Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tavascan2025
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 04-08 17:57
Beste forumleden,

Sinds enkele dagen ben ik (eindelijk) in het bezit van een prachtige tavascan (VZ Adrenaline). De afgelopen weken al met veel interesse het forum gelezen en YouTube afgestruind naar beelden en tips.

Nu heb ik nog altijd update 5.0. Iemand enig idee hoe ik aan 5.2 of 5.4 kan komen.

Ook ben ik benieuwd welke functies jullie onder de snelkoppeling hebben staan en welke veiligheidssystemen jullie hebben ingeschakeld en uitgeschakeld.

Suggesties om de auto fijner in/af te stellen en leuke gadgets/accessoires om aan te schaffen zijn van harte welkom.

Hartelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SphErEDD
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-09 10:41
HenkPr schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:14:
Productie na augustus / september ontvangen de update 5.4. , zover bij mij bekend, o.a. verbeteringen mbt connected travel assist, smart light functionaliteit en communicatie met de apps en Cupra store. Daarnaast dan ook de esound (emotional driving experience) optie.
Hebben jullie Connected Travel Assist al actief gekregen? Ik heb hem 1 keer in de CUPRA Store kunnen aanschaffen en heb daar ook netjes een email van gehad maar hij blijft op gedeactiveerd staan. Al uitgelogd/ingelogd, schuifje aan/uit maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:34
SphErEDD schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:58:
[...]

Hebben jullie Connected Travel Assist al actief gekregen? Ik heb hem 1 keer in de CUPRA Store kunnen aanschaffen en heb daar ook netjes een email van gehad maar hij blijft op gedeactiveerd staan. Al uitgelogd/ingelogd, schuifje aan/uit maar dat helpt niet.
Na veel gedoe inderdaad. Maar nu werkt het weer niet.
Misschien na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zijn er mensen hier die de auto regelmatig switchen met hun partner? Wij merken dat volgens mij ons snelkoppelingsprobleem daar in zit. Als één van ons regelmatig achter elkaar de auto pakt onthouden de snelkoppelingen zich prima met de nieuwe update, maar omdat we switchen van device gaat die in error.

Opzich is het vreemd, want dit is niet alsof we een 2e gebruiker hebben. Het is echt alleen de telefoon voor Android auto.

Daarnaast had ik gisteren voor het eerst dat ik mijn stoel niet kon verstellen. Reageerde nergens op. Heel vreemd. Iemand anders ook gehad?

In positief nieuws: wat zijn die lichten toch om te smullen in het donker oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-09 14:10

Seegje

Autofreak

sheane schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:52:
Zijn er mensen hier die de auto regelmatig switchen met hun partner? Wij merken dat volgens mij ons snelkoppelingsprobleem daar in zit. Als één van ons regelmatig achter elkaar de auto pakt onthouden de snelkoppelingen zich prima met de nieuwe update, maar omdat we switchen van device gaat die in error.

Opzich is het vreemd, want dit is niet alsof we een 2e gebruiker hebben. Het is echt alleen de telefoon voor Android auto.

Daarnaast had ik gisteren voor het eerst dat ik mijn stoel niet kon verstellen. Reageerde nergens op. Heel vreemd. Iemand anders ook gehad?

In positief nieuws: wat zijn die lichten toch om te smullen in het donker oOo
Klopt, het switchen met 2 gebruikers en android auto is nog verre van foutloos. De stoelverstelling heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Nog wat anders: Ik kreeg vandaag een aanbieding om gebruik te maken van de Cupra laadservice. Je kunt gratis een laadpas bestellen en geen maandelijkse kosten - maar als ik op zoek ga naar de tarieven staat overal flexibel? Lijkt me niet dat iemand dat aandurft Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePd6eQOnLX_PtBZ3sGv5Kc7q_Is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPaYnLIx5gGDP4CviMFARANS.jpg?f=fotoalbum_large

Endurance Adrenaline 2025 Blue, crossclimates 2, trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:42
Seegje schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:32:
[...]

Klopt, het switchen met 2 gebruikers en android auto is nog verre van foutloos. De stoelverstelling heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Nog wat anders: Ik kreeg vandaag een aanbieding om gebruik te maken van de Cupra laadservice. Je kunt gratis een laadpas bestellen en geen maandelijkse kosten - maar als ik op zoek ga naar de tarieven staat overal flexibel? Lijkt me niet dat iemand dat aandurft [Afbeelding]
Die mail heb ik ook ontvangen. Ik heb de gratis variant besteld voor mijn trip naar Keulen eind augustus.

Voor mij is het vooral een backup, mocht mijn Arval druppel niet werken :)
Ik mag het declareren, dus de kosten maken me niet zoveel uit als ik maar kan laden.

Verder nog geen update gehad dat de auto iets nieuws toont, behalve een kleine wijziging. Dus ik vermoed dat ik ook nog op versie 5.0 zit helaas.

@SphErEDD staat hier in de app ook als gedeactiveerd. Terwijl schuifje aan staat.

@sheane Ik heb zelf nooit problemen gehad met de stoelverstelling. Wel had ik laatst dat het heads-up display de hele dag niet aanpasbaar was. De BC gaf aan dat mijn auto die functie niet had.

Ook heb ik nog regelmatig dat de SOS-knop een storing meldt. De auto heeft dit zelf doorgegeven aan de dichtstbijzijnde dealer, maar sinds de 24ste nog niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluffyx92
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13:48
Hi allemaal,

Wegens een switch van werkgever kan ik een nieuwe leaseauto kiezen. Na wat onderzoek kwam ik uit op de Cupra Tavascan. Het gaat hier om de Essential versie.. als ik verschillende bronnen mag geloven zit er niet bijster veel verschil tussen de Adrenaline of de Essential (ligt er net aan wat je belangrijk vindt).

Wat is jullie mening hierover? Is de Essential het waard of mis je dan echt belangrijke functies t.o.v. de Adrenaline en zijn er dan betere opties? Hoor graag jullie mening!

P.s. heb er niet heel veel verstand van dus excuus als ik belangrijke dingen mis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balskyy
@Fluffyx92
best wel wat extra's tegenover de essential maar vind je het belangrijk om te hebben of willen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaaE7RuhAGfRVJZ5oc2aNRR58kI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K7tQsFUCyZpGwhGg9TfS2kNN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fluffyx92
@Balskyy dankje voor dit overzicht! Deze had ik (nog) niet gevonden dus zeer waardevol! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:13
Fluffyx92 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:02:
@Balskyy dankje voor dit overzicht! Deze had ik (nog) niet gevonden dus zeer waardevol! :)
Ik weet niet hoe belangrijk je on-board navigatie vindt (dus niet via Carplay en/of Android Auto), maar let op dat de Essential enkel een Mediasysteem heeft en vanaf de Business wordt datzelfde scherm benoemd als Navigatiesysteem.
Daar lees je gemakkelijk overheen, maar volgens mij dus geen navigatie in de Essential uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Klopt, dat was voor mij de dealbreaker om voor de business te gaan. (uiteindelijk is het de extreme geworden 8)7 , maar dat kwam door een stuk extra budget wat mijn werkgever beschikbaar stelde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Balskyy schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:50:
@Fluffyx92
best wel wat extra's tegenover de essential maar vind je het belangrijk om te hebben of willen natuurlijk.

[Afbeelding]
Klopt niet helemaal, want mijn business heeft ook een achteruitrijcamera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:03
Daarom heb ik uiteindelijk ook voor de Essential gekozen, de extra dingen op de business zijn (voor mij) niet perse noodzakelijk of interessant om daar 1,5k extra voor te betalen in de bijtelling. Alleen de donker getinte achterruiten mis ik maar misschien kan ik iets met folie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
stylezzz schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:21:
Klopt, dat was voor mij de dealbreaker om voor de business te gaan. (uiteindelijk is het de extreme geworden 8)7 , maar dat kwam door een stuk extra budget wat mijn werkgever beschikbaar stelde)
Goeie werkgever 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fluffyx92
PvS_68 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:16:
[...]

Ik weet niet hoe belangrijk je on-board navigatie vindt (dus niet via Carplay en/of Android Auto), maar let op dat de Essential enkel een Mediasysteem heeft en vanaf de Business wordt datzelfde scherm benoemd als Navigatiesysteem.
Daar lees je gemakkelijk overheen, maar volgens mij dus geen navigatie in de Essential uitvoering.
Dat kan voor sommigen inderdaad een dealbreker zijn! Persoonlijk maak ik altijd gebruik van Android Auto en heb ik ook bij mijn huidige auto (Toyota C-HR) de ingebouwde navigatie nog nooit gebruikt haha! Als ik naar de essential kijk beschikt deze eigenlijk over alles wat ik nodig heb dus denk dat ik mijn keuze gemaakt heb :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkPr
  • Laatst online: 21:30
Ik heb nog het eea nagezocht mbt de updates. Het is belangrijk dat je bent aangemeld voor cupra Connect. Updates worden gefaseerd uitgerold over the air (ota). Je ontvangt een melding op het infotainment scherm wanneer de update beschikbaar is ( bijvoorbeeld voor de versies 5.2 of 5.4). Versie 5.4 wordt pas einde 2025 uitgerold ( incl. sound experience en airconsol), echter is versie 5.4 wel beschikbaar op de nieuwe modellen, vanaf model jaar 2025 (MJ25). Sound experience is niet standaard op alle modellen, alleen voor de modellen met een sennheiser sound pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21:59
HenkPr schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:22:
Mbt de VZ aanduiding en de kleur remklauw uitgevoerd in zwart.. De dark Chrome badge en deze kleur remklauw was alleen op de eerste productiebatch (my 2024). Dus mogelijk moet de Cupra website nog worden aangepast. Bron Copilot 😉
Erg vreemd. Ik vind die chroomkleurige etters niet mooi staan op een donkere lak kleur. Die niet zwarte remklauwen, mwah, dat kan nog. Maar die letters absoluut niet. En het staat wel degelijk op de website. En dat die niet is aangepast / nog moet worden aangepast is verantwoording van Cupra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje

Seegje

Autofreak

HenkPr schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:38:
Ik heb nog het eea nagezocht mbt de updates. Het is belangrijk dat je bent aangemeld voor cupra Connect. Updates worden gefaseerd uitgerold over the air (ota). Je ontvangt een melding op het infotainment scherm wanneer de update beschikbaar is ( bijvoorbeeld voor de versies 5.2 of 5.4). Versie 5.4 wordt pas einde 2025 uitgerold ( incl. sound experience en airconsol), echter is versie 5.4 wel beschikbaar op de nieuwe modellen, vanaf model jaar 2025 (MJ25). Sound experience is niet standaard op alle modellen, alleen voor de modellen met een sennheiser sound pack.
Interessant! Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkPr
o.a. via Copilot 😉. Dus niet formeel bevestigd door Cupra zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
SphErEDD schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:50:
Ik heb sinds afgelopen week ook 5.4 draaien. Ben ook nog op zoek naar wat er nu veranderd is (behoudens de snelkoppelingen die nu bewaard worden.
hier draait nog steeds 5.0 benieuwd wanneer er nu een update gepushed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPr
Heb je bij de updates in het infotainment system, wel het vakje op groen gezet? dan worden de updates automatisch gepushed als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1wTUB95v9bPzrtSze0qdi7rssA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6lCynR8Xj81VoU0TaliZ0cK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
HenkPr schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:34:
Heb je bij de updates in het infotainment system, wel het vakje op groen gezet? dan worden de updates automatisch gepushed als het goed is.
Huh, hoe kom je bij dit menu? Dit heb ik nog nooit gezien. Ik krijg ook geen icoontjes toegevoegd waar jouw CarPlay icoon staat.
Wellicht heb jij een nieuwere versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkPr
Ik zal zo een paar screen foto’s voor je maken, hopelijk helpt dat 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkPr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEjajshmr4d7XcSneP9-MpQQKok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtVIBmie2jgHNv8JN2DvB1Ux.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXCk9EIOlF3gvOSlKD2LNMiZ9m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFYx2kPoW85JNyUPESZHoskD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6X6_7pnHG3YQiwRxLqvHwT9aTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mx0soo3lDotBoZk7o8uraGvn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1wTUB95v9bPzrtSze0qdi7rssA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6lCynR8Xj81VoU0TaliZ0cK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPr
-app updates
- instellingen
- automatische updates uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPr
Wel versie 5.4 dus hopelijk heb je dezelfde opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
HenkPr schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:09:
Ik zal zo een paar screen foto’s voor je maken, hopelijk helpt dat 👍
Ow die optie "App Updates" heb ik helemaal niet (5.2). Ik wacht het even af tot 5.4 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seegje

Seegje

Autofreak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BW_JcBaqJ5XaB31cP-d0amNBKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGbNUDnMw3hB0A4IakswaIhm.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen ergens in Frankrijk 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
HenkPr schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:34:
Die optie heb ik niet op 5.0.

Wel einde dag dat ik aangaf over de update kreeg ik een 50 minuten duurde update aangegeven deze te starten na verlaten van de auto maar heeft niet gedaan iig zit nog op 5.0 nog helaas.

Wel volgende maand naar de reparateur want krijg bijna elke dag een foutmelding van de SOS funtie in de auto daar gaan ze hem een uur uitlezen of langer en kijken of ze het kunnen fixen.

Is iets in de stuur schijnbaar wat niet lekker werkt en vaak voorkomt zodra je gaat sturen zeiden ze aan de telefoon.

Gelijk gevraagd of ze de software kunnen updaten ook maar doen ze alleen als ze dit zelf beschikbaar hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitodriver
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 12:42
Leuke feitjes over de Tavascan. Ik snap wel waarom ik er niet veel zie rijden in Nederland.
De meest verkochte kleur is geel...whahaha. Volgens mij las ik ergens op dit forum dat dat een hele andere kleur is maar dat dit op het kentekenbewijs staat. Heel vreemd toch?

De nieuwe Tavascan lease van mijn vrouw wordt helaas pas en week 47 geleverd i.v.m. het lopende leasecontract. 8)7 Ik kan niet wachten. Heb zelfs gekeken of ik er ergens 1 kan huren voor een dag ;-)

https://allecijfers.nl/auto/cupra-tavascan/

[ Voor 20% gewijzigd door mitodriver op 10-08-2025 15:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Balskyy
Ik dacht dat dit ook op het kenteken bewijs staat geen idee hoe ze bij geel komen zou eerder zeggen meer richting de zand (bruine) kleur dan geel.

Maar je ziet ze sowieso niet veel had gisteren op de snelweg een dikke porsche cayenne coupé GTS die voorbij reed en daarna vrij hard afremde om vervolgens naar mij toe te rijden.

Resultaat waren twee👌👌 richting mij / de auto haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalaz0
  • Laatst online: 06:48
Gele auto's zijn sneller, vandaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitodriver
Metalaz0 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:39:
Gele auto's zijn sneller, vandaar ;)
:*) _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chipie84
  • Laatst online: 15:12
Hallo!
Ik ben in afwachting van mijn bestelde Cupra Tavascan Business met winterpack in Atacama Dessert kleur.
Volgens Cupra is deze geproduceerd in juli en ook in genoemde maand op de boot gezet.

Verwacht wordt dat deze ergens in oktober opgehaald kan worden, maar volgens Athlon lease komt de auto ergens in november of zelfs december (!!).

Ik kan niet wachten!! Nu ik alles heb gelezen van iedereen is het een leuke machine! Momenteel rijd ik een Volkswagen ID4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L. Ende
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 07-09 16:37
Clavis schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:47:
[...]

Ow die optie "App Updates" heb ik helemaal niet (5.2). Ik wacht het even af tot 5.4 :)
Heb het helaas ook niet met versie 5.0 bij mijn VZ van oktober 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitodriver
Chipie84 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:18:
Hallo!
Ik ben in afwachting van mijn bestelde Cupra Tavascan Business met winterpack in Atacama Dessert kleur.
Volgens Cupra is deze geproduceerd in juli en ook in genoemde maand op de boot gezet.

Verwacht wordt dat deze ergens in oktober opgehaald kan worden, maar volgens Athlon lease komt de auto ergens in november of zelfs december (!!).

Ik kan niet wachten!! Nu ik alles heb gelezen van iedereen is het een leuke machine! Momenteel rijd ik een Volkswagen ID4
Wachten op iets leuks duurt altijd veeeeeeeeeeeel te lang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Zag vandaag dat ik 5.2 nu had.
Echter geen idee wat er anders is hoe of wat haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Hallo!

Naar aanleiding van jouw post heb ik ook nog even navraag gedaan bij Cupra in Tilburg.
Mijn Cupra Tavascan Adrenaline Blue met winterpack en trekhaak heb ik op 1 april besteld in de portal van Ayvens. Zij hebben de bestelling op 14 april aangenomen en op 22 april bij Cupra besteld.
Ik krijg net te horen dat hij per 20-07 op de boot is gegaan en dat de voorlopig geplande leverdatum in de week van 13-19 oktober nog steeds klopt.
Ik kreeg ongeveer een maand geleden van Ayvens een update dat hij naar de 2e week van jan 2026 zou zijn verschoven maar na contact met de dealer werd dat binnen een week weer terug gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:52
Word de Tavascan dan ergens buiten Europa gemaakt dat het ongeveer alleen al 2 maand duurt met de boot? Ik had een Leon besteld en deze was binnen 2 maand al in mijn bezit. Volgens mij wordt de Leon gemaakt in Barcelona of Wolfsburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
De tavascan word in china gebouwd. Dus inderdaad... 2 maandjes op de boot zit er sowieso bij.

• PvS_68
silverchaoz schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:26:
Word de Tavascan dan ergens buiten Europa gemaakt dat het ongeveer alleen al 2 maand duurt met de boot? Ik had een Leon besteld en deze was binnen 2 maand al in mijn bezit. Volgens mij wordt de Leon gemaakt in Barcelona of Wolfsburg?
China idd en dat is plmin 1,5e maand met de boot. Mijn huidige leae-auto gaat er pas eind september uit, dus daarom hebben ze ook geen voorraad-model gekozen, want die stonden er toen wel. Maar dan zouden ze die nog 5 maanden vast moeten houden.
De dealer gaf toen aan 4-5 maanden levertijd. Uiteindelijk is dat dus net geen 6 maanden als hij niet verder uit gaat lopen.
De Leon wordt idd in de buurt van Barcelona geproduceerd, dus die kan wel wat sneller hier naartoe getransporteerd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:16
Hey nice, Tavascan topic.

De mijne is net besteld! Adrenaline white silver.
Met als voorwaarde dat hij dit jaar nog geleverd wordt (bijtelling)!

Ben benieuwd wanneer binnen.
Twijfelde heel erg tussen deze en de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitodriver
Mitchelll010 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:02:
Hey nice, Tavascan topic.

De mijne is net besteld! Adrenaline white silver.
Met als voorwaarde dat hij dit jaar nog geleverd wordt (bijtelling)!

Ben benieuwd wanneer binnen.
Twijfelde heel erg tussen deze en de EV6.
Nice. Naar mijn idee heb je een goeie keuze gemaakt :*)
Smaken verschillen natuurlijk, maar naar mijn idee heb je nu een veel mooiere auto die zich veel meer onderscheid van de andere EV's op de markt.
Ben benieuwd wat de levertijd gaat worden.

Onze Tavascan staat gepland om afgeleverd te worden op 20 november. Ik snap niet helemaal dat ze dit vanuit de garage al kunnen plannen??? Zou het een voorraadmodel zijn welke ze vasthouden?
Kon niet eerder ivm lopend leasecontract. Ben benieuwd of ie idd dit jaar nog geleverd wordt...wat ik wel hoop natuurlijk...scheelt weer een paar tientjes per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Ja, ik had een offerte laten maken bij Cupra Barendrecht. Er stond zelfs al een VIN nummer op… hahaha bizar he. De Adrenaline wit hebben ze iig voorraad van.

Nou paar tientjes, 60 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitodriver
Je hebt gelijk...scheelt idd zo'n 50 - 60 euro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaulDuke
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22-08 11:01
Athlon heeft al mijn auto's nog heel erg ruim op leverdatum gezet. Mijn Tavascan staat nog op 24-10 levering bij Athlon, dealer belde afgelopen vrijdag dat ie binnen is 😉 Komt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipie84
mitodriver schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:31:
[...]

Wachten op iets leuks duurt altijd veeeeeeeeeeeel te lang :D
Inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipie84
PvS_68 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:47:
[...]

Naar aanleiding van jouw post heb ik ook nog even navraag gedaan bij Cupra in Tilburg.
Mijn Cupra Tavascan Adrenaline Blue met winterpack en trekhaak heb ik op 1 april besteld in de portal van Ayvens. Zij hebben de bestelling op 14 april aangenomen en op 22 april bij Cupra besteld.
Ik krijg net te horen dat hij per 20-07 op de boot is gegaan en dat de voorlopig geplande leverdatum in de week van 13-19 oktober nog steeds klopt.
Ik kreeg ongeveer een maand geleden van Ayvens een update dat hij naar de 2e week van jan 2026 zou zijn verschoven maar na contact met de dealer werd dat binnen een week weer terug gecorrigeerd.
Dan hoop ik ergens mid oktober een leukl bericht te ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipie84
RaulDuke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:18:
[...]

Athlon heeft al mijn auto's nog heel erg ruim op leverdatum gezet. Mijn Tavascan staat nog op 24-10 levering bij Athlon, dealer belde afgelopen vrijdag dat ie binnen is 😉 Komt goed.
Lekker! Geeft mij goeie hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Iemand anders ook problemen met Connected Travel Assist? Dit werkte een tijdje, maar staat nu weer in de app op gedeactiveerd. Contact gezocht met Cupra support. Ben benieuwd wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Clavis schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:00:
Iemand anders ook problemen met Connected Travel Assist? Dit werkte een tijdje, maar staat nu weer in de app op gedeactiveerd. Contact gezocht met Cupra support. Ben benieuwd wat daar uit komt.
is hier ook al enige tijd disabled volgens de app.
heeft het automatische van baanwisselen wel bij iemand ooit gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:24
Balskyy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:31:
[...]

is hier ook al enige tijd disabled volgens de app.
heeft het automatische van baanwisselen wel bij iemand ooit gewerkt?
Ja, bij mij werkt het gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balskyy
Proppel schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

Ja, bij mij werkt het gewoon.
Hmm heeft hier nog nooit gewerkt mag de knipper doen en daarna nog steeds zelf sturen haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:24
Balskyy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:13:
[...]
Hmm heeft hier nog nooit gewerkt mag de knipper doen en daarna nog steeds zelf sturen haha :D
Je moet als je het wilt gebruiken, een klein wit < of > op de travel assist (aan de kant waar de lijnen van de weg worden getoond) zien, als die wit is kan je een veilige rijstrookwisseling maken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Metalaz0
  • Laatst online: 06:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7kBsdA8JSp_5pTT5vIMYmNA8nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmCObMbaAs6nuvQGrVs4eR4l.jpg?f=fotoalbum_large

Valt me na een maand pas op dat er subtiel in het achterlicht Tavascan staat!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Patje_zelf
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 20:04
Nog 1 nachtje slapen..dan krijgt papa zijn nieuwe Tavascan..let's go!

• Chipie84
Patje_zelf schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:06:
[...]

Nog 1 nachtje slapen..dan krijgt papa zijn nieuwe Tavascan..let's go!
Joh spannend!!!! Alvast veel plezier en we zien de foto's graag verschijnen! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroen1979
Oeh, ben net gebeld, de mijne krijg ik volgende week donderdag 🥳

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rob1984
  • Laatst online: 12:32
Ik heb zojuist de offerte ingediend voor een Tavascan Essential bij mijn werkgever.
De Business uitvoering komt helaas boven het budget en wij doen alleen koopauto's
Ik heb al gezien dat er in Leusden meerdere Essentials staan in white silver + winterpack, dus dat komt hopelijk wel goed. Ramen blinderen doe ik achteraf wel.
Het gaat mij echt puur om de auto. Hij is mooi, hij is snel en heeft long range. Dat is eigenlijk alles wat ik nodig heb. Dan kan je ook iets anders kiezen zou je zeggen. Nou...eerst wilde ik de Enyaq (Wij moeten uit de VW groep kiezen). Enyaq coupe had ik ook in gedachte, maar ik mis hier en daar wat vorm in de auto. Een coupe mag best wat bredere wielkasten hebben vind ik. Nu loopt ie vanaf het dak recht naar beneden. Ik heb dus ook een offerte van de gewone Enyaq, maar ik wil wat meer opties, waardoor die mogelijk te duur wordt. ID.5 is te duur en de ID.4 vind ik gewoon lelijk. Mijn collega wees mij er op dat de Cupra's in prijs waren verlaagd. Toen werd ik nieuwsgierig. Proefrit in de Terramar viel tegen. Dakraam maakt lawaai, ook bij 50kmh. Als ik 100 rij en ik trap het gas even goed in, dan is die vertraging van 2 seconden echt een doorn in mn oog. 2 seconden lang maakt ie lawaai op 6 duizend toeren en dan pas vertrekt ie. Nou laat maar. Daarna de proefrit in de Tavascan. Ik was opslag verliefd. Wat een prachtexemplaar. Het rijdt lekker, stil, Sennheiser soundsystem ga ik wel missen in de Essential, maar het is zoals het is.
Dus ik hoop dat jullie allemaal voor mij willen duimen, dat ik hem mag bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipie84
Jeroen1979 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:19:
Oeh, ben net gebeld, de mijne krijg ik volgende week donderdag 🥳
Hoe lang heb je moeten wachten vanaf besteldatum tot nu in totaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen1979
Hi chipie, 4.5 maand, begin april besteld maar denk dat het nu wel sneller kan omdat er veel zijn aangekomen en nog gaan komen afgelopen maand en komende maanden. Cupra is hot zei de dealer 🤭

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gisteren mijn Adrenaline opgehaald, wát een auto zeg! En dat geluid uit die speakers, echt een genot. :>

Ik heb inderdaad een fysieke knop om de achterklep te openen en zit op versie 5.4. De Travel Assist ben ik nog gematigd enthousiast over, de auto lijkt erg te slingeren tussen de lijnen, zeker als het waait. Ook werkt het wisselen van rijstrook niet heel soepel, of heeft iemand nog tips hoe dat goed werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Argh... en ik maar wachten tot december. Have fun everybody :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipie84
Jeroen1979 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:10:
Hi chipie, 4.5 maand, begin april besteld maar denk dat het nu wel sneller kan omdat er veel zijn aangekomen en nog gaan komen afgelopen maand en komende maanden. Cupra is hot zei de dealer 🤭
Ah oke. De mijne is in juli besteld. Ben benieuwd wanneer ik de melding krijg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipie84
ilhanko schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:57:
Gisteren mijn Adrenaline opgehaald, wát een auto zeg! En dat geluid uit die speakers, echt een genot. :>

Ik heb inderdaad een fysieke knop om de achterklep te openen en zit op versie 5.4. De Travel Assist ben ik nog gematigd enthousiast over, de auto lijkt erg te slingeren tussen de lijnen, zeker als het waait. Ook werkt het wisselen van rijstrook niet heel soepel, of heeft iemand nog tips hoe dat goed werkt?
Wat gaaf. Ik had ook de Adrenaline willen hebben, maar helaas viel die net buiten mijn budget. Dus heb de business met winterpack. Geniet ervan!!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Patje_zelf
Daar is ie dan! Helemaal heppiedepeppie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4viUmBICxpWDYdftr-weUEU8uI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bl7UBphQ1O8a9y4YqvkKVyt2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eoZ2OR5Z6Vd7r4J5hWt9cVaI91g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRps35ipJU8Z9ijweiONQYnA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patje_zelf

Bij mij ook 5.4 sw versie, fysieke knop heb ik niet gezocht of gezien..ik swipe me helemaal suf met mn been onder die bumper..haha

Travel assist gedurende 100km op de A15 beviel mij best goed eigenlijk..ben wel al wat matigere ADAS van andere merken tegen gekomen..lat ligt misschien wat lager ..

Wisselen van rijstrook kan echt alleen ondersteund worden als je in het Travel assist icoontje een wit pijltje naar links/rechts ziet staan onder de groene lijnen van de rijbaan detectie.

Heeft iemand trouwens tips voor de inrichting van de 3 schermen? Ik vind de HUD ook een scherm..en ik wil eigenlijk zo min mogelijk dubbel, laat staan driedubbel zien..

De AR navigatie in de voorruit vind ik briljant. Ik moet nog steeds glimlachen als de blauwe pijlen bij een afslag dichterbij komen...gamification van het autorijden voor mij hoor..van thuis naar de supermarkt zet ik de navigatie zelfs aan... :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkPr
Ziet er echt mooi uit, gefeliciteerd. Veel plezier 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipie84
Mega vet!! Mooi bak. Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balskyy
Dik geniet ervan!!

Morgen tripje naar Phantasialand en keulen (gamescom middag/avond) even kijken hoe ver ik kom nu met de range op lange stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitodriver
Patje_zelf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:48:
Daar is ie dan! Helemaal heppiedepeppie
Ohhh ziet er super vet uit. Heel veel rijplezier gewenst

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AWEF
  • Laatst online: 20:32
Sinds vandaag kan ik me hier ook melden als toekomstig Tavascan rijder. Vandaag bericht gehad dat de lease akkoord is en hij besteld is. Gaat om een Business met winterpack en trekhaak in de kleur Atacama Desert. Ik hoop dat die nog voor het eind van het jaar geleverd kan worden.

Mijn huidige auto is een Polestar 2 Launch Edition, ben benieuwd hoe de Tavascan gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Brutale vraag. Kunnen die stukken met de cupra driehoekjes nou uit de velg verwijderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
stylezzz schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
[...]

Brutale vraag. Kunnen die stukken met de cupra driehoekjes nou uit de velg verwijderd worden?
Ik zat bij de dealer ook al aan de adrenaline kapjes te trekken hahahaha. Zat erg goed vast en vraag me af hoe het er uitziet zonder inderdaad hahaha.
Verkoper kon het me niet vertellen.

Nice wel die witte bekleding! Helaas geen optie hier.
Kinderen.. haha

Ben sowieso benieuwd, ik heb nu leer.. maar dat wordt dalijk stof.. ik denk dat er een hoesje over gaat komen.. ook al is het lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje_zelf
stylezzz schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
[...]

Toevallig tikte ik er vanochtend op en het lijkt iets van kunststof te zijn. Antwoord op je vraag heb ik niet, maar ik zal het eens wat nader bekijken morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-09 20:27

Dat pingelen tussen de lijnen lijkt meer op de lane assist, welke niet te verwarren is met travel assist.
Probeer lane assist eens uit te schakelen dmv bijvoorbeeld de snelkoppeling en vervolgens travel assist te activeren via het stuur.
Mocht je ACC aan hebben staan en lane assist dan snap ik je probleem met pingelen tussen de lijnen.

Hoop dat je er iets mee kan!

Edit; zelfs met wind heb ik er eigenlijk geen last van. Van rijstrook wisselen heb ik uitgeschakeld, gaat echt veel te traag. Vrij nutteloze optie in mijn ogen..

[ Voor 8% gewijzigd door TVSCN op 25-08-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
AWEF schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:30:
Sinds vandaag kan ik me hier ook melden als toekomstig Tavascan rijder. Vandaag bericht gehad dat de lease akkoord is en hij besteld is. Gaat om een Business met winterpack en trekhaak in de kleur Atacama Desert. Ik hoop dat die nog voor het eind van het jaar geleverd kan worden.

Mijn huidige auto is een Polestar 2 Launch Edition, ben benieuwd hoe de Tavascan gaat bevallen.
Dezelfde voorloper en ook ik verwacht in oktober over te stappen naar de Tavascan. Ga je ook de overstappen van "Het grote Polestar 2 Topic" naar hier :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
PvS_68 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

Dezelfde voorloper en ook ik verwacht in oktober over te stappen naar de Tavascan. Ga je ook de overstappen van "Het grote Polestar 2 Topic" naar hier :) ?
Yep.

Gisteren vanuit de leasemaatschappij de melding gekregen dat de voorlopige planning op 15 nov. staat (is ook vanuit de lease de eerste datum dat ze hem mogen leveren)

Welke uitvoering heb je besteld?

[ Voor 3% gewijzigd door AWEF op 26-08-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 10:14
Deze mis ik wel echt in mijn Tavascan. Vraag me af of de bekabeling er wel al op voorbereid is.. Dan zou alleen een schakelaartje inbouwen voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
AWEF schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:12:
[...]

Yep.

Gisteren vanuit de leasemaatschappij de melding gekregen dat de voorlopige planning op 15 nov. staat (is ook vanuit de lease de eerste datum dat ze hem mogen leveren)

Welke uitvoering heb je besteld?
Adrenaline in Tavascan Blue met Winterpack en trekhaak. Mijn P2 Launch Edition gaat per 1 oktober uit contract (of ze laten hem even doorlopen, dat weet ik nog niet) en in de week van 13-19 oktober wordt de Tavascan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
PvS_68 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Adrenaline in Tavascan Blue met Winterpack en trekhaak. Mijn P2 Launch Edition gaat per 1 oktober uit contract (of ze laten hem even doorlopen, dat weet ik nog niet) en in de week van 13-19 oktober wordt de Tavascan verwacht.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de overstap van de P2 naar de Tavascan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchelll010
Zo hier ook de bevestiging.
2 weken geleden aangevraagd, staat 15 November klaar.
Gaat 1 December pas op kenteken helaas.. (afkopen huidige Mazda 3)

Och ja, nog ff 3 maanden redlinen dan maar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SphErEDD
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-09 10:41
Patje_zelf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:56:
[...]
De AR navigatie in de voorruit vind ik briljant. Ik moet nog steeds glimlachen als de blauwe pijlen bij een afslag dichterbij komen...gamification van het autorijden voor mij hoor..van thuis naar de supermarkt zet ik de navigatie zelfs aan... :-D
Heb jij toevallig ook een andere view bij de AR navigatie dan dat die in de demo modus laat zien? Ik zie zelf inderdaad alleen de blauwe pijlen maar als je de demo modus test zie je onderstaand beeld met ook de lijnen van het wegdek welke ik zelf dus niet zie als ik de navigatie aan heb staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxgrhzABGWmtO1WdS7L1zvCF7TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThiAd6cO3qeo0DxeFyaCBtgt.jpg?f=fotoalbum_large

• Balskyy
Vandaag mijn auto achter gelaten voor de SOS storing in het stuur.
Hopelijk met uitlezen kunnen ze dit oplossen krijg bijna dagelijk de melding dat deze beperkt is.

Maar kans zit erin dat die moet blijven en ze wat moeten repareren of vervangen als ik hem zo begreep.
Nu terug naar basic met de leen auto (VW UP!) voor vandaag geen probleem maar voor langer ga ik wel even naar de lease aangezien dit verre van gelijkwaardig is haha.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:59
Goedemorgen allen, eind volgende maand loopt het leasecontract van mijn Q4 af. Ik heb in een aantal modellen proefgereden en ben uiteindelijk uitgekomen op een Tavascan Adrenaline in de kleur Atacama Desert. Ik heb bewust niet gekozen voor de warmtepomp gezien de grotere batterij (82 kWh t.o.v. 55 kWh in mijn Q4 35) en het bereik van de Q4 al ruim voldoende was.

Ik ben gisteren gebeld door de leasemaatschappij dat de auto inmiddels binnen is en dat ik deze op 23 september mag ophalen :)

• Mitchelll010
Balskyy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:30:
Vandaag mijn auto achter gelaten voor de SOS storing in het stuur.
Hopelijk met uitlezen kunnen ze dit oplossen krijg bijna dagelijk de melding dat deze beperkt is.

Maar kans zit erin dat die moet blijven en ze wat moeten repareren of vervangen als ik hem zo begreep.
Nu terug naar basic met de leen auto (VW UP!) voor vandaag geen probleem maar voor langer ga ik wel even naar de lease aangezien dit verre van gelijkwaardig is haha.
wtf hahaha, ja das leuk voor 1 dag.. maar meer niet.

• Mitchelll010
Chirezza schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:38:
Goedemorgen allen, eind volgende maand loopt het leasecontract van mijn Q4 af. Ik heb in een aantal modellen proefgereden en ben uiteindelijk uitgekomen op een Tavascan Adrenaline in de kleur Atacama Desert. Ik heb bewust niet gekozen voor de warmtepomp gezien de grotere batterij (82 kWh t.o.v. 55 kWh in mijn Q4 35) en het bereik van de Q4 al ruim voldoende was.

Ik ben gisteren gebeld door de leasemaatschappij dat de auto inmiddels binnen is en dat ik deze op 23 september mag ophalen :)
Dus je hebt dezelfde auto gekozen eigenlijk haha

• Balskyy
Mitchelll010 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:23:
[...]

Dus je hebt dezelfde auto gekozen eigenlijk haha
Ja ben erg benieuwd voorlopig staat die op de GPS nog op dezelfde plek.
Drama joh die up haha :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroen1979
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xsv_vOaCowBMD2k9ZW_KE355hF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOLP5eKUenC5etsKwOolgx76.jpg?f=fotoalbum_large
Daar is hij eindelijk 🥰

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-09 17:23
Chirezza schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:38:

Wanneer had je hem besteld?

3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151

• Chirezza
Njord1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

Wanneer had je hem besteld?
Ik heb op 6 juni de bevestiging gehad van de leasemaatschappij (Huiskes Kokkeler).

• Njord1
Chirezza schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:51:
[...]

Ik heb op 6 juni de bevestiging gehad van de leasemaatschappij (Huiskes Kokkeler).
Ik heb 15 juni de bevestiging gehad van mijn bestelling, exact dezelfde dan jij besteld hebt.
Ook woonachtig inTwente?

• Chirezza
Njord1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:57:
[...]

Ik heb 15 juni de bevestiging gehad van mijn bestelling, exact dezelfde dan jij besteld hebt.
Ook woonachtig inTwente?
Hopen dat het dan ook niet te lang meer duurt! Dat niet, ik verwacht dat onze wagenparkbeheerder de goedkoopste dealer uitgezocht heeft en dat de auto daarna gewoon bij een plaatselijke dealer in onderhoud gaat. De Q4 die ik nu heb is bijvoorbeeld in Dordrecht geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchelll010

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chipie84
Chirezza schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:51:
[...]

Joh lekker snel! Ik heb 9 juli de bevestiging van bestelling gehad van leasemaatschappij (Athlon). Ben ook al in contact geweest met Cupra. Schijnbaar moet ik t.z.t. de auto in Dordrecht ophalen. Ik heb nog geen melding dat de auto er al is maar volgens Cupra is de verwachting ergens in oktober. Wachten op iets leuks duurt zo lang.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Njord1
Misschien intressant: https://www.cupradriversclub.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitodriver
Wat een beauty

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rob1984
Rob1984 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:12:
Ik heb zojuist de offerte ingediend voor een Tavascan Essential bij mijn werkgever.
De Business uitvoering komt helaas boven het budget en wij doen alleen koopauto's
Ik heb al gezien dat er in Leusden meerdere Essentials staan in white silver + winterpack, dus dat komt hopelijk wel goed. Ramen blinderen doe ik achteraf wel.
Het gaat mij echt puur om de auto. Hij is mooi, hij is snel en heeft long range. Dat is eigenlijk alles wat ik nodig heb. Dan kan je ook iets anders kiezen zou je zeggen. Nou...eerst wilde ik de Enyaq (Wij moeten uit de VW groep kiezen). Enyaq coupe had ik ook in gedachte, maar ik mis hier en daar wat vorm in de auto. Een coupe mag best wat bredere wielkasten hebben vind ik. Nu loopt ie vanaf het dak recht naar beneden. Ik heb dus ook een offerte van de gewone Enyaq, maar ik wil wat meer opties, waardoor die mogelijk te duur wordt. ID.5 is te duur en de ID.4 vind ik gewoon lelijk. Mijn collega wees mij er op dat de Cupra's in prijs waren verlaagd. Toen werd ik nieuwsgierig. Proefrit in de Terramar viel tegen. Dakraam maakt lawaai, ook bij 50kmh. Als ik 100 rij en ik trap het gas even goed in, dan is die vertraging van 2 seconden echt een doorn in mn oog. 2 seconden lang maakt ie lawaai op 6 duizend toeren en dan pas vertrekt ie. Nou laat maar. Daarna de proefrit in de Tavascan. Ik was opslag verliefd. Wat een prachtexemplaar. Het rijdt lekker, stil, Sennheiser soundsystem ga ik wel missen in de Essential, maar het is zoals het is.
Dus ik hoop dat jullie allemaal voor mij willen duimen, dat ik hem mag bestellen
Bedankt voor de duimpjes iedereen. Hij is zojuist besteld! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1984
Iemand al ervaring met een tablethouder op de gewone stoelen?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste