Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11 11:20
Ik heb vorige week in Shanghai een Vivo X200 Ultra gekocht en dus afscheid genomen van de Xiaomi 15 Ultra.

Heb die avond nog wat vergelijkingsfotos gemaakt in Shanghai, deze deel ik nog hier:

Xiaomi 15 Ultra (vibrant kleurprofiel):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3eM-IVPMifICuRDYib_McHMkiY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1r9Scuj7yBmiSmPkjZibT272.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jMr118Sp0JQ-NKBz9D5qYwjwv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcyCt6JDfaJNkKqucL3pi7K6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_WOumjwWpCdIZXbB6T89mE3FqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBjTxvy9KlEQx14qmoyMmHhS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYP57-JDhmQVZWeoMI6Vj-9-GNw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIoakw7Pd6GE9QTC10PL5C0W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4c89nJ7HwjS-fRP6z4kn3qPntY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20kLGxYNH4runhTBv432G6ob.jpg?f=fotoalbum_tile
Vivo X200 Ultra:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MjDam2U5vk0GH_GLaRWsn0rlRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQuxsaalqEfmD5HA8jrGR52w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdHcZrTh9KVo-zKkZD9ex2DaHtc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGsxFO2QdGLiP3gTe1TCYGHa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xciYakPPwfF0nFb7h-rFhlhrO7g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqj1GAcRYod0K1LcCRqgqPTH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7SRhkuU0m_7D6fmfjZ8x48tL50=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Arcof1uFNfOcQDv2sbF2ibB.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik had ook een video gemaakt, maar deze was helaas niet eerlijk omdat de Vivo automatisch in een 24fps modus ging omdat er weinig licht was (hierdoor was de Vivo duidelijk beter, wat logisch is met 24fps tov 60fps).

Deze foto's illustreren ook wat ik vond van de Xiaomi 15 Ultra's camera: ''puur'' als in weinig processing, maar daardoor matige HDR en omgang met beweging ook niet super. Daarentegen zien de fotos van de Vivo er soms erg AI achtig uit, wel met top HDR en gewoon bruikbaardere shots als er meer beweging is geweest.

Ik moet wel zeggen dat ik echt prachtige foto's met de Xiaomi heb kunnen maken in Taiwan, dus meestal is het gewoon een geweldige camera vanwege de echt top sensors die Xiaomi heeft gebruikt. Alleen bij uitdagende condities gaat het al heel snel mis bij de Xiaomi, dat is vooral jammer.

Andere dingen die mij opgevallen zijn als verschil met elkaar:
- Speakers en haptics veel beter op de Xiaomi
- Accuduur véél beter op de Vivo, software is ook echt stabieler op de Vivo (minder animatiebugs, minder ''dropped frames'')
- Problemen met notificaties etc, het blijft toch een Chinese ROM die duidelijk niet geoptimaliseerd is voor onze markt. Ik zie wel echt de handigheidjes waar ze in China van kunnen genieten, zoals het snel openen van betaal QR codes (AliPay, WeChat etc), maar wij natuurlijk niks aan hebben. Daar had ik natuurlijk geen last van op de Xiaomi met internationale software.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-11 07:25
vandeven66 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:48:
Ik heb vorige week in Shanghai een Vivo X200 Ultra gekocht en dus afscheid genomen van de Xiaomi 15 Ultra.

Heb die avond nog wat vergelijkingsfotos gemaakt in Shanghai, deze deel ik nog hier:

Xiaomi 15 Ultra (vibrant kleurprofiel):
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Vivo X200 Ultra:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had ook een video gemaakt, maar deze was helaas niet eerlijk omdat de Vivo automatisch in een 24fps modus ging omdat er weinig licht was (hierdoor was de Vivo duidelijk beter, wat logisch is met 24fps tov 60fps).

Deze foto's illustreren ook wat ik vond van de Xiaomi 15 Ultra's camera: ''puur'' als in weinig processing, maar daardoor matige HDR en omgang met beweging ook niet super. Daarentegen zien de fotos van de Vivo er soms erg AI achtig uit, wel met top HDR en gewoon bruikbaardere shots als er meer beweging is geweest.

Ik moet wel zeggen dat ik echt prachtige foto's met de Xiaomi heb kunnen maken in Taiwan, dus meestal is het gewoon een geweldige camera vanwege de echt top sensors die Xiaomi heeft gebruikt. Alleen bij uitdagende condities gaat het al heel snel mis bij de Xiaomi, dat is vooral jammer.

Andere dingen die mij opgevallen zijn als verschil met elkaar:
- Speakers en haptics veel beter op de Xiaomi
- Accuduur véél beter op de Vivo, software is ook echt stabieler op de Vivo (minder animatiebugs, minder ''dropped frames'')
- Problemen met notificaties etc, het blijft toch een Chinese ROM die duidelijk niet geoptimaliseerd is voor onze markt. Ik zie wel echt de handigheidjes waar ze in China van kunnen genieten, zoals het snel openen van betaal QR codes (AliPay, WeChat etc), maar wij natuurlijk niks aan hebben. Daar had ik natuurlijk geen last van op de Xiaomi met internationale software.
Tuurlijk knappe foto's en fijn dat het goed werkt voor jouw omstandigheden, maar als ik een chinese firmware op mijn Xiaomi 15 Ultra zet krijg ik ook andere resultaten dan met een Europese firmware.

Dit is dus wat mij betreft appels met peren vergelijken en komt het altijd neer op persoonlijke smaak.

Just here for the fun

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11 11:20
Brotuck schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:42:
[...]

Tuurlijk knappe foto's en fijn dat het goed werkt voor jouw omstandigheden, maar als ik een chinese firmware op mijn Xiaomi 15 Ultra zet krijg ik ook andere resultaten dan met een Europese firmware.

Dit is dus wat mij betreft appels met peren vergelijken en komt het altijd neer op persoonlijke smaak.
Even ter verduidelijking: Ik had een Nederlandse Xiaomi 15 Ultra met Europese software.
Wat bedoel je dan precies met andere resultaten tov de softwaresoorten? Ik denk niet dat de cameraprocessing ofzo anders is met de Chinese of EU ROM.

Natuurlijk is de Vivo wel met Chinese ROM en dat is zeker niet voor iedereen. Wel is het toegankelijker dan ooit, zo goed als alles werkt incl. Android Auto. Wel vereist het wat tweaken natuurlijk, dus alleen voor enthausiasts zoals hier op Tweakers. Enige wat niet werkt is mijn OnePlus Watch met WearOS, maar bijv een Samsung Watch met WearOS blijkt wel weer te werken. eSIM kan je oplossen door een fysieke kaart te kopen waar je eSIMs op kan laden.

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:06
HDR is natuurlijk ook persoonlijke smaak. Ik vind de HDR op de Vivo dan weer too much...

• Brotuck
vandeven66 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 21:10:
[...]

Even ter verduidelijking: Ik had een Nederlandse Xiaomi 15 Ultra met Europese software.
Wat bedoel je dan precies met andere resultaten tov de softwaresoorten? Ik denk niet dat de cameraprocessing ofzo anders is met de Chinese of EU ROM.

Natuurlijk is de Vivo wel met Chinese ROM en dat is zeker niet voor iedereen. Wel is het toegankelijker dan ooit, zo goed als alles werkt incl. Android Auto. Wel vereist het wat tweaken natuurlijk, dus alleen voor enthausiasts zoals hier op Tweakers. Enige wat niet werkt is mijn OnePlus Watch met WearOS, maar bijv een Samsung Watch met WearOS blijkt wel weer te werken. eSIM kan je oplossen door een fysieke kaart te kopen waar je eSIMs op kan laden.
Ik bedoel dat de processing is afgestemd op het land/regio. Ik heb zelf geen chinese versie van de ultra overigens. Ik merk wel op op de (beta) firmware van mijn Poco F7 Ultra dat nagenoeg alles anders is. Het zit hem in de kleine details. Ik denk dat de gebruikers van de xiaomi.eu dat wel kunnen bevestigen. Die custom firmware is gebaseerd op de chinese versie, maar ik heb geen idee wat ze onder de motorkap hebben aangepast.

Ook het gebruik van ai is anders op de chinese firmware, die maakt gebruik van "Xiaomi Hyper XiaoAi" ipv de Global versies die Google ai gebruiken. Ook de gallery versie is gewoon anders.

Wellicht eens een vergelijkend onderzoek doen. ;)

Daarmee zeg ik niet dat Vivo beter of slechter is, ik vind het gewoon lastig te vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 13-09-2025 23:19 ]

Just here for the fun

• Brotuck
Over een klein halfuurtje is er een live event van Xiaomi mbt de 15T en de 15T Pro.

En ook de officiële launch van HyperOS3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXVokjE0nCh4AmN3QdNQznHu0f0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cx6QxTmtGvleKGCtKBW4CUBb.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-11 14:06
Brotuck schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:34:
[...]

De officiele android 16 release is al geweest. Dus je zou hem allang moeten hebben. Er is een manier om de nieuwe versie toch te flashen overigens. Ook als je een locked bootloader hebt.

Kijk anders even op mijn handleiding die ik op xda heb gemaakt speciaal hiervoor. Het principe is exact hetzelfde als je van een oude naar een nieuwere versie gaat op dezelfde regio.

https://xdaforums.com/t/s...lock-and-or-root.4745619/
Vraagje: ik zit op een Chinese Fold 4, daar komt een besloten hyperos 3 beta voor uit. Enig idee of je die gewoon via lokale update kunt flashen?

• Brotuck
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:44:
[...]

Vraagje: ik zit op een Chinese Fold 4, daar komt een besloten hyperos 3 beta voor uit. Enig idee of je die gewoon via lokale update kunt flashen?
Dat kan je doen, maar enkel met een unlocked bootloader.

Ik heb de Poco F7 Ultra ook met de chinese beta software draaien.
Dat is in dit geval hetzelfde image als bij de Redmi K80 Pro.

Just here for the fun

• KaiseRRuby
Brotuck schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:18:
[...]

Dat kan je doen, maar enkel met een unlocked bootloader.

Ik heb de Poco F7 Ultra ook met de chinese beta software draaien.
Dat is in dit geval hetzelfde image als bij de Redmi K80 Pro.
Ik heb een locked bootloader, want Chinese telefoon. En het is dus ook een Chinese beta voor een chinese telefoon, niets global/EU/wat dan ook. Dat kan dus niet?

• Brotuck
KaiseRRuby schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:28:
[...]

Ik heb een locked bootloader, want Chinese telefoon. En het is dus ook een Chinese beta voor een chinese telefoon, niets global/EU/wat dan ook. Dat kan dus niet?
In theorie kan je het erop krijgen, maar er zijn teveel risico's aan verbonden. En als je het erop krijgt dan is OTA kapot en kun je downgraden vergeten. Nee dus.

Just here for the fun

• Brotuck
Release schema voor HyperOS3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_u8LB_RSPc0CcRZlV4vz805eytY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoNgwDTCAskFRTj1IACdgWAB.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Ik zag het op Reddit langskomen en ben benieuwd hoe het gaat lopen. Vooral omdat ik ook de upgrade naar Android 16 verwacht voor mijn 15 Ultra. En omdat ik beta tester ben, maar nog geen enkele beta heb ontvangen :+.

• Brotuck
alex3305 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:53:
Ik zag het op Reddit langskomen en ben benieuwd hoe het gaat lopen. Vooral omdat ik ook de upgrade naar Android 16 verwacht voor mijn 15 Ultra. En omdat ik beta tester ben, maar nog geen enkele beta heb ontvangen :+.
Ik denk dat de Ultra zeer binnenkort een beta release gaat krijgen van HyperOS3 en dus Android 16.
Een aantal oudere Xiaomi modellen hebben inmiddels al de September release gehad, maar wij nog niet. Dus ik denk dat we direct gaan upgraden

Just here for the fun

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik sinds enkele dagen een Xiaomi 15.
Nu had ik overal gelezen dat de gestures van Nova niet meer zouden werken.
Vandaag toch maar even geprobeerd en het blijkt te werken.
Ik gebruik al een jaar of 8 de Nova launcher, en steeds de dubbeltik om mijn bankapp te openen, en naar boven vegen om Flitsmeister op te starten. Het werkt gewoon.

• 13art
  • Laatst online: 21:11

13art

Moderator Mobile
kiekeboeboe schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:44:
Ik sinds enkele dagen een Xiaomi 15.
Nu had ik overal gelezen dat de gestures van Nova niet meer zouden werken.
Vandaag toch maar even geprobeerd en het blijkt te werken.
Ik gebruik al een jaar of 8 de Nova launcher, en steeds de dubbeltik om mijn bankapp te openen, en naar boven vegen om Flitsmeister op te starten. Het werkt gewoon.
Maar welke gestures gebruik je dan om terug naar het thuisscherm te gaan want dat is normaal gesproken het omhoog vegen. En juist die gestures zouden niet meer werken met een custom launcher.

Kan me voorstellen dat custom gestures zoals tikken wel gewoon werken maar die voor de navigatie dus niet.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 27-09-2025 09:06 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• kiekeboeboe
  • Niet online
Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Ik gebruik enkel die dingen die ik aangegeven. Blijkbaar snap ik het niet zo goed. Sorry voor de verwarring.

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11 17:35
Ik begrijp het volgende niet: in de battery widget zie ik zeer regelmatig dat er allerlei apps actief zijn die ik niet geopend heb, daarbij mogen er maar 3 apps bij mij automatisch starten.
Volgens mij heeft dit een beroerd effect op de batterijduur.
Ik kan ze daar dan met 1 klik killen maar ze ploppen met hetzelfde gemak een tijdje later weer op.
Het betreft een 15 ultra.
Wie kan mij helpen?

• kiekeboeboe
  • Niet online
De AI features van de gallery editor waren bij mij niet beschikbaar, wanneer ik een foto wilde bewerken.
Nu heb ik op de eerste dag dat ik de telefoon heb gekregen, allerhande dingen met de telefoon gedaan om bloatware en ads te beperken tot het minimale.
Tot ik enkele dagen geleden tot de vaststelling kwam dat ik die AI dingen in de foto gallery helemaal niet heb waarover xiaomi het heeft in zijn advertenties: AI Erase - expansion - enhance - reflections.
2 dagen heb ik zitten zoeken, van alles geprobeerd, bleek het aan de private DNS te liggen die ik had toegevoegd.

• KaiseRRuby
Eleni schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:16:
Ik begrijp het volgende niet: in de battery widget zie ik zeer regelmatig dat er allerlei apps actief zijn die ik niet geopend heb, daarbij mogen er maar 3 apps bij mij automatisch starten.
Volgens mij heeft dit een beroerd effect op de batterijduur.
Ik kan ze daar dan met 1 klik killen maar ze ploppen met hetzelfde gemak een tijdje later weer op.
Het betreft een 15 ultra.
Wie kan mij helpen?
Het killen van apps heeft absoluut geen positief effect op je batterij. Daarnaast moeten sommige apps toch ook gewoon actief zijn om notificaties etc te ontvangen? Ben dus wel benieuwd naar verduidelijking van je opmerking, wat bedoel je precies?

• Eleni
Het valt me op dat de batterij best snel leegloopt, ik veronderstelde dat dat kwam door de activiteiten van apps. Ik vind het vreemd dat apps die ik niet gebruikt heb wel op de achtergrond actief zijn.
Ik sluit natuurlijk geen apps af waarvan ik notificaties wil ontvangen, met killen bedoel ik dus gewoon sluiten.
Voorbeeld: na herstarten foon kan het zomaar zijn dat ik in de batterij-app zie dat er rond de 40 apps actief zijn, afsluiten zou gunstig zijn voor batterijduur.
Hoop dat een en ander beter wordt met een update.

[ Voor 4% gewijzigd door Eleni op 30-09-2025 22:47 ]

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34

Steeffoon

Smartphone-nerd

Eleni schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:46:
Het valt me op dat de batterij best snel leegloopt, ik veronderstelde dat dat kwam door de activiteiten van apps. Ik vind het vreemd dat apps die ik niet gebruikt heb wel op de achtergrond actief zijn.
Ik sluit natuurlijk geen apps af waarvan ik notificaties wil ontvangen, met killen bedoel ik dus gewoon sluiten.
Voorbeeld: na herstarten foon kan het zomaar zijn dat ik in de batterij-app zie dat er rond de 40 apps actief zijn, afsluiten zou gunstig zijn voor batterijduur.
Hoop dat een en ander beter wordt met een update.
Dat killen van apps was vele Android-versies terug effectief, tegenwoordig kan Android dat prima zelf regelen. Het is wat anders dan wanneer een app blijft hangen, maar de rest gaat amper verschil maken.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Eleni
Het is wel wonderlijk dat in de batterij widget wordt aangegeven dat het sluiten aanzienlijk scheelt in batterijduur. Maar ik ben benieuwd of die verbetert na de hyperos 3 update, hopelijk wel.
Bedankt in elk geval voor het meedenken!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 05:27
Steeffoon schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:06:
[...]

Dat killen van apps was vele Android-versies terug effectief, tegenwoordig kan Android dat prima zelf regelen. Het is wat anders dan wanneer een app blijft hangen, maar de rest gaat amper verschil maken.
Volgens mij is het zelfs zo dat wanneer je actief de apps afsluit maar deze toch op de dag veel gebruikt dat het meer stroom kost voor die app tov niet afsluiten. Het is allemaal werken in de marges maar voor enige apps die ik bewust na gebruik afsluit zijn die van Facebook en Instagram omdat ik gewoon merk dat die soms blijven hangen en gaan slurpen

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Brotuck
Ik zet bijna alle apps op restrict. Dan hoef ik zelf niks te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IxG4cR_lNE3ZXeIrUu7YEwJIbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YEJJ5nsIKllcJR5YAiinDm6.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• alex3305
The-Source schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:46:
Volgens mij is het zelfs zo dat wanneer je actief de apps afsluit maar deze toch op de dag veel gebruikt dat het meer stroom kost voor die app tov niet afsluiten.
Dat is zo. Een app of (achtergrond)service starten zorgt voor extra vraag aan rekenkracht en daarmee dus een performance piek. Als de CPU governer (logica hoe de CPU schaalt) ingesteld staat dat deze snel moet reageren (aggressive of performance) dan zal je dus aan het eind meer CPU verbruiken door alle pieken met opstartende diensten. Dit geldt al sinds Android 5 en iOS 7 of 8 als ik het goed heb.

De uitzondering zijn apps die je niet of nauwelijks gebruikt, want apps die niet draaien op de achtergrond zijn zuiniger. Die zou ik adhv het screenshot van @Brotuck op Afsluiten na 10 minuten inactiviteit zetten.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34

Steeffoon

Smartphone-nerd

The-Source schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:46:
[...]

Volgens mij is het zelfs zo dat wanneer je actief de apps afsluit maar deze toch op de dag veel gebruikt dat het meer stroom kost voor die app tov niet afsluiten. Het is allemaal werken in de marges maar voor enige apps die ik bewust na gebruik afsluit zijn die van Facebook en Instagram omdat ik gewoon merk dat die soms blijven hangen en gaan slurpen
Herkenbaar, die sluit ik ook weleens af inderdaad.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Eleni
Bedankt mensen, ik ga het meemaken!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 20:22

dano_nl

Meh

Weet iemand toevallig waar de xiaomi 15 ultra te zien / vasthouden is in de winkel. Ik kan me zo moeilijk een inschatting maken van hoe zwaar / handzaam hij is. Ik kom van een galaxy s23

Meh

• codegro
dano_nl schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:32:
Weet iemand toevallig waar de xiaomi 15 ultra te zien / vasthouden is in de winkel. Ik kan me zo moeilijk een inschatting maken van hoe zwaar / handzaam hij is. Ik kom van een galaxy s23
Ik kom ook van een S23. Als je dat een prettig formaat vind, kun je beter voor de gewone Xiaomi 15 gaan. De X15 is maar een heel klein beetje groter dan de S23. De ultra is fors groter.

• The-Source
Ik heb hier een CN versie Ultra 15 en deze krijgt nu de 3.0.2.0.WOACNXM update binnen (downloaden gaat niet heel erg snel)
Ik verwacht niet dat onderdelen die nu in het chinees zijn straks wel in het engels zijn maar wellicht wordt ik positief verrast ;)

Qua vertalingen nog op hetzelfde niveau. Dus nog even op global rom wachten. Wel even met met foto zoom gespeeld en wellicht zit de stabilisatie ook al in hyperos 2 ( niet zelf getest). Maar bij extreem inzoomen 50x bijvoorbeeld heb je een stabilisatie optie waardoor je toch nog scherpe fotos kan maken. Voorbeeld van LCD scherm ( verschillend zoom standen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbK0cpboI8rXdK88LMTCxhj18YM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6KSDRfhnnSbTQ58lOt8UDxV.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXyoKhe-Mx6Oc4Oc2fRquX_DJ-U=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZfKbyEkJQ5caKDIQyB11u7d.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 70% gewijzigd door The-Source op 17-10-2025 07:07 ]

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mag er gezegd worden dat de Xiaomi 17 qua looks echt een gigantische downgrade is vergeleken met de 15. De Xiaomi 14 / 15 camera plateau ziet er wat mij betreft ontzettend stijlvol en zakelijk uit, de 17 ziet er wat mij betreft veel goedkoper uit. De 15T is ook een (kleinere) stap achteruit.

Heel erg zonde allemaal.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:38
Is er al iets bekend over de releasedate van de EU-versie van de Xiaomi 17 Pro? En mogelijk ook een MSRP?

• The-Source
joostmakaay schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 00:17:
Is er al iets bekend over de releasedate van de EU-versie van de Xiaomi 17 Pro? En mogelijk ook een MSRP?
Wellicht een Xiaomi 17 topic starten daarvoor ;)

Ik gebruik overigens https://miuirom.org/phones/xiaomi-15-ultra om in de gaten te houden of global hyperOS3 beschikbaar is. Maar wellicht is er een betere?

[ Voor 22% gewijzigd door The-Source op 18-10-2025 09:30 ]

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:07

Vis

Sinds paar maandjes de 15 Ultra, super toestel.
Maar het update beleid stelt me wel erg teleur. Nog steeds Android 15 en augustus security patch.
Mijn Redmi Pad SE van 2 jaar terug krijgt nog sneller security patches elke maand. As we speak rolt daar nu de oktober patch op binnen.

En het vlaggenschip 15 Ultra? Waarom gebeurt daar vrijwel niets mee?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Brotuck
Vis schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:23:
Sinds paar maandjes de 15 Ultra, super toestel.
Maar het update beleid stelt me wel erg teleur. Nog steeds Android 15 en augustus security patch.
Mijn Redmi Pad SE van 2 jaar terug krijgt nog sneller security patches elke maand. As we speak rolt daar nu de oktober patch op binnen.

En het vlaggenschip 15 Ultra? Waarom gebeurt daar vrijwel niets mee?
Normaal gesproken krijg je op de 15U iedere maand wel een update binnen. Dat het nu wat langer tijd kost komt puur omdat men met de HyperOS3 en Android 16 combi bezig is qua beta's.

De Chinese firmware zit inmiddels al op de derde update met Android 16 en HOS3.

Ik verwacht dat het ineens kan gebeuren. :)

Just here for the fun

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:07

Vis

Brotuck schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:14:
[...]

Normaal gesproken krijg je op de 15U iedere maand wel een update binnen. Dat het nu wat langer tijd kost komt puur omdat men met de HyperOS3 en Android 16 combi bezig is qua beta's.

De Chinese firmware zit inmiddels al op de derde update met Android 16 en HOS3.

Ik verwacht dat het ineens kan gebeuren. :)
Ja maar dat bedoel ik, van Xiaomi verwacht ik inmiddels toch wel dat ze de Global versies ook sneller up to date houden. Het is geen kleine speler meer. En als een apparaat van 150 euro (Redmi Pad SE) nog eerder security updates ontvangt dan een flagship 15 Ultra van 1250 euro dan snap ik niet wat ze daar aan het doen zijn.
Maar we wachten gewoon af :) wel benieuwd naar HOS3 ja.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Brotuck
Weet niet of jullie weleens in de mi community app kijken, maar daar kan je pm berichten sturen naar elkaar. Echter zit daar nu een fishing bericht in. Het lijkt best echt dus ook maar even hier de waarschuwing.

Just here for the fun

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik kon zojuist de Google Play systeemupdate downloaden, die van oktober.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
Sinds afgelopen weekend een Xiaomi 15 12/512GB in bezit.

Had hiervoor een Xiaomi 15T Pro om uit te proberen, maar ik kon niet wennen aan de grootte (de normale 15 voelt steviger en fijner in de hand).

Accu is wel even wennen, dus ik hoop dat dat nog beter wordt (zit nu op rond de 5-6 uur schermtijd)

Wat ik me wel afvraag is of de Mi Community app goed werkt.

Zowel de 15T Pro en de 15 laat niks in de app zien.. Alsof niemand de app gebruikt.

Weet iemand wat het kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t72bfEhjfCj95tSY2n0UN4OxIM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AExBB7OZrFkVzH19HHu764Yl.jpg?f=fotoalbum_large

• Brotuck
Knamix schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:28:
Sinds afgelopen weekend een Xiaomi 15 12/512GB in bezit.

Had hiervoor een Xiaomi 15T Pro om uit te proberen, maar ik kon niet wennen aan de grootte (de normale 15 voelt steviger en fijner in de hand).

Accu is wel even wennen, dus ik hoop dat dat nog beter wordt (zit nu op rond de 5-6 uur schermtijd)

Wat ik me wel afvraag is of de Mi Community app goed werkt.

Zowel de 15T Pro en de 15 laat niks in de app zien.. Alsof niemand de app gebruikt.

Weet iemand wat het kan zijn?

[Afbeelding]
Heb je wel Global als regio gekozen ?

Just here for the fun

• Knamix
Brotuck schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:25:
[...]

Heb je wel Global als regio gekozen ?
Dat was het probleem! Dankjewel :)

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:36

Christiano007

Ich bin der champion

Heb zelf nog in de winkel gekeken naar de xiaomi 15, maar zag direct heel veel reclame op de telefoon. Ook bij thema’s kiezen direct dingen moeten activeren e.d .

Is dat omdat ze in de winkel liggen of is dat wel het ‘probleem’ bij dit merk? Twijfel namelijk tussen de 15, oneplus 15 en OPPO x9

Ter land, ter zee en in de kroeg

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

oCe

aka Dookie.

Christiano007 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:56:
Heb zelf nog in de winkel gekeken naar de xiaomi 15, maar zag direct heel veel reclame op de telefoon. Ook bij thema’s kiezen direct dingen moeten activeren e.d .

Is dat omdat ze in de winkel liggen of is dat wel het ‘probleem’ bij dit merk? Twijfel namelijk tussen de 15, oneplus 15 en OPPO x9
Ik heb een in Nederland gekochte 15 (en daarvoor 14 en 12T Pro), nooit reclame op de toestellen gezien in de systeemsoftware of menu's. Bij de initiële setup kan je wel wat instellen en "nee" kiezen voor reclame, misschien hebben ze dat in de winkel niet gedaan.

Ik kan het toestel van harte aanraden. Soepel/snel, uitstekende accuduur, prima camera. Eigenlijk alles wat mijn 14 ook deed, maar dan met een beduidend betere accuduur: heel blij met deze upgrade. Updates laten soms wat langer op zich wachten dan bij b.v. Samsung of een Pixel, maar daar krijg je andere dingen voor terug: o.a. supersnel laden, top-notch hardware.

-I am Jack's wasted life.

• Brotuck
Inmiddels is de HyperOS3 update gereleased voor de 15T modellen !

Volledige ROM voor de 15T Pro:
https://hyperosupdates.co...version/OS3.0.4.0.WOSEUXM

[ Voor 43% gewijzigd door Brotuck op 29-10-2025 11:01 ]

Just here for the fun

• Knamix
Brotuck schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:54:
Inmiddels is de HyperOS3 update gereleased voor de 15T modellen !

Volledige ROM voor de 15T Pro:
https://hyperosupdates.co...version/OS3.0.4.0.WOSEUXM
Hoop dat de normale 15 serie snel volgt :)

• Brotuck
Knamix schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:54:
[...]

Hoop dat de normale 15 serie snel volgt :)
Deze bedoel je ?
Is net gereleased..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MT61U5klyNvcFqNsOIj2K7EpuFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igfyPFtRh725e7u6jXNtQiWK.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• Knamix
Brotuck schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:23:
[...]

Deze bedoel je ?
Is net gereleased..

[Afbeelding]
Apart..

Als ik ga kijken dan is er nog geen update beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3L8Ovr-HdGmWn3ailF49-JAalY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86bV3Isbkco8c4O1XHTr8Ny4.jpg?f=fotoalbum_large

Op welk land staat je toestel?

• Brotuck
Knamix schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:33:
[...]

Apart..

Als ik ga kijken dan is er nog geen update beschikbaar.

[Afbeelding]

Op welk land staat je toestel?
Ik heb geen 15. Ik heb een 15 Ultra. Deze screenshot komt uit de telegram groep van xiaomi.

Het is een Pilot release, dus niet een officiële release voor iedereen. Je moet wel in de beta groep zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 29-10-2025 13:50 ]

Just here for the fun

• The-Source
Brotuck schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:49:
[...]

Ik heb geen 15. Ik heb een 15 Ultra. Deze screenshot komt uit de telegram groep van xiaomi.

Het is een Pilot release, dus niet een officiële release voor iedereen. Je moet wel in de beta groep zitten.
Ik zie ook nog een download link voor global 15 ultra hyperOS3 staan (behalve de china versie).
Nu is de site die ik check miuirom.org wellicht ook niet 100% actueel maar zou ook vast niet veel tussen zitten.

• Brotuck
The-Source schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:58:
[...]

Ik zie ook nog een download link voor global 15 ultra hyperOS3 staan (behalve de china versie).
Nu is de site die ik check miuirom.org wellicht ook niet 100% actueel maar zou ook vast niet veel tussen zitten.
De meest actuele lijst staat op telegram:
https://t.me/MIUIUpdatesTracker
of deze:
https://t.me/miui_download

Daar staan ook de internal global releases tussen, maar die kun je niet downloaden.

Just here for the fun

• alex3305
Gisteren heb ik de September update 207 binnengehad op mijn 15 Ultra. Ik had eigenlijk niets bijzonders verwacht. Maar mijn batterijduur is echt fors verbeterd.

Gisteravond had ik 55% over, terwijl ik normaal 35% over heb. Ik ben blijkbaar niet de enige. Want ook op Reddit las ik dezelfde ervaringen. De telefoon lijkt ook veel minder warm te worden.

Vandaag heb ik nog meer dan 90% na 4u en 1u SoT...

• Knamix
alex3305 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:17:
Gisteren heb ik de September update 207 binnengehad op mijn 15 Ultra. Ik had eigenlijk niets bijzonders verwacht. Maar mijn batterijduur is echt fors verbeterd.

Gisteravond had ik 55% over, terwijl ik normaal 35% over heb. Ik ben blijkbaar niet de enige. Want ook op Reddit las ik dezelfde ervaringen. De telefoon lijkt ook veel minder warm te worden.

Vandaag heb ik nog meer dan 90% na 4u en 1u SoT...
Je zit nog steeds op Android 15?

• Brotuck
De Ultra heeft nog Android 15 met HyperOS 2.1
De gewone 15 heeft al Android 16 met HyperOS 2.1 en in beta HyperOS3

Overigens heb ik net op mijn Poco F7 Ultra al wel HyperOS 3 binnen gekregen

Just here for the fun

• alex3305
Knamix schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:37:
Je zit nog steeds op Android 15?
Ja.
Brotuck schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:21:
De Ultra heeft nog Android 15 met HyperOS 2.1
De gewone 15 heeft al Android 16 met HyperOS 2.1 en in beta HyperOS3

Overigens heb ik net op mijn Poco F7 Ultra al wel HyperOS 3 binnen gekregen
HyperOS 2.2, toch?
quote: Xiaomi
Device - Xiaomi 15 ultra
  • HyperOS- OS2.0.205.0.VOAMIXM [Partial Release]
  • HyperOS- OS2.0.204.0.VOAINXM [Partial Release]
  • HyperOS- OS2.0.206.0.VOAIDXM [Partial Release]
  • HyperOS- OS2.0.207.0.VOAEUXM [Mi Pilot Release]
  • HyperOS- OS2.0.205.0.VOARUXM [Mi Pilot Release]
  • HyperOS- OS2.0.205.0.VOATWXM [Partial Release]
Device - Xiaomi 15
  • HyperOS- OS2.0.225.0.WOCMIXM [Mi Pilot Release]
  • HyperOS- OS2.0.202.0.VOCINXM [Partial Release]
  • HyperOS- OS2.0.201.0.VOCIDXM [Partial Release]
  • HyperOS- OS2.0.225.0.WOCEUXM [Mi Pilot Release]
  • HyperOS- OS2.0.202.0.VOCRUXM [Partial Release]
  • HyperOS- OS2.0.201.0.VOCTWXM [Partial Release]
Niet dat er nu bijster veel verschil zit in HyperOS 2.1 en 2.2, maar goed. De aanpasbare statusbalk is leuk.

Momenteel heb ik nog, net zoals gisteren, zo'n 78% batterij over. De dagen daarvoor lag mijn gemiddelde accupercentage rond 17:30u rond de 60-65%.

• Brotuck
Ja was een Typo HyperOS 2. Hier alvast de changelist van HyperOS 3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-5c2uCZMJAGsFtVZHFBNAetMeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCS5xiXQyB7jqxxSHcvPW7Wz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihuUbSLvHNf1cNAfyxCmWPUlQOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrdCMyGY5zqFLJQJzMZvjn9G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZhXjYItlK0fDqXh6r9Sv2dzS0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3XAfeFRbcZZKzOrN7sGx8yw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FFJlhlAEnRlKSyY1ZiLzt6Rcwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVJrzvKqK0fEs2IrXGd5YRS8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRjyeM_HUrMxAqVza10iLFhUU-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxBzv20kVxsCTeTYY6whVAJc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjCmTNXE8l6Mqi621gMIIgme53U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPwYSyoCbbOOhw4DCyQy5K78.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 31-10-2025 17:35 ]

Just here for the fun

• alex3305
Inmiddels zou volgens verschillende Telegram kanalen de Mi Pilot update versie 3.0.3.0 ook uitgerold worden voor de Xiaomi 15 Ultra.

• Brotuck
alex3305 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:51:
Inmiddels zou volgens verschillende Telegram kanalen de Mi Pilot update versie 3.0.3.0 ook uitgerold worden voor de Xiaomi 15 Ultra.
Klopt echter is de firmware nog niet te downloaden. Soms kost dit even tijd, vaak tm maandag

Just here for the fun

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 09:23
Las net dat het wijzigen van de regio naar Bulgarije de OS3 update triggered. En inderdaad. Bij mijn Xiaomi 15 momenteel aan het binnenhalen.

• The-Source
Yargo schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:59:
Las net dat het wijzigen van de regio naar Bulgarije de OS3 update triggered. En inderdaad. Bij mijn Xiaomi 15 momenteel aan het binnenhalen.
Maar dit is een soort van bèta toch?

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
Ik krijg net de HyperOS3 update aangeboden op min 15T Pro, zonder dat ik iets aan hoefde te passen. 7,3GB update.

Zo te zien is het geen beta, maar gewoon een normale release

What a fine day for Science! | Specs

• The-Source
@Harmsen dit deel conversatie ging over de 15 ultra en die lijkt echt langer dan ik zelf zou willen te duren qua release ;)

• oCe

oCe

aka Dookie.

Yargo schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:59:
Helaas hier geen update, naast Bulgarije verschillende regio's getest. Toch geleidelijke roll-out I guess.

• codegro
Hier ook de HyperOS 3 aan het binnenhalen voor de X15

Via regio Bulgarije.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Mxdcbiqw5F5idRQtZgtU_leyTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTxXkugN5Qu527VlQrU2ufH9.jpg?f=fotoalbum_large

• Brotuck
De OTA update voor de Ultra is er gewoon nog niet, ook niet los te downloaden. Ik hoop vandaag dat hij komt.

Just here for the fun

• Knamix
codegro schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:40:
Hier ook de HyperOS 3 aan het binnenhalen voor de X15

Via regio Bulgarije.

[Afbeelding]
Heb deze ook nog niet op de X15 (ook regio Bulgarije gekozen, maar ik blijf op versie .222

• Yargo
The-Source schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:10:
[...]

Maar dit is een soort van bèta toch?
Nee hoor, zit niet in het beta programma. Versie 3.0.4.0.

• Brotuck
En daar is de ultra update

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2_36ugVsuInXGi28JMP0ahqnss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52ScpHMmYVdZvrNU0PTGHSPW.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• alex3305
Hier ook. De Update app zei eerst dat het (alweer) om 2.0.207.0 ging, maar na het sluiten en openen van de app was het idd 3.

En geïnstalleerd. De Update is inclusief Android 16 en ziet er vooralsnog goed uit.

Goed nieuws. Als je nu naast / onder het toetsenbord drukt sluit niet meteen heel het toetsenbord af. Was voor mij een reden om de Gesture Bar uit te zetten. Maar die kan dus weer aan.

[ Voor 22% gewijzigd door alex3305 op 03-11-2025 13:14 ]

• The-Source
Wel "grappig" dat in de eerder genoemde telegram kanalen het nog niet voorbij komt. Op https://c.mi.com/global/miuidownload/detail/device/1903175 alle niet China links ook nog steeds naar 2.x verwijzen.
@Brotuck zeker dat het hier om Ultra versie gaat? Ik zie die W in de versie eigenlijk alleen maar soms bij de 15 (zonder ultra) voorbij komen. Ik zie overigens wel op xiaomitime dat de 15 ultra wel als (OS3.0.3.0.WOAEUXM) benoemt is, maar vreemd dat de officiële site achter loopt tov OTA

[ Voor 17% gewijzigd door The-Source op 03-11-2025 13:40 ]

• Brotuck
The-Source schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:29:
Wel "grappig" dat in de eerder genoemde telegram kanalen het nog niet voorbij komt. Op https://c.mi.com/global/miuidownload/detail/device/1903175 alle niet China links ook nog steeds naar 2.x verwijzen.
@Brotuck zeker dat het hier om Ultra versie gaat? Ik zie die W in de versie eigenlijk alleen maar soms bij de 15 (zonder ultra) voorbij komen. Ik zie overigens wel op xiaomitime dat de 15 ultra wel als (OS3.0.3.0.WOAEUXM) benoemt is, maar vreemd dat de officiële site achter loopt tov OTA
Ik denk dat de links snel bijgewerkt gaan worden vandaag. Volgens mij is het een partial release en die komt nog niet op de officiële site. Die loopt achter een beetje

Just here for the fun

• alex3305
@The-Source 100% zeker.

Xiaomi 15 Ultra (Nederland) met HyperOS 3.0.3.0 op basis van Android 16.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPJZgGLJ9nUWD1UKEEetnBNyoko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIlqQHN6vsCp0Zhq7ueqc1IN.jpg?f=fotoalbum_large

Inclusief Dynamic Hyper Island:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjVPlk7Bif59IO_WJSTthJWz54I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4Oj6GwFWb9a9HyDuK0U0tba.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96f_qdzkio8rCiIawq_OH-GMD4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dd9BdZf78e41dIyWlKPI5UNF.jpg?f=fotoalbum_large

En ook een vernieuwd Personalisatiescherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-t-1Y3qy69rbsSkGG8gff3qck94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRSaKBvnpkzlxnfFfb2wN2YB.jpg?f=fotoalbum_large

• Brotuck
Voor wat betreft de officiële Xiaomi telegram groep, met deze link kom je in de Global community van de 15
https://t.me/+Sg3RZ9rmtadlZjU1

Just here for the fun

• Yargo
Opmerkelijk dat er zoveel verschil zit in de grootte van de update naar OS3. Bij mij was dat amper 1,4GB (Xiaomi 15). Maar zie anderen waarbij de update veel groter is, tot zelf 9GB.

• The-Source
Op https://miuirom.org/phones/xiaomi-15-ultra is de link naar EU rom beschikbaar

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:23
Kreeg een update op de 14t pro. Dacht even dat ze vroeg waren maar was oktober update. Wel gelijk groot bestand

• alex3305
Yargo schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:04:
Opmerkelijk dat er zoveel verschil zit in de grootte van de update naar OS3. Bij mij was dat amper 1,4GB (Xiaomi 15). Maar zie anderen waarbij de update veel groter is, tot zelf 9GB.
Maar dat is toch best verklaarbaar? De update voor de Xiaomi 15 Ultra is van Android 15 naar Android 16. Gewoon een nieuw OS. Volgens GSMArena was de update van Android 15 naar 16 op de 'gewone' Xiaomi 15 ook over de 8GB:
The stable HyperOS 3 for the global Xiaomi 15 comes with version 3.0.4.0.WOCEUXM and weighs a whopping 8.2GB. However, the download size could differ for beta and non-beta users.
Ik vind het niet zo erg overigens. De update duurde hier vanmiddag een kwartiertje.

• alex3305
De AI gegenereerde wallpapers zijn wel leuk zeg. Ik had het even geprobeerd met een foto van mijn vrouw voor op mijn lock screen en dat zag er eng goed uit. Helaas werkt dan het foto AOD niet meer, dus maar teruggegaan naar een standaard foto.

Ik vind de nieuwe interface voor het aanpassen van het lock scherm wel irritant. Eerder kon je een detailweergave openen en dan bijvoorbeeld de foto op de juist plek pannen, maar dat moet nu een stuk kleiner.

Hyper Island werkt vrij aardig. Ik weet nog niet of ik het heel prettig vind dat het eiland in beeld staat als mijn Shield iets aan het afspelen is. Vooral met de animatie. Tegelijkertijd wel handig om snel te pauzeren. De zaklamp is ook leuk en prettig. Wel jammer dat er niet, zoals bij de iPhone, direct van helderheid gewisseld kan worden. Het uitzettend is dan ook een gewone knop met tekst.

Batterijduur kan ik nog weinig over zeggen. Lijkt iets minder dan de 2.0.207 release. Maar goed, net na de update is daar weinig zinnigs over te zeggen.

• Eleni
Kreeg vannacht HyperOs 3 binnen op de 15 ultra.!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-11 14:28
Ik heb twee vragen:

- Wie gebruikt hier ook de Outlook app voor e-mail i.c.m. 15 Ultra? Ik merk namelijk dat het vaak bij mails niet lukt om normaal te scrollen in de mail. Dat gaat heel haperig en vaak schiet het beeld opeens tot onderaan de mail door. Is dit herkenbaar voor iemand? Of iemand suggesties voor een oplossing? De app opnieuw installeren heeft iig nog niet het gewenste effect gehad.
- Ik ben geen groot fan van het nieuwe HyperIsland (vind het geen meerwaarde en zou het liever niet in beeld hebben), maar ik zie nergens in de instellingen een optie om dit aan te passen of uit te zetten. Jullie wel?

• alex3305
@Anomynous123 De GMail app reageert ook heel stotterig, maar dat komt omdat deze gelimiteerd wordt op 60Hz. Of zelfs minder :S. Als ik die app in Instellingen > Scherm & Helderheid & Ververssnelheid > Aangepast > Apps met een hoge ververssnelheid en dan expliciet toevoeg is het een stuk beter. Misschien zou je dit ook kunnen proberen met de Outlook app?

Ik heb ook nog geen Hyper Island instellingen of toggle gevonden. Wel werkt het naar links swipen om deze weg te halen.

• alex3305
Android 16 brengt overigens ook nog een andere, hele grote, verandering met zich mee die ik niet vaak genoeg genoemd zie. De Vulkan API wordt nu standaard gebruikt in Android 16. Dit is de opvolger van OpenGL (ES) en moet met name op nieuwe chips, zoals de Snapdragon 8 Elite, een grote efficiëntieslag opleveren.

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-11 14:28
alex3305 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:52:
@Anomynous123 De GMail app reageert ook heel stotterig, maar dat komt omdat deze gelimiteerd wordt op 60Hz. Of zelfs minder :S. Als ik die app in Instellingen > Scherm & Helderheid & Ververssnelheid > Aangepast > Apps met een hoge ververssnelheid en dan expliciet toevoeg is het een stuk beter. Misschien zou je dit ook kunnen proberen met de Outlook app?

Ik heb ook nog geen Hyper Island instellingen of toggle gevonden. Wel werkt het naar links swipen om deze weg te halen.
Dank, dat naar links swipen had ik nog niet ontdekt. Wel jammer dat je dat telkens opnieuw moet doen als je bv Spotify weer opnieuw start.

Wat betreft Outlook: helaas heeft dat het probleem niet verholpen. Het lijkt ook echt een bug te zijn, zeker omdat hij soms dus gelijk doorschiet naar de onderkant van een mail (ook als ze lang zijn, het is dus niet zo dat je dan opeens heel snel scrollt oid, hij schiet gewoon echt naar de onderkant).

• Knamix
Hier nog steeds niks binnen op de X15...

Het helpt niet echt dat de rest wel op HyperOS 3 zitten en ik nog niet :p

Iets met ongeduldig zijn

• codegro
Knamix schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:54:
Hier nog steeds niks binnen op de X15...

Het helpt niet echt dat de rest wel op HyperOS 3 zitten en ik nog niet :p

Iets met ongeduldig zijn
Zet je regio eens op Bulgarije en wipe cache van de beveiliging app. Dan zou je HOS 3 moeten krijgen.

• oCe

oCe

aka Dookie.

codegro schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:28:
[...]

Zet je regio eens op Bulgarije en wipe cache van de beveiliging app. Dan zou je HOS 3 moeten krijgen.
Helaas pindakaas... (ook ongeduldig hier)

• alex3305
Batterijduur met HyperOS 3 op de Xiaomi 15 Ultra lijkt net zo goed te zijn als met de 207 update. Gisteren had ik na een hele dag met 3u SoT nog bijna 50% over toen ik naar bed ging. Vandaag met 1.5u SoT nog 65% na een hele dag van de lader :).

• Brotuck
Op Xiaomi.eu staat inmiddels ook de HyperOS3 builds voor een aantal devices.
Deze firmware is gebaseerd op de chinese firmware maar alles is modified for europees gebruik.
Ik durf het nog niet aan, want dan moet ik de telefoon weer opnieuw instellen.

Just here for the fun

• codegro
Brotuck schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:52:
Op Xiaomi.eu staat inmiddels ook de HyperOS3 builds voor een aantal devices.
Deze firmware is gebaseerd op de chinese firmware maar alles is modified for europees gebruik.
Ik durf het nog niet aan, want dan moet ik de telefoon weer opnieuw instellen.
Je kan gewoon naar HOS3 updaten met behoud van instellingen.

• The Wizard
  • Laatst online: 20-11 22:00

The Wizard

Moderator Mobile
Eleni schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:40:
Kreeg vannacht HyperOs 3 binnen op de 15 ultra.!
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zit nog op 2.0.205.0VQAEUXM, diverse regio's geprobeerd en cache clearen maar niks...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• alex3305
The Wizard schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:33:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zit nog op 2.0.205.0VQAEUXM, diverse regio's geprobeerd en cache clearen maar niks...
Ik draai al een paar dagen 3.0.3.0 op mijn 15 Ultra en daarvoor 2.0.207.0. Misschien toch een Mi Pilot release?

• Brotuck
De 15 Ultra is sinds maandag? op een partial release, dus niet enkel pilot gebruikers krijgen hem. Maar ook weer niet iedereen.

Just here for the fun

• Yargo
Vandaag de eerste keer voor gehad dat ik mijn Xiaomi 15 met OS3 niet meer kon ontgrendelen met de vingerafdrukscanner. Hij deed niets alsof er geen scanner in zat. Moest dus telkens ontgrendelen middels mijn code. Een reboot heeft hem weer tot leven gewekt. Ik hoop nu wel dat het een éénmalige glitch was 🫤🙃.

• Knamix
Week later, maar nog steeds geen update beschikbaar maar HyperOS 3.0 op de X15...

Is er iemand die al op HyperOS 3 zit via de officiële manier (geen pilot release)

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 19:17
Knamix schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:35:
Week later, maar nog steeds geen update beschikbaar maar HyperOS 3.0 op de X15...

Is er iemand die al op HyperOS 3 zit via de officiële manier (geen pilot release)
Jawel, een gewone X15 hier. Ik heb de regio op Bulgarije gezet en de update kwam meteen binnen. Zit nu 3.0.4

• alex3305
Ik ben en blijf echt super te spreken over de accuduur van HyperOS 3 op mijn 15 Ultra. Eerder was de 207 update ook al prima, maar dit is in 3.0.3.0 doorgezet.

Na een hele dag met zo'n 2u SoT heb ik nu nog 60% over vanaf 80%. En de afgelopen dagen ging ik met zo'n 35 - 40% accuduur naar bed, terwijl ik dan een SoT van 4u had.

Eerder kwam ik overigens regelmatig rond de 20 - 25% uit na een hele dag gebruik, maar dat was dan vanaf 100%. Een wereld van verschil dus.

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
grootma schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:51:
[...]

Jawel, een gewone X15 hier. Ik heb de regio op Bulgarije gezet en de update kwam meteen binnen. Zit nu 3.0.4
Hetzelfde geprobeerd en ook gelijk de nieuwste versie.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 12:40
Hoe verwijder je (of maak je ze onzichtbaar) de twee wifi bellen tegels?
bij hyperOS 2.xxx ging dat met een adb command maar kan dit niet meer terugvinden

• AKE71
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19-11 09:21
Hallo allen, Ik heb een vraag ( heb even gezocht maar kan het nergens terug vinden) een ringtone bij een contact wijzigen kom ik niet in de juiste map terecht. Ik zie daar alleen 4 keuzes terwijl de ringtones wel op het toestel staan. ( Xiaomi 15T pro )De eerste keer zou je een map moeten kunnen kiezen maar dat heb ik niet gehad. Wat doe ik fout of waar kan ik deze keuze weer aanzetten ? Zou geweldig zijn als hier iemand het antwoord op weet. Dank vast !

[ Voor 2% gewijzigd door AKE71 op 17-11-2025 15:39 . Reden: Type toegevoegd ]

• alex3305
Ik ben blij met mijn HyperOS 3 update, maar één ding stoort me wel. Als ik nu met PlexAmp iets op mijn Sonos afspeel en dan bijvoorbeeld een YouTube video open, pauzeert de Sonos 8)7. Ik heb het idee dat dit komt door het Hyper Island.

Dit voelt wel el-cheapo Bluetooth speaker :X.

• The-Source
Ik zie op CN hyperos 3 maar die dat Google timeline ( maps ) niet aangezet kan worden. Is dat een CN rom dingetje of wellicht ook in EU rom?

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste