Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
Brotuck schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:42:
En de Juli update is er voor de Ultra. Nog steeds android 15..

[Afbeelding]
Vreemd...mijn gewone 15 zit al eventjes op Android 16...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
codegro schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:55:
[...]

Vreemd...mijn gewone 15 zit al eventjes op Android 16...
De "gewone" 15 gebruikt men intern ook voor testen, dus die is dan logischerwijs eerder aan de beurt met updates naar nieuwe functionaliteiten.

Eigenlijk is het niet zo boeiend of je A15 of A16 draait, de HyperOS schil blijft hetzelfde.
Pas als HyperOS 3 komt word het interessant.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Heeft altijd iemand dit al getest ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENPUmto03UWIyR_YoM2TQGMxlmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTmJJ8gl7ojjtretKU0HQXzP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnwLIafszy9xLuvyJxSK5-Qk88U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nPCMJkK8s7ha0aexnHYNrC1.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

Knip, dit soort vragen horen in een eigen topic in het aankoopadvies gedeelte van dit forum.

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 04-08-2025 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik heb hem aanstaan, maar vind het vooral langzaam reageren.
Verwacht dat als ik wat in typ als Rab dat hij dan alle apps laat zien met Rab erin zoals Rabobank.
Maar dat duurt voor mijn gevoel te lang.
AI deel gaat gewoon naar de Gemini app op de telefoon

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
De afgelopen dagen heb ik al een aantal keer de melding gehad dat mijn opslag ververst moet worden met defragmentatie. Nou is dat gewoon onzin op solid state storage maar ik vind de melding vooral irritant. Ik heb nog geen manier gevonden om dit uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Zijn er hier mensen die Bitwarden gebruiken op hun Xiaomi 15 (Ultra)? Ik krijg het niet goed werkend. Ik zou denken dat dit komt omdat Bitwarden niet de rechten heeft om zich over andere apps weer te geven. Wanneer ik echter kijk bij de instellingen 'weergeven voor andere apps' dan staat Bitwarden daar niet tussen. Alsof deze optie helemaal niet meer bestaat voor Bitwarden op een Xiaomi telefoon.

Iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat Bitwarden wel goed werkt, ook in andere apps?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@13art Zeker. Werkt echt perfect. Beter nog dan op mijn Samsung.

De instelling 'weergeven voor andere apps' zie ik ook nergens terug en de toegankelijkheidsoptie staat bij mij uit. Dat heeft HyperOS gedaan :X . Ik krijg bijna altijd correct de hint van Google toetsenbord, maar je zou de toegankelijkheidsoptie nog kunnen proberen?

Als alternatief gebruik ik nog weleens multitasking om inlogdata over te nemen. Dat gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
alex3305 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:02:
@13art Zeker. Werkt echt perfect. Beter nog dan op mijn Samsung.

De instelling 'weergeven voor andere apps' zie ik ook nergens terug en de toegankelijkheidsoptie staat bij mij uit. Dat heeft HyperOS gedaan :X . Ik krijg bijna altijd correct de hint van Google toetsenbord, maar je zou de toegankelijkheidsoptie nog kunnen proberen?

Als alternatief gebruik ik nog weleens multitasking om inlogdata over te nemen. Dat gaat ook prima.
Hier werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Krijg niet altijd de mogelijkheid om vanuit Gboard te zoeken binnen Bitwarden en/of de melding om de inloggegevens uit Bitwarden te halen. Dan is inderdaad de andere optie multi tasken, maar dat vind ik niet de ideale oplossing. Op mijn Samsung S23+ werkte het veelal feilloos en was multitasken niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
13art schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:06:
Hier werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Krijg niet altijd de mogelijkheid om vanuit Gboard te zoeken binnen Bitwarden en/of de melding om de inloggegevens uit Bitwarden te halen.
Je zou nog kunnen proberen de batterijbesparing(en) uit te zetten. Ook bij OneUI viel mij op dat soms Bitwarden gekilled werd op de achtergrond waardoor de auto-complete niet naar voren komt. Even een keer de app openen (ook zonder in te loggen) lost dit bij mij eigenlijk altijd op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
alex3305 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:08:
[...]

Je zou nog kunnen proberen de batterijbesparing(en) uit te zetten. Ook bij OneUI viel mij op dat soms Bitwarden gekilled werd op de achtergrond waardoor de auto-complete niet naar voren komt. Even een keer de app openen (ook zonder in te loggen) lost dit bij mij eigenlijk altijd op.
Dat heb ik inderdaad gedaan.
- batterij optimalisatie uit,
- achtergrond data aan,
- app gelocked,
- automatisch starten aan.

Dan is alles wel zo'n beetje gedaan wat ik er aan kon doen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
13art schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:08:
Zijn er hier mensen die Bitwarden gebruiken op hun Xiaomi 15 (Ultra)? Ik krijg het niet goed werkend. Ik zou denken dat dit komt omdat Bitwarden niet de rechten heeft om zich over andere apps weer te geven. Wanneer ik echter kijk bij de instellingen 'weergeven voor andere apps' dan staat Bitwarden daar niet tussen. Alsof deze optie helemaal niet meer bestaat voor Bitwarden op een Xiaomi telefoon.

Iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat Bitwarden wel goed werkt, ook in andere apps?
Nu gebruik ik 1Password, maar die staat ook niet in de lijst "weergeven voor andere apps"
Die gebruikt puur de "services voor automatisch invullen"

Ik heb er soms wel moeite mee dat hij een popup geeft overigens, dan moet ik echt naar de app zelf van 1Password om een copy van het ww te doen. Dit heeft denk ik te maken met de mi browser, maar zeker weten doe ik dat niet.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
pitchdown schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:02:
Heeft de 15 een bepaald type lader nodig om met maximaal 90 watt te laden?
Welke lader is geschikt hiervoor en is dit een "normale" PD-lader?
koop gewoon bij Xiaomi zelf, dan ben je altijd 100% zeker van een goed werkende oplader.
Die alibaba of temu laders met PD erin voor paar eurotjes is nooti zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
een collega van mij gaat naar India dit jaar eind augustus daar kost die 65000rupi, omgerekend 620é is dit het waard of beter hier halen? qua garantie hoe zit dat, normaal zou je overal kunnen brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Brotuck schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Nu gebruik ik 1Password, maar die staat ook niet in de lijst "weergeven voor andere apps"
Die gebruikt puur de "services voor automatisch invullen"

Ik heb er soms wel moeite mee dat hij een popup geeft overigens, dan moet ik echt naar de app zelf van 1Password om een copy van het ww te doen. Dit heeft denk ik te maken met de mi browser, maar zeker weten doe ik dat niet.
Hetzelfde geldt voor Bitwarden icm Chrome. Lijkt, en her en der ook gelezen, een Xiaomi dingetje te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
13art schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Hetzelfde geldt voor Bitwarden icm Chrome. Lijkt, en her en der ook gelezen, een Xiaomi dingetje te zijn.
Toch had ik hetzelfde bij mijn S21+ met OneUI. Misschien dat het mij daarom ook niet zo opvalt dat ik af en toe Bitwarden even moet openen :+. Ik bedoel dat het er dus al ingesleten zit :9.

Overigens gebruik ik Edge (en eerder Brave) ipv Chrome of Mi Browser. Met name vanwege de extensions (µBlock Origin).

[ Voor 12% gewijzigd door alex3305 op 08-08-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik wil even gaan naar de 15 en de 15 Ultra bij de Mediamarkt.
Op de site zie ik 2 Xiaomi 15 ultra's staan: https://www.mediamarkt.nl...roducts=150876525,1880258 maar wat zijn nu de verschillen tussen beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

De ene lijkt Duitse import, en is Refurbished (Carbonphone Nederland), daarom ook de lage prijs.

Maar (in het oosten iig) zijn er volgens mij geen winkels die hem in de schappen hebben liggen.
Ik wou hem ook eerst in handen hebben, maar bijna alles is online

[ Voor 5% gewijzigd door greatgonzo op 11-08-2025 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
greatgonzo schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:12:
De ene lijkt Duitse import, en is Refurbished (Carbonphone Nederland), daarom ook de lage prijs.

Maar (in het oosten iig) zijn er volgens mij geen winkels die hem in de schappen hebben liggen.
Ik wou hem ook eerst in handen hebben, maar bijna alles is online
Ik zag het ook later ja.
Gisteren bij de MediaMarkt hadden ze alleen de goedkopere modellen van Xiaomi liggen. Niet veel soeps verder.
Misschien dat ik het nog even probeer bij Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Die hebben geen fysieke winkel toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
greatgonzo schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:06:
Die hebben geen fysieke winkel toch
Van de site:

dat kan in één van onze 7 fysieke Belsimpel-winkels in Amsterdam, Den Haag, Groningen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, en Zwolle

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:44
Brotuck schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Van de site:

dat kan in één van onze 7 fysieke Belsimpel-winkels in Amsterdam, Den Haag, Groningen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, en Zwolle
Dat zijn er inmiddels nog maar 2, Groningen en Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik was ook van mening dat er meerdere waren. Vorig jaar nog in Zwolle bij Belsimpel geweest. Maar zie nu dat hij gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Even weer terug on topic :). De defragmentatie melding heb ik niet meer gehad. Misschien een brakke update van de security app? Ik zag dat ik de afgelopen week daar meerdere updates van heb gehad.

De camera is en blijft gewoon om van te smullen. Soms komen er zo'n pareltjes uit. Zoals vanmiddag toen ik per ongeluk een enorm vette macro close-up van een 3d print maakte :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qA5h4zDPECKDPKokbgOYt0p6Pc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MKuotkHpOXO0LH0ceBcDlF6D.png?f=fotoalbum_large

Gisteren zag ik ook een Reddit user die met een post van een video in log modus. Ik moest zelf wel even zoeken waar die optie verborgen zat. Maar onder PRO en dan rechtsonderin kun je wisselen naar video, en dus log.

Niet dat Dolby Vision 4K / 60 nou echt zo'n probleem is O-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Dit gaat erg de goede kant op. Ben benieuwd of dit ook voor de 15 zal gelden.

Xiaomi Extends Update Support to 5 Years of Android Upgrades and 7 Years of Security Updates - HyperOS Insider https://share.google/HSEqe3fupbV210nZh

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:30:
Dit gaat erg de goede kant op. Ben benieuwd of dit ook voor de 15 zal gelden.

Xiaomi Extends Update Support to 5 Years of Android Upgrades and 7 Years of Security Updates - HyperOS Insider https://share.google/HSEqe3fupbV210nZh
5 jaar aan updates zijn ze sowieso al verplicht vanuit de EU.

• alex3305
@Brotuck Het antwoord op jouw vraag is overigens ja, mits je dit jaar meetelt als een van de jaren. Het updatebeleid staat gepubliceerd op Xiaomi's eigen Security Center:
Xiaomi 15 Ultra
Update FrequencyRelease DateSecurity Update EOLOS Version - FutureOS Version - Shipped
90 Days2025-22031-2Android 16, Android 17, Android 18, Android 19Android 15

Xiaomi 15
Update FrequencyRelease DateSecurity Update EOLOS Version - FutureOS Version - Shipped
90 Days2025-22031-2Android 16, Android 17, Android 18, Android 19Android 15

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:47
Afgelopen weekend de Xiaomi 15 in gebruik genomen, maar worstel nog met het batterij verbruik. Ik weet dat het een aantal dagen duurt voordat hij wat beter gaat presteren, maar tot nu toe is het eigenlijk gewoon slecht.

Ik zie bijvoorbeeld dat de Eufy app een heel hoog stroomverbruik heeft, ligt dit aan Eufy icm met Android 16 of Eufy werkt niet lekker met HyperOS? Of toch een gekke instelling op mijn telefoon? Iemand tips?

• Brotuck
alex3305 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:43:
@Brotuck Het antwoord op jouw vraag is overigens ja, mits je dit jaar meetelt als een van de jaren. Het updatebeleid staat gepubliceerd op Xiaomi's eigen Security Center:

[...]
Misschien tel ik verkeerd, maar ik kom op max 6 jaar uit ? En niet op 7 jaar

Just here for the fun

• alex3305
Brotuck schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Misschien tel ik verkeerd, maar ik kom op max 6 jaar uit ? En niet op 7 jaar
Je hebt gelijk :o. Ik telde inderdaad jaartallen en geen jaren 8)7.

• Brotuck
alex3305 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:43:
[...]

Je hebt gelijk :o. Ik telde inderdaad jaartallen en geen jaren 8)7.
Uiteraard nog steeds niet verkeerd, alhoewel Xiaomi geen top reputatie heeft om oude devices te supporten, want ik weet van 1 geval dat ze dus de termijn van updates hebben aangepast voor de Pad 6. Die kreeg ineens geen android 15 meer terwijl het apparaat initieel verkocht werd met die belofte.

Maar ik ben iig wel blij dat men de termijn van de nieuwste devices aanpast aan 5 Android OS en 7 jaar support updates. Dat is dan meer on par met wat andere fabrikanten doen.

Just here for the fun

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik raak een beetje uitgekeken om mijn Samsungs na 2 jaar een S23 Ultra en nu een half jaartje een S25 Ultra... Ik heb in het verleden een Xiaomi 11 Ultra gehad, die beviel best goed, camera was fantastisch. Dus ik krijg weer interesse om de switch te maken naar de 15 Ultra.

Maar begrijp ik het nou goed dat de bootloader heel lastig tot niet meer te unlocken is? Ik draaide op de 11 Ultra met veel tevredenheid de Xiaomi.eu custom rom. Ik dacht er dan ook aan dat ook met de 15 Ultra te doen mocht ik de switch maken. Maar ik lees dat de Chinese modellen het totaal niet meer kunnen, en EU modellen erg veel mazzel moeten hebben? Klopt dat?

Leek me leuk om een Chinees model te halen voor de 6000mAh batterij, en dan die custom rom te draaien, maar dat gaat dus niet? Hoe moeilijk is het nu precies om de EU modellen te unlocken?

• Brotuck
Propane schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:12:
Ik raak een beetje uitgekeken om mijn Samsungs na 2 jaar een S23 Ultra en nu een half jaartje een S25 Ultra... Ik heb in het verleden een Xiaomi 11 Ultra gehad, die beviel best goed, camera was fantastisch. Dus ik krijg weer interesse om de switch te maken naar de 15 Ultra.

Maar begrijp ik het nou goed dat de bootloader heel lastig tot niet meer te unlocken is? Ik draaide op de 11 Ultra met veel tevredenheid de Xiaomi.eu custom rom. Ik dacht er dan ook aan dat ook met de 15 Ultra te doen mocht ik de switch maken. Maar ik lees dat de Chinese modellen het totaal niet meer kunnen, en EU modellen erg veel mazzel moeten hebben? Klopt dat?

Leek me leuk om een Chinees model te halen voor de 6000mAh batterij, en dan die custom rom te draaien, maar dat gaat dus niet? Hoe moeilijk is het nu precies om de EU modellen te unlocken?
Ach wat is lastig ? Unlocken kan op een willekeurig Xiaomi account ouder dan 30 dagen. Ja sommigen hebben direct geluk met die permissie vanuit xiaomi. Anderen doen er maanden over.

Er is een niet officieel script die je kan draaien om je kans tot unlocken te beperken tot een week, ik heb hem in bezit mocht je die willen hebben. Bij mij was het toen na 2 dagen al gelukt.

Een chinees toestel kan je op dit moment niet meer officieel unlocken dit is veranderd vanwege de wetgeving in China. Die route zou ik niet nemen iig.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Brotuck schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:47:
[...]

Uiteraard nog steeds niet verkeerd, alhoewel Xiaomi geen top reputatie heeft om oude devices te supporten, want ik weet van 1 geval dat ze dus de termijn van updates hebben aangepast voor de Pad 6. Die kreeg ineens geen android 15 meer terwijl het apparaat initieel verkocht werd met die belofte.

Maar ik ben iig wel blij dat men de termijn van de nieuwste devices aanpast aan 5 Android OS en 7 jaar support updates. Dat is dan meer on par met wat andere fabrikanten doen.
Ik zou me meer zorgen maken over het aantal laadcycli. Bij de S25 ultra is dit 2000x, bij Xiaomi 1000x.
Dus, als ik elke dag laad, hou ik het bij de 15 ultra ongeveer 3 jaar vol met de batterij. Bij de S25 is dat het dubbele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
greatgonzo schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Ik zou me meer zorgen maken over het aantal laadcycli. Bij de S25 ultra is dit 2000x, bij Xiaomi 1000x.
Dus, als ik elke dag laad, hou ik het bij de 15 ultra ongeveer 3 jaar vol met de batterij. Bij de S25 is dat het dubbele
Tja dat is puur het verschil in aanpak mbt het opladen van de batterij. Xiaomi is sneller en heeft vaak meer capaciteit dan Samsung. Maar de keerzijde is dat hierdoor de batterij sneller minder capaciteit krijgt.

Het is iets om je zorgen over te maken op de langere termijn.

Mijn persoonlijke mening is dat je ook gewoon de batterij kan laten vervangen als dit nodig is.
Mijn 15 Ultra heb ik vanaf introductie en staat nog niet op 100 cycles en is nog 100%

https://www.mi.com/global/support/faq/details/KA-575580/

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 15-08-2025 12:03 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
[...]

Hoe kom je bij die 1000x ? Onderstaande afbeelding is van de Xiaomi site zelf. Dus na 1600 x nog 80% capaciteit. Dat lijkt me helemaal niet zo verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atLhg1uiJhzzzSsv6Gh_PXIGG1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beFHBOCxO93Mw6OHDY1xw1aX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door codegro op 15-08-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
En welke garantie geeft Samsung (of Xiaomi) voor die hoeveelheid? Je krijgt echt geen nieuwe batterij na 3 of 4 jaar als die de aantal opgegeven cycli nog niet heeft gehaald. Die getallen komen alleen maar uit het (enorm nieuwe) EU energielabel:Want dan moet je er ook bij vertellen dat de test van Xiaomi is gedaan op 90W en die van Samsung op 10W O-). Oh en dat de batterij van de S25 Ultra 'vervangbaar' is. Ja, ja. Ook kom ik bij de Samsung reparatie-instructies gewoon bij Samsung.com uit, maar bij Xiaomi op een aparte website.

Ik wil het een of het ander bedrijf helemaal niet goedpraten, maar ik bedoel vooral te zeggen dat je niet altijd zomaar op cijfers af moet gaan.

Een nieuwe, officiële Xiaomi batterij kost trouwens zo'n €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

codegro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:07:
[...]

Hoe kom je bij die 1000x ? Onderstaande afbeelding is van de Xiaomi site zelf. Dus na 1600 x nog 80% capaciteit. Dat lijkt me helemaal niet zo verkeerd.

[Afbeelding]
van de specs op de FP

[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 15-08-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Brotuck schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:50:
[...]

Ach wat is lastig ? Unlocken kan op een willekeurig Xiaomi account ouder dan 30 dagen. Ja sommigen hebben direct geluk met die permissie vanuit xiaomi. Anderen doen er maanden over.

Er is een niet officieel script die je kan draaien om je kans tot unlocken te beperken tot een week, ik heb hem in bezit mocht je die willen hebben. Bij mij was het toen na 2 dagen al gelukt.

Een chinees toestel kan je op dit moment niet meer officieel unlocken dit is veranderd vanwege de wetgeving in China. Die route zou ik niet nemen iig.
Thanks voor de info. Ik weet het nog niet zeker wat ik doe. Heel mooi toestel, maar met de Global Rom mis ik een klein beetje dat Xiaomi sausje van hun eigen apps zoals de dialer en messages etc. Ik hoef geen Google apps daarvoor. En als ik dan ook nog zie hoe lastig het mensen nu wordt gemaakt om custom roms te draaien (ook qua algemeen Android, met al die Integrity checks etc), dan blijf ik nog wel even zitten met m'n S25U. Afwachten of de Xiaomi 16 Ultra dan wat moois gaat worden :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
codegro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:07:
[...]

[Afbeelding]
En als ik mijn oplaadgedrag erbij haal met ongeveer 100x laden per 6 maanden, dan zit ik pas op de 1000 bij 5 jaar.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ben ik de enige die de nieuwe telefoon interface van google zo spuuglelijk vind ?
En dan ook nog letters die niet helemaal passen, ik vind het maar niks.

De standaard telefoon app van Xiaomi is een veel mooiere versie om mee te bellen, alhoewel die ook wel nadelen heeft. Echter werkt die gewoon niet op de EEU Global rom, maar hij werkt dus wel op de "echte" global versie.

Toevallig was die net uitgekomen met de augustus update en kun je vrij eenvoudig switchen met een script naar die versie. Ik ben van eea (OS2.0.204.0.VOAEUXM) naar global (OS2.0.204.0.VOAMIXM) met Augustus patch gegaan. En inderdaad de telefoon app werkt nu wel.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:34:
Ben ik de enige die de nieuwe telefoon interface van google zo spuuglelijk vind ?
En dan ook nog letters die niet helemaal passen, ik vind het maar niks.

De standaard telefoon app van Xiaomi is een veel mooiere versie om mee te bellen, alhoewel die ook wel nadelen heeft. Echter werkt die gewoon niet op de EEU Global rom, maar hij werkt dus wel op de "echte" global versie.

Toevallig was die net uitgekomen met de augustus update en kun je vrij eenvoudig switchen met een script naar die versie. Ik ben van eea (OS2.0.204.0.VOAEUXM) naar global (OS2.0.204.0.VOAMIXM) met Augustus patch gegaan. En inderdaad de telefoon app werkt nu wel.
Ik vind hem zalig, over smaak valt niet te twisten ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik vind dit niet mooi ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9k71jRUEDvONmJPXwJqJZcA1BZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSOrSvB7kwfj5zWI2uvPJ04N.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de native telefoon van xiaomi...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zxVt0-4xwFNSe7CW3fmGU5TVIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDdspPId9wmLASXY86SJwadw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Brotuck op 24-08-2025 21:44 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:21:
Ik vind dit niet mooi ?
[Afbeelding]

En dit is de native telefoon van xiaomi...

[Afbeelding]
Hier geen last van, misschien dat we verschillende lettergroottes ingesteld hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTRohtotvBrm2VfVH1jSNBdxvDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hujq985mMhmCAsphL5Ofi5Zd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb mijn font size (erg) groot staan, want slechtziend. Dus mij vallen dit soort dingen niet eens meer op. Maar Google heeft sowieso toegankelijkheid niet op orde, ongeacht hoe hard ze roepen dat ze dat wel hebben of alles aan doen. Bijvoorbeeld de berichten app. In het overzicht zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY9vAphNzTkr7o6tCeuqxfoTz9k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xCCuhUwN1p9PwvtIyLO02qZm.png?f=user_large

En in een bericht dit 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFo8hz_vNfbGwVKHZXMBjUN-uo4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NbbWCNlUzHBNfYGElmZHHCzA.png?f=user_large

Dat is niet wat ik wil overigens. Chrome heeft standaard ongeveer dezelfde grootte. Waardoor ik de tekstschaling kleiner zet. Alleen heeft dat weer het neveneffect dat sommige websites zich dan aan een andere standaard houden, waarbij ik even in het midden houd wie er gelijk heeft, maar ik het niet kan lezen :/.

Xiaomi is ook niet heilig. Xiaomi Home en Xiaomi Community apps hebben een extreem klein lettertype. En tegelijkertijd kan ik AI ondertiteling niet aanzetten omdat dit achter de Algemene voorwaarden tekst valt :X. Dit heb ik gemeld bij Xiaomi, maar wordt / is niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbueno
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16-09 06:54
Beste Xiaomi 15 (Ultra) gebruikers,

Ik heb sinds een week nu mijn Xiaomi 15 en ik zit met een probleem. Ik gebruik Firefox met uBlock en vaak als ik Firefox open worden al mijn pagina's opnieuw geladen. Ook als ik hem maar heel even switch naar een andere app.

Hiervoor had ik een Samsung S23 en daar had ik dit probleem niet. Iemand een idee hoe ik dit oplos? Het voelt nu alsof ik een oude telefoon gebruik, want na het starten van de app moet ik 4-5s wachten voordat ik verder kan gaan.

En ik weet dat ik bijvoorbeeld ook de browser Brave kan gebruiken, maar daar ben ik geen fan van.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
kbueno schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:40:
Beste Xiaomi 15 (Ultra) gebruikers,

Ik heb sinds een week nu mijn Xiaomi 15 en ik zit met een probleem. Ik gebruik Firefox met uBlock en vaak als ik Firefox open worden al mijn pagina's opnieuw geladen. Ook als ik hem maar heel even switch naar een andere app.

Hiervoor had ik een Samsung S23 en daar had ik dit probleem niet. Iemand een idee hoe ik dit oplos? Het voelt nu alsof ik een oude telefoon gebruik, want na het starten van de app moet ik 4-5s wachten voordat ik verder kan gaan.

En ik weet dat ik bijvoorbeeld ook de browser Brave kan gebruiken, maar daar ben ik geen fan van.

Alvast bedankt!
De twee het meest voor de hand liggende zaken zijn ongelimiteerd accu/achtergrond verbruik toestaan en de app locken in het recente app overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16
Nog mensen die last hebben van het 'incorrect Wifi password' bug? Zit met smart te wachten op de augustus update in de hoop dat die bug eens opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Yargo schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:11:
Nog mensen die last hebben van het 'incorrect Wifi password' bug? Zit met smart te wachten op de augustus update in de hoop dat die bug eens opgelost gaat worden.
Ja, maar niet consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Yargo schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:11:
Ja hier ook. Telefoon heeft nog wat eigenaardig heden, zoals ook draadloos opladen notificatie die regelmatig voorbij komt en niet te disabelen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Draadloos notificatie heb ik inderdaad ook. Wifi password incorrect heb ik meerdere keren per dag. Bijzonder irritant. Al melding van gemaakt, maar geen feedback op gekregen. Laatste maand al paar keer gehad dat hij plots het Google toetsenbord weergeeft ipv Swiftkey.

Net terug van reis en daar ook paar keer gehad dat ik wel vol mobiel bereik en internet had, maar dat websites etc niet wouden laden. Weet niet waaraan dat zou kunnen liggen.

Camera nu echt goed gebruikt daar, wat maakt dit ding toch mooie foto's. Héél tevreden van tov mijn vorige Samsung S24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Incorrect wifi melding word veroorzaakt door deze setting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojMbqZ156s7OVrQq-4vX2tlE03Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3aCWbM22559IQufvhhLR7bV.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit aanstaat kriig je de melding. Dit gebeurd bijvoorbeeld als je android auto wireless hebt gebruikt

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Brotuck schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:12:

[Afbeelding]

Als dit aanstaat kriig je de melding. Dit gebeurd bijvoorbeeld als je android auto wireless hebt gebruikt
Ja, had het eerder al gelezen. Maar die zet zijn eigen terug aan (ook door Android Auto Wireless, dunno).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Yargo schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:45:
[...]

Ja, had het eerder al gelezen. Maar die zet zijn eigen terug aan (ook door Android Auto Wireless, dunno).
Ja dat klopt, graag melden via de feedback optie van xiaomi, ik had dit al gedaan, maar men gaat er pas echt naar kijken als er meerdere meldingen van binnen komen.

Als je mij het meldingsnummer doorgeeft dan ga ik het in de officiele telegram groep melden. Die heeft een bestand (ja echt waar) die ze communiceren aan de developers.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:12:

[Afbeelding]

Niet alleen door die instelling. Ik heb die instelling uitstaan omdat ik Wifi 7 MLO gebruik en dus geen "dual band wifi boost"-workaround nodig heb. Ik heb de hypothese dat de foutmelding ook komt door mesh netwerken en/of meerdere AP's. Soms als ik thuiskom lijkt het er namelijk op dat de wifi implementatie van XIaomi niet goed kan kiezen welke van mijn twee AP's de voorkeur heeft, waardoor de handshake niet voltooid. En dan krijg ik dus deze melding.

Overigens zit er wel een andere bug in dual band wifi boost waarbij de 'boost'-band gebruikt wordt als primair netwerk. Dit is op mijn telefoon dan toevallig de 2.4GHz band die veel langzamer is dan de 5GHz of 6GHz band.

De MLO implementatie is eveneens op sommige momenten wat hit or miss. Soms geeft de telefoon duidelijk de voorkeur aan 5GHz terwijl het 6GHz signaal prima zou moeten zijn. En heel af en toe heb ik MLO op 5GHz én 6GHz, maar nooit 3 banden tegelijkertijd. Een iPhone 16 heeft dit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yargo
Brotuck schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:26:
[...]

Ja dat klopt, graag melden via de feedback optie van xiaomi, ik had dit al gedaan, maar men gaat er pas echt naar kijken als er meerdere meldingen van binnen komen.

Als je mij het meldingsnummer doorgeeft dan ga ik het in de officiele telegram groep melden. Die heeft een bestand (ja echt waar) die ze communiceren aan de developers.
Op 24/07 al melding van gemaakt.

Meldingsnummer: 801627640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Vandaag is dus de presentatie van HyperOS 3. Het eerder gelekte dynamic island komt hiermee ook naar HyperOS. Volgens Google Translate zou het dan Super Eiland moeten gaan heten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UW6kLbg_7Pk7Jc_ClFfUYT48KNU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vkcp1agppAAZtkzesoFXz8b0.png?f=user_large

Daarnaast ook wat veranderingen aan het home scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twSSSDCWTOZXSTS5gdJTbHWy_PU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ISv2YlHUBjDsHVtZxV3R1uai.png?f=fotoalbum_large

Het doet me denken aan Vista :9. Maar dan niet het over-the-top Liquid Glass van Apple.

• Brotuck
En een iets uitgebreidere uitleg over HyperOS 3. https://www.gizmochina.co...rything-you-need-to-know/

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Zal wel nog even duren eer HyperOS 3 hier in Europa komt dus. Hoop nog altijd op veel fixes in de augustus update. Deze mag nu wel gaan komen 🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
De augustus update is er! Nu hopen dat het Wifi probleem opgelost is 🤞.

EDIT: nog niet opgelost dus 😡

[ Voor 19% gewijzigd door Yargo op 31-08-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb de HyperOS3 update draaien op mijn tweede toestel (Poco F7 Ultra) en het ziet er netjes uit, maar om nu veel nieuws te verwachten ? meh valt allemaal wel mee vind ik.

Natuurlijk het is Android 16 met HyperOS3 en de batterij is erg goed, maar dat komt denk ik ook omdat het een chinese rom is die geen meta en bijna geen google ellende heeft draaien. En dan werkt het toestel erg veel zuiniger.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb op dit moment een Xiaomi 12x op een custom rom (xiaomi.eu). Android Auto geeft disconnects en dit schijnt een veelvoorkomend ding te zijn met de 12x. Wanneer de telefoon van cel/mast veranderd dropt de wifi connectie waardoor er een Android Auto disconnect plaatsvindt. Er is geen remedie. Voor ik weer een Xiaomi aanschaf ben ik benieuwd of de 15 ook van dit soort grapjes heeft. Wat is jullie ervaring?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Heb sinds kort de indruk dat mijn Xiaomi 15 vrij warm wordt bij gebruik van Android Auto Wireless. Ik heb daar in begin goed op gelet omdat mijn vorige Samsung S24 ook wel vrij warm kon worden. Ik heb daar dus extra op gelet toen ik de Xiaomi 15 net had en die werd volgens mij niet zo warm als dat hij nu de laatste tijd wordt. Ervaring nog meer mensen dit?

• Brotuck
woutur schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:11:
Ik heb op dit moment een Xiaomi 12x op een custom rom (xiaomi.eu). Android Auto geeft disconnects en dit schijnt een veelvoorkomend ding te zijn met de 12x. Wanneer de telefoon van cel/mast veranderd dropt de wifi connectie waardoor er een Android Auto disconnect plaatsvindt. Er is geen remedie. Voor ik weer een Xiaomi aanschaf ben ik benieuwd of de 15 ook van dit soort grapjes heeft. Wat is jullie ervaring?
Helaas is dit met de 14 en 15 ook aan de hand. Ik ben volledig op usb only over gegaan.

Just here for the fun

• Brotuck
Yargo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:28:
Heb sinds kort de indruk dat mijn Xiaomi 15 vrij warm wordt bij gebruik van Android Auto Wireless. Ik heb daar in begin goed op gelet omdat mijn vorige Samsung S24 ook wel vrij warm kon worden. Ik heb daar dus extra op gelet toen ik de Xiaomi 15 net had en die werd volgens mij niet zo warm als dat hij nu de laatste tijd wordt. Ervaring nog meer mensen dit?
Soms is hij wat warmer dan normaal. Maar tot nu toe niet heel alarmerend toch ?

Just here for the fun

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Brotuck schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:25:
[...]

Helaas is dit met de 14 en 15 ook aan de hand. Ik ben volledig op usb only over gegaan.
Ik kan helaas niet verbinden via een kabel, het is altijd wireless. Maar bedankt, dit is waardevolle informatie.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Brotuck
woutur schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:33:
[...]

Ik kan helaas niet verbinden via een kabel, het is altijd wireless. Maar bedankt, dit is waardevolle informatie.
Ik ben wel de nieuwe HyperOS3 aan het testen op het moment. Dit werkt op Android 16, wellicht dat dit een verbetering geeft.

Ik verwacht dat xiaomi.eu snel zal volgen met een stable build hiervoor. Voorlopig heb ik puur de chinese firmware gepakt en via root android auto erop gezet. Dit is dan wel op mijn "backup" telefoon de F7 Ultra. Maar dit probleem met android auto heb ik daar ook op.

Meer uitslag over de stabiliteit verwacht ik na dit weekend te hebben

Just here for the fun

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
woutur schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:11:
Geen last van, werkt zonder problemen hier. Al gebruik ik nu wel weer een kabeltje ivm warmteontwikkeling bij draadloos laden en draadloze AA.

• codegro
Brotuck schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:25:
[...]

Ik herken dit niet. Ik gebruik AA nagenoeg altijd wireless in mijn Citroën eC4 op mijn Xiaomi 15 en heb eigenlijk nooit disconnects.

• Brotuck
codegro schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:56:
[...]

Ik herken dit niet. Ik gebruik AA nagenoeg altijd wireless in mijn Citroën eC4 op mijn Xiaomi 15 en heb eigenlijk nooit disconnects.
Ok er zijn android auto wireless configuraties die wel goed werken. Echter er zijn nog steeds problemen. Mijn Mach-e scherm is bijvoorbeeld vrij groot. En in combinatie met de Ford sync 4a koppeling werkt het dus niet betrouwbaar en krijg ik disconnects. Of het dan aan het type wifi verbinding ligt weet ik niet.

Alle andere Mach-e modellen waar ik het getest heb werkt het overigens ook niet, dus het is een combi van elementen.

De auto van mijn partner (fiat 500e, ook Stellantisgroep) werkt overigens probleemloos en zonder verbindingsproblemen.

In de officiele telegram groepen van Xiaomi wordt het probleem herkend en ook ervaren met andere merken.

Dus het is een loterij of het werkt lijkt het wel.

Just here for the fun

• alex3305
Eerlijk gezegd denk ik eerder dat het aan een 'brakke' wifi implementatie ligt. Als ik thuiskom vindt mijn telefoon het enorm lastig om betrouwbaar op 1 AP te blijven. Eenmaal binnen gaat het vaak wel goed.

Af en toe heb ik ook ineens geen wifi verbinding meer. Althans de verbinding is er nog wel, maar niets werkt meer. Net alsof alles enorm langzaam is. Als ik dan de wifi instellingen open of even de verbinding toggle werkt alles weer perfect.

En als ik op mijn AP MLO uitzet dan wil de Xiaomi met geen mogelijkheid naar 6GHz, behalve als ik (wederom) de verbinding toggle. Dan werkt het vaak direct. Zet ik MLO aan dan werkt de omschakeling echt perfect.

Daarbij wil ik overigens niet Xiaomi de schuld geven. Dergelijke problemen kunnen net zo makkelijk bij Qualcomm liggen.

• Brotuck
alex3305 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:28:
Eerlijk gezegd denk ik eerder dat het aan een 'brakke' wifi implementatie ligt. Als ik thuiskom vindt mijn telefoon het enorm lastig om betrouwbaar op 1 AP te blijven. Eenmaal binnen gaat het vaak wel goed.

Af en toe heb ik ook ineens geen wifi verbinding meer. Althans de verbinding is er nog wel, maar niets werkt meer. Net alsof alles enorm langzaam is. Als ik dan de wifi instellingen open of even de verbinding toggle werkt alles weer perfect.

En als ik op mijn AP MLO uitzet dan wil de Xiaomi met geen mogelijkheid naar 6GHz, behalve als ik (wederom) de verbinding toggle. Dan werkt het vaak direct. Zet ik MLO aan dan werkt de omschakeling echt perfect.

Daarbij wil ik overigens niet Xiaomi de schuld geven. Dergelijke problemen kunnen net zo makkelijk bij Qualcomm liggen.
Sinds ik een aantal Ubiquiti access points heb opgehangen heb ik echt geen enkel probleem met wifi thuis. Ook niet bij thuiskomst.

Wel heb ik het probleem dat die wifi acceleratie aanstaat na het gebruik van android auto wireless. Overigens puur een melding want de wifi werkt wel gewoon.

De enige plek waar de wifi verbinding met regelmaat wegvalt is in mijn auto.

Overigens ligt het niet aan de auto wifi , want voor mijn Xiaomi telefoons werkte het wel probleemloos draadloos. Nee het is een combi, wellicht een switch van zendmast, congestie, schermresolutie. Of een totaal andere (Xiaomi) reden. Ik ben over op wired aa, mijn auto gaat er toch volgend jaar uit.

Just here for the fun

• alex3305
@Brotuck ik heb zelf ook Unifi APs, maar er is bij mij geen pijl op te trekken. Soms heb ik er dagen geen last van en dan twee dagen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
alex3305 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:53:
@Brotuck ik heb zelf ook Unifi APs, maar er is bij mij geen pijl op te trekken. Soms heb ik er dagen geen last van en dan twee dagen wel.
Geen idee wat er fout gaat, ik heb hier meerdere devices die op de wifi werken zonder een enkel probleem.
In totaal 7 Xiaomi devices werken zonder problemen. Waarom zoveel ? Tja het hele gezin is inmiddels over op Xiaomi.

Ik heb overigens al flink getest met de HyperOS3 versie en ik moet zeggen het is toch allemaal net wat mooier, sneller en vooral stabieler. Ook de Android Auto wireless die ik hierop heb gezet werkt probleemloos, zelfs draadloos (iig tot nu toe)

De eerste global versies met HyperOS3 staan eraan te komen, ik denk dat we die eind van deze maand in beta kunnen verwachten.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik vermoed dat het antenne ontwerp van de 15 enorm sterk is waardoor deze eenvoudig signalen oppakt. Mijn APs staan relatief ongunstig en eigenlijk te dicht bij elkaar. Als ik thuis kom zie ik ook in Wifiman dat ik dat ik heel snel van AP2 naar AP1 roam, en weer terug naar AP2. Dat is dan in een tijdsbestek van 5 - 10 seconden.

Vandaag heb ik een test gedaan door de zendsterkte van beide APs naar beneden te zetten, wat sowieso een goed idee is. En toen ik eerder vandaag thuiskwam had ik geen enkel probleem. Dit wil ik dus nog even aankijken.

Desondanks woon ik in een enorm stedelijke omgeving met dus veel omgevingsruis. Ik ontvang hier per uur honderden AP's en net zoveel Bluetooth signalen. Mijn primaire AP staat aan de zuidkant van de woonkamer en ~9 meter verder heb ik in de woonkamer met line-of-sight nog maar een signaal van -80dB 8)7. Terwijl ik in mijn werkruimte, eveneens aan de noordkant, een signaal van -60dB overhoudt. En dat is met twee muren ertussen.

Mijn hypothese wordt m.i. versterkt omdat ik met mijn Xiaomi op plekken bereik heb waar ik dat nooit zou verwachten. De antennes lijken dus in sommige gevallen enorm of te sterk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bQcAQSEU05Mx52l5UqxsWA5D68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22Q8OIeVSfNeQolnEYKSA7x5.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk binnenkort fix voor dat bad password probleem.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
En hopelijk ook die wireless charging notification...

Ik heb er melding van gemaakt in de feedback app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ik zie net de voorinschrijving voor de lancering van de 15T voorbij komen. De verwachting is dat hier ook direct HyperOS3 op zit. Als je je nu inschrijft dan krijg je ook allerlei leuke gadgets erbij en sowieso korting.

https://www.mi.com/nl/eve...mi-launch-september-2025/

[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 08-09-2025 14:37 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:47
Nu ongeveer een maandje de Xiaomi 15 in gebruik, maar blijft worstelen met de software.
Heb bijvoorbeeld dagelijks dat de navigatiebalk ineens weg is, na paar keer scherm aan/uit is het weer terug.

En problemen met de verbinding, apps willen niet openen, of geven aan geen verbinding te hebben. Ik probeer dan wifi aan/uit te zetten, of mobiele data aan/uit en dan lukt het vaak wel. Maar dit moet toch nog niet kunnen? Herkent iemand dit, of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Bobo89 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:53:
Nu ongeveer een maandje de Xiaomi 15 in gebruik, maar blijft worstelen met de software.
Heb bijvoorbeeld dagelijks dat de navigatiebalk ineens weg is, na paar keer scherm aan/uit is het weer terug.

En problemen met de verbinding, apps willen niet openen, of geven aan geen verbinding te hebben. Ik probeer dan wifi aan/uit te zetten, of mobiele data aan/uit en dan lukt het vaak wel. Maar dit moet toch nog niet kunnen? Herkent iemand dit, of tips?
Wat ik wel vaker heb gehoord is dat je vrij makkelijk de data kan uitzetten via het dropdown panel. Heb ik ook een paar keer gehad.

Navigatiebalk weg ? die ken ik nog niet.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yargo
Ja, voor mij is het intussen wel duidelijk dat de Xiaomi 15 fantastische hardware heeft. Zeker de camera's zijn erg fijn in mijn ogen. Maar... Softwarematig komen ze misschien van ver en is het tegenwoordig wel beter, maar ze hebben toch nog steeds een inhaalbeweging te doen. Het is goed bedacht dat je ''Feedback'' kan sturen, maar als ze er niets mee doen (al enkele maanden die Wifi bug) is het natuurlijk nutteloos. Sneller bugs oplossen, sneller de maandelijkse updates releasen etc etc...

[ Voor 9% gewijzigd door Yargo op 10-09-2025 19:54 ]

• oCe
  • Laatst online: 14:58

oCe

aka Dookie.

Yargo schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:52:
Ja, voor mij is het intussen wel duidelijk dat de Xiaomi 15 fantastische hardware heeft. Zeker de camera's zijn erg fijn in mijn ogen. Maar... Softwarematig komen ze misschien van ver en is het tegenwoordig wel beter, maar ze hebben toch nog steeds een inhaalbeweging te doen. Het is goed bedacht dat je ''Feedback'' kan sturen, maar als ze er niets mee doen (al enkele maanden die Wifi bug) is het natuurlijk nutteloos. Sneller bugs oplossen, sneller de maandelijkse updates releasen etc etc...
Nou, precies dat. Mijn 15 (EU model, in NL gekocht, met VOCEUXM rom) is nog steeds voorzien van de mei'25 security update. Kom op zeg, voor een flagship...

-I am Jack's wasted life.

• Yargo
oCe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:32:
[...]

Nou, precies dat. Mijn 15 (EU model, in NL gekocht, met VOCEUXM rom) is nog steeds voorzien van de mei'25 security update. Kom op zeg, voor een flagship...
Hier Xiaomi 15 uit Spanje gekocht met WOCEUXM rom heeft wel de augustus update.

Heb je al geprobeerd een andere regio te kiezen? Daar sommige landen sneller updates krijgen kan dit wel wat schelen. Heeft verder geen effect op de taal en werking van de gsm.

Ga naar
* Instellingen
* Aanvullende instellingen
* Regio

Mijne staat op Marokko blijkbaar 🙃. India enzo zouden sneller updates krijgen dan Benelux. Het proberen waard. Even aanpassen en opnieuw naar een update zoeken. Erna kan je het terug aanpassen als je het niet vertrouwd 🙂.

[ Voor 9% gewijzigd door Yargo op 10-09-2025 21:25 ]

• oCe

oCe

aka Dookie.

Yargo schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:18:
[...]

Hier Xiaomi 15 uit Spanje gekocht met WOCEUXM rom heeft wel de augustus update.

Heb je al geprobeerd een andere regio te kiezen? Daar sommige landen sneller updates krijgen kan dit wel wat schelen. Heeft verder geen effect op de taal en werking van de gsm.

Ga naar
* Instellingen
* Aanvullende instellingen
* Regio

Mijne staat op Marokko blijkbaar 🙃. India enzo zouden sneller updates krijgen dan Benelux. Het proberen waard. Even aanpassen en opnieuw naar een update zoeken. Erna kan je het terug aanpassen als je het niet vertrouwd 🙂.
Thanks. Ben bekend met deze methode, maar helaas. Werkte eerder wel op de 14 en 12T Pro die ik voorheen had. Ook bij die liet een update wel eens op zich wachten, maar nog niet meegemaakt dat het zo lang duurde.

Wisselen van bv VOCEUXM naar WOCEUXM of andere roms is niet zomaar te doen en/of verstandig. De tijd van rooten, unlocken, andere/custom roms ligt lang achter me. Nu moet het gewoon werken. Doet 'ie ook, naar grote tevredenheid. Maar tijdige security updates, minstens eens per 3 maanden zoals Xiaomi zelf aangeeft te doen, lijkt me wel het minste gezien zaken als o.a. bankieren op telefoon (al is elke maand wenselijk en voor een flagship niet teveel gevraagd imho).

• Yargo
oCe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:51:
[...]

Thanks. Ben bekend met deze methode, maar helaas. Werkte eerder wel op de 14 en 12T Pro die ik voorheen had. Ook bij die liet een update wel eens op zich wachten, maar nog niet meegemaakt dat het zo lang duurde.

Wisselen van bv VOCEUXM naar WOCEUXM of andere roms is niet zomaar te doen en/of verstandig. De tijd van rooten, unlocken, andere/custom roms ligt lang achter me. Nu moet het gewoon werken. Doet 'ie ook, naar grote tevredenheid. Maar tijdige security updates, minstens eens per 3 maanden zoals Xiaomi zelf aangeeft te doen, lijkt me wel het minste gezien zaken als o.a. bankieren op telefoon (al is elke maand wenselijk en voor een flagship niet teveel gevraagd imho).
Die tijd ligt bij mij ook al een 10 jaar achter mij 🙃. Misschien heeft het dan bij mij met de Spaanse rom te maken ofzo? Dunno.

• oCe

oCe

aka Dookie.

Yargo schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:54:
[...]

Die tijd ligt bij mij ook al een 10 jaar achter mij 🙃. Misschien heeft het dan bij mij met de Spaanse rom te maken ofzo? Dunno.
Beetje onduidelijk. Op de ene plek lees ik dat VOCEUXM en WOCEUXM andere roms zijn/voor andere regio's is. Op de andere plek lees ik dat V Android 15 is en W Android 16, voor dezelfde regio... 🤷🏼‍♂️

Handmatig geprobeerd nieuwere V en W roms te flashen, maar elke keer melding package invalid. Dus geen succes en helaas dus maar wachten op een OTA. Het schijnt zo te zijn dat server-side de versie die je kan/mag installeren gewhitelist moet zijn en een mogelijke juiste/nieuwere rom enkel en alleen om die reden niet geflashed kan/mag worden.

[ Voor 13% gewijzigd door oCe op 11-09-2025 10:57 ]

• Brotuck
oCe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:43:
[...]

Beetje onduidelijk. Op de ene plek lees ik dat VOCEUXM en WOCEUXM andere roms zijn/voor andere regio's is. Op de andere plek lees ik dat V Android 15 is en W Android 16, voor dezelfde regio... 🤷🏼‍♂️

Handmatig geprobeerd nieuwere V en W roms te flashen, maar elke keer melding package invalid. Dus geen succes en helaas dus maar wachten op een OTA. Het schijnt zo te zijn dat server-side de versie die je kan/mag installeren gewhitelist moet zijn en een mogelijke juiste/nieuwere rom enkel en alleen om die reden niet geflashed kan/mag worden.
De officiele android 16 release is al geweest. Dus je zou hem allang moeten hebben. Er is een manier om de nieuwe versie toch te flashen overigens. Ook als je een locked bootloader hebt.

Kijk anders even op mijn handleiding die ik op xda heb gemaakt speciaal hiervoor. Het principe is exact hetzelfde als je van een oude naar een nieuwere versie gaat op dezelfde regio.

https://xdaforums.com/t/s...lock-and-or-root.4745619/

[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 11-09-2025 12:36 ]

Just here for the fun

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 10:31
Brotuck schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:34:
[...]

De officiele android 16 release is al geweest. Dus je zou hem allang moeten hebben. Er is een manier om de nieuwe versie toch te flashen overigens. Ook als je een locked bootloader hebt.

Kijk anders even op mijn handleiding die ik op xda heb gemaakt speciaal hiervoor. Het principe is exact hetzelfde als je van een oude naar een nieuwere versie gaat op dezelfde regio.

Ik zit op de Ultra ook nog op A15. Is er iemand die al op A16 zit (zonder zelf te flashen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Anomynous123 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:51:
[...]

Ik zit op de Ultra ook nog op A15. Is er iemand die al op A16 zit (zonder zelf te flashen)?
De ultra heeft nog geen Android 16 gehad.

De laatste versie die er op dit moment is, is de Augustus patch.
OS2.0.205.0.VOAEUXM voor de europese versie of
OS2.0.204.0.VOAMIXM voor de global

Je kunt wel de google play update handmatig updaten naar augustus inmiddels

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 11-09-2025 14:32 ]

Just here for the fun

• oCe

oCe

aka Dookie.

Brotuck schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:34:
[...]

Thanks. Misschien toch maar eens doen, aan de andere kant: ik lees dat Xiaomi de release in batches doet, dus wellicht volgt binnenkort dan toch eindelijk de release via OTA. Scheelt mogelijk wel een softbrick of reset, waar ik geen zin in heb (weer alle apps inloggen/configeren, etc haha).

• codegro
Gewoon wachten op de OTA update. Ik heb een gewone X15 en A16 is niet heel veel anders dan A15.

Dus bespaar je de moeite.

• Brotuck
codegro schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:43:
Gewoon wachten op de OTA update. Ik heb een gewone X15 en A16 is niet heel veel anders dan A15.

Dus bespaar je de moeite.
Het lijkt me sterk dat er nog andere OTA versies gaan komen als je de versies ziet (screenshot is van mifirm.net)
De 15 heeft al 2 Android 16 updates nu gehad.

Vorig jaar heb ik exact hetzelfde aan de hand gehad met mijn 14 Ultra. Die kreeg al maanden geen updates, toen heb ik het zelf maar geforceerd en daarna kwamen de OTA updates weer binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HmYgrICZ0PsOzanOguqRAwT3go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S9gOVVtyzj7lEcww69NKdZeS.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• codegro
Ik doelde op de mensen met de ultra. Die A16 update komt vanzelf een keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iheadz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 11:39
Het heeft even geduurd, maar ik heb de update [2.0.222.0.WOCEUXM] voor mijn Xiaomi 15 via OTA binnen gekregen.

Er zijn mij nog geen grote veranderingen opgevallen!

Ik ben van 2.0.109.0.VOCEUXM meteen naar 2.0.222.0.WOCEUXM gegaan!

[ Voor 17% gewijzigd door iheadz op 12-09-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

iheadz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:37:
Het heeft even geduurd, maar ik heb de update [2.0.222.0.WOCEUXM] voor mijn Xiaomi 15 via OTA binnen gekregen.

Er zijn mij nog geen grote veranderingen opgevallen!

Ik ben van 2.0.109.0.VOCEUXM meteen naar 2.0.222.0.WOCEUXM gegaan!
Ha! Handmatige check en nu hier ook beschikbaar. Inderdaad van VOCEUXM naar WOCEUXM ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
Ik heb vorige week in Shanghai een Vivo X200 Ultra gekocht en dus afscheid genomen van de Xiaomi 15 Ultra.

Heb die avond nog wat vergelijkingsfotos gemaakt in Shanghai, deze deel ik nog hier:

Xiaomi 15 Ultra (vibrant kleurprofiel):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3eM-IVPMifICuRDYib_McHMkiY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1r9Scuj7yBmiSmPkjZibT272.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jMr118Sp0JQ-NKBz9D5qYwjwv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcyCt6JDfaJNkKqucL3pi7K6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_WOumjwWpCdIZXbB6T89mE3FqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBjTxvy9KlEQx14qmoyMmHhS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYP57-JDhmQVZWeoMI6Vj-9-GNw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIoakw7Pd6GE9QTC10PL5C0W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4c89nJ7HwjS-fRP6z4kn3qPntY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20kLGxYNH4runhTBv432G6ob.jpg?f=fotoalbum_tile
Vivo X200 Ultra:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MjDam2U5vk0GH_GLaRWsn0rlRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQuxsaalqEfmD5HA8jrGR52w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdHcZrTh9KVo-zKkZD9ex2DaHtc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGsxFO2QdGLiP3gTe1TCYGHa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xciYakPPwfF0nFb7h-rFhlhrO7g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqj1GAcRYod0K1LcCRqgqPTH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7SRhkuU0m_7D6fmfjZ8x48tL50=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Arcof1uFNfOcQDv2sbF2ibB.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik had ook een video gemaakt, maar deze was helaas niet eerlijk omdat de Vivo automatisch in een 24fps modus ging omdat er weinig licht was (hierdoor was de Vivo duidelijk beter, wat logisch is met 24fps tov 60fps).

Deze foto's illustreren ook wat ik vond van de Xiaomi 15 Ultra's camera: ''puur'' als in weinig processing, maar daardoor matige HDR en omgang met beweging ook niet super. Daarentegen zien de fotos van de Vivo er soms erg AI achtig uit, wel met top HDR en gewoon bruikbaardere shots als er meer beweging is geweest.

Ik moet wel zeggen dat ik echt prachtige foto's met de Xiaomi heb kunnen maken in Taiwan, dus meestal is het gewoon een geweldige camera vanwege de echt top sensors die Xiaomi heeft gebruikt. Alleen bij uitdagende condities gaat het al heel snel mis bij de Xiaomi, dat is vooral jammer.

Andere dingen die mij opgevallen zijn als verschil met elkaar:
- Speakers en haptics veel beter op de Xiaomi
- Accuduur véél beter op de Vivo, software is ook echt stabieler op de Vivo (minder animatiebugs, minder ''dropped frames'')
- Problemen met notificaties etc, het blijft toch een Chinese ROM die duidelijk niet geoptimaliseerd is voor onze markt. Ik zie wel echt de handigheidjes waar ze in China van kunnen genieten, zoals het snel openen van betaal QR codes (AliPay, WeChat etc), maar wij natuurlijk niks aan hebben. Daar had ik natuurlijk geen last van op de Xiaomi met internationale software.

• Brotuck
vandeven66 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:48:
Ik heb vorige week in Shanghai een Vivo X200 Ultra gekocht en dus afscheid genomen van de Xiaomi 15 Ultra.

Heb die avond nog wat vergelijkingsfotos gemaakt in Shanghai, deze deel ik nog hier:

Xiaomi 15 Ultra (vibrant kleurprofiel):
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Vivo X200 Ultra:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had ook een video gemaakt, maar deze was helaas niet eerlijk omdat de Vivo automatisch in een 24fps modus ging omdat er weinig licht was (hierdoor was de Vivo duidelijk beter, wat logisch is met 24fps tov 60fps).

Deze foto's illustreren ook wat ik vond van de Xiaomi 15 Ultra's camera: ''puur'' als in weinig processing, maar daardoor matige HDR en omgang met beweging ook niet super. Daarentegen zien de fotos van de Vivo er soms erg AI achtig uit, wel met top HDR en gewoon bruikbaardere shots als er meer beweging is geweest.

Ik moet wel zeggen dat ik echt prachtige foto's met de Xiaomi heb kunnen maken in Taiwan, dus meestal is het gewoon een geweldige camera vanwege de echt top sensors die Xiaomi heeft gebruikt. Alleen bij uitdagende condities gaat het al heel snel mis bij de Xiaomi, dat is vooral jammer.

Andere dingen die mij opgevallen zijn als verschil met elkaar:
- Speakers en haptics veel beter op de Xiaomi
- Accuduur véél beter op de Vivo, software is ook echt stabieler op de Vivo (minder animatiebugs, minder ''dropped frames'')
- Problemen met notificaties etc, het blijft toch een Chinese ROM die duidelijk niet geoptimaliseerd is voor onze markt. Ik zie wel echt de handigheidjes waar ze in China van kunnen genieten, zoals het snel openen van betaal QR codes (AliPay, WeChat etc), maar wij natuurlijk niks aan hebben. Daar had ik natuurlijk geen last van op de Xiaomi met internationale software.
Tuurlijk knappe foto's en fijn dat het goed werkt voor jouw omstandigheden, maar als ik een chinese firmware op mijn Xiaomi 15 Ultra zet krijg ik ook andere resultaten dan met een Europese firmware.

Dit is dus wat mij betreft appels met peren vergelijken en komt het altijd neer op persoonlijke smaak.

Just here for the fun

• vandeven66
Brotuck schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:42:
[...]

Tuurlijk knappe foto's en fijn dat het goed werkt voor jouw omstandigheden, maar als ik een chinese firmware op mijn Xiaomi 15 Ultra zet krijg ik ook andere resultaten dan met een Europese firmware.

Dit is dus wat mij betreft appels met peren vergelijken en komt het altijd neer op persoonlijke smaak.
Even ter verduidelijking: Ik had een Nederlandse Xiaomi 15 Ultra met Europese software.
Wat bedoel je dan precies met andere resultaten tov de softwaresoorten? Ik denk niet dat de cameraprocessing ofzo anders is met de Chinese of EU ROM.

Natuurlijk is de Vivo wel met Chinese ROM en dat is zeker niet voor iedereen. Wel is het toegankelijker dan ooit, zo goed als alles werkt incl. Android Auto. Wel vereist het wat tweaken natuurlijk, dus alleen voor enthausiasts zoals hier op Tweakers. Enige wat niet werkt is mijn OnePlus Watch met WearOS, maar bijv een Samsung Watch met WearOS blijkt wel weer te werken. eSIM kan je oplossen door een fysieke kaart te kopen waar je eSIMs op kan laden.

• codegro
HDR is natuurlijk ook persoonlijke smaak. Ik vind de HDR op de Vivo dan weer too much...

• Brotuck
vandeven66 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:10:
[...]

Even ter verduidelijking: Ik had een Nederlandse Xiaomi 15 Ultra met Europese software.
Wat bedoel je dan precies met andere resultaten tov de softwaresoorten? Ik denk niet dat de cameraprocessing ofzo anders is met de Chinese of EU ROM.

Natuurlijk is de Vivo wel met Chinese ROM en dat is zeker niet voor iedereen. Wel is het toegankelijker dan ooit, zo goed als alles werkt incl. Android Auto. Wel vereist het wat tweaken natuurlijk, dus alleen voor enthausiasts zoals hier op Tweakers. Enige wat niet werkt is mijn OnePlus Watch met WearOS, maar bijv een Samsung Watch met WearOS blijkt wel weer te werken. eSIM kan je oplossen door een fysieke kaart te kopen waar je eSIMs op kan laden.
Ik bedoel dat de processing is afgestemd op het land/regio. Ik heb zelf geen chinese versie van de ultra overigens. Ik merk wel op op de (beta) firmware van mijn Poco F7 Ultra dat nagenoeg alles anders is. Het zit hem in de kleine details. Ik denk dat de gebruikers van de xiaomi.eu dat wel kunnen bevestigen. Die custom firmware is gebaseerd op de chinese versie, maar ik heb geen idee wat ze onder de motorkap hebben aangepast.

Ook het gebruik van ai is anders op de chinese firmware, die maakt gebruik van "Xiaomi Hyper XiaoAi" ipv de Global versies die Google ai gebruiken. Ook de gallery versie is gewoon anders.

Wellicht eens een vergelijkend onderzoek doen. ;)

Daarmee zeg ik niet dat Vivo beter of slechter is, ik vind het gewoon lastig te vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 13-09-2025 23:19 ]

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste