Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 18:59
We gaan binnenkort verhuizen, met de nieuwe bewoners afgesproken dat ik onze homey (2019) achterlaat. (daardoor mocht ik een nieuwe kopen voor ons nieuwe huis ;))

Nu zit ik er alleen mee wat is de beste manier om hem over te dragen? als ze hem in recovery mode aanzetten om te contacten met hun eigen wifi kunnen ze zichzelf dan ook owner maken? of moet ik ze eerst owner maken zodat ze het daarna kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
TKroon schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:49:
[...]

Kan allebei, maar ik zou de hue bridge adviseren. Het meest essentiële in je huis is verlichting, en als Homey ooit om wat voor reden dan ook niet werkt, kun je je Hue lampen nog met je telefoon bedienen. Tevens vind ik dat de scènes die in de bridge staan eenvoudig te starten zijn met Homey.
Ik ben heel tevreden met de Hue without the Bridge. Tenzij je de Hue Bridge al hebt staan, zou ik die investering zelf achterwege laten.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 11:58
TKroon schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:52:
[...]

Bij het indrukken van de schakelaar waarbij de verlichting uitschakelt, start Homey een zandloper “toiletbovenuitgezet” van vijf seconden, waarbij het openen van een deur of het detecteren van beweging niet resulteert in het aangaan van de verlichting als deze zandloper loopt. App heet Chronograph.

(Die zit toevallig niet in het screenshot hierboven omdat daar de schakelaar buiten het toilet zit ;) )
Welke kaart heb ik dan nodig om een stopwatch te starten waardoor / waarbinnen de flow van de deursensor niet start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:43
Daar heb je een App voor nodig, Chronograph of Countdown. De eerste heeft meer mogelijkheden, de laatste is wat eenvoudiger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Nu online
Goofyduck384 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:12:
[...]

Welke kaart heb ik dan nodig om een stopwatch te starten waardoor / waarbinnen de flow van de deursensor niet start?
In je flow van de deurschakelaar heb je dan zoiets:
- Als deur geopend
- En zandloper [naam] loopt nu niet (deze stap is dus extra)
- Dan licht aanmaken
En de zandloper start je met:
- Als schakelaar toilet ingedrukt
- Dan schakel licht uit/in
- Dan start zandloper [naam] met [5 seconden]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Lupadi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:26:
We gaan binnenkort verhuizen, met de nieuwe bewoners afgesproken dat ik onze homey (2019) achterlaat. (daardoor mocht ik een nieuwe kopen voor ons nieuwe huis ;))

Nu zit ik er alleen mee wat is de beste manier om hem over te dragen? als ze hem in recovery mode aanzetten om te contacten met hun eigen wifi kunnen ze zichzelf dan ook owner maken? of moet ik ze eerst owner maken zodat ze het daarna kunnen doen?
e.e.a staat hier beschreven :

https://community.homey.a...-setup-to-new-owner/36247

Als extra wat hier ook gemeld staat : evt wifi device die verbonden zijn met de Homey moeten óók over naar het nieuwe netwerk. Let op dat die dan ook dezelfde IP adressen krijgen. Anders is het best wel ff stoeien om de boel weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21
@Jpiek kan je bij homey je email wijzigen?
dan zou je die kunnen wijzigen naar de nieuwe gebruiker?
qua netwerk moet je dan wel zaken aanpassen maar als je mac adressen hebt met ip is dat ook zo te doen op een nieuwe router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Op het Homey forum staat :

For Homey, Just invite the new owner to your Homey like any other family member.
Then change the new user to manager from the settings- family.

dan kan de ander gewoon een eigen wachtwoord invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Hier een tevreden early 2019 Homey Pro gebruiker. Heb een vraag waar ik maar niet uit kom middels google:

Binnenkort krijg ik mijn eerste Matter producten binnen (duettes met Motionblinds Eve motoren).

De 2019 Homey pro heeft geen Matter en Thread aan boord, maar is het wel mogelijk om een losse Matter/Thread border router zoals de Aqara m3 hub op te nemen binnen Homey, en zodoende alsnog Matter devices aan te sturen vanuit Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30

Snippertje

Light up your life

Iemand die wellicht hierbij kan helpen?

Elke ochtend krijg ik de melding dat mijn Homey (2023) is gecrasht (rode ring). Ik heb een hoop getinkert, maar kom er niet achter wat het is. Wat ik nu heb gedaan is een flow aanmaken die om 23:55 reboot, in de hoop dat dit het oplost, vanochtend echter weer het probleem. Nu heel veel apps uninstalled, maar het is irritant omdat ik het niet zo 1,2,3 kan testen en er geen duidelijke logger aanwezig is. Wellicht iemand die kan helpen bij het pinpointen, of is een factory reset slimmer?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
Jpiek schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:53:
Op het Homey forum staat :

For Homey, Just invite the new owner to your Homey like any other family member.
Then change the new user to manager from the settings- family.

dan kan de ander gewoon een eigen wachtwoord invoeren...
Yes, dus dan moet ik ze toevoegen terwijl wij nog internet hebben (wat betekent dat ze overal bij kunnen) dat wilde ik eigenlijk niet :+ kan hem ook nog mee nemen naar het nieuwe huis en ze daar toevoegen om vervolgens hem terug te verhuizen, dat zou ook goed moeten gaan (toch)?
Hebben best een tijd waarin we al verhuisd zijn maar de nieuwe bewoners nog niet de sleutel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Lupadi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:33:
[...]

Yes, dus dan moet ik ze toevoegen terwijl wij nog internet hebben (wat betekent dat ze overal bij kunnen) dat wilde ik eigenlijk niet :+ kan hem ook nog mee nemen naar het nieuwe huis en ze daar toevoegen om vervolgens hem terug te verhuizen, dat zou ook goed moeten gaan (toch)?
Hebben best een tijd waarin we al verhuisd zijn maar de nieuwe bewoners nog niet de sleutel hebben
Pas toevoegen zodra hun de sleutel en internet hebben, als je het netjes over wilt dragen heb je per definitie een periode dat beide toegang hebben. Hoe wil je ander overdragen ?

Ik neem aan dat bij die overdracht ook e.a.a. aan aanwezige slimme devices achterblijven (al dan niet met bestaande flows). Anders is heel die overdracht nutteloos.

Je zult dus in goed overleg dit moeten plannen:

1 Nieuwe bewoners toevoegen (eerst als gast, daarna Manager maken)
2 Overzetten van Homey én wifi devices op 'hun' wifi..
3 Controle van flows op accountgerelateerde carss (stuur pushbericht naar jantje -> pietje etc)

(Niet perse in deze volgorde)

Als je de Homey gaat verplaatsen m,oet je dat incl de huidige wifirouter doen, anders ben je de verbinding kwijt.

Ik heb e.e.a. zo opgebouwd dat móchten we verhuizen en móchten we de Homey achterlaten dat incl. de router netwerkbekabeling en aangesloten devices zal zijn. Anders gaat gewoon alles mee..
Ik heb niets wat helemaal niet werkt zonder Homey, je bent alleen de intelligentie van de verlichting, zonnescherm en verwarming enzo kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
Jpiek schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:48:
[...]

Pas toevoegen zodra hun de sleutel en internet hebben, als je het netjes over wilt dragen heb je per definitie een periode dat beide toegang hebben. Hoe wil je ander overdragen ?

Ik neem aan dat bij die overdracht ook e.a.a. aan aanwezige slimme devices achterblijven (al dan niet met bestaande flows). Anders is heel die overdracht nutteloos.

Je zult dus in goed overleg dit moeten plannen:

1 Nieuwe bewoners toevoegen (eerst als gast, daarna Manager maken)
2 Overzetten van Homey én wifi devices op 'hun' wifi..
3 Controle van flows op accountgerelateerde carss (stuur pushbericht naar jantje -> pietje etc)

(Niet perse in deze volgorde)

Als je de Homey gaat verplaatsen m,oet je dat incl de huidige wifirouter doen, anders ben je de verbinding kwijt.

Ik heb e.e.a. zo opgebouwd dat móchten we verhuizen en móchten we de Homey achterlaten dat incl. de router netwerkbekabeling en aangesloten devices zal zijn. Anders gaat gewoon alles mee..
Ik heb niets wat helemaal niet werkt zonder Homey, je bent alleen de intelligentie van de verlichting, zonnescherm en verwarming enzo kwijt...
Alles dat achterblijft is Z-Wave/Zigbee op de Tado en zonnepanelen na (maar die is bedraad en/of werkt via account inlog).
het punt is precies dat we met de verhuizing de router mee nemen (hadden nog een prima deal op ons abbonement) dus vanaf de dag van verhuizing hebben we geen internet meer in dit huis en ik voel me er ook niet heel chill bij om random mensen maar toegang te geven tot mijn Homey zolang we er nog wonen.

Dus ik denk dat het dan mee nemen, vragen om account aan te maken overdragen en dan terug verhuizen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:27
Maak ze enthousiast om domotica te omarmen en wijs ze op fora en chatgpt en niet te moeilijk doen. Overdragen zo goed als het kan en ze er veel succes mee wensen. Garantie tot 1 uur na de sleuteloverdracht. Heb je dat goed afgesproken, dat wanneer het niet werkt, ze er zelf aansprakelijk voor zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
Idefix70 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:42:
Maak ze enthousiast om domotica te omarmen en wijs ze op fora en chatgpt en niet te moeilijk doen. Overdragen zo goed als het kan en ze er veel succes mee wensen. Garantie tot 1 uur na de sleuteloverdracht. Heb je dat goed afgesproken, dat wanneer het niet werkt, ze er zelf aansprakelijk voor zijn geworden?
Aangezien alles in principe ook zonder de Homey werkt maak ik mij daar niet zo veel zorgen over, als ze het niet willen mogen ze het er zelf uitslopen zal wel loslopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Lupadi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:33:
[...]

Aangezien alles in principe ook zonder de Homey werkt maak ik mij daar niet zo veel zorgen over, als ze het niet willen mogen ze het er zelf uitslopen zal wel loslopen
Ok, dus een overdracht 'hier is de login, succes ermee' dat is wat anders dan ik zou doen. Maar mijn setup is ook wat meer omvattend dan 'licht aan, licht uit' ;)

Dan idd gewoon meenemen, hun uitnodigen, manager maken en bij hun op de stoep zetten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 05-10 18:21
Source90 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:00:
Ik heb sinds kort het opladen voor de iPad met een flow geregeld (met Shelly Mini: is het normaal dat die dingen 50-60c zijn? Vind het een behoorlijke temperatuur).

Nu wil ik ook met een bewegingssensor de iPad aan laten gaan en heb dit met diverse flows geprobeerd:(push notificatie). Ik krijg de melding direct binnen en de iPad gaat aan alleen niet in de begeleide modus.
iPad heeft geen toegangscode. Iemand een idee hoe ik de melding ook in begeleide toegang binnen krijg zodat de iPad gewoon aan gaat in Dashboard?
Volgens mij moet je de iPad eerst in begeleidende modus zetten met de Homey app als ap op het scherm.
Ik heb dat geregeld met een Aqara FP2 sensor, verbonden in de Aqara app op de iPhone en in Homey de Homekit app geinstaleerd. In de Aqara app op de iPhone een automatiseringsregel gemaakt “IF SOMEONE IS APPROCHING THEN PUSH NOTIFICATIONS’ De Aqara app geeft dat door aan de Opdrachten app van de iPhone en die opdracht wordt in de Homekit app op de Homey herkend, waardoor het scherm van de iPad aan gaat en de Homey aop op het scherm staat. Misschien kan het ook anders, maar ik kreeg het niet op een andere manier aan de praat.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
Ik zoek goedkope sockets die goed fungeren als zigbee router (extender). Ik heb nu 02P en 02D tempsensors maar de ene heeft een veel tragere reactie en minder update momenten dan de ander (op ali gekocht bij 1 of andere official sonoff store maar dat zegt weinig, de ene zie ik als ewelink fabrikant in Homey staan en de ander als sonoff). Ik denk ook dat de signaalkwaliteit niet best is. Ik heb enkel een Homey pro, deze staat op een kast in het midden van het huis.

Ik wil uiteindelijk meer op Zigbee gaan zetten, ik heb een homewizard (oude kastje) en een ics2000. Deze 2 kastjes mogen op termijn het liefst eruit.

De Sonoff S60 zigbee, is op ali iets van 13-14 euro. Ook betrekkelijk compact al vraag ik me af of er 2 naast elkaar in een muurstopcontact gaan... of in een stekkerdoos. Anyway, zijn er betere alternatieven?

[ Voor 9% gewijzigd door PCJR op 14-07-2025 12:49 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik heb rondom een aantal Frient Smart Plug Mini 2's mede voor dat doel en die bevallen echt erg goed.
Maar zijn rond de 35,=

Alles naar zijn waarde, en zeker voor sockets die als router moeten fungeren wou ik geen 'goedkope prul'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Nu online
Hallo, heeft er iemand (goede) ervaringen met een windmeter die gekoppeld is aan Homey? Voor het zonnescherm merk ik dat de koppeling met KNMI weerlive.nl of te veel vertraging heeft of dat de windsterkte vaak niet overeenkomt met wat ik ervaar.
Ik heb ook een Somfy Tahoma gekoppeld om het zonnescherm te bedienen, maar de Somfy windmeters kunnen blijkbaar alleen rechtstreeks met een zonnescherm connecten en niet met de Tahoma dus die vallen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 19:35
Patrick_6369 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:52:
Hallo, heeft er iemand (goede) ervaringen met een windmeter die gekoppeld is aan Homey?
[...]
Ik heb een tijd een Netatmo weerstation gehad, maar tot 2 keer toe ging naar verloop van tijd de reflecterende laag van de windmeter bobbelen. Aangezien deze werkt met echo, gaat dat natuurlijk niet goed.

Nu alweer een aantal jaar in het bezet van een Alecto WS-5500. Deze op de kop getikt via iBOOD voor €149 en staat op een paal van 50/75cm met betontegel op mijn platte dak. Het koppelen kan makkelijker, maar als het werkt, dan werkt het ook. Het gaat via de Misol and Ecowitt app op Homey en WS View app op je smartphone (eenmalig instellen, werkt rechtstreeks via wifi).

[ Voor 15% gewijzigd door Sentitel op 14-07-2025 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:52
Ik probeer mijn Frient rookmelders aan Homey te koppelen, maar het lukt me niet om er meer dan 1 te koppelen. Ik kan de tweede resetten wat ik wil, maar het enige wat ik bereik (als ik al iets bereik) is dat hij al gekoppeld is. Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen? Toen ik ze in HA koppelde had ik er geen enkel probleem mee.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:03
PCJR schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:22:
Ik zoek goedkope sockets die goed fungeren als zigbee router (extender). Ik heb nu 02P en 02D tempsensors maar de ene heeft een veel tragere reactie en minder update momenten dan de ander (op ali gekocht bij 1 of andere official sonoff store maar dat zegt weinig, de ene zie ik als ewelink fabrikant in Homey staan en de ander als sonoff). Ik denk ook dat de signaalkwaliteit niet best is. Ik heb enkel een Homey pro, deze staat op een kast in het midden van het huis.

Ik wil uiteindelijk meer op Zigbee gaan zetten, ik heb een homewizard (oude kastje) en een ics2000. Deze 2 kastjes mogen op termijn het liefst eruit.

De Sonoff S60 zigbee, is op ali iets van 13-14 euro. Ook betrekkelijk compact al vraag ik me af of er 2 naast elkaar in een muurstopcontact gaan... of in een stekkerdoos. Anyway, zijn er betere alternatieven?
De Ikea tussenstekkers voldoen aan de Zigbee 3.0.1 standaard. Voelen misschien wat goedkoop aan qua klikgevoel van de schakelaar, maar Ikea verkoopt geen rotzooi als het gaat om elektronica. Daar zijn ze veel te voorzichtig in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Eigenaardig, ik heb 8 van die dingen in huis en het koppelen ging probleemloos.

Herstart / PtP van de Homey al geprobeerd ? Lost soms (of juist) de gekste problemen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Jpiek schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:31:

Herstart / PtP van de Homey al geprobeerd ? Lost soms (of juist) de gekste problemen op
PtP?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Jpiek schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:48:
Ik heb rondom een aantal Frient Smart Plug Mini 2's mede voor dat doel en die bevallen echt erg goed.
Maar zijn rond de 35,=

Alles naar zijn waarde, en zeker voor sockets die als router moeten fungeren wou ik geen 'goedkope prul'
Snap ik. maar ik vraag me af of er enig performance verschil zit in de Sonoff ZB plugs en die Frient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Jfwiet schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:31:
[...]

De Ikea tussenstekkers voldoen aan de Zigbee 3.0.1 standaard. Voelen misschien wat goedkoop aan qua klikgevoel van de schakelaar, maar Ikea verkoopt geen rotzooi als het gaat om elektronica. Daar zijn ze veel te voorzichtig in.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tretakt-stekker-smart-80540349/

Deze? Die zijn wel een stuk dikker, daar passen er wellicht geen 2 van naast elkaar? Prijs is uiteraard top, goedkoepr zelfs dan de Sonoff ZB sockets. Nadeeltje is hogere order kosten voor verzenden, winkel is heir wel ff vandaan :+

Ik zal de Sonoff sockets eens bestellen en testen iig, thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Pull-the-Plug : even een paar minuten stroomloos zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
PCJR schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:57:
[...]

Snap ik. maar ik vraag me af of er enig performance verschil zit in de Sonoff ZB plugs en die Frient :)
Sonoff kende ik toen nog niet, dus geen idee. Stabiliteit vind ik overigens minstens zo belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Jpiek schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:31:

Herstart gedaan en toen koppelde hij nummer 2. Nu ben ik bezig met nummer 3 en dezelfde ellende, ook na een herstart. Dus nu de stroom er maar eens vanaf. Ik had dit gisteren ook toen ik een tweede Lidl bewegingssensor toe wou voegen en dat snap ik nog, maar bij deze rookmelders? :|

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Zou geen verschil mogen maken natuurlijk.

Heb soms ook wel lopen etteren, maar niet met die frient..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Jpiek schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:43:
Zou geen verschil mogen maken natuurlijk.

Heb soms ook wel lopen etteren, maar niet met die frient..
Ach ja, shit happens. Het is inmiddels gelukt, al snap ik nog steeds niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvhooft
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:48
Hoe kan ik zo'n opbouw schakelaar van de screen aanpassen zodat het te automatiseren is met Homey?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJaoBospS9PdvrA714qTEty2aVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaQFmkWO6EvI39Ghg4Yar31n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:29
mvhooft schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:27:
Hoe kan ik zo'n opbouw schakelaar van de screen aanpassen zodat het te automatiseren is met Homey?

[Afbeelding]
Shelly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17

[Afbeelding]
Ik denk dat je zoiets als onderstaande zoekt?

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-rolluikschakelaar

Is ook gelijk homey compatible en niet afhankelijk van protocollen zoals WiFi die niks te zoeken hebben in een betrouwbare domotica omgeving (vind ik).

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvhooft
Venxir schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:10:
[...]

Is ook gelijk homey compatible en niet afhankelijk van protocollen zoals WiFi die niks te zoeken hebben in een betrouwbare domotica omgeving (vind ik).
Kan ik die in deze schakelaar inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:37

Ravhin

no <root>...

Voorzover het lijkt op wat ik thuis heb gehad: nee, dat past niet. Ik zou kijken voor een system55 opbouwdoos met screen flippers en daarachter je shelly/Robb ding.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:37

Ravhin

no <root>...

[...]

ik heb juist omdat ik veel Shelly spul heb mijn wifi erg goed gemaakt in huis, met 2,4 GHz kanaal voor Domotica. Uiteindelijk gaat het om een betrouwbare carrier en o.a. Bluetooth zijn dat zelden. Zigbee, als wifi-kloon werkt inderdaad ook erg goed mits je niet te veel afstand tussen de verschillende devices hebt.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
[...]

niet afhankelijk van protocollen zoals WiFi die niks te zoeken hebben in een betrouwbare domotica omgeving (vind ik).
YMMV, wifi is imho niet beter of slechter dan zigbee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:10

[Afbeelding]
Ik had dat soort schakelaars en heb ze vervangen door deze https://www.robbshop.nl/r...-2200w-z-wave-plus-fibaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:19
Ik probeer via Inside trends de ventilatorsnelheid van mijn airco's op of af te schalen. Dat ging even goed, maar nu kloppen de berekende waarden niet meer, en draait de airco ook 's nachts vol gas. Ik krijg 's nachts waardes van ruim beneden de -1000, terwijl ik echt niks teruglever op dat moment. Doe ik iets niet goed?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3r8ba69KA8wXk8UUueBz4hoGV20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Skxg3ZKZUjq5fHf6aZI8OEk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@robkrekel kloppen de tags wel die je gebruikt?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:19
TKroon schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:19:
@robkrekel kloppen de tags wel die je gebruikt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3v2kvC-LlzOJNjK7JQwW12dZl7w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gkXmIa3uvG2tjnZo3ZAyLslp.jpg?f=user_large

Volgens mij wel. Wat ik ook bijzonder vind is dat de meeste waarden die hier bij de tags staan getalsmatig hetzelfde zijn. 1337 of 6685 of varianten daarvan. Dit zijn de laatste waarden die doorgeven worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rhe3yR024LY6DCMTfpBFUPADmmw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/021UE4x77ODF9l2bls5gR6KO.jpg?f=user_large

Edit: Ik heb homewizard, waar de gegevens vandaan komen, herstart, en de waarden veranderen nu weer.
Shit in, shit out dus.

[ Voor 7% gewijzigd door robkrekel op 15-07-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
Hebben meer mensen hier een Homey i.c.m. een LG airco?
Wij hebben regelmatig de foutmelding "On/off not set" of andere communicatieproblemen. Ik moet hierna de LG app in Homey opnieuw opstarten en mijn credentials (die al ingevuld zijn) opnieuw bevestigen. Daarna werkt het weer naar behoren.

Behoorlijk irritant, zeker nu Homey door LG is overgenomen had ik gehoopt dat het vlekkeloos zou werken. Moet regelmatig (4x per week) de app resetten (inmiddels ook al paar keer verwijderd/opnieuw geïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Source90 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:32:
Wij hebben regelmatig de foutmelding "On/off not set" of andere communicatieproblemen. Ik moet hierna de LG app in Homey opnieuw opstarten en mijn credentials (die al ingevuld zijn) opnieuw bevestigen. Daarna werkt het weer naar behoren.

Behoorlijk irritant, zeker nu Homey door LG is overgenomen had ik gehoopt dat het vlekkeloos zou werken. Moet regelmatig (4x per week) de app resetten (inmiddels ook al paar keer verwijderd/opnieuw geïnstalleerd).
Ik ervaar de problemen niet in die mate, maar de LG app wordt zeer regelmatig (automatisch) herstart. Daarna werkt het wel weer. Dus dat mag zeker stabieler inderdaad.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
@Source90 @TKroon Ik ben bang dat het een LG probleem is. Ik ervaar hetzelfde met mijn LG TV dat hij niet reageert en na herstart van de app wel weer.
Heb als workaround een flow gemaakt die dagelijks de app herstart en nu gaat het meestal wel goed.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:40
Source90 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:32:

Beetje botte bijl optie: kan je niet via een flow de app elke nacht herstarten? Of moet je iedere keer je gegevens invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:18
Hij is er helaas weer uit geklapt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SFOGlaYinIJZ53o6yo8C2cN6Kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRnpCDhdsZ1QRkTcZDLRHrYI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPRe79RoLcw08sHlZFfo3NJ6yRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygGbY2xXH8jDq9PvQ2M5SKFk.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ga eens aan de slag met een flow voor resetten, dank voor de tips!

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 15-07-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Is het ook mogelijk om de grafieken die je met een premium abonnement in Homewizard Energy ziet zichtbaar te krijgen in Homey? Zou wel fijn zijn, want dan heb ik alles op 1 plek en Homey Energy ondersteunt nog geen dynamische tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:24:
Iemand die wellicht hierbij kan helpen?

Elke ochtend krijg ik de melding dat mijn Homey (2023) is gecrasht (rode ring). Ik heb een hoop getinkert, maar kom er niet achter wat het is. Wat ik nu heb gedaan is een flow aanmaken die om 23:55 reboot, in de hoop dat dit het oplost, vanochtend echter weer het probleem. Nu heel veel apps uninstalled, maar het is irritant omdat ik het niet zo 1,2,3 kan testen en er geen duidelijke logger aanwezig is. Wellicht iemand die kan helpen bij het pinpointen, of is een factory reset slimmer?
Iemand nog tips? Ik heb 2 dagen gehad dat hij bleef werken, maar nu toch weer een red ring of death... Begint langzaamaan een 400 euro kostende grap te worden. En zit eraan te de en toch weet home assistant ernaast te gaan draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57
@Snippertje heb je support al ingeschakeld?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ja toevallig vandaag gedaan, nog geen bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Ik heb een Nanoleaf set aan Homey gekoppeld, en heb daarop een scene draaien via de Nanoleaf native iOS app. Nu heb ik in dezelfde ruimte een Zigbee LEDstrip die ik mee zou willen laten gaan met de (gemiddelde) kleur van de Nanoleaf hexagons. Hoe zou ik dit het beste kunnen doen middels advanced flow?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:29
@Snippertje Heb je ook al een keer de Homey aan de pc gekoppeld en opnieuw de software geïnstalleerd.
Dat schijnt ook soms te helpen bij problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

mike123 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:20:
@Snippertje Heb je ook al een keer de Homey aan de pc gekoppeld en opnieuw de software geïnstalleerd.
Dat schijnt ook soms te helpen bij problemen.
Kwam support nu ook mee inderdaad. Dus dat ga ik morgen of van het weekend even doen. Ze konden me ook melden dat de Asus WRT community app frequent crasht, dus die even disabled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:29
Snippertje schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:36:
[...]

Kwam support nu ook mee inderdaad. Dus dat ga ik morgen of van het weekend even doen. Ze konden me ook melden dat de Asus WRT community app frequent crasht, dus die even disabled.
Hopelijk werkt dat. Kans is groot van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ik heb de 02D en 02P temp sensoren nu dichtbij de Homey gezet. Aangemeld via de Sonoff official (StyraHem) app, maar eens erna gedaan via de Sonoff Zigbee (Johan).

Steeds hetzelfde, de 02D geeft veel minder vaak en trager een update door dan de 02P. Ik heb een paar extra 02D en 02P sensoren besteld om te kijken wat die doen :)

Vervelende is dat een trigger, een push melding, bij bijvoorbeeld " temp komt boven de 25 graden" , door de 02P veel eerder komt dan van de 02D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Vraagje, ik krijg elke dag op de tijdlijn op exact 13:37u (toevallig?) het volgende "All-blok klaar!" en "Any-blok klaar!".

Ik heb alleen geen idee waar dit vandaan komt...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Fairy schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:40:
Vraagje, ik krijg elke dag op de tijdlijn op exact 13:37u (toevallig?) het volgende "All-blok klaar!" en "Any-blok klaar!".

Ik heb alleen geen idee waar dit vandaan komt...?
code:
1
2
3
You created your first Advanced Flow and saved it.

it contains on LEET time … 13u37 one trigger with two notifications

https://community.homey.a...ne-template-example/65661

[ Voor 6% gewijzigd door Jpiek op 17-07-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jpiek schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:48:
[...]

code:
1
2
3
You created your first Advanced Flow and saved it.

it contains on LEET time … 13u37 one trigger with two notifications

https://community.homey.a...ne-template-example/65661
Held! Ik heb mijn solar virtual device flow (mijn eerste) erbij gepakt en onderin stond net buiten beeld allerlei voorbeeldspul. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ja, dat is wel een onhandig iets wat advanced flow de eerste keer meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:17

megaleo

Special member

Fairy schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:37:
[...]

Held! Ik heb mijn solar virtual device flow (mijn eerste) erbij gepakt en onderin stond net buiten beeld allerlei voorbeeldspul. Dank!
Whaha. Ja die had ik ook en snapte er de ballen van. Nu eens door mijn flows gegaan en opeens viel mij er 1 op waar ik nog een eind naar beneden kon scrollen. En warempel daar stond die ook! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Ik heb best wat flows die van meerdere apparaten de status controleert en doorgeeft. De sub-flows zijn daarbij allemaal identiek, alleen er moet steeds een ander pushbericht gestuurd worden op basis van het device wat een melding geeft.

Is daar een makkelijkere manier voor dan hier onder? Kan je op de één of andere manier de naam van de device die een melding geeft als label in het pushbericht meegeven bijvoorbeeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqYNYkRpCFUaIA_msSnCnisy2hY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WyP9YIO48MbMaX54ivch4K5x.png?f=fotoalbum_large

Kan me niet voorstellen dat er geen makkelijkere manier is dan dit... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpiek
Maak een Flow voor het versturen van het pushbericht met als Trigger is gestart met tekstlabel en als label geef je het device naar mee.

Ik gebruik dat voor mijn brandalarm om te weten welke rookmelder is afgegaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idefix70
Ik dacht aan homeyscript of zelfs een app ontwikkelen maar daar ben ik al dagen mee aan het worstelen dus begin eens met een script. Chatgpt kan daar geweldig bij helpen en die komt met dit antwoord ter illustratie:

Ja, dit kan zeker eenvoudiger met HomeyScript of een slimme flow met een tag-lijst, zodat je niet voor elk raam afzonderlijk een blok nodig hebt. Hieronder twee alternatieven:

---

🔁 Oplossing 1: Eén HomeyScript met loop door sensoren

Je maakt een logica variabele contactSensorsOpen, en vult deze via script. Vervolgens stuur je één pushbericht met alle open ramen/deuren.

✏️ HomeyScript:

// Lijst van sensoren en hun beschrijvingen
const sensors = [
{ name: 'Raamsensor woonkamer', deviceId: 'xxx', label: 'woonkamerraam' },
{ name: 'Raamsensor werkkamer D', deviceId: 'yyy', label: 'werkkamer D' },
{ name: 'Raamsensor werkkamer M', deviceId: 'zzz', label: 'werkkamer M' },
{ name: 'Raamsensor badkamer', deviceId: 'aaa', label: 'badkamerraam' },
{ name: 'Balkondeur slaapkamer', deviceId: 'bbb', label: 'BALKONDEUR' },
{ name: 'Raamsensor logeerkamer', deviceId: 'ccc', label: 'logeerkamerraam' },
{ name: 'Raamsensor sportkamer', deviceId: 'ddd', label: 'sportkamerraam' }
];

let openSensors = [];

for (const s of sensors) {
let device = await Homey.devices.getDevice({ id: s.deviceId });
if (device.capabilitiesObj['alarm_contact']?.value === true) {
openSensors.push(s.label);
}
}

if (openSensors.length > 0) {
let message = 'De volgende ramen/deuren staan nog open: ' + openSensors.join(', ');
await Homey.notifications.createNotification({ text: message });
await Homey.flow.sendPushNotification({ user: 'marlon_user_id', message });
}

> ❗ Vervang de deviceId-velden door de echte apparaat-ID’s (kun je ophalen via een script of de dev tools).

---

⚙️ Oplossing 2: Eén Advanced Flow met Group App

Gebruik de Group app:

1. Maak een groep met alle raam/deursensoren.

2. Trigger bij “laatste persoon vertrekt” (zoals je nu doet).

3. Voeg een IF toe: als groep “contact alarm” aan is.

4. Stuur één push: “Er staat nog een raam of deur open!”.

> Minder gedetailleerd, maar veel simpeler in onderhoud.

---

✅ Advies

Wil je per sensor detail? → Gebruik oplossing 1 (HomeyScript).

Wil je snel en simpel weten of iets open is? → Gebruik oplossing 2 (Group app).

Laat weten welke route je kiest, dan help ik je eventueel met IDs of scriptinrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Nu online
Jpiek schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:50:
Maak een Flow voor het versturen van het pushbericht met als Trigger is gestart met tekstlabel en als label geef je het device naar mee.

Ik gebruik dat voor mijn brandalarm om te weten welke rookmelder is afgegaan
Zou je dit wat specifieker willen uitleggen? Ik snap namelijk geen fluit van deze triggers "deze flow is gestart met...". Ik snap niet hoe ze werken, wat de specifieke use case is... En een goede uitleg op internet kan ik ook niet vinden.
Heel erg bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Patrick_6369 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:47:
[...]

Zou je dit wat specifieker willen uitleggen? Ik snap namelijk geen fluit van deze triggers "deze flow is gestart met...". Ik snap niet hoe ze werken, wat de specifieke use case is... En een goede uitleg op internet kan ik ook niet vinden.
Heel erg bedankt alvast!
Haha, ik dacht het zeflde. Heb het gevoel dat @Jpiek de juiste oplossing heeft, maar geen idee hoe ik het zou moeten implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-10 22:20
Hallo, sinds vandaag heb ik een Homy Pro en zou graag jullie hulp willen bij de installatie van mijn Homewizard P1 meter.

In de Homey app heb kun je kiezen uit 2 versies p1 meter. Als ik Homey laat zoeken krijg ik de melding dat geen van beiden gevonden worden. Ter info: de API staat ingeschakeld in de Homewizard app.

Het vreemde is dat de sockets en watermeter wel worden gevonden.

Iemand een idee waarom de P1-meter niet gevonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvhooft
Eriq schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:02:
Hallo, sinds vandaag heb ik een Homy Pro en zou graag jullie hulp willen bij de installatie van mijn Homewizard P1 meter.

In de Homey app heb kun je kiezen uit 2 versies p1 meter. Als ik Homey laat zoeken krijg ik de melding dat geen van beiden gevonden worden. Ter info: de API staat ingeschakeld in de Homewizard app.

Het vreemde is dat de sockets en watermeter wel worden gevonden.

Iemand een idee waarom de P1-meter niet gevonden wordt?
Staat de 'Lokale API' aan van de P1 meter?
Dit kun je zien in de instellingen van de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
Ja, die staat aan in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriq
Gevonden.

P1meter eruit en er weer in was de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:55
Eriq schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:51:
Gevonden.

P1meter eruit en er weer in was de oplossing
Omdat je er nu mee start zou ik direct beginnen met de P1 APIv2. De lokale api setting in de HomeWizard app kan dan uit (hoeft niet). Voor de P1 APIv2 zal je eenmalig de button op P1 meter moeten indrukken.

De huidige gekozen P1 versie kan je verwijderen vanuit Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:36:
[...]

Al een tijdje met support in de weer en nog geen oplossing. Andere power adapter leek eerst te werken, maar zodra ik een beetje flow inzet dan crasht hij of reboot hij.

De updates van de afgelopen tijd lijken wel iets te helpen, maar daardoor weet ik eigenlijk nog minder, want ik kan niet uitsluiten dat het dan de power adapter was.

Wel heel irritant, om minder te hoeven rroubleshooten was ik overgestapt vanaf HA en nu dit. Wellicht heb ik gewoon pech, maar jammer is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
Dat zou ik niet zo accepteren. Wij hebben allemaal perfect werkende apparaten. Dus ik zou zeggen de verkoper duidelijk maken dat je een ondeugdelijk product hebt gekregen. Repareren binnen 14 dagen of ander a een nieuwe of geld terug. Simpel.
Snippertje schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:32:
[...]
Wel heel irritant, om minder te hoeven rroubleshooten was ik overgestapt vanaf HA en nu dit. Wellicht heb ik gewoon pech, maar jammer is het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jpiek
1ste flow Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_K-Wj88kRDUi1PPjgmdYGYtiIfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YMleM0waH780DdxuI4va49cc.png?f=fotoalbum_large

2de flow die je oproept (dd_brandalarmmelding):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rU9rb94S0jYFq6rprzXkPt57F14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EYqBJGx4eJPC1e7GnHPIB9c.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: voorbeeld van een deel zoals ik hem gebruik (doe uiteraard veel meer in de eerste flow)

[ Voor 7% gewijzigd door Jpiek op 24-07-2025 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Nu online
Thanks, @Jpiek! Dus de yag "@Naam" uit de eerste flow wordt de tag "@Start waarde" uit de tweede, waardoor je een generieke flow kunt maken, in plaats van voor ieder apparaat een losse flow met een losse melding moet maken. En als je een apparaat toevoegt, werkt het in dit geval automatisch, omdat je eerste flow je hele huis omvat.

Nu probeer ik jouw flow na te bouwen in mijn Homey, maar vind ik de start-kaart "Een alarm ging aan" helemaal niet. Ik heb alleen deze kaarten, of hoe kom ik daar nu aan? Ik heb een Homey 2023 overigens.
Natuurlijk moet de flow getriggerd worden bij de eerste rookmelder en niet pas als ze allemaal aanstaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIJgf2oks65HIFiz8IxQlKnxEZA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Qn0EOaHTKCFt07OeaovqPEa4.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Patrick_6369 op 25-07-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Het is 'een' alarm ging aan, dus maakt niet uit welke (mits van het opgegeven type) en idd. meteen bij de eerste :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZueZR35PgbLIzQQJOxKswTt8_Is=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HGDLDx61LeP32tXHoHqm14uO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKf6FQ8y12jWxNfdsWWB8KNJlJY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xJ1GWoyLYbuOEWJMn53g0cFy.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Nu online
Jpiek schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:54:
Het is 'een' alarm ging aan, dus maakt niet uit welke (mits van het opgegeven type) en idd. meteen bij de eerste
Ik zie het al, het is een vertaalfout. Ik heb de taal eens even op Engels gezet en daar heten de kaarten "Any device... " maar in het Nederlands is het 'Elk apparaat..."
Eens even kijken waar ik dit kan melden, want wel irritant als de vertaalafdeling dit vaker fout doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hUMsy_h4F8VelCGKHl2KKiSe7s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/T6Qw5WhqMBtV9OZhPumsg878.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jpiek
Die vertaalfouten heb je idd veel meer bij Homey... Overweeg om hem naar Engels te zetten, maar ik wet niet wat dat met al mijn bestaande flows doet eigenlijk...

De trigger When (Wanneer) wordt Als in het Nederlands (Indien) niet heel vanzelfsprekend en waar bijna iedereen in het begin over struikelt. When is een gebeurtenis en Als is een conditie/voorwaarde...

Persoonlijk zou k met terugwerkende kracht de vertaler ontslaan als ik bij Atom zou werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Mooie oplossing!

Ik zit even te puzzelen hoe ik zoiets kan instellen voor mijn flow die 's avonds kijkt of er nog ramen open staan. Hij doet dat nu standaard om 23:00.

Maar als ik "Een contact alarm is aan" op het hele huis wil checken, geeft Homey alleen de optie "Alle alarmen staan aan". Dat lijkt mij niet de weg...

EDIT: zit bij meer situaties met dat probleem. Bijvoorbeeld ook bij: ALS het gaat over 10 minuten regenen EN er is een contactalarm wat af gaat THEN stuur bericht met daarin de naam van het contactalarm.

Ik krijg die "AND any alarm is on" er niet in, omdat ik alleen de optie "All alarms are turned on" kan vinden...

[ Voor 33% gewijzigd door Dav0s op 28-07-2025 12:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 19:38
Ik denk misschien te makkelijk maar ik heb deze flows:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCCopJqQ0dWrnh7qhFIY_aO5D2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqJN2FdifU0f5GnmdAFWpzr0.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb een notificatie flow die aangeroepen wordt op het moment dat er beweging is in mijn huis, behalve als er beweging in de gang is en mijn stofzuiger rijdt rond. Ook negeer ik de bewegingsmeldingen van mijn camera aangezien het best druk voor mijn voordeur is.

De tweede is als er een deur of raam open gaat terwijl er niemand thuis is wordt er een notificatie gestuurd, bij de voordeur stuurt de camera nog een plaatje. Mijn deurbel is ook een contact sensor dus daar heb ik een uitzonderingen voor gemaakt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een flow "er is beweging - er is niemand thuis - meldt iets" over het algemeen prima werkt zonder scripts of andere moeilijke dingen.

Wat betreft open ramen, die is wat ingewikkelder maar ik gebruik daar wel een script voor wat alle sensoren uitleest en de ramenstatus in een variabele zet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imvPs9_K2QEoMwmeVY6knKUY_mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jeg7FzCL50BS5iFqohpiYElG.jpg?f=fotoalbum_large
Code voor de open ramen is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
// Lijst met open ramen
let arrRamen = [
 "Raam1",
 "Raam2",
 "Raam4",
 "etc...." 
];
let arrOpenRamen = []
let objDevices = await Homey.devices.getDevices();
for (let objDevice of Object.values(objDevices)) {
  if (arrRamen.some(naam => objDevice.name.includes(naam)) && objDevice.capabilitiesObj.alarm_contact.value == true) {
    arrOpenRamen.push(objDevice.name)
  }
}
if (arrOpenRamen.length < 1){arrOpenRamen[0]="niets"}

function formatList(arr) {
  if (arr.length === 0) return "";
  if (arr.length === 1) return arr[0];
  if (arr.length === 2) return arr[0] + " en " + arr[1];
  return arr.slice(0, -1).join(", ") + " en " + arr[arr.length - 1];
}

let strReturn = formatList(arrOpenRamen)
if (strReturn != "niets"){
  if (arrOpenRamen.length > 1){strReturn = strReturn + " zijn open"}
  else {strReturn = strReturn + " is open"}
  return strReturn  
}else{
  return ""
}

Zo heb je dus op elk moment van de dag een overzicht van je open ramen die bijgewerkt wordt op het moment dat je een raam open of dicht doet. Ik gebruik de variabele dan weer in allerlei andere flows, bijvoorbeeld als ik wegga of ga slapen, dan krijg ik een melding welke ramen nog open staan.

Homey is leuk speelgoed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Wow, dit vind ik echt handige nieuwe functionaliteit:
https://homey.app/en-us/n...-values-and-multi-select/

Geen timers meer nodig voor wasmachine- , vaatwasser- enz. enz. flows!

d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 31-07-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:28
NaN schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:27:

Ook handig voor de zonwering, binnenkort de flows maar eens aanpassen. Ik stuur die aan o.a. op basis van het vermogen van mijn zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T

Dit kan je al een tijdje met Device Capabilities, zelfs met status, dus als een knop al 15 minuten aanstaat. Of als de Sonos al zolang aan het afspelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

s3n

Behalve als je de homey pro 2019 hebt. Dan heb je helaas weer pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
s3n schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:51:
[...]

Behalve als je de homey pro 2019 hebt. Dan heb je helaas weer pech
https://homey.app/en-us/a...ties/Device-Capabilities/
Deze kan het dus ook. En volgens mij ook voor 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 20:28
Dit is al de zoveelste nieuwe functionaliteit in de afgelopen maanden die niet beschikbaar komt voor de Homey Pro 2019. Het is wel duidelijk dat early adopters in de steek gelaten worden. Als je niet weer een nieuwe Homey koopt, ben je bedankt. Iedereen in mijn omgeving heeft Home Assistant en verklaart me voor gek dat ik een Homey heb. Het wordt steeds moeilijker die overstap niet te maken... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

therealwheely schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:56:
Dit is al de zoveelste nieuwe functionaliteit in de afgelopen maanden die niet beschikbaar komt voor de Homey Pro 2019. Het is wel duidelijk dat early adopters in de steek gelaten worden. Als je niet weer een nieuwe Homey koopt, ben je bedankt. Iedereen in mijn omgeving heeft Home Assistant en verklaart me voor gek dat ik een Homey heb. Het wordt steeds moeilijker die overstap niet te maken... :-(
Ik heb HA geprobeerd, ik vond het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
NaN schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:11:
[...]

Ik heb HA geprobeerd, ik vond het niks.
Op zich is HA geweldig, maar veel minder intuïtief dan Homey. Vandaar dat ik naar Homey ben gegaan. Maar ik vind het wel slecht van Athom dat ze dit soort dingen niet naar de 2019 versie brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Aziraphale schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:07:
[...]

Op zich is HA geweldig, maar veel minder intuïtief dan Homey. Vandaar dat ik naar Homey ben gegaan. Maar ik vind het wel slecht van Athom dat ze dit soort dingen niet naar de 2019 versie brengen.
Ja, daar heb je wel gelijk in, dat HA op zich prima is. Maar ik heb zelf toch liever de interface en de manier van flows maken van Homey.

En deze nieuwe functionaliteit is leuk, maar ik kon eigenlijk al jaren zonder, dmv timers en variabelen. :P Maar, ik ga toch wel een aantal flows even aanpassen, is wat overzichtelijker.

[ Voor 16% gewijzigd door NaN op 01-08-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 16:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dank!

Ik zocht mij al een slag in de rondte.

Ik ga echt geen nieuwe kopen, dan maar een wat ingewikkelde flow. O-)

Ook lullig voor de 2e hands markt. Niemand koopt meer een 2019 met deze beperkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Ik snap de frustratie, maar nieuwe functionaliteit bij een +6 jaar oude device 'eisen'... Mja..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:56

DexterDee

I doubt, therefore I might be

NaN schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:49:
Ja, daar heb je wel gelijk in, dat HA op zich prima is. Maar ik heb zelf toch liever de interface en de manier van flows maken van Homey.
Home Assistant automations zijn inderdaad een draak, zeker als het ingewikkeld wordt. Vind ik ook totaal niet overzichtelijk.

Dat gezegd hebbende, de officiële Node-Red add-on integreert volledig in HA en die werkt dan weer fantastisch. En zeg nou zelf, dit lijkt toch wel erg op de Homey Advanced Flow builder?

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/diyfuturism.com/wp-content/uploads/2017/12/Screen-Shot-2017-12-14-at-7.49.36-PM.png?resize=835%2C540&ssl=1

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Archie_T schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:14:
Ik denk misschien te makkelijk maar ik heb deze flows:
[Afbeelding]
Ik heb een notificatie flow die aangeroepen wordt op het moment dat er beweging is in mijn huis, behalve als er beweging in de gang is en mijn stofzuiger rijdt rond. Ook negeer ik de bewegingsmeldingen van mijn camera aangezien het best druk voor mijn voordeur is.

De tweede is als er een deur of raam open gaat terwijl er niemand thuis is wordt er een notificatie gestuurd, bij de voordeur stuurt de camera nog een plaatje. Mijn deurbel is ook een contact sensor dus daar heb ik een uitzonderingen voor gemaakt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat een flow "er is beweging - er is niemand thuis - meldt iets" over het algemeen prima werkt zonder scripts of andere moeilijke dingen.

Wat betreft open ramen, die is wat ingewikkelder maar ik gebruik daar wel een script voor wat alle sensoren uitleest en de ramenstatus in een variabele zet:
[Afbeelding]
Code voor de open ramen is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
// Lijst met open ramen
let arrRamen = [
 "Raam1",
 "Raam2",
 "Raam4",
 "etc...." 
];
let arrOpenRamen = []
let objDevices = await Homey.devices.getDevices();
for (let objDevice of Object.values(objDevices)) {
  if (arrRamen.some(naam => objDevice.name.includes(naam)) && objDevice.capabilitiesObj.alarm_contact.value == true) {
    arrOpenRamen.push(objDevice.name)
  }
}
if (arrOpenRamen.length < 1){arrOpenRamen[0]="niets"}

function formatList(arr) {
  if (arr.length === 0) return "";
  if (arr.length === 1) return arr[0];
  if (arr.length === 2) return arr[0] + " en " + arr[1];
  return arr.slice(0, -1).join(", ") + " en " + arr[arr.length - 1];
}

let strReturn = formatList(arrOpenRamen)
if (strReturn != "niets"){
  if (arrOpenRamen.length > 1){strReturn = strReturn + " zijn open"}
  else {strReturn = strReturn + " is open"}
  return strReturn  
}else{
  return ""
}

Zo heb je dus op elk moment van de dag een overzicht van je open ramen die bijgewerkt wordt op het moment dat je een raam open of dicht doet. Ik gebruik de variabele dan weer in allerlei andere flows, bijvoorbeeld als ik wegga of ga slapen, dan krijg ik een melding welke ramen nog open staan.

Homey is leuk speelgoed!
Mooie oplossing! Uitdaging is bij mij dat de tijd een trigger moet zijn (dus ALS tijd = 23:00 EN één van de alarmen gaat af DAN stuur melding met naam van het alarm). Maar de EN kaart voor het hele huis is "All alarms are turned on".

Dat klinkt of ie alleen triggered als alle alarmen tegelijk af gaan :+

Zelfde probleem met de melding als het regent. De start-trigger moet zijn dat het over 10 minuten gaat regenen.

Het kan technisch gezien wel andersom, maar die ramen gaan veel vaker open dan dat ze moeten triggeren. Beetje zonde om ze dan de hele tijd allemaal flows te laten starten terwijl dat alleen noodzakelijk is als het bijna gaat regenen (of 23:00 is).

Waarom hebben ze geen "AND any device's alarm turned on"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:40
Jpiek schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:08:
[...]

Ik snap de frustratie, maar nieuwe functionaliteit bij een +6 jaar oude device 'eisen'... Mja..
Wanneer is men begonnen met uitleveren van de '23, ergens in '24 toch :?
Dus de 2019 is tot 2022 en mogelijke ver in 2023 als nieuw verkocht lijkt me. Dan is het ineens kort toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Dav0s schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:57:
[...]

Mooie oplossing! Uitdaging is bij mij dat de tijd een trigger moet zijn (dus ALS tijd = 23:00 EN één van de alarmen gaat af DAN stuur melding met naam van het alarm). Maar de EN kaart voor het hele huis is "All alarms are turned on".

Dat klinkt of ie alleen triggered als alle alarmen tegelijk af gaan :+

Zelfde probleem met de melding als het regent. De start-trigger moet zijn dat het over 10 minuten gaat regenen.

Het kan technisch gezien wel andersom, maar die ramen gaan veel vaker open dan dat ze moeten triggeren. Beetje zonde om ze dan de hele tijd allemaal flows te laten starten terwijl dat alleen noodzakelijk is als het bijna gaat regenen (of 23:00 is).

Waarom hebben ze geen "AND any device's alarm turned on"?
Snap ik je niet als ik het volgende zeg?
Mijn flows die ik hierboven noem die zetten een variabele naar het de tekst
"Achter 2 en Achter 3 zijn open"
Dus als je de volgende flow maakt bent je er toch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwN3_8BGFjuSZWm3gpvtZhFMykc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hG4lmGKlrLuiW5KWx0YeLYy8.jpg?f=fotoalbum_large
<edit>
Dit was onzin
</edit>

[ Voor 15% gewijzigd door Archie_T op 01-08-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
ybos schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:39:
Dus de 2019 is tot 2022 en mogelijke ver in 2023 als nieuw verkocht lijkt me. Dan is het ineens kort toch?
Windows 95 werd ook lang na 95 nog verkocht. Ik kijk wel altijd naar de releasedatum.

Maar goed, tegen bijbetaling zou ik begrijpen, gratis niet. Je koopt imho as-is, nieuwe functies is mooi, maar niet te eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 15:22
Ik probeer al een aantal maanden een vrij simpele flow werkend te krijgen, maar het lukt me niet. Wellicht dat iemand me wil helpen. Het probleem met de flows (een 'goedemorgen-flow' en een 'weltrusten-flow' die allebei handmatig moeten worden gestart, en een 'de eerste persoon komt thuis-flow' en 'de laatste persoon verlaat het huis-flow' die automatisch worden gestart) is dat de slimme stekkers (zo'n 20 Tapo P115's en nog 2 of 3 LSC's die via Tuya zijn gekoppeld) nooit allemaal aan- of uitgaan als je dat wel mag verwachten.

Het is ook niet zo dat telkens dezelfde niet reageren, het is telkens weer een andere die het nalaat. Ik dacht eerst dat ik niet 10 of 20 apparaten tegelijk kon aansturen, vandaar dat ik telkens een vertraging van 1 seconde heb ingebouwd. En een herhaling voor het geval het de eerste keer niet is gelukt. Maar dat maakt allemaal geen verschil. Het gekke is dat alle verlichting wel altijd aan-/uitgaat zoals bedoeld. Dus teveel signalen tegelijk versturen is dan wellicht toch geen probleem. Kan iemand me op weg helpen? Alle ideeën worden zeer gewaardeerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcVSCBTa59roQhdRmH-SeQmXQoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iI5HgR0c9V34ZxcLBvHGjhKW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgzHdDyGLPUlm9HxgEhxnyj2blo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3lVfK7hjChluZRqXkfa8EpC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZVVpLclpS1eMEEh5An85fzpzHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5A04teaRkJkBCjZIqdYc00rf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWG9ee02RhxP6F_01vjTi-5xRJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ORTrw8jUYVx1VsBTw4WAflK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
probeer te deduceren wat er gebeurt (of niet gebeurt) :

- alleen niet uit ? Of ook niet aan ?
- Specifieke devices (stekker, andere devices, alleen Zigbee, alleen WiFi ?)

Ga, al is het voor de test, loggen, maak een timeline notification voor alle kaarten zodat je weet welke wel en iet uitgevoerd word. (of beter, installeer simple (sys) log, is ff werk maar heb je echt plezier van : https://homey.app/nl-nl/a...erk.log/Simple-(Sys)-Log/ )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Aanvullend: maak groepen van max 5 apparaten of per kamer. Makkelijker te debuggen. Gebruik HomeyScript voor complexere herhalingsstructuren met logging — dan kun je geautomatiseerd herhalen bij mislukking.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste