• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:48
Er is een gratis Gift of the Sands pack met een aantal leuke cosmetische items om in je basis te plaatsen.

https://duneawakening.com...ture-and-a-free-surprise/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUk2ofTGVIRkDlEMQUHoTAId6DI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nCz5TnB7fkk120geSGKn01uT.png?f=fotoalbum_large

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:26
Dus dikke basis op je gemak in Haga Basin opbouwen en overzetten naar Deep Desert. Daarna elke maandag dus even in de backup en dinsdag weer terugzetten.

Dat is hoe het gaat werken toch?

• JurGor
TheBrut3 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:33:
Dus dikke basis op je gemak in Haga Basin opbouwen en overzetten naar Deep Desert. Daarna elke maandag dus even in de backup en dinsdag weer terugzetten.

Dat is hoe het gaat werken toch?
Nee dat net weer niet, de Base Reconstruction Tool slaat je basis op zodat je hem in een Hagga Basin op een andere sietch weer kan bouwen. Hij werkt niet in de Deep Desert.

Voor het bouwen in de Deep Desert is er nu wel de Carrier Container. Die kan in een keer al je materialen overzetten van een grote basis. In plaats van tig keer vliegen met een Assault Ornithopter. Maar het bouwen zou je dan via een Solido Projection kunnen doen.
JurGor schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:57:
[...]

Nee dat net weer niet, de Base Reconstruction Tool slaat je basis op zodat je hem in een Hagga Basin op een andere sietch weer kan bouwen. Hij werkt niet in de Deep Desert.

Voor het bouwen in de Deep Desert is er nu wel de Carrier Container. Die kan in een keer al je materialen overzetten van een grote basis. In plaats van tig keer vliegen met een Assault Ornithopter. Maar het bouwen zou je dan via een Solido Projection kunnen doen.
Oh dat is dan weer een gemiste kans zeg dat je het niet in DD kan gebruiken om snel af te breken en na de coriolis storm weer op te bouwen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• JurGor
Enerzijds wel, anderzijds die tijd dat je in de Deep Desert je basis bouwt is een beetje als zo'n heremietkreeft die van schelp verwisseld of een slang die vervelt. Het duurt eventjes en terwijl je daarmee bezig bent, ben je toch even kwetsbaar. Ten minste, als je bouwt in een PvP zone.

Voor de PvE zone had 't gewoon gekund en was het inderdaad wel handig geweest.
Best zieke update zo te zien. Veel content zo op het eerste oog. natuurlijk geen idee hoe groot die nieuwe gebieden op de overhead map zijn enzo maar ben best benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yn_SvWvDRIdg98seIpg4YjjSBZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2CSm4Ww7hYr8pxkdp8Cie0NL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Ricmaniac op 18-12-2025 20:44 ]

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-02 16:51
Update vanochtend. Net nu ik een gaming sessie aan mijzelf had beloofd.
Ook character-transfer beschikbaar binnenkort.
Zijn er actieve guilds die recruiten?

Ik heb nu ge-solo'd tot en met een orni. Beetje chatter is wel welkom.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

• JurGor
Character transfers zijn live! Dat gaat op basis van een token die iedere 7 dagen ververst. Je kan dus maximaal 1 keer per 7 dagen transferren (per account).

De Base Restoration Tool was al eerder live. Gaat vaak goed maar grote en/of oude basissen kunnen tegen problemen aan lopen. Een alternatieve methode is eerst al je spullen ontmantelen en verhuizen naar een basic fief in de vorm van een "kubus vol kisten op een stokje" zodat je een minibasis met al je spullen in je Base Restoration Tool kan stoppen die je bijna overal neer kan zetten. Jammer van je basis maar je spullen heb je dan nog.

Er is nu best wat beweging tussen de worlds. Spelers die van rustige naar drukke worlds verhuizen en omgekeerd. Zie ook https://dune.gaming.tools/server-status

Afgelopen weekend zaterdagochtend 8:00 ineens meerdere spelers in de Deep Desert, de activiteit ingame neemt toe. Ik zie er nog geen structuur in, in de vorm van actieve guilds. Wat ik wel zie is een flinke toename in guild recruiting posts op https://discord.com/chann...90943/1364154763247357953. Ik denk dat Chapter 3 pas meer guild activiteit kan gaan terugbrengen.

Wat zoek je in een guild? RP, PvP, PvE, casual, hardcore, NL, INT?

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-02 16:51
Ik ben meer een casual PvE speler. Ik zal de link die je hebt gegeven eens bekijken.
dankje.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

• TheBrut3
Kan aan mij liggen, maar er is toch gewoon geen PvE content in het spel? Zeker de endgame zijn ze gewoon vergeten te maken. Af en toe batterijen verzamelen zodat je power weer even online blijft.

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:51:
Kan aan mij liggen, maar er is toch gewoon geen PvE content in het spel? Zeker de endgame zijn ze gewoon vergeten te maken. Af en toe batterijen verzamelen zodat je power weer even online blijft.
en elke xx dagen tax betalen.

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02 13:54
Base Tax verdwijnt met Ch3, PvE endgame komt eraan in de vorm van Testing stations op de worldmap die zoals b.v. in Diablo te schalen zijn op difficulty, veranderde Landsraad en nog een aantal andere dingen. Of het genoeg is zal/moet nog blijken maar er komt wel iets aan.

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Heb de game wel, maar moet zeggen dat ik het nog niet veel gespeeld heb. Is er een lijst met wie op welke server binnen Tweakers zit?

Zou leuk zijn om met enkele Tweakers op te trekken / tegen te komen
Ik had de game een beetje opgegeven maar wat er nu aan zit te komen met de grote volgende update klinkt toch echt wel goed!

Denk dat het zeker een update is wat mij een tijdje terug laat keren. Moet alleen een nieuwe server zoeken want mijn huidige is helemaal dood ;P

Had deze video ook gezien van Sinkiller met een interview van de devs over de volgende update enzo.

Denk er om btw dat als je een tijdje niet gespeeld hebt je een "returning player carepackage" krijgt (verwacht materials enzo) als je in de volgende update inlogt. Als je je character 28 dagen niet hebt ingelogd.

Dus als je nu inlogt en die update komt over een weekje krijg je het niet :P Maargoed het zijn maar wat resources dus opzich als je gewoon speelt overbodig waarschijnlijk

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:56
Wij hadden er 2 in de guild die af en toe inlogde met idee dat hun character zou doodgaan bij te lang offline, dus die kunnen fluiten naar hun package :P

Maar ik weet het nog niet, klinkt allemaal leuk, ik snap dat de combat mechanics de lore aardig volgen, maar ik weet niet of het nu echt de juiste keuze was om dat zo in de game te stoppen. Het zal best z'n doelgroep hebben, maar als je dit wegzet tegen andere opties die te spelen zijn.. blijft het gewoon leeg voelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ze hadden meer de kant can Conan: Exiles moeten opgaan. Daar heb je de keuze om volledig PvPvE of PvE te spelen, vanaf het begin.

Rust is en blijft een geweldige ervaring en geen enkele wipe voelt hetzelfde. Helaas als je 40+ uren per week werkt en nog allerlei andere dingen hebt, dan houd het al op voor Rust. Conan: Exiles heeft dit ook maar niet extreem, is iets meer casual tegenover Rust en ook beter voor mensen die minder tijd hebben.

Beide games voelde alsof je bij elkr wipe een compleet nieuwe ervaring had. Met Dune: Awakening is er geen PvP op het begin, zelfs als je dat graat wilt. En elke keer als je opnieuw begint, voelt het niet aan als een unieke ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 03-02-2026 02:42 ]

Toonen1988 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 02:41:
Ze hadden meer de kant can Conan: Exiles moeten opgaan. Daar heb je de keuze om volledig PvPvE of PvE te spelen, vanaf het begin.

Rust is en blijft een geweldige ervaring en geen enkele wipe voelt hetzelfde. Helaas als je 40+ uren per week werkt en nog allerlei andere dingen hebt, dan houd het al op voor Rust. Conan: Exiles heeft dit ook maar niet extreem, is iets meer casual tegenover Rust en ook beter voor mensen die minder tijd hebben.

Beide games voelde alsof je bij elkr wipe een compleet nieuwe ervaring had. Met Dune: Awakening is er geen PvP op het begin, zelfs als je dat graat wilt. En elke keer als je opnieuw begint, voelt het niet aan als een unieke ervaring.
Klopt wat je zegt hoor maar dat is een bewuste keuze omdat ze zich vrij strak willen houden aan Dune lore.

Ik vind de uiteindelijke oplossing nu om PvP in de bovenste helft van deep desert te houden best een goeie.
Het gevaar is nodig imo. Als je alleen maar PvE speelt zonder kans op pvp is het volgens mij zo veel sneller saai. Ik blijf altijd op me hoede als ik rond vlieg door om me heen te kijken etc. Met die nieuwe view distance werkt dat goed.

Het stukje over compleet unieke/nieuwe ervaring met Rust en Conan ben ik het niet mee eens though :P Iedereen doet in veel gevallen altijd hetzelfde bij zo'n wipe. Maar inderdaad de PvP maakt wel dat begin dynamischer

Naja ik kijk inmiddels wel uit naar deze volgende update :)

• TheBrut3
Ik heb inmiddels besloten dat ik niet meer ga inloggen. Ga ook mijn basis niet backuppen.
Als ik ooit weer wil spelen, dan maak ik wel een nieuw karakter om het hele verhaal nog eens over te doen.
Ik ben hem nu aan het updaten :P wil nu juist weer inloggen haha met deze patch.
Ga wel even opzoek naar een nieuwe server denk ik.

Het hele veranderen van de Landsraad is ook een goeie change want het was heel erg makkelijk te beïnvloeden. Ben benieuwd hoe dit uitpakt of ze dit goed veranderd hebben.

• JurGor
Zoveel nieuw speelgoed. De halve avond mijn basis aan het verbouwen geweest. Ik vind het tot nu toe een heerlijke update. Met die nieuwe grote deuren heb ik een stel pentashields kunnen vervangen.

Dit was mijn projectje van afgelopen weekend, een openbaar kerkje in de starter zone, voor de roleplayers onder ons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9zS_XurkXAapjOYOrr7EnxJGXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uZY5C4HjzlGlsexph2FK7fVz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0zfvLMVk9EVnnRyErefOKZ75d0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L9AexyrZGqeJmP1hXyxM0OcP.png?f=fotoalbum_large
Wauw vette build hoor @JurGor! van binnen ziet het er ook heel dik uit.

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Misschien ga ik het spel ook weer een keer downloaden en opnieuw beginnen. Kijken wat er allemaal veranderd is. Ik had even later genoeg van Dune: Awakening, vooral ook omdat ik al veel uren in de alpha had zitten. Het voelde na een tijdje als veel van hetzelfde, en dat zorgde ervoor dat ik het spel tijdelijk weer opzij had gelegd.

• Nahkriin
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:49
Bijna 900 uur in de game zitten, update is wel dank maar ook weer niet xD
Combat is nog steeds super ass de changes die ze gedaan hebben met stamina etc maken melee combat echt een slog.
Ben nu beetje die nieuwe skills aan het checken maar ja daily lock out..
Denk niet dat ik het heel lang zal spelen want de labs zijn wel leuk maar de jank combat irriteert me gewoon teveel.

• JurGor
Ik moest dit weekend weer even wennen. Drillshot NPCs en minigunner NPCs in de overland Landsraad missions zoals Broodworks en Cave zijn echte oneshot killers als je nog geen specializations hebt. Heb de missies afgerond maar met veel trial and error.

Heavy armor hielp. Max HP skill van Bene Gesserit hielp. En vooral heel voorzichtig te werk gaan. Een voor een het liefst. Ik begin nu op een punt te komen dat de combat vertrouwder voelt en dat ik die quests met wat meer tempo kan doen.

De lvl 1 research stations waren echt makkelijk in vergelijking met Broodworks en Cave. De learning curve is er echt stevig.

Ik heb er wel zin in zo.

• JurGor
Er wordt het nodige bijgeschaafd aan de nieuwe content.

Drillbert (die NPC's die je kunnen oneshotten met drillshot) wordt aangepakt zodat hij niet meer zomaar oneshot.

Schade aan het schild wordt wat verminderd zodat dit niet de hele tijd floeps weg is.

Moeilijkheidsgraad 1-6 van de research stations krijgt een overpass. Momenteel zijn die beter solo/duo te doen dan met 4 man omdat je met 4 man een lastig te hanteren bak adds over je party heen krijgt.

Durability wordt gebuffd zodat je gear langer mee gaat.
Hoor sowieso meerdere goeie verhalen over deze patch (pve content wise)

Maar je ziet het nog niet echt terug in de playerbase.

Zal wel weer wat meer gaan loslopen wanneer de film er aan komt en er dune hype weer ontstaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Ricmaniac op 12-02-2026 10:55 ]

• Nahkriin
Heb nu aantal testing stations gedaan op 10 en 12 loot RNG is echt zwaar kut...
Op die hoge levels moet tier 1 gewoon niet meer droppen vind ik.
Nahkriin schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 01:00:
Heb nu aantal testing stations gedaan op 10 en 12 loot RNG is echt zwaar kut...
Op die hoge levels moet tier 1 gewoon niet meer droppen vind ik.
Eens. Als je hoge levels doet moet de loot ook gewoon over het algemeen alleen maar hoger zijn.

• Nahkriin
Ricmaniac schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 01:32:
[...]

Eens. Als je hoge levels doet moet de loot ook gewoon over het algemeen alleen maar hoger zijn.
Hopelijk passen ze het nog aan want na de 30 ancient ways heb ik het wel gezien xD

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21
Ik ben sinds kort op een publieke server overnieuw begonnen had hiervoor een private server. Maar het is best wel weer ff flink leveln tot je weer op de hoogte van de buggy en ornithopter bent. Mis me orni wel hoor.. :)

• Nahkriin
PvP met die grade weapons is echt broken, je schiet thopers zo aan gort met G4 ancient ways haha.
Neem aan dat ze dit wel gaan aanpassen.

• Nahkriin
Toch maar een stukje base gebouwd, :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gnhxl6KboFvb6iMRQD5DFhv2t8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VVfeOwXmGW1DXodT2HziTXNy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Zb3374aP1FprZwVQbwxJh2Rdmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HtJXnkwvu866ILslWnmCSwMn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyTza0hMlWnwCmNjxTU9VrAVnKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6XatmYGrRIpblOQpRl9luyKy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFZsCpiSZMUmIVwgj5nO1CuVus4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/opdvaZyoBZmSkgdJPA8wl3Eg.png?f=fotoalbum_large
Kanonnen zeg! dat is geen base, dat is een kleine stad! :P

• Nahkriin
Ricmaniac schreef op maandag 23 februari 2026 @ 00:13:
Kanonnen zeg! dat is geen base, dat is een kleine stad! :P
Het houd je van de straat zegmaar :D

• NoFearWizz
Ik vind de smuggler's set wel een mooie set pieces hebben om mee te bouwen. Ik hou vooral van de grote ramen en de verschillende dak soorten met doek of met glas.

Iemand hier al een mooie build mee gemaakt?

• JurGor
Ik gebruik de duneman set, de observer set, de smuggler's set en de CHOAM facility set door elkaar. Mijn hoofdbasis is voor een deel een organisch bouwwerk, dat met toenemende ruimtebehoefte gegroeid is. Omdat je nieuwe crafting stations krijgt, nieuwe steeds grotere orni's, anders in energie gaat voorzien. Het andere deel van mijn hoofdbasis is een publieke ruimte, een restaurant voor RP gelegenheden.

Ik blijf bouwen en verbouwen aan mijn basis, en of mijn build per se mooi is weet ik niet. Maar ik zal eens wat screenshots nemen, al zijn het momentopnames.

• NoFearWizz
ben toch wel beetje benieuwd @JurGor hoe dat er dan uit ziet.

Ik kom elke keer toch op een soort vierkante doos uit, die je met ronde hoeken nog wel wat speelser kan maken maar het is altijd een soort vierkant grid.

• Nahkriin
6 uur servers offline omdat her weer een glitch was dat je bases kon raiden in Hagga Basin lmao

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:17

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bijna een jaar verder, wat zijn jullie ervaringen? In het begin een beetje gevolgd, maar daarna weer uit het oog verloren. Is het de moeite waard?
(Speel vooral Diablo en Fallout)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Nahkriin
Mad-Matt schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:24:
Bijna een jaar verder, wat zijn jullie ervaringen? In het begin een beetje gevolgd, maar daarna weer uit het oog verloren. Is het de moeite waard?
(Speel vooral Diablo en Fallout)
eerste 100 150 uur is leuk als survival game, endgame is kut :D

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:17

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nahkriin schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:28:
[...]

Dus exact zoals Fallout 76 en Diablo _O-

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• NoFearWizz
[...]

Ben wel blij dat Taxes afgeschaft zijn. power heb je zo bij elkaar om je base 20 dagen up te houden. Zeker als je al je apparaten uit zet voordat je offline gaat. Maar die Taxes waren echt drama om bij elkaar te sparen, zeker als je rustig aan aan het spelen bent.

• Nahkriin
Mad-Matt schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:40:
[...]

Dus exact zoals Fallout 76 en Diablo _O-
haha ja, ik speel ook veel diablo 4.
IK denk oprecht als je naar een survival game zoekt dat dit spel opzich wel worth it is, iig de eerste 100 150 uur.
Dan voelt alles nog leuk en nieuw, daarna well...
Diablo 4 endgame is slecht, die van dune is nog slechter xD

• Nahkriin
NoFearWizz schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:42:
[...]

Ben wel blij dat Taxes afgeschaft zijn. power heb je zo bij elkaar om je base 20 dagen up te houden. Zeker als je al je apparaten uit zet voordat je offline gaat. Maar die Taxes waren echt drama om bij elkaar te sparen, zeker als je rustig aan aan het spelen bent.
Taxes vond ik niet zo'n issue, maargoed heb ook 200 mil aan solari xD

• NoFearWizz
Nahkriin schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:06:
[...]

Taxes vond ik niet zo'n issue, maargoed heb ook 200 mil aan solari xD
Nice, ik moet het doen met 30k solari oke ik ben nu met mijn buggy bezig, dus zoveel inkomsten heb ik nog niet. Maar heb ook geen uren per dag tijd om te spelen.

• Nahkriin
NoFearWizz schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:41:
[...]

Nice, ik moet het doen met 30k solari oke ik ben nu met mijn buggy bezig, dus zoveel inkomsten heb ik nog niet. Maar heb ook geen uren per dag tijd om te spelen.
Je kon vroegah in die caves in DD easy t6 Bp's farmen, heb toen in 1 week 100m verdiend oid.
Goed nu zijn die dingen niks meer waard omdat je die tiered loot hebt.

• JurGor
[...]

Ik zit inmiddels op bijna 600 uur.

Dit spel laat zich prima langzaam aan spelen als basebuilder en survival game. Geniet van de omgeving, waan jezelf op Arrakis, verken en ontdek allerlei bijzondere plekken. Vlieg die Ornithopter, crawl een spicefield, rijd van row A naar row I in de Deep Desert met een sandbike.

Endgame is met chapter 3 best wel vooruit gegaan vind ik, maar er is nog ruimte voor verbetering - je krijgt net te vaak vrij zinloze loot waar je weinig mee kan.

Ik bereik de theoretische eindeloze speelbaarheid met roleplaying. Enige dat ik als roleplayer mis zijn een echt fijn werkende chat, echt fijn werkende emotes en de mogelijkheid voor alts.
Eens, de endgame is echt een heel stuk verbeterd.
Veel meer een game nu. Maar het moet je nog steeds liggen ofzo die endgame.

De journey naar de endgame toe vond ik leuker dan de endgame zelf. Maar heb nog niet zo veel dit nieuwe seizoen gedaan hoor maar de motivatie om te spelen heb ik veel meer bij de progressie van het begin tot tier 5/6

• NoFearWizz
zit op 135 uur, maar dat is inclusief private server time. dus deze char zit ik op wat lager denk ik.

• Nahkriin
ik zit nu op 800 uur playtime.
De endgame mits je niet echt PvP wil spelen is niet zo boeiend.
Je krijgt betere loot om dezelfde dungeons over en over te doen, pak daarbij het feit dat combat gewoon nog steeds cluncky aanvoelt en dat maakt het vaak meer een irritante ervaring dan leuk imo.
Heb nu bijne elk station gedaan op max diff en heb al paar grade 4 wapens en mods, was het worth it ?
I gues? ik wacht atm op de nieuwe update van space marine 2.
De game is in mijn mening ook geen survival game meer zodra je je thopter hebt, er komt een punt dat je zoveel mats hebt dat het gewoon niet meer boeit...

meeste van mn uren was in het begin van het spel, toen waren er nog grote guilds en had je elke dag dikke war in de deep dessert, nu is dat niet meer..
Maken ze het ook nog zo dat je je voertuigen voor bijna geen kosten kan terugkopen nadat je ze kwijt bent..
DD is een beetje een pussy versie van hoe het eerst was, maar als het goed is zouden ze dit gaan veranderen.

• Nahkriin
Leuk die banwave, zie een hoop salty mensen op die discord haha.

• NoFearWizz
Nahkriin schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:48:
Leuk die banwave, zie een hoop salty mensen op die discord haha.
Ze zullen de ban verdiend hebben :) :+

• Nahkriin
NoFearWizz schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:51:
[...]

Ze zullen de ban verdiend hebben :) :+
Ja maar normaal is funcom niet echt van de bans kuch repair glitch kuch dungeon glitch kuch 1e keer dat je hagga bases kon raiden.

Maar nu was het dus zo uit de klauwen gelopen dat ze 24h rollback moesten doen op de 5 grootste servers..

• Nahkriin
Nu de rest nog maar twijfel.
Die repair glitch is ook een meme al sinds dag 1 in de game, 100x gepatched elke keer komt het terug hahaha.

• JurGor
Nahkriin schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:59:
[...]

Ja maar normaal is funcom niet echt van de bans kuch repair glitch kuch dungeon glitch kuch 1e keer dat je hagga bases kon raiden.

Maar nu was het dus zo uit de klauwen gelopen dat ze 24h rollback moesten doen op de 5 grootste servers..
Funcom zet het een en ander uiteen in deze Developer Update: https://duneawakening.com...per-update-february-2026/

Er zijn echt veel exploiters compleet overboord gegaan met deze exploit, het ging om duizenden basissen PER DAG die leeggeroofd werden. De ergste 155 overtreders zijn gepermabanned en nog eens 289 14 dagen geband.

En het toverwoord compensatie gaat op voor de hele playerbase: Friday, February 27 (08:00 CET) to Monday, March 2 (08:00 CET), we are doubling the number of mined resources, and specialization XP, faction reputation, and House Scrip gained from Landsraad Missions for all players globally. To give players the opportunity to take advantage of that, today’s hotfix will set everyone’s Mnemonic Recollections at the maximum limit of 35, regardless of how many charges they have left.

Ik geloof dat ik weet wat mijn plannen zijn dit weekend ;)

Hierbij een screenshot van een RP event die ik gisterenavond hield in mijn ingame restaurant/bar. En ja, die desert mice in die terraria staan op het menu... :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QSd-S6oydyqGeyBu2p00N022EM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ys2wMMKPaszpM60XUpalbTkV.webp?f=fotoalbum_large

• Nahkriin
JurGor schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Funcom zet het een en ander uiteen in deze Developer Update: https://duneawakening.com...per-update-february-2026/

Er zijn echt veel exploiters compleet overboord gegaan met deze exploit, het ging om duizenden basissen PER DAG die leeggeroofd werden. De ergste 155 overtreders zijn gepermabanned en nog eens 289 14 dagen geband.

En het toverwoord compensatie gaat op voor de hele playerbase: Friday, February 27 (08:00 CET) to Monday, March 2 (08:00 CET), we are doubling the number of mined resources, and specialization XP, faction reputation, and House Scrip gained from Landsraad Missions for all players globally. To give players the opportunity to take advantage of that, today’s hotfix will set everyone’s Mnemonic Recollections at the maximum limit of 35, regardless of how many charges they have left.

Hierbij een screenshot van een RP event die ik gisterenavond hield in mijn ingame restaurant/bar. En ja, die desert mice in die terraria staan op het menu... :[Afbeelding]
Welke server speel jij dat er uberhaupt mensen meedoen met RP haha.
Onze hagga is best druk maar iedereen beetje solo.
Weekend buffs zijn wel grappig maar goed heb al echt zoveel shit dat nooit opgaat net als jij, ben nu alleen bezig met die grade 5 blueprints.
JurGor schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Hierbij een screenshot van een RP event die ik gisterenavond hield in mijn ingame restaurant/bar. En ja, die desert mice in die terraria staan op het menu... :[Afbeelding]
Wat cool zeg! Beetje animo op jou server voor RP? Mijn sietch is echt compleet dood!

• JurGor
Ik speel op EU-Selene, sietch Tharwa. De unofficial EU RP world + sietch. Er zijn een handvol andere actieve RP-ers in mijn sietch, soms wat meer, soms wat minder. Meeste dat ik er ooit bij elkaar zag op een event was 10. Maar die er zijn, zijn ook best actief. Ik zit in een RP guild met 30 leden, waarvan ik hoop dat er nog meer terugkeren.

Ik host een tweewekelijks open bar RP event sinds begin dit jaar, op de woensdagavond. Het begint nu wat op gang te komen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste