Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:54:
Je hebt een kans dat je de EEU versie ook binnen krijgt als je de regio op uk zet. Die is ook gereleased.
Yep, werkt. Krijg hem hier nu binnen.

Nog meer mensen issues met de netwerkversnelling? Kan hem 100x uitzetten, maar als ik weg ga en weer thuis kom staat ie gewoon weer aan. Hij geeft namelijk elke keer een melding dat het wachtwoord onjuist is, daarom wil ik die functie uit hebben.

Wat mij ook opvalt dat de BMS erg terughoudend is met laden zo gauw het toestel warmer wordt, hij gaat dan steeds langzamer laden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
The Wizard schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:55:
Nog meer mensen issues met de netwerkversnelling? Kan hem 100x uitzetten, maar als ik weg ga en weer thuis kom staat ie gewoon weer aan. Hij geeft namelijk elke keer een melding dat het wachtwoord onjuist is, daarom wil ik die functie uit hebben.
Dat had ik hier op de 15 Ultra ook. Maar ik dacht dat ik een voorstadium dementie aan het ontwikkelen was :+

Overigens heb ik nu een router met Wifi 7. Met MLO werkt netwerkversnelling wel goed en krijg ik de foutmelding niet meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
Ik krijg het ook dat de versnelling aangaat, maar het gebeurd dus automatisch als je net daarvoor android auto wireless aan hebt gehad en thuis komt.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
alex3305 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Dat had ik hier op de 15 Ultra ook. Maar ik dacht dat ik een voorstadium dementie aan het ontwikkelen was :+

Overigens heb ik nu een router met Wifi 7. Met MLO werkt netwerkversnelling wel goed en krijg ik de foutmelding niet meer :).
Net de update geïnstalleerd, even kijken of dat verbetering brengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:38:
Ik krijg het ook dat de versnelling aangaat, maar het gebeurd dus automatisch als je net daarvoor android auto wireless aan hebt gehad en thuis komt.
Hmmm, ik heb het ook als ik even met de hond een rondje ga lopen. Maar ik gebruik idd ook AA wireless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Sinds HyperOS 2.2 lijkt de batterijduur bij mij wel echt gestabiliseerd te zijn. Bijvoorbeeld gister met 3.5 uur schermtijd en 16 uur in totaal ging ik met 45% naar bed. De dag daarvoor had ik zelfs meer dan 50% over 8)7, De batterijduur is de laatste week of weken veel minder wispelturig dan daarvoor.

Naast de update heb ik ook recent mijn router vervangen. Wellicht dat die aanpassing nog een (forse) impact heeft gehad. Ook ben ik van Brave naar Edge geswitched. Voornamelijk omdat Brave constant in mijn batterijstats bijzonder hoog eindigde. Met aandelen van 40-50%. Inmiddels ben ik ook weer dingen aan gaan zetten zoals Interconnectivteit en Koppeling met Windows. Vooralsnog lijkt dit zonder grote impact.

Voor diegene die nog met 'debloaten' aan de gang willen en geen zin hebben in moeilijke tutorials of commando's kan ik aanraden om via de AOSP Services instellingen apps uit te zetten. Dit kun je eenvoudig doen met een app zoals Activity Launcher. Zoek hierin naar de Activiteit: Services onder de app Instellingen. Daarin zou een activiteit moeten staan genaamd Actieve Services met als class com.android.settings.RunningServices. In dit menu kun je net wat meer apps uitzetten. Bijvoorbeeld ook Chrome, YouTube en YouTube Music. Zolang je systeemdiensten hier met rust laat kan er vrij weinig misgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ik moest vorige week mijn Ultra toestel voor de tweede keer opsturen naar het service center. Ze hadden dus na de eerste reparatie de lens niet goed gezet, waardoor de camera aan de voorkant (en die gebruik ik bijna nooit) een dikke zwarte rand had. Wederom alles netjes verpakt en opgestuurd. Na reparatie weer retour en alles is gelukkig nu wel in orde. Ook kan ik geen zichtbare schade zien aan het wederom openen van het toestel. Jammer dat men dit niet heeft gezien na de eerste reparatie, maar verder niks te klagen over de service.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ik kom van Xiaomi 12 en sinds paar dagen Xiaomi 15 in mijn bezit. Moet nog beetje wennen en alles ontdekken.
Irriteer me nu wel aan een ding 😢

Weet iemand hoe ik zonder al te veel moeite Mi Browser app kan verwijderen. Ik zie dat ik deze op mijn Xiaomi 12 gewoon kon uitschakelen waardoor hij in principe weg van mijn scherm is maar bij Xiaomi 15 kan ik het alleen gedwongen stoppen maar de app zelf gaat hiermee niet weg. Ik zie nergens de mogelijkheid om het uit te schakelen of te verwijderen.
Helpt het ook met andere regio's in te stellen? Om zo min mogelijk van die apps niet standard erop te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@ninasky11 Ik heb de browser verwijderd met adb met het commando:

adb shell pm uninstall -k --user 0 com.mi.globalbrowser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
alex3305 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:13:
@ninasky11 Ik heb de browser verwijderd met adb met het commando:

adb shell pm uninstall -k --user 0 com.mi.globalbrowser
Ik ga het even uitproberen, moet volgens mij niet al te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik had afgelopen week wel na een update van de Home Assistant app ook de Gegeocodeerde Locatie Sensor aangezet zoals @Mantis eerder suggereerde. Wel tegelijk met de Achtergrondlocatie sensor. Ook vanwege deze PR die in de app update zat. Maar dat was een drama voor de batterij. Die liep minimaal twee keer zo snel leeg :|. Rond het middaguur was ik al 25% kwijt zonder echt gebruik en rond half 4 was had ik nog 65%. Ter vergelijking, vandaag heb ik nog 85%.

Misschien dat naast wifi en/of mobiel bereik ook de locatiesensoren toch ook een enorme impact hebben? Of dat de fused location service niet helemaal lekker is geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkku
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-09 23:03
Ben over het toestel de 15 best tevreden op een ding na. Ik had het juist gekocht voor de HyperAI juist voor real time vertaling met tekst en beeld zoals spraakherkenning, tolk en ondertiteling.
Dit kan ik dus niet gebruiken omdat gemini als standaard geinstalleerd staat en omdat het een eu model is kan het niet wisselen kan het dus ook niet activeren.
Voel me wel misleid om dat ze er wel veel reclame mee maken. Het staat alleen standaard op de chinese markt modellen weet niet wat te doen.

tekst wat leesbaarder gemaakt met leestekens

[ Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 13-07-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@henkkku AI ondertiteling kun je aanzetten onder aanvullende instellingen.

De andere functies weet ik zo niet. Misschien kun je contact opnemen met Xiaomi Nederland en dit ook aan ons terugkoppelen? Ik ben nu ook wel benieuwd namelijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 20:44
henkkku schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:42:
Ben over het toestel de 15 best tevreden op een ding na. Ik had het juist gekocht voor de HyperAI juist voor real time vertaling met tekst en beeld zoals spraakherkenning, tolk en ondertiteling.
Dit kan ik dus niet gebruiken omdat gemini als standaard geinstalleerd staat en omdat het een eu model is kan het niet wisselen kan het dus ook niet activeren.
Voel me wel misleid om dat ze er wel veel reclame mee maken. Het staat alleen standaard op de chinese markt modellen weet niet wat te doen.

[mbr]tekst wat leesbaarder gemaakt met leestekens[/]
Ik weet wel dat je de volgende dingen kan doen:
- Real Time vertaling als je aan het bellen bent (menu aan de linkerkant openen)
- Real Time vertaling via ''Vertaal conversatie'', kan je toevoegen in het controlecentrum bovenin
- Spraakherkenning/automatisch notuleren via voice memo's (voice recorder)
- AI in de notities app

Ik ga volgende maand naar Shanghai en Taiwan, ben benieuwd of de conversatie vertaler een beetje goed werkt. Vorig jaar via AliPay (China) gedaan, werkte ook prima maar niet echt vloeiend.

Had vannacht weer een raar iets met het tot 80% laden. Ik werd wakker met dat ik mijn sim pin moest invullen, hij was dus af geweest (batterij percentage op dat moment 72%, hele nacht aan de lader geweest). Terugkijkende in AccuBattery zag ik dat hij iets met 1% aan het doen was, heel vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7YZYZNoTHRH_EdAMpWcRxEX64k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siqNJyiJCUQ0K4WSEpCCpxZI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMrjjjZWM8J0zG1HCkwgFN8-OnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5LtKu8EhhjXGYMpwPTIuKhR.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 43% gewijzigd door vandeven66 op 13-07-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Ik zit een beetje in dubio. Xiaomi 15 Ultra of the Vivo X200 pro. Reden dat ik twijfel over de 15 Ultra is de overexposure die in de vele video reviews duidelijk zichtbaar is. Echter zijn die reviews alweer van een paar maanden geleden. Hoe is de camera nu na de nodige updates? Heeft Xiaomi de overexposure verbeterd?

Voordelen van de Xiaomi zijn voor mij de bekendheid met het merk, overall iets betere kwaliteit van het toestel. Accu is dan weer mwoah mwoah, zeker tov de 6000mAh die ze in China krijgen.

Oh ja, en natuurlijk de prijs. 1000+ voor een telefoon blijft een hoop centen. Al merk ik wel dat je met een kleine dreumes in huis je al snel bereid bent om meer uit te geven voor de mooiste foto's 7(8)7

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 15-07-2025 16:01 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@13art Er zijn (nog) geen echte camera updates geweest. Althans niet die ik gezien of gelezen heb. Maar aan de andere kant heb ik geen echte last of problemen door overexposure. In mijn ervaring is de camera vooral enorm gevoelig voor beweging. Bij een stil object is alles echt ongelofelijk scherp, maar bij beweging kan het resultaat soms enorm tegenvallen. Met de functie "Bewegingsopname" heb je hier geen last van, maar verlies je iets van de scherpte.

Ik heb natuurlijk geen Vivo om mee te testen, maar ik verbaas me echt nog steeds over de kwaliteit van de camera. Deze foto heb ik zaterdag terloops, uit de hand gemaakt en vind ik meer dan goed voor een telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9KzgDrLac4yDayvyNZw69ijQRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/prZ7YFiuQMSShZmNfIUzoxcv.png?f=fotoalbum_large

Ook over de rest van de telefoon ben ik meer dan tevreden. Met de meest recente HyperOS update is mijn batterij-wispelturigheid ook aardig opgelost. Sinds vanochtend heb ik nu nog 80% met een klein uurtje SoT maar wel met een foto AOD, 5G en MLO wifi. Maar de idle-battery drain is bij mij nu weg. Het enige waar ik me gigantisch aan blijf storen is de stomme groene stip in de bovenhoek omdat ik Home Assistant met achtergrondlocatie gebruik. Die dus ook aanstaat.

Toen ik mijn 15 Ultra kocht was de Vivo alleen verkrijgbaar via grijze import. Dat heeft ook als nadeel dat er geen EU support is. Ik weet niet of dat nu wel is. Dat is bij de Xiaomi wel het geval. Dat zorgt er ook voor dat onderdelen een x-aantal jaar beschikbaar moeten blijven en gegarandeerde software updates. Dat vind ik wel een prettig idee.

Ik moet zeggen dat ik steeds meer van mijn telefoon ben gaan houden. Ook omdat vrienden het toch met enige regelmaat over mijn camera-continent hebben :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
13art schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:19:
Ik zit een beetje in dubio. Xiaomi 15 Ultra of the Vivo X200 pro. Reden dat ik twijfel over de 15 Ultra is de overexposure die in de vele video reviews duidelijk zichtbaar is. Echter zijn die reviews alweer van een paar maanden geleden. Hoe is de camera nu na de nodige updates? Heeft Xiaomi de overexposure verbeterd?

Voordelen van de Xiaomi zijn voor mij de bekendheid met het merk, overall iets betere kwaliteit van het toestel. Accu is dan weer mwoah mwoah, zeker tov de 6000mAh die ze in China krijgen.

Oh ja, en natuurlijk de prijs. 1000+ voor een telefoon blijft een hoop centen. Al merk ik wel dat je met een kleine dreumes in huis je al snel bereid bent om meer uit te geven voor de mooiste foto's 7(8)7
Overexposure vind ik nog steeds een probleem. Ik denk dat dat ook samenkomt met de zwakke HDR.
Laatst ook weer fotos gemaakt van een grote groep en niet echt tevreden met het resultaat, wel flink wat licht op de achtergrond.

Over het algemeen denk ik dat er wel betere opties op de markt zijn qua camera, zeker als ik het vergelijk met andere toestellen die ik gehad heb. Ondanks de absurd geweldige hardware.

De Vivo heb ik echter niet gehad, maar als ik comparisons de laatste maanden mag geloven zal die wel een pak beter zijn.

Accuduur is bij mij wel beter geworden; en zeker als ik hem tot 100% laad. Voor de rest wel tevreden; goede bouwkwaliteit, top scherm, goede speakers, prima haptics (wellicht niet de beste maar ook niet de slechtste), universeel 90w laden etc.

De Vivo is ook gewoon in Europa te krijgen, zelfs bij Belsimpel. Dat is wel fijn. De Xiaomi is wel beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
vandeven66 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:38:
De Vivo is ook gewoon in Europa te krijgen, zelfs bij Belsimpel. Dat is wel fijn. De Xiaomi is wel beter te krijgen.
Helaas alleen de Vivo X200 Pro en niet de Vivo X200 Ultra, want die is alleen in China verkrijgbaar. Die 200mm lens in combinatie met de photography kit lijkt mij erg vet om te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reamnl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 00:22
Vind persoonlijk de camera van de Vivo X200 Pro niet per se beter dan die van de Xiaomi 15 Ultra, het is meer een heel andere 'sfeer' van de foto's. De foto's van de Xiaomi ogen wat artistieker, mede dankzij sterke vignettering en hoog contrast in Leica Authentic. De HDR lijkt 'bewust' wat minder, alsof Xiaomi voor het beoogde effect toestaat dat er af en toe wat overbelicht is. De Vivo gaat voor de wat natuurlijkere look maar met wat te veel oversharpening. Portretten op de Vivo zijn wel veel beter (en ook met veel meer presets in te stellen) dan de Xiaomi. De Xiaomi strijkt de gezichten wat minder glad dan de Vivo, maar de huidtinten vind ik niet zo goed, waardoor iedereen er wat anemisch uitziet... Overexposure op de Xiaomi vind ik wel meevallen, geen last van. Video is trouwens ook echt top op de Xiaomi, hoef je geen iPhone meer voor te hebben.

Batterij van de Vivo is wel veel en veel beter dan de Xiaomi. Standby drain van de Xiaomi is 4x zo hoog als van de Vivo en ik kom er niet achter waar het aan ligt. Achtergrondgebruik al uitgezet voor diverse apps, maar geen effect. De Vivo eet maar 5% per dag bij de hele dag stil liggen. Gebruik van de camera trekt allebei de foons snel leeg, maar de Xiaomi wel heel extreem.

Overigens is de Vivo X200 Ultra snel en betrouwbaar te bestellen via Wondamobile; toestel wordt geactiveerd en voorzien van de Google Play Services/Store en ik heb afgezien van af en toe een scherm vol Chinese tekens nog geen enkel issue met de software gevonden. Je bent alleen wel een kwartiertje aan het debloaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
reamnl schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:10:
Vind persoonlijk de camera van de Vivo X200 Pro niet per se beter dan die van de Xiaomi 15 Ultra, het is meer een heel andere 'sfeer' van de foto's. De foto's van de Xiaomi ogen wat artistieker, mede dankzij sterke vignettering en hoog contrast in Leica Authentic. De HDR lijkt 'bewust' wat minder, alsof Xiaomi voor het beoogde effect toestaat dat er af en toe wat overbelicht is. De Vivo gaat voor de wat natuurlijkere look maar met wat te veel oversharpening. Portretten op de Vivo zijn wel veel beter (en ook met veel meer presets in te stellen) dan de Xiaomi. De Xiaomi strijkt de gezichten wat minder glad dan de Vivo, maar de huidtinten vind ik niet zo goed, waardoor iedereen er wat anemisch uitziet... Overexposure op de Xiaomi vind ik wel meevallen, geen last van. Video is trouwens ook echt top op de Xiaomi, hoef je geen iPhone meer voor te hebben.

Batterij van de Vivo is wel veel en veel beter dan de Xiaomi. Standby drain van de Xiaomi is 4x zo hoog als van de Vivo en ik kom er niet achter waar het aan ligt. Achtergrondgebruik al uitgezet voor diverse apps, maar geen effect. De Vivo eet maar 5% per dag bij de hele dag stil liggen. Gebruik van de camera trekt allebei de foons snel leeg, maar de Xiaomi wel heel extreem.

Overigens is de Vivo X200 Ultra snel en betrouwbaar te bestellen via Wondamobile; toestel wordt geactiveerd en voorzien van de Google Play Services/Store en ik heb afgezien van af en toe een scherm vol Chinese tekens nog geen enkel issue met de software gevonden. Je bent alleen wel een kwartiertje aan het debloaten.
Ik had dus een massive drain op mijn Pad 6s Pro (ook HyperOS2) en sinds dat ik hem heb gereset en niets met de xiaomi gallery heb gedaan is het best erg stabiel in verbruik. Kan ook best wel kloppen, want de ai doet een indexering op je foto archief en zeker als je die weer gekoppeld hebt met google foto gaat het hard.

Ik ben wel een beetje klaar met welk toestel de beste is eerlijk gezegd. De 15 Ultra is voor mij een van de beste in foto's die ik ooit heb gehad. Ik hoef niet zo nodig een Chinees firmware experiment zonder android auto uit te proberen. Ik heb nu al zoveel merken gehad de afgelopen jaren, het is wel even goed zo. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 16-07-2025 22:54 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:49:
[...]

Ik ben wel een beetje klaar met welk toestel de beste is eerlijk gezegd. De 15 Ultra is voor mij een van de beste in foto's die ik ooit heb gehad. Ik hoef niet zo nodig een Chinees firmware experiment zonder android auto uit te proberen. Ik heb nu al zoveel merken gehad de afgelopen jaren, het is wel even goed zo. :P
Dat heb ik ongeveer hetzelfde. Uiteindelijk is het verschil allemaal in de marge. Daarnaast vind ik het ook wel prettig een telefoon te hebben die enigszins betrouwbaar werkt. Ik had hiervoor een Galaxy S21+, dat is echt niet spannend, maar ik wist wel wat ik eraan had.

De Vivo X200 Pro heb ik echt overwogen, ook met grijze import, maar het eventueel weer moeten klooien met root of Google Play Services of Google Wallet of bankieren apps vind ik echt een no-go. En hoe zit het dan met garantie? Terugsturen naar China :X? Daarnaast heb ik ook nog de Honor Magic V3 overwogen, maar ook dat teerde enigszins in op de mogelijke betrouwbaarheid. Dan doel ik uiteraard op het vouwbare scherm.

De 15 Ultra heeft een van de beste camerasystemen op het moment. Een van de beste schermen. Prima software. Want ook dat doet echt niet onder voor OneUI. En support en garantie in de EU. Daarmee is dit misschien niet het allerbeste toestel, maar wel een die gewoon verkrijgbaar is met bijbehorende voordelen zoals software support. En geen gezeik met Google Play Services, Google Wallet, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
alex3305 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:57:

De Vivo X200 Pro heb ik echt overwogen, ook met grijze import, maar het eventueel weer moeten klooien met root of Google Play Services of Google Wallet of bankieren apps vind ik echt een no-go. En hoe zit het dan met garantie? Terugsturen naar China :X? Daarnaast heb ik ook nog de Honor Magic V3 overwogen, maar ook dat teerde enigszins in op de mogelijke betrouwbaarheid. Dan doel ik uiteraard op het vouwbare scherm.
Dat valt reuze mee met grijze import. Ik heb zelf een iQOO 12 (submerk van Vivo). OriginOS werkt perfect met Google Play services, Google Wallet en bankierenapps. Google Play Store wordt vaak van tevoren al geïnstalleerd. Enige is dat je inderdaad 1 jaar garantie hebt en de kans bestaat dat je het moet terug moet sturen naar China

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:59
Zojuist OTA update naar Android 16. Xiaomi 15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uh5hGK5snj6pRNusNhxF9WQmn-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZA0YP1r8vNz4QDksBUqEE8TG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door codegro op 19-07-2025 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Ik maak graag foto's van de kleinkinderen.Twijfel tussen de aanschaf van een Google Pixel 9 Pro XL of een Xiaomi 15 ultra. Wat zouden jullie adviseren?Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reamnl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 00:22
zuukie schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:08:
Ik maak graag foto's van de kleinkinderen.Twijfel tussen de aanschaf van een Google Pixel 9 Pro XL of een Xiaomi 15 ultra. Wat zouden jullie adviseren?Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de moeite.
Als het voornamelijk om foto's van (meestal continu bewegende) kinderen gaat, zou ik altijd de Pixel aanraden; die heeft vrijwel geen vertraging in de sluiter (en goede batterij/scherm/haptics en heel fijne UI/software)
Alleen als ze vooral stilzitten en je wil een iets artistiekere foto, dan de Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08 16:10
Ik ondervind persoonlijk geen problemen met mijn bewegende kinderen met de Xiaomi. Persoonlijk vind ik de foto's die de Xiaomi produceert veruit superieur aan de "smartphone" foto's van de pixel. Vooral de uitstekende telelens van de Xiaomi is in heel veel situaties een uitkomst.
Ik heb ze beiden gehad alsook de vivo x200 ultra en Oppo find x8 ultra en besloten de Xiaomi te houden. Blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk, tegenwoordig kun je niet echt meer een toestel in het topsegment kopen wat echt waardeloze foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
codegro schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 09:49:
Zojuist OTA update naar Android 16. Xiaomi 15.
Hier ook ontvangen. Ik merk geen enkel verschil buiten het versienummmer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
Ik krijg constant notificaties over draadloos opladen. Weet iemand hoe dit uit kan? Kan het zelf nergs vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
codegro schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:41:
Ik krijg constant notificaties over draadloos opladen. Weet iemand hoe dit uit kan? Kan het zelf nergs vinden.
Hier kan je dat doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVFuFaBCUIZZmhry_5xoIPVcsK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scTIf9shifDZuTBVg2h33ObP.jpg?f=fotoalbum_large

Of hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0l9enE1mtQ_BeiyfPZyF4jJiVlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEpvzC3Y8pc2r9nHKZ4KMBaK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Brotuck op 23-07-2025 22:17 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Dacht dat ik alles al geprobeerd had....zal het eens aankijken of het nu weg is... Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomynous123
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:25
Wat gek, bij mij ziet dat er zo uit (jij hebt ook de Ultra, toch?):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XE1jiKB395xEvF20T9t6-JnXFbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iN93dpy2kzyEBX7iZzpAqFxB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stoor me hier namelijk ook elke keer aan, maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik het uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Anomynous123 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:30:
[...]

Wat gek, bij mij ziet dat er zo uit (jij hebt ook de Ultra, toch?):

[Afbeelding]

Ik stoor me hier namelijk ook elke keer aan, maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik het uit kan zetten.
Ik heb inderdaad ook de Ultra met firmware 2.0.202.0
Ik kan de optie niet vinden als ik via het configuratiescherm ga, maar als ik op meer klik uit mijn screenshot dan zie ik die info wel. Wellicht heb ik al een nieuwe beveiliging apk ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Ik heb ook maar 1 schuifje om uit te zetten maar die is dus gelocked. En die batterij meldingen blijven gewoon komen. Echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelleners
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 21:52
Resolutie foto's van 16x9.
Als ik een foto maak in de verhouding 4x3 dan is deze 50mp. (8192x6144 pixels)
Maak ik een foto op 16x9 is deze slechts 9,4mp (4096x2304 pixels)
Maak ik van de 50mp een beelduitsnede van 16x9 op mijn pc is deze 8192x4609 pixels.
De resolutie bij een beelduitsnede is dus 4x zo groot dan dat je deze rechtstreeks maakt met je toestel.
Doe ik iets fout?
Mijn S24 Ultra houdt bij een 16x9 foto dezelfde resolutie in de breedte aan als de 4x3 foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb al sinds het begin hetzelfde als @Anomynous123 en @codegro. Het zal me roesten dat draadloos opladen minder energiezuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 13:30
Ik ben op zoek naar een nieuwe compacte Android en twijfel tussen de Samsung Galaxy S25 en de Xiaomi 15 (die is even groot als mijn huidige telefoon, dus voldoet ook nog voor mij). Ik hoop minimaal 4 jaar met het toestel te gaan doen, en daarbij speelt de accu voor mij de grootste rol. Het liefst zou ik in die 4 jaar ook geen accuwissel hoeven te doen.
Veel van de verschillen tussen de 2 telefoons kan ik wel uit reviews en ervaringen halen, maar de batterijduur gelimiteerd op 80% en batterijdegradatie vind ik moeilijk te vinden. De 15 heeft natuurlijk een grotere accu, maar bij sommige reviews komt de accuduur toch niet geweldig naar voren. Ik lees ook af en toe over redelijke battery drain, dat helpt natuurlijk niet mee. Hopelijk kan iemand hier wat ervaringen delen hierover.

- Voor de gebruikers die de 15 (non-ultra) al langere tijd hebben, zien jullie iets van batterijdegradatie? Zou je op basis daarvan verwachten dat de accu ~4 jaar mee zou kunnen gaan?

- Voor de minste degradatie wil ik de accu zoveel mogelijk limiteren op 80%. Kom je daarmee de dag een beetje door, ook als je bijvoorbeeld veel aan het navigeren en/of foto's aan het maken bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
Sicco92 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:16:
Ik ben op zoek naar een nieuwe compacte Android en twijfel tussen de Samsung Galaxy S25 en de Xiaomi 15 (die is even groot als mijn huidige telefoon, dus voldoet ook nog voor mij). Ik hoop minimaal 4 jaar met het toestel te gaan doen, en daarbij speelt de accu voor mij de grootste rol. Het liefst zou ik in die 4 jaar ook geen accuwissel hoeven te doen.
Veel van de verschillen tussen de 2 telefoons kan ik wel uit reviews en ervaringen halen, maar de batterijduur gelimiteerd op 80% en batterijdegradatie vind ik moeilijk te vinden. De 15 heeft natuurlijk een grotere accu, maar bij sommige reviews komt de accuduur toch niet geweldig naar voren. Ik lees ook af en toe over redelijke battery drain, dat helpt natuurlijk niet mee. Hopelijk kan iemand hier wat ervaringen delen hierover.

- Voor de gebruikers die de 15 (non-ultra) al langere tijd hebben, zien jullie iets van batterijdegradatie? Zou je op basis daarvan verwachten dat de accu ~4 jaar mee zou kunnen gaan?

- Voor de minste degradatie wil ik de accu zoveel mogelijk limiteren op 80%. Kom je daarmee de dag een beetje door, ook als je bijvoorbeeld veel aan het navigeren en/of foto's aan het maken bent?
Ik heb de gewone 15 nu 2 maanden. Ik kan niet veel zeggen over battery degradatie, maar wel over drain. Daar heb ik totaal geen last van. Ik ben best wel een zware gebruiker, maar eindig de dag nog vaak met 40%. Met mijn S23 haalde ik het einde van de dag bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sicco92 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:16:

Volgens de specs hier op Tweakers heeft de accu van de S25 2000 laadcycli waar de Xiaomi op 1000 zit. Daar vanuit gaande zou je eerder degeneratie verwachten bij de Xiaomi 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
Volgens Xiaomi site zelf na 1600 cycles is de batterij ongeveer 80%. Betreft de gewone 15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atLhg1uiJhzzzSsv6Gh_PXIGG1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beFHBOCxO93Mw6OHDY1xw1aX.jpg?f=fotoalbum_large

Dus als het lineair is is dat 1% per 80 cycli degradatie....ben benieuwd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3J5jEsQRDck9cpBwirIKu9RSjz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2agDO5eJqRYGOJ7zmLKHLazF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door codegro op 31-07-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:02

Vis

Warchazz schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:28:
Gisteren een Xiaomi 15 Ultra gekocht en stuit tijdens installeren van apps op 2 irritante problemen.

2.
Kraken Pro. Deze app gebruikte ik al enige tijd op Samsung en had er nooit problemen mee. Installeren en vervolgens aanmelden middels Biometrie verloopt op de Xiaomi vlekkeloos. Echter als ik de app afsluit, vervolgens weer open en mij aan wil melden via biometrie, dan krijg ik de tekst "Verificatiefout, probeer opnieuw". Biometrie werkt overigens met alle andere apps vlekkeloos.

Wat ik zelf heb ondernomen.
Alle apps inclusief firmware zijn up-to-date.,
Na reset naar fabrieksinstellingen, beide problemen nog steeds niet opgelost
Alle rechten verleend
Dit nog kunnen oplossen somehow? Loop nu tegen hetzelfde aan.. telkens als de app geforceerd is geclosed krijg ik deze melding.. enige wat helpt is dus nooit forced closen, maar moet niet kunnen dit.

Hoop dat er snel een fix komt.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik had afgelopen week (even) de gesture bar weer eens aangezet omdat ik Circle to Search wilde gebruiken. Ik dacht even dat die functie kapot was, maar mijn gesture bar bleek zwart te zijn :9. Misschien een theme instelling, geen idee, maar vond het wel geinig.

Overigens snel weer uitgezet, want ik kan maar niet wennen dat wanneer ik de spatiebalk verticaal mis, sommige apps dan terug gaan of de input wissen. En dat doe ik toch een aantal keer per dag O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
En de Juli update is er voor de Ultra. Nog steeds android 15..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzDyAhn31wSVkjpb7M-PFKCJMQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6kbft5hKWCKEQwlaNKsfm6m.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Brotuck schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:42:
En de Juli update is er voor de Ultra. Nog steeds android 15..

[Afbeelding]
Vreemd...mijn gewone 15 zit al eventjes op Android 16...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
codegro schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:55:
[...]

Vreemd...mijn gewone 15 zit al eventjes op Android 16...
De "gewone" 15 gebruikt men intern ook voor testen, dus die is dan logischerwijs eerder aan de beurt met updates naar nieuwe functionaliteiten.

Eigenlijk is het niet zo boeiend of je A15 of A16 draait, de HyperOS schil blijft hetzelfde.
Pas als HyperOS 3 komt word het interessant.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Heeft altijd iemand dit al getest ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENPUmto03UWIyR_YoM2TQGMxlmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTmJJ8gl7ojjtretKU0HQXzP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnwLIafszy9xLuvyJxSK5-Qk88U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nPCMJkK8s7ha0aexnHYNrC1.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

Knip, dit soort vragen horen in een eigen topic in het aankoopadvies gedeelte van dit forum.

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 04-08-2025 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik heb hem aanstaan, maar vind het vooral langzaam reageren.
Verwacht dat als ik wat in typ als Rab dat hij dan alle apps laat zien met Rab erin zoals Rabobank.
Maar dat duurt voor mijn gevoel te lang.
AI deel gaat gewoon naar de Gemini app op de telefoon

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
De afgelopen dagen heb ik al een aantal keer de melding gehad dat mijn opslag ververst moet worden met defragmentatie. Nou is dat gewoon onzin op solid state storage maar ik vind de melding vooral irritant. Ik heb nog geen manier gevonden om dit uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zijn er hier mensen die Bitwarden gebruiken op hun Xiaomi 15 (Ultra)? Ik krijg het niet goed werkend. Ik zou denken dat dit komt omdat Bitwarden niet de rechten heeft om zich over andere apps weer te geven. Wanneer ik echter kijk bij de instellingen 'weergeven voor andere apps' dan staat Bitwarden daar niet tussen. Alsof deze optie helemaal niet meer bestaat voor Bitwarden op een Xiaomi telefoon.

Iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat Bitwarden wel goed werkt, ook in andere apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@13art Zeker. Werkt echt perfect. Beter nog dan op mijn Samsung.

De instelling 'weergeven voor andere apps' zie ik ook nergens terug en de toegankelijkheidsoptie staat bij mij uit. Dat heeft HyperOS gedaan :X . Ik krijg bijna altijd correct de hint van Google toetsenbord, maar je zou de toegankelijkheidsoptie nog kunnen proberen?

Als alternatief gebruik ik nog weleens multitasking om inlogdata over te nemen. Dat gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
alex3305 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:02:
@13art Zeker. Werkt echt perfect. Beter nog dan op mijn Samsung.

De instelling 'weergeven voor andere apps' zie ik ook nergens terug en de toegankelijkheidsoptie staat bij mij uit. Dat heeft HyperOS gedaan :X . Ik krijg bijna altijd correct de hint van Google toetsenbord, maar je zou de toegankelijkheidsoptie nog kunnen proberen?

Als alternatief gebruik ik nog weleens multitasking om inlogdata over te nemen. Dat gaat ook prima.
Hier werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Krijg niet altijd de mogelijkheid om vanuit Gboard te zoeken binnen Bitwarden en/of de melding om de inloggegevens uit Bitwarden te halen. Dan is inderdaad de andere optie multi tasken, maar dat vind ik niet de ideale oplossing. Op mijn Samsung S23+ werkte het veelal feilloos en was multitasken niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
13art schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:06:
Hier werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Krijg niet altijd de mogelijkheid om vanuit Gboard te zoeken binnen Bitwarden en/of de melding om de inloggegevens uit Bitwarden te halen.
Je zou nog kunnen proberen de batterijbesparing(en) uit te zetten. Ook bij OneUI viel mij op dat soms Bitwarden gekilled werd op de achtergrond waardoor de auto-complete niet naar voren komt. Even een keer de app openen (ook zonder in te loggen) lost dit bij mij eigenlijk altijd op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
alex3305 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:08:
[...]

Je zou nog kunnen proberen de batterijbesparing(en) uit te zetten. Ook bij OneUI viel mij op dat soms Bitwarden gekilled werd op de achtergrond waardoor de auto-complete niet naar voren komt. Even een keer de app openen (ook zonder in te loggen) lost dit bij mij eigenlijk altijd op.
Dat heb ik inderdaad gedaan.
- batterij optimalisatie uit,
- achtergrond data aan,
- app gelocked,
- automatisch starten aan.

Dan is alles wel zo'n beetje gedaan wat ik er aan kon doen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
13art schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:08:
Zijn er hier mensen die Bitwarden gebruiken op hun Xiaomi 15 (Ultra)? Ik krijg het niet goed werkend. Ik zou denken dat dit komt omdat Bitwarden niet de rechten heeft om zich over andere apps weer te geven. Wanneer ik echter kijk bij de instellingen 'weergeven voor andere apps' dan staat Bitwarden daar niet tussen. Alsof deze optie helemaal niet meer bestaat voor Bitwarden op een Xiaomi telefoon.

Iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat Bitwarden wel goed werkt, ook in andere apps?
Nu gebruik ik 1Password, maar die staat ook niet in de lijst "weergeven voor andere apps"
Die gebruikt puur de "services voor automatisch invullen"

Ik heb er soms wel moeite mee dat hij een popup geeft overigens, dan moet ik echt naar de app zelf van 1Password om een copy van het ww te doen. Dit heeft denk ik te maken met de mi browser, maar zeker weten doe ik dat niet.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
pitchdown schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:02:
Heeft de 15 een bepaald type lader nodig om met maximaal 90 watt te laden?
Welke lader is geschikt hiervoor en is dit een "normale" PD-lader?
koop gewoon bij Xiaomi zelf, dan ben je altijd 100% zeker van een goed werkende oplader.
Die alibaba of temu laders met PD erin voor paar eurotjes is nooti zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
een collega van mij gaat naar India dit jaar eind augustus daar kost die 65000rupi, omgerekend 620é is dit het waard of beter hier halen? qua garantie hoe zit dat, normaal zou je overal kunnen brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Brotuck schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Nu gebruik ik 1Password, maar die staat ook niet in de lijst "weergeven voor andere apps"
Die gebruikt puur de "services voor automatisch invullen"

Ik heb er soms wel moeite mee dat hij een popup geeft overigens, dan moet ik echt naar de app zelf van 1Password om een copy van het ww te doen. Dit heeft denk ik te maken met de mi browser, maar zeker weten doe ik dat niet.
Hetzelfde geldt voor Bitwarden icm Chrome. Lijkt, en her en der ook gelezen, een Xiaomi dingetje te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
13art schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Hetzelfde geldt voor Bitwarden icm Chrome. Lijkt, en her en der ook gelezen, een Xiaomi dingetje te zijn.
Toch had ik hetzelfde bij mijn S21+ met OneUI. Misschien dat het mij daarom ook niet zo opvalt dat ik af en toe Bitwarden even moet openen :+. Ik bedoel dat het er dus al ingesleten zit :9.

Overigens gebruik ik Edge (en eerder Brave) ipv Chrome of Mi Browser. Met name vanwege de extensions (µBlock Origin).

[ Voor 12% gewijzigd door alex3305 op 08-08-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:12
Ik wil even gaan naar de 15 en de 15 Ultra bij de Mediamarkt.
Op de site zie ik 2 Xiaomi 15 ultra's staan: https://www.mediamarkt.nl...roducts=150876525,1880258 maar wat zijn nu de verschillen tussen beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

De ene lijkt Duitse import, en is Refurbished (Carbonphone Nederland), daarom ook de lage prijs.

Maar (in het oosten iig) zijn er volgens mij geen winkels die hem in de schappen hebben liggen.
Ik wou hem ook eerst in handen hebben, maar bijna alles is online

[ Voor 5% gewijzigd door greatgonzo op 11-08-2025 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
greatgonzo schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:12:
De ene lijkt Duitse import, en is Refurbished (Carbonphone Nederland), daarom ook de lage prijs.

Maar (in het oosten iig) zijn er volgens mij geen winkels die hem in de schappen hebben liggen.
Ik wou hem ook eerst in handen hebben, maar bijna alles is online
Ik zag het ook later ja.
Gisteren bij de MediaMarkt hadden ze alleen de goedkopere modellen van Xiaomi liggen. Niet veel soeps verder.
Misschien dat ik het nog even probeer bij Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Die hebben geen fysieke winkel toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
greatgonzo schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:06:
Die hebben geen fysieke winkel toch
Van de site:

dat kan in één van onze 7 fysieke Belsimpel-winkels in Amsterdam, Den Haag, Groningen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, en Zwolle

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Brotuck schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Van de site:

dat kan in één van onze 7 fysieke Belsimpel-winkels in Amsterdam, Den Haag, Groningen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, en Zwolle
Dat zijn er inmiddels nog maar 2, Groningen en Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik was ook van mening dat er meerdere waren. Vorig jaar nog in Zwolle bij Belsimpel geweest. Maar zie nu dat hij gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Even weer terug on topic :). De defragmentatie melding heb ik niet meer gehad. Misschien een brakke update van de security app? Ik zag dat ik de afgelopen week daar meerdere updates van heb gehad.

De camera is en blijft gewoon om van te smullen. Soms komen er zo'n pareltjes uit. Zoals vanmiddag toen ik per ongeluk een enorm vette macro close-up van een 3d print maakte :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qA5h4zDPECKDPKokbgOYt0p6Pc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MKuotkHpOXO0LH0ceBcDlF6D.png?f=fotoalbum_large

Gisteren zag ik ook een Reddit user die met een post van een video in log modus. Ik moest zelf wel even zoeken waar die optie verborgen zat. Maar onder PRO en dan rechtsonderin kun je wisselen naar video, en dus log.

Niet dat Dolby Vision 4K / 60 nou echt zo'n probleem is O-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Dit gaat erg de goede kant op. Ben benieuwd of dit ook voor de 15 zal gelden.

Xiaomi Extends Update Support to 5 Years of Android Upgrades and 7 Years of Security Updates - HyperOS Insider https://share.google/HSEqe3fupbV210nZh

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 16:30:
Dit gaat erg de goede kant op. Ben benieuwd of dit ook voor de 15 zal gelden.

Xiaomi Extends Update Support to 5 Years of Android Upgrades and 7 Years of Security Updates - HyperOS Insider https://share.google/HSEqe3fupbV210nZh
5 jaar aan updates zijn ze sowieso al verplicht vanuit de EU.

• alex3305
@Brotuck Het antwoord op jouw vraag is overigens ja, mits je dit jaar meetelt als een van de jaren. Het updatebeleid staat gepubliceerd op Xiaomi's eigen Security Center:
Xiaomi 15 Ultra
Update FrequencyRelease DateSecurity Update EOLOS Version - FutureOS Version - Shipped
90 Days2025-22031-2Android 16, Android 17, Android 18, Android 19Android 15

Xiaomi 15
Update FrequencyRelease DateSecurity Update EOLOS Version - FutureOS Version - Shipped
90 Days2025-22031-2Android 16, Android 17, Android 18, Android 19Android 15

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:10
Afgelopen weekend de Xiaomi 15 in gebruik genomen, maar worstel nog met het batterij verbruik. Ik weet dat het een aantal dagen duurt voordat hij wat beter gaat presteren, maar tot nu toe is het eigenlijk gewoon slecht.

Ik zie bijvoorbeeld dat de Eufy app een heel hoog stroomverbruik heeft, ligt dit aan Eufy icm met Android 16 of Eufy werkt niet lekker met HyperOS? Of toch een gekke instelling op mijn telefoon? Iemand tips?

• Brotuck
alex3305 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:43:
@Brotuck Het antwoord op jouw vraag is overigens ja, mits je dit jaar meetelt als een van de jaren. Het updatebeleid staat gepubliceerd op Xiaomi's eigen Security Center:

[...]
Misschien tel ik verkeerd, maar ik kom op max 6 jaar uit ? En niet op 7 jaar

Just here for the fun

• alex3305
Brotuck schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Misschien tel ik verkeerd, maar ik kom op max 6 jaar uit ? En niet op 7 jaar
Je hebt gelijk :o. Ik telde inderdaad jaartallen en geen jaren 8)7.

• Brotuck
alex3305 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:43:
[...]

Je hebt gelijk :o. Ik telde inderdaad jaartallen en geen jaren 8)7.
Uiteraard nog steeds niet verkeerd, alhoewel Xiaomi geen top reputatie heeft om oude devices te supporten, want ik weet van 1 geval dat ze dus de termijn van updates hebben aangepast voor de Pad 6. Die kreeg ineens geen android 15 meer terwijl het apparaat initieel verkocht werd met die belofte.

Maar ik ben iig wel blij dat men de termijn van de nieuwste devices aanpast aan 5 Android OS en 7 jaar support updates. Dat is dan meer on par met wat andere fabrikanten doen.

Just here for the fun

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik raak een beetje uitgekeken om mijn Samsungs na 2 jaar een S23 Ultra en nu een half jaartje een S25 Ultra... Ik heb in het verleden een Xiaomi 11 Ultra gehad, die beviel best goed, camera was fantastisch. Dus ik krijg weer interesse om de switch te maken naar de 15 Ultra.

Maar begrijp ik het nou goed dat de bootloader heel lastig tot niet meer te unlocken is? Ik draaide op de 11 Ultra met veel tevredenheid de Xiaomi.eu custom rom. Ik dacht er dan ook aan dat ook met de 15 Ultra te doen mocht ik de switch maken. Maar ik lees dat de Chinese modellen het totaal niet meer kunnen, en EU modellen erg veel mazzel moeten hebben? Klopt dat?

Leek me leuk om een Chinees model te halen voor de 6000mAh batterij, en dan die custom rom te draaien, maar dat gaat dus niet? Hoe moeilijk is het nu precies om de EU modellen te unlocken?

• Brotuck
Propane schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:12:
Ik raak een beetje uitgekeken om mijn Samsungs na 2 jaar een S23 Ultra en nu een half jaartje een S25 Ultra... Ik heb in het verleden een Xiaomi 11 Ultra gehad, die beviel best goed, camera was fantastisch. Dus ik krijg weer interesse om de switch te maken naar de 15 Ultra.

Maar begrijp ik het nou goed dat de bootloader heel lastig tot niet meer te unlocken is? Ik draaide op de 11 Ultra met veel tevredenheid de Xiaomi.eu custom rom. Ik dacht er dan ook aan dat ook met de 15 Ultra te doen mocht ik de switch maken. Maar ik lees dat de Chinese modellen het totaal niet meer kunnen, en EU modellen erg veel mazzel moeten hebben? Klopt dat?

Leek me leuk om een Chinees model te halen voor de 6000mAh batterij, en dan die custom rom te draaien, maar dat gaat dus niet? Hoe moeilijk is het nu precies om de EU modellen te unlocken?
Ach wat is lastig ? Unlocken kan op een willekeurig Xiaomi account ouder dan 30 dagen. Ja sommigen hebben direct geluk met die permissie vanuit xiaomi. Anderen doen er maanden over.

Er is een niet officieel script die je kan draaien om je kans tot unlocken te beperken tot een week, ik heb hem in bezit mocht je die willen hebben. Bij mij was het toen na 2 dagen al gelukt.

Een chinees toestel kan je op dit moment niet meer officieel unlocken dit is veranderd vanwege de wetgeving in China. Die route zou ik niet nemen iig.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Brotuck schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:47:
[...]

Uiteraard nog steeds niet verkeerd, alhoewel Xiaomi geen top reputatie heeft om oude devices te supporten, want ik weet van 1 geval dat ze dus de termijn van updates hebben aangepast voor de Pad 6. Die kreeg ineens geen android 15 meer terwijl het apparaat initieel verkocht werd met die belofte.

Maar ik ben iig wel blij dat men de termijn van de nieuwste devices aanpast aan 5 Android OS en 7 jaar support updates. Dat is dan meer on par met wat andere fabrikanten doen.
Ik zou me meer zorgen maken over het aantal laadcycli. Bij de S25 ultra is dit 2000x, bij Xiaomi 1000x.
Dus, als ik elke dag laad, hou ik het bij de 15 ultra ongeveer 3 jaar vol met de batterij. Bij de S25 is dat het dubbele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
greatgonzo schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Ik zou me meer zorgen maken over het aantal laadcycli. Bij de S25 ultra is dit 2000x, bij Xiaomi 1000x.
Dus, als ik elke dag laad, hou ik het bij de 15 ultra ongeveer 3 jaar vol met de batterij. Bij de S25 is dat het dubbele
Tja dat is puur het verschil in aanpak mbt het opladen van de batterij. Xiaomi is sneller en heeft vaak meer capaciteit dan Samsung. Maar de keerzijde is dat hierdoor de batterij sneller minder capaciteit krijgt.

Het is iets om je zorgen over te maken op de langere termijn.

Mijn persoonlijke mening is dat je ook gewoon de batterij kan laten vervangen als dit nodig is.
Mijn 15 Ultra heb ik vanaf introductie en staat nog niet op 100 cycles en is nog 100%

https://www.mi.com/global/support/faq/details/KA-575580/

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 15-08-2025 12:03 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
[...]

Hoe kom je bij die 1000x ? Onderstaande afbeelding is van de Xiaomi site zelf. Dus na 1600 x nog 80% capaciteit. Dat lijkt me helemaal niet zo verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atLhg1uiJhzzzSsv6Gh_PXIGG1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beFHBOCxO93Mw6OHDY1xw1aX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door codegro op 15-08-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
En welke garantie geeft Samsung (of Xiaomi) voor die hoeveelheid? Je krijgt echt geen nieuwe batterij na 3 of 4 jaar als die de aantal opgegeven cycli nog niet heeft gehaald. Die getallen komen alleen maar uit het (enorm nieuwe) EU energielabel:Want dan moet je er ook bij vertellen dat de test van Xiaomi is gedaan op 90W en die van Samsung op 10W O-). Oh en dat de batterij van de S25 Ultra 'vervangbaar' is. Ja, ja. Ook kom ik bij de Samsung reparatie-instructies gewoon bij Samsung.com uit, maar bij Xiaomi op een aparte website.

Ik wil het een of het ander bedrijf helemaal niet goedpraten, maar ik bedoel vooral te zeggen dat je niet altijd zomaar op cijfers af moet gaan.

Een nieuwe, officiële Xiaomi batterij kost trouwens zo'n €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

codegro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:07:
[...]

Hoe kom je bij die 1000x ? Onderstaande afbeelding is van de Xiaomi site zelf. Dus na 1600 x nog 80% capaciteit. Dat lijkt me helemaal niet zo verkeerd.

[Afbeelding]
van de specs op de FP

[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 15-08-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Brotuck schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:50:
[...]

Ach wat is lastig ? Unlocken kan op een willekeurig Xiaomi account ouder dan 30 dagen. Ja sommigen hebben direct geluk met die permissie vanuit xiaomi. Anderen doen er maanden over.

Er is een niet officieel script die je kan draaien om je kans tot unlocken te beperken tot een week, ik heb hem in bezit mocht je die willen hebben. Bij mij was het toen na 2 dagen al gelukt.

Een chinees toestel kan je op dit moment niet meer officieel unlocken dit is veranderd vanwege de wetgeving in China. Die route zou ik niet nemen iig.
Thanks voor de info. Ik weet het nog niet zeker wat ik doe. Heel mooi toestel, maar met de Global Rom mis ik een klein beetje dat Xiaomi sausje van hun eigen apps zoals de dialer en messages etc. Ik hoef geen Google apps daarvoor. En als ik dan ook nog zie hoe lastig het mensen nu wordt gemaakt om custom roms te draaien (ook qua algemeen Android, met al die Integrity checks etc), dan blijf ik nog wel even zitten met m'n S25U. Afwachten of de Xiaomi 16 Ultra dan wat moois gaat worden :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
codegro schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:07:
[...]

[Afbeelding]
En als ik mijn oplaadgedrag erbij haal met ongeveer 100x laden per 6 maanden, dan zit ik pas op de 1000 bij 5 jaar.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ben ik de enige die de nieuwe telefoon interface van google zo spuuglelijk vind ?
En dan ook nog letters die niet helemaal passen, ik vind het maar niks.

De standaard telefoon app van Xiaomi is een veel mooiere versie om mee te bellen, alhoewel die ook wel nadelen heeft. Echter werkt die gewoon niet op de EEU Global rom, maar hij werkt dus wel op de "echte" global versie.

Toevallig was die net uitgekomen met de augustus update en kun je vrij eenvoudig switchen met een script naar die versie. Ik ben van eea (OS2.0.204.0.VOAEUXM) naar global (OS2.0.204.0.VOAMIXM) met Augustus patch gegaan. En inderdaad de telefoon app werkt nu wel.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:34:
Ben ik de enige die de nieuwe telefoon interface van google zo spuuglelijk vind ?
En dan ook nog letters die niet helemaal passen, ik vind het maar niks.

De standaard telefoon app van Xiaomi is een veel mooiere versie om mee te bellen, alhoewel die ook wel nadelen heeft. Echter werkt die gewoon niet op de EEU Global rom, maar hij werkt dus wel op de "echte" global versie.

Toevallig was die net uitgekomen met de augustus update en kun je vrij eenvoudig switchen met een script naar die versie. Ik ben van eea (OS2.0.204.0.VOAEUXM) naar global (OS2.0.204.0.VOAMIXM) met Augustus patch gegaan. En inderdaad de telefoon app werkt nu wel.
Ik vind hem zalig, over smaak valt niet te twisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik vind dit niet mooi ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9k71jRUEDvONmJPXwJqJZcA1BZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSOrSvB7kwfj5zWI2uvPJ04N.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de native telefoon van xiaomi...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zxVt0-4xwFNSe7CW3fmGU5TVIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDdspPId9wmLASXY86SJwadw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Brotuck op 24-08-2025 21:44 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:21:
Ik vind dit niet mooi ?
[Afbeelding]

En dit is de native telefoon van xiaomi...

[Afbeelding]
Hier geen last van, misschien dat we verschillende lettergroottes ingesteld hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTRohtotvBrm2VfVH1jSNBdxvDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hujq985mMhmCAsphL5Ofi5Zd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb mijn font size (erg) groot staan, want slechtziend. Dus mij vallen dit soort dingen niet eens meer op. Maar Google heeft sowieso toegankelijkheid niet op orde, ongeacht hoe hard ze roepen dat ze dat wel hebben of alles aan doen. Bijvoorbeeld de berichten app. In het overzicht zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY9vAphNzTkr7o6tCeuqxfoTz9k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xCCuhUwN1p9PwvtIyLO02qZm.png?f=user_large

En in een bericht dit 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFo8hz_vNfbGwVKHZXMBjUN-uo4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NbbWCNlUzHBNfYGElmZHHCzA.png?f=user_large

Dat is niet wat ik wil overigens. Chrome heeft standaard ongeveer dezelfde grootte. Waardoor ik de tekstschaling kleiner zet. Alleen heeft dat weer het neveneffect dat sommige websites zich dan aan een andere standaard houden, waarbij ik even in het midden houd wie er gelijk heeft, maar ik het niet kan lezen :/.

Xiaomi is ook niet heilig. Xiaomi Home en Xiaomi Community apps hebben een extreem klein lettertype. En tegelijkertijd kan ik AI ondertiteling niet aanzetten omdat dit achter de Algemene voorwaarden tekst valt :X. Dit heb ik gemeld bij Xiaomi, maar wordt / is niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbueno
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16-09 06:54
Beste Xiaomi 15 (Ultra) gebruikers,

Ik heb sinds een week nu mijn Xiaomi 15 en ik zit met een probleem. Ik gebruik Firefox met uBlock en vaak als ik Firefox open worden al mijn pagina's opnieuw geladen. Ook als ik hem maar heel even switch naar een andere app.

Hiervoor had ik een Samsung S23 en daar had ik dit probleem niet. Iemand een idee hoe ik dit oplos? Het voelt nu alsof ik een oude telefoon gebruik, want na het starten van de app moet ik 4-5s wachten voordat ik verder kan gaan.

En ik weet dat ik bijvoorbeeld ook de browser Brave kan gebruiken, maar daar ben ik geen fan van.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
kbueno schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:40:
Beste Xiaomi 15 (Ultra) gebruikers,

Ik heb sinds een week nu mijn Xiaomi 15 en ik zit met een probleem. Ik gebruik Firefox met uBlock en vaak als ik Firefox open worden al mijn pagina's opnieuw geladen. Ook als ik hem maar heel even switch naar een andere app.

Hiervoor had ik een Samsung S23 en daar had ik dit probleem niet. Iemand een idee hoe ik dit oplos? Het voelt nu alsof ik een oude telefoon gebruik, want na het starten van de app moet ik 4-5s wachten voordat ik verder kan gaan.

En ik weet dat ik bijvoorbeeld ook de browser Brave kan gebruiken, maar daar ben ik geen fan van.

Alvast bedankt!
De twee het meest voor de hand liggende zaken zijn ongelimiteerd accu/achtergrond verbruik toestaan en de app locken in het recente app overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:27
Nog mensen die last hebben van het 'incorrect Wifi password' bug? Zit met smart te wachten op de augustus update in de hoop dat die bug eens opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Yargo schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:11:
Nog mensen die last hebben van het 'incorrect Wifi password' bug? Zit met smart te wachten op de augustus update in de hoop dat die bug eens opgelost gaat worden.
Ja, maar niet consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
Yargo schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:11:
Ja hier ook. Telefoon heeft nog wat eigenaardig heden, zoals ook draadloos opladen notificatie die regelmatig voorbij komt en niet te disabelen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Draadloos notificatie heb ik inderdaad ook. Wifi password incorrect heb ik meerdere keren per dag. Bijzonder irritant. Al melding van gemaakt, maar geen feedback op gekregen. Laatste maand al paar keer gehad dat hij plots het Google toetsenbord weergeeft ipv Swiftkey.

Net terug van reis en daar ook paar keer gehad dat ik wel vol mobiel bereik en internet had, maar dat websites etc niet wouden laden. Weet niet waaraan dat zou kunnen liggen.

Camera nu echt goed gebruikt daar, wat maakt dit ding toch mooie foto's. Héél tevreden van tov mijn vorige Samsung S24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Incorrect wifi melding word veroorzaakt door deze setting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojMbqZ156s7OVrQq-4vX2tlE03Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3aCWbM22559IQufvhhLR7bV.jpg?f=fotoalbum_large

Als dit aanstaat kriig je de melding. Dit gebeurd bijvoorbeeld als je android auto wireless hebt gebruikt

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Brotuck schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:12:

[Afbeelding]

Als dit aanstaat kriig je de melding. Dit gebeurd bijvoorbeeld als je android auto wireless hebt gebruikt
Ja, had het eerder al gelezen. Maar die zet zijn eigen terug aan (ook door Android Auto Wireless, dunno).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Yargo schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:45:
[...]

Ja, had het eerder al gelezen. Maar die zet zijn eigen terug aan (ook door Android Auto Wireless, dunno).
Ja dat klopt, graag melden via de feedback optie van xiaomi, ik had dit al gedaan, maar men gaat er pas echt naar kijken als er meerdere meldingen van binnen komen.

Als je mij het meldingsnummer doorgeeft dan ga ik het in de officiele telegram groep melden. Die heeft een bestand (ja echt waar) die ze communiceren aan de developers.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Brotuck schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:12:

[Afbeelding]

Niet alleen door die instelling. Ik heb die instelling uitstaan omdat ik Wifi 7 MLO gebruik en dus geen "dual band wifi boost"-workaround nodig heb. Ik heb de hypothese dat de foutmelding ook komt door mesh netwerken en/of meerdere AP's. Soms als ik thuiskom lijkt het er namelijk op dat de wifi implementatie van XIaomi niet goed kan kiezen welke van mijn twee AP's de voorkeur heeft, waardoor de handshake niet voltooid. En dan krijg ik dus deze melding.

Overigens zit er wel een andere bug in dual band wifi boost waarbij de 'boost'-band gebruikt wordt als primair netwerk. Dit is op mijn telefoon dan toevallig de 2.4GHz band die veel langzamer is dan de 5GHz of 6GHz band.

De MLO implementatie is eveneens op sommige momenten wat hit or miss. Soms geeft de telefoon duidelijk de voorkeur aan 5GHz terwijl het 6GHz signaal prima zou moeten zijn. En heel af en toe heb ik MLO op 5GHz én 6GHz, maar nooit 3 banden tegelijkertijd. Een iPhone 16 heeft dit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yargo
Brotuck schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:26:
[...]

Ja dat klopt, graag melden via de feedback optie van xiaomi, ik had dit al gedaan, maar men gaat er pas echt naar kijken als er meerdere meldingen van binnen komen.

Als je mij het meldingsnummer doorgeeft dan ga ik het in de officiele telegram groep melden. Die heeft een bestand (ja echt waar) die ze communiceren aan de developers.
Op 24/07 al melding van gemaakt.

Meldingsnummer: 801627640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Vandaag is dus de presentatie van HyperOS 3. Het eerder gelekte dynamic island komt hiermee ook naar HyperOS. Volgens Google Translate zou het dan Super Eiland moeten gaan heten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UW6kLbg_7Pk7Jc_ClFfUYT48KNU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vkcp1agppAAZtkzesoFXz8b0.png?f=user_large

Daarnaast ook wat veranderingen aan het home scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twSSSDCWTOZXSTS5gdJTbHWy_PU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ISv2YlHUBjDsHVtZxV3R1uai.png?f=fotoalbum_large

Het doet me denken aan Vista :9. Maar dan niet het over-the-top Liquid Glass van Apple.

• Brotuck
En een iets uitgebreidere uitleg over HyperOS 3. https://www.gizmochina.co...rything-you-need-to-know/

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste