Tops en flops bij het kopen of (laten) bouwen van een huis

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:36
Mijn vrouw en ik zijn van plan om komend jaar in te schrijven voor een nieuwbouwproject. We hadden ons ook georiënteerd op zelfbouw, maar daar zijn we nu weer vanaf gestapt. Hoe dan ook, als je een nieuwe woning gaat kopen, zelf gaat bouwen of laat bouwen, dan komen er een heleboel keuzes en beslismomenten langs.

Het leek mij leuk om hier ervaringen (tops én flops) te delen. Zodat anderen die juist aan het begin van dit traject staan hiervan kunnen leren. Dit kan van alles zijn: van het eerste contact met de projectontwikkelaar of architect tot aan zaken die zich uiten jaren na oplevering. Als iemand jou op een verjaardag zou vragen naar dé tip die je hebt, wat zou dit dan zijn? En dan wil ik het wat minder laten gaan over specifieke leveranciers of iets dergelijks en wat meer over zaken die vooraf heel handig leken, maar naderhand toch tegenvielen (of juist een schot in de roos waren).

Ik geef maar wat voorbeelden (niet per se uit eigen ervaring, of met logische redenering):
  • Gekozen voor een bies in de vloer voor een klassieke uitstraling, maar door de relatief kleine ruimtes die we hebben oogt het nu vooral heel druk.
  • Gekozen voor een inloopdouche, maar nu spijt doordat de hele badkamer alsnog zeiknat wordt.
  • Gekozen voor nogal ruime overcapaciteit op de WTW, maar nu spijt doordat het apparaat onnodig veel lawaai maakt.
  • Gekozen voor een bepaalde meeroptie, maar nu spijt/en nu zeer blij met die keuze, want...
  • Gekozen voor een Bora en dat bevalt zo goed dat ik nooit meer anders zou willen.
  • Etc.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie tops en/of flops :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
Daar is toch al een gigantisch forumtopic voor met meerdere delen zelfs?

Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3

Edit:
En deze:
Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3

[ Voor 24% gewijzigd door BrainCrash op 22-04-2025 13:38 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35
Dit topic gezien? Stelling is iets anders geformuleerd maar de strekking is wel hetzelfde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:05
er zijn al heel veel ervaringen en tips te vinden in onderstaande topics:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:36
dunedanh schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:37:
Dit topic gezien? Stelling is iets anders geformuleerd maar de strekking is wel hetzelfde :)
Ah, ik had al gezocht, maar deze was mij echt ontgaan. De strekking is wel ongeveer hetzelfde ja. Bedankt!

De andere twee gesuggereerde topics zijn echt wel anders. Ja, als je de duizenden reacties stuk voor stuk doorpluist kom je echt wel tops en flops tegen, maar het zijn vooral veel vragen + antwoorden en algemene ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik doe deze dicht 1 opsommingstopic over dit onderwerp is al veel, 2 is zeker teveel. Inhoudelijk discuseren over je keuzes mag natuurlijk in:

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.