Kan geen backup maken in Whatsapp. Te weinig ruimte.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkGrim
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-04 22:11
Mijn vraag

Kan geen backup maken rechtstreeks in Whatsapp. Te weinig ruimte.
Laatste back-up geeft hij aan 31-03-2023!

Wel op Icloud heb ik een backup. Kan ik deze overzetten naar de telefoon?

En hoe? Zonder iets te verliezen?

Heb een Iphone XR.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Wat heb je zelf al gevonden? Heb je al gekeken naar de beschikbare opslagruimte op je gekozen locatie, ik gok iCloud want op je eigen telefoon backuppen heeft natuurlijk geen zin, en de grootte van je datafile? En waarom wil je een backup terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkGrim
Dank snelle reactie.

Op mij Iphone krijg ik de melding dat ik niet voldoende ruimte heb voor de backup.
Ik moet 10.2 GB vrijmaken. En die heb ik niet meer.
Op deze Iphone geeft hij dus aan dat de laatste back-up was op 31 maart 2023. Dat is dus 2 jaar geleden.

Kan ik deze ergens verwijderen en dan een nieuwe via Icloud op mijn telefoon zetten. Of een andere manier?

Ben doodsbang dat het niet goed gaat e ik alles kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkGrim
En kan dat ook met Apple Devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Er staat geen whatsapp backup op je telefoon. Daar zet WA geen backups neer volgens mij. WA backupt naar iCloud dus daar heb je meer ruimte nodig. Betaal een paar euro per maand, want met een 10,2 GB collectie data gaat dat niet in het gratis pakket passen, en je kan gewoon weer backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor €1 per maand krijg je 50GB iCloud opslag. Ook kan het zinnig zijn om videos uit whatsapp te verwijderen na die ergens anders buiten je telefoon te parkeren. Die nemen bergen met ruimte in.

Dus eigenlijk is het een tweetrapsraket, je moet opschonen en wat meer opslag kopen om weer back-ups te kunnen maken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkGrim
opslag voldoende. 2 TB!
Hoe zet ik die video's ergens neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Henk, dit soort vragen zijn best makkelijk te beantwoorden met een beetje zoeken op Google of iets dergelijks: https://support.apple.com...e/iphone/iph480caa1f3/ios
Er staat ook een hoop informatie in de topics die hierboven gelinkt zijn, dus heb je die al helemaal doorgelezen? Ik kan mij niet voorstellen dat jouw situatie zo compleet anders is dan wat daar al langs is gekomen. Ik snap ook niet waarom je geen backup op iCloud zou kunnen maken als je daar 2TB aan opslag hebt, dus wat is nu eigenlijk het probleem? Kan je dit eens met screenshots en wat meer informatie (denk aan het template wat je langs zag komen toen je dit topic opende) kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nabil19
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09-06 08:31
ik heb hetzelfde probleem.... al dagen aan hget rommelen... kom helaas niet verder ook iet met de diverse hulpsites...

ik heb: iphone XS met 64 GB
Ik heb nog circa 3 GB vrij op mijn telefoon
Grote van mijn whats app inclusief videos, die ik niet kwijt wil, is 23GB.

omdat ik nu wil overstappen naar een iphone 16E met 128 GB, wil ik eerst een reservekopie maken en dan overzetten op mijn nieuwe telefoon. en nu komt het....
een backup maken van whatsapp moet je in eerste instantie op je telefoon maken alvorens deze naar de icloud kan (DOM!). Als ik binnen de whatapp (instellingen>chats>backupchats nu).... zegt hij dus dat ik te weinig ruimte heb op mijn teledfoon om een backup te maken.
Oja en in de icloud heb ik nog 90GB ruimte.....

wie weet raad? graag een advies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-09 15:50
nabil19 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:19:
ik heb hetzelfde probleem.... al dagen aan hget rommelen... kom helaas niet verder ook iet met de diverse hulpsites...

ik heb: iphone XS met 64 GB
Ik heb nog circa 3 GB vrij op mijn telefoon
Grote van mijn whats app inclusief videos, die ik niet kwijt wil, is 23GB.

omdat ik nu wil overstappen naar een iphone 16E met 128 GB, wil ik eerst een reservekopie maken en dan overzetten op mijn nieuwe telefoon. en nu komt het....
een backup maken van whatsapp moet je in eerste instantie op je telefoon maken alvorens deze naar de icloud kan (DOM!). Als ik binnen de whatapp (instellingen>chats>backupchats nu).... zegt hij dus dat ik te weinig ruimte heb op mijn teledfoon om een backup te maken.
Oja en in de icloud heb ik nog 90GB ruimte.....

wie weet raad? graag een advies
Verplaatst fotos en videos naar je iCloud of andere cloud-opslag, delete wat je niet meer wilt hebben...
En je hebt weer ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nabil19
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09-06 08:31
dat had gekund als ik fotos en videos automatisch had opgeslagen in mijn fotosbestand (/filmrol) oid van de telefoon. Fotos en video die bij mij zijn binnen gekomen (of zijn verzonden) afgelopen 6 jaar... staan alleen in whatsapp. als ik daarvan een foto bewust wil.... dan moet ik hem opslaan vanuit WA in mijn foto-file van de telefoon.

wat een ellende :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

En met iTunes een backup maken dan? (Ik zeg maar wat hoor, geen iPhone gebruiker hier verder)

Maar waarom hij niet rechtstreeks naar iCloud kan backuppen: De backup staat versleuteld in je iCloud, dit wordt lokaal op je toestel versleuteld. Om een boek te printen (bij wijze van spreken) moet je ook eerst het boek hebben voordat je de printopdracht kan versturen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:58
Archer_VC10 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:03:
Er staat geen whatsapp backup op je telefoon. Daar zet WA geen backups neer volgens mij. WA backupt naar iCloud dus daar heb je meer ruimte nodig. Betaal een paar euro per maand, want met een 10,2 GB collectie data gaat dat niet in het gratis pakket passen, en je kan gewoon weer backuppen.
Dit is niet waar, ben vrij recent overgestapt van een iPhone 8 naar een iPhone 16 PM en heb die 8 dus zowat tot de laatste geïnstalleerde app leeg moeten halen om een back-up te maken van WhatsApp, het probleem zit hem in de manier van back-uppen.. WhatsApp maakt eerst een back-up op het toestel om die daarna te uploaden naar de iCloud vandaar dat het geen drol uitmaakt als of je 50GB of 100TB iCloud opslag hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:13
@Rvde Yes, dus er moet ~23 GB aan vrije ruimte zijn om een backup te maken in dit geval.

Je zou kunnen kijken of direct overzetten zonder iCloud, dus via Bluetooth of Kabel werkt met je nieuwe iPhone. Daar zou whatsapp ook tussen moeten zitten zou ik zeggen.

Een kabel gebruiken om gegevens over te zetten naar een nieuwe iPhone of iPad (< doe dit als ze beide vol zijn op op een wireless charger ligger, dit duurt lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvde
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:58
Heb gekozen voor direct één op één overzetten van mijn 8 naar 16 en hiermee komt ook alles over maar de back-up was voor mij puur om te voorkomen dat ik alles kwijt zou raken.

Better safe than sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Rvde schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:19:
[...]

Dit is niet waar, ben vrij recent overgestapt van een iPhone 8 naar een iPhone 16 PM en heb die 8 dus zowat tot de laatste geïnstalleerde app leeg moeten halen om een back-up te maken van WhatsApp, het probleem zit hem in de manier van back-uppen.. WhatsApp maakt eerst een back-up op het toestel om die daarna te uploaden naar de iCloud vandaar dat het geen drol uitmaakt als of je 50GB of 100TB iCloud opslag hebt. :)
Klopt, ik heb een paar denkfouten gemaakt toen ik dat typte:
- Ik heb zelf nooit het probleem gehad dat de telefoon te vol was voor een backup, dus ik was deze restrictie nog niet tegengekomen.
- Ik had de originele post gelezen als 'probeert backup op telefoon te maken', en dat is niet wat WA doet. Maar het ging dus alleen over de tussenstap.
We live and learn ;)
Pagina: 1