Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 889 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa_3
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-04 20:11
Mijn laatste topic hierover. Ik ben dus eind 20, single en woon nog thuis. Door een erfenis bezit ik een afbetaald appartement dat momenteel verhuurd is. Dit is gelegen op 30 minuten enkel van mijn ouderlijk huis (snelweg) en 40 minuten enkel van het werk. Momenteel woon ik maar op 10 minuten rijden van het werk. De gezondheid van mijn ouders is ook niet top dus wel echt wel meermaals per week langs kunnen gaan.

Ik twijfel om in dat appartement te gaan wonen, maar de afstand en het feit dat ik daar niets ken doet me twijfelen.

Daarnaast is er nog een andere optie gekomen. Mijn ouders hebben hier in de regio nog een nieuw appartement gekocht om te verhuren, ook met 2 slaapkamers. Nu hebben ze voorgesteld dat ik dit kan huren, alles officieel en marktconforme huurprijs betalen. Met mijn inkomen + huurinkomsten zou ik dit ook moeten kunnen betalen. Dit appartement is gelegen op 5 minuten van mijn werk en 15 minuten van ouderlijk huis.

Welke optie zou het beste zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:36
Alles in 1 topic te houden en niet opnieuw een topic te openen. Je kan gewoon op zelf op je oude topic reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De beste optie is de optie die jijzelf wilt en wat voor jou het beste werkt en voordeligst is. Bedenk je wel, met huren gooi je wel jouw geld in een bodemloze put en zie je er dus niets meer van terug. Als het niet anders kan zij het zo, uiteraard, begrijp me niet verkeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2025 12:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45
Dit zijn wel lekkere problemen om te hebben zeg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:36
En dit is dus waarom je onder je eigen topic had moeten reageren - nu mist het hele verhaal dat zich daar afspeelde.

Lisa kan niet meer gezond in eigen ouderlijk huis blijven wonen, gezien er priveomstandigheden zijn (zie die topics voor meer uitleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 12:50
Correct me if I'm wrong, maar is het niet interessanter om je vermogen in je eigen woning (box 1) te steken en dus het verhuurde appartement te verkopen wanneer het vrijkomt en het andere appartement van je ouders van hen over te nemen? Het geld wat je dan maandelijks overhoudt door geen huur hoeven te betalen kan je dan sparen of beleggen waardoor je jouw vermogen ook meer kan spreiden en op termijn flexibeler bent.

Nu betaal je namelijk flink wat vermogensrendementsheffing in box 3 over de waarde van het verhuurde appartement omdat er (op basis van de gegeven informatie) geen box 3 schuld tegenoverstaat, wanneer dit vermogen in je eigen box 1 woning zit betaal je alleen het eigenwoningforfait wat een stuk lager uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:00
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door twain4me op 09-04-2025 13:33 . Reden: als dat al zo is, graag via een TR ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:49
Aangezien je bij je eigen appartement aanhaalt dat "de afstand en het feit dat ik daar niets ken doet me twijfelen" lijkt me dat je je beter voelt bij optie 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-04 16:26
*knip*

[ Voor 102% gewijzigd door twain4me op 09-04-2025 13:33 . Reden: niet constructief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lisa_3 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:32:
[...]
Ik twijfel om in dat appartement te gaan wonen, maar de afstand en het feit dat ik daar niets ken doet me twijfelen.
de afstand is relatief slechter t.o.v. huidige situatie maar in absolute zin wel acceptabel toch?
Daarnaast is er nog een andere optie gekomen. Mijn ouders hebben hier in de regio nog een nieuw appartement gekocht om te verhuren, ook met 2 slaapkamers. Nu hebben ze voorgesteld dat ik dit kan huren, alles officieel en marktconforme huurprijs betalen. Met mijn inkomen + huurinkomsten zou ik dit ook moeten kunnen betalen. Dit appartement is gelegen op 5 minuten van mijn werk en 15 minuten van ouderlijk huis.
zou er niet aan beginnen, financiële verplichtingen bij familie of vrienden is een recept voor scheve gezichten op termijn.
Welke optie zou het beste zijn?
optie 1, het is een gouden kans en als je daar een tijdje woont gaat de omgeving van zelf vertrouwd voelen lijkt mij.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meethenoob
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 14:45
Hmmm

Door een erfenis bezit ik een afbetaald appartement dat momenteel verhuurd is.

Hoeveel huur betalen ze?

als het laag is, zul je veel moeten dokken om ze er uit te krijgen, mits het al lukt. ( 50 k ?)

box 3 belasting is hoog in verhouding met zelf bewonen.

[ Voor 4% gewijzigd door Meethenoob op 09-04-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
30 km verder gaan wonen?

Je hebt al een topic over dit onderwerp. Deze kan je ook updaten en de discussie daar verder voeren. Deze is dubbel en gaat dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.