Ahum.

Op JetKVM Discord is daar wel discussie over af en toe. Gebruikers installeren dan een KVM op hun zakelijke werkplek om vanuit huis te werken. En dan alle security policies negeren. Geavanceerde scanners zien dat wel en dan sta je in het ernstigste geval direct op straat.

[ Voor 13% gewijzigd door ernstoud op 14-09-2025 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:40:
[...]

Ook de normale Comet kan dat maar heeft maar ruim 5 Gb. vrij. Een Windows ISO is al zoiets. Comet PoE en de Pro heeft veel meer storage, ik dacht 32 Gb., iets van 28 vrij.

[...]

Ahum.

Op JetKVM Discord is daar wel discussie over af en toe. Gebruikers installeren dan een KVM op hun zakelijke werkplek om vanuit huis te werken. En dan alle security policies negeren. Geavanceerde scanners zien dat wel en dan sta je in het ernstigste geval direct op straat.
Bij ons op het werk al onmogelijk. Als je hem aansluit moet dat punt al gepatcht zijn al zou het werken. MAC adres word gecheckt en in een vlan gegooid, onbekend = isolatie. Tenzij dus Mifi met RJ45. Met die Comet Pro zit er WiFi op en is doorlussen van beeld makkelijker dan bij JetKVM. Dus die Comet Pro maakt het vele malen makkelijker om kwaad te kunnen doen. Met ingebouwde Taisclase erbij zo up en running.

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 14-09-2025 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
De Comet PoE is te verkrijgen met een kortingscode voor €97. Ik overweeg om deze te kopen, maar mij rest nog een vraag: kan ik deze gewoon lokaal gebruiken? Ik heb geen behoefte aan cloudtoegang. Dat wordt mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniemand
GioStyle schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:13:
De Comet PoE is te verkrijgen met een kortingscode voor €97. Ik overweeg om deze te kopen, maar mij rest nog een vraag: kan ik deze gewoon lokaal gebruiken? Ik heb geen behoefte aan cloudtoegang. Dat wordt mij niet helemaal duidelijk.
Oh mooi die korting, ik heb hem zonder korting besteld 😞.

Vwb lokaal:
- ga naar glkvm.local
- vul een admin wachtwoord in
- evt schakel cloud uit (hij is van buitenaf bereikbaar via s/n (zie mijn eerdere post) maar een goed wachtwoord en 2fa schermt natuurlijk ook wel af (wanneer je cloud wel wilt gebruiken).

https://docs.gl-inet.com/...olled_device_via_browser/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniemand op 16-09-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
GioStyle schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:13:
Nee, EU 107,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfq-pqTjBK5XqSNua6b__rshrz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZGYTjFWGAztVeH7OLWiitaL.jpg?f=fotoalbum_large

En ja. Werkt (ook) lokaal. Of in een eigen cloud.

Vannacht direct na introductie gekocht.

De kortingscode is voor iedereen gelijk : RM1PE15.

[ Voor 27% gewijzigd door ernstoud op 16-09-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
ernstoud schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:39:
[...]

Nee, EU 107,-

[Afbeelding]

En ja. Werkt (ook) lokaal. Of in een eigen cloud.

Vannacht direct na introductie gekocht.

De kortingscode is voor iedereen gelijk : RM1PE15.
Klopt, ik zag alles in dollars staan, en dan klik, klik, klik en uiteindelijk €107. Naja, scheelt €15.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Met een week of zo ontvang ik de beta 2 versie van de JetKVM met PoE. Zal daar dan hier wel wat over schrijven.

Deze keer is het niet alleen een PCB maar een volledig product.

Van het beta 1 PCB heb ik met het juiste display via Aliexpress en een 3D geprinte behuizing er een complete JetKVM van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ij7eU0J51UI-CPorS181E5DE4BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeWLhyG7N9cnz7U9XmC8B5Xh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8gjlaWZ54Y3ji6PzmLE_AQ8ocg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRsDaKe259c0aGlXjLA1nVuO.jpg?f=fotoalbum_large

Beta 1 kende alleen PoE mode A en werkte daardoor o.a. niet op Mikrotik. Ook waren er meldingen van defect raken als ethernet ontkoppeld werd met PoE voeding actief en voeding issues via USB.

Beta 2 zou dit opgelost hebben door geïsoleerde voeding vanuit PoE (DC uit PoE naar hoogfrequent AC, transformator, hoogfrequent AC naar DC - daar zijn kleine ingegoten componenten voor) en ondersteunt ook mode B.

Eerste berichten over beta 2 zijn gemengd; er wordt op de besloten Discord gemeld dat met PoE voeding USB niet goed werkt en/of andersom. Lijkt een firmware issue te zijn wat dus eenvoudig op te lossen kan zijn.

Ben benieuwd.

[ Voor 33% gewijzigd door ernstoud op 16-09-2025 13:32 ]

Pagina: 1