Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:39
Kol Nedra schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:34:
trouwens op Spotify te vinden, alle muziek vd game :*)

[Afbeelding]
Sterker nog ze hebben de hele soundtrack ook gewoon zelf gratis op Youtube gezet. :)

De soundtrack is ook te koop op Steam, dan krijg je alles in MP3 + Lossless .wav formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:11
Ricmaniac schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:39:
Deze game is echt een hidden gem. bijna alles is vet.. denk dat het voor mij persoonlijk gewoon komt omdat ik er echt helemaal niets van verwacht had en totaal niet mee bezig mee was voor de release :P dus als er dan zoiets tofs spontaan uit komt is het extra vet.
Het spel had weinig media aandacht. Ik heb een enkele journalist of YouTuber over horen praten. Ondanks dat de ontwikkelaar veel informatie vrijgaf, bleef het vrijwel onder de radar.

Ik denk dat het voor vele dan ook als een "shadow drop release" aanvoelt, terwijl het niet zo is. Het is eigenlijk ook zo'n beetje als Baldur's Gate 3. Hype is gecreëerd na release en niet ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 12:16
Alles lijkt me vet aan deze game alleen het stijltje spreekt me niet aan. Maar goed als de gameplay echt zo tof is dan is dat niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:26

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toonen1988 schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:02:
[...]

Het spel had weinig media aandacht. Ik heb een enkele journalist of YouTuber over horen praten. Ondanks dat de ontwikkelaar veel informatie vrijgaf, bleef het vrijwel onder de radar.

Ik denk dat het voor vele dan ook als een "shadow drop release" aanvoelt, terwijl het niet zo is. Het is eigenlijk ook zo'n beetje als Baldur's Gate 3. Hype is gecreëerd na release en niet ervoor.
Maar de hype maakt het ook waar in dit geval. als een game slecht is zal dat niet lukken :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Spud82 schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:06:
Alles lijkt me vet aan deze game alleen het stijltje spreekt me niet aan. Maar goed als de gameplay echt zo tof is dan is dat niet onoverkomelijk.
tja ligt eraan of je die turned base speelstijl "aan kan" natuurlijk. als je dat bij default al vervelend vind dan is het een stuk minder tof :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:37
Ricmaniac schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:07:
[...]

tja ligt eraan of je die turned base speelstijl "aan kan" natuurlijk. als je dat bij default al vervelend vind dan is het een stuk minder tof :P
Ik vind turn based echt vreselijk normaalgesproken. Maar bij dit spel juist dikke prima. Dat komt omdat je normaal heel lang aan het wachten bent en niks doet tijdens de beurt van de tegenstander. Bij dit spel ben je nog actiever tijdens verdediging dan tijdens aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:50
Ik had het spel wel op de radar, maar door de lage prijs had ik juist iets van, eerst zien dan geloven. Toen de eerste reviews uit kwamen, alsnog snel in de pre-order gezet (PS5-base) en zojuist de game ge-upgrade naar Deluxe om de makers te steunen. Enige andere game waar ik dat bij gedaan heb is Stellar Blade.
Kan niet wachten om weer verder te gaan. Pareltje!

Zijn er meer hier die af en toe een guide erbij pakken om niks te missen? Je geeft er natuurlijk wel een stukje gevoel van exploratie en verassing mee op (al lees ik nooit verder dan een paar stappen vooruit of terug). Lastige afweging :P

[ Voor 5% gewijzigd door greenlizzard op 28-04-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 12:16
Ricmaniac schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:07:
[...]

Ik vind Persona tof dus dat moet goedkomen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipskruid
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:14
Kol Nedra schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:34:
trouwens op Spotify te vinden, alle muziek vd game :*)

[Afbeelding]
Het nummer Lumiere staat hier al het hele weekend op repeat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

greenlizzard schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:23:
Ik had het spel wel op de radar, maar door de lage prijs had ik juist iets van, eerst zien dan geloven. Toen de eerste reviews uit kwamen, alsnog snel in de pre-order gezet (PS5-base) en zojuist de game ge-upgrade naar Deluxe om de makers te steunen. Enige andere game waar ik dat bij gedaan heb is Stellar Blade.
Kan niet wachten om weer verder te gaan. Pareltje!

Zijn er meer hier die af en toe een guide erbij pakken om niks te missen? Je geeft er natuurlijk wel een stukje gevoel van exploratie en verassing mee op (al lees ik nooit verder dan een paar stappen vooruit of terug). Lastige afweging :P
Heb begrepen dat eigenlijk heel weinig te missen is, dus ik heb tot nu toe geen guides of zo gebruikt. Exploreren heeft in deze game wel een goede toegevoegde waarde. Als het niet om de loot is dan wel om de toffe optionele bosses. En zolang je gewoon goed de hoekjes in kijkt ga je het meeste wil vinden denk ik.

En ik blijf het systeem van dodgen en parrien echt tof vinden. Ook het zoeken naar synergie voordelen in aanvallen is mooi gedaan. Elk karakter heeft zijn eigen “identiteit” maar kan ook goed samen werken qua setup voor krachtige aanvallen. Merk wel dat ik vooral attack minded ben in al mijn stats en upgrades. Health en defense staat echt ver onder aan mijn prioriteiten lijstje, juist vanwege het dodge en parry systeem.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Bij mij staan vitality en defence juist hoog in de prio vanwege het dodge en parry systeem. :+ R (en omdat een aantal wapens daarmee scalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Exactor it schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:35:
Bij mij staan vitality en defence juist hoog in de prio vanwege het dodge en parry systeem. :+ R (en omdat een aantal wapens daarmee scalen)
Heb je een beetje een goed beeld of een B / C scaling bijvoorbeeld zoveel meer doet dan alles inzetten op might? Heb het zelf nog niet goed bekeken. Vanavond eens doen. Heb ook nog niemand “gerespect”. Met name omdat bij het wisselen van een wapen ook weer andere attributes scalen.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-04-2025 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op maandag 28 april 2025 @ 16:50:
[...]

Heb je een beetje een goed beeld of een B / C scaling bijvoorbeeld zoveel meer doet dan alles inzetten op might? Heb het zelf nog niet goed bekeken. Vanavond eens doen. Heb ook nog niemand “gerespect”. Met name omdat bij het wisselen van een wapen ook weer andere attributes scalen.
Ik heb geen getallen maar het maakt best een verschil, zelfs op level 12 als je de juiste staats bij je wapen hebt. Of het meer is dan het effect van might kan ik niet testen zonder een respec te doen. Dat mogen andere mensen doen en dan kijk ik het filmpje op yt wel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
bijna klaar met werken, vanavond avondje vrij dus dat wordt de hele avond de game spelen 8)

waar ik gebleven ben:
spoiler:
Ben gisternacht gestopt bij een winters safepoint waar je een trein op de achtergrond ziet. opzoek naar een vriend van Verso

[ Voor 48% gewijzigd door Kol Nedra op 28-04-2025 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kol Nedra schreef op maandag 28 april 2025 @ 17:20:
bijna klaar met werken, vanavond avondje vrij dus dat wordt de hele avond de game spelen 8)

waar ik gebleven ben:
spoiler:
Ben gisternacht gestopt bij een winters safepoint waar je een trein op de achtergrond ziet. opzoek naar een vriend van Verso
Heb je wat leuks voor de boeg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Op Metacritic staat Clair Obscur Expedition 33 op nummer 1 van best beoordeelde game van 2025.

https://www.metacritic.com/browse/game/all/all/current-year/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
hier een prachtige foto van Lune

Andy maakt nog meer foto's van de game,
deze outfit van Lune schijnt helaas alleen voor Deluxe Edition te zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:04

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 06:16
Kol Nedra schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:28:
[Twitter]

Haar bathing suit kan je gewoon unlocken in act 1 op
spoiler:
gestral beach
. Alleen die haarstijl is idd. een deluxe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
@Marcade ah oke thx, ik neem aan dat je gewoon overal terug kan gaan toch? ik zal eens helemaal naar begin gaan op worldmap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik speel de game via Xcloud maar ik denk dat ik hem ook koop via Steam. Beetje sponsoring en ik wil hem ook “hebben”. Al is het maar digitaal. Komende dagen eens uitzoeken of ik mijn savegames kan overzetten. Er zit te veel uur in om opnieuw te starten en ik ben (zo te lezen in dit topic) nog/pas bij act 1.

Baal dat ik mijn “camping controller “ ben vergeten voor het kamperen. Had graag zo nu en dan even verder gespeeld via Xcloud op de tablet. De wifi is hier namelijk super goed.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:07

Phydomir

Dennis

Kol Nedra schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:50:
@Marcade ah oke thx, ik neem aan dat je gewoon overal terug kan gaan toch? ik zal eens helemaal naar begin gaan op worldmap :)
Vanaf (denk ik) halverwege act 2 kan je vrij makkelijk terug naar eerdere gebieden.

Tipje voor tijdens het verkennen van de map. Als je ergens vanaf de world map een gebied in kan, ga er dan even in, ook al staat er bv "danger" bij. Zo staat er in ieder geval op je world map een naam bij het gebied. Er alleen langs lopen is helaas niet genoeg.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Als Final Fantasy fan van de oude games vind ik deze turned base combat echt heel dik gedaan ook. Zo zie je maar dat ze bij 15 en 16 prima op een moderne wijze turned base hadden kunnen implementeren :P

Niet dat die games slecht zijn maar blijft toch meer Final Fantasy voor mij en Claire Obscure heeft dit echt mega goed gedaan imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kol Nedra schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:28:
[Twitter]

Ik had na 1 uur spelen de upgrade gekocht, voor een schamele 9 euro kon je de upgrade kopen. Ook al speel ik via GP, dit vond ik wel prima als een extra "support".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Klopt het dat de oranje gekleurde letters (krachten) op deze momenten aanbevolen wordt voor een aanval? Ik speel op easy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhOsJdYAtsBXTZvKW5o8HxY55oI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTKDQh0BWy1wJTTtYOieZwcj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Farabi schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:09:
Klopt het dat de oranje gekleurde letters (krachten) op deze momenten aanbevolen wordt voor een aanval? Ik speel op easy.

[Afbeelding]
Nee dit zijn gewoon de opties die je kunt kiezen. Er worden naar mijn weten geen aanbevelingen gedaan. De gekleurde letters hebben te maken met de elementen en de stains die je kunt consumen.

De oranje gekleurde titels van de skills. Dat zijn skills waar je genoeg action points voor hebt om ze te kiezen. Zie ook de blauwe en rode getallen rechtsboven.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-04-2025 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 08:57

SideShow

Administrator

Ook eens begonnen aan dit speciale spel.

Wat me opvalt is dat de graphics nogal grainy zijn? De grain optie staat af, maar er is precies iets met de shadows en ook vooral het haar van de personages zoals gustav.

Niet dat dit erg is ofzo. Geen idee wat te verwachten van dit spel, we zien wel, ik ga er blind in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

SideShow schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:19:
Ook eens begonnen aan dit speciale spel.

Wat me opvalt is dat de graphics nogal grainy zijn? De grain optie staat af, maar er is precies iets met de shadows en ook vooral het haar van de personages zoals gustav.

Niet dat dit erg is ofzo. Geen idee wat te verwachten van dit spel, we zien wel, ik ga er blind in.
Als je er blind in gaat heb je in ieder geval geen last van grainy graphics :P Maar snap wat je bedoelt. Vooral in de real time cutscenes is het zichtbaar.

Have fun!

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-04-2025 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ben nu een eindje in act 2, en je zou zeggen na act 1, het kan niet beter qua sfeer, muziek, emotie en boss battles… wel dus. :)

Edit:
Pffff. Net serieus een van de meest coole boss fights gehad in mijn hele gaming leven. Dit is echt zo’n ontzettend goed spel.

Ik kan er echt niet bij dat dit gemaakt is door een team dat kleiner is dan het team dat in een normale AAA game verantwoordelijk is voor enkel de animaties….

Helaas is de collectors edition uitverkocht anders had ik hem besteld.

[ Voor 68% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-04-2025 23:05 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik heb nog nooit een game gehad die zo snel van 'wat is dit, nooit van gehoord' naar 'Wow, game of the year' is gegaan voor mij. Het toont een verbluffend zelfvertrouwen van de makers die hun eigen draai overal aan geven, inclusief een marketing campagne die weinig meer doet dan het spel aanbieden. In een markt van vervolgen, IP uitmelken en overhype is dit zo'n verademing.

Het gebrek aan een minimap en kompas in de levels irriteerde me aanvankelijk maar je bent tenslotte een expeditie en dan maak je zelf maar wat aantekeningen. De subtiele pointers van waar het lichter is en de aanwezigheid van grote landmarks in de verte helpen ook een hoop.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 08:57

SideShow

Administrator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:05
Mijn dertien in een dozijn reactie: Awesome.....
Favo game (jeugdsentiment) Final Fantasy IX, deze vult die "itch" perfect aan!
Goede turn based RPG, dodgen als iets veiligere optie om patroon te herkennen en als dan die Parry land... Poah.. Mooi wark.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
uchiha tijntje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:28:
[...]

Nee dit zijn gewoon de opties die je kunt kiezen. Er worden naar mijn weten geen aanbevelingen gedaan. De gekleurde letters hebben te maken met de elementen en de stains die je kunt consumen.

De oranje gekleurde titels van de skills. Dat zijn skills waar je genoeg action points voor hebt om ze te kiezen. Zie ook de blauwe en rode getallen rechtsboven.
Wat oranje is word aangeraden, deze akties worden oranje als die skill een extra effect geeft op basis van de situatie :)

Wat een game! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Mutatie schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:03:
[...]

Wat oranje is word aangeraden, deze akties worden oranje als die skill een extra effect geeft op basis van de situatie :)

Wat een game! O+
Ah oké :) daar heb ik nooit op gelet. Ik heb nu wel een enorm mooie party waarbij de skills goed op elkaar zijn afgestemd. Helaas is mijn damage nog steeds afgekapt op 9.999 per hit. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
The Elder Scrolls: Oblivion Remastered zou ongeveer 968k exemplaren hebben verkoch via Steam. Clair Obscur: Expedition 33 zou ongeveer 771k exemplaren via Steam hebben verocht.

Maar sinds vandaag worden er opeens meer exemplaren van Clair Obscur: Expedition 33 verkocht, waardoor ze TES: Oblivion Remastered van plek 1 hebben gestoten. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat Sandfall Interactive misschien over een aantal dagen Bethesda heeft ingehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qXE6VRhYb7TsntJ4ip24WH97-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKrFVXTS8LvjqY2sSTOUbtjj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 30-04-2025 22:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:52
Sinds vanmiddag begonnen aan 'Clair Obscure: Expedition 33' en mijn eerste indruk na zo'n drie uur spelen? Waar komt dit spel zo opeens vandaan?! Het is dat ik hem ergens op het internet voorbij zag komen (YouTube feed), maar anders was dit spel compleet onder mijn radar verdwenen. :o

Maar goed, gelukkig een kans gegeven en inmiddels zo'n drie uur verder. Tijdens de proloog kreeg ik al een brok in mijn keel, zo mooi gedaan. De toont wordt gezet, maar je wordt als speler in het ongewisse gelaten en blijft achter met vragen als: Waar komt 'The Paintress' vandaan? Hoe komen de leden van The Expedition aan hun gaven? Wie is de kapper van Gustave? O+

En dan zijn daar nog de visuele stijl en muziek: wauw! Wel jammer dat er geen dedicated 'photo mode' in het spel aanwezig is, maar misschien wordt deze later nog toegevoegd via een update. Geen echt gemis, gelukkig, want mooie plaatjes schieten kan nog steeds:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wk-1OUzZJZRa_Pq6_u1Yhjz1MB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Re9TJgNeElp7Neaex8teUd8H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7brKZPrD8qZz8L2EQ_urDXR1EGs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lnJGExZhX5fVQFDH7dxT7izf.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uChd6EHcxB1pBiQ_MhtrJM0lw5g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/or9cQk7UH4WUaMLkIkbMQlaP.png?f=fotoalbum_large
'Je suis une baguette!'

Gameplay is erg tof! Het blokeren en ontwijken van aanvallen gaat steeds beter, met de nodige 'trial & error' en op een gegeven moment 'klikt' het gewoon en dan is het mooi hoe alles bij elkaar komt; synergy, baby! _/-\o_

'When it clicks, it clicks good!' 8)
spoiler:
[center]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/VJYumL5l48ElRWe2osFxhWqM.gif[/]

Dit is dus een AA game, gemaakt door een team van zo'n 30 mensen? Ongelooflijk. Ik had het spel 'gratis' kunnen spelen via Game Pass, maar ik heb hem toch maar gekocht voor de PlayStation 5 Pro - en het spel draait prima. (y)

Trouwens, heb nog wel een vraag:
• Hoe kun je makkelijk zien wat de 'zwaktes' zijn van vijanden? Het is mij nog niet altijd duidelijk of een bepaalde vijand nu een zwakte heeft voor vuur, ijs of elektriciteit.

In ieder geval is 'The Expedition 33' een spel dat blijft en tot slot nog props voor de cast: Charlie Cox én Andy Serkis? Nice! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
@Yonix in het begin gewoon vuur gebruiken, is bijna iedereen zwak voor. Maar er is is geen gemakkelijke mannier om resistance/weakness te zien. Je zult zelf moeten ontdekken wat de weakness is (Bij twijfel: het is vuur).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik vind dit een geweldig nummer. Dit is Frans met ook een beetje Latijns volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 30-04-2025 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Vanavond was een beetje een verloren avondje. Zat in een gebied wat eigenlijk een stuk te hoog was voor mijn level. Ik had verwacht dat het een redelijk klein gebied was, dus wilde het wel even proberen. De gevechten duurden echt behoorlijk lang, en het gebied bleef maar groter worden, dus uiteindelijk toch maar de handdoek in de ring gegooid. :) Wel flink geleverd en wat leuke Pictos gevonden maar dat was het ook wel. Morgen maar eens verder met de main story, in plaats van de optionele gebieden met de aanduiding danger :P

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-05-2025 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Zojuist in Act III beland, wow hoe Act II eindigt, wederom wat een twist in het verhaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kol Nedra schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 01:10:
Zojuist in Act III beland, wow hoe Act II eindigt, wederom wat een twist in het verhaal!
Ben benieuwd. :) Heb
spoiler:
Selene
omgelegd. Dat was een van de tofste bosses ooit. Vanavond ga ik voor de
spoiler:
tweede axon
.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
Hier nog iemand die uit impuls de game aangeschaft heeft na alle positieve geluiden. Heb nog nooit een JRPG gespeeld, maar ik was direct hooked! De prologue is zo goed gedaan dat ik direct een 'band' had met de characters. Wat een sfeer!

Knap van zo'n kleine studio. Hoe ze de funding voor elkaar hebben gekregen ook... een nieuw IP, daar steek je wel echt je nek mee uit. De stemacteur van Gustave zal ook niet goedkoop geweest zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond weer een goede sessie gehad. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdNvsJYwDt6revzctg40Cm2EshI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kqNHL0sd2jKXtHBSLcaStPMS.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Cestral Village ontdekt, gevochten in de Arena en Sceil toe mogen voegen aan mijn party. :) Toffe skills heeft zij!

En de humor in dit spel, zo heerlijk absurd soms. Vooral met de Cestrals en Esquie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Wat is jullie main team?
De mijne
spoiler:
Lune, Maelle en Monoco, waarbij Lune focussed op Lightning en healing (+shell buffs when healing) en Monoco+Maelle vooral de dps doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Het was een lang gevecht maar wow was erg leuk (open world mini boss) spoiler: zichtbare loot
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNvrcCjr4m0QmxqZrLAoMXD27-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMAs5o1OTuGIHQrdm4vBCtRl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
Ik ben wel echt slecht in het maken van builds. Vanaf het begin heb ik gewoon abilities toegevoegd die ik als eerste unlocked heb, maar nu de moeilijkheidsgraad omhoog gaat merk ik dat ik niet veel synergie heb. Ik heb inmiddels wel een aantal van die respec tokens, dus ik denk dat ik bij m'n eerst volgende sessie maar even goed ga kijken of ik iets degelijks kan bouwen. Of in ieder geval wat characters specialiseren.

Ik zie bijna ieder gevecht wel een weak spot die ik kan free aimen bijvoorbeeld. Ik ga één personage stacken met wat Free Aim bonussen, had ik mij bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
yinx84 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:01:
Ik ben wel echt slecht in het maken van builds. Vanaf het begin heb ik gewoon abilities toegevoegd die ik als eerste unlocked heb, maar nu de moeilijkheidsgraad omhoog gaat merk ik dat ik niet veel synergie heb. Ik heb inmiddels wel een aantal van die respec tokens, dus ik denk dat ik bij m'n eerst volgende sessie maar even goed ga kijken of ik iets degelijks kan bouwen. Of in ieder geval wat characters specialiseren.

Ik zie bijna ieder gevecht wel een weak spot die ik kan free aimen bijvoorbeeld. Ik ga één personage stacken met wat Free Aim bonussen, had ik mij bedacht.
Ik gebruik nog altijd de begin builds. Heb alleen wat kunnen in de attributen gestopt, vooral in damage output zoals Might.

Voor de rest heb ik nog niks gedaan. Ik spaar het eerst flink op en als het een stuk moeilijker wordt, wat nu begint, ga ik eens op mijn gemak kijken.

Ik ben daar vanaf gestapt om meteen alles te equipen wat ik vind in games. Altijd even op mijn gemak kijken wat nu alles precies doet, en tip en tricks opzoeken.

Ik ben zelf ook geen held in het bouwen van characters in dit soort games. Ook altijd een groot probleem in Baldur's Gate 3. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kol Nedra schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 23:27:
Wat is jullie main team?
De mijne
spoiler:
Lune, Maelle en Monoco, waarbij Lune focussed op Lightning en healing (+shell buffs when healing) en Monoco+Maelle vooral de dps doen
Hetzelfde team, maar dan als volgt qua verdeling:

spoiler:
Monoco voornamelijk als support.
Lune voor damage over time en in geval van nood healing/reviving.
Maelle puur als DPS

Ben volgens mij bijna bij het punt dat mijn damage unlocked wordt na 9.999. Dan gaan we echt zien of ik de juiste combinaties heb gemaakt :)

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-05-2025 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:33:
[...]

Hetzelfde team, maar dan als volgt qua verdeling:

spoiler:
Monoco voornamelijk als support.
Lune voor damage over time en in geval van nood healing/reviving.
Maelle puur als DPS

Ben volgens mij bijna bij het punt dat mijn damage unlocked wordt na 9.999. Dan gaan we echt zien of ik de juiste combinaties heb gemaakt :)
spoiler:
met Verso op low hp heb ik al single dmg gedaan van 124k :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Phydomir schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:07:
Het is voor mij tot nu toe in ieder geval wel m'n GOTY tot nu toe. Gezien de meta/open critic scores ook van veel reviewers dus het maakt zeker kan. Maar goed, GTA6 zou dit jaar ook nog uit moeten komen, dat is best pittige concurrentie.
Toonen1988 schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:11:
[...]

Er gaan geruchten rond dat GTA 6 intern is uitgesteld naar begin/mid 2026. Rockstar heeft dit natuurlijk ontkend, maar hebben nog altijd geen release datum gegeven. Er gaan ook geruchten rond dat de PC versie niet voor 2027 gaat verschijnen.
nieuws: Grand Theft Auto VI is uitgesteld naar volgend jaar, release in mei

:9

Ik denk dat er drie games worden genomineerd voor GOTY, dat is Kingdom Come Deliverance 2, Clair Obscur Expedition 33 en aankomende Ghost of Yotei. Ghost of Yotei zal ook een gigantische vette game worden, maar ik denk toch dat mijn keuze ook naar Clair Obscur Expedition 33 gaat.

Nu dat GTA 6 VI is uitgesteld, heeft dit spel gigantisch veel kans gekregen. Want laten we eerlijk zijn, als GTA VI uitkomt, is dat meteen de GOTY. Het is natuurlijk ook vaker een doorgestoken kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 02-05-2025 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Vanavond aangekomen in ‘Stone Waves Cliffs’ en ik merk meteen dat de vijanden daar een heel stuk sterker zijn. :D

Wel een héél mooi gebied weer!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OMSPmb7XJPPdxt1qJJerk2th20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3lDs6zuk3F0FK0C6J2VmwQLq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJpmPQV1Vej2jXhw0Kw4KBE5TCM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VH2GnZKqlUJktG4gblSFGPZz.png?f=fotoalbum_large

Merk dat ik nu echt word gedwongen om nog eens goed naar mijn attributes, skills, Pictos en Lumina te kijken. Ik dacht dat ik al aardig op weg was, maar het spel bewijst het tegendeel. :P Dat is wel een (klein) minpunt aan E33: de inventory UI. Het is, voor mij, soms best onoverzichtelijk - zeker wanneer je Pictos en Luminas moet gaan selecteren / toekennen aan je party members.

Maar goed, mijn main party bestaat uit:
spoiler:
Gustave, Maelle en Luna. Sciel heb ik nog niet helemaal in de vingers, terwijl ik denk dat zij best wel wat DMG toe kan dienen!

Trouwens, vraagje: hoe gaan jullie om met vijanden die steeds shields toevoegen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksT1v0eCqSjZmKibUOnLY803G4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ChMyCQVwbsuYlU9SeDM4N0FZ.png?f=fotoalbum_large

Ik dacht dat een skill met ‘break’ wel zou werken, maar dat is blijkbaar geen garantie voor succes?

Heb hem wel kunnen vloeren, uiteindelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SecOYyk_Cnt-McAUFoSizp4DlVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O4mjlXdeiRgwrlqy5lVzXUgS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
@Yonix break heeft met de gele balk te maken. Schildjes hebben 1 hit nodig om kapot te gaan. Dus of multi attacks of een beetje knallen met pistool.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Yonix schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:08:
Vanavond aangekomen in ‘Stone Waves Cliffs’ en ik merk meteen dat de vijanden daar een heel stuk sterker zijn. :D

Wel een héél mooi gebied weer!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Merk dat ik nu echt word gedwongen om nog eens goed naar mijn attributes, skills, Pictos en Lumina te kijken. Ik dacht dat ik al aardig op weg was, maar het spel bewijst het tegendeel. :P Dat is wel een (klein) minpunt aan E33: de inventory UI. Het is, voor mij, soms best onoverzichtelijk - zeker wanneer je Pictos en Luminas moet gaan selecteren / toekennen aan je party members.

Maar goed, mijn main party bestaat uit:
spoiler:
Gustave, Maelle en Luna. Sciel heb ik nog niet helemaal in de vingers, terwijl ik denk dat zij best wel wat DMG toe kan dienen!

Trouwens, vraagje: hoe gaan jullie om met vijanden die steeds shields toevoegen?
[Afbeelding]

Ik dacht dat een skill met ‘break’ wel zou werken, maar dat is blijkbaar geen garantie voor succes?

Heb hem wel kunnen vloeren, uiteindelijk:
[Afbeelding]
Maelle heeft een skill die in één klap alle shields vernietigd. Dat is wel een hele fijne skill in dit soort gevechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kol Nedra schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 01:10:
Op naar act 3. Moet even bijkomen :)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wn79kvjyCoK1lI1Ikk8EHYUkAUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PDODomunFgMK2q13PIxx6tDi.png?f=fotoalbum_large

Op naar de tofste expeditie ooit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWiBcQnRMI9w0dx8s0pYfY3ux4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EyhPO5pN3kVW2pgeI0wlzZrx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Exactor it schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:28:
… of een beetje knallen met pistool.
Maar dat is zo jammer van mijn AP. :P
uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:40:
[...]
Maelle heeft een skill die in één klap alle shields vernietigd. Dat is wel een hele fijne skill in dit soort gevechten.
Oeh, daar ga ik maar eens naar kijken! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 02-05-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 09:16
Zo, Act 1 klaar....

spoiler: Even schakelen nu
Weet nog even niet wat ik er van vind dat je zoveel tijd in een character gestopt hebt, en dat die dan ineens gewoon niet meer te spelen is. Opzich goed van de makers dat ze dat gevoel voor elkaar krijgen, maar voelt een beetje als een "nerf" van je favoriete char.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:40:
[...]

Thx. Ook in Stone Wave Cliffs aangekomen, en die "heksen" daar bleven maar schildjes toevoegen. Ik ga die skill ook even opzoeken want die zou wel erg fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

DutchOwnage schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:13:
[...]

Thx. Ook in Stone Wave Cliffs aangekomen, en die "heksen" daar bleven maar schildjes toevoegen. Ik ga die skill ook even opzoeken want die zou wel erg fijn zijn.
De skill heet breaking rules. Erg handig omdat je ook behoorlijk wat AP terugkrijgt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:58
Vanavond voor het eerst de world map gezien en net aangekomen in Flying Waters. Fantastisch spel tot zover! Als dit team toch in deze stijl de remake van FF7 had mogen doen... <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

easygoingfox schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:51:
Vanavond voor het eerst de world map gezien en net aangekomen in Flying Waters. Fantastisch spel tot zover! Als dit team toch in deze stijl de remake van FF7 had mogen doen... <3
Ze mogen FF8 doen van mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
easygoingfox schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:51:
laten we hopen dat er meerdere Expeditions komen ;)
geen idee of dat kan hoor, weet het eindverhaal nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Daarnet toch even een momentje van rage quitting gehad, met dank aan
spoiler:
Lampmaster
. :( Fase 1 is prima te doen, maar fase 2 is kak - met een hoofdletter K.

En wie heeft bedacht dat vechten in donkere grotten een goed idee is?! Dodgen is gewoon niet te doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46

Snoes

marcel

Yonix schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 01:26:
spoiler:
Lampmaster

En wie heeft bedacht dat vechten in donkere grotten een goed idee is?! Dodgen is gewoon niet te doen zo.
Fase 2 is ook goed te doen, maar je moet de mechanics snappen. Ff googlen anders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Yonix schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 01:26:
spoiler:
Lampmaster

Die is wel tricky idd, vanwege de donkere grot. Heb het zelf niet gedaan, maar helpt het om de brightness wat hoger te zetten?

——

spoiler:
Lang leve het einde van de 9.999 damage :P

Er zat zoveel potentieel in Lune, maar het komt er nu eindelijk uit! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxZe6csNBlZvQXjihne5cMpSrwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cdbs5kYXZBQEf14TR2qZOujA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-05-2025 12:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:06:
[...]

Die is wel tricky idd, vanwege de donkere grot. Heb het zelf niet gedaan, maar helpt het om de brightness wat hoger te zetten?

——
Got the bastard! >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Z4GcqPJ5Ng5vF-0JmX-GDuL9Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bB1oCFLis6C2AeSMuO4CxXkt.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Uiteindelijk Luna geswitcht met Sciel en mij daarnaast gericht op de ‘lamp trial’ voor extra dmg.

Edit: En nu in Act II aangekomen.
spoiler:
F-ing Hell, wat een spel is dit! Gedurfd dat ze Gustave laten sneuvelen, maar het heeft zoveel impact. Chapeau! _/-\o_

En dan de cutscenes die volgen, de twists en exposition … gepaard met die geweldige muziek. Wauw!

Het is dat ik nu moet stoppen, ik kan niet wachten om vanavond weer verder te gaan. :D

[ Voor 19% gewijzigd door Yonix op 03-05-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
Ben ook juist begonnen met deze game in afwachting van de nieuwe elden ring en death stranding 2. Had mijn twijfels. Zit nog maar in het begin van act 1. Wow. De sfeer en muziek. Wat een game. Love it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:38
Het is dat ik de stijl echt afgrijselijk vind, anders had ik het graag gespeeld. Heb niets met de stijl uit japan.

Hopenlijk wordt deze game dan een inspiratie voor andere developers om een meer EU gericht spel neer te zetten.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Visgek82 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 15:51:
Het is dat ik de stijl echt afgrijselijk vind, anders had ik het graag gespeeld. Heb niets met de stijl uit japan.

Hopenlijk wordt deze game dan een inspiratie voor andere developers om een meer EU gericht spel neer te zetten.
Hoezo Japanse stijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Het is een JRPG. de stijl is niet wat je zou verwachten van een europees spel, lijkt me vrij duidelijk, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Visgek82 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 15:57:
[...]

Het is een JRPG. de stijl is niet wat je zou verwachten van een europees spel, lijkt me vrij duidelijk, toch?
Heb je het nu over de gameplay of de artstyle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 15:58:
[...]

Heb je het nu over de gameplay of de artstyle?
Stijl, zoals ik al eerder aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Oké, nog steeds niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt, maar prima, hoeft ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:02:
Oké, nog steeds niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt, maar prima, hoeft ook niet :)
Zo moeilijk is het toch niet? ik vind de stijl niets. de artwork, de sfeer. hoe het "getekend" is, als je wil.

Ik hoop dus dat deze game een voorbeeld gaat zijn (omdat het zo goed is) voor andere dev's , die er een stijl aan kunnen geven waar ik wel iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kan je mening wel begrijpen, persona 5 moet erg goed zijn, maar ik kom niet verder dan 10km. Dan leg ik de controller weg. De stijl bevalt me niet.

Afijn, mijn steamdeck zit al in zijn Dock gekoppeld aan mijn tv. Nog even paar kleine “vakantiewasjes” en ik ga even verder met het spel via Xcloud.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik vind de visuele stijl echt fantastisch mooi. :)

Ben benieuwd of dit spel nu de deur gaat openen voor ‘turn based (J)RPGs’, want die liet ik voorheen altijd links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Yonix schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:28:
Ik vind de visuele stijl echt fantastisch mooi. :)

Ben benieuwd of dit spel nu de deur gaat openen voor ‘turn based (J)RPGs’, want die liet ik voorheen altijd links liggen.
Er zijn toch super veel turn based rpg's? Divinity Original Sin 2 , Pathfinder Wrath of the Righteous, Disco Elysium? om er een paar te noemen

[ Voor 13% gewijzigd door Visgek82 op 03-05-2025 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:19
Zojuist de
spoiler:
2e Axon Sirene
verslagen. Mijne gute wat was dát een vet gevecht. :D Echt een van de beste boss fights die ik ooit heb meegemaakt.
Wat een ontzettend vet spel dit! Heb al heel wat JRPG / turn based RPG’s gespeeld, maar dit spel upgrade het genre zoals Zelda Breath of the Wild voor open world games heeft gedaan, wat mij betreft. Next level goodness!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Visgek82 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:12:
[...]

Zo moeilijk is het toch niet? ik vind de stijl niets. de artwork, de sfeer. hoe het "getekend" is, als je wil.

Ik hoop dus dat deze game een voorbeeld gaat zijn (omdat het zo goed is) voor andere dev's , die er een stijl aan kunnen geven waar ik wel iets mee kan.
Dat je de stijl niets vindt is natuurlijk iets persoonlijks. Vind het alleen zelf niet echt een hele typische Japanse stijl, dus vandaar dat ik die opmerking niet kon plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Visgek82 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:35:
[...]

Er zijn toch super veel turn based rpg's? Divinity Original Sin 2 , Pathfinder Wrath of the Righteous, Disco Elysium? om er een paar te noemen
Of het de deur voor mij gaat openen. :) En dan met name in de vorm van JRPGs, want Final Fantasy kon mij nooit bekoren. Echter, Baldur’s Gate 3 heb ik ‘grijs’ gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Yonix schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 17:01:
[...]

Of het de deur voor mij gaat openen. :) En dan met name in de vorm van JRPGs, want Final Fantasy kon mij nooit bekoren. Echter, Baldur’s Gate 3 heb ik ‘grijs’ gespeeld.
Aaah, okay. had het even verkeerd gelezen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
Visgek82 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:12:
[...]

De stijl is niet japans maar frans :?
Het is precies wat je beschrijft. Een europese (franse dev) die een europese (franse) twist aan het jrpg genre geeft.

Maargoed.
Lang geleden dat een tb rpg me zo pakte, de laatste was Octoparth Traveler 2 maar dat is toch een beetje anders.

Een FF in deze stijl zou geweldig zijn. De remakes van FF7 staan voor mij bovenaan maar Clair bewijst wel dat TB nog steeds gewoon goed kan :D

[ Voor 20% gewijzigd door Mutatie op 03-05-2025 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Mutatie schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:41:
[...]

De stijl is niet japans maar frans :?
Het is precies wat je beschrijft. Een europese (franse dev) die een europese (franse) twist aan het jrpg genre geeft.

Maargoed.
Lang geleden dat een tb rpg me zo pakte, de laatste was Octoparth Traveler 2 maar dat is toch een beetje anders.

Een FF in deze stijl zou geweldig zijn. De remakes van FF7 staan voor mij bovenaan maar Clair bewijst wel dat TB nog steeds gewoon goed kan :D
Tja, voor mij ziet het eruit als de meeste JRPG games, het is gewoon niet mijn smaak. Ik ga daar niet veel onderscheid in maken als het mijn ding niet is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
credits rollen, ik denk dat ik het einde van het verhaal bereikt heb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHmcw1ey-ljTmz3s22Ekto8aSek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pm6IjyqQB0UTV5kTXNL6yyiW.jpg?f=fotoalbum_large

wat een prachtige game!
ik zeg niks over het einde maareh...... WOW! :o

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 03-05-2025 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kol Nedra schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:02:
credits rollen, ik denk dat ik het einde van het verhaal bereikt heb
[Afbeelding]

wat een prachtige game!
ik zeg niks over het einde maareh...... WOW! :o
spoiler:
Ik ben nu net aangekomen in Lumiere. Heb de cutscene gezien dat je aankomt. Kippenvel momentje. Een van de vele in deze game. Ben nu level 80, dus wil ook niet te overpowered zijn voor de story. :) Denk dat ik dat bewaar voor morgen. Wat een game inderdaad! En na story lekker een clean up houden voor de rest van de achievements.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Het einde van act 1 is echt fenomenaal. Erg tof hoe ze dit verhaal vertellen. Ik zit gewoon een JPRG te spelen en me te verheugen op aankomende cutscences. Erg goed spel dit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Man, wat een avond weer! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBk1QkFPl32k7tS2ml-c9xOSMFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VNtxpz13o37RWGiSGIdhpzJL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhPUhX5UU3G6h30msRj4gg4gZ2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XZJ7KflH1Zahrj0VIk6GTDFd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kAEJPo13Y28ZSLIlkh2qPD-mos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bh4CRKjmyBB06Q4IKwhjhcrZ.png?f=fotoalbum_large

Heb nu aardig wat ‘synergy’ tussen mijn party members (Verso, Maelle en Sciel). Gelukkig maar, want tijdens het gevecht met
spoiler:
Dualliste
had ik het zeker nodig. Pretty awesome fight! 8) _/-\o_

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A18SglhON6qFoxjlZqPB97o9vSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dt8odh4BJ3n6R30O0igh7OZc.png?f=fotoalbum_large

Trouwens, wat een ‘powerhouse’ is Verso zeg. Roulette i.c.m. Beserk Slash, anyone? Yes please! Heb dan al snel een damage output van 7,000 - 9,999. d:)b

Ga nu, met het wapen
spoiler:
Dualiso
, kijken of ik een ‘multi hit-build (base attack)’ kan maken met hoge damage output. Heb daar ook een toffe Picto voor in mijn inventory. Zo, na de kwalificatie van F1, nog maar eens sleutelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Yonix schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:34:
Man, wat een avond weer! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb nu aardig wat ‘synergy’ tussen mijn party members (Verso, Maelle en Sciel). Gelukkig maar, want tijdens het gevecht met
spoiler:
Dualliste
had ik het zeker nodig. Pretty awesome fight! 8) _/-\o_

spoiler:

Trouwens, wat een ‘powerhouse’ is Verso zeg. Roulette i.c.m. Beserk Slash, anyone? Yes please! Heb dan al snel een damage output van 7,000 - 9,999. d:)b

Ga nu, met het wapen
spoiler:
Dualiso
, kijken of ik een ‘multi hit-build (base attack)’ kan maken met hoge damage output. Heb daar ook een toffe Picto voor in mijn inventory. Zo, na de kwalificatie van F1, nog maar eens sleutelen. :)
Er is een picto die je nog een keer een base attack laat doen. Weet niet of die “stacked” met
spoiler:
je Dualiso
waardoor je wellicht vier base attacks doet :). Die gecombineerd met de picto dat je 1 AP krijgt per base attack zou wel tof zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:52
Ik had nog nooit gehoord van deze studio of spel, maar wat een geweldig product hebben ze gemaakt. De intro was erg goed, trekt je meteen in het spel. Design is geweldig en combat voelt al erg leuk aan (ik ben pas in de Manor). Topspel, nu al.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcade
Visgek82 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:26:
[...]

Tja, voor mij ziet het eruit als de meeste JRPG games, het is gewoon niet mijn smaak. Ik ga daar niet veel onderscheid in maken als het mijn ding niet is.
Voor de release van het spel, moet ik eerlijk bekennen dat de stijl me nou ook niet echt aantrok. En puur van screenshots en filmpjes, ga je niet snappen waarom iedereen zo lyrisch is over het spel.

Maar zodra je het spel gaat spelen (en een kans geeft en niet na 10 minuten het al weg legt), word je wel in het verhaal en de karakters ingezogen.

Dus mja snap dat je het nu mss. niet wil aanschaffen; maar mocht het spel ooit is in de uitverkoop staan, zou ik je sterk aanraden het alsnog een kans te geven.

Het komt helemaal niet meer zo vaak voor (ben nu 44 jaar oud) dat ik zodanig hooked aan een spel raak zoals aan Expedition 33. Echt zeer grote kudo's aan het dev. team. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Marcade op 04-05-2025 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:45:
[...]

Er is een picto die je nog een keer een base attack laat doen. Weet niet of die “stacked” met
spoiler:
je Dualiso
waardoor je wellicht vier base attacks doet :). Die gecombineerd met de picto dat je 1 AP krijgt per base attack zou wel tof zijn :)
Ik dacht dat ik die Picto had, maar ik heb daarentegen een Picto die je base attack +1 hit geeft. Echter, die combinatie is nog geen succes, dus terug naar de tekentafel. :)

Trouwens, klopt het dat Pictos die je als passive equipped (Lumina) bepaalde stats (health, speed e.d.) ‘verliezen’?

Gisteravond ook kennis mogen maken met
spoiler:
Monoco. Wat een figuur en leuke banter tussen hem en Verso. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Yonix schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:15:
[...]

Trouwens, klopt het dat Pictos die je als passive equipped (Lumina) bepaalde stats (health, speed e.d.) ‘verliezen’?
Jep, je kunt drie pictos selecteren waarbij je de stats zoals speed, health en critical krijgt. Voor alle overige Pictos die je selecteert krijg je enkel de “main” ability.

En ik denk dat ik dezelfde Picto bedoel voor die q extra base attack hit. Sorry :)

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-05-2025 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 07-05 23:50
Vier uur gespeeld maar ik twijfel wat om verder te spelen. De artstyle en muziek zijn geweldig en het verhaal intrigeert maar de gameplay zelf vind ik niet zo tof. De combat doet me wat denken aan Paper Mario en dat was ook nooit helemaal wat voor mij. Ook het gebrek aan een map staat wat tegen.

Wat zeggen jullie; nog een paar uur de kans geven of gaat dit hem niet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
Als de gameply niet je ding is, tja daar doe je weinig aan. Je zegt dat het gebrek aan een map je wat tegen staat. Bedoel je dan dat je het lastig vindt om de route te bepalen? Ik zit nu in Act 2 met een dikke 10 uur op de klok denk ik, en ben nog nooit verdwaald. Als je in een map een zijroute neemt om te verkennen, gewoon altijd weer naar het licht of lampjes gaan om weer on track te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, ik zat laatst ergens ondergronds vast en bleef in cirkeltjes lopen. Maar bij een reload was ik ineens totaal ergens anders en begon er een cutscene. Op dat moment had ik graag even geweten waar ik was haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Timothy3000 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:32:
Vier uur gespeeld maar ik twijfel wat om verder te spelen. De artstyle en muziek zijn geweldig en het verhaal intrigeert maar de gameplay zelf vind ik niet zo tof. De combat doet me wat denken aan Paper Mario en dat was ook nooit helemaal wat voor mij. Ook het gebrek aan een map staat wat tegen.

Wat zeggen jullie; nog een paar uur de kans geven of gaat dit hem niet worden?
Als ik jou was zou ik stoppen, want de gevechten worden alleen maar moeilijker - en dan kan het eerder frustrerend dan leuk zijn. :) Hoewel frustratie er ook mag zijn natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Yonix schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Als ik jou was zou ik stoppen, want de gevechten worden alleen maar moeilijker - en dan kan het eerder frustrerend dan leuk zijn. :) Hoewel frustratie er ook mag zijn natuurlijk. :P
Ja, dat vind ik dan juist wel weer tof. De eerste paar uur zijn ze niet heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:18:
[...]

Ja, dat vind ik dan juist wel weer tof. De eerste paar uur zijn ze niet heel moeilijk.
Mag ik vragen op welke moeilijkheidsgraad je speelt? :)
Want op expert wordt je haast geoneshot als je de dodges / parries mist.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-05-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
ik ben nu in de
spoiler:
Tower
bezig.
dat is best pittig, geen idee hoeveel waves er zijn maar het lvlen gaat daar best snel. wie weet is daar beste plek om naar lvl 99 te grinden?

of misschien met
spoiler:
new game+
?
deze optie veranderd er veel verwacht ik dus die doe ik nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En dat waren ook voor mij de credits. :)
Wat een game. Alles klopte. Van de muziek tot aan de combat, van het verhaal tot aan de sfeer, van het exploreren tot aan de karakters.

Nu verder met de optionele end content.

1 tip. Doe niet teveel optionele content voordat je het verhaal hebt uitgespeeld. Ik was met mijn leven 80 toch wel wat te overpowered. Dat doet het einde qua verhaal net wat te kort. Maar dat is mijn eigen schuld. De combat was dusdanig goed dat ik vaak vijanden probeerde met een te hoog level, waardoor ik teveel levelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcade
Yonix schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:59:
[...]

Hmm? Ik zit nu ver in Act 2 maar ik moet juist zeggen dat ik de gevechten makkelijker begin te vinden; je krijgt zoveel Picto's, begint te snappen hoe het systeem werkt, en als je een 'beetje' explored, raak je redelijk 'overleveled'. Ik speel zelf op medium (explorer) difficulty, en zelfs de Chromatic Nevrons beginnen redelijk makkelijk te worden.

Enige 'minpuntje' dat ik heb/zie is dat ik *totaal* geen behoefte heb aan sterkere skills te unlocken :-( Ik blijf een beetje hangen met dezelfde skills; voel dat de 6 slots voor skills misschien *net* iets te weinig is.

Maar we zien wel; misschien verandert dat nog later.
Pagina: 1 2 3 Laatste