Just here for the fun
Krijg jij hem dus wel maandelijks binnen voor de Ultra?Brotuck schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:13:
En vandaag gewoon netjes de maandelijkse update binnen voor de 15 Ultra.
[Afbeelding]
Hoe kan dit?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Geen idee, de ultra heeft de update altijd op tijd (eens per maand gemiddeld)Vis schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:48:
[...]
Krijg jij hem dus wel maandelijks binnen voor de Ultra?
Hoe kan dit?
Wel zit ik in de beta testers groep, dus ik krijg hem vaak wel een week ofzo eerder binnen.
Just here for the fun
Ik zit nog op november patch..Brotuck schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:34:
[...]
Geen idee, de ultra heeft de update altijd op tijd (eens per maand gemiddeld)
Wel zit ik in de beta testers groep, dus ik krijg hem vaak wel een week ofzo eerder binnen.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Same... Ben overigens verder heel tevreden over de 15 Ultra. Geen problemen, maar een maandelijkse update krijg ik ook zeker niet
Hier ook niet, zit ook nog op november, het update beleid is zeker een stuk slechter dan die van Samsung, daar krijg je tenminste elke maand in ieder geval een security update.Anomynous123 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:53:
[...]
Same... Ben overigens verder heel tevreden over de 15 Ultra. Geen problemen, maar een maandelijkse update krijg ik ook zeker niet
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
Ik zit nog op security update van december maar die update is in januari binnen gekomen.
Ik vind het totaal niet erg om niet als eerste feature updates te ontvangen. Zie te vaak berichten voorbij komen dat er iets bricked en of dat nu windows update is of een andere telefoon merk... het gebeurd overal wel een keertje en dan heb ik liever dat het niet bij mij gebeurd omdat ik nou net de 1e was met een update.
Ik vind het totaal niet erg om niet als eerste feature updates te ontvangen. Zie te vaak berichten voorbij komen dat er iets bricked en of dat nu windows update is of een andere telefoon merk... het gebeurd overal wel een keertje en dan heb ik liever dat het niet bij mij gebeurd omdat ik nou net de 1e was met een update.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Het is eigenlijk wel te adviseren om in het beta programma te deelnemen. In feite is het eigenlijk een pilot die al klaar is.
Just here for the fun
Toen ik mijn regio net naar Spanje wisselde kreeg ik de 3.0.8.0 update ook aangeboden. Nu even installeren...
Mijn batterij en/of wifi problemen blijven overigens. Gisteren was het prima en ging ik met ~45% accu naar bed toe. Terwijl ik nu nog maar 48% accu heb met zowat hetzelfde gebruik
.
In Unifi heb ik wel U-APSD uitgeschakeld om te kijken of dat mijn wifi problemen oploste en dat leek wel zo te zijn. Maar ik begin bijna te denken dat het weer zelfs invloed heeft
. Irritant, omdat ik de hardware nog steeds wel enorm prettig vind.
Mijn batterij en/of wifi problemen blijven overigens. Gisteren was het prima en ging ik met ~45% accu naar bed toe. Terwijl ik nu nog maar 48% accu heb met zowat hetzelfde gebruik
In Unifi heb ik wel U-APSD uitgeschakeld om te kijken of dat mijn wifi problemen oploste en dat leek wel zo te zijn. Maar ik begin bijna te denken dat het weer zelfs invloed heeft
Heb je na dit aan te passen nog problemen gehad? Ik heb het alvast aangepast, maar heb sinds de update naar HyperOS 3 en Android 16 regelmatig netwerkproblemen.alex3305 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 20:48:
Ik heb eigenlijk sinds het begin af en toe wat gare wifi problemen met mijn 15 Ultra. Ik heb hier een Ubiquiti UniFi Dream Router 7 en Ubiquiti UniFi U7 Pro respectievelijk staan en hangen. Een beetje overkill voor mijn woonsituatie, maar tegelijkertijd ook zowat overal 5GHz en 6GHz bereik.
De problemen zijn er vooral na een korte periode van inactiviteit. Regelmatig in combinatie met het wisselen van AP (roamen). Dan heb ik na het unlocken van de telefoon heel kort geen internet. Totdat het plots weer werkt of ik de wifi toggle. Het is vooral irritant bij het bedienen van bijvoorbeeld Sonos, aangezien bijvoorbeeld Plexamp de verbinding dan even kwijt is.
Ik had een apart SSID aangemaakt om mee te testen en vervolgens al van alles geprobeerd in wisselende periodes. Waaronder het alleen gebruiken van 5GHz en 6GHz en de instellingen van MLO, BSS Transition frames, UAPSD, Fast Roaming, minimum data rates en het uitschakelen van IPv6. Maar met weinig resultaat.
Gisteren kwam ik toevallig een Reddit post tegen met vergelijkbare problemen, maar met de Xiaomi 15. In een van de reacties suggereerde iemand om Wifi optimalisatie uit te zetten in Game Booster. Dit kun je vinden onder Beveiliging > Game Turbo > Instellingen > Prestaties > Prestatiemodus. Als alternatief kun je ook Game Turbo uitzetten, wat ik heb gedaan. Ik weet niet welke instellingen dit precies raakt, maar de afgelopen twee dagen heb ik geen wifi problemen meer gehad.
Meldingen komen veel later en Microsoft Authenticator meldingen goedkeuren lukt plots niet meer als ik op de wi-fi zit thuis.De oplossing is dan meestal om even de verbinding met de wi-fi te verbreken. Na opnieuw verbinden werkt het ook weer de rest van de dag.
Ook op verplaatsing heb ik sinds de update regelmatig alleen nog verbinding via edge. Na even de vliegtuigstand in te schakelen heb ik vaak wel weer 5G.
Iemand andere suggesties?
Ik merk wel dat de Dual Band Wifi Snelheidsboost bij mij continu weer aangaat nadat ik weer op het thuisnetwerk aanmeld. Voornamelijk heb ik daarvoor op Android auto een rit gehad. Soms krijg ik dan ook de melding fout wifi wachtwoord, zet ik de snelheidsboost uit dan is dit weg.Canifchaos schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:21:
[...]
Heb je na dit aan te passen nog problemen gehad? Ik heb het alvast aangepast, maar heb sinds de update naar HyperOS 3 en Android 16 regelmatig netwerkproblemen.
Meldingen komen veel later en Microsoft Authenticator meldingen goedkeuren lukt plots niet meer als ik op de wi-fi zit thuis.De oplossing is dan meestal om even de verbinding met de wi-fi te verbreken. Na opnieuw verbinden werkt het ook weer de rest van de dag.
Ook op verplaatsing heb ik sinds de update regelmatig alleen nog verbinding via edge. Na even de vliegtuigstand in te schakelen heb ik vaak wel weer 5G.
Iemand andere suggesties?
Niets (meer) te klagen over de Android auto verbinding, op mijn beide toestellen (Poco F8 Ultra en 15 Ultra) werkt dit draadloos zonder een centje pijn. Zeer snelle verbinding en daarna uren lang stabiel. Ik heb een Ford Mach-e met een Sync4a multimediasysteem.
Thuis heb ik ook een Unifi netwerk met in totaal 4 access points. Deze zenden 3 SSID netwerken uit. Dit is voornamelijk gedaan om een scheiding aan te brengen in zakelijk, iot en prive wifi verkeer. Ik heb geen firewall van ubiquity overigens omdat ik een andere firewall heb draaien.
Mijn beide toestellen hebben de Microsoft authenticator en reageren eigenlijk altijd tegelijk als er weer een verzoek binnen komt.
Fast roaming heb ik uitgezet in de algemene instellingen.
Wifi is eigenlijk in het gehele huis geen enkel probleem, zelfs de Ziggo multimediabox zit hierop aangesloten en het TV signaal werkt probleemloos.
Just here for the fun
@Canifchaos Helaas wel. Het was weer een paar dagen goed voordat het weer beroerd was. Ook stond dual band wifi boost ineens weer aan.
Overigens heb ik MLO aanstaan en IPv6 en ook dat blijkt niet altijd gunstig te zijn.
Overigens heb ik MLO aanstaan en IPv6 en ook dat blijkt niet altijd gunstig te zijn.
offtopic:
@Brotuck je kunt in Unifi ook PPSK instellen als je geen WPA3 gebruikt, dan heb je wellicht minder SSIDs nodig.
Dan kun je namelijk devices toewijzen aan een VLAN op basis van het wifi wachtwoord.
@Brotuck je kunt in Unifi ook PPSK instellen als je geen WPA3 gebruikt, dan heb je wellicht minder SSIDs nodig.
Dan kun je namelijk devices toewijzen aan een VLAN op basis van het wifi wachtwoord.
WPA3 heb ik aanstaan voor zakelijke wifi daar wil ik eigenlijk afblijven.alex3305 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:00:
@Canifchaos Helaas wel. Het was weer een paar dagen goed voordat het weer beroerd was. Ook stond dual band wifi boost ineens weer aan.
Overigens heb ik MLO aanstaan en IPv6 en ook dat blijkt niet altijd gunstig te zijn.offtopic:
Maar de andere twee zou ik kunnen samenvoegen eventueel. Maar voor de IOT heb ik client isolation actief. Die gaan allemaal via een cloud oplossing en google assistant koppeling, dus die hebben niks te zoeken op mijn LAN verder.
En WPA2/2,4 Ghz is helaas voor het grootste deel het maximum.
Just here for the fun
Inmiddels alweer een paar dagen zonder MLO aan het testen. De accuduur ziet er redelijk uit en de verbindingsproblemen zijn ook weg. Eerder had ik nog wel wat problemen met het wisselen tussen verschillende frequenties. Maar zonder 2.4GHz is dat ook prima. U-APSD staat wederom aan.
Ik had ook nog wat andere issues, maar dat leek te komen door de HaGeZi's Xiaomi Tracker Blocklist vanuit AdGuard Home. Met die blocklist werkte bijv. Street View en YouTube niet of nauwelijks. Wel gek, aangezien ik deze lijst al maanden / jaren in AdGuard Home heb zitten.
Ik had ook nog wat andere issues, maar dat leek te komen door de HaGeZi's Xiaomi Tracker Blocklist vanuit AdGuard Home. Met die blocklist werkte bijv. Street View en YouTube niet of nauwelijks. Wel gek, aangezien ik deze lijst al maanden / jaren in AdGuard Home heb zitten.
Nog Wi-Fi 5 hier dus MLO zou het probleem niet mogen zijn.alex3305 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:50:
Inmiddels alweer een paar dagen zonder MLO aan het testen. De accuduur ziet er redelijk uit en de verbindingsproblemen zijn ook weg. Eerder had ik nog wel wat problemen met het wisselen tussen verschillende frequenties. Maar zonder 2.4GHz is dat ook prima. U-APSD staat wederom aan.
Best wel een vervelend probleem want een paar keer flight mode uit en aan zetten of zelfs manueel een mobiel netwerk kiezen is niet iets wat ik regelmatig wil doen...
Ik heb al geprobeerd Wi_fi,, mobiele netwerken en bluetooth te resetten maar dat hielp helaas ook niet.
Heb je Fast Roaming ook uitstaan? Ik probeer vooral aspecten uit te sluiten. Ik vind het alleen nogal lastig dat de wifi problemen soms enkele dagen of weken weg zijn om daarna weer dagelijks terug te komen.Canifchaos schreef op maandag 2 februari 2026 @ 23:23:
Nog Wi-Fi 5 hier dus MLO zou het probleem niet mogen zijn.
Idem hier. Dat zorgde er alleen voor dat ik alles weer opnieuw moest instellenIk heb al geprobeerd Wi_fi,, mobiele netwerken en bluetooth te resetten maar dat hielp helaas ook niet.
Ik heb ook al een Feedback aangemaakt. Misschien dat ze er iets mee kunnen doen.
Voorlopig hier een standaard router van de internetprovider (Telenet) zonder extra access points, dus fast roaming is niet van toepassing.alex3305 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:38:
Heb je Fast Roaming ook uitstaan? Ik probeer vooral aspecten uit te sluiten. Ik vind het alleen nogal lastig dat de wifi problemen soms enkele dagen of weken weg zijn om daarna weer dagelijks terug te komen.
Ik heb ook een feedback aangemaakt, hopen dat dit met de volgende update verholpen is.alex3305 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:38:
Ik heb ook al een Feedback aangemaakt. Misschien dat ze er iets mee kunnen doen.
Nadat ik recent wat meer klaagposts op o.a. Reddit langs zag komen over de batterijduur, kwam in de reacties veelvuldig naar voren dat het 'schoonmaken' van het toestel zou helpen. Ik bedoel dan de opruimer in de Beveilingsapp. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, dus eergisteren aan het eind van de dag een keer geprobeerd.
De batterijduur gisteren was fantastisch
. En daar zit geen puntje sarcasme bij. Vooral onbegrip. Ik heb gisteren mijn telefoon (veel) meer gebruikt, inclusief de camera en ging met 20 procentpunt meer accu naar bed...
Mijn wifi problemen zijn met het uitschakelen van MLO op het AP ook niet meer terug gekomen. Bij de volgende update ga ik (uiteraard) MLO weer uitproberen.
Daarnaast ben en blijf ik wel super tevreden over de camera's. Af en toe klaag ik zelfs dat foto's er te goed uitzien. Daarmee bedoel ik te zeggen dat het bokeh effect soms per ongeluk ontstaat, ook wanneer ik het niet nodig heb
. Vergelijkend met de camera van de 17 Pro Max merk ik wel dat de Xiaomi wat vaker de plank misslaat. Maar daar staat tegenover dat wanneer de Xiaomi goed uit de verf komt, ik de foto's ook echt veel mooier en levendiger vind. En dat heeft dan niet alleen met saturatie te maken, maar vooral met het gevoel. Wat dat betreft voelt het dan soms echt als een leuke, speelse camera ervaring. Daar hou ik van
.
De batterijduur gisteren was fantastisch
Mijn wifi problemen zijn met het uitschakelen van MLO op het AP ook niet meer terug gekomen. Bij de volgende update ga ik (uiteraard) MLO weer uitproberen.
Daarnaast ben en blijf ik wel super tevreden over de camera's. Af en toe klaag ik zelfs dat foto's er te goed uitzien. Daarmee bedoel ik te zeggen dat het bokeh effect soms per ongeluk ontstaat, ook wanneer ik het niet nodig heb
Inmiddels een weekje verder en de batterijduur lijkt ongeveer hetzelfde te zijn gebleven, dus redelijk tot prima. Gemiddeld gezien ga ik met 35% - 45% accu over naar bed. Bij problemen was dat 25% - 35% en bij de hele goede updates (zie mijn eerdere posts) 45% - 55%. Mijn gebruik op de dag blijft redelijk hetzelfde. Binnenkort stap ik over naar een andere provider met eSim, Even kijken of dat nog
Een ander issue wat ik blijf houden is dat soms YouTube of Streetview niet werkt. Een beetje een gek probleem, wat opgelost is na een reboot of wifi toggle. Eerder kwam ik o.a. dit comment tegen op Reddit:
Het lijkt er dus op dat o.a. YouTube en Streetview in Maps de voorkeur hebben voor een IPv6 route, maar dat deze er niet is waardoor de functie na het verlopen van de Router Advertisement niet meer werkt. Bij een wifi toggle worden de RA's opnieuw aangemaakt en werkt het weer. Op een mobiele verbinding van Vodafone werkt het ook omdat daar alleen IPv4 beschikbaar is.
Als workaround heb ik op dit VLAN nu DHCPv6 aangezet en SLAAC uitgezet. Aangezien Android geen DHCPv6 ondersteund wordt er dan geen IPv6 verbinding tot stand gebracht. Niet mooi, maar wel functioneel.
Een ander issue wat ik blijf houden is dat soms YouTube of Streetview niet werkt. Een beetje een gek probleem, wat opgelost is na een reboot of wifi toggle. Eerder kwam ik o.a. dit comment tegen op Reddit:
En iets recenter in dezelfde post linkt iemand naar de een IPv6 issue in de AOSP bugtracker wat dit probleem lijkt te bevestigen en te beschrijven.As far as I can tell it has to do with IPv6: The phone briefly gets IPv6 addresses and routes but then suddenly erases them all. This happens intermittently and apps try unsuccessfully to use IPv6, with some then automatically falling back to IPv4 and others getting stuck with no internet access.
Het lijkt er dus op dat o.a. YouTube en Streetview in Maps de voorkeur hebben voor een IPv6 route, maar dat deze er niet is waardoor de functie na het verlopen van de Router Advertisement niet meer werkt. Bij een wifi toggle worden de RA's opnieuw aangemaakt en werkt het weer. Op een mobiele verbinding van Vodafone werkt het ook omdat daar alleen IPv4 beschikbaar is.
Als workaround heb ik op dit VLAN nu DHCPv6 aangezet en SLAAC uitgezet. Aangezien Android geen DHCPv6 ondersteund wordt er dan geen IPv6 verbinding tot stand gebracht. Niet mooi, maar wel functioneel.
Goedemiddag, xiaomi liefhebbers. Graag jullie aandacht voor het volgende. Ik overweeg een Xiaomi 15 ultra aan te schaffen. De camera schijnt zeer goed te zijn. Over de batterijduur lees ik wisselende ervaringen. Wat vinden de gebruikers er zelf van? Ik hoor het graag.
Daar gaat dit hele topic juist over, lees het eens op je gemakje door en je zal je antwoorden vinden.
Nu lijkt je bijdrage wel heel erg te roepen "ik heb geen zin om dit topic door te lezen". Dan mag je niet van de andere bezoekers verwachten dat ze je antwoorden gaan geven
Daar gaat dit hele topic juist over, lees het eens op je gemakje door en je zal je antwoorden vinden.
Nu lijkt je bijdrage wel heel erg te roepen "ik heb geen zin om dit topic door te lezen". Dan mag je niet van de andere bezoekers verwachten dat ze je antwoorden gaan geven
[ Voor 34% gewijzigd door PaT op 19-02-2026 16:27 ]
Mijn screenprotector die er vanaf de fabriek al op zat (15 ultra) begint hier en daar aan de zijkant en hoekje los te laten. Iemand tips of ervaring voor een nieuwe?
Die vraag heb ik hier ook wel eens gesteld, en ik kreeg toen het volgende antwoord: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84157542Palindrome schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:22:
Mijn screenprotector die er vanaf de fabriek al op zat (15 ultra) begint hier en daar aan de zijkant en hoekje los te laten. Iemand tips of ervaring voor een nieuwe?
Ik heb deze nog niet geprobeerd, ik vind €25 voor een velletje kunststof echt belachelijk geprijsd, en zonder protector houdt het scherm het ook heel goed uit zonder noemenswaardige krasjes.
Wel heb ik diverse Temu/Ali protectors geprobeerd, zowel glas als folie, allemaal bagger. De kunststoffen protectors waren dof of kreeg ik niet goed op het scherm. Bij de glazen protectors werkt de vingerscanner niet.
Ik heb Xiaomi via de website een bericht gestuurd waar ik de OG-folie kon kopen, maar daar kreeg ik een vaag slecht vertaald bericht op terug waar ik een nieuwe 15 kon kopen. Blijkbaar levert Xiaomi dus zelf geen nieuwe folie, of ze lezen maar half. Ook dat spoor liep dood.
Dus ook ik ben op zoek naar een alternatief voor het origineel, als je wat fatsoenlijks weet dan hoor ik het graag.
Ik heb deze:grootma schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:34:
[...]
Die vraag heb ik hier ook wel eens gesteld, en ik kreeg toen het volgende antwoord: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/84157542
Ik heb deze nog niet geprobeerd, ik vind €25 voor een velletje kunststof echt belachelijk geprijsd, en zonder protector houdt het scherm het ook heel goed uit zonder noemenswaardige krasjes.
Wel heb ik diverse Temu/Ali protectors geprobeerd, zowel glas als folie, allemaal bagger. De kunststoffen protectors waren dof of kreeg ik niet goed op het scherm. Bij de glazen protectors werkt de vingerscanner niet.
Ik heb Xiaomi via de website een bericht gestuurd waar ik de OG-folie kon kopen, maar daar kreeg ik een vaag slecht vertaald bericht op terug waar ik een nieuwe 15 kon kopen. Blijkbaar levert Xiaomi dus zelf geen nieuwe folie, of ze lezen maar half. Ook dat spoor liep dood.
Dus ook ik ben op zoek naar een alternatief voor het origineel, als je wat fatsoenlijks weet dan hoor ik het graag.
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Prima tevreden over, goed te plaatsen (als er wat bubbels zijn verdwijnen die na een paar dagen) en de vingerafdrukscanner werkt nog prefect. Alleen de plaatsingsinstructie is niet best dus even goed opletten voor je begint.
Dank! Helaas heb ik geen Ultra maar een gewone 15, en het lijkt erop dat er voor deze telefoon geen Holilo gel protector leverbaar is. De Amazon store die hem voor de Ultra aanbiedt levert hem iig niet voor de gewone 15.
Goedemorgen,
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik voor de Xiaomi 15 ultra of de Samsung Galaxy s25 ultra moet gaan. Voor mij is het belangrijkst dat ik snel, mooie foto's kan maken (zonder heel veel handelingen te moeten doen, toch mooie scherpe (portret) foto's van mijn kinderen) Dat ging op mijn vorige Xiaomi en Pixel 6 pro echt heel goed. De s25fe valt me echt tegen.
Heel rare vraag, woont er iemand toevallig in Zuid Holland (omgeving Rdam) waar ik misschien de Xiaomi eens mag bekijken?
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik voor de Xiaomi 15 ultra of de Samsung Galaxy s25 ultra moet gaan. Voor mij is het belangrijkst dat ik snel, mooie foto's kan maken (zonder heel veel handelingen te moeten doen, toch mooie scherpe (portret) foto's van mijn kinderen) Dat ging op mijn vorige Xiaomi en Pixel 6 pro echt heel goed. De s25fe valt me echt tegen.
Heel rare vraag, woont er iemand toevallig in Zuid Holland (omgeving Rdam) waar ik misschien de Xiaomi eens mag bekijken?
@michellep77 Je kijkt naar top telefoons, daar zit geen miskoop bij. Dat geldt ook voor de gewone Xiaomi 15, de Google Pixel 10, 128GB opslag Zwart, Google Pixel 10 Pro, 256GB opslag Zwart, Honor Magic7 Pro Blauw, Grijs, Zwart, Apple iPhone 16 Pro Max en eventueel OnePlus 15, 12GB ram, 256GB opslag Zwart.
Als je het topic doorleest of had doorgelezen zie je dat de Xiaomi bij slechte belichting nog weleens een misser maakt. Hoe dat bij de S25 Ultra zit durf ik niet te zeggen. Tegelijkertijd heb ik ook in het pikdonker scherpe foto's gemaakt van niet bewegende objecten. Dat is dan het voordeel van de grote, lichtgevoelige sensor.
De S25 FE is geen vergelijking, dat is een compromis, budget toestel. Hetzelfde laken en pak als de Poco F7 Ultra, ook niet slecht maar geen top toestel.
Als je het topic doorleest of had doorgelezen zie je dat de Xiaomi bij slechte belichting nog weleens een misser maakt. Hoe dat bij de S25 Ultra zit durf ik niet te zeggen. Tegelijkertijd heb ik ook in het pikdonker scherpe foto's gemaakt van niet bewegende objecten. Dat is dan het voordeel van de grote, lichtgevoelige sensor.
De S25 FE is geen vergelijking, dat is een compromis, budget toestel. Hetzelfde laken en pak als de Poco F7 Ultra, ook niet slecht maar geen top toestel.
Bedankt!
Ik heb het hele topic gescand, alle pagina's en dat over de belichting voorbij zien komen, maar sommige berichten waren al wat ouder. Dus wellicht nieuwere ervaringen.
Ik heb het hele topic gescand, alle pagina's en dat over de belichting voorbij zien komen, maar sommige berichten waren al wat ouder. Dus wellicht nieuwere ervaringen.
@michellep77 Beste is wat youtube reviews te bekijken en dan vooral kijken of zij focus leggen op de punten die jij belangrijk vind. De 1 vind nachtfoto's belangrijk maar ja is dat stedelijk of juist melkweg (wat in NL praktisch onmogelijk is door licht vervuiling) zo ook natuur.
Heb zelf de fotokit en kwam vandaag nog een tip tegen van: zet foto mode op pro en iso op waarde die goed bij de omstandigheden hoort. En gebruik de keuzewiel om je sluitersnelheid aan te passen (maar andere opties heb je natuurlijk ook)
Voor portret foto's zal je weinig met ND filters gaan werken maar ook die kan je krijgen voor de photography kit.
Ik gebruik de kit alleen op vakantie (gelijk kleine powerbank) maar wat denk dat beide toestellen wel snel goede foto's kan maken maar het is juist als je wat meer wilt dat er verschillen ontstaan.
Ik vind bijvoorbeeld de standaard Samsung schil verschrikkelijk maar er zijn ook genoeg mensen die er prima mee overweg kunnen.
Heb zelf de fotokit en kwam vandaag nog een tip tegen van: zet foto mode op pro en iso op waarde die goed bij de omstandigheden hoort. En gebruik de keuzewiel om je sluitersnelheid aan te passen (maar andere opties heb je natuurlijk ook)
Voor portret foto's zal je weinig met ND filters gaan werken maar ook die kan je krijgen voor de photography kit.
Ik gebruik de kit alleen op vakantie (gelijk kleine powerbank) maar wat denk dat beide toestellen wel snel goede foto's kan maken maar het is juist als je wat meer wilt dat er verschillen ontstaan.
Ik vind bijvoorbeeld de standaard Samsung schil verschrikkelijk maar er zijn ook genoeg mensen die er prima mee overweg kunnen.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik zou heel even wachten op de introductie van de 17 en de 17 Ultra zaterdag a.s.
Mi.com heeft altijd leuke aanbiedingen en aardige inruildeals
Mi.com heeft altijd leuke aanbiedingen en aardige inruildeals
Just here for the fun
@The-Source ik kijk me een ongeluk haha
Lastige is dat de meeste reviews zich meer richten op alle lenzen, het zoomen etc. Wat je allemaal kunt instellen.
Ik snap ook wel dat welke ik ook kies, het altijd betere foto's zal geven dan de fe die ik nu heb. Ik wil vooral 'terug naar minimaal de xiaomi mi 10 pro en pixel 6 pro'.
En waarschijnlijk zal dat met mijn opties (9 of 10 pro xl, s25 ultra of xiaomi 15 ultra) zeker wel zo zijn qua camera als ik alles zo bekijk en vergelijk.
Over de batterij lees ik ook bij alle wisselende berichten, dus ook dat is dan een beetje een gok.
Misschien dan maar kiezen op basis van de leukste accessoires haha
Lastige is dat de meeste reviews zich meer richten op alle lenzen, het zoomen etc. Wat je allemaal kunt instellen.
Ik snap ook wel dat welke ik ook kies, het altijd betere foto's zal geven dan de fe die ik nu heb. Ik wil vooral 'terug naar minimaal de xiaomi mi 10 pro en pixel 6 pro'.
En waarschijnlijk zal dat met mijn opties (9 of 10 pro xl, s25 ultra of xiaomi 15 ultra) zeker wel zo zijn qua camera als ik alles zo bekijk en vergelijk.
Over de batterij lees ik ook bij alle wisselende berichten, dus ook dat is dan een beetje een gok.
Misschien dan maar kiezen op basis van de leukste accessoires haha
:strip_exif()/f/image/pGap6D6QTToR5xsaSrR92MYT.jpg?f=fotoalbum_large)