Is huren niet slim in mijn situatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa_3
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-04 20:11
Ik ben 27, alleenstaande en woon momenteel nog thuis. Zou graag beginnen uitkijken om het ouderlijk huis te verlaten. Ik bezit dus een afbetaald appartement. Recent (10 jaar oud), 2 slaapkamers, niet te groot (80 m2). Dit is gelegen op zo’n 25-30 minuten rijden van mijn ouderlijk huis. Momenteel is dit appartement verhuurd. Ik ben enig kind en mijn ouders hun gezondheid is niet zo goed. Ik werk voltijds, maar zou dan graag nog 2x per week ‘s avonds langsgaan en zeker ook in het weekend 1 dag.

Momenteel werk ik op zo'n 15 minuten rijden van het ouderlijk huis. Als ik zou verhuizen zou dit 35 minuten zijn enkel. Dit is natuurlijk wel lang.

Ik ken ook niemand in die stad.

Uiteraard kan ik ook hier iets in de huidige omgeving kopen, dichtbij mijn ouders en werk, maar aangezien het helaas niet mogelijk is om als alleenstaande een overbruggingskrediet te krijgen in mijn situatie (inkomen te laag tijdens overbruggingskrediet), moet ik dan eerst dat appartement verkopen.

Ik ben alleen bang dat als het dan verkocht is, dat ik niets vind in de omgeving. Je weet niet wat je in de plaats krijgt terwijl je al moet verkopen.

Ik zal sowieso moeten bijlenen omdat het hier in de regio duurder is.

Een andere optie is om het appartement te behouden en te laten verhuren en hier zelf iets in de regio te huren. Mijn ouders hebben een nieuwbouwappartement gekocht op 5 minuten rijden van het werk en 15 minuten rijden van thuis. Ik zou dit van hen kunnen huren (aan normale prijs) Het enigste nadeel is dat je bij huren toch wel ergens je geld weggooit.

Ik heb nog nooit in een appartement gewoond, opgegroeid en altijd in een groot huis met tuin gewoond, dus weet ook niet hoe het is om op een appartement te wonen. Als ik nu het afbetaalde appartement zou verkopen en er hier in de regio een ander appartement mee koop, maar binnen een aantal jaar is mijn situatie anders of ik zou toch graag een huisje willen is dat wel moeilijker.

Enig advies in mijn situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kon je niet verder gaan in je vorige topic? 30 km verder gaan wonen?

Deze topics over het zelfde onderwerp waren inmiddels al gesloten:
Als volwassene thuis blijven wonen?
Huis of appartement als alleenstaande?
Advies gevraagd

[ Voor 57% gewijzigd door RaZ op 18-04-2025 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
slotje waarvan men wist dat het zou komen.

Dit topic is gesloten.