Gisteren heb ik naast de HyperOS 2.2 update ook de Xiaomi 15 Ultra Photography Kit binnen gekregen. Ik had de
Chinese versie gekocht op AliExpress waarvoor ik na kortingen iets meer dan €100 heb betaald. Tegelijkertijd had ik voor mijn Xiaomi Pad 7 - die ik bij de 15 Ultra had gekregen - een
Focus Pen besteld. Ook deze accessoire had ik al een tijdje op het oog, maar bleef bij Xiaomi uitverkocht. Bij andere winkels was deze pen twee keer zo duur

.
Met de camera kit was ik een beetje huiverig omdat deze verkoper bijzonder goedkoop was en omdat er een negatieve recensie bijstond, maar toen ik het pakketje gisteren ontving bleek het gewoon een nieuw product

.
Ik heb er wel even een YouTube video bij moeten pakken omdat de handleiding, uiteraard, alleen in het Chinees was

. Het in elkaar zetten was een beetje een priegelwerk, maar uiteindelijk ben ik enorm tevreden met het resultaat:
Het houdt enorm lekker vast en is makkelijk in gebruik. Aangezien ik een witte 15 Ultra heb vind ik de grijze met gouden variant veel beter passen dan het zwart met rood die hier is verkocht. HyperOS herkent overigens ook de juiste kleur. De firmware update die mij werd aangeboden duurde wel nagelbijtend lang.
De Focus Pen werkt eveneens prima. Maar daarvan denkt HyperOS wel dat het een zwarte betreft, terwijl die eigenlijk wit is. Dat doet uiteraard niets af van de functionaliteit.