Iets wat nog niet genoemd was. Beter nadenken voor het lichtplan van het huis. Ondanks het mee denk werk van de elektriciën toch nog twee punten waar een kast of meubel stuk is gekomen waardoor de lamp net iets minder mooi hangt. (OCD 🙃)
Verder hebben we hier een loze leiding (75 mm buis onder het huis naar zowel voorzijde (voortuin) als achterzijde (tuin) gemaakt. Daar heb ik dankbaar gebruik gemaakt om een waterleiding/elektra doorheen te halen. Tevens twee loze leidingen naar de achtertuin met utp en stroom.
Vloerverwarmingsverdeler zit in de aanpandige garage. Hiervan zijn twee groepen met wat slang al naar de overkapping aan achterzijde gelegd. Zodat deze ruimte ooit dicht gemaakt kan worden en als volwaardige (tuin)kamer gebruikt kan worden.
Krachtstroom aansluiting in garage, zit er wel. Nooit gebruikt maar handig voor ooit EV of andere apparatuur.
Elke ruimte coax en utp. Coax is inmiddels overbodig maar kan relatief eenvoudig vervangen worden voor 2e utp. 😀
Vloerverwarming hele beneden verdieping incl garage. Ideaal omdat we die gebruiken als eerste ruimte waar we binnen komen ipv voordeur. En staat de auto fijn in de winter lekker warm. Deze is betegeld in dezelfde soort tegel als het huis, iets andere kleur om scheiding huis/garage aan te geven.
Stomp deuren zonder raampje erboven. Klinkt raar maar ziet er zoveel beter uit (persoonlijk). Aparte wc/badkamer boven, indien mogelijk altijd doen. Bedankt me later maar. 😉
Water aansluiting tuin/elektra. Was eenvoudig vanuit de garage te realiseren. In garage zelf zit een afvoer en een wastafel (eventueel voor wasmachine ofzo, maar deze staat nu in de berging.
Zolder heeft eveneens een afvoer voor eventuele wasmachine.
Edit: kruipruimte/kelder, niet gedaan. Kruipruimte heb ik wel incidenteel gemist maar de loze leidingen hebben veel opgevangen.
Edit 2: denk aan de water/afvoer aansluiting en locatie van de tweakers stofzuigrobot. 😉
Al met al over veel zaken eigenlijk al nagedacht. Zelf veel plezier van gehad, sommige zaken nooit gebruikt. Nu gaat de woning dit jaar in de verkoop en hoop ik dat de volgende eigenaar er plezier van gaat hebben.
[
Voor 6% gewijzigd door
TheKerremenke op 27-03-2025 07:36
]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay