Vanmorgen even geprobeerd en een route naar Berlijn ingegeven. Na de initiële berekening kun je op 'Laadstops toevoegen' drukken. Die optie verschijnt alleen in het geval dat de SoC niet voldoende is om het reisdoel te halen. Daarna worden vrij vlot de stops toegevoegd. Die zie je op de kaart en je kan ze ook in lijstvorm inzien. Volgens mij probeert de navigatie de SoC tussen 20% en max. 80% te houden. Over dat laatste verscheen ook kort een melding in beeld.MarcoEV schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:03:
[...]
Hoe goed is de ingebouwde EV routeplanner? Ik heb het filmpje van InstaAutovlog wel gezien, maar het blijft een beetje vaag voor mijn gevoel. Kan je filteren op aanbieders? Kan je aankomst percentage instellen etc?
Ik heb geen mogelijkheid ontdekt om verdere zaken in te stellen, zoals welke netwerken/aanbieders of gewenste aankomst SoC. Er zijn geen opties beschikbaar. Wel kun je altijd handmatig zoeken naar snelladers, om eventueel zelf een selectie te maken (met criteria als dichtbij, op de route, op de bestemming).
Verder heb ik ook (nog) geen idee hoe het tijdens het rijden werkt. Of de laadstops tijdens het rijden dynamisch bijgewerkt worden, of rekening gehouden wordt met beschikbaarheid/wachttijd, dat soort zaken.
:strip_exif()/f/image/r6Egvtli6TSGgBsWs1WYYxIK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gkuPlVOXelBj3lQnRataYlEi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7ktBei3oeiYMIajSejHxp3L8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JF5TxeWFkDOMlL5ctT5jA97g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YCyzOwUr07QzjHvZAYK0rO3s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vKUZ2bpdW7ryyNdl8XcponnS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vqtKlSVqO9pLu1465trypnRR.jpg?f=fotoalbum_large)