Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
@Brotuck Ik denk dat ik ruzie krijg met mijn iPhone-bezittende vrouw als ik die schattige functies activeer :+

Je kunt in HyperOS 2.2 de snelkoppelingen op het vergrendelscherm aanpassen. Of weghalen. Ga hiervoor naar Instellingen > Vergrendelscherm > Snelkoppelingen aanpassen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqbpOI3RnQrMcPav6CJgPF3Skhg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ptsNQiNLdfkHEGz0anZmt9ep.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
Gisteren heb ik naast de HyperOS 2.2 update ook de Xiaomi 15 Ultra Photography Kit binnen gekregen. Ik had de Chinese versie gekocht op AliExpress waarvoor ik na kortingen iets meer dan €100 heb betaald. Tegelijkertijd had ik voor mijn Xiaomi Pad 7 - die ik bij de 15 Ultra had gekregen - een Focus Pen besteld. Ook deze accessoire had ik al een tijdje op het oog, maar bleef bij Xiaomi uitverkocht. Bij andere winkels was deze pen twee keer zo duur :/.

Met de camera kit was ik een beetje huiverig omdat deze verkoper bijzonder goedkoop was en omdat er een negatieve recensie bijstond, maar toen ik het pakketje gisteren ontving bleek het gewoon een nieuw product :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgm3x8A-fbmOH-i3wSh-mSgMCys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xdljwngFk2zUSSvVzcBAB8nz.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0tX0q_C1zggNLdZ0XnC9vqtMf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YQj4VCewGnIB6co8GG6VDm6.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Tb6Joq7_Lk0AXHkHWcRTRrQFUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1VD2SilbNJeYr06hRtha4uf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er wel even een YouTube video bij moeten pakken omdat de handleiding, uiteraard, alleen in het Chinees was :9. Het in elkaar zetten was een beetje een priegelwerk, maar uiteindelijk ben ik enorm tevreden met het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bLgOGq8z9s8CD95jBKrEkb_4xU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0AubrUKswHIIpK87jjjuaHPX.png?f=user_large

Het houdt enorm lekker vast en is makkelijk in gebruik. Aangezien ik een witte 15 Ultra heb vind ik de grijze met gouden variant veel beter passen dan het zwart met rood die hier is verkocht. HyperOS herkent overigens ook de juiste kleur. De firmware update die mij werd aangeboden duurde wel nagelbijtend lang.

De Focus Pen werkt eveneens prima. Maar daarvan denkt HyperOS wel dat het een zwarte betreft, terwijl die eigenlijk wit is. Dat doet uiteraard niets af van de functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchazz
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06 18:39
Gisteren een Xiaomi 15 Ultra gekocht en stuit tijdens installeren van apps op 2 irritante problemen.

1.
Ik maak gebruik van "dubbele apps" wat Facebook en Messenger betreft. Als ik Messenger open en wil bv een filmpje bekijken dat iemand mij heeft gestuurd, dan speelt deze niet automatisch af. Ik krijg dan eerst een irritante popup "Selecteer app" waarin ik vervolgens kan kiezen uit Facebook en de duo-versie van Facebook.

2.
Kraken Pro. Deze app gebruikte ik al enige tijd op Samsung en had er nooit problemen mee. Installeren en vervolgens aanmelden middels Biometrie verloopt op de Xiaomi vlekkeloos. Echter als ik de app afsluit, vervolgens weer open en mij aan wil melden via biometrie, dan krijg ik de tekst "Verificatiefout, probeer opnieuw". Biometrie werkt overigens met alle andere apps vlekkeloos.

Wat ik zelf heb ondernomen.
Alle apps inclusief firmware zijn up-to-date.,
Na reset naar fabrieksinstellingen, beide problemen nog steeds niet opgelost
Alle rechten verleend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:37
alex3305 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:57:
Gisteren heb ik naast de HyperOS 2.2 update ook de Xiaomi 15 Ultra Photography Kit binnen gekregen. Ik had de Chinese versie gekocht op AliExpress waarvoor ik na kortingen iets meer dan €100 heb betaald. Tegelijkertijd had ik voor mijn Xiaomi Pad 7 - die ik bij de 15 Ultra had gekregen - een Focus Pen besteld. Ook deze accessoire had ik al een tijdje op het oog, maar bleef bij Xiaomi uitverkocht. Bij andere winkels was deze pen twee keer zo duur :/.

Met de camera kit was ik een beetje huiverig omdat deze verkoper bijzonder goedkoop was en omdat er een negatieve recensie bijstond, maar toen ik het pakketje gisteren ontving bleek het gewoon een nieuw product :).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb er wel even een YouTube video bij moeten pakken omdat de handleiding, uiteraard, alleen in het Chinees was :9. Het in elkaar zetten was een beetje een priegelwerk, maar uiteindelijk ben ik enorm tevreden met het resultaat:

[Afbeelding]

Het houdt enorm lekker vast en is makkelijk in gebruik. Aangezien ik een witte 15 Ultra heb vind ik de grijze met gouden variant veel beter passen dan het zwart met rood die hier is verkocht. HyperOS herkent overigens ook de juiste kleur. De firmware update die mij werd aangeboden duurde wel nagelbijtend lang.

De Focus Pen werkt eveneens prima. Maar daarvan denkt HyperOS wel dat het een zwarte betreft, terwijl die eigenlijk wit is. Dat doet uiteraard niets af van de functionaliteit.
Ten aanzien van de firmware update, wees daar heel voorzichtig mee. Die van mij was helemaal dood nadat ik een update had gedaan. Dus als alles werkt zou ik zelfs zeggen, lekker niet doen.

Ik krijg nu een refund van Xiaomi voor de kit omdat hij niet op voorraad is. Dus in essentie nog meer korting, want de kit zat bij het toestel toen ik hem kocht bij introductie.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Brotuck Die update voelde ook echt niet lekker :/. Duurde lang, het scherm bleef niet aan. Maar goed, ik zat ook nog in de refund periode van AliExpress. Dus dan doe ik dat liever nu dan over twee maanden.

Ik vind de camera kit wel echt super leuk. Alleen ben ik van de naked phone en wil dus liever niet constant een hoesje eromheen hebben. Vooral het randje bij het scherm vind ik bloedje irritant :X. Een first world problem, maar goed. Het camera hoesje eraf halen vind ik een enorm gedoe. Ik zit er dus over te denken om een alternatief hoesje te printen waarbij ik de zijkanten niet meeneem. Dat is in principe ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:03
de 15 ultra heeft zeker een curved scherm?

- Zit er standaard een screenprotector op?
- Heeft iemand van jullie al een glazen screenprotector erop? (altijd drama met curved schermen)
- Zijn er nog bekende merken die hoesjes maken voor Xiaomi? of aanraders? military grade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
alex3305 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:58:
@Brotuck Die update voelde ook echt niet lekker :/. Duurde lang, het scherm bleef niet aan. Maar goed, ik zat ook nog in de refund periode van AliExpress. Dus dan doe ik dat liever nu dan over twee maanden.

Ik vind de camera kit wel echt super leuk. Alleen ben ik van de naked phone en wil dus liever niet constant een hoesje eromheen hebben. Vooral het randje bij het scherm vind ik bloedje irritant :X. Een first world problem, maar goed. Het camera hoesje eraf halen vind ik een enorm gedoe. Ik zit er dus over te denken om een alternatief hoesje te printen waarbij ik de zijkanten niet meeneem. Dat is in principe ook niet nodig.
Ja eigenlijk zijn alle hoesjes niet fijn bij dit toestel, hij is al snel te lomp. En ik gebruik gestures en je wil niet weten hoe vaak het swipen van onder niet lekker ging. Het meegeleverde hoesje was een hard plastic versie en het hoesje wat bij de photography kit zat is wel heel erg schreeuwerig. Dus ik gebruik hem zeker in huis ook zonder hoesje.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Aggressor schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:13:

- Heeft iemand van jullie al een glazen screenprotector erop? (altijd drama met curved schermen)
- Zijn er nog bekende merken die hoesjes maken voor Xiaomi? of aanraders? military grade?
Ja er zit een (plastic) screenprotector op, die krijgt wel erg snel krasjes. Ik begreep dat een glazen versie niet heel erg goed gaat met de fingerprint scanner.

Er is een military grade hoesjes maker inderdaad, maar toen ik een paar weken geleden checkte was die nog niet voor de 15 Ultra beschikbaar.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Aggressor schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:13:
Ja.
Ja
Nee. Dit wordt afgeraden met de vingerafdruksensor.
Het Nillkin hoesje wordt veel aangeraden, maar dat kun je vast zelf ook vinden :). Net zoals eigenlijk de andere vragen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:24:
Ja er zit een (plastic) screenprotector op, die krijgt wel erg snel krasjes. Ik begreep dat een glazen versie niet heel erg goed gaat met de fingerprint scanner.
Ik heb momenteel alleen een krasje / vlekje aan de onderkant van mijn scherm, op de curve. Bij normaal gebruik onzichtbaar, maar het viel me toevallig afgelopen week op. Ik vermoed dat dit komt omdat dit randje regelmatig over een stud in de jeans gaat bij het gebruik. Beetje jammer, maar zolang ik er geen last van heb zal het me een spreekwoordelijke worst wezen :9.

Het Photography Kit hoesje krast overigens ook enorm makkelijk. Dat is ook wel jammer. Maar hey, ook dit is een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
De HyperOS 2.2 update is vooralsnog prima te noemen. Ik merk wel wat kleine bugs.
  • De privacy indicator blijft staan, ondanks dat ik deze uit heb gezet bij statusbalk instellingen
  • Bij de launcher instellingen dacht ik eerder deze week 4 opties te hebben, maar ik heb er nu 3: Achtergrond, Widgets, Instellingen
  • De aanvullende vingerdrukanimaties (vlinders?) missen
  • Gisteren kon ik mijn bluetooth headset niet bedienen met de volume toetsen
Allemaal niet super storend, maar wel opvallend. Batterijduur lijkt wel wat consistenter te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ik vind de oplossing van Armor-X erg handig, in de toekomst wil ik het toestel ook op een scooter gaan gebruiken (ik ga emigreren naar indonesie) en een auto is daar niet heel handig.

Ze hebben ook een case voor de 15 Ultra inmiddels !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
alex3305 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Ja.

[...]

Ja

[...]

Nee. Dit wordt afgeraden met de vingerafdruksensor.

[...]

Het Nillkin hoesje wordt veel aangeraden, maar dat kun je vast zelf ook vinden :). Net zoals eigenlijk de andere vragen O-)
Klopt de kevlar lijkt mij de beste protectie.
Past er dan nog wel een camera protector op? (of niet nodig) ik heb geen zin in krasjes....
En voor de zekerheid even gevraagd ....

De vingerscanner gebruik ik toch niet .... twijfel :) heb liever gewoon een plat scherm, maar het is een mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb na mijn product: OnePlus 7 Pro (8GB intern) avontuur gezworen nooit meer een afgerond scherm te nemen. Maar dit scherm heeft maar een heel subtiele curve en is totaal niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:36
Goedenavond, ik overweeg een Xiaomi 15 ultra aan te schaffen. Een paar vragen aan de kenners. Wat vinden jullie van de camera kwaliteit en de batterijduur? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 21:56
Daar had je al antwoord op gekregen toch? Ik help je even herinneren:
zuukie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:41:
Duidelijk. Ik sla de Xiaomi ultra over. Bedankt voor je berichtje 👍🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Klopt. Maar ben weer gaan twijfelen namelijk..Mijn honor heeft het begeven. Heb nu tijdelijk een OnePlus te leen
Vandaar nogmaals mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:50
zuukie schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:14:
Goedenavond, ik overweeg een Xiaomi 15 ultra aan te schaffen. Een paar vragen aan de kenners. Wat vinden jullie van de camera kwaliteit en de batterijduur? Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt
Persoonlijk is de camera echt top de batterijduur is prima maar het toan verschillen per update/instelling/gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Eravringen met de 15 Ultra:

- Gekocht met enorm veel extra's tijdens de launch. Ik kreeg de pad 7 Pro en de Photography kit kado. En ook nog een leuke korting. Mijn advies zou dus eigenlijk zijn koop een Xiaomi toestel bij de launch.
- Komende van de 14 Ultra was de nieuwe camera layout even wennen. Maar de 4.3 zoom (met de 200 megapixel lens) is toch echt wel van een andere planeet.
- De balans in je hand was ik al gewend vanwege de 14 Ultra, maar het blijft een zwaar toestel. In het verleden had ik eigenlijk enkel toestel onder de 200 gram zoals de Sony Xperia 1V
- De overige camera modes zijn overigens ook gewoon goed
- Battery is vaak ruimschoots voldoende om de dag door te komen, maar als je veel foto's gaat maken dan is die extra batterij van de photography kit wel handig.
- Scherm is zeer goed in helderheid onder alle omstandigheden
- Toestel word amper heet, tenzij je met 90 Watt gaat laden of veel de camera gebruikt. Dan is hij merkbaar warmer.
- Prestaties zijn goed, geen stotteringen. Soms zit er nog wel een bugje in HyperOS 2.1/2.2, maar meestal is dat met een update wel gefixed

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Bedankt voor je berichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Brotuck hoeveel heb jij er voor betaald als ik vragen mag?
En kan je in de telefoon ook instellen dat hij langzaam laadt en tot max 80 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:50
Aggressor schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:55:
En kan je in de telefoon ook instellen dat hij langzaam laadt en tot max 80 oid?
Ja dat kan zeker zowel tot 80% laden of dynamisch en ook verschillende laadsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aggressor schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:55:
Ik heb het toestel zakelijk gekocht, dus ik kreeg de btw terug. De pad heb ik verkocht en de 14 ultra ook. Toen was de uiteindelijke prijs rond de 50 euro.

Maar omdat de photography kit dus stuk is krijg ik daarvan ook de nieuwprijs. En krijg ik dus geld toe...

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@Brotuck de ipad is nu rond de 410 . De kit rond de 150.
Of bedoel je met inruil/verkoop van je oud toestel?

Nieuwprijs was toch wel rond de 1200?

Edit.. ja dus :p

Ik kan de silver chrome ook kopen voor 890 ong.
Met wat korting bij nl webshop..dus gewoon garantie.
Welke versie verkoopt bol zelf? Eu of global?

[ Voor 36% gewijzigd door Aggressor op 28-06-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Aggressor schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:45:
@Brotuck de ipad is nu rond de 410 . De kit rond de 150.
Of bedoel je met inruil/verkoop van je oud toestel?

Nieuwprijs was toch wel rond de 1200?

Edit.. ja dus :p

Ik kan de silver chrome ook kopen voor 890 ong.
Met wat korting bij nl webshop..dus gewoon garantie.
Welke versie verkoopt bol zelf? Eu of global?
In Nederland verkopen ze altijd de eeu versie

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07 22:39
:)

[ Voor 100% gewijzigd door The Wizard op 30-06-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
Brotuck schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:10:

In ieder geval is alle gebruikersdata behouden en draai ik weer europese firmware nu.

Voor de geïnteresseerden hier een howto van de swap methode: (gemaakt door mijzelf)
https://xdaforums.com/t/s...lock-and-or-root.4745619/
Ik probeer deze truc te doen met de Xiaomi 15, maar ik kom er niet uit...
De ADB regel switcht de bestanden a en b maar hij gaat niet door helaas.. kun je me verder op weg helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Tjebbe... schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:23:
[...]

Ik probeer deze truc te doen met de Xiaomi 15, maar ik kom er niet uit...
De ADB regel switcht de bestanden a en b maar hij gaat niet door helaas.. kun je me verder op weg helpen?
Ik denk dat de resolutie anders is op de 15?
Dan is de keypress anders..

Je kunt in developer options aanzetten dat je schreentab zichtbaar is, dan kan je ermee spelen totdat je wel op de juiste plek zit.

De 15 is 2670 x 1200
De 15 Ultra is 3200 x 1440

Je drukt dus in feite op de verkeerde plek, de rest van het script zal wel doorlopen met de rename acties.
Dus bij de volgende poging moet je ze weer even hernoemen.

Als je goed bent in percentages kun je ook het verschil in percentage uitrekenen.

[ Voor 37% gewijzigd door Brotuck op 29-06-2025 21:37 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
Dank voor je reactie!

Ik had het inderdaad aangepast naar 834 2493, dat zou moeten kloppen in verhouding.
(Dank voor de tip van de zichtbare keytab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Tjebbe... schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:56:
Dank voor je reactie!

Ik had het inderdaad aangepast naar 834 2493, dat zou moeten kloppen in verhouding.
(Dank voor de tip van de zichtbare keytab)
En nu ben ik toch wel benieuwd of het gelukt is ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
Nope, ik krijg de melding op de telefoon: couldn't verify update package (op de computer de melding: /system/bin/sh: adb: inaccessible or not found

bestanden zijn wel weer hernoemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Tjebbe... schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:43:
Nope, ik krijg de melding op de telefoon: couldn't verify update package (op de computer de melding: /system/bin/sh: adb: inaccessible or not found

bestanden zijn wel weer hernoemd
Als je een ADB foutmelding krijgt, dan zou ik eens naar een andere (nieuwere) versie kijken.

Als je een cannot verify update package krijgt dan heb je verkeerde bron bestand geselecteerd.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
ik ga weer verder proberen, dank je wel!
Als ik weer een gerichte vraag heb of een positieve uitslag dan meld ik me weer, oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Tjebbe... schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:15:
ik ga weer verder proberen, dank je wel!
Als ik weer een gerichte vraag heb of een positieve uitslag dan meld ik me weer, oké?
Ik heb inmiddels het switchen van de regio op 2 van mijn toestellen gedaan, dus het script werkt 100%
Welke versie probeer je te flashen ? En over welke versie heen ?

Zeker als het om dezelfde build gaat in dezelfde maand dan kan het fout lopen. Maar als je een Mei editie nu hebt en er een Juni editie overheen wil zetten van een andere regio dan werkt het prima

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
Brotuck schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:10:
[...]

Welke versie probeer je te flashen ? En over welke versie heen ?
Ik heb nu de Global versie en probeer de Xiaomi.eu te flashen.
Dus nu de 2.0.109.0.VOCEUXM en wil naar xiaomi.eu_DADA_OS2.0.206.0.VOCCNXM_15.zip
(beide nog eens gedownload, ADB geüpdatet)
Foutmeldingen blijven hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Tjebbe... schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:22:
[...]

Ik heb nu de Global versie en probeer de Xiaomi.eu te flashen.
Dus nu de 2.0.109.0.VOCEUXM en wil naar xiaomi.eu_DADA_OS2.0.206.0.VOCCNXM_15.zip
(beide nog eens gedownload, ADB geüpdatet)
Foutmeldingen blijven hetzelfde...
De Xiaomi.eu versie is NIET compatibel en geen officiële software vanuit Xiaomi.
Je kunt enkel gebruik maken van officiele zip files vanuit Xiaomi.

Xiaomi.eu software is custom software en werkt enkel met een unlocked bootloader

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Het script van @Brotuck gaat inderdaad om een regio switch en geeft niet de mogelijkheid om te rooten of custom roms te flashen :). xiaomi.eu is ook iets anders dan de Xiaomi EEU rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
AH, dank voor de verduidelijking... dat had ik niet goed gelezen!

Hopelijk lukt het unlocken van de bootloader dan eindelijk een keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Tjebbe... schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:24:
AH, dank voor de verduidelijking... dat had ik niet goed gelezen!

Hopelijk lukt het unlocken van de bootloader dan eindelijk een keer!
Daar is dan weer een ander script voor om die stap(pen) wat te versnellen.
Mij lukte dit in 2 dagen nadat ik daarvoor echt 2 maanden bezig ben geweest om het via de officiele manier te realiseren.
Dit is een script wat zelfs op XDA weer verwijderd is, maar ik nog wel in bezit heb.
Mocht je dit willen draaien heb je wel verstand nodig van Python e.d.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
Als dat een op linux te draaien script is, zou ik me daar graag in verdiepen!
(trouwens ook als het alleen op Windows draait 😉 confisqueer ik even de desktop van mijn zoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Dat gok ik wel, stuur maar even een manier van communiceren aan mij in pm, dan stuur ik je het script. Ga ik niet openbaar zetten

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdude124
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-07 12:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rzstpu4zAleUjzal2Qa-r5hkgA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvupIXdj0dfgFA3eOrLm4Qfa.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag nog eens laten leeglopen tot 2% om nog eens volledig op te laden.
Health ziet er niet goed uit. In de xiaomi settings staat er wel 100% health. Misschien helemaal laten leeglopen voor betere calibratie?
Ik laad typisch op van 15+ tot 80pct, zonder hoesje, met de 120w xiaomi charger op lage snelheid...

[ Voor 11% gewijzigd door Wdude124 op 01-07-2025 19:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brotuck
Accubattery heeft het nog nooit goed gehad met de health op Xiaomi telefoons. Het lijkt wel of ze gewoon niet alles " zien"

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Idem voor Battery Guru. Ik heb alles gezien van 90% health tot 200% health in een paar weken tijd. Ik ben inmiddels gestopt met die battery apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het in feite 2 verschillende batterijen zijn, maar met een slimme techniek gekoppeld. Daarom kunnen ze ook zo snel laden. Mijn Poco op 120 Watt zelfs

Als je dit dus combineert met batterycare dan raken de meeste apps de weg kwijt

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-07 21:07
Al die battery apps werken erg slecht op Xiaomi telefoons, ook met het meten van je laadsnelheid. Met laden komt dat o.a. omdat Xiaomi USB PD-PPS gebruikt, wat weer een aangepaste versie van PD is en daar kunnen ze niet mee overweg.

Toch ook wel echt zuur dat Xiaomi het bootloader unlocken zo heeft uitgekleed. Chinese modellen kunnen helemaal niet meer, ik heb een Fold 4 en net voordat het programma sloot kocht ik hem. Dus ben veroordeeld tot de CN rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik kwam hier eigenlijk om wat anders te zeggen: DXOmark heeft een nieuwe test methode en nu komt de Xiaomi 15 Ultra een stuk beter uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
KaiseRRuby schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:14:
Al die battery apps werken erg slecht op Xiaomi telefoons, ook met het meten van je laadsnelheid. Met laden komt dat o.a. omdat Xiaomi USB PD-PPS gebruikt, wat weer een aangepaste versie van PD is en daar kunnen ze niet mee overweg.

Toch ook wel echt zuur dat Xiaomi het bootloader unlocken zo heeft uitgekleed. Chinese modellen kunnen helemaal niet meer, ik heb een Fold 4 en net voordat het programma sloot kocht ik hem. Dus ben veroordeeld tot de CN rom.
Toch heb ik gehoord dat je via de betaal manier nog steeds kan unlocken, maar het is niet goedkoop

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Brotuck schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:20:
[...]

Toch heb ik gehoord dat je via de betaal manier nog steeds kan unlocken, maar het is niet goedkoop
Dat is een mythe, zijn allemaal oplichters. Ik heb het aan NCUnlock gevraagd en hij geeft duidelijk aan dat het niet bestaat. Ik volgde al een paar maand een kerel die betrouwbaar leek. Heb info gevraagd aan NCUnlock en hij gaf 5 interne screenshots van die kerel die ik volgde, oplichter dus.

Plus ben gescamd voor 75 euro. Je maakt over en hup, ze zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
KaiseRRuby schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Dat is een mythe, zijn allemaal oplichters. Ik heb het aan NCUnlock gevraagd en hij geeft duidelijk aan dat het niet bestaat. Ik volgde al een paar maand een kerel die betrouwbaar leek. Heb info gevraagd aan NCUnlock en hij gaf 5 interne screenshots van die kerel die ik volgde, oplichter dus.

Is dat niet vanwege dat jij een CN versie hebt?

Volgens mij kan NCUnlock wel de Global versie unlocken, nog steeds te duur, dat wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
KaiseRRuby schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Je kent me niet, maar geloof me dat dit een recente ontwikkeling is. I know a guy ....😅

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Tjebbe... schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:44:
[...]

Is dat niet vanwege dat jij een CN versie hebt?

Volgens mij kan NCUnlock wel de Global versie unlocken, nog steeds te duur, dat wel natuurlijk.
Ja, dat klopt. Die CN versie is niet te unlocken meer, dat is vanwege regels vanuit de Chinese overheid. Ik was daar inderdaad wellicht niet duidelijk genoeg in, de Globale versies zijn wel te unlocken (al lijkt dat ook een lot uit de loterij als dit gaat lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Brotuck schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:55:
[...]

Je kent me niet, maar geloof me dat dit een recente ontwikkeling is. I know a guy ....😅
Geldt dit ook voor de CN versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
KaiseRRuby schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:34:
[...]

Geldt dit ook voor de CN versies?
Ja dat is wel waar iedere hacker/unlocker nu mee bezig is.
Ik kan hem wel vragen of dit voor alle modellen is of dat hij het enkel over de 15 ultra had.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Brotuck schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:44:
[...]

Ja dat is wel waar iedere hacker/unlocker nu mee bezig is.
Ik kan hem wel vragen of dit voor alle modellen is of dat hij het enkel over de 15 ultra had.
Graag. Maar jij hebt je telefoon dus laten unlocken? En dat was een CN versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iheadz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:03
Hallo,
Ik heb een Xiaomi 15 (EEA-versie). Huidige versie is 2.0.109.0.VOCEUXM.
Ik krijg de nieuwste update (2.0.201.0.VOCEUXM) niet binnen via OTA, zelfs regio aanpassen naar Spanje of Duitsland, helpt niet.

Via recovery lukt het mij ook niet om de update te installeren.

Op deze site: https://new.c.mi.com/glob...oad/detail/device/1903195
Heb ik versie OS2.0.201.0.VOCEUXM gedownload.
De “Flashing Guide” op dezelfde site gevolgd.
Maar ik krijg de melding “Kan de update niet verifiëren. Kan deze ROM niet flashen.”

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Of moet ik gewoon geduld hebben en wachten op de OTA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@iheadz Het zou me niets verbazen als de Xiaomi 15 gebruikers direct naar Android 16 gaan :). Ik zag daarvan de update al op Reddit voorbijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
KaiseRRuby schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:32:
[...]

Graag. Maar jij hebt je telefoon dus laten unlocken? En dat was een CN versie?
Nee ik zit in wat hacking groepjes waarin ze achter de schermen druk bezig zijn om een tool te ontwikkelen.
Eentje zegt dat hij al een werkende oplossing heeft, maar ik ga eerst even polsen of dat echt zo is. In de community scheppen ze graag op enzo.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
iheadz schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:20:
Hallo,
Ik heb een Xiaomi 15 (EEA-versie). Huidige versie is 2.0.109.0.VOCEUXM.
Ik krijg de nieuwste update (2.0.201.0.VOCEUXM) niet binnen via OTA, zelfs regio aanpassen naar Spanje of Duitsland, helpt niet.

Via recovery lukt het mij ook niet om de update te installeren.

Op deze site: https://new.c.mi.com/glob...oad/detail/device/1903195
Heb ik versie OS2.0.201.0.VOCEUXM gedownload.
De “Flashing Guide” op dezelfde site gevolgd.
Maar ik krijg de melding “Kan de update niet verifiëren. Kan deze ROM niet flashen.”

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Of moet ik gewoon geduld hebben en wachten op de OTA?
Probeer deze guide eens om te flashen ?
https://xdaforums.com/t/s...lock-and-or-root.4745619/

Je hebt dan ook de huidige firmware nodig:
https://bn.d.miui.com/OS2...-user-15.0-348b04aeb5.zip

En je zal ook de input tab moeten aanpassen naar de resolutie van de 15, want die van de 15 ultra is anders. Scrol even omhoog dan zie je wat berichten hierover.
Of misschien kan @Tjebbe... hier neerzetten welke input hij gebruikt ?

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 03-07-2025 11:33 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebbe...
Tjebbe... schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:56:
Ik quote mezelf, deze aanpassing had ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Brotuck schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:26:
[...]

Nee ik zit in wat hacking groepjes waarin ze achter de schermen druk bezig zijn om een tool te ontwikkelen.
Eentje zegt dat hij al een werkende oplossing heeft, maar ik ga eerst even polsen of dat echt zo is. In de community scheppen ze graag op enzo.
Ik zou er echt heel benieuwd naar zijn, al die exploits etc werken allemaal niet. NCUnlock is al jaren actief, als hij zegt dat het niet kan heb ik daar wel vertrouwen in. Ook omdat alles via de servers van Xiaomi moet, ben ik wel echt heel benieuwd hoe een hacker dat zou kunnen veranderen.

Het is namelijk aangepast door Xiaomi omdat de Chinese wetgeving dit verplicht stelde, niet omdat ze het zelf niet meer willen.

Xiaomi heeft het als eerste toegepast, met het dichtgooien van die bootloader. Dus hackers zouden de enige partij kunnen zijn die het inderdaad gaan oplossen, want Xiaomi zal het niet meer terug gaan draaien.

Je zou iets met die community app moeten kunnen maar niemand heeft dat nog voor elkaar gekregen.

Dus hou me op de hoogte aub, zou heel graag mijn Fold 4 rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
KaiseRRuby schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:46:
[...]

Ik zou er echt heel benieuwd naar zijn, al die exploits etc werken allemaal niet. NCUnlock is al jaren actief, als hij zegt dat het niet kan heb ik daar wel vertrouwen in. Ook omdat alles via de servers van Xiaomi moet, ben ik wel echt heel benieuwd hoe een hacker dat zou kunnen veranderen.

Het is namelijk aangepast door Xiaomi omdat de Chinese wetgeving dit verplicht stelde, niet omdat ze het zelf niet meer willen.

Xiaomi heeft het als eerste toegepast, met het dichtgooien van die bootloader. Dus hackers zouden de enige partij kunnen zijn die het inderdaad gaan oplossen, want Xiaomi zal het niet meer terug gaan draaien.

Je zou iets met die community app moeten kunnen maar niemand heeft dat nog voor elkaar gekregen.

Dus hou me op de hoogte aub, zou heel graag mijn Fold 4 rooten.
Nou ik weet niet of je weleens van een EDL hebt gehoord ? Dat is de speciale recovery modus waar een telefoon als laatste resort mee gerecovered kan worden. Vaak enkel op te starten als je twee laspunten kortsluit of een speciale kabel gebruikt. Dit is de methode die een repair center gebruikt.

Eenmaal in deze speciale recovery heeft xiaomi een beveiliging ingebouwd dat je enkel mag flashen als je een "auth" token hebt. De truuk is om er dus omheen te komen en dus met iedere willekeurige firmware te flashen. Tot nu toe als men dit probeerde was het een instant brick bij een CN device. Daarom zegt iedere unlocker dat het niet kan. Die willen niet schuldig zijn aan het bricken van jou toestel.

Maar het is puur een kwestie van tijd totdat met de juiste firehose (=soort bootloader) heeft gevonden/gehacked.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Brotuck schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:42:
[...]

Nou ik weet niet of je weleens van een EDL hebt gehoord ? Dat is de speciale recovery modus waar een telefoon als laatste resort mee gerecovered kan worden. Vaak enkel op te starten als je twee laspunten kortsluit of een speciale kabel gebruikt. Dit is de methode die een repair center gebruikt.

Eenmaal in deze speciale recovery heeft xiaomi een beveiliging ingebouwd dat je enkel mag flashen als je een "auth" token hebt. De truuk is om er dus omheen te komen en dus met iedere willekeurige firmware te flashen. Tot nu toe als men dit probeerde was het een instant brick bij een CN device. Daarom zegt iedere unlocker dat het niet kan. Die willen niet schuldig zijn aan het bricken van jou toestel.

Maar het is puur een kwestie van tijd totdat met de juiste firehose (=soort bootloader) heeft gevonden/gehacked.
Het zal me benieuwen, EDL mode ken ik zeker, ooit eens op die manier mijn Xiaomi 9T weer tot leven gewekt.

Mochten er vorderingen zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Vandaag is er een beperkte release uitgekomen voor de reguliere 15 met Android 16 op de global editie.
Het zal dus een kwestie van een week zijn voordat de global helemaal op 16 zit, mits alles goed gaat.

Xiaomi 15
[dada_global]

HyperOS-OS2.0.217.0.WOCMIXM
[Mi Pilot Release]

Note:-
This is the first major version release for international users. As a result, the rollout will be gradual to ensure stability. If no critical issues arise, we’ll proceed with a full rollout very soon.

Over 100 internal test users have now been upgraded.

The following countries cannot receive this version: Myanmar, Colombia, Singapore, Cambodia, the Philippines, Malaysia, Thailand, Vietnam, Brazil, Mexico, North Macedonia, and Indonesia.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Je hebt een kans dat je de EEU versie ook binnen krijgt als je de regio op uk zet. Die is ook gereleased.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:54:
Je hebt een kans dat je de EEU versie ook binnen krijgt als je de regio op uk zet. Die is ook gereleased.
Yep, werkt. Krijg hem hier nu binnen.

Nog meer mensen issues met de netwerkversnelling? Kan hem 100x uitzetten, maar als ik weg ga en weer thuis kom staat ie gewoon weer aan. Hij geeft namelijk elke keer een melding dat het wachtwoord onjuist is, daarom wil ik die functie uit hebben.

Wat mij ook opvalt dat de BMS erg terughoudend is met laden zo gauw het toestel warmer wordt, hij gaat dan steeds langzamer laden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
The Wizard schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:55:
Nog meer mensen issues met de netwerkversnelling? Kan hem 100x uitzetten, maar als ik weg ga en weer thuis kom staat ie gewoon weer aan. Hij geeft namelijk elke keer een melding dat het wachtwoord onjuist is, daarom wil ik die functie uit hebben.
Dat had ik hier op de 15 Ultra ook. Maar ik dacht dat ik een voorstadium dementie aan het ontwikkelen was :+

Overigens heb ik nu een router met Wifi 7. Met MLO werkt netwerkversnelling wel goed en krijg ik de foutmelding niet meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik krijg het ook dat de versnelling aangaat, maar het gebeurd dus automatisch als je net daarvoor android auto wireless aan hebt gehad en thuis komt.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
alex3305 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Dat had ik hier op de 15 Ultra ook. Maar ik dacht dat ik een voorstadium dementie aan het ontwikkelen was :+

Overigens heb ik nu een router met Wifi 7. Met MLO werkt netwerkversnelling wel goed en krijg ik de foutmelding niet meer :).
Net de update geïnstalleerd, even kijken of dat verbetering brengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:38:
Ik krijg het ook dat de versnelling aangaat, maar het gebeurd dus automatisch als je net daarvoor android auto wireless aan hebt gehad en thuis komt.
Hmmm, ik heb het ook als ik even met de hond een rondje ga lopen. Maar ik gebruik idd ook AA wireless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Sinds HyperOS 2.2 lijkt de batterijduur bij mij wel echt gestabiliseerd te zijn. Bijvoorbeeld gister met 3.5 uur schermtijd en 16 uur in totaal ging ik met 45% naar bed. De dag daarvoor had ik zelfs meer dan 50% over 8)7, De batterijduur is de laatste week of weken veel minder wispelturig dan daarvoor.

Naast de update heb ik ook recent mijn router vervangen. Wellicht dat die aanpassing nog een (forse) impact heeft gehad. Ook ben ik van Brave naar Edge geswitched. Voornamelijk omdat Brave constant in mijn batterijstats bijzonder hoog eindigde. Met aandelen van 40-50%. Inmiddels ben ik ook weer dingen aan gaan zetten zoals Interconnectivteit en Koppeling met Windows. Vooralsnog lijkt dit zonder grote impact.

Voor diegene die nog met 'debloaten' aan de gang willen en geen zin hebben in moeilijke tutorials of commando's kan ik aanraden om via de AOSP Services instellingen apps uit te zetten. Dit kun je eenvoudig doen met een app zoals Activity Launcher. Zoek hierin naar de Activiteit: Services onder de app Instellingen. Daarin zou een activiteit moeten staan genaamd Actieve Services met als class com.android.settings.RunningServices. In dit menu kun je net wat meer apps uitzetten. Bijvoorbeeld ook Chrome, YouTube en YouTube Music. Zolang je systeemdiensten hier met rust laat kan er vrij weinig misgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ik moest vorige week mijn Ultra toestel voor de tweede keer opsturen naar het service center. Ze hadden dus na de eerste reparatie de lens niet goed gezet, waardoor de camera aan de voorkant (en die gebruik ik bijna nooit) een dikke zwarte rand had. Wederom alles netjes verpakt en opgestuurd. Na reparatie weer retour en alles is gelukkig nu wel in orde. Ook kan ik geen zichtbare schade zien aan het wederom openen van het toestel. Jammer dat men dit niet heeft gezien na de eerste reparatie, maar verder niks te klagen over de service.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ik kom van Xiaomi 12 en sinds paar dagen Xiaomi 15 in mijn bezit. Moet nog beetje wennen en alles ontdekken.
Irriteer me nu wel aan een ding 😢

Weet iemand hoe ik zonder al te veel moeite Mi Browser app kan verwijderen. Ik zie dat ik deze op mijn Xiaomi 12 gewoon kon uitschakelen waardoor hij in principe weg van mijn scherm is maar bij Xiaomi 15 kan ik het alleen gedwongen stoppen maar de app zelf gaat hiermee niet weg. Ik zie nergens de mogelijkheid om het uit te schakelen of te verwijderen.
Helpt het ook met andere regio's in te stellen? Om zo min mogelijk van die apps niet standard erop te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@ninasky11 Ik heb de browser verwijderd met adb met het commando:

adb shell pm uninstall -k --user 0 com.mi.globalbrowser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
alex3305 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:13:
@ninasky11 Ik heb de browser verwijderd met adb met het commando:

adb shell pm uninstall -k --user 0 com.mi.globalbrowser
Ik ga het even uitproberen, moet volgens mij niet al te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik had afgelopen week wel na een update van de Home Assistant app ook de Gegeocodeerde Locatie Sensor aangezet zoals @Mantis eerder suggereerde. Wel tegelijk met de Achtergrondlocatie sensor. Ook vanwege deze PR die in de app update zat. Maar dat was een drama voor de batterij. Die liep minimaal twee keer zo snel leeg :|. Rond het middaguur was ik al 25% kwijt zonder echt gebruik en rond half 4 was had ik nog 65%. Ter vergelijking, vandaag heb ik nog 85%.

Misschien dat naast wifi en/of mobiel bereik ook de locatiesensoren toch ook een enorme impact hebben? Of dat de fused location service niet helemaal lekker is geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkku
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:14
Ben over het toestel de 15 best tevreden op een ding na. Ik had het juist gekocht voor de HyperAI juist voor real time vertaling met tekst en beeld zoals spraakherkenning, tolk en ondertiteling.
Dit kan ik dus niet gebruiken omdat gemini als standaard geinstalleerd staat en omdat het een eu model is kan het niet wisselen kan het dus ook niet activeren.
Voel me wel misleid om dat ze er wel veel reclame mee maken. Het staat alleen standaard op de chinese markt modellen weet niet wat te doen.

tekst wat leesbaarder gemaakt met leestekens

[ Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 13-07-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@henkkku AI ondertiteling kun je aanzetten onder aanvullende instellingen.

De andere functies weet ik zo niet. Misschien kun je contact opnemen met Xiaomi Nederland en dit ook aan ons terugkoppelen? Ik ben nu ook wel benieuwd namelijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:47
henkkku schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:42:
Ben over het toestel de 15 best tevreden op een ding na. Ik had het juist gekocht voor de HyperAI juist voor real time vertaling met tekst en beeld zoals spraakherkenning, tolk en ondertiteling.
Dit kan ik dus niet gebruiken omdat gemini als standaard geinstalleerd staat en omdat het een eu model is kan het niet wisselen kan het dus ook niet activeren.
Voel me wel misleid om dat ze er wel veel reclame mee maken. Het staat alleen standaard op de chinese markt modellen weet niet wat te doen.

[mbr]tekst wat leesbaarder gemaakt met leestekens[/]
Ik weet wel dat je de volgende dingen kan doen:
- Real Time vertaling als je aan het bellen bent (menu aan de linkerkant openen)
- Real Time vertaling via ''Vertaal conversatie'', kan je toevoegen in het controlecentrum bovenin
- Spraakherkenning/automatisch notuleren via voice memo's (voice recorder)
- AI in de notities app

Ik ga volgende maand naar Shanghai en Taiwan, ben benieuwd of de conversatie vertaler een beetje goed werkt. Vorig jaar via AliPay (China) gedaan, werkte ook prima maar niet echt vloeiend.

Had vannacht weer een raar iets met het tot 80% laden. Ik werd wakker met dat ik mijn sim pin moest invullen, hij was dus af geweest (batterij percentage op dat moment 72%, hele nacht aan de lader geweest). Terugkijkende in AccuBattery zag ik dat hij iets met 1% aan het doen was, heel vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7YZYZNoTHRH_EdAMpWcRxEX64k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siqNJyiJCUQ0K4WSEpCCpxZI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMrjjjZWM8J0zG1HCkwgFN8-OnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5LtKu8EhhjXGYMpwPTIuKhR.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 43% gewijzigd door vandeven66 op 13-07-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 15:51

13art

Moderator Mobile
Ik zit een beetje in dubio. Xiaomi 15 Ultra of the Vivo X200 pro. Reden dat ik twijfel over de 15 Ultra is de overexposure die in de vele video reviews duidelijk zichtbaar is. Echter zijn die reviews alweer van een paar maanden geleden. Hoe is de camera nu na de nodige updates? Heeft Xiaomi de overexposure verbeterd?

Voordelen van de Xiaomi zijn voor mij de bekendheid met het merk, overall iets betere kwaliteit van het toestel. Accu is dan weer mwoah mwoah, zeker tov de 6000mAh die ze in China krijgen.

Oh ja, en natuurlijk de prijs. 1000+ voor een telefoon blijft een hoop centen. Al merk ik wel dat je met een kleine dreumes in huis je al snel bereid bent om meer uit te geven voor de mooiste foto's 7(8)7

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 15-07-2025 16:01 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@13art Er zijn (nog) geen echte camera updates geweest. Althans niet die ik gezien of gelezen heb. Maar aan de andere kant heb ik geen echte last of problemen door overexposure. In mijn ervaring is de camera vooral enorm gevoelig voor beweging. Bij een stil object is alles echt ongelofelijk scherp, maar bij beweging kan het resultaat soms enorm tegenvallen. Met de functie "Bewegingsopname" heb je hier geen last van, maar verlies je iets van de scherpte.

Ik heb natuurlijk geen Vivo om mee te testen, maar ik verbaas me echt nog steeds over de kwaliteit van de camera. Deze foto heb ik zaterdag terloops, uit de hand gemaakt en vind ik meer dan goed voor een telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9KzgDrLac4yDayvyNZw69ijQRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/prZ7YFiuQMSShZmNfIUzoxcv.png?f=fotoalbum_large

Ook over de rest van de telefoon ben ik meer dan tevreden. Met de meest recente HyperOS update is mijn batterij-wispelturigheid ook aardig opgelost. Sinds vanochtend heb ik nu nog 80% met een klein uurtje SoT maar wel met een foto AOD, 5G en MLO wifi. Maar de idle-battery drain is bij mij nu weg. Het enige waar ik me gigantisch aan blijf storen is de stomme groene stip in de bovenhoek omdat ik Home Assistant met achtergrondlocatie gebruik. Die dus ook aanstaat.

Toen ik mijn 15 Ultra kocht was de Vivo alleen verkrijgbaar via grijze import. Dat heeft ook als nadeel dat er geen EU support is. Ik weet niet of dat nu wel is. Dat is bij de Xiaomi wel het geval. Dat zorgt er ook voor dat onderdelen een x-aantal jaar beschikbaar moeten blijven en gegarandeerde software updates. Dat vind ik wel een prettig idee.

Ik moet zeggen dat ik steeds meer van mijn telefoon ben gaan houden. Ook omdat vrienden het toch met enige regelmaat over mijn camera-continent hebben :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:47
13art schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:19:
Ik zit een beetje in dubio. Xiaomi 15 Ultra of the Vivo X200 pro. Reden dat ik twijfel over de 15 Ultra is de overexposure die in de vele video reviews duidelijk zichtbaar is. Echter zijn die reviews alweer van een paar maanden geleden. Hoe is de camera nu na de nodige updates? Heeft Xiaomi de overexposure verbeterd?

Voordelen van de Xiaomi zijn voor mij de bekendheid met het merk, overall iets betere kwaliteit van het toestel. Accu is dan weer mwoah mwoah, zeker tov de 6000mAh die ze in China krijgen.

Oh ja, en natuurlijk de prijs. 1000+ voor een telefoon blijft een hoop centen. Al merk ik wel dat je met een kleine dreumes in huis je al snel bereid bent om meer uit te geven voor de mooiste foto's 7(8)7
Overexposure vind ik nog steeds een probleem. Ik denk dat dat ook samenkomt met de zwakke HDR.
Laatst ook weer fotos gemaakt van een grote groep en niet echt tevreden met het resultaat, wel flink wat licht op de achtergrond.

Over het algemeen denk ik dat er wel betere opties op de markt zijn qua camera, zeker als ik het vergelijk met andere toestellen die ik gehad heb. Ondanks de absurd geweldige hardware.

De Vivo heb ik echter niet gehad, maar als ik comparisons de laatste maanden mag geloven zal die wel een pak beter zijn.

Accuduur is bij mij wel beter geworden; en zeker als ik hem tot 100% laad. Voor de rest wel tevreden; goede bouwkwaliteit, top scherm, goede speakers, prima haptics (wellicht niet de beste maar ook niet de slechtste), universeel 90w laden etc.

De Vivo is ook gewoon in Europa te krijgen, zelfs bij Belsimpel. Dat is wel fijn. De Xiaomi is wel beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-07 23:35
vandeven66 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:38:
De Vivo is ook gewoon in Europa te krijgen, zelfs bij Belsimpel. Dat is wel fijn. De Xiaomi is wel beter te krijgen.
Helaas alleen de Vivo X200 Pro en niet de Vivo X200 Ultra, want die is alleen in China verkrijgbaar. Die 200mm lens in combinatie met de photography kit lijkt mij erg vet om te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reamnl
  • Laatst online: 24-07 15:18
Vind persoonlijk de camera van de Vivo X200 Pro niet per se beter dan die van de Xiaomi 15 Ultra, het is meer een heel andere 'sfeer' van de foto's. De foto's van de Xiaomi ogen wat artistieker, mede dankzij sterke vignettering en hoog contrast in Leica Authentic. De HDR lijkt 'bewust' wat minder, alsof Xiaomi voor het beoogde effect toestaat dat er af en toe wat overbelicht is. De Vivo gaat voor de wat natuurlijkere look maar met wat te veel oversharpening. Portretten op de Vivo zijn wel veel beter (en ook met veel meer presets in te stellen) dan de Xiaomi. De Xiaomi strijkt de gezichten wat minder glad dan de Vivo, maar de huidtinten vind ik niet zo goed, waardoor iedereen er wat anemisch uitziet... Overexposure op de Xiaomi vind ik wel meevallen, geen last van. Video is trouwens ook echt top op de Xiaomi, hoef je geen iPhone meer voor te hebben.

Batterij van de Vivo is wel veel en veel beter dan de Xiaomi. Standby drain van de Xiaomi is 4x zo hoog als van de Vivo en ik kom er niet achter waar het aan ligt. Achtergrondgebruik al uitgezet voor diverse apps, maar geen effect. De Vivo eet maar 5% per dag bij de hele dag stil liggen. Gebruik van de camera trekt allebei de foons snel leeg, maar de Xiaomi wel heel extreem.

Overigens is de Vivo X200 Ultra snel en betrouwbaar te bestellen via Wondamobile; toestel wordt geactiveerd en voorzien van de Google Play Services/Store en ik heb afgezien van af en toe een scherm vol Chinese tekens nog geen enkel issue met de software gevonden. Je bent alleen wel een kwartiertje aan het debloaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
reamnl schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:10:
Vind persoonlijk de camera van de Vivo X200 Pro niet per se beter dan die van de Xiaomi 15 Ultra, het is meer een heel andere 'sfeer' van de foto's. De foto's van de Xiaomi ogen wat artistieker, mede dankzij sterke vignettering en hoog contrast in Leica Authentic. De HDR lijkt 'bewust' wat minder, alsof Xiaomi voor het beoogde effect toestaat dat er af en toe wat overbelicht is. De Vivo gaat voor de wat natuurlijkere look maar met wat te veel oversharpening. Portretten op de Vivo zijn wel veel beter (en ook met veel meer presets in te stellen) dan de Xiaomi. De Xiaomi strijkt de gezichten wat minder glad dan de Vivo, maar de huidtinten vind ik niet zo goed, waardoor iedereen er wat anemisch uitziet... Overexposure op de Xiaomi vind ik wel meevallen, geen last van. Video is trouwens ook echt top op de Xiaomi, hoef je geen iPhone meer voor te hebben.

Batterij van de Vivo is wel veel en veel beter dan de Xiaomi. Standby drain van de Xiaomi is 4x zo hoog als van de Vivo en ik kom er niet achter waar het aan ligt. Achtergrondgebruik al uitgezet voor diverse apps, maar geen effect. De Vivo eet maar 5% per dag bij de hele dag stil liggen. Gebruik van de camera trekt allebei de foons snel leeg, maar de Xiaomi wel heel extreem.

Overigens is de Vivo X200 Ultra snel en betrouwbaar te bestellen via Wondamobile; toestel wordt geactiveerd en voorzien van de Google Play Services/Store en ik heb afgezien van af en toe een scherm vol Chinese tekens nog geen enkel issue met de software gevonden. Je bent alleen wel een kwartiertje aan het debloaten.
Ik had dus een massive drain op mijn Pad 6s Pro (ook HyperOS2) en sinds dat ik hem heb gereset en niets met de xiaomi gallery heb gedaan is het best erg stabiel in verbruik. Kan ook best wel kloppen, want de ai doet een indexering op je foto archief en zeker als je die weer gekoppeld hebt met google foto gaat het hard.

Ik ben wel een beetje klaar met welk toestel de beste is eerlijk gezegd. De 15 Ultra is voor mij een van de beste in foto's die ik ooit heb gehad. Ik hoef niet zo nodig een Chinees firmware experiment zonder android auto uit te proberen. Ik heb nu al zoveel merken gehad de afgelopen jaren, het is wel even goed zo. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 16-07-2025 22:54 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:49:
[...]

Ik ben wel een beetje klaar met welk toestel de beste is eerlijk gezegd. De 15 Ultra is voor mij een van de beste in foto's die ik ooit heb gehad. Ik hoef niet zo nodig een Chinees firmware experiment zonder android auto uit te proberen. Ik heb nu al zoveel merken gehad de afgelopen jaren, het is wel even goed zo. :P
Dat heb ik ongeveer hetzelfde. Uiteindelijk is het verschil allemaal in de marge. Daarnaast vind ik het ook wel prettig een telefoon te hebben die enigszins betrouwbaar werkt. Ik had hiervoor een Galaxy S21+, dat is echt niet spannend, maar ik wist wel wat ik eraan had.

De Vivo X200 Pro heb ik echt overwogen, ook met grijze import, maar het eventueel weer moeten klooien met root of Google Play Services of Google Wallet of bankieren apps vind ik echt een no-go. En hoe zit het dan met garantie? Terugsturen naar China :X? Daarnaast heb ik ook nog de Honor Magic V3 overwogen, maar ook dat teerde enigszins in op de mogelijke betrouwbaarheid. Dan doel ik uiteraard op het vouwbare scherm.

De 15 Ultra heeft een van de beste camerasystemen op het moment. Een van de beste schermen. Prima software. Want ook dat doet echt niet onder voor OneUI. En support en garantie in de EU. Daarmee is dit misschien niet het allerbeste toestel, maar wel een die gewoon verkrijgbaar is met bijbehorende voordelen zoals software support. En geen gezeik met Google Play Services, Google Wallet, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-07 23:35
alex3305 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:57:

De Vivo X200 Pro heb ik echt overwogen, ook met grijze import, maar het eventueel weer moeten klooien met root of Google Play Services of Google Wallet of bankieren apps vind ik echt een no-go. En hoe zit het dan met garantie? Terugsturen naar China :X? Daarnaast heb ik ook nog de Honor Magic V3 overwogen, maar ook dat teerde enigszins in op de mogelijke betrouwbaarheid. Dan doel ik uiteraard op het vouwbare scherm.
Dat valt reuze mee met grijze import. Ik heb zelf een iQOO 12 (submerk van Vivo). OriginOS werkt perfect met Google Play services, Google Wallet en bankierenapps. Google Play Store wordt vaak van tevoren al geïnstalleerd. Enige is dat je inderdaad 1 jaar garantie hebt en de kans bestaat dat je het moet terug moet sturen naar China

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:40
Zojuist OTA update naar Android 16. Xiaomi 15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uh5hGK5snj6pRNusNhxF9WQmn-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZA0YP1r8vNz4QDksBUqEE8TG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door codegro op 19-07-2025 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Ik maak graag foto's van de kleinkinderen.Twijfel tussen de aanschaf van een Google Pixel 9 Pro XL of een Xiaomi 15 ultra. Wat zouden jullie adviseren?Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reamnl
  • Laatst online: 24-07 15:18
zuukie schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:08:
Ik maak graag foto's van de kleinkinderen.Twijfel tussen de aanschaf van een Google Pixel 9 Pro XL of een Xiaomi 15 ultra. Wat zouden jullie adviseren?Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de moeite.
Als het voornamelijk om foto's van (meestal continu bewegende) kinderen gaat, zou ik altijd de Pixel aanraden; die heeft vrijwel geen vertraging in de sluiter (en goede batterij/scherm/haptics en heel fijne UI/software)
Alleen als ze vooral stilzitten en je wil een iets artistiekere foto, dan de Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:11
Ik ondervind persoonlijk geen problemen met mijn bewegende kinderen met de Xiaomi. Persoonlijk vind ik de foto's die de Xiaomi produceert veruit superieur aan de "smartphone" foto's van de pixel. Vooral de uitstekende telelens van de Xiaomi is in heel veel situaties een uitkomst.
Ik heb ze beiden gehad alsook de vivo x200 ultra en Oppo find x8 ultra en besloten de Xiaomi te houden. Blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk, tegenwoordig kun je niet echt meer een toestel in het topsegment kopen wat echt waardeloze foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:53
codegro schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:49:
Zojuist OTA update naar Android 16. Xiaomi 15.
Hier ook ontvangen. Ik merk geen enkel verschil buiten het versienummmer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
Ik krijg constant notificaties over draadloos opladen. Weet iemand hoe dit uit kan? Kan het zelf nergs vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
codegro schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:41:
Ik krijg constant notificaties over draadloos opladen. Weet iemand hoe dit uit kan? Kan het zelf nergs vinden.
Hier kan je dat doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVFuFaBCUIZZmhry_5xoIPVcsK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scTIf9shifDZuTBVg2h33ObP.jpg?f=fotoalbum_large

Of hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0l9enE1mtQ_BeiyfPZyF4jJiVlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEpvzC3Y8pc2r9nHKZ4KMBaK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Brotuck op 23-07-2025 22:17 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Dacht dat ik alles al geprobeerd had....zal het eens aankijken of het nu weg is... Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18:53
Wat gek, bij mij ziet dat er zo uit (jij hebt ook de Ultra, toch?):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XE1jiKB395xEvF20T9t6-JnXFbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iN93dpy2kzyEBX7iZzpAqFxB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stoor me hier namelijk ook elke keer aan, maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik het uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Anomynous123 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:30:
[...]

Wat gek, bij mij ziet dat er zo uit (jij hebt ook de Ultra, toch?):

[Afbeelding]

Ik stoor me hier namelijk ook elke keer aan, maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik het uit kan zetten.
Ik heb inderdaad ook de Ultra met firmware 2.0.202.0
Ik kan de optie niet vinden als ik via het configuratiescherm ga, maar als ik op meer klik uit mijn screenshot dan zie ik die info wel. Wellicht heb ik al een nieuwe beveiliging apk ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Ik heb ook maar 1 schuifje om uit te zetten maar die is dus gelocked. En die batterij meldingen blijven gewoon komen. Echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelleners
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:08
Resolutie foto's van 16x9.
Als ik een foto maak in de verhouding 4x3 dan is deze 50mp. (8192x6144 pixels)
Maak ik een foto op 16x9 is deze slechts 9,4mp (4096x2304 pixels)
Maak ik van de 50mp een beelduitsnede van 16x9 op mijn pc is deze 8192x4609 pixels.
De resolutie bij een beelduitsnede is dus 4x zo groot dan dat je deze rechtstreeks maakt met je toestel.
Doe ik iets fout?
Mijn S24 Ultra houdt bij een 16x9 foto dezelfde resolutie in de breedte aan als de 4x3 foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb al sinds het begin hetzelfde als @Anomynous123 en @codegro. Het zal me roesten dat draadloos opladen minder energiezuinig is.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste