Ik zou graag wat advies willen over het aanschaffen van een laadpaal.
Mijn eerste vraag:
Wat is er mogelijk in mijn meterkast? Ik heb volgens mij amper groepen over, daarnaast is de meterkast sowieso behoorlijk vol. Dus dit kan misschien wel een probleem worden. Ik heb hier wat foto's gemaakt van de huidige situatie van de meterkast (vergroot baar):
Dat kastje links van de meterkast met dat plastic glaasje ervoor (geen idee hoe je zoiets noemt) was voorheen bestemd voor de laadpaal van de vorige bewoners. Die hebben echter de laadpaal meegenomen. In de tussentijd hebben wij een verbouwing achter de rug en is daar een extra groep in gemaakt voor de keuken.
Ik heb wel dit nog liggen, geen idee of dit misschien nog van pas komt:
:strip_exif()/f/image/0kHzu7e5PoRfC6aBkqFsdZ7Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Laadpaal wensen
- 3 fase laden
- 11kWh laden
- Mogelijkheid om gebruik te maken van zonnepanelen
- Mogelijkheid om gebruik te maken van lage energieprijzen (dynamisch contract)
- Loadbalancer
Het gaat om een privé voertuig, ik hoef dus geen kosten te declareren bij een werkgever.
Daarnaast wil ik het liefst een vaste kabel, al maakt me dat niet zo heel veel uit.
Bij voorkeur wil ik de laadpaal (indien mogelijk) een meter of 5-6 van de meterkast af plaatsen.
Ik heb nu voornamelijk een beetje gekeken naar design. En de volgende laadpalen spreken me wel aan:
Easee Charge Lite
Peblar Home (of Home Plus, toekomstbestendig?)
Alfen
Maar ik sta ook open voor andere merken. Ik ben benieuwd wat jullie aanraden.
Mijn eerste vraag:
Wat is er mogelijk in mijn meterkast? Ik heb volgens mij amper groepen over, daarnaast is de meterkast sowieso behoorlijk vol. Dus dit kan misschien wel een probleem worden. Ik heb hier wat foto's gemaakt van de huidige situatie van de meterkast (vergroot baar):
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Dat kastje links van de meterkast met dat plastic glaasje ervoor (geen idee hoe je zoiets noemt) was voorheen bestemd voor de laadpaal van de vorige bewoners. Die hebben echter de laadpaal meegenomen. In de tussentijd hebben wij een verbouwing achter de rug en is daar een extra groep in gemaakt voor de keuken.
Ik heb wel dit nog liggen, geen idee of dit misschien nog van pas komt:
:strip_exif()/f/image/0kHzu7e5PoRfC6aBkqFsdZ7Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Laadpaal wensen
- 3 fase laden
- 11kWh laden
- Mogelijkheid om gebruik te maken van zonnepanelen
- Mogelijkheid om gebruik te maken van lage energieprijzen (dynamisch contract)
- Loadbalancer
Het gaat om een privé voertuig, ik hoef dus geen kosten te declareren bij een werkgever.
Daarnaast wil ik het liefst een vaste kabel, al maakt me dat niet zo heel veel uit.
Bij voorkeur wil ik de laadpaal (indien mogelijk) een meter of 5-6 van de meterkast af plaatsen.
Ik heb nu voornamelijk een beetje gekeken naar design. En de volgende laadpalen spreken me wel aan:
Easee Charge Lite
Peblar Home (of Home Plus, toekomstbestendig?)
Alfen
Maar ik sta ook open voor andere merken. Ik ben benieuwd wat jullie aanraden.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.