Nadat ik recent wat meer klaagposts op o.a. Reddit langs zag komen over de batterijduur, kwam in de reacties veelvuldig naar voren dat het 'schoonmaken' van het toestel zou helpen. Ik bedoel dan de opruimer in de Beveilingsapp. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, dus eergisteren aan het eind van de dag een keer geprobeerd.
De batterijduur gisteren was fantastisch

. En daar zit geen puntje sarcasme bij. Vooral onbegrip. Ik heb gisteren mijn telefoon (veel) meer gebruikt, inclusief de camera en ging met 20 procentpunt meer accu naar bed...
Mijn wifi problemen zijn met het uitschakelen van MLO op het AP ook niet meer terug gekomen. Bij de volgende update ga ik (uiteraard) MLO weer uitproberen.
Daarnaast ben en blijf ik wel super tevreden over de camera's. Af en toe klaag ik zelfs dat foto's er te goed uitzien. Daarmee bedoel ik te zeggen dat het bokeh effect soms per ongeluk ontstaat, ook wanneer ik het niet nodig heb

. Vergelijkend met de camera van de 17 Pro Max merk ik wel dat de Xiaomi wat vaker de plank misslaat. Maar daar staat tegenover dat wanneer de Xiaomi goed uit de verf komt, ik de foto's ook echt veel mooier en levendiger vind. En dat heeft dan niet alleen met saturatie te maken, maar vooral met het gevoel. Wat dat betreft voelt het dan soms echt als een leuke, speelse camera ervaring. Daar hou ik van

.