Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htNrVa8YmOd_AtgeSemjSvo6ug8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lbU5R05ui89TPjWlbEUrwjYA.png?f=fotoalbum_large

Het is nog verre verre van klaar en mijn laptop waar ik nu op zit is low settings dus rendert niet alles maar de guild is druk bezig een guildbase haha. Echt wat een unit kan je bouwen zeg. en hij is nog niet eens max upgraded.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste coriolis storm is begonnen.

Je ziet nu een soort elektrische storm in de lucht en het noordenlicht hier en daar en een hardere wind met vooral zand die je zicht beperkt in het donker vooral.. Over 9 uur (was net de ingame message) raast die storm dus over de wereld waarbij de Deep Desert dus een reset en nieuwe layout krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 09-06-2025 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:24
Ricmaniac schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:27:
De eerste coriolis storm is begonnen.

Je ziet nu een soort elektrische storm in de lucht en het noordenlicht hier en daar en een hardere wind met vooral zand die je zicht beperkt in het donker vooral.. Over 9 uur (was net de ingame message) raast die storm dus over de wereld waarbij de Deep Desert dus een reset en nieuwe layout krijgt.
Was dat het....Ik kreeg een warning maar gaf er weinig aandacht aan. Zag alleen over 9 uur dus dacht heb nog even...

Gisteren mijn base verplaatst naar dichter bij de Guild Base, scheelt toch 2.5 km door het zand crossen. Nu nog even er achter komen hoe dat Base Building ook alweer zat....

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 12:36

Luukwa

o/

Zijn er hier mensen die deze game puur solo spelen als een PvE survival game?
Ben wel geïnteresseerd, maar speel het liefst solo..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 00:15
Luukwa schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:22:
Samen met een (game)maat. We zitten nog niet in guild. Misschien later.
Het is Solo prima te doen (tot nu toe?).

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luukwa schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:22:
Ik speel het veel samen maar het is echt prima te doen als solo speler. Veel dingen zullen moeilijker zijn uiteraard maar het kan wel gewoon.

Ook in endgame mocht je daar uiteindelijk komen is er heel veel wat je kan doen om bij te dragen in de faction war als solo player en alleen pve taken te doen. Er is wel wat content wat je niet goed kan doen omdat je solo bent maar over het algemeen geen probleem.

Een maat van mij heeft gisteren zijn eerste ornithopter gedaan en heeft het ook allemaal solo gedaan. En dat is je eerste lange termijn goal denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat trouwens niet te doen is, is volledig solo op een server. Het is wel altijd online.

Tenzij je een private server huurt alleen voor jezelf :P maar dan is alsnog de endgame niet solo want de deep desert van private servers staan verbonden met andere private servers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 00:15
In dit soort games ben ik vaak wel veel te snel afgeleid van een door mij gesteld doel :D . Heb ik als doel gesteld om rescources te farmen voor een buggy, realiseer ik me ineens dat ik al 2 uur bezig ben met het farmen van blueprints.

Heerlijke game, met een erg goed sfeer.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-07 15:52
Ik vind het ook een leuke game, het eerste uur of 2 uitzoeken en erin komen + water vinden is en de combat is wat semi. maar dat komt helemaal los wat later en word alleen beter.

Ik heb nu solo naar end mid game gewerkt. dus alle voertuigen daarin (buggy ornitopther) zelf gebouwd.

Je stopt er wel wat uur in maar krijgt er ook veel fun voor terug. de resource game word heel easy zodra je de buggy hebt met een miner. zeker eerst die doen dan de vlieger.

nu met de vlieger is questen en pve helemaal fun en snel.

De echte endgame in de deepdesert met assault, transport orni's en dan spice miners lijkt ook heel fun maar daar zijn we nog niet :)

tot slot je kan zoals ik nu zie helemaal end game gear solo verkrijgen, zelfs spice is te doen met orni solo alleen heel lang bezig ermee dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk om te lezen dat het bevalt voor de meeste :)

En ik vind het knap hoor @Vortexmerc dat je dat allemaal solo gebouwd hebt nu al. Of heb je er inmiddels al 60 uur inzitten bijv? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:43:
Leuk om te lezen dat het bevalt voor de meeste :)

En ik vind het knap hoor @Vortexmerc dat je dat allemaal solo gebouwd hebt nu al. Of heb je er inmiddels al 60 uur inzitten bijv? :P
ha ja ik ook eigenlijk want leek veel moeilijker in het begin maar eens je erin komt en door hebt hoe het werkt gaat het veel beter. de buggy was de grote doorbraak op resources.

Ik heb van vrijdag tot maandag elke dag wel gespeeld dus veel uren erin ja maar ook meeste focus op technology ontwikkeling en resources /basis. mijn char is dus ook focus op mentat en planetologist.
de orni had ik pas laat maandag avond dus maar heel recent.

Nu ik die basis heb ga ik wat meer questen en pve doen en mijn char wat meer naar dat uitbreiden, maar focus met skills blijft op resource gatheren / efficient voortuigen besturen en skills om goed te repareren want die voertuigen kosten geld en tijd en je wil die zo lang mogelijk behouden :)

leuk dat je dus ook die rollen kan bijdragen aan een groep en andere meer focus op pve of pvp enz

slechte screenshot maar voor de sfeer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iobRkVPnPSlrPwwp845ea4R6oiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDXaVhnSVSZHQotphXrbdZXq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Vortexmerc op 10-06-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 09:28
Ik snap soms nog niet waarom andere mensen mij zomaar kunnen aanvallen.

Dan rij ik beetje rond, staat daar iemand mij op te wachten en begint te schieten. Ik ga dood, alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
ActualFantasy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:19:

Dan rij ik beetje rond, staat daar iemand mij op te wachten en begint te schieten. Ik ga dood, alles kwijt.
Volgens mij is dit een beetje het idee van 't spel. pvp enabled enzo. genoeg reden voor mij om het niet te spelen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:19:

er zijn maar een paar momenten dat dit kan.

1- Je bent bij een shipwreck. dit zijn in Hagga Basin de enige PvP zones.
2- Je bent in de Deep desert en dieper gegaan dan de eerste 25km shield wall wat nog PvE is maar daarbuiten is alles in de deep desert PvP Enabled.

Dat zijn de enige 2 opties waarbij PvP enabled is eigenlijk.
optie 3 zou nog kunnen zijn dat je op een private server speelt die full PVP aan heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visgek82 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:17:
[...]

Volgens mij is dit een beetje het idee van 't spel. pvp enabled enzo. genoeg reden voor mij om het niet te spelen.
het overgrote merendeel van de game is op PvE gebasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:46
Ik ben overgehaald, ik ga de game halen. Welke server kan ik het beste joinen om met mede tweakers samen te spelen. Is er al een guild?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ondertussen zit de game op 120.000 spelers op Steam. Benieuwd hoe dit over een maand is. Ik weet wel, op de momenten dat ik niet aan het spelen ben, denk ik aan het spelen.

De laatste keer dat ik dat met een game heb gehad was Wrath of the Lich King.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:38:
[...]

er zijn maar een paar momenten dat dit kan.

1- Je bent bij een shipwreck. dit zijn in Hagga Basin de enige PvP zones.
2- Je bent in de Deep desert en dieper gegaan dan de eerste 25km shield wall wat nog PvE is maar daarbuiten is alles in de deep desert PvP Enabled.

Dat zijn de enige 2 opties waarbij PvP enabled is eigenlijk.
optie 3 zou nog kunnen zijn dat je op een private server speelt die full PVP aan heeft gezet.
Check, dit was het dan, zone 2, Asteron wreck of zo.

Dankje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zooo nu met een maat een buggy afgemaakt.
MK3 buggy met MK4 mining turret en storage

Holy moly wat gaat er dan een gathering wereld voor je open zeg.

Zooo veel efficienter minen :P als we dit van te voren wisten hadden we daar veel eerder voor gegaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaja daar is die dan :D wat mega dik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MgKSgIYMcblNfmaclZY3OXHxSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mw9MxJgKF8YB96o7uDMdJDNE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEI11G-XA7dkpBO61sIu0dhlCGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5WSRMowploeNklIBd4dcB9zA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:48:
Zooo nu met een maat een buggy afgemaakt.
MK3 buggy met MK4 mining turret en storage

Holy moly wat gaat er dan een gathering wereld voor je open zeg.

Zooo veel efficienter minen :P als we dit van te voren wisten hadden we daar veel eerder voor gegaan denk ik.
ja ik ben ook eerst voor buggy en mining turret mk4 gegaan voor alu mining.

ik dacht ik koop de orni wel met 120K en faction maar minen ging zo goed dat ik maar doorgegaan ben en ook de orni gebouwd.

1.5uur solo minen is ongeveer 15min buggy minen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
een tip met de orni, bekijk de wing spec, staat een speed bij de mk4 dacht ik 160km/h

dit is de ideale vulture mode speed dus gliden, als je je op die speed houdt kan je onbeperkt gliden bijna.
enorm handig voor fuel besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortexmerc schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:59:
[...]

een tip met de orni, bekijk de wing spec, staat een speed bij de mk4 dacht ik 160km/h

dit is de ideale vulture mode speed dus gliden, als je je op die speed houdt kan je onbeperkt gliden bijna.
enorm handig voor fuel besparen
Ja klopt was me al opgevallen inderdaad :) glide zo veel mogelijk.. ook om barrel rolls te doen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:30
Frez schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:25:
Ik ben overgehaald, ik ga de game halen. Welke server kan ik het beste joinen om met mede tweakers samen te spelen. Is er al een guild?
Dit vraag ik me ook af, vanavond en morgenavond ff de films weer kijken, vrijdagavond weer thuis om een start te maken😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zitten allemaal verspreid volgens mij en niet in een gezamelijke guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-07 12:38
Frez schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:25:
Ik speel voorlopig solo. Vrienden zijn op een wereld geraakt omdat ze van dag 1 konden inloggen.
Ik jammer genoeg niet en die hele wereld is nu locked. Dus zelfs via de hub ga ik niet samen kunnen spelen.
Dus maar een van de servers gepakt waar het minst volk op zit.

Maar toch jammer dat je niet zoals in Conan je eigen server kan opzetten en spelen wanneer je zin hebt.
Nu is het al echt zoeken voor plekjes om een base te zetten. Hier en daar staan vergeten gebouwen van andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boermansjo schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:28:
[...]

Ik speel voorlopig solo. Vrienden zijn op een wereld geraakt omdat ze van dag 1 konden inloggen.
Ik jammer genoeg niet en die hele wereld is nu locked. Dus zelfs via de hub ga ik niet samen kunnen spelen.
Dus maar een van de servers gepakt waar het minst volk op zit.

Maar toch jammer dat je niet zoals in Conan je eigen server kan opzetten en spelen wanneer je zin hebt.
Nu is het al echt zoeken voor plekjes om een base te zetten. Hier en daar staan vergeten gebouwen van andere spelers.
Je kan wel een private server met je vrienden huren. Maarja kost geld uiteraard.

Dan zitten ze wel op een drukke wereld want mijn wereld (jongleur) heeft buiten peak uren nog steeds plekjes.
Het is een automatisch systeem though die het lockt en unlockt.

Dus ik zou af en toe gewoon even kijken of je bij je maten er bij kan.
Helaas is het wel dan opnieuw beginnen omdat je character server gebonden is.

Ze hebben wel gezegd dat in de toekomst transfers komen wanneer de drukte een beetje gesettled is. maar geen accurate datum hierbij gegeven uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-07 12:38
Oh, goed om te weten. Het was een wereld die door de 'franse' spelers was geclaimd.
Maar als het buiten peak uren wel lukt ga ik dat zeker eens bekijken. Opnieuw beginnen is niet zo erg. Veel heb ik nog niet gedaan en nu is het puur het spel ontdekken en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik had maandagavond niet goed gelezen en dacht dat door de storm die de Deep Desert wiped, ook mijn basis in het tweede gebied kapot ging.

Dus die avond alles hals over kop verhuisd naar een kleinere basis in de intro zone en daar alle machines zo ver ik kon opnieuw gebouwd.

Lees ik dinsdagmorgen dat mijn basis gewoon blijft staan, dus heb ik gisteravond weer zoveel mogelijk terug verhuisd, gelukkig had ik die basis nog niet abandoned.

Vanavond dan maar weer verder met de echte progressie en eens langs The Anvil Outpost gaan. Zo blijf je wel bezig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poulske schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:51:
Ik had maandagavond niet goed gelezen en dacht dat door de storm die de Deep Desert wiped, ook mijn basis in het tweede gebied kapot ging.

Dus die avond alles hals over kop verhuisd naar een kleinere basis in de intro zone en daar alle machines zo ver ik kon opnieuw gebouwd.

Lees ik dinsdagmorgen dat mijn basis gewoon blijft staan, dus heb ik gisteravond weer zoveel mogelijk terug verhuisd, gelukkig had ik die basis nog niet abandoned.

Vanavond dan maar weer verder met de echte progressie en eens langs The Anvil Outpost gaan. Zo blijf je wel bezig. :+
Hahahah nice :P

Ja de hele map die jij ziet als je op M drukt nu en uitzoomt of rondbeweegt is de hele Hagga Basin en zal niet wipen met de coriolis storm :P (tenzij je geen shield up houd)

De deep desert is een aparte map en is 9x de grootte van de hele Hagga Basin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat jullie die nog twijfelde of gaan beginnen er misschien goed aan doen om op Eluzai te starten.

Ik zie dat er een grote Nederlandse (BE/NL) guild daar zit genaamd "De Zandlopers"
Website en al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
daar zit ik ook bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond nog wat extra gefarmt om voor mijn scout orni een scan module en een speed booster te maken.

Die booster vond ik wel een must om naar de Deep Desert te gaan voordat ik vrij snel ge'PvP'd wordt :P

Toen voor het eerst de Deep Desert in gegaan en gelukkig geen killsquad encountered maar ik vond het wel spannend haha :P Paar area's ge-probed om ze zichtbaar te krijgen om gewoon een beetje een feel te krijgen hoe het werkt.

Nu ben ik wat meer voorbereid en mijn intentie is om met de volgende coriolis storm er gelijk op uit te gaan dinsdag en 1 tegel van de deep desert volledig te scannen met die scan module van de Ornithopter.

Vervolgens die map op sinkcharts plaatsen en proberen te verkopen :P kunnen we eens zien of mensen dat al willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
Ricmaniac schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:32:
Gisteravond nog wat extra gefarmt om voor mijn scout orni een scan module en een speed booster te maken.

Die booster vond ik wel een must om naar de Deep Desert te gaan voordat ik vrij snel ge'PvP'd wordt :P

Toen voor het eerst de Deep Desert in gegaan en gelukkig geen killsquad encountered maar ik vond het wel spannend haha :P Paar area's ge-probed om ze zichtbaar te krijgen om gewoon een beetje een feel te krijgen hoe het werkt.

Nu ben ik wat meer voorbereid en mijn intentie is om met de volgende coriolis storm er gelijk op uit te gaan dinsdag en 1 tegel van de deep desert volledig te scannen met die scan module van de Ornithopter.

Vervolgens die map op sinkcharts plaatsen en proberen te verkopen :P kunnen we eens zien of mensen dat al willen hebben.
ik ben er gisteren ook naartoe, eerlijk gezegd snap ik die scan module niet zo goed. 1 scanner bol met het scanner wapen en heel de tile is zichtbaar, waarom dan scannen met een module op de orni stuk voor stuk en rond vliegen :)

ik heb 2 van die pve dungeons gedaan daar, 1 keer dood. was toen nog met T4 gear. heel veel dps die npc's maar gaat wel en T5 loot.

Nu wat dura alu gemaakt en T5 gear buiten armor. nog eens terug gaan maar heb weer meer industrie prio dan pve :p
Wil cobalt paste farm factory maken met een base in die gorge en daarin een mining buggy de crystals minen daar en een assault orni bouwen voor transport, kan 1000 cargo load met speed module vervoeren.
Cobalt paste is gewoon moeilijk omdat het in zo een remote locatie in een gorge zit en met de hand minen is gewoon tijd verspilling.

ach nog xxxx dingen die ik wil doen maar solo zo traag nu :p

[ Voor 5% gewijzigd door Vortexmerc op 12-06-2025 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vortexmerc schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:47:
[...]

ik ben er gisteren ook naartoe, eerlijk gezegd snap ik die scan module niet zo goed. 1 scanner bol met het scanner wapen en heel de tile is zichtbaar, waarom dan scannen met een module op de orni stuk voor stuk en rond vliegen :)
De scannermodule scant alles.. De probe alleen de locaties (camps, caves etc)

Als je de map ietsje in zoomt van een gescand gebied wat je met je orni gedaan hebt dan zie je de resources.
Wanneer jij een tile bijv 100% gescand hebt dus dat alle resources zichtbaar zijn komt jou map ook zo op die sinkchart te staan als je die verkoopt aan andere spelers.

Als jij alleen een probe de lucht in schiet en je verkoopt dan je sinkchart staat er veel minder informatie op voor andere spelers.

[ Voor 54% gewijzigd door Ricmaniac op 12-06-2025 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooie dag gehad. Even alle gear geupgrade naar de duneman set. een tier 5 wapen gecraft (drillshot voor anti shield) en veel van de tools geupgrade van MK2 naar MK4 en wat MK5.

Was echt nodig om daar vooral even in te upgraden :P werd te zwak voor de content die ik deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En nu staat de guild klaar om onze eerste carrier de lucht in te laten gaan voor het eerst :D
Wat een zieke unit is dat zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMx-yUCISEFf-S_MVZVwkdQ0xC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9qmN9dWNQBmMPrWmMw8KLeeV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 13-06-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Hmm, mijn server staat ineens niet meer in de lijst...

Kan ik ergens server status vinden?

Owh, daar is ie weer. Te vroeg geklaagd.

[ Voor 19% gewijzigd door ActualFantasy op 15-06-2025 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 09:12
Ik had het even gespeeld een paar weken geleden toen je het kon proberen in het weekend.
Kreeg de code pas ergens zondagavond dus heel veel kon ik toen niet testen. Het kon me toen niet helemaal overtuigen.
Maar ik zie toch goede dingen en het hele survival/crafting aspect is iets wat me absoluut aanspreekt.
Dus ik heb hem vandaag toch aangeschaft en heb er tot nu toe geen seconde spijt van. Het is echt leuk (het rennen van het ene gedeelte naar het andere en dan die worm die je hoort...)
Gestart op Eluzai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:27
Wel potverdikkeme. Ik dacht dat dit early access was maar hij is gewoon v1.0 ja.

Hmmm misschien maar even nadenken op welke server ik moet beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortexmerc
Tadream schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:03:
Ik had het even gespeeld een paar weken geleden toen je het kon proberen in het weekend.
Kreeg de code pas ergens zondagavond dus heel veel kon ik toen niet testen. Het kon me toen niet helemaal overtuigen.
Maar ik zie toch goede dingen en het hele survival/crafting aspect is iets wat me absoluut aanspreekt.
Dus ik heb hem vandaag toch aangeschaft en heb er tot nu toe geen seconde spijt van. Het is echt leuk (het rennen van het ene gedeelte naar het andere en dan die worm die je hoort...)
Gestart op Eluzai.
Ik zit ook op eluzai, als je wat hulp nodig hebt of vragen shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-07 21:18
Ik ben nu bij het punt aangekomen dat ik mijn eerste basis moet verlaten. Betekent dit ook dat ik mijn verzamelde grondstoffen achter moet laten? Ik heb maar x ruimte in mijn rugzak, dus ik kan niet alles meenemen.
Of heb ik niet alles meer nodig in het nieuwe gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Dementii schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:45:
Ik ben nu bij het punt aangekomen dat ik mijn eerste basis moet verlaten. Betekent dit ook dat ik mijn verzamelde grondstoffen achter moet laten? Ik heb maar x ruimte in mijn rugzak, dus ik kan niet alles meenemen.
Ik vond dat ook even een dingetje...

Maar ik heb zo veel mogelijk heen en weer getransport tussen mijn 2 basissen. En daarna de oude verlaten.

Sandbike maken, en dan een inventory erop bouwen dan kun je extra meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt als je je base abandoned ligt alles daar open en bloot voor iedereen om te looten en of stuk te maken.

Ik heb 3 ritjes gemaakt met me bike naar het 2e gebied om het over te zetten :P Hele grote waste of time haha

Wat je misschien kan doen bedenk ik mij nu ineens is gewoon een nieuwe base neerzetten en die gelijk abandonen. Misschien triggered dat de quest ook.
Gezien de ervaring nu met de game verwacht ik het wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
Ricmaniac schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:30:
[...]

Klopt als je je base abandoned ligt alles daar open en bloot voor iedereen om te looten en of stuk te maken.

Ik heb 3 ritjes gemaakt met me bike naar het 2e gebied om het over te zetten :P Hele grote waste of time haha

Wat je misschien kan doen bedenk ik mij nu ineens is gewoon een nieuwe base neerzetten en die gelijk abandonen. Misschien triggered dat de quest ook.
Gezien de ervaring nu met de game verwacht ik het wel namelijk.
Ik las inderdaad dat je, om de quest te triggeren, de basis kan abandonen, maar daarna kun je blijkbaar meteen weer een nieuwe sub-fief console erin zetten om hem weer te claimen.

Ik zal inderdaad een aantal keer heen en weer moeten rijden om alles over te zetten, het is niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dementii schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:43:
[...]

Ik las inderdaad dat je, om de quest te triggeren, de basis kan abandonen, maar daarna kun je blijkbaar meteen weer een nieuwe sub-fief console erin zetten om hem weer te claimen.

Ik zal inderdaad een aantal keer heen en weer moeten rijden om alles over te zetten, het is niet anders.
Ik zou die moeite echt niet nemen. Alleen je paarse, oranje mats en blueprints of w/e mee nemen en de rest farm je wel weer opnieuw :P

Maar ik bedoelde iets andersom. Misschien kan je gewoon een 2e subfief plaatsen en dan die nieuw geplaatste gelijk abandonen en misschien triggered dat ook de quest en hoeft het niet eens je eerst geplaatste base te zijn. Dat zou ik even proberen als ik jou was in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 16-06-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn World heeft Atreides de landsraad gewonnen :) vorige week hadden we verloren.
Guild waar ik in zit heeft de #1 spot though. Benieuwd hoe veel invloed jou votes hebben.

Hebben gestemt voor de vehicle vendor. Ben benieuwd hoe veel en wat je precies kan kopen :P
Wel handig om met wat solari wat high end vehicle parts in te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
meestal heb je je sand bike ook klaar dan, ik dacht dat ik daarmee spullen meenam zodat ik makkelijk een basis kan starten ergens.

dus vooral stone en wat metal. daarbij fuel voor de gen.

veel heb je niet nodig, zeker niet voor de start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
Ricmaniac schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:52:
Mijn World heeft Atreides de landsraad gewonnen :) vorige week hadden we verloren.
Guild waar ik in zit heeft de #1 spot though. Benieuwd hoe veel invloed jou votes hebben.

Hebben gestemt voor de vehicle vendor. Ben benieuwd hoe veel en wat je precies kan kopen :P
Wel handig om met wat solari wat high end vehicle parts in te slaan.
die hadden wij vorige week. scout orni mk5 en assault zijn er te koop en wel ok prijzen. duurdere modules waren 40K

heb zo een volledige scout MK5 gekocht en met 2 of 3 geloote assault modules de resterende ook daar gekocht en zo dus nu ook een assault.

geen idee waarom die noemt assault orni want het is eigenlijk een transport :) de scout is de veel betere assault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-07 14:11
Je hoeft je eerste basis niet echt te verlaten. Als je hem wil houden, doe dan dit:

Ga naar je eerste basis, verwijder op de map de kleine fief, en plaats direct daarna weer een nieuw kleine fief terug op de plek waar de oude stond. Quest afgerond, basis gehouden.
Ricmaniac schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:47:
[...]

Ik zou die moeite echt niet nemen. Alleen je paarse, oranje mats en blueprints of w/e mee nemen en de rest farm je wel weer opnieuw :P

Maar ik bedoelde iets andersom. Misschien kan je gewoon een 2e subfief plaatsen en dan die nieuw geplaatste gelijk abandonen en misschien triggered dat ook de quest en hoeft het niet eens je eerst geplaatste base te zijn. Dat zou ik even proberen als ik jou was in ieder geval.
Waarschijnlijk werkt dit ook. Mijn manier werkt sowieso, en kan alleen in theorie misgaan als er net iemand anders precies op het verkeerde moment binnenloopt en zijn subfief plaatst voordat jij dat doet.

[ Voor 37% gewijzigd door JurGor op 16-06-2025 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JurGor
Euh ja, ik ben dus voor de bijl gegaan en niet langer een sleeper. Begonnen, tegen beter weten in, op onze laptop zonder dedicated GPU. Het werkte maar de lag was echt heel erg, kon alleen gevechten winnen door AoE damage van de mentat poison starter skill. Overgestapt op GeForceNow en dat gaat als een tierelier, speelt veel soepeler dan ik had durven hopen. En wat ziet de spelwereld er schitterend uit.

Ik speel op Jongleur. Inmiddels heb ik daar vlakbij de Anvil tradepost een flinke basis gebouwd. En uiteraard heb ik mezelf al een keer op laten slokken door Shai Hulud, tijdens de oversteek van de Vermillion Gap. Altijd leuk om in je onderbroek opnieuw te moeten beginnen.

Wat een spel. Ik geniet met volle teugen en zuig helemaal de merg uit de dagelijkse 8 uur speeltijd van mijn GeforceNow abbootje.

Vanavond mijn basis verder uitbreiden. Ik heb de halve nacht bouwplannen in mijn hoofd lopen maken. Geen idee wat een architect ervan zou vinden, maar ik zit er helemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGor schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:20:
Euh ja, ik ben dus voor de bijl gegaan en niet langer een sleeper. Begonnen, tegen beter weten in, op onze laptop zonder dedicated GPU. Het werkte maar de lag was echt heel erg, kon alleen gevechten winnen door AoE damage van de mentat poison starter skill. Overgestapt op GeForceNow en dat gaat als een tierelier, speelt veel soepeler dan ik had durven hopen. En wat ziet de spelwereld er schitterend uit.

Ik speel op Jongleur. Inmiddels heb ik daar vlakbij de Anvil tradepost een flinke basis gebouwd. En uiteraard heb ik mezelf al een keer op laten slokken door Shai Hulud, tijdens de oversteek van de Vermillion Gap. Altijd leuk om in je onderbroek opnieuw te moeten beginnen.

Wat een spel. Ik geniet met volle teugen en zuig helemaal de merg uit de dagelijkse 8 uur speeltijd van mijn GeforceNow abbootje.

Vanavond mijn basis verder uitbreiden. Ik heb de halve nacht bouwplannen in mijn hoofd lopen maken. Geen idee wat een architect ervan zou vinden, maar ik zit er helemaal in.
Netjes ik zit ook op jongleur wat is je ingame naam? En speel je harkonnen of atreides?

Ik heb zojuist een MK5 scout orni volledig gemaakt.

Nieuwe scanner module opgezet en wat fuel gefixt. Gaan we morgen ochtend eens even de DD mappen voor de guild :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
Mijn ingame naam is Scrapper Joe.

Mijn karakter is vooral nog bezig met proberen te overleven in een woestijn waar iedereen op hem schiet. Hij heeft ondertussen zo'n spoor van lijken achtergelaten dat hij het verschil tussen Harkonnen en Atriedes ziet als iets uiterlijks, haal de schil van "ambitieus tot het bot" of "eervol" eraf en je houdt massamoordenaars over net als hem. Hij heeft dus nog geen keuze gemaakt.

Qua grondstoffen loopt het inmiddels snor. Genoeg fuel cells om mijn generatoren 3 weken te laten draaien, de belastingen zijn betaald en ik begin de regio aardig in kaart te krijgen. Vanavond eens wat betere armor maken en wat missies rond the Anvil voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:41:
[...]
Netjes ik zit ook op jongleur wat is je ingame naam? En speel je harkonnen of atreides?

Ik heb zojuist een MK5 scout orni volledig gemaakt.

Nieuwe scanner module opgezet en wat fuel gefixt. Gaan we morgen ochtend eens even de DD mappen voor de guild :P
Hoe is de DD op Jongleur? Daar speel ik ook. Heb nu al een tijdje mijn MK5 Thopter maar ben nog bezig alle contracts af te ronden en ben straks door alle PvE content heen dus dan rest T6 in de DD maar als ik alles mag geloven is de DD een try hard shoot first die hard zone en niet echt solo vriendelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 17-06-2025 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:00

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

JurGor schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:20:

Is dat hele base building een noodzaak om te game te spelen? Of is het een beetje zoals met FO76, een leukigheid maar gewoon een kist neerdonderen met een workbench werkt ook? Hoe is de game als je sporadisch een keer speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:39:
[...]

Is dat hele base building een noodzaak om te game te spelen? Of is het een beetje zoals met FO76, een leukigheid maar gewoon een kist neerdonderen met een workbench werkt ook? Hoe is de game als je sporadisch een keer speelt?
Noodzakelijk. Maar je bepaalt zelf hoe uitgebreid je het doet. Sporadish is te doen maar je hebt wel een verplichting rondom bepaalde zaken in je base zoals belasting die je moet betalen en de energie upkeep. Die kun je echter makkelijk bijhouden in dagen tot weken. Het max is 21 dagen voor de upkeep van je base en de belasting is volgens mij ook 1 x per 14 dagen ongeveer.

[ Voor 27% gewijzigd door Lukin op 17-06-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:39:
[...]

Basebuilding is wel noodzakelijk ja. in principe heb je dat echt wel nodig voor progressie.
Sowieso ook voor sommige quest progressie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
Missie betere armor maken geslaagd. Vol goede moed op pad om bij een research station een contract te voltooien. Helaas krijg ik het voor elkaar om onderweg in de zoeklichten van een Sardaukar patrouille te lopen. Ik respawn, let niet goed op waardoor ik het verkeerde spawnpunt kies en moet op zoek naar mijn sandbike. Ik kan het kreng nergens vinden, al vluchtend voor de Sardaukar heb ik niet goed op mijn omgeving gelet. Maar niet getreurd, ik zie in de woestijn een brandend rokend wrak. HA! Dat moet vette loot zijn, en het ligt niet eens ver weg, ik kan er zo naar toe lopen.

Famous last words. Ik bereik het wrak, open een paneel en hoppa hele dikke vette loot. Even denk ik YES. En dan begint alles te vibreren, hoor ik de brul die je nooit wil horen als je een eind de woestijn in bent gelopen en begin ik te rennen, maar je rent niet harder dan een zandworm. Ik ben weer wormenvoedsel.

Deze keer let ik wel op dus ik respawn op mijn sandbike en rij in mijn ondergoed terug naar mijn basis. Helaas ben ik teveel grondstoffen kwijt en is mijn brandstof voor mijn sandbike ook bijna op. Mijn armor is nu knudde, en dat maakt het lastig om de juiste grondstoffen te vinden. Morgen wat solaris bij elkaar verdienen om een fuel cell voor mijn sandbike te kopen en dan mezelf wat beter voorbereiden op tegenslag.
Je moet een basis bouwen, zodat je je uitrusting kan fabriceren en repareren en een plek hebt om een voorraad water op te slaan.

Er zijn wel tradeposts waar je spullen kan kopen maar die zijn heel duur. En zonder basis heb je ook al je geld op zak en dat vreet de worm allemaal op als hij je te pakken heeft. Dus je basis moet je ook voorzien van een complete set reservespullen inclusief vervoersmiddel en een spaarpotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Lukin schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 18:59:
[...]

Noodzakelijk. Maar je bepaalt zelf hoe uitgebreid je het doet. Sporadish is te doen maar je hebt wel een verplichting rondom bepaalde zaken in je base zoals belasting die je moet betalen en de energie upkeep. Die kun je echter makkelijk bijhouden in dagen tot weken. Het max is 21 dagen voor de upkeep van je base en de belasting is volgens mij ook 1 x per 14 dagen ongeveer.
Het kleinste type basis kost geen belastingen. De grotere types wel. Om belasting te kunnen betalen moet je vooruit in het spel want het grote geld komt in het begin van contracten en die worden steeds moeilijker.

Ik denk dat je wanneer je dit spel te casual speelt, je in de situatie kan komen dat je geen belastingen kan betalen. Die energy upkeep is niet problematisch, gewoon een kwestie van fuel cells gatheren, die liggen her en der op plekken waar je ze veilig kan vinden. Maar belastingen kosten minimaal 6.500 solaris per 2 weken (4.000 belastingen, 2.500 reiskosten). En dat soort bedragen krijg je als lowlvl alleen uit contracten en die zijn voor zover ik kan zien eindig, je krijgt niet eindeloos nieuwe contracten in ieder gebied. Dus op een gegeven moment kan je in de starterszone niet genoeg geld meer verdienen en moet je door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGor schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:24:
[...]

Het kleinste type basis kost geen belastingen. De grotere types wel. Om belasting te kunnen betalen moet je vooruit in het spel want het grote geld komt in het begin van contracten en die worden steeds moeilijker.

Ik denk dat je wanneer je dit spel te casual speelt, je in de situatie kan komen dat je geen belastingen kan betalen. Die energy upkeep is niet problematisch, gewoon een kwestie van fuel cells gatheren, die liggen her en der op plekken waar je ze veilig kan vinden. Maar belastingen kosten minimaal 6.500 solaris per 2 weken (4.000 belastingen, 2.500 reiskosten). En dat soort bedragen krijg je als lowlvl alleen uit contracten en die zijn voor zover ik kan zien eindig, je krijgt niet eindeloos nieuwe contracten in ieder gebied. Dus op een gegeven moment kan je in de starterszone niet genoeg geld meer verdienen en moet je door.
mwa die tax is geen probleem.. Je hoeft sowieso geen advanced subfief te hebben he. als casual speler kan je prima uit de voeten met tot max 2 normale subfiefs en daar betaal je geen tax over.

en het aantal valt ook wel mee vind ik. low level idd wel maar als je in de hoge zones zit verdien je makkelijk solari als je wat labs en kampjes runt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh je hebt dat al gezegd :P ik had niet ver genoeg gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 14:43
TheBrut3 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:40:
Het idee van het spel klinkt gaaf. Heb vandaag op Twitch meegekeken, maar nee... Gaat hem voor mij niet worden. Het zag er echt mega clunky en best saai uit. Vooral de melee combat zou ik mij echt helemaal blauw aan gaan ergeren.
Inmiddels wat reviews gezien van mensen die langer spelen. Eigenlijk hoor ik van iedereen het commentaar dat vooral de melee combat clunky is en weinig beleving heeft, maar dat went en de rest van de early- en midgame is zo goed dat het compenseert. Hierdoor zou ik het spel toch een kans willen geven.

Maar dan... De endgame is schijnbaar echt (weer) waardeloos en dat is wel een echte dealbreaker. De afgelopen jaren een paar keer meegemaak, bij bijvoorbeeld New World en Throne & Liberty). Ik heb eigenlijk geen zin om weer 150/200 uur in een game te steken om er dan na 20 uur achter te komen dat de endgame alleen een beetje rondvliegen en schieten met je scout ornithopter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17
Redelijk wat gameplay gezien van verschillende streamers en ik moet zeggen het begint weer een beetje te kriebelen. Ik had inmiddels ook een groter topic verwacht op tweakers, misschien komt dat nog :)

Hoe afhankelijk ben je van andere lees guild/spelers om verder te komen met het spel? Of is het solo allemaal goed mogelijk? Het is niet erg dat je dingen samen moet doen, maar ik wil niet 100% afhankelijk zijn van andere personen. Samen spelen is leuk en dat is ook het idee van een MMO maar bij WOW (TBC) was je ook afhankelijk van raiden om verder te komen in pve waardoor het voor mij niet meer te combineren was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
KraveN schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:37:
Redelijk wat gameplay gezien van verschillende streamers en ik moet zeggen het begint weer een beetje te kriebelen. Ik had inmiddels ook een groter topic verwacht op tweakers, misschien komt dat nog :)

Hoe afhankelijk ben je van andere lees guild/spelers om verder te komen met het spel? Of is het solo allemaal goed mogelijk? Het is niet erg dat je dingen samen moet doen, maar ik wil niet 100% afhankelijk zijn van andere personen. Samen spelen is leuk en dat is ook het idee van een MMO maar bij WOW (TBC) was je ook afhankelijk van raiden om verder te komen in pve waardoor het voor mij niet meer te combineren was.
Ik speel het tot nu toe compleet solo, heb alles zelf verzameld en heb bijna mijn eerste ornicopter gemaakt. Ben daar nu de spullen voor aan het verzamelen.

Ik gok dat het prima mogelijk is tot op zeker punt om solo te spelen. Het kost wel wat meer tijd dan natuurlijk, maar toen ik mijn eerst buggy gemaakt had voelde dat wel lekker.

Gratis tip, doe die tweede quest van Aql zo snel mogelijk. 1 voor 1 sand rapen is de hel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBrut3 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:16:
[...]

Inmiddels wat reviews gezien van mensen die langer spelen. Eigenlijk hoor ik van iedereen het commentaar dat vooral de melee combat clunky is en weinig beleving heeft, maar dat went en de rest van de early- en midgame is zo goed dat het compenseert. Hierdoor zou ik het spel toch een kans willen geven.

Maar dan... De endgame is schijnbaar echt (weer) waardeloos en dat is wel een echte dealbreaker. De afgelopen jaren een paar keer meegemaak, bij bijvoorbeeld New World en Throne & Liberty). Ik heb eigenlijk geen zin om weer 150/200 uur in een game te steken om er dan na 20 uur achter te komen dat de endgame alleen een beetje rondvliegen en schieten met je scout ornithopter is.
dat klopt. je moet het ook minder zien als een mmo en meer als een survival game.

Volgens mij ben jij altijd best wel hardcore ook in mmo's toch dat je snel richting endgame probeert te gaan enzo? Daar is deze game niet geschikt voor vind ik.

Goed het is een live service game en ze hebben een 10 jaar roadmap in gedachte dus wie weet wat er nog allemaal komt :P kan je het altijd later eens proberen je veel meer zou kunnen doen.

Ik vind de hoeveelheid gameplay dat ik er nu uit krijg echt super leuk en mijn geld meer dan waard. maar het is niet zo zoals een mmo dat het de bedoeling is je per se continue online te houden.

Gisteren heb ik met een paar guildies de Deep Desert voor het grootste deel explored deze week. (dit reset dus elke week) deze map is echt insane groot en we hebben een overzicht gemaakt wat waar zit. (is niet op alle servers hetzelfde)

Ga je dat specifiek doen, ja dan is het vooral een beetje rondvliegen met je ornithopter :P maar nu hebben we al die testing stations en control points en speciale mineralen ontdekt etc. ga je dat allemaal looten dan ben je gewoon flink zoet voor die week.. en daar zijn weer research points te verdienen om meer dingen te kunnen craften. meer loot etc etc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DC6cAuLnlKS4-Y-SUMbiNFPm5W0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DDbi4umdJJrAskHSoDyLQXSN.png?f=fotoalbum_large
.
Vandaag neem ik de taak op me om die map rechtsboven nog te discoveren voor de guild.

[ Voor 47% gewijzigd door Ricmaniac op 18-06-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 22:25
Ricmaniac schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:07:
[...]

dat klopt. je moet het ook minder zien als een mmo en meer als een survival game.

Volgens mij ben jij altijd best wel hardcore ook in mmo's toch dat je snel richting endgame probeert te gaan enzo? Daar is deze game niet geschikt voor vind ik.
Bwah vind ik toch wel hoor. Wij startte op de full launch en met groepje van 3 hard gegrind waren we de volgende ochtend comfortabel in T5. Echter ben je op dat punt pas op zo'n 15%-20% van de grind naar daadwerkelijk full T6 met carrier en crawler zijn, dat zijn wij nu "pas" na een week (ongeveer 50-60 uur efficiente gameplay per persoon van 3 personen).

Als je de echte endgame content (sandcrawler spice harvesting met thumpers en orni defence) wilt spelen moet je IMO wel echt hard gaan, met 10-20 uur per week zonder geoptimaliseerde starts/gathering ga je er anders maanden over doen (wat natuurlijk prima is he, maar voor de "rushers" en harde grinders is de game mijns inziens wel geschikt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:47
gisteren begonnen aan Dune, na toch te veel kriebels. Ik ben echt een casual speler en maakte me zorgen over het wel of niet "bijblijven" maar man ik vermaak me uitstekend. "bijblijven is totaal niet relevant" je kan gewoon op je eigen tempo "survivallen".

Begonnen op mijn PC, even na het werk inloggen en wat een sfeer! Combat is wel wat stijfjes in het begin en alles is spannend. Later op de avond kon ik het niet laten en ben op mijn steamdeck verder gegaan en dat werkte prima. Tuurlijk de graphics zijn dan minder maar het speelt best goed.

Enige minpuntje van spelen op de steamdeck/ met controller is de werking in menu's, waarom ze een muispunter gebruiken die je met eeen joystick moet bewegen is me een raadsel.. dat werkt echt niet lekker maar er is overheen te komen, hopelijk veranderen ze dit nog wel, dat zou de menu's een stuk beter stroomlijnen.

Ik ga me hier prima mee vermaken de komende tijd, lekker op het gemak alles ontdekken. Oh en na enige tijd spelen bedacht ik me ineens, wacht eens je kan klimmen, nou dan gaat er een wereld open, hoewel afdalen wel wat uitdagingen nog heeft.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dtale schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:49:

Enige minpuntje van spelen op de steamdeck/ met controller is de werking in menu's, waarom ze een muispunter gebruiken die je met eeen joystick moet bewegen is me een raadsel.. dat werkt echt niet lekker maar er is overheen te komen, hopelijk veranderen ze dit nog wel, dat zou de menu's een stuk beter stroomlijnen.
Controller support zal straks wel komen wanneer ze aan console gaan werken.
Ik ga me hier prima mee vermaken de komende tijd, lekker op het gemak alles ontdekken. Oh en na enige tijd spelen bedacht ik me ineens, wacht eens je kan klimmen, nou dan gaat er een wereld open, hoewel afdalen wel wat uitdagingen nog heeft.. :X
Wanneer je een suspensor belt hebt maakt het de afdalingen een heel stuk fijner :P
Wat je moet proberen is langs de cliff te vallen en als je spatie drukt tegen de muur aan pak je hem vast. En zo kan je makkelijk van hoge rotsen afdalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 09:12
ActualFantasy schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:42:
[...]

Ik speel het tot nu toe compleet solo, heb alles zelf verzameld en heb bijna mijn eerste ornicopter gemaakt. Ben daar nu de spullen voor aan het verzamelen.

Ik gok dat het prima mogelijk is tot op zeker punt om solo te spelen. Het kost wel wat meer tijd dan natuurlijk, maar toen ik mijn eerst buggy gemaakt had voelde dat wel lekker.

Gratis tip, doe die tweede quest van Aql zo snel mogelijk. 1 voor 1 sand rapen is de hel....
Ik speel tot nu toe ook nog solo en vermaak me echt prima.
Heb gisteravond dan m'n eerste buggy gemaakt en ben naar het 2e gedeelte gereden. Dat was nog best een redelijke afstand en scheelde maar weinig of ik was wormen voer, dat was ff spannend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Tadream schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Ik speel tot nu toe ook nog solo en vermaak me echt prima.
Heb gisteravond dan m'n eerste buggy gemaakt en ben naar het 2e gedeelte gereden. Dat was nog best een redelijke afstand en scheelde maar weinig of ik was wormen voer, dat was ff spannend. :)
Ik vind het nog wel beetje irritant dat als je de kaart bekijkt je stilvalt met je vehicle....

Ik ben al 2 keer in drijfzand terecht gekomen door niet op te letten dus switch nu vaak even naar de Map om te kijken, en dan rem je gelijk af, en als er dan ook nog een worm achter je aan zit dan wordt het wel spannend.

Ben pas 1 keer opgevroten gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:18:
[...]

Ik vind het nog wel beetje irritant dat als je de kaart bekijkt je stilvalt met je vehicle....

Ik ben al 2 keer in drijfzand terecht gekomen door niet op te letten dus switch nu vaak even naar de Map om te kijken, en dan rem je gelijk af, en als er dan ook nog een worm achter je aan zit dan wordt het wel spannend.

Ben pas 1 keer opgevroten gelukkig.
klopt dat is een hele vervelende ja. ik ben gelukkig nog helemaal niet opgegeten. Moet het eigenlijk even een keer expres doen voor zo'n wormtooth :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
Ricmaniac schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:44:
[...]

. Moet het eigenlijk even een keer expres doen voor zo'n wormtooth :P
Lekker bloot gaan dansen op het zand. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
KraveN schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:37:

Ik speel solo. Ik heb nu zo'n 75 uur gespeeld en ben level 169 van de max van 200. Alle classes volledig unlocked, de main story afgerond, nog 1 openstaand contract en verder alles wat nuttig is onderzocht en kan ik ook met gemak maken tot aan Tier 5. Tier 6 is het maximale aan uitrusting en voertuigen dat je kan maken maar dat vereist dat je de materialen haalt in de Deep Dessert (DD). Het is niet onmogelijk om te doen als solo speler maar het vereist veel meer tijd en omvat meer risico dat je spullen kwijt raakt en opnieuw zal moeten maken. Dat gezegd hebbende Shai-Hulud heeft met nog nooit te pakken gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lukin schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:36:
[...]

Ik speel solo. Ik heb nu zo'n 75 uur gespeeld en ben level 169 van de max van 200. Alle classes volledig unlocked, de main story afgerond, nog 1 openstaand contract en verder alles wat nuttig is onderzocht en kan ik ook met gemak maken tot aan Tier 5. Tier 6 is het maximale aan uitrusting en voertuigen dat je kan maken maar dat vereist dat je de materialen haalt in de Deep Dessert (DD). Het is niet onmogelijk om te doen als solo speler maar het vereist veel meer tijd en omvat meer risico dat je spullen kwijt raakt en opnieuw zal moeten maken. Dat gezegd hebbende Shai-Hulud heeft met nog nooit te pakken gekregen....
daar heb je flinke progressie in zitten dan :o ik heb namelijk 65 uur gespeeld en ben maar level 100 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 17-07 21:06
Ricmaniac schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:46:
[...]
daar heb je flinke progressie in zitten dan :o ik heb namelijk 65 uur gespeeld en ben maar level 100 haha
Je haalt erg veel exp uit doen van die quests en 'guide quests', al zie ik nog niet bijzonder veel nut van een hoger lvl buiten wat extra skill en research punten. Al loopt ik al lange tijd met teveel punten rond, omdat ik vrijwel alles skip wat ik niet nodig heb, leuk om starter gear te maken (of iron), maar ik heb enkel die set vanuit de quest gecraft en nooit wat unlocked waarvan ik wist dat het maar tijdelijke oplossing was.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:52

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Ik heb de game pas laat ontdekt en net 25 uur erin zitten en speel met een groep van discord onder de harko vlag. De rest van de bende gaat 10x sneller als mij met de progressie en vliegt al met orni's rond; maar dat is prima..

zodra ik de 3e trial afheb, lv50 voorbij ben (en hopelijk ook mn buggy dan heb gebouwd) ga ik zeer ws weer even terug naar het begin gebied om daar een fullclear te doen van alles wat daar te vinden valt :)

Dit is een game waar toch al veel teveel tijd in gaat zitten. Dan wil ik het liever meteen goed doen en alles bezoeken/clearen..
Tegen de tijd dat ik bij de PVP content/verplichting uitkom ben ik zeer ws toch alweer door naar een ander spel :')

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:07:
[...]

Je haalt erg veel exp uit doen van die quests en 'guide quests', al zie ik nog niet bijzonder veel nut van een hoger lvl buiten wat extra skill en research punten. Al loopt ik al lange tijd met teveel punten rond, omdat ik vrijwel alles skip wat ik niet nodig heb, leuk om starter gear te maken (of iron), maar ik heb enkel die set vanuit de quest gecraft en nooit wat unlocked waarvan ik wist dat het maar tijdelijke oplossing was.
ik unlock bijna alles gewoon.

Je krijgt zo veel intel points uit de deep desert.

We hebben de map nu zo goed als af voor mijn world (Jongleur)
en daar geven al die testing stations onderin ook 30 intel per completion. En een tile die daar vorige reset ook een testing station had gaf toen ook 30 intel points.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:27
Dtale schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:49:
gisteren begonnen aan Dune, na toch te veel kriebels. Ik ben echt een casual speler en maakte me zorgen over het wel of niet "bijblijven" maar man ik vermaak me uitstekend. "bijblijven is totaal niet relevant" je kan gewoon op je eigen tempo "survivallen".

Begonnen op mijn PC, even na het werk inloggen en wat een sfeer! Combat is wel wat stijfjes in het begin en alles is spannend. Later op de avond kon ik het niet laten en ben op mijn steamdeck verder gegaan en dat werkte prima. Tuurlijk de graphics zijn dan minder maar het speelt best goed.

Nice! Heb ook een steamdeck dus superchill.
Helaas wil mijn vrouwmensch samen met mij vanavond een serietje kijken. Morgen laatste werkdag en dan wat drankjes doen. Maar ik denk dat ik v.a. vrijdag er eens even lekker voor ga zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:47
Rickokun schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 18:09:
[...]

Nice! Heb ook een steamdeck dus superchill.
Helaas wil mijn vrouwmensch samen met mij vanavond een serietje kijken. Morgen laatste werkdag en dan wat drankjes doen. Maar ik denk dat ik v.a. vrijdag er eens even lekker voor ga zitten.
Check even op google of YT voor wat commandlines voor je steamdeck, dan kun je vrij makkelijk de launcher omzeilen bij het opstarten en start ie stuk sneller op!

Verder weinig hoeven veranderen in de settings, hij pakt automatisch low end laptop settings en die zijn prima voor SD.

Have FUN!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net mijn eerste zieke PvP experience gehad :P

Met 24 ornithopters gingen we de deep desert in en meerdere harkonnen scum afgeknalt :P ook een paar bases gesloopt die ze in de niet savezone hadden gebouwd.

Ook nog de grandfather shai-hulud gezien en dat is toch wel weer even een next level ervaring hoor :P wat een unit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JurGor
Als ik jullie verhalen zo lees, ben ik behoorlijk casual. Of een ontzettende noob, dat kan ook. Ik ben nog heel ver van de Deep Desert.

Er is een ding echt moeilijk aan dit spel casual spelen, en dat is op tijd ophouden met spelen. De sfeer, de setting en de gameplay hebben me echt te pakken.

Om een voorbeeld te geven, ik moest gisteren terug naar de starterszone om eigenlijk van nul af te beginnen qua uitrusting. Mijn karakter kan zijn achternaam wel veranderen in Wormfood. Normaal gesproken zou dat een super frustrerende aangelegenheid zijn, maar zo voelde het helemaal niet. Ik heb heerlijk genoten van het weer bij elkaar verzamelen van de juiste grondstoffen, een paar nieuwe grotten en basissen verkend.

Oh, en ik ga wat vaker met de taxi orni. Genoeg water aan Shai Hulud gegeven voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ricmaniac schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:07:
Volgens mij ben jij altijd best wel hardcore ook in mmo's toch dat je snel richting endgame probeert te gaan enzo?
>:) Dat zou zomaar eens kunnen ja :o Maar bij New World en Throne & Liberty was dat vooral omdat ik met launch speelde en snel rijk wilde zijn, zodat ik daar nooit meer over na hoefde te denken. Volgens mij werkt Dune überhaupt niet zo.

Maar ik denk dat ik het spel een kans geef als ik het voor €30 kan scoren ofzo. Dan beschouw ik het als single player survival.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Toch mis ik bij deze game nog wel beetje het eind-doel progressie deel, natuurlijk is dat Deep Desert, maar daar omheen is er weinig doelen te vinden. Andere games is het soms de 'world boss', bepaalde dungeons of gear-tier halen, of juist zeer actief gaan in trading/economy, maar daar zie ik nog vrij weinig van. Economie zeker zag ik gemiste kans, aantal items worden verkocht voor 750 credits, maar verkopen aan zo'n NPC levert maar 3 credits op, aardige inbalans om daar wat centjes te verdienen.

Voelt nu vooral door de tiers heen te gaan, hele map rondrennen/rijden/vliegen voor quest-progressie en beetje exotisch bezig zijn met base-design (al valt die best tegen als je andere base-build games bent gewend), de rest van de tijd is het materials bij elkaar rapen. Niet slecht, maar zeker als je met 2 man speelt, voelt alles 'leeg' aan, camps max 2-3 mensen, grotere bases soms 10, maar nooit gevoel dat je 'wij vs heel veel' aan het spelen ben.

De server waar ik op zit voelt ook gewoon bijna solo, misschien 1x per uur zie je een chat bericht, je komt vrijwel nooit iemand tegen, behalve bij de crashed ships waar nu tot 3x toe groepje bij uitgang zat te wachten om je neer te maaien en je loot te pakken. En natuurlijk kan je dat spul in eerste gebied vinden, of bij NPC kopen, maar blijft een raar gevoel dat de 2 keypunten waar je spul moet halen toch PVP zijn, terwijl je expliciet PVE heb gekozen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
TheBrut3 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:31:
[...]

>:) Dat zou zomaar eens kunnen ja :o Maar bij New World en Throne & Liberty was dat vooral omdat ik met launch speelde en snel rijk wilde zijn, zodat ik daar nooit meer over na hoefde te denken. Volgens mij werkt Dune überhaupt niet zo.

Maar ik denk dat ik het spel een kans geef als ik het voor €30 kan scoren ofzo. Dan beschouw ik het als single player survival.
Throne & Liberty heb ik ook gespeeld. Ik merkte dat ik na de main quest met alle sidequests erom heen klaar was met het spel. Die quests grepen me volledig. Maar toen de quests op waren was het spel ook op voor mij.

In Dune merk ik dat ik juist die open wereld verken, zonder aan het handje meegenomen te worden door allerlei quests, want er zijn gewoon niet zoveel quests. De open wereld grijpt me volledig. Ik maak mijn eigen quests. Ik denk dat ik nog weleens lang op Arrakis kan gaan verblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
Living the scavenger live!

Ik was op strooptocht, kom ik iemands basis tegen maar de muren lagen er half uit. Blijkbaar was de eigenaar verhuisd, maar scrappers be scrappers, ik naar binnen, alle fabricators en containers af lopen als de aasgier die ik ben. Zodehannes die had me een partij spul achtergelaten. Precies wat ik nodig had maar dan 5x zoveel als ik met mijn strooptocht had hopen binnen te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JurGor schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:07:
[...]

In Dune merk ik dat ik juist die open wereld verken, zonder aan het handje meegenomen te worden door allerlei quests, want er zijn gewoon niet zoveel quests.
Eens dat de open wereld je grijpt en je juist explored. was ook de doel van de game. maar wat betreft quests heb ik ze alsnog niet allemaal gedaan in HB :P zit inmiddels op 75 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Landsraad weer gewonnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eaaGwI89H_YbC06Gk5lVq8xZpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sYjZxlrQqKqqskp50gcLtwgT.png?f=fotoalbum_large

Best leuke keuzes voor de buffs volgende week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX5AXG_ryU-Obgu_HuTASRDQPgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fIGDoRkc8daYoemjuQEn2eGQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 23-06 21:11

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hoeveel van jullie hebben Conan Exiles gespeeld? Waar ik een beetje bang voor was is ook wel uitgekomen. Gisteren toch maar aangeschaft maar boy alles lijkt wel hetzelfde joh, voelt echt als rehash aan. Gatheren, geluid van die bushes, hoe rotsen uit elkaar breken, de base building. Heb Conan al een tijdje niet meer gespeeld maar het lijkt er qua graphics niet heel erg op vooruit gegaan.

Echt overal en nergens bases maar zelden iemand te bekennen. Allemaal van die inspiratieloze rechthoekige starter bases, zullen een paar uur gespeeld hebben en zijn het zat denk ik.

Ik had voor high pop gekozen, ik denk dan kom je nog eens iemand tegen maar helaas, dat was dus niet zo (zondag avond lijkt me niet een tijd dat er niemand speelt). Maar ik kan net zo goed low of mid server kiezen dan heb ik misschien nog een leuk plekje voor m'n base te bouwen.

Het is op zich wel weer leuk maar vooral herhaling van zowat elke andere survival game. Ik hoop echt dat het nog wel echt iets anders wordt op hoger level. Hoe is end game? Ik kan me geen voorstelling maken van die deep politics waar ze het over hebben, iemand al zo ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
InflatableMouse schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:07:
Hoeveel van jullie hebben Conan Exiles gespeeld? Waar ik een beetje bang voor was is ook wel uitgekomen. Gisteren toch maar aangeschaft maar boy alles lijkt wel hetzelfde joh, voelt echt als rehash aan. Gatheren, geluid van die bushes, hoe rotsen uit elkaar breken, de base building. Heb Conan al een tijdje niet meer gespeeld maar het lijkt er qua graphics niet heel erg op vooruit gegaan.

Echt overal en nergens bases maar zelden iemand te bekennen. Allemaal van die inspiratieloze rechthoekige starter bases, zullen een paar uur gespeeld hebben en zijn het zat denk ik.

Ik had voor high pop gekozen, ik denk dan kom je nog eens iemand tegen maar helaas, dat was dus niet zo (zondag avond lijkt me niet een tijd dat er niemand speelt). Maar ik kan net zo goed low of mid server kiezen dan heb ik misschien nog een leuk plekje voor m'n base te bouwen.

Het is op zich wel weer leuk maar vooral herhaling van zowat elke andere survival game. Ik hoop echt dat het nog wel echt iets anders wordt op hoger level. Hoe is end game? Ik kan me geen voorstelling maken van die deep politics waar ze het over hebben, iemand al zo ver?
Er zijn wel overeenkomsten met Conan maar dat kan je zo'n beetje van iedere survival sandbox wel zeggen toch? Het is wel echt "Dune" door en door en niet Conan met een paar Dune dingetjes erin.

Dat je in de starter zone niemand tegenkomt is niet heel vreemd, nadat je daaruit weg gaat is er eigenlijk geen reden om terug te komen (los van een paar keer met plantologist questgiver praten). In het midden van de map zal je waarschijnlijk wel genoeg mensen tegenkomen omdat je altijd T5 tier binnen de Hagga Basin blijft farmen/refinen naast de endgame in Deep Desert.

Endgame loop begint inmiddels wel beetje hetzelfde te worden. We pakken de carrier + sandcrawler wanneer de dichtstbijzijnde large fields up zijn en verder is het vooral de DD patrollen, chopper fights (die zijn vooral eenzijdig) en base raiding. Wij spelen effectief met een groepje van 5 maar hebben de hele server redelijk onder controle. Andere groepen lijken hierdoor wel wat lastig op het punt te komen waar wij zitten en dat is altijd een lastige afweging bij dit soort spellen. Wanneer wordt het griefen t.o.v PvP en in hoeverre houd je rekening met andere spelers wegpesten/server health. Dat is toch eigenlijk wel het punt waar je in zo'n sandbox PvP game altijd op uit gaat komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Qzar schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:37:
Dat is toch eigenlijk wel het punt waar je in zo'n sandbox PvP game altijd op uit gaat komen 8)7
En dus gedoemd om een korte toekomst tegemoet te zien. Al zitten de meeste spelers nog lang niet op dat punt, maar als het gros daar komt dan zal de grote exodus beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

[...]

Er zijn wel overeenkomsten met Conan maar dat kan je zo'n beetje van iedere survival sandbox wel zeggen toch? Het is wel echt "Dune" door en door en niet Conan met een paar Dune dingetjes erin.
Ja uiteraard, elke survival game bevat dezelfde elementen. Het voelt mij nu wel als Conan met een Dune sausje doordat de sound effects deels hetzelfde zijn, bouwen voelt hetzelfde, graphics style komt overeen. Als ik Dune vergelijk met Ark Surival komen alleen de survival elementen overeen, gatheren (met dino's) en base building is totaal anders. Misschien verandert dat wel inderdaad wanneer ik de starter area verlaat.

Dat zal dan ook de reden zijn van alle verlaten huisjes. Ik had me dat eerlijk gezegd ook niet gerealiseerd, dat ik in een specifiek starter area zat welke ik zou gaan verlaten.
[...]

Endgame loop begint inmiddels wel beetje hetzelfde te worden. We pakken de carrier + sandcrawler wanneer de dichtstbijzijnde large fields up zijn en verder is het vooral de DD patrollen, chopper fights (die zijn vooral eenzijdig) en base raiding. Wij spelen effectief met een groepje van 5 maar hebben de hele server redelijk onder controle. Andere groepen lijken hierdoor wel wat lastig op het punt te komen waar wij zitten en dat is altijd een lastige afweging bij dit soort spellen. Wanneer wordt het griefen t.o.v PvP en in hoeverre houd je rekening met andere spelers wegpesten/server health. Dat is toch eigenlijk wel het punt waar je in zo'n sandbox PvP game altijd op uit gaat komen 8)7
Klinkt wel beetje boring zoals je het brengt :o en lijkt ook wel verplicht om dus samen te spelen en is ook tevens de reden waarom ik zelden PvP servers join wanneer ik de keuze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
InflatableMouse schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:13:

Ja uiteraard, elke survival game bevat dezelfde elementen. Het voelt mij nu wel als Conan met een Dune sausje doordat de sound effects deels hetzelfde zijn, bouwen voelt hetzelfde, graphics style komt overeen. Als ik Dune vergelijk met Ark Surival komen alleen de survival elementen overeen, gatheren (met dino's) en base building is totaal anders. Misschien verandert dat wel inderdaad wanneer ik de starter area verlaat.
Dat is ook beetje mijn probleem, heb Conan ook veel gespeeld en het is overduidelijk dat beide games van dezelfde maker komen, maar survival/basebuilding vergelijken met andere games is nog steeds gigantisch verschil (ik durf bijna Fallout 76 als 'meer survival' weg te zetten dan het survival element in deze game).

An sich geen probleem, je kan leuke dingen bouwen, orphicopter is leuk om mee te vliegen, maar hele combat begint mij nu langzaam wat te irriteren, buiten het 'simpele' (het is echt Conan), ook het gebrek aan grote gevechten mis ik gewoon.. loop je een enorme basis binnen, als het meezit kom je max 12 man tegen, als bonus nog redelijk beperkt in diversiteit (heel sporadisch zie je er eentje wisselen tussen ranged en melee).

Voorlopig nog wel wat te doen, wil nog hogere tiers unlocken, meer Atreidis base material, maar daarna vraag ik me toch af... en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja dat combat had ik nog niets over gezegd, maar in dat start gebied lopen die npc's wel heel erg als robotjes (lees: onmogelijk en onmenselijk) heen en weer. Schieten random alle kanten op en defy all physics, zeg maar. Beetje guild wars 1 gevoel kreeg ik daarbij. Of Quake Arena haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Besef me ineens dat ik nog geen 3 uur heb gespeeld en minder dan 24 uur geleden aangeschaft. Heb een refund aangevraagd (en gekregen).

Vind het niet uniek genoeg eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
SinergyX schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Dat is ook beetje mijn probleem, heb Conan ook veel gespeeld en het is overduidelijk dat beide games van dezelfde maker komen, maar survival/basebuilding vergelijken met andere games is nog steeds gigantisch verschil (ik durf bijna Fallout 76 als 'meer survival' weg te zetten dan het survival element in deze game).

An sich geen probleem, je kan leuke dingen bouwen, orphicopter is leuk om mee te vliegen, maar hele combat begint mij nu langzaam wat te irriteren, buiten het 'simpele' (het is echt Conan), ook het gebrek aan grote gevechten mis ik gewoon.. loop je een enorme basis binnen, als het meezit kom je max 12 man tegen, als bonus nog redelijk beperkt in diversiteit (heel sporadisch zie je er eentje wisselen tussen ranged en melee).

Voorlopig nog wel wat te doen, wil nog hogere tiers unlocken, meer Atreidis base material, maar daarna vraag ik me toch af... en nu?
De enige endgame PvE vind je in de labs in het PvP deel van de Deep Desert. Daar heb je een soort van wave spawn mechanic en moet je de waves overleven om het lab te completen. Dat is aardig pittig zo lang je niet de juiste gear hebt en zelfs met full T6 gear wel een uitdaging om het solo te doen.

Daar zit je natuurlijk ook dan ook weer wel met het punt dat het een hotspot is (eigenlijk de enige plek) waar je non-vehicle PvP krijgt. Er zijn meestal maar 2 van dat soort labs en de loot containers zijn niet persoonlijk dus op een actieve server worden die off-cooldown gefarmed. De labs in het PvE stuk van DD zijn veel te makkelijk en vormen geen uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flinke changes voor de Deep Desert incoming.

https://store.steampowere...0/view/546738448831087161

mooie quote XD
Our wish was that players would embrace this loop, forming guilds to work together to overcome the bleakness of the Deep Desert.

But as Stephen King says, “Wish in one hand, shit in the other, see which one fills up first.” One of my hands is overflowing right now and sadly not with wishes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Daarna nog even doorsparen voor Harkonnen base material he :P kost 160k als je niet harkonnen bent.

Ja als je dat gedaan hebt en je hebt niet de ambitie om met group content de Deep desert in te gaan dan kan je waarschijnlijk net zo goed een break nemen tot er meer content wordt toegevoegd of iets dergelijks.

Wij (de guild waar ik mee speel) vermaken ons prima.
Gisteren waren we met een clubje bezig met een grote sessie spice harvesting waarbij we tijdens de harvest aangevallen werden door 7 harkonnen spelers. Helaas uiteindelijk de carrier ornithopter en Sandcrawler verloren..

Zijn nu weer gezamelijk de mats bij elkaar aan het gooien om nieuwe te maken.

Mogelijk dat die changes die ze vandaag hebben aangekondigd flink wat aanpassen voor de endgame gezien er dus een heel stuk PvE bij komt. Van mij had het niet per se gehoeven maar de meerderheid wil liever minder engagement in pvp dus ja dan snap ik dat ze naar de meerderheid luisteren.

Vermaak mij nog steeds super goed met de game. Ik vind het veel beter dan Conan exiles maar ik heb dat lang niet zo veel gespeeld als dit nu al dus kan niet echt over midgame of lategame daarvan praten.

Zie hier ontzettend veel mooie bases door mensen gemaakt worden wat @InflatableMouse eigenlijk zegt over die vierkante blokken van spelers overal dat zag ik juist continue in conan :P Maar bij dune is dat inderdaad een ding vooral early game omdat het een starter zone is waar je eigenlijk altijd weg gaat.
En je kan 3 bases plaatsen in Hagga basin en op mijn server zie je veelal dat mensen 1 mooie base maken en de andere 2 praktisch. Hier vlieg ik toevallig net langs een area waar ik alles behalve vierkante blokhutjes ziet. rechtsboven heeft iemand zelfs een airstrip met traffic tower gemaakt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adjAVUgxi-6_emU2aDlIO1ROD2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VCYAb13r6UN0YbsmzcYof2IF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 23-06-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zie toevallig deze video van Cohh Carnage over de endgame. En hij is spot on imo. Er is zeker een minderheid die dat tof vind maar wat hij zegt is gewoon accuraat en dat maakt het heel zonde.

heel klein beetje outdated gezien de update post vandaag haha :P maar wat hij als suggestie ook geeft is wat ze toevallig nu doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurGor
Die airstrip is ook wel heel mooi geplaatst over die landboog.

Die vierkante dozen als basis is echt typisch beginnerszone. Mijn eerste basis daar was ook een functioneel lelijk ding. Dak boven mijn hoofd en apparatuur plaatsen en klaar.

Ik heb nu een basis in Vermillion Gap, bij de tradepost the Anvil. Die ben ik telkens aan het opleuken en uitbreiden. Ik ben nog wat beperkt in de bouwblokken die ik heb, maar het is een karakteristiek bouwwerk geworden dat ik al van veraf herken aan de contouren.

Vraag: ik kwam weer zo'n rookpluim van een vers neergestort wrak tegen. Hoe krijg ik die loot te pakken, zonder dat Shai Hulud me eerst te pakken krijgt? Solo dan he. Met een groepje denk ik dat je twee mensen aanwijst om met thumpers de worm weg te houden, zodat de derde kan looten. Maar solo, hoe doe je dat? Kan je met je orni veilig landen, inladen en wegwezen? Heb je daar genoeg tijd voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-07 22:06
JurGor schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:52:
Die airstrip is ook wel heel mooi geplaatst over die landboog.

Die vierkante dozen als basis is echt typisch beginnerszone. Mijn eerste basis daar was ook een functioneel lelijk ding. Dak boven mijn hoofd en apparatuur plaatsen en klaar.

Ik heb nu een basis in Vermillion Gap, bij de tradepost the Anvil. Die ben ik telkens aan het opleuken en uitbreiden. Ik ben nog wat beperkt in de bouwblokken die ik heb, maar het is een karakteristiek bouwwerk geworden dat ik al van veraf herken aan de contouren.

Vraag: ik kwam weer zo'n rookpluim van een vers neergestort wrak tegen. Hoe krijg ik die loot te pakken, zonder dat Shai Hulud me eerst te pakken krijgt? Solo dan he. Met een groepje denk ik dat je twee mensen aanwijst om met thumpers de worm weg te houden, zodat de derde kan looten. Maar solo, hoe doe je dat? Kan je met je orni veilig landen, inladen en wegwezen? Heb je daar genoeg tijd voor?
Gewoon er naast landen (als je een orni hebt) en dan een zijkant openen, looten. En dan proberen de volgende kant de pakken. SH is er altijd wel snel bij, dus het is spannend. Ik heb nog nooit met een thumper gewerkt. Maar YMMV >:)
Pagina: 1 2 3 Laatste