Toon posts:

Hulp nodig bij backup Whatsapp - geen geheugen beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• CapoCapo
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 18-12-2020
Goedenavond allen,

Ik heb zojuist een nieuwe iPhone ontvangen en ben nu druk bezig met het overzetten van mijn Whatsapp geschiedenis inclusief de bijbehorende Whatsapp media.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik 4gb geheugen vrij dien te maken op mijn iPhone 6 16gb om een backup te kunnen maken. Het probleem is echter dat ik zo goed als alles van mijn iPhone af heb gegooid behalve mijn Whatsapp. Echter heb ik nog altijd ruim 15gb in gebruik wat valt onder de categorie 'andere'.

Mijn vraag is nu hoe ik dit op kan lossen of dat er andere manieren zijn om al mijn whatsapp gegevens over te zetten naar mijn nieuwe iPhone. Ik heb al wat rond gekeken op internet, maar vaak twijfel ik bij de oplossingen die daar gegeven worden of mijn Whatsapp media wel meegaat. Volstaat een algehele backup via iCloud?

Excuses als hier al een bestaand topic over was, ik kon het namelijk niet vinden

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Ik heb geen iphone, maar
1) heb je het nou over geheugen of over opslag (ik denk opslag)
2) backuppen doe je altijd beter naar de cloud of een extern device
3) is 16 gb niet echt ontzettend weinig tegenwoordig, vooral als je de opslag niet kunt uitbreiden met een microSD kaartje?
Ik vermoed dat je heel veel via de cloud zult gaan moeten doen...
En ik weet ook niet of whatsapp over te zetten is zonder media (plaatjes/videos) want 4gb van 16gb lijkt me al niet verstandig eigenlijk (of je moet er geen muziek/fotos/veel of grote apps op willen zetten).

• CapoCapo
Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was.

Momenteel heb ik een iPhone 6 16gb. Mijn nieuwe telefoon is echter een iPhone Xs met 256 gb. Nu wil ik al mijn whatsapp data overzetten naar mijn nieuwe Xs. Echter heb ik op mijn oude iPhone 6 te weinig opslagruimte. Kortom, is er een manier hoe ik mijn Whatsapp data toch over kan zetten naar mijn nieuwe iPhone Xs?

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:56
Als je een iCloud backup maakt in de WhatsApp instellingen en je zet die terug tijdens het instellen van je WhatsApp op je nieuwe iPhone gaat alles mee over (ook video's als je dit hebt ingesteld). ;) Ik doe dit eigenlijk altijd zo en dit gaat altijd perfect.

Check dit artikel van WhatsApp anders even:
https://faq.whatsapp.com/en/iphone/20888066/

• CapoCapo
wardjj schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:03:
Als je een iCloud backup maakt in de WhatsApp instellingen en je zet die terug tijdens het instellen van je WhatsApp op je nieuwe iPhone gaat alles mee over (ook video's als je dit hebt ingesteld). ;) Ik doe dit eigenlijk altijd zo en dit gaat altijd perfect.

Check dit artikel van WhatsApp anders even:
https://faq.whatsapp.com/en/iphone/20888066/
Dat was ik inderdaad van plan, maar juist het maken van die iCloud backup in de Whatsapp instellingen kan ik niet uitvoeren omdat ik 4gb opslagruimte tekort kom :-(

Ik heb ook geen idee waar ik nog opslagruimte vandaan kan halen sinds ik echt al aller eraf gegooid heb..

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:00
Je moet dan een backup maken (versleuteld, met wachtwoord) in iTunes.
*itunes kan tegenwoordig ook iCloud backups maken volgens mij

[Voor 36% gewijzigd door jeroen3 op 23-09-2019 20:11]

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Volstaat een algehele backup via iCloud?
Ja, tenzij je WhatsApp hebt uitgezet om daar deel van uit te maken. (wat niet perse een rare keuze zou zijn om ruimte te besparen, immers back-upt WhatsApp anders mogelijk dubbel naar iCloud.) Een back-up via iTunes lijkt me in dit geval echter beter, sneller en flexibeler. :)
Een iTunes backup zit WhatsApp sowieso bij, alleen kan je niet afzonderlijk WhatsApp herstellen zonder extra software. Het is alles of niets.

Overigens kan je soms die "overig" verder leeg krijgen door een groot bestand naar je iPhone proberen te kopieren. (Eg: je hebt maar 3GB vrij? Kopieer een bestand van 4GB.) Onder normale omstandigheden is dat niet aan te raden omdat dit allerlei caches leeggooit waardoor de iPhone trager wordt en wat meer accu gaat verbruiken, maar nood breekt "wet" I guess. Dus misschien het proberen waard gezien het toch enkel is in een poging iets anders te bereiken. :)

[Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 24-09-2019 00:11]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• CapoCapo
Het is me gelukt met een backup via iTunes! :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee