Just here for the fun
Heb deze ook nog niet op de X15 (ook regio Bulgarije gekozen, maar ik blijf op versie .222codegro schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:40:
Hier ook de HyperOS 3 aan het binnenhalen voor de X15
Via regio Bulgarije.
[Afbeelding]
Hier ook. De Update app zei eerst dat het (alweer) om 2.0.207.0 ging, maar na het sluiten en openen van de app was het idd 3.
En geïnstalleerd. De Update is inclusief Android 16 en ziet er vooralsnog goed uit.
Goed nieuws. Als je nu naast / onder het toetsenbord drukt sluit niet meteen heel het toetsenbord af. Was voor mij een reden om de Gesture Bar uit te zetten. Maar die kan dus weer aan.
[ Voor 22% gewijzigd door alex3305 op 03-11-2025 13:14 ]
Wel "grappig" dat in de eerder genoemde telegram kanalen het nog niet voorbij komt. Op https://c.mi.com/global/miuidownload/detail/device/1903175 alle niet China links ook nog steeds naar 2.x verwijzen.
@Brotuck zeker dat het hier om Ultra versie gaat? Ik zie die W in de versie eigenlijk alleen maar soms bij de 15 (zonder ultra) voorbij komen. Ik zie overigens wel op xiaomitime dat de 15 ultra wel als (OS3.0.3.0.WOAEUXM) benoemt is, maar vreemd dat de officiële site achter loopt tov OTA
@Brotuck zeker dat het hier om Ultra versie gaat? Ik zie die W in de versie eigenlijk alleen maar soms bij de 15 (zonder ultra) voorbij komen. Ik zie overigens wel op xiaomitime dat de 15 ultra wel als (OS3.0.3.0.WOAEUXM) benoemt is, maar vreemd dat de officiële site achter loopt tov OTA
[ Voor 17% gewijzigd door The-Source op 03-11-2025 13:40 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik denk dat de links snel bijgewerkt gaan worden vandaag. Volgens mij is het een partial release en die komt nog niet op de officiële site. Die loopt achter een beetjeThe-Source schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:29:
Wel "grappig" dat in de eerder genoemde telegram kanalen het nog niet voorbij komt. Op https://c.mi.com/global/miuidownload/detail/device/1903175 alle niet China links ook nog steeds naar 2.x verwijzen.
Just here for the fun
@The-Source 100% zeker.
Xiaomi 15 Ultra (Nederland) met HyperOS 3.0.3.0 op basis van Android 16.
:strip_exif()/f/image/NIlqQHN6vsCp0Zhq7ueqc1IN.jpg?f=fotoalbum_large)
Inclusief Dynamic Hyper Island:
En ook een vernieuwd Personalisatiescherm:
Xiaomi 15 Ultra (Nederland) met HyperOS 3.0.3.0 op basis van Android 16.
:strip_exif()/f/image/NIlqQHN6vsCp0Zhq7ueqc1IN.jpg?f=fotoalbum_large)
Inclusief Dynamic Hyper Island:
![]() | ![]() |
Voor wat betreft de officiële Xiaomi telegram groep, met deze link kom je in de Global community van de 15
https://t.me/+Sg3RZ9rmtadlZjU1
https://t.me/+Sg3RZ9rmtadlZjU1
Just here for the fun
Opmerkelijk dat er zoveel verschil zit in de grootte van de update naar OS3. Bij mij was dat amper 1,4GB (Xiaomi 15). Maar zie anderen waarbij de update veel groter is, tot zelf 9GB.
Op https://miuirom.org/phones/xiaomi-15-ultra is de link naar EU rom beschikbaar
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Kreeg een update op de 14t pro. Dacht even dat ze vroeg waren maar was oktober update. Wel gelijk groot bestand
Maar dat is toch best verklaarbaar? De update voor de Xiaomi 15 Ultra is van Android 15 naar Android 16. Gewoon een nieuw OS. Volgens GSMArena was de update van Android 15 naar 16 op de 'gewone' Xiaomi 15 ook over de 8GB:Yargo schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:04:
Opmerkelijk dat er zoveel verschil zit in de grootte van de update naar OS3. Bij mij was dat amper 1,4GB (Xiaomi 15). Maar zie anderen waarbij de update veel groter is, tot zelf 9GB.
Ik vind het niet zo erg overigens. De update duurde hier vanmiddag een kwartiertje.The stable HyperOS 3 for the global Xiaomi 15 comes with version 3.0.4.0.WOCEUXM and weighs a whopping 8.2GB. However, the download size could differ for beta and non-beta users.
De AI gegenereerde wallpapers zijn wel leuk zeg. Ik had het even geprobeerd met een foto van mijn vrouw voor op mijn lock screen en dat zag er eng goed uit. Helaas werkt dan het foto AOD niet meer, dus maar teruggegaan naar een standaard foto.
Ik vind de nieuwe interface voor het aanpassen van het lock scherm wel irritant. Eerder kon je een detailweergave openen en dan bijvoorbeeld de foto op de juist plek pannen, maar dat moet nu een stuk kleiner.
Hyper Island werkt vrij aardig. Ik weet nog niet of ik het heel prettig vind dat het eiland in beeld staat als mijn Shield iets aan het afspelen is. Vooral met de animatie. Tegelijkertijd wel handig om snel te pauzeren. De zaklamp is ook leuk en prettig. Wel jammer dat er niet, zoals bij de iPhone, direct van helderheid gewisseld kan worden. Het uitzettend is dan ook een gewone knop met tekst.
Batterijduur kan ik nog weinig over zeggen. Lijkt iets minder dan de 2.0.207 release. Maar goed, net na de update is daar weinig zinnigs over te zeggen.
Ik vind de nieuwe interface voor het aanpassen van het lock scherm wel irritant. Eerder kon je een detailweergave openen en dan bijvoorbeeld de foto op de juist plek pannen, maar dat moet nu een stuk kleiner.
Hyper Island werkt vrij aardig. Ik weet nog niet of ik het heel prettig vind dat het eiland in beeld staat als mijn Shield iets aan het afspelen is. Vooral met de animatie. Tegelijkertijd wel handig om snel te pauzeren. De zaklamp is ook leuk en prettig. Wel jammer dat er niet, zoals bij de iPhone, direct van helderheid gewisseld kan worden. Het uitzettend is dan ook een gewone knop met tekst.
Batterijduur kan ik nog weinig over zeggen. Lijkt iets minder dan de 2.0.207 release. Maar goed, net na de update is daar weinig zinnigs over te zeggen.
Ik heb twee vragen:
- Wie gebruikt hier ook de Outlook app voor e-mail i.c.m. 15 Ultra? Ik merk namelijk dat het vaak bij mails niet lukt om normaal te scrollen in de mail. Dat gaat heel haperig en vaak schiet het beeld opeens tot onderaan de mail door. Is dit herkenbaar voor iemand? Of iemand suggesties voor een oplossing? De app opnieuw installeren heeft iig nog niet het gewenste effect gehad.
- Ik ben geen groot fan van het nieuwe HyperIsland (vind het geen meerwaarde en zou het liever niet in beeld hebben), maar ik zie nergens in de instellingen een optie om dit aan te passen of uit te zetten. Jullie wel?
- Wie gebruikt hier ook de Outlook app voor e-mail i.c.m. 15 Ultra? Ik merk namelijk dat het vaak bij mails niet lukt om normaal te scrollen in de mail. Dat gaat heel haperig en vaak schiet het beeld opeens tot onderaan de mail door. Is dit herkenbaar voor iemand? Of iemand suggesties voor een oplossing? De app opnieuw installeren heeft iig nog niet het gewenste effect gehad.
- Ik ben geen groot fan van het nieuwe HyperIsland (vind het geen meerwaarde en zou het liever niet in beeld hebben), maar ik zie nergens in de instellingen een optie om dit aan te passen of uit te zetten. Jullie wel?
@Anomynous123 De GMail app reageert ook heel stotterig, maar dat komt omdat deze gelimiteerd wordt op 60Hz. Of zelfs minder
. Als ik die app in Instellingen > Scherm & Helderheid & Ververssnelheid > Aangepast > Apps met een hoge ververssnelheid en dan expliciet toevoeg is het een stuk beter. Misschien zou je dit ook kunnen proberen met de Outlook app?
Ik heb ook nog geen Hyper Island instellingen of toggle gevonden. Wel werkt het naar links swipen om deze weg te halen.
Ik heb ook nog geen Hyper Island instellingen of toggle gevonden. Wel werkt het naar links swipen om deze weg te halen.
Android 16 brengt overigens ook nog een andere, hele grote, verandering met zich mee die ik niet vaak genoeg genoemd zie. De Vulkan API wordt nu standaard gebruikt in Android 16. Dit is de opvolger van OpenGL (ES) en moet met name op nieuwe chips, zoals de Snapdragon 8 Elite, een grote efficiëntieslag opleveren.
Dank, dat naar links swipen had ik nog niet ontdekt. Wel jammer dat je dat telkens opnieuw moet doen als je bv Spotify weer opnieuw start.alex3305 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:52:
@Anomynous123 De GMail app reageert ook heel stotterig, maar dat komt omdat deze gelimiteerd wordt op 60Hz. Of zelfs minder. Als ik die app in Instellingen > Scherm & Helderheid & Ververssnelheid > Aangepast > Apps met een hoge ververssnelheid en dan expliciet toevoeg is het een stuk beter. Misschien zou je dit ook kunnen proberen met de Outlook app?
Wat betreft Outlook: helaas heeft dat het probleem niet verholpen. Het lijkt ook echt een bug te zijn, zeker omdat hij soms dus gelijk doorschiet naar de onderkant van een mail (ook als ze lang zijn, het is dus niet zo dat je dan opeens heel snel scrollt oid, hij schiet gewoon echt naar de onderkant).
Hier nog steeds niks binnen op de X15...
Het helpt niet echt dat de rest wel op HyperOS 3 zitten en ik nog niet
Iets met ongeduldig zijn
Iets met ongeduldig zijn
Zet je regio eens op Bulgarije en wipe cache van de beveiliging app. Dan zou je HOS 3 moeten krijgen.Knamix schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:54:
Hier nog steeds niks binnen op de X15...
Iets met ongeduldig zijn
Helaas pindakaas... (ook ongeduldig hier)codegro schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:28:
[...]
Zet je regio eens op Bulgarije en wipe cache van de beveiliging app. Dan zou je HOS 3 moeten krijgen.
-I am Jack's wasted life.
Batterijduur met HyperOS 3 op de Xiaomi 15 Ultra lijkt net zo goed te zijn als met de 207 update. Gisteren had ik na een hele dag met 3u SoT nog bijna 50% over toen ik naar bed ging. Vandaag met 1.5u SoT nog 65% na een hele dag van de lader
.
Op Xiaomi.eu staat inmiddels ook de HyperOS3 builds voor een aantal devices.
Deze firmware is gebaseerd op de chinese firmware maar alles is modified for europees gebruik.
Ik durf het nog niet aan, want dan moet ik de telefoon weer opnieuw instellen.
Deze firmware is gebaseerd op de chinese firmware maar alles is modified for europees gebruik.
Just here for the fun
Je kan gewoon naar HOS3 updaten met behoud van instellingen.Brotuck schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:52:
Op Xiaomi.eu staat inmiddels ook de HyperOS3 builds voor een aantal devices.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zit nog op 2.0.205.0VQAEUXM, diverse regio's geprobeerd en cache clearen maar niks...Eleni schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:40:
Kreeg vannacht HyperOs 3 binnen op de 15 ultra.!
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik draai al een paar dagen 3.0.3.0 op mijn 15 Ultra en daarvoor 2.0.207.0. Misschien toch een Mi Pilot release?The Wizard schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:33:
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik zit nog op 2.0.205.0VQAEUXM, diverse regio's geprobeerd en cache clearen maar niks...
De 15 Ultra is sinds maandag? op een partial release, dus niet enkel pilot gebruikers krijgen hem. Maar ook weer niet iedereen.
Just here for the fun
Vandaag de eerste keer voor gehad dat ik mijn Xiaomi 15 met OS3 niet meer kon ontgrendelen met de vingerafdrukscanner. Hij deed niets alsof er geen scanner in zat. Moest dus telkens ontgrendelen middels mijn code. Een reboot heeft hem weer tot leven gewekt. Ik hoop nu wel dat het een éénmalige glitch was 🫤🙃.
Week later, maar nog steeds geen update beschikbaar maar HyperOS 3.0 op de X15...
Is er iemand die al op HyperOS 3 zit via de officiële manier (geen pilot release)
Is er iemand die al op HyperOS 3 zit via de officiële manier (geen pilot release)
Jawel, een gewone X15 hier. Ik heb de regio op Bulgarije gezet en de update kwam meteen binnen. Zit nu 3.0.4Knamix schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:35:
Week later, maar nog steeds geen update beschikbaar maar HyperOS 3.0 op de X15...
:strip_exif()/f/image/52ScpHMmYVdZvrNU0PTGHSPW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k4Oj6GwFWb9a9HyDuK0U0tba.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dd9BdZf78e41dIyWlKPI5UNF.jpg?f=fotoalbum_large)