Na zo'n 130+ uur gespeeld te hebben wordt de game langzaam steeds minder interessant. We spelen in duo en merken dat je dan in de DD weinig progress kunt maken.
De enige resource die nu nog van belang is is spice (plastanium krijg je genoeg bij elkaar), maar bijna elk medium/large veld dat spawned (de small fields geven zo weinig spice, die zijn het bijna niet waard om te chasen) wordt belaagd door 1-2 guilds die vrijwel elk uur van de dag online zijn (zelfs om 03:00 is het nauwelijks te doen). Je bent net uitgestapt en hebt 3x met je compacter geschoten en je bent insta killed door rockets. Ik zie 't dan ook niet zitten om met veel moeite een carrier met sandcrawler (krijg alle melange maar eens bij elkaar) te bouwen, om deze vervolgens bij het eerste beste veld opgeblazen te zien worden

Een guild (of iig een grotere party) is helaas een must.
Daarbij is alle PvP op dit moment gewoon Omni's en rockets, wat de verschillende skill-trees een beetje useless maakt. Behalve voor het stukje PvE, maar dat is er in de DD niet veel meer (ja je kunt steeds dezelfde wrecks afgaan en unique patterns chasen, maar dan heb je 't ook wel gehad). Ik vind de rockets op dit moment iets te sterk.. wellicht dat ze iets van countermeasure flares kunnen toevoegen op omni's?
En dan nog alle overige frustratiemomentjes:
- De vele verschillende collision problemen met enemies/omni's/ships waardoor je character eeuwig staat te rubberbanden en je soms gewoon niet wegkomt...
- View-distance van andere players. Je ziet een enemy omni soms pas zo laat in beeld waardoor je vrijwel kansloos bent om nog op tijd naar je eigen omni te rennen voor je gerocket wordt
- Je kunt een omni on-the-fly repairen, maar als je eigen gear stuk gaat heb je pech (vooral shields/belts gaan snel stuk, en op de meest onhandige momenten). Heb er nu standaard meerdere bij me, maar dit kost je weer inventory.
- Griefing (al zal dit verschillen per server), maar dat is altijd wanneer er PvP is helaas.
- Het wekelijks op en afbouwen van je DD base wat met maar 2 personen erg veel trips (en dus saaie afk-flight time) kost. Ik vind de DD storm-wipe op dit moment niet veel toevoegen en dit zou van mij best naar 2-3 weken mogen gaan. Binnen enkele uurtjes na de storm gebruikt iedereen toch weer dezelfde DD online map waar al alles op staat.
Hopen dat er binnenkort meer (PvE) content bij komt!