Lupadi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:33:
[...]
Yes, dus dan moet ik ze toevoegen terwijl wij nog internet hebben (wat betekent dat ze overal bij kunnen) dat wilde ik eigenlijk niet

kan hem ook nog mee nemen naar het nieuwe huis en ze daar toevoegen om vervolgens hem terug te verhuizen, dat zou ook goed moeten gaan (toch)?
Hebben best een tijd waarin we al verhuisd zijn maar de nieuwe bewoners nog niet de sleutel hebben
Pas toevoegen zodra hun de sleutel en internet hebben, als je het netjes over wilt dragen heb je per definitie een periode dat beide toegang hebben. Hoe wil je ander overdragen ?
Ik neem aan dat bij die overdracht ook e.a.a. aan aanwezige slimme devices achterblijven (al dan niet met bestaande flows). Anders is heel die overdracht nutteloos.
Je zult dus in goed overleg dit moeten plannen:
1 Nieuwe bewoners toevoegen (eerst als gast, daarna Manager maken)
2 Overzetten van Homey én wifi devices op 'hun' wifi..
3 Controle van flows op accountgerelateerde carss (stuur pushbericht naar jantje -> pietje etc)
(Niet perse in deze volgorde)
Als je de Homey gaat verplaatsen m,oet je dat incl de huidige wifirouter doen, anders ben je de verbinding kwijt.
Ik heb e.e.a. zo opgebouwd dat móchten we verhuizen en móchten we de Homey achterlaten dat incl. de router netwerkbekabeling en aangesloten devices zal zijn. Anders gaat gewoon alles mee..
Ik heb niets wat helemaal niet werkt zonder Homey, je bent alleen de intelligentie van de verlichting, zonnescherm en verwarming enzo kwijt...