@WouterdR Staan er nog vacatures open bij jullie? Ik weet hoe de voorwaarden verder zijn maar met de vakantiedagen zit het sowieso goed
Nee gekkigheid natuurlijk, ik snap dat er eerst wat juristen naar de gewijzigde FAQ tekst moesten kijken
Maar feit is dat jullie dit met Aliexpress wel faciliteren en deze situaties daarmee in de hand werken. Natuurlijk blijft een koper zelf verantwoordelijk voor onderzoek, maar met name voor de in de techwereld onervaren mensen trappen hier gewoon in. Ik had verwacht dat Tweakers hierin zou helpen. Een stukje uit de FAQ "Over Tweakers":
Dit is overigens geen persoonlijke aanval, dit zal ongetwijfeld vanuit DPG komen en eigenlijk wisten we hier met z'n allen de uitkomst al. Maar "terugkomen" op een precair onderwerp met enkel en alleen de toevoeging van 2 elementen in de FAQ is wat mij betreft echt heel, heel karig
Nee gekkigheid natuurlijk, ik snap dat er eerst wat juristen naar de gewijzigde FAQ tekst moesten kijken
Natuurlijk ga je uiteindelijk naar de ACM als je er met een webshop niet uit komt, maar de keren dat ik dat (ook in mijn omgeving) met een NL webshop aan de hand heb gehad is zo'n beetje op 1 hand te tellen. Dat is namelijk 0. En dat is een normale situatie, je wil dat contact zo weinig mogelijk hebben. Terwijl ik hier en elders op internet (en ook in mijn omgeving) wel de K*T verhalen hoor over de beroerde garantie afhandeling van Ali, onjuiste onderdelen, etc.WouterdR schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:03:
@Olaf van der Spek We werken met Aliexpress, net zoals we met Bol en Amazon (ook marketplaces) werken. En wat betreft je opmerkingen over kortingen en garantie, daarvoor is Tweakers niet het platform. Voor dergelijke zaken is de ACM er.
Maar feit is dat jullie dit met Aliexpress wel faciliteren en deze situaties daarmee in de hand werken. Natuurlijk blijft een koper zelf verantwoordelijk voor onderzoek, maar met name voor de in de techwereld onervaren mensen trappen hier gewoon in. Ik had verwacht dat Tweakers hierin zou helpen. Een stukje uit de FAQ "Over Tweakers":
Dit "statement" zorgt er wel voor dat ik de Tweakers PW bij alles en iedereen in mijn omgeving ga ontraden. Het is gewoon niet betrouwbaar meer. Ook gezien de MAX ICT situatie.Technologie brengt ons voortdurend mooie, maar ook ingewikkelde producten: simpel van buiten, complex van binnen. De stroom innovaties maakt het moeilijk om het overzicht te bewaren. Welk apparaat voorziet in jouw behoefte? Zijn die recensies echt? Kloppen de specificaties? Kortom: hoe maak je de juiste keuze?
Dit is overigens geen persoonlijke aanval, dit zal ongetwijfeld vanuit DPG komen en eigenlijk wisten we hier met z'n allen de uitkomst al. Maar "terugkomen" op een precair onderwerp met enkel en alleen de toevoeging van 2 elementen in de FAQ is wat mij betreft echt heel, heel karig