Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGor schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:52:

Vraag: ik kwam weer zo'n rookpluim van een vers neergestort wrak tegen. Hoe krijg ik die loot te pakken, zonder dat Shai Hulud me eerst te pakken krijgt? Solo dan he. Met een groepje denk ik dat je twee mensen aanwijst om met thumpers de worm weg te houden, zodat de derde kan looten. Maar solo, hoe doe je dat? Kan je met je orni veilig landen, inladen en wegwezen? Heb je daar genoeg tijd voor?
Met je bike op af rijden en dan heb je max 3 plekken waar een hatch kan zitten. elke zijkant en 1 bovenop.
je moet die hatch dan gewoon scannen met je cuttaray en die klep kapot laseren je loot pakken en weer racen voor het vaderland om weg te komen :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:55
Ricmaniac schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:23:
[...]

Met je bike op af rijden en dan heb je max 3 plekken waar een hatch kan zitten. elke zijkant en 1 bovenop.
je moet die hatch dan gewoon scannen met je cuttaray en die klep kapot laseren je loot pakken en weer racen voor het vaderland om weg te komen :P
Dat klinkt riskant. Dan moet je wel zeker weten dat je de kortste route naar veilig gebied hebt. Je hebt echt heel weinig tijd, de worm zit zo bovenop je. Ik denk dat ik eerder de ornithopter zou proberen.

Ik las ook iets over soft boots die je stappen stiller zouden maken, is over het zand sluipen ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGor schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:05:
[...]

Dat klinkt riskant. Dan moet je wel zeker weten dat je de kortste route naar veilig gebied hebt. Je hebt echt heel weinig tijd, de worm zit zo bovenop je. Ik denk dat ik eerder de ornithopter zou proberen.

Ik las ook iets over soft boots die je stappen stiller zouden maken, is over het zand sluipen ook een optie?
Nee en die boots werken imo ook niet zo goed. je wilt ook niet meer dan 1 hatch in 1 keer open maken? :P ik deed meestal 1 en dan racede ik weer weg. vaak in het begin ook gedacht van: laat maar :P dit ga ik niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow..

"We removed the restrictions when visiting other sietches. Before this change, players had their “home” sietches, and could visit other sietches in their world but couldn’t claim land. Now, any player can go to any sietch in their world and claim land wherever they want." - In the new patch notes they just released, Could be quite a big helpful thing for those clan members who are wanting to get into specific sietches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Ricmaniac schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:07:
Wow..

"We removed the restrictions when visiting other sietches. Before this change, players had their “home” sietches, and could visit other sietches in their world but couldn’t claim land. Now, any player can go to any sietch in their world and claim land wherever they want." - In the new patch notes they just released, Could be quite a big helpful thing for those clan members who are wanting to get into specific sietches.
Weet niet of ik daar nou zo blij van wordt. Resource spots griefen in Hagga Bassin wordt hiermee wel een stuk makkelijker want als je weet welke Sietch je "Deep Desert" vianden zitten kan je wel veel te makkelijk daar de belangrijke T5 paden gaan blokkeren.

Ook voor de exploiters die graag alle voertuigen jatten en in een eigen block base gooien lijkt dit een "mooie aanpassing".

Ik snap dat het fijn is voor guild members die eventueel bij launch op verschillende sietchen samen kwamen maar in spellen zoals dit moeten devs IMO ook altijd blijven denken hoe competitieve/griefende spelers met wijzigingen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qzar schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Weet niet of ik daar nou zo blij van wordt. Resource spots griefen in Hagga Bassin wordt hiermee wel een stuk makkelijker want als je weet welke Sietch je "Deep Desert" vianden zitten kan je wel veel te makkelijk daar de belangrijke T5 paden gaan blokkeren.

Ook voor de exploiters die graag alle voertuigen jatten en in een eigen block base gooien lijkt dit een "mooie aanpassing".

Ik snap dat het fijn is voor guild members die eventueel bij launch op verschillende sietchen samen kwamen maar in spellen zoals dit moeten devs IMO ook altijd blijven denken hoe competitieve/griefende spelers met wijzigingen omgaan.
dit was altijd al de intentie van ze alleen wisten ze niet hoe lang het ging duren. uiteindelijk is dit nu veel sneller dan gedacht :) Ik ben blij met deze change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
De aanpassing dat halve Deep Desert een PvE zone is geworden ging vanmorgen opeens al gelijk live nadat het gisteren op de test client was uitgebracht. Vrij onverwacht en in combinatie met de aanpassingen aan scout ornithopters met rockets is het in mijn ogen wat te extreem.

Op Reddit stromen nu al (3 uur na de update) klachten binnen dat de tier 6 resource nodes in het PvE stuk van de deep desert worden ingeboxed met huisjes. Al die boxes kan je niet slopen (want PvE) dus daar komt al mooi het volgende probleem aan.

Wel spijtig dat devs tegenwoordig overstag gaan vanwege het gejank. Alles moet tegenwoordig maar makkelijk worden gemaakt en zonder risico kunnen worden gedaan. Hadden gisterenavond eindelijk voor het eerst spannende PvP waarbij onze carrier en crawler werd belaagd door vijandige ornithopters waarna een groot gevecht uitbrak tussen hun aanvallers en onze verdedigende ornithopters. Leuke content die nu met deze wijzigingen een stuk minder vaak zal doorkomen want voor je het weet zit je al weer veilig in een PvE tile. Erg jammer, gelukkig wel een paar weken het beloofde spel kunnen spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33
Waarom wordt PVE direct gekopppeld aan 'makkelijk' en 'zonder risico'? Omdat je geen engagement heb met andere spelers, is dat de enige kwalificatie die daarvoor geld?

Kon op voorhand al vertellen dat dit mis zou gaan op plekken waar je kan bouwen, daar zijn Ark en consorten (pillar spam) al jarenlang perfecte voorbeeld van, inclusief blokkeren van nodes. Gooi er paar no-build zones in, bredere verdeling van de nodes, de rest reporten en probleem opgelost.

Nu is er gewoon een grotere scheiding gemaakt voor PVP en PVE, PVP krijgt z'n eigen problemen en oplossing, idem met PVE, lost zich vanzelf wel op. Wat niet oplost, is dat continue gezeik over en weer tussen de 2 kampen.

En nu ik dit zit te lezen, valt het allemaal wel mee.
https://www.reddit.com/r/...lkui75/11017_patch_notes/
Genoeg die ook het als goede actie zien, lootboxes zijn altijd lootable, en blokken van nodes is TOS gevalletje, reporten en klaar.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 26-06-2025 14:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omdat ze het van de spelers die het gejank uiten ook moeten hebben. De PvP enjoyers zijn altijd een minderheid in games. en gezien ze de levensduur van deze game heel lang willen laten zijn moeten ze hun eigen visie bijstellen denk ik.

aan de andere kant is veel van het gejank ook flink overdreven.
Sowieso is maar +-18% uberhaupt in de deep desert geweest en zijn volgens mij veel van de klagers mensen die het gewoon niet willen zonder ervaring met de DD te hebben. Neemt niet weg dat het een groot deel van je spelers is die je dan ineens verliest.

Dat hadden ze op een manier beter in de game moeten introduceren denk ik. Cohhcarnage verwoorde dit heel goed in een video van een paar dagen terug vond ik. Spelers zitten 40-50-60 uur in je game en hebben het ontzettend naar hun zin en dan kom je op dat punt van endgame wat in de oude situatie volledig pvp is eigenlijk. Dan veranderd de game dus heel erg voor ze waar een groot deel van die spelers niet op zitten te wachten en dan dus maar gewoon stoppen met spelen. En uiteindelijk is dat heel schadelijk voor je game als je een live service wilt draaien.

Nog erger zijn de mensen die al eerder stoppen of niet eens willen beginnen met de angst voor DD pvp.

Bij mij op de server is de DD in ieder geval een heel stuk drukker en dat zie ik gewoon als een win. de bovenste 4.5 rij aan tiles in DD is groot zat voor de beste mats en met wel pvp. Tegelijkertijd ook wat meer pvp potentieel omdat de pvp spelers op een kleinere area bij elkaar zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JurGor
Dit weekend de Hagga Rift ingegaan en mijn mining buggy bij elkaar verzameld. Wat een verschil maakt die zeg?! Zoveel meer opbrengsten van ertsen. Op naar de Ornithopter!

Kwam bij zo'n slaver camp in Jabal Eifrit Al-Janub, was er al een gevecht bezig tussen 2 en 4 tegenstanders. Ik denk "Even wat mensen meehelpen" en meng me erin. Blijken het allemaal NPC's te zijn en ineens ben ik hun gezamenlijke vijand. Oeps! Snel wegspringen en dekking zoeken en proberen ze één voor één te bevechten. Kost me wat tijd en bandages, maar ik had via de CHOAM exchange in een spark sword geinvesteerd en dat hielp behoorlijk.

Mijn hele basis van binnen verbouwd en uitgebreid met een garage inclusief nette pentashield voor de buggy. Achteruit inparkeren via een lange ramp, maar dan staat hij ook als een baas. Nu aan het sparen voor de medium ore refinery en dan op naar de Shield Wall voor aluminium ore!

Wat een heerlijk spel. Best een uitdaging voor een solo speler als ik. Maar doe het lekker op mijn eigen tempo en ik vermaak me uitstekend. Soms is het ook super spannend, bijvoorbeeld als je 's nachts verstoppertje speelt met die CHOAM patrouilles en hun zoeklichten vanuit de lucht. Niet alleen de worm is gevaarlijk, die CHOAM lui zijn ook geen pannenkoeken. En dan heb je ook nog drijfzand, even te makkelijk te snel niet op de kaart gelet en hopsa, je zit vast.

PvP doe ik heel defensief, mijn lag is rampzalig en mijn reflexen helpen ook niet. Als solo speler betekent dat sluipen, verstoppen, niet de plekken opzoeken waar iedereen is. Dus nog geen enkele PvP kill op mijn naam, maar zelf ook nog niet te pakken genomen. Vind ik een prima manier om te spelen, ik hoef niet de eindbaas van de server te zijn, maar als ik de eindbaas van de server als kleine Muad'Dib te slim af kan zijn telt dat voor mij ook als victorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
Weer een weekend heerlijk Dune Awakening gespeeld.

Ik heb voor het eerst spice sand verzameld. Ik reed vanaf mijn basis bij the Anvil tradepost richting Eastern Shield wall om naar Sentinel City te gaan voor industrial pumps voor mijn te bouwen Ornithopter. Kom ik op de noordoostpunt van Vermillion Gap een spice bloom tegen. OH! denk ik, even kijken. Ik wandel ernaar toe, het was lekker dicht bij veilige grond. Bubbelende spice, niet te looten. Ok denk ik, volgende keer beter, het wormsign ging al af dus snel terug, op mijn sandbike en door.

Even verderop verken ik de woestijn voor me om te verifieren waar het veilige pad tussen het drijfzand is, zie ik een andere speler op zijn sandbike naar die spicebloom gaan. Prima denk ik, en rij door naar de overkant. Vervolgens hoor ik een enorme knal... Ja, precies, de spice explosie! Het stof daalt neer en die andere speler? Nergens te zien. Oeps....

Ik word nieuwsgierig en rij terug, stap uit en loop ernaar toe. Ah, het compactor icon. En een paar keer heen en weer rennen naar veilig zand later heb ik mijn eerste spice sand verzameld. Enfin, bubbelende spice is dus een voorteken van de spice explosie, en ditmaal heb ik wat geleerd zonder dat het mijn eigen leven kostte. Ook weer eens prettig.

Ik blijf moeite houden met tegenstanders met een zwaard/mes. Komt mede omdat ik via GeforceNow over WiFi speel dus een beetje laggy is het wel. Ik begin wel steeds beter te worden in parry en timen van de tegenaanval. Maar zodra ik meer dan één zwaardvechter op me af zie rennen, gebruik ik mijn suspensor belt om de hoogte op te zoeken. Vanaf high ground is het dan schieten en granaten gooien geblazen. Werk best goed, ik begin me aan te wennen om vooraf te verkennen waar ik veilig de hoogte in kan.

Na mijn succesvolle uitstap naar Sentinel City ook een uitstap naar Mysa Tarill gemaakt. En de kenner raadt het dan al: vervolgens kon ik mijn eerste Ornithopter bouwen. En die kwam vervolgens zeer goed van pas om de Fremen storyline quest met wat minder reistijd af te ronden. De volgende stap wordt nu jasmium crystals en duraluminium.

Er is trouwens wat misgegaan met de tussentijdse patch van gisteren, enkele uren voor de Coriolis storm. Blijkbaar heeft die patch een stukje PvE zone in de Deep Desert tijdelijk veranderd in een PvP zone. het ging om D6, waar de nodige grote basissen staan - of beter gezegd stonden. Een aantal endgame spelers is behoorlijk geplunderd door deze blunder. Materialen kwijt, voertuigen kapot. Hoop drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed bezig! Ik ben een beetje op het punt dat ik een break neem denk ik.

Zit weer wat meer in WoW nu vanwege een event en heb het meeste wel gedaan wat ik nu in Dune kon doen.
Landsraad ook een aantal weken gedaan en MK6 tools en gear gehaald waardoor ik een beetje op de max zit voor mij.

Volledig moneys worth deze game natuurlijk gezien de hoeveelheid uren ik er al in had en plezier ik er uit heb gehaald :)

Maar verwacht dat ik nu even wacht op andere/nieuwe content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel nog even de story afgemaakt XD ik moest nog steeds de laatste trial doen whahah.. Wel tof verhaaltje voor een survival game :P Benieuwd waarmee ze het straks gaan uitbreiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 15:33
Ga ondertussen toch alweer richting de 100 uur volgens mij. Speel samen met en vriend van me en het blijft tot nu toe wat mij betreft wel echt een topgame.
Gisteren wel een iets minder moment tijdens spice sand harvesten. Onze grote vriend kwam er aan dus wilde weer in mn orni springen maar toen glitchte mn character echt helemaal de pan uit, dus orni kwijt, hele loadout aan unique gear kwijt en hele berg deep desert loot kwijt. Als het nou mn eigen schuld is doordat ik te veel risico ofzo neem vind ik het een ander verhaal, maar dit was wel echt matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
Ik zou het melden, en hopen dat je een reimbursement krijgt. Ze zijn daar sinds kort mee begonnen. Ook die lui die hun basissen in D6 kwijtraakten krijgen een deel van hun spul terug.

Zit over de 100 uur nu. Net GeforceNow uurtjes bijgekocht. Bevalt trouwens uitstekend, dit spel via GeforceNow. Het is zo bizar om op een laptop zonder GPU met best wel toffe settings full HD te spelen en de ventilator doet bijna niets. Af en toe een lagspike door de WiFi. Dan geeft GeforceNow ook een melding. En die lagspikes zijn anders dan de lagspike die iedereen heeft wanneer iemand die Harkonnen tile met de lichtjes in zijn basis heeft. Maar het drukt de pret absoluut niet, ik geniet met volle teugen.

Ik ben net begonnen met duraluminium. Ik ga binnenkort net iets meer dan 3 weken op vakantie, dan ga ik mijn basis kwijtraken. Da's wel jammer maar ik ga mijn voertuigen goed bewaren en dan ben ik zo weer op de been. Ik stop mijn inventory vol, ik stop mijn storage in de bank in Arrakeen vol, en bouw een dubbele kubus om mijn sub fief en wie weet, we gaan het zien. Alles wat ik overhoud is meegenomen maar ik wil als ik terug ben sowieso al mijn basis verhuizen om dichter bij de Deep Desert en het aluminium te zitten. Als je plan dreigt stuk te lopen, maak je van het stuklopen een nieuw plan, en dan loopt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Ricmaniac schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:55:
Wel nog even de story afgemaakt XD ik moest nog steeds de laatste trial doen whahah.. Wel tof verhaaltje voor een survival game :P Benieuwd waarmee ze het straks gaan uitbreiden
Mijn gok zou zijn dat de Smugglers een derde factie worden. Maar wie weet verbazen ze ons en gaan we de Fremen als factie krijgen.

Ja, dat verhaaltje is zeker leuk. Ik ga het niet spoilen, maar ik ben heel benieuwd hoe dat bij een uitbreiding verder gaat. Bi-la kaifa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGor schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:26:
[...]

Mijn gok zou zijn dat de Smugglers een derde factie worden. Maar wie weet verbazen ze ons en gaan we de Fremen als factie krijgen.

Ja, dat verhaaltje is zeker leuk. Ik ga het niet spoilen, maar ik ben heel benieuwd hoe dat bij een uitbreiding verder gaat. Bi-la kaifa!
Volgens mij was smugglers al unofficially confirmed :p hun taak is de landsraad in balans houden ipv mee strijden op de bingokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
JurGor schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:22:
Ik zou het melden, en hopen dat je een reimbursement krijgt. Ze zijn daar sinds kort mee begonnen. Ook die lui die hun basissen in D6 kwijtraakten krijgen een deel van hun spul terug.
Ja heb ook een ticket aangemaakt, waar ik nog helemaal niks op gehoord hebt trouwens.

Zit over de 100 uur nu. Net GeforceNow uurtjes bijgekocht. Bevalt trouwens uitstekend, dit spel via GeforceNow. Het is zo bizar om op een laptop zonder GPU met best wel toffe settings full HD te spelen en de ventilator doet bijna niets. Af en toe een lagspike door de WiFi. Dan geeft GeforceNow ook een melding. En die lagspikes zijn anders dan de lagspike die iedereen heeft wanneer iemand die Harkonnen tile met de lichtjes in zijn basis heeft. Maar het drukt de pret absoluut niet, ik geniet met volle teugen.
Ik vind de performance van het spel bij mij over het algemeen erg wisselend. Framerates zijn bij mij verre van stabiel en zijn het ene moment boven de 200 en een uur later 50. En settings verlagen maakt dan geen enkel verschil.

[ Voor 52% gewijzigd door Henkie_NtA op 14-07-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 12:10
Na zo'n 130+ uur gespeeld te hebben wordt de game langzaam steeds minder interessant. We spelen in duo en merken dat je dan in de DD weinig progress kunt maken.

De enige resource die nu nog van belang is is spice (plastanium krijg je genoeg bij elkaar), maar bijna elk medium/large veld dat spawned (de small fields geven zo weinig spice, die zijn het bijna niet waard om te chasen) wordt belaagd door 1-2 guilds die vrijwel elk uur van de dag online zijn (zelfs om 03:00 is het nauwelijks te doen). Je bent net uitgestapt en hebt 3x met je compacter geschoten en je bent insta killed door rockets. Ik zie 't dan ook niet zitten om met veel moeite een carrier met sandcrawler (krijg alle melange maar eens bij elkaar) te bouwen, om deze vervolgens bij het eerste beste veld opgeblazen te zien worden :P Een guild (of iig een grotere party) is helaas een must.

Daarbij is alle PvP op dit moment gewoon Omni's en rockets, wat de verschillende skill-trees een beetje useless maakt. Behalve voor het stukje PvE, maar dat is er in de DD niet veel meer (ja je kunt steeds dezelfde wrecks afgaan en unique patterns chasen, maar dan heb je 't ook wel gehad). Ik vind de rockets op dit moment iets te sterk.. wellicht dat ze iets van countermeasure flares kunnen toevoegen op omni's?

En dan nog alle overige frustratiemomentjes:
- De vele verschillende collision problemen met enemies/omni's/ships waardoor je character eeuwig staat te rubberbanden en je soms gewoon niet wegkomt...
- View-distance van andere players. Je ziet een enemy omni soms pas zo laat in beeld waardoor je vrijwel kansloos bent om nog op tijd naar je eigen omni te rennen voor je gerocket wordt
- Je kunt een omni on-the-fly repairen, maar als je eigen gear stuk gaat heb je pech (vooral shields/belts gaan snel stuk, en op de meest onhandige momenten). Heb er nu standaard meerdere bij me, maar dit kost je weer inventory.
- Griefing (al zal dit verschillen per server), maar dat is altijd wanneer er PvP is helaas.
- Het wekelijks op en afbouwen van je DD base wat met maar 2 personen erg veel trips (en dus saaie afk-flight time) kost. Ik vind de DD storm-wipe op dit moment niet veel toevoegen en dit zou van mij best naar 2-3 weken mogen gaan. Binnen enkele uurtjes na de storm gebruikt iedereen toch weer dezelfde DD online map waar al alles op staat.

Hopen dat er binnenkort meer (PvE) content bij komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:18

Ik ben net begonnen met duraluminium. Ik ga binnenkort net iets meer dan 3 weken op vakantie, dan ga ik mijn basis kwijtraken. Da's wel jammer maar ik ga mijn voertuigen goed bewaren en dan ben ik zo weer op de been. Ik stop mijn inventory vol, ik stop mijn storage in de bank in Arrakeen vol, en bouw een dubbele kubus om mijn sub fief en wie weet, we gaan het zien. Alles wat ik overhoud is meegenomen maar ik wil als ik terug ben sowieso al mijn basis verhuizen om dichter bij de Deep Desert en het aluminium te zitten. Als je plan dreigt stuk te lopen, maak je van het stuklopen een nieuw plan, en dan loopt het weer.
Tip: Met de grootste energie opwekker (Wind Turbine Directional) kan je tot 31 dagen aan energie voorzien en de taxes zijn ook 1 keer per 2 weken (dus afhankelijk van timing maximaal 2x2=4 weken, 2 weken achterstallig). Dus met een beetje geluk qua timing kan je alsnog je base aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Jokuh schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:47:
[...]

Tip: Met de grootste energie opwekker (Wind Turbine Directional) kan je tot 31 dagen aan energie voorzien en de taxes zijn ook 1 keer per 2 weken (dus afhankelijk van timing maximaal 2x2=4 weken, 2 weken achterstallig). Dus met een beetje geluk qua timing kan je alsnog je base aanhouden.
Bedankt voor de tip, daar ga ik gebruik van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
x3rius schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:39:
Na zo'n 130+ uur gespeeld te hebben wordt de game langzaam steeds minder interessant. We spelen in duo en merken dat je dan in de DD weinig progress kunt maken.

De enige resource die nu nog van belang is is spice (plastanium krijg je genoeg bij elkaar), maar bijna elk medium/large veld dat spawned (de small fields geven zo weinig spice, die zijn het bijna niet waard om te chasen) wordt belaagd door 1-2 guilds die vrijwel elk uur van de dag online zijn (zelfs om 03:00 is het nauwelijks te doen). Je bent net uitgestapt en hebt 3x met je compacter geschoten en je bent insta killed door rockets. Ik zie 't dan ook niet zitten om met veel moeite een carrier met sandcrawler (krijg alle melange maar eens bij elkaar) te bouwen, om deze vervolgens bij het eerste beste veld opgeblazen te zien worden :P Een guild (of iig een grotere party) is helaas een must.

Daarbij is alle PvP op dit moment gewoon Omni's en rockets, wat de verschillende skill-trees een beetje useless maakt. Behalve voor het stukje PvE, maar dat is er in de DD niet veel meer (ja je kunt steeds dezelfde wrecks afgaan en unique patterns chasen, maar dan heb je 't ook wel gehad). Ik vind de rockets op dit moment iets te sterk.. wellicht dat ze iets van countermeasure flares kunnen toevoegen op omni's?

Hopen dat er binnenkort meer (PvE) content bij komt!
Herkenbaar. Speel ook als duo en op dit moment is de risk reward verhouding het gewoon niet waard.
Volgens mij is dit wel iets dat bij de developers ook op de radar staat. Dat veel mensen de DD links laten liggen en dat de content daar gewoon te restrictive is. De tier 6 resources die in PVE liggen werken gewoon ook niet op deze manier (iig niet op mijn server). Die stukken land zijn helemaal volgeknalt met basissen en alle nodes worden gelijk gefarmed als ze respawnen.
Is denk ik lastig op te lossen op een manier die het wel uitdagend houdt, wat end game ook gewoon hoort te zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merk ik ook in de guild. Lijkt erop dat 120-140 uur een beetje de grens nu is voor velen :P Wat natuurlijk een dikke prima tijd is voor een game.

Ik ben nu nog even wat fuel stacken en de laatste solari's scrapen om in ieder geval de tax te betalen voor mijn grote base tijdens de vakantie :P Maar dan is het inderdaad gewoon even in de kast tot dat er niuewe DLC content komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:18
JurGor schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:58:
[...]

Bedankt voor de tip, daar ga ik gebruik van maken!
Kleine correctie, semi grootste energie opwekker. De Spice Fueled Generator heb ik nog niet geprobeerd, daar ben ik nog niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
Nou, de eerste directional wind turbine staat. Bijkomend voordeel is dat ik nu spice moet gaan farmen, zodat ik genoeg industrial lube kan maken om 'm te laten draaien. Da's toch weer een hele andere manier van spelen als minen en contracts doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rko
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 09:31

Rko

Tot nu toe zo'n 100 uur gespeeld en het bevalt mij nog steeds prima. Ik speel op Ostara - Sieth Saajid.

Ik had ook een Star Trek - First Contact moment. Tot het moment dat ik de ornithopter had, had ik geen interactie met andere spelers. We zien elkaar wel soms, maar je doet je eigen ding.

Tijdens mijn eerste vlucht werd ik gevolgd door een ander en hij lande op mijn bases en vroeg mijn of ik geïnteresseerd was om zijn guild te joinen en gaf mij een rondleiding in hun bases. Beetje zoals de Vulcans de aarde bezoeken na de eerste Warp vlucht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hier wat de max tijd is voor TAX btw?

Ik heb net tax betaald van een grote base en dan staat er tax due in 11 dagen x Uur maar wanneer het due is hoe lang mag er dan overheen gaan nog voordat er iets gebeurd?

Ga nu op vakantie deze week en heb dus ook de power compleet gestackt tot 20dagen 20uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rko
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 09:31

Rko

Ricmaniac schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:03:
Weet iemand hier wat de max tijd is voor TAX btw?

Ik heb net tax betaald van een grote base en dan staat er tax due in 11 dagen x Uur maar wanneer het due is hoe lang mag er dan overheen gaan nog voordat er iets gebeurd?

Ga nu op vakantie deze week en heb dus ook de power compleet gestackt tot 20dagen 20uur
Wat ik zie op andere websites is dat je max 14 dagen over de due date kan gaan. Dat zou dus 25 dagen vanaf nu zijn. Maar dan zijn de generators al leeg.

Als je iemand anders kent die het spel ook speelt dan zou je die co-owner kunnen maken en dan kan die de belasting betalen en generators bijvullen.

Vergeet niet zoveel mogelijk uit te zetten en alleen de generators te laten draaien voor wat je dan nodig hebt aan stroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Schandalig dat je op vakantie kan gaan. Dat is toch geen commitment...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:44
Zijn er mensen die op private servers spelen?

Ik heb er zelf een bij XREALM gehuurd, vooral omdat ik controle wilde hebben over bepaalde aspecten (zoals PVP, tax, e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Neuh wij spelen gewoon public.
Merk wel dat onze server een beetje leeg lijkt te lopen. Veel abandoned bases.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
Henkie_NtA schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:34:
Neuh wij spelen gewoon public.
Merk wel dat onze server een beetje leeg lijkt te lopen. Veel abandoned bases.
Mijn server is sowieso leeg want maar 2 mensen spelen op deze Haga Basin :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JurGor
NoFearWizz schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:09:
Zijn er mensen die op private servers spelen?

Ik heb er zelf een bij XREALM gehuurd, vooral omdat ik controle wilde hebben over bepaalde aspecten (zoals PVP, tax, e.d.).
Ik ben naar een private server gegaan voor roleplaying.

Wat me onmiddellijk opviel was hoe leeg de Hagga Basin is ten opzichte van zelfs low pop official server. Er zijn zoveel minder player bases.

Eerlijk gezegd vind ik het meer passen bij het verhaal. Zo'n Hagga Basin die eruit ziet als een halve woonwijk is ergens ook gewoon raar toch?

Een nadeel op een private server is ergens ook een voordeel: de CHOAM Exchange wordt niet/nauwelijks gebruikt. Dus je kan niet solaris sparen en een wapen kopen dat je nog lang niet kan craften en zo het levelen makkelijker maken. En dat maakt een replay juist veel spannender en boeiender.

Ik merk dat ik bij mijn replay veel voordeel heb van alles wat ik heb geleerd, en dat de uitdaging erin blijft omdat ik niet even langs de CHOAM Exchange kan om een bochtje af te snijden.

[ Voor 27% gewijzigd door JurGor op 23-07-2025 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
JurGor schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:42:
[...]

Ik ben naar een private server gegaan voor roleplaying.

Wat me onmiddellijk opviel was hoe leeg de Hagga Basin is ten opzichte van zelfs low pop official server. Er zijn zoveel minder player bases.

Eerlijk gezegd vind ik het meer passen bij het verhaal. Zo'n Hagga Basin die eruit ziet als een halve woonwijk is ergens ook gewoon raar toch?

Een nadeel op een private server is ergens ook een voordeel: de CHOAM Exchange wordt niet/nauwelijks gebruikt. Dus je kan niet solaris sparen en een wapen kopen dat je nog lang niet kan craften en zo het levelen makkelijker maken. En dat maakt een replay juist veel spannender en boeiender.

Ik merk dat ik bij mijn replay veel voordeel heb van alles wat ik heb geleerd, en dat de uitdaging erin blijft omdat ik niet even langs de CHOAM Exchange kan om een bochtje af te snijden.
Klopt, ik ben nu op niveau aluminium en mijn eerste Scout Ornithopter. Ik hou van de leegte in mijn private server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Dacht gisterenavond lekker lang Dune Awakening te kunnen spelen, zat er een bug in de private server waarop ik speelde. Geen mining nodes, geen lootable chests. Hele dag al niet.

Ik heb een ticket ingediend bij Gportal met het verzoek de server opnieuw op te starten, krijg ik als reactie terug:
Hello,

Thank you for your request.

For problems caused by content in the game itself, please contact the game developer directly. As a server host, we do not have access to the source code or game data.

Here is the link to the official Funcom support page:

https://funcom.helpshift....rt-bugs-provide-feedback/

Mit freundlichen Grüßen / best regards
steffiw

Ociris GmbH
Aschauer Str. 32a
81549 Munich

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGor schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:07:
Dacht gisterenavond lekker lang Dune Awakening te kunnen spelen, zat er een bug in de private server waarop ik speelde. Geen mining nodes, geen lootable chests. Hele dag al niet.

Ik heb een ticket ingediend bij Gportal met het verzoek de server opnieuw op te starten, krijg ik als reactie terug:

[...]

Ik vraag ze de server te herstarten, precies iets dat zij zelf kunnen doen. Nee, lekker naar de game developer doorwijzen, hoef je zelf niets te doen. Dat heet dan service he.
pff lekker is dat. Geen ervaring met private servers voor games in het algemeen maar vind het persoonlijk een beetje vreemd als jij de eigenaar van zo'n server bent dat je zelf de mogelijk niet hebt voor een herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
volgens mij heeft de eigenaar die mogelijkheid wel, maar die is even druk ergens anders mee de laatste paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Ricmaniac schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:57:
[...]

pff lekker is dat. Geen ervaring met private servers voor games in het algemeen maar vind het persoonlijk een beetje vreemd als jij de eigenaar van zo'n server bent dat je zelf de mogelijk niet hebt voor een herstart?
Bij XRealm hem je inderdaad een stop/start knop voor je server. + Configuratie voor PVP, PVE, Tax, Sandstorms

[ Voor 6% gewijzigd door NoFearWizz op 25-07-2025 07:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JurGor
Enfin, uiteindelijk maar de private server verlaten. Service van likmevestje en toch net iets te stil qua andere spelers. Zit nu op de onofficiële EU RP server.

Morgen de vakantie van iets meer dan 3 weken. Generators zitten vol, belastingen betaald, buggy en kostbare items opgeborgen. We gaan het zien.

P.s. ga komende dagen snel oppotten met flour sand, er is een patch op de testserver die de veilige flour sand velden naar het bereik van Shai Hulud verplaatst en compactors meer worm aggro laat opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
JurGor schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:20:
Enfin, uiteindelijk maar de private server verlaten. Service van likmevestje en toch net iets te stil qua andere spelers. Zit nu op de onofficiële EU RP server.

Morgen de vakantie van iets meer dan 3 weken. Generators zitten vol, belastingen betaald, buggy en kostbare items opgeborgen. We gaan het zien.

P.s. ga komende dagen snel oppotten met flour sand, er is een patch op de testserver die de veilige flour sand velden naar het bereik van Shai Hulud verplaatst en compactors meer worm aggro laat opwekken.
Sowieso super veel nerfs in de komende update. Verder helemaal geen content updates helaas.
Dat ze die worm agro omhoog gooien vind ik maar matig, gaat het alleen maar irritanter maken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Gisteren voor de 3e keer alles kwijtgeraakt doordat mn character het nodig vond om een soort van buggy breakdance in en rond mn orni te doen in plaats van gewoon in te stappen. Uiteraard had Shai Hulud er maling aan. Ben er wel echt een beetje klaar mee aangezien ik net alles weer bij elkaar had na de 2e keer dat dit gebeurde. Weer ticket aangemaakt, maar daar hoor ik echt nooit wat op.

*Update*
Heb mn hele orni teruggekregen, dus dat is iig iets.

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie_NtA op 08-08-2025 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickymelis
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-09 14:06
Gisteren ook begonnen aan deze game, stond al sinds release op mijn radar en uiteindelijk maar besloten dat ik hem ging spelen (mede door de positieve reacties hier). Ben nu net bij het gedeelte aangekomen dat ik bloed moest verzamelen en daar heb ik hem uitgezet. Tot nu toe vind ik het een hele leuke game. Kwam ook al een verlaten basis tegen waar megaveel spullen laten dus heb daar wel wat geloot, helaas kon ik niet alles dragen maar iig voorlopig even genoeg fuel cells etc. :)
Vandaag weer even wat base maintenance gedaan en al me power van 2 bases gemaxed voor 20 dagen en de taxes weer betaald :P

Even klein rondje deep desert gedaan om te kijken naar de changes mbt tier 6 mats maar verder gewoon niet echt veel te doen in vergelijking met andere games die ik speel waar nieuwe content is :P

Dus ik laat het nog even voor wat het is en hou de toekomstige updates in de gaten :)
Merk het overigens aan bijna iedereen in onze guild. Allemaal zo hard gegaan in het begin dat de meeste wel maxed en burned out zijn :P Helemaal prima voor 100-200 uur speeltijd natuurlijk en sommige nog een stuk meer.

Ben benieuwd naar toekomstige vernieuwende content though whatever that may be

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rickymelis schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:50:
Gisteren ook begonnen aan deze game, stond al sinds release op mijn radar en uiteindelijk maar besloten dat ik hem ging spelen (mede door de positieve reacties hier). Ben nu net bij het gedeelte aangekomen dat ik bloed moest verzamelen en daar heb ik hem uitgezet. Tot nu toe vind ik het een hele leuke game. Kwam ook al een verlaten basis tegen waar megaveel spullen laten dus heb daar wel wat geloot, helaas kon ik niet alles dragen maar iig voorlopig even genoeg fuel cells etc. :)
Geniet er van! de game is erg leuk voor de volledige playtrough.
Nu ben je nog veel bezig met kleinschalige mats maar straks als je bijvoorbeeld een buggy met mining tool er op hebt kan je ook fuelcells een heel stuk sneller farmen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickymelis
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-09 14:06
Ricmaniac schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:23:
[...]

Geniet er van! de game is erg leuk voor de volledige playtrough.
Nu ben je nog veel bezig met kleinschalige mats maar straks als je bijvoorbeeld een buggy met mining tool er op hebt kan je ook fuelcells een heel stuk sneller farmen enzo :)
Thanks man! Vond het eerste gedeelte al heel vet, zondag waarschijnlijk weer wat verder spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Ricmaniac schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:21:
Vandaag weer even wat base maintenance gedaan en al me power van 2 bases gemaxed voor 20 dagen en de taxes weer betaald :P

Even klein rondje deep desert gedaan om te kijken naar de changes mbt tier 6 mats maar verder gewoon niet echt veel te doen in vergelijking met andere games die ik speel waar nieuwe content is :P

Dus ik laat het nog even voor wat het is en hou de toekomstige updates in de gaten :)
Merk het overigens aan bijna iedereen in onze guild. Allemaal zo hard gegaan in het begin dat de meeste wel maxed en burned out zijn :P Helemaal prima voor 100-200 uur speeltijd natuurlijk en sommige nog een stuk meer.

Ben benieuwd naar toekomstige vernieuwende content though whatever that may be
Ze hebben imo wel snel echt content update nodig en dan liever geen story of mission updates (ik vind die tot nu toe redelijk meh). Met de laatste update is plastinium iig niet meer de beperkende factor en merk ik dat wij weer wat niet progress maken met name in de hoogste tier versies van de fabricators etc. Zijn nu aan het kijken naar dd base en aan het sparen voor carry all en harvester.
10 september dus volgende content patch.
Mooi om de break te rekken tot dan en dan ga ik de nieuwe content zeker weer checken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nahkriin
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRRCs93-h66_drp7vWEf3skq8fQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I1F4q4BXBOGt6vs840N7KKR5.png?f=fotoalbum_large

na het maxen van m'n eerste base, een 2e subthief erbij gezet om zo toch nog een stuk eraan te kunnen plakken nu heeft de carrier ook z'n eigen plek haha. Denk wel als de build af is ik een break ga nemen van het spel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdlSQmNEOilpMSYM-rHDQmotsec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ozWF7RdeFMmah5su5MEgF5qx.png?f=fotoalbum_large

Past net haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
1 augustus op vakantie gegaan met 21 dagen voeding voor mijn generators.
Heleboel spul veiliggesteld in de bank inventory en in de inventory van mijn karakter, voor geval dat.

25 augustus teruggekomen, basis stond er nog helemaal maar uiteraard zonder stroom. Generators aangezet, blijkt dat de buitenmuren op iets van 80% durability zitten, geen zichtbare schade. Wat meetelt is dat ik natuurlijk net voor de Corriolis storm het schild weer op peil had.

Belastingen betaald, liep 2 termijnen achter. Niets van te merken, ik betaalde en het was ok.

Ik was vooraf best bezorgd hierover maar dit is me heel erg meegevallen. En nu weer lekker aan de gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGor schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:57:
Heleboel spul veiliggesteld in de bank inventory en in de inventory van mijn karakter, voor geval dat.

25 augustus teruggekomen, basis stond er nog helemaal maar uiteraard zonder stroom. Generators aangezet, blijkt dat de buitenmuren op iets van 80% durability zitten, geen zichtbare schade. Wat meetelt is dat ik natuurlijk net voor de Corriolis storm het schild weer op peil had.

Belastingen betaald, liep 2 termijnen achter. Niets van te merken, ik betaalde en het was ok.

Ik was vooraf best bezorgd hierover maar dit is me heel erg meegevallen. En nu weer lekker aan de gang!
Goed om te horen dat het niet direct na die 21 dagen met een berg schade naar beneden gebracht word.. mogelijk had die coriolis storm wel wat meer schade toegebracht maargoed.

Ben nog steeds van mening dat ze het eruit moeten halen op een manier. Of de taxes dat je je huis op unoccupied kan zetten en er zelf dan ook geen gebruik van kan maken o.i.d.

Het is gewoon heel naar om zo veel werk in een base te steken en materials te farmen en dan niet een langere break kan nemen zonder je zorgen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 13:08
JurGor schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:57:

Ik had mijn Advanced Sub aangepast naar een standaard voor mijn Anvil Base. Ik zit toch meer bij de Guild base en van daaruit is het snel naar de DD. En de standaard is gratis. Had mijn basis niet aangepast maar na 3 dagen was alles wat buiten het schild viel weg....Qua belasting...Ik was het compleet vergeten en liep ook achter. Bij 3de termijn bleef ik geen stroom krijgen terwijl alles vol zat. Dus er zit blijkbaar wel iets achter wat ze aanpassen.

Ik wil het eigenlijk nog een keer testen met een extra base, daar niet betalen en dan kijken of ze me aanvallen ofzo. En dan ben ik voornamelijk heel benieuwd of ze mijn Main Base met rust laten als ik daar wel netjes belasting over betaal.

Afgelopen week de DD ingeweest met de guild, voor mij de eerste keer. Meteen de Spice Ring gedaan, ik was mee als Air Support. Leuke PVP ervaring opgedaan. En genoeg Spice opgehaald. Nu dus een Assault en een Scout staan in de Base. Vermaak me prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Kloever op 27-08-2025 11:47 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

Ik wil het eigenlijk nog een keer testen met een extra base, daar niet betalen en dan kijken of ze me aanvallen ofzo. En dan ben ik voornamelijk heel benieuwd of ze mijn Main Base met rust laten als ik daar wel netjes belasting over betaal.
Nee ze pakken alleen de base die niet betaald is.
De spice harvesting is zo'n beetje het enige wat ik echt tof vind in de DD :P Blijft somewhat exciting maar nu al even niet gedaan. De gehele guild is een beetje dood en nemen allemaal nu bijna allemaal een break tot de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
Ik ben nog steeds de DD niet in geweest. Toch alweer bijna 200 uur in het spel zitten.

Er is een World event live nu t/m 10 september. https://store.steampowere...46744156294218375?l=dutch

Beloningen zijn CHOAM weapon skins en een turret miniature (!) voor je basis, voor op je buro of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGor schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:11:
Ik ben nog steeds de DD niet in geweest. Toch alweer bijna 200 uur in het spel zitten.

Er is een World event live nu t/m 10 september. https://store.steampowere...46744156294218375?l=dutch

Beloningen zijn CHOAM weapon skins en een turret miniature (!) voor je basis, voor op je buro of zo.
He :P FOMO moet ik toch weer uit me break komen haha

Event is weer live btw nadat het gister offline was gehaald door issues. Je moet blijkbaar 135 Choam Cargo farmen om al die rewards te kopen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 28-08-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben inmiddels ong halverwege met de cargo grind :)
Het is niks bijzonders eigenlijk qua event maar vind die cargo schepen openen en optijd voor die worm weer weg vliegen wel gewoon "spannend" om te doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Ricmaniac schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:28:
Ben inmiddels ong halverwege met de cargo grind :)
Het is niks bijzonders eigenlijk qua event maar vind die cargo schepen openen en optijd voor die worm weer weg vliegen wel gewoon "spannend" om te doen haha
Ja same. Rewards zijn meh en het is verder ook een beetje onzinnig. Vind vooral die herrie van die guns irritant worden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Ik laat de CHOAM wrakken voor wat ze zijn en ga in plaats daarvan de kanonnen langs. Heb een leuk lusje van 5 kanonnen gevonden waardoor dat toch relatief snel gaat. Lekker rondvliegen met mijn ornithopter en kanonnen saboteren is best relaxed.

Ik heb gisterenavond dat duurste item verdiend. Dat model van een kanon. Nou, ik kon zowat de kiet verbouwen wat is dat ding allemachtig groot. LOL. Dus niet, het is echt een miniatuur. Enfin. Die CHOAM skins zijn wel leuk, ik liep sowieso al rond in CHOAM swatches en dan voegen die skins net even wat extra toe.

Het is allemaal in aanloop op chapter 2 10 september. Ik ben benieuwd.

Ik heb mijn basis uitgebreid met een publiek toegankelijke bar. Ik zal eens wat screenshots nemen, het is nog een "work in progress" maar het begint ergens op te lijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nahkriin
Ondertussen is mn city base klaar, als ik 3x thiefs met max build bijna .
Het bouwen is een beetje doorgeslagen, nu nog alles inrichten..
Gebruik alleen de middelste base voor machines aangezien ik solo speel, maar het bouwen was te leuk.
Nu maar ff een break tot 10 september.

YouTube: Dune base tour 01-09-26

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahkriin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:28:
Gebruik alleen de middelste base voor machines aangezien ik solo speel, maar het bouwen was te leuk.

Holy shit dat is een ziek complex! haha vet gedaan man. Helemaal solo gebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:35:
[...]

Holy shit dat is een ziek complex! haha vet gedaan man. Helemaal solo gebouwd?
Thanks!

Ja helemaal solo xD
Je hebt het zeker niet nodig, maar heb eigelijk alles wel gehaald in de game zat mats voor de toekomst.
Dus toen maar aan het bouwen geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahkriin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:40:
[...]

Thanks!

Ja helemaal solo xD
Je hebt het zeker niet nodig, maar heb eigelijk alles wel gehaald in de game zat mats voor de toekomst.
Dus toen maar aan het bouwen geslagen.
maar nu ben je dan dus wel elke 2 weken iets van 50-60k kwijt aan Tax denk ik of niet ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:45:
[...]

maar nu ben je dan dus wel elke 2 weken iets van 50-60k kwijt aan Tax denk ik of niet ? :P
Ja 60k, scheelt dat ik 210m solari heb dus kunnen ff vooruit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahkriin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:50:
[...]

Whahah WTF 210m holy moly.

Ik zat laatst 14k te scrapen om mijn tax te kunnen dokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:22:
[...]

Whahah WTF 210m holy moly.

Ik zat laatst 14k te scrapen om mijn tax te kunnen dokken :P
Heel de economy is dood door alle dupers, dus DD BP's kun je voor veel verkopen.
En ik verkoop veel spice en plastinium :D
Maar een ancient way gaat voor 140m op onze server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahkriin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:25:
[...]

Heel de economy is dood door alle dupers, dus DD BP's kun je voor veel verkopen.
Oh echt. ik heb nog nooit iets verkocht. maar goeie manier inderdaad dan om geld te krijgen.

Welke server speel jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Ricmaniac schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:27:
[...]

Oh echt. ik heb nog nooit iets verkocht. maar goeie manier inderdaad dan om geld te krijgen.

Welke server speel jij eigenlijk?
Speel op Icarus, ja mensen dupen solari dus die whales kun je mooi spullen aan verkopen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
Nahkriin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:28:

Jij bent heerlijk losgegaan met bouwen :) Echt mooi en helemaal in stijl, binnen en buiten. Zou gaaf zijn als we enigszins programmeerbare NPC's aan onze bouwwerken toe konden voegen om ze nog meer tot leven te brengen.

Enfin, er zou nog zomaar voor 10 jaar verbetering en ontwikkeling in dit spel kunnen zitten, en ik zit er vooralsnog in voor "the long game".

Ik wou gisteren wat screens van mijn veel bescheidener bouwseltje maken maar het was natuurlijk maandag - dag voor de Coriolis storm. Niet de beste dag voor screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Nahkriin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:50:
[...]

En dus ook genoeg melange om je energievoorziening met 'n druk op de knop bij ieder van je 3 fiets te verlengen, neem ik aan? Of gebruik je vooral generator/wind? Zitten je fiefs op vaste grond en goed verstopt? Heb je nog crafting stations uitgezet voor minder energieverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
JurGor schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:55:
[...]

En dus ook genoeg melange om je energievoorziening met 'n druk op de knop bij ieder van je 3 fiets te verlengen, neem ik aan? Of gebruik je vooral generator/wind? Zitten je fiefs op vaste grond en goed verstopt? Heb je nog crafting stations uitgezet voor minder energieverbruik?
Thanks haha ja redelijk los gegaan.
Heb nu iets van 7k melange, maar gebruik alleen die windturbines die grote.
Die doen het 31 dagen en die fuel maken is cheap, voor mn main base staat alles aan.
De andere bases hebben geen crafting stations alleen penta's dus die hebben aan 2 turbines genoeg.

Thiefs zitten goed genoeg verstopt idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
JurGor schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:02:
Ik heb gisterenavond dat duurste item verdiend. Dat model van een kanon. Nou, ik kon zowat de kiet verbouwen wat is dat ding allemachtig groot. LOL. Dus niet, het is echt een miniatuur. Enfin. Die CHOAM skins zijn wel leuk, ik liep sowieso al rond in CHOAM swatches en dan voegen die skins net even wat extra toe.
Echt he, wat een natte scheet vonden wij dat. Grinden voor dat ding en dan is het een mini ding wat net op een bureau kan. Wij hoopten op life size ofzo waarmee je je base kon opleuken, maar dit vonden we echt matig.
Nahkriin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:12:
[...]

Thanks haha ja redelijk los gegaan.
Heb nu iets van 7k melange, maar gebruik alleen die windturbines die grote.
Die doen het 31 dagen en die fuel maken is cheap, voor mn main base staat alles aan.
De andere bases hebben geen crafting stations alleen penta's dus die hebben aan 2 turbines genoeg.

Thiefs zitten goed genoeg verstopt idd :D
Heb je al die spice solo handmatig gegrind??
Wij zijn met zn 2en al weken aan het grinden voor de large spice refinery.

Gisteren voor het eerst richting een mid size spice field in DD en werden gelijk zonder pardon afgeknald, nogal matig. Die toxic shoot on sight mentaliteit vind ik vrij kut eerlijk gezegd. Als je nou met je guild met refiners etc aan het concurreren bent vind ik het een ander verhaal, maar dit waren 2 eenzame sukkels met compacters.

[ Voor 41% gewijzigd door Henkie_NtA op 03-09-2025 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Henkie_NtA schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:25:
[...]

Echt he, wat een natte scheet vonden wij dat. Grinden voor dat ding en dan is het een mini ding wat net op een bureau kan. Wij hoopten op life size ofzo waarmee je je base kon opleuken, maar dit vonden we echt matig.

[...]

Heb je al die spice solo handmatig gegrind??
Wij zijn met zn 2en al weken aan het grinden voor de large spice refinery.

Gisteren voor het eerst richting een mid size spice field in DD en werden gelijk zonder pardon afgeknald, nogal matig. Die toxic shoot on sight mentaliteit vind ik vrij kut eerlijk gezegd. Als je nou met je guild met refiners etc aan het concurreren bent vind ik het een ander verhaal, maar dit waren 2 eenzame sukkels met compacters.
zeker solo met de hand, en 1x met een random en crawler.
Was niet altijd even makkelijk haha, maar nadat je de large spice refinery hebt dan snowballed het best hard.
Heb ook best wat plastinium getrade met guilds tegen melange :)
Weet niet hoelang je gespeeld hebt maar ik heb wel 600+ uur erin zitten al dus vandaar haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 13:08
Nahkriin schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:25:
[...]

140? Ik heb 2 BP maar die verkoop ik niet omdat ze hier voor 20mil gaan. Ik zit inmiddels op 2mil Sol maar echt hard gaat het niet. Denk toch maar Plas en Spice gaan verkopen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Nahkriin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:23:
[...]

zeker solo met de hand, en 1x met een random en crawler.
Was niet altijd even makkelijk haha, maar nadat je de large spice refinery hebt dan snowballed het best hard.
Heb ook best wat plastinium getrade met guilds tegen melange :)
Weet niet hoelang je gespeeld hebt maar ik heb wel 600+ uur erin zitten al dus vandaar haha.
Ja dat is ook de reden dat we zo hard aan het grinden zijn voor de large spice refinery. Hebben volgens mij alles klaarliggen op iets van 300 spice melange na. Maar omdat een van ons dus zn orni kwijt is moeten we die eerst weer gaan vervangen.
En heb net iets minder daan 600+ uur erin zitten, volgens mij 150 ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Henkie_NtA schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:38:
[...]

Ja dat is ook de reden dat we zo hard aan het grinden zijn voor de large spice refinery. Hebben volgens mij alles klaarliggen op iets van 300 spice melange na. Maar omdat een van ons dus zn orni kwijt is moeten we die eerst weer gaan vervangen.
En heb net iets minder daan 600+ uur erin zitten, volgens mij 150 ofzo.
Ja dat is wel een behoorlijk verschil haha.
Goed aan de andere kant heb je nog wel iets om naar toe te spelen zegmaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Kloever schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:32:
[...]

140? Ik heb 2 BP maar die verkoop ik niet omdat ze hier voor 20mil gaan. Ik zit inmiddels op 2mil Sol maar echt hard gaat het niet. Denk toch maar Plas en Spice gaan verkopen.
Naja deze week in DD c7 kun je Halecks Pick farmen uit een PVE vcave, die gaan hier voor 10m oid.
10m per 45 mins..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie_NtA schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:25:

Gisteren voor het eerst richting een mid size spice field in DD en werden gelijk zonder pardon afgeknald, nogal matig. Die toxic shoot on sight mentaliteit vind ik vrij kut eerlijk gezegd.
Letterlijk de reden dat veel mensen stoppen met spelen of een break nemen tot later meer PvE content beschikbaar is .

Funcom altijd eerlijk over geweest dat de endgame pvp focussed is maar met PvE elementen maar wanneer je competitive endgame PVP always on hebt is het gewoon doomed om de majority nog aan te spreken :P

Ze hebben al veel changes gemaakt mbt tier 6 mats natuurlijk maar het shoot on sight als je geen onderdeel van die guild bent is inderdaad jammer.

Ben er ook nog nooit solo of met 2 heen gegaan. Alleen met me guild met 8-12 man ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nahkriin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:26:
[...]

Naja deze week in DD c7 kun je Halecks Pick farmen uit een PVE vcave, die gaan hier voor 10m oid.
10m per 45 mins..
Aah thanks! eens naar kijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33
Wij farmen nu 1x uurtje per week voor genoeg mats voor base upkeep en tax te betalen, ergens in de hoop dat er nog wat leuke content gaat komen, maar heb er een hard hoofd in. Ja basebuilding was leuk, maar het ooit zo leuke rustig plekje wat we hadden is nu een frame-dripper van ~12 bases, die paar keer sand minen met een worm waren 'scary', maar nu meer irritant dan leuk, hele 'dungeon instances' is zo kaal en simpel dat ik er bijzonder snel op uitgekeken was. Ja, DD PVE area's voor tier6 zijn leuk, maar vrijwel niet te vinden of baselocked, met aantallen dat je misschien wel uren bezig bent. En met 2 man PVP in.. nee dank je.

Ergens wel jammer, als ik denk aan soortgelijke games, was er zo ziekelijk veel potentie, maar zo weinig mee is gedaan, en het zal prima een volk aanspreken dat het leuk en grappig is, nog wat extra voor de lore mensen, maar zal niet de game zijn die ik denk ik ooit nog actief zal spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Ricmaniac schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:47:
[...]

Letterlijk de reden dat veel mensen stoppen met spelen of een break nemen tot later meer PvE content beschikbaar is .

Funcom altijd eerlijk over geweest dat de endgame pvp focussed is maar met PvE elementen maar wanneer je competitive endgame PVP always on hebt is het gewoon doomed om de majority nog aan te spreken :P

Ze hebben al veel changes gemaakt mbt tier 6 mats natuurlijk maar het shoot on sight als je geen onderdeel van die guild bent is inderdaad jammer.

Ben er ook nog nooit solo of met 2 heen gegaan. Alleen met me guild met 8-12 man ofzo
Ik vind juist dat t6 mats te easy zijn geworden haha, zelfs solo is er nu bijna geen risk meer.
Tita en strad vind je in A row in de DD dus easy buggy minen, medium spice blows ook in pve area's..
Vind de pvp wel lachen eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Ricmaniac schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:47:
[...]

Tja, endgame met pvp echt goed balanceren is natuurlijk ook heel erg moeilijk. Het is imo nu alleen te veel gated als je dus idd niet in een guild zit. En shoot on sight toxic ellende is gewoon kut. Is echt alleen maar grieven, want degene die dat deed heeft er letterlijk niks aan over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Henkie_NtA schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:44:
[...]

Tja, endgame met pvp echt goed balanceren is natuurlijk ook heel erg moeilijk. Het is imo nu alleen te veel gated als je dus idd niet in een guild zit. En shoot on sight toxic ellende is gewoon kut. Is echt alleen maar grieven, want degene die dat deed heeft er letterlijk niks aan over gehouden.
Maar wat is er dan gated?
Je kan elke t6 mat easy farmen in pve?
Er zijn ook veel t6 BP's in pve labs dus daarvoor hoef je ook niet naar PvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAYszrcvX2iiiTw7YkTMGkQsRd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iBJ3lOaPzApGWov7b8HE1xTO.png?f=fotoalbum_large

Weer ff wat plastinium gedumped :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Nahkriin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:16:
[...]

Maar wat is er dan gated?
Je kan elke t6 mat easy farmen in pve?
Er zijn ook veel t6 BP's in pve labs dus daarvoor hoef je ook niet naar PvP.
De materials voor plastanium nu inderdaad niet meer, maar grotere hoeveelheden spice zitten toch wel in pvp DD in mijn beleving. Niet iedereen heeft 600 uur over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Henkie_NtA schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:53:
[...]

De materials voor plastanium nu inderdaad niet meer, maar grotere hoeveelheden spice zitten toch wel in pvp DD in mijn beleving. Niet iedereen heeft 600 uur over :)
Naja waarom zou je groot field willen farmen als je geen harvester hebt?
Ik heb eigelijk alle spice voor mn large refinery uit haga gehaald of de medium fields in DD dus die dus nu ook in pve spawnen soms.
Heb je geen 600 uur voor nodig hoor ;)

welke server speel je? anders kan ik je wel wat geven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nahkriin op 03-09-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
vandaag tussendoor een beetje spice gefarmed en ben toch weer 1200 spice melange rijker in 1 dag. Met name in DD. Heb 2 a 3 andere mensen gezien. Die waren ook lekker aan het farmen.

In het begin was het haast niet mogelijk, maar het is nu wel lekker rustig op de server, dus kan ik mooi wat inhalen. Kan nu wel zo'n beetje alles T6 maken met de mats die ik heb.

Wat ik wel jammer vind is de PVP gedeeltes waar je de schematics moet halen voor T6 wapens etc. Daar ga ik natuurlijk als solo speler nooit aan komen.. Ik vermaak me nog wel even, maar begint nu wel saai te worden inderdaad.

Een goede 150 uur in zitten nu, dus ik heb mij prima mogen vermaken tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Tribunus schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:48:
vandaag tussendoor een beetje spice gefarmed en ben toch weer 1200 spice melange rijker in 1 dag. Met name in DD. Heb 2 a 3 andere mensen gezien. Die waren ook lekker aan het farmen.
Jij haalt in 1 dag 60k spice sand binnen? Of reken ik dan verkeerd?
Nahkriin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:59:
[...]

Naja waarom zou je groot field willen farmen als je geen harvester hebt?
Ik heb eigelijk alle spice voor mn large refinery uit haga gehaald of de medium fields in DD dus die dus nu ook in pve spawnen soms.
Heb je geen 600 uur voor nodig hoor ;)

welke server speel je? anders kan ik je wel wat geven :)
Zitten op Ixalco, zou wel erg toevallig zijn als je daar ook op zit.

Als wij avondje spelen denk ik dat we max 8-10 kleine spice fields vinden ofzo?

[ Voor 44% gewijzigd door Henkie_NtA op 03-09-2025 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
Henkie_NtA schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:17:
[...]

Jij haalt in 1 dag 60k spice sand binnen? Of reken ik dan verkeerd?
Correct, meeste werk is het heen en weer vliegen tussen DD en de GB om het te refinen haha. I guess geluk gehad met de spice blows. aantal medium, dat is al zon 10K sand en een ringworm, die dichtbij was (minuutje vliegen van DD base)

En de spice blows bleven maar komen, ook nog nooit eerder gezien overigens. Oh en we hebben de landsraad 25% productie kosten reduction. Dat helpt ook! Dus zal minder sand zijn dan

[ Voor 9% gewijzigd door Tribunus op 03-09-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Tribunus schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:51:
[...]

Correct, meeste werk is het heen en weer vliegen tussen DD en de GB om het te refinen haha. I guess geluk gehad met de spice blows. aantal medium, dat is al zon 10K sand en een ringworm, die dichtbij was (minuutje vliegen van DD base)

En de spice blows bleven maar komen, ook nog nooit eerder gezien overigens. Oh en we hebben de landsraad 25% productie kosten reduction. Dat helpt ook! Dus zal minder sand zijn dan
Ja ik merk ook wel dat het per dag veel verschilt hoeveel spice blows er zijn.
Bij ons in Haga basin blijven de meeste veldjes wel even liggen, dus als ik dan om 19 uur inlog kan ik met een beetje mazzel er gelijk 4 minen.

Zag inderdaad dat de hoeveelheid sand op onze medium refinery 1/3 lager is geworden, dat is altijd wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Henkie_NtA schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:56:
[...]

Ja ik merk ook wel dat het per dag veel verschilt hoeveel spice blows er zijn.
Bij ons in Haga basin blijven de meeste veldjes wel even liggen, dus als ik dan om 19 uur inlog kan ik met een beetje mazzel er gelijk 4 minen.

Zag inderdaad dat de hoeveelheid sand op onze medium refinery 1/3 lager is geworden, dat is altijd wel lekker.
Ik gebruik een large refinery, dat is 7,5k sand voor 200 melange. Die staat in onze guildbase en die kan ik gewoon gebruiken.

Wellicht dat jou guild dat ook kan voorzien. Dat scheelt behoorlijk qua productie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
ja die 25% buff is lekker :D
Die hebben wij al lang niet meer gehad in de LR
https://www.twitch.tv/funcom

Dune awakening developer livestream is bezig.

Begon volgens mij om 18:00 though dus zal later wel de vod posten :P moet het zelf ook terug kijken.

Lol wth ze hebben de chapter 2 update een dag vervroegd :9 don't know why

[ Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 04-09-2025 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Dinsdag toch nu?
Ben wel benieuwd maar verwacht er niet al te veel van eigenlijk.

In other news, wij hebben eindelijk onze large spice refinery. :)
Wat een unit is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja groot is die he haha .. moest de base er op aanpassen waar we in eerste instantie bedacht hadden ze te plaatsen XD

Ik ben echt suf geweest.. even niet meer bedacht dat ik dit weekend hele weekend weg ben.
Heb nu dus geen tijd meer om die rewards af te maken van die Choam skins :')

Gelukkig niet hele bijzondere rewards maar toch.. #Fomo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Tja de livestream was niet zo boeiend, gister nieuwe update gedropt van SM2 dus ben dat aan hetg spelen.
Heb me heel erg vermaakt met Dune, maar ik kan nu niks meer.
Kan niks meer bouwen, en heb genoeg mats voor de rest van de game..
Als de game in de sale komt koop ik hem nog ee nkeer, kan ik weer 3 thiefs volbouwen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
We hadden in onze basis al ruimte voorzien voor de large refinery, maar alsnog echt een enorm ding.
Even zien hoe lang we nu nog doorgaan, maar denk nog wel even. Daarna beetje afhankelijk van de content die er komt. Sowieso denk ik weer opnieuw beginnen zodra de console release komt volgend jaar, staan al een paar extra sleepers in de startblokken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ga het toch nog redden denk ik met die rewards :P nog 21 cargo in 1 uur doen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste