Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:22

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Er was nog geen topic van maar ik den kwel dat er een paar gebruikers hier zijn (behalve ik en Raven dan).

Wat is JetKVM?
Dit is een goedkope kleine externe KVM die je op elke pc kan gebruiken, eventueel met extensies*. Dit was een Kickstarter maar ondertussen krijgt iedereen ze binnen in batches ;)

Hoe verbinden?
Gewoon lokaal naar het ip adres surfen dat op de JetKVM scherm staat en/of via Cloud Dashboard (dit moet je zelf aanzetten in de JetKVM) waar je je kvm's kunt naar laten verbinding maken zodoende dat je niet teveel moet instellen in je firewall om te verbinden via vpn ofzo.

Waar te koop:
Via kickstarter: https://www.kickstarter.c.../new?clicked_reward=false

Quickstart e.d. vind je hier: https://jetkvm.com/docs/getting-started/quick-start

Gekende problemen:
- Spanning vloeit terug via usb-c splitter (#50) > momentele oplossing is een usb data only adapter te gebruiken https://www.amazon.nl/-/e...ing-housing/dp/B094FYL9QT of als je wat handig bent maak je ze zelf D+ naar D+ D- naar D- en GND naar GND
- ATX Control extentie bord (#129): zie dat je de leds en aansluitingen juist maakt anders werkt het niet*
- Firefox kan geen verbinding maken, blijft hangen op "ICE Gathering completed", about:config in de url bar van Firefox duwen:
> Filter op media.peerconnection.ice en zet alles op default/standaard
> Filter op media.webrtc. en zet alles op default/standaard
> Herstart Firefox en het zou moeten werken nu.

*Extensies worden al wel verkocht maar de kans dat het werk is momenteel klein, ze zijn de implementatie nog aan't testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 28-04-2025 21:47 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Weet iemand al wanneer dit apparaat algemeen verkrijgbaar zal zijn? Ik heb er eigenlijk z.s.m. een paar nodig.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Damic schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:45:
Er was nog geen topic van maar ik den kwel dat er een paar gebruikers hier zijn (behalve ik en Raven dan).
Zeker! Ik ook. Zelfs reviewtje gemaakt: JetKVM review door RobbyTown

@ernstoud heeft hem ook in elk geval :).

@ocf81 nog onbekend nadat alles de rug is ergens op Kickstarter voorbij zien komen. Meest snelle is denk ik. Nieuw account kickerstarter en weer bestellen...

[ Voor 17% gewijzigd door RobbyTown op 10-05-2025 10:59 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:14
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:12:
Weet iemand al wanneer dit apparaat algemeen verkrijgbaar zal zijn? Ik heb er eigenlijk z.s.m. een paar nodig.
Ik heb er een via de kickstarter besteld, en levertijd was iets meer dan een maand (25 maart besteld, 6 mei geleverd). Dat is niet bepaald zsm helaas, maar voor mij te doen.

Ik gebruik hem bij het beheren van wat thuis servertjes, zodat ik niet continu met schermen en toetsenborden hoef te slepen als ik bios instellingen wil aanpassen oid. En daar werkt ie perfect voor.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik vind kickstarter als verkoopkanaal maar niks. Ik wil gewoon de garantievoorwaarden die ik bij een winkel krijg.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
nicxz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:01:

Ik gebruik hem bij het beheren van wat thuis servertjes, zodat ik niet continu met schermen en toetsenborden hoef te slepen als ik bios instellingen wil aanpassen oid. En daar werkt ie perfect voor.
Hoe moet ik dat zien? Stel, je wil één van de thuisservers benaderen. Je sluit je JetKVM op die server aan en that's it? Is er ook een mooie manier om één JetKVM voor meerdere servers te gebruiken? Want ik neem aan dat je nu telkens de usb en hdmi kabel verwisselt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

GioStyle schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:11:
[...]

Hoe moet ik dat zien? Stel, je wil één van de thuisservers benaderen. Je sluit je JetKVM op die server aan en that's it? Is er ook een mooie manier om één JetKVM voor meerdere servers te gebruiken? Want ik neem aan dat je nu telkens de usb en hdmi kabel verwisselt?
Ik denk dat het een één op één verhaal is. Als je meerdere servers wil beheren moet je er dus meer dan één kopen.

PiKVM heeft daar nu een switch voor bedacht. Maar helaas is PiKVM wel tamelijk prijzig in vergelijking met JetKVM of BliKVM.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:14
[...]

Ja, precies dat. Ik plug de hdmi en usb-a kabel in, wacht tot de JetKVM een ip adres krijgt (dat laat ie zien op zijn scherm) en dan kan ik via de webbrowser die server beheren.

Meestal is dat natuurlijk niet nodig, zo'n server is prima te beheren via andere routes. Maar zoals ik zei, vooral voor bios instellingen vind ik het erg handig.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, toch maar een PiKVM aangeschaft voor de nieuwe server die ik ga bouwen. Als de JetKVM met PoE er straks is kan ik wellicht nog eens gaan nadenken over het inruilen ervan voor één of meer JetKVM's.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
nicxz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:01:
[...]

Ik heb er een via de kickstarter besteld, en levertijd was iets meer dan een maand (25 maart besteld, 6 mei geleverd). Dat is niet bepaald zsm helaas, maar voor mij te doen.

Wist niet dat het zoveel haast had :). Klopt dat is niet vandaag besteld morgen in huis. Maar wel sneller dan Amazon het een keer gaat verkopen in elk geval. Of ze moeten heel toevallig maandag ermee beginnen :p.

Garantie is inderdaad ook een dingetje. Zag in de comments dat er een paar al stuk waren hoe het dan met de garantie gaat geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
nicxz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Ja, precies dat. Ik plug de hdmi en usb-a kabel in, wacht tot de JetKVM een ip adres krijgt (dat laat ie zien op zijn scherm) en dan kan ik via de webbrowser die server beheren.

Meestal is dat natuurlijk niet nodig, zo'n server is prima te beheren via andere routes. Maar zoals ik zei, vooral voor bios instellingen vind ik het erg handig.
Dit is precies de reden voor mij geweest. Zonder de boel (scherm, muis, tv) aan te sluiten. Biosje flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:27
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:12:
Op de erg levendige JetKVM Discord server is gemeld dat het device eerst op JetKVM.com beschikbaar komt en dan op Amazon.

Maar keer op keer is dit verschoven, dus: Soon(tm).

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:05:
Ik vind kickstarter als verkoopkanaal maar niks. Ik wil gewoon de garantievoorwaarden die ik bij een winkel krijg.
Dan is KS niets voor jou, overigens verstuurt Jet bij een DOA e.d. een nieuwe begrijp ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
[...]

Ja, dan moet je er een multi-port KVM achter plaatsen en die dan via serial of toetscombinaties vanuit de JetKVM besturen. Op Discord staan voorbeelden.

Join Discord: https://jetkvm.com/discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat het een één op één verhaal is. Als je meerdere servers wil beheren moet je er dus meer dan één kopen.

PiKVM heeft daar nu een switch voor bedacht. Maar helaas is PiKVM wel tamelijk prijzig in vergelijking met JetKVM of BliKVM.
Nee dus, gewoon 1 JetKVM met een bestuurbare KVM multiport switch er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Nee dus, gewoon 1 JetKVM met een bestuurbare KVM multiport switch er achter.
Iets wat @Raven heeft en nog verder ging testen. En werkt het :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:16:
Hmm, toch maar een PiKVM aangeschaft voor de nieuwe server die ik ga bouwen. Als de JetKVM met PoE er straks is kan ik wellicht nog eens gaan nadenken over het inruilen ervan voor één of meer JetKVM's.
Ik ben beta tester voor de PoE JetKVM dus die versie komt er aan. Wel zijn er nu nog beperkingen, dus zeg maar dat het een alfa test is. Zo wordt mode B niet ondersteund, dus o.a. Mikrotik valt nu nog af. Toegezegd is dat de opmerkingen van de beta testers verwerkt worden in een tweede beta versie.

Met mijn TP-Link PoE switch werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Fijn dat er nu op Tweakers een topic is maar wordt vooral lid van Discord (https://jetkvm.com/discord) want er zijn zoveel aspecten dat alles hier herhalen eigenlijk overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ernstoud schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:39:
Fijn dat er nu op Tweakers een topic is maar wordt vooral lid van Discord (https://jetkvm.com/discord) want er zijn zoveel aspecten dat alles hier herhalen eigenlijk overbodig is.
Discord? Nee dank je. Discord is een schijtbedrijf dat heel onheus met persoonsgegevens omspringt en in het verleden ook gewoon heel valse taal in de ToS had staan om het tegendeel te suggereren. Ik zal daar nooit vrijwillig te vinden zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Ik heb ook de Gli.Net Comet aangeschaft, werkt ook heel goed. Heb er direct nog één besteld.

https://www.gl-inet.com/products/gl-rm1/

Ongeveer zelfde prijs als de JetKVM. Zelfde functionaliteit. Geen scherm maar wel 1 Gbps., heeft ook audio en hogere resoluties zijn mogelijk. Nadeel is dat de capaciteit voor virtual media (om een PC van te booten, bijvoorbeeld een OS image) feitelijk te klein is met ruim 5 Gb., de JetKVM heeft twee keer zoveel capaciteit. Een Windows 11 image is al te groot voor de Comet.

Een USB stick aan de Comet wordt in het Linux OS gemount, helaas werkt uitbreiden van die virtual media niet daarmee. Maar je kunt dus wel files heen en weer kopiëren. Handig als je remote over je tools wil beschikken bij beheer op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:42:
[...]

Discord? Nee dank je. Discord is een schijtbedrijf dat heel onheus met persoonsgegevens omspringt en in het verleden ook gewoon heel valse taal in de ToS had staan om het tegendeel te suggereren. Ik zal daar nooit vrijwillig te vinden zijn.
Prima. Dan zul je een hoop info over de JetKVM missen. Alle source staat overigens op GitHub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ernstoud schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:48:
[...]

Prima. Dan zul je een hoop info over de JetKVM missen. Alle source staat overigens op GitHub.
Maar goed dat je dan op een forum als dit ook met mede-gebruikers en -geïnteresseerden kan praten om er meer over te weten te komen :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:54:
[...]

Maar goed dat je dan op een forum als dit ook met mede-gebruikers en -geïnteresseerden kan praten om er meer over te weten te komen :)
Zeker. En als er vragen komen die op Discord beantwoord zijn zal ik ze zeker hier herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
RobbyTown schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Iets wat @Raven heeft en nog verder ging testen. En werkt het :) ?
Ik had toen alleen ff snel getest of de KVM-switch werkte (uitgebreid testen moet nog steeds :$ ) en dan dit vanaf Chrome Android (S20 FE 5G) een pc met W10 bedienen die erachter hing.

Was eerst ff bezig de KVM switch op Engels in te stellen, stond op Duits, maar via de webinterface van JetKVM was dat wel te doen. Krijg beeld en zowel muis (touchscreen S20 FE 5G) en ramplank (virtuele tb in JetKVM webinterface) doen het op de pc erachter en virtuele tb ook in KVM switch OSD. Al liep ik wel tegen een keyboard layout issue aan, maar zag op github dat er daar meer tegenaan lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 10-05-2025 17:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
[...]

Jup 1 op 1 zoals en IPMI van een server, je hebt per server dus 1 extra IPMI netwerk verbinding.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Damic schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:50:
[...]

Jup 1 op 1 zoals en IPMI van een server, je hebt per server dus 1 extra IPMI netwerk verbinding.
Zoals gezegd kun je met 1 JetKVM meerdere servers besturen met bijvoorbeeld deze:

https://www.orei.com/prod...th-rs-232-control-ukm-401

En de serial extension van JetKVM of zelf een kabeltje fabrieken met een TTL-serial adapter.

Is getest door iemand op Discord en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Wellicht is het zinvol om de titel van deze thread uit te breiden met NanoKVM en Gli.Net Comet? Alle drie ongeveer gelijke prijs en functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
ernstoud schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:25:
Wellicht is het zinvol om de titel van deze thread uit te breiden met NanoKVM en Gli.Net Comet? Alle drie ongeveer gelijke prijs en functionaliteit.
De NanoKVM zou ik zo ver mogelijk van weg blijven zolang ze niets fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Damic schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:27:
[...]

De NanoKVM zou ik zo ver mogelijk van weg blijven zolang ze niets fixen
[YouTube: NanoKVM: The S stands for Security]
Naar ik begrepen heb zijn de in dat filmpje genoemde issues opgelost. Dat is het risico als je YouTubers en andere influencers maanden voor de release al pre-release versies stuurt.

De reactie van de producent: https://github.com/sipeed/NanoKVM/issues/301

Neemt niet weg dat ik de NanoKVM het minst waardeer. Rare verkoopkanalen, 3D geprinte behuizing, gebruik van USB connectoren voor niet-USB signalen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Tailscale enabled op de Comet. Werkt goed, en remote via VPN is wel zo veilig. Mooie vervanger voor mijn erg dure Splashtop for Business abonnement.

De Comet heeft een 4-core processor, de JetKVM single-core. Met Tailscale en video processing wordt dat krap op de JetKVM.

Pagina: 1