Het Toyota BZ4X en C-HR+ Topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
guido66 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:41:
[...]

Het kan toch haast niet anders dat in Auto de auto zelf besluit om de airco aan te zetten. Het lijkt me technisch onmogelijk om een koele auto te hebben bij 30 graden zonder dat de airco in bedrijf is.
Inderdaad. 'Auto' is wat mij betreft ook echt 'automatisch'. Ik heb 'm afgelopen half jaar altijd op Auto laten staan nu met deze temperaturen koelt ie. Duidelijk met gebruik van de airco, ook al staat de wagen in 'Eco', waarmee o.a. de airco wat minder vermogen zou moeten vragen. Wel zaak om de ingestelde temperatuur een beetje mee te bewegen met de buitentemperatuur, anders wordt het (wat mij betreft) al snel te fris. Uiteindelijk allemaal zoals je verwacht dat een automatische airconditioning werkt, en dat gaat prima ;)

Van de week voor de grap de airco even geforceerd 'uit' gezet (dus A/C tekst grijs) en dan wordt het logischerwijs heel snel bloedheet, met de ramen dicht. Wel leuk voor de guess-o-meter, al valt het verschil nog mee. Koelen (airco) kost minder energie dan verwarmen.

iRacing Profiel

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:31
Dat is hier bij mijn 2014 Subaru Outback ook zo hoor. Daar heet het Full Auto en is ook full auto. Je hoeft alleen de temp maar in te stellen, rest gaat auto.

10 mei maar es kijken of het bij de Un C-HR ted nog net zo gaat.

• nklsn
  • Registratie: Februari 2026
  • Nu online
Je hebt ook nog een instelling, grote scherm, voertuig instellen, climate, en dan heet het iets van ACC in Auto modus. Ik doe het even uit mijn hoofd, dus kan het mis hebben waar het precies zit.

Ik heb altijd aangenomen dat dat bepaalt of de airco aan/uit mag in auto stand. Maar heb nog geen verschil kunnen ontdekken.

PV: 5,6 kWp | EV: Toyota Bz4X ‘23 | Departic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste