Toon posts:

Kan geen backup maken van whatsapp

Pagina: 1
Acties:

• Royeboi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-09 09:05
Ik zit met een probleem, ik heb onlangs een grotere opslag iphone gekocht (256gb ipv 64) maar ik krijg met geen mogelijkheid de Whatsapp backup aangemaakt op de 64GB.

Whatsapp zegt steeds bovenin: ''Meld u aan bij iCloud om een reservekopie te maken van uw geschiedenis. Tik hier voor instructies.''

Maar ik ben al gewoon ingelogd op iCloud met mijn Apple ID. Ook staat icloud drive aan zoals verplicht.

Als ik tik op instructies krijg ik te lezen:

Open iphone instellingen > icloud en controleer of u ingelogd bent (dat ben ik dus).

Tik op icloud drive en zet de optie AAN (staat al aan, heb deze uit en aangezet, geen verschil). Zorg ook dat Whatsapp AAN staat (staat aan).

Heb alles al drie keer gecontroleerd, maar hij blijft volhouden en doen alsof ik icloud niet aan heb staan. De backup whatsapp heb ik verkleind tot 6GB, veel kleiner kan ik hem niet maken zonder voor mij persoonlijk waardevolle foto's etc te verliezen. (11gb beschikbaar geeft whatsapp aan dus moet voldoende zijn toch?).

Kom nu echt niet verder? Op internet lees ik alleen maar mensen die gewoon niet zijn ingelogd, tsja dan begrijp ik dat het niet werkt, maar ik ben dus gewoon ingelogd. Ook heb ik mijzelf al eens afgemeld net om te checken of het na het opnieuw aanmelden bij icloud het probleem zou verhelpen maar tevergeefs. Aanmelden en afmelden bij icloud en Apple ID hebben dus geen effect...

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• paulkokkie
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08:20
Misschien even WA helemaal verwijderen, foon opnieuw opstarten en WA weer installeren?

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Heb je ook extra opslag in je iCloud? Standaard krijg je 5GB, dit moet je door middels van een abonnement verhogen. Dan kun je die 6GB van jou ook kwijt.
@Royeboi Is er een reden dat je WhatsApp via iCloud wil overzetten ipv het gehele toestel over te zetten? :) WhatsApp zit inbegrepen in een back-up via iTunes en, tenzij je dit uitgezet hebt, de volledige back-up van je telefoon. Als je een van die twee herstelt op je 256GB model, dan zou WhatsApp inbegrepen moeten zijn. Niet een directe oplossing voor je probleem, maar wel een work-around om WhatsApp en al je andere data over te krijgen. Tenzij er al iets op je 256 staat dat je ook wil bewaren, dan moet je gaan klooien.

Had je WhatsApp support al gemaild?
paulkokkie schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:53:
Misschien even WA helemaal verwijderen, foon opnieuw opstarten en WA weer installeren?
Geweldig plan als het probleem is dat je geen back-up hebt :+ Wel een efficiënte oplossing, want gezien je alles dan kwijt bent maakt het ook niet meer uit dat ie niet wil back-uppen. :’)

[Voor 58% gewijzigd door WhatsappHack op 06-09-2021 14:21]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• paulkokkie
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08:20
[
Geweldig plan als het probleem is dat je geen back-up hebt :+ Wel een efficiënte oplossing, want gezien je alles dan kwijt bent maakt het ook niet meer uit dat ie niet wil back-uppen. :’)
Dat staat er niet, dat ie helemaal geen backup heeft.
paulkokkie schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:53:
[...]

Dat staat er niet, dat ie helemaal geen backup heeft.
Hij wil een back-up maken van z'n gespreksgeschiedenis naar iCloud. Dat werkt niet. Als ie z'n WhatsApp nu verwijdert, is die gespreksgeschiedenis dus weg. :/ Is er een andere vorm van back-up, zoals iTunes of volledige toestel back-up in iCloud waar dezelfde berichten in staan, dan heeft het verwijderen en opnieuw installeren van WhatsApp ook geen enkel nut, want zodra WhatsApp verwijderd is verplicht je jezelf dan om die gehele back-up terug te zetten en het hele toestel terug te draaien naar dat punt, omdat de gewenst WhatsApp back-up dus niet uit iCloud kan komen... Dan kan je dat net zo goed meteen doen ipv die herinstallatie stappen te ondernemen. (En dan kan je dat net zo goed meteen op het nieuwe toestel doen ipv de oude lijkt me en zou ik het punt van dit topic niet helemaal begrijpen. Snap sowieso niet waarom OP niet gewoon het hele toestel heeft overgezet d.m.v. iTunes of iCloud of zelfs de functie dat je de iPhone's naast elkaar legt en ze doodleuk alle data overknallen.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Royeboi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-09 09:05
Het is inmiddels gelukkig opgelost.

Het probleem zat hem in het tekort aan beschikbare opslagruimte. Ik had twee keer zoveel ruimte nodig voor de backup van 6GB (dus minimaal 13 GB). Dit werd verder helaas niet uitgelegd in Whatsapp behalve een niet-relevante melding dat ik niet ingelogd zou zijn (wat ik dus wel was).

Inmiddels de nieuwe telefoon in gebruik dus deze oudere kan mooi op V&A en Marktplaats. :)

De whatsapp klantenservice had ik inderdaad ook een bericht gestuurd, helaas kreeg ik enkel een standaard antwoord terug dat ook niet relevant was (kreeg als antwoord: enige mogelijkheid om herstel uit te voeren is via iCloud of computer).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee