Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 17:00

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:54:
Je hebt een kans dat je de EEU versie ook binnen krijgt als je de regio op uk zet. Die is ook gereleased.
Yep, werkt. Krijg hem hier nu binnen.

Nog meer mensen issues met de netwerkversnelling? Kan hem 100x uitzetten, maar als ik weg ga en weer thuis kom staat ie gewoon weer aan. Hij geeft namelijk elke keer een melding dat het wachtwoord onjuist is, daarom wil ik die functie uit hebben.

Wat mij ook opvalt dat de BMS erg terughoudend is met laden zo gauw het toestel warmer wordt, hij gaat dan steeds langzamer laden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51
The Wizard schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:55:
Nog meer mensen issues met de netwerkversnelling? Kan hem 100x uitzetten, maar als ik weg ga en weer thuis kom staat ie gewoon weer aan. Hij geeft namelijk elke keer een melding dat het wachtwoord onjuist is, daarom wil ik die functie uit hebben.
Dat had ik hier op de 15 Ultra ook. Maar ik dacht dat ik een voorstadium dementie aan het ontwikkelen was :+

Overigens heb ik nu een router met Wifi 7. Met MLO werkt netwerkversnelling wel goed en krijg ik de foutmelding niet meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:06
Ik krijg het ook dat de versnelling aangaat, maar het gebeurd dus automatisch als je net daarvoor android auto wireless aan hebt gehad en thuis komt.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
alex3305 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Dat had ik hier op de 15 Ultra ook. Maar ik dacht dat ik een voorstadium dementie aan het ontwikkelen was :+

Overigens heb ik nu een router met Wifi 7. Met MLO werkt netwerkversnelling wel goed en krijg ik de foutmelding niet meer :).
Net de update geïnstalleerd, even kijken of dat verbetering brengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Brotuck schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:38:
Ik krijg het ook dat de versnelling aangaat, maar het gebeurd dus automatisch als je net daarvoor android auto wireless aan hebt gehad en thuis komt.
Hmmm, ik heb het ook als ik even met de hond een rondje ga lopen. Maar ik gebruik idd ook AA wireless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Sinds HyperOS 2.2 lijkt de batterijduur bij mij wel echt gestabiliseerd te zijn. Bijvoorbeeld gister met 3.5 uur schermtijd en 16 uur in totaal ging ik met 45% naar bed. De dag daarvoor had ik zelfs meer dan 50% over 8)7, De batterijduur is de laatste week of weken veel minder wispelturig dan daarvoor.

Naast de update heb ik ook recent mijn router vervangen. Wellicht dat die aanpassing nog een (forse) impact heeft gehad. Ook ben ik van Brave naar Edge geswitched. Voornamelijk omdat Brave constant in mijn batterijstats bijzonder hoog eindigde. Met aandelen van 40-50%. Inmiddels ben ik ook weer dingen aan gaan zetten zoals Interconnectivteit en Koppeling met Windows. Vooralsnog lijkt dit zonder grote impact.

Voor diegene die nog met 'debloaten' aan de gang willen en geen zin hebben in moeilijke tutorials of commando's kan ik aanraden om via de AOSP Services instellingen apps uit te zetten. Dit kun je eenvoudig doen met een app zoals Activity Launcher. Zoek hierin naar de Activiteit: Services onder de app Instellingen. Daarin zou een activiteit moeten staan genaamd Actieve Services met als class com.android.settings.RunningServices. In dit menu kun je net wat meer apps uitzetten. Bijvoorbeeld ook Chrome, YouTube en YouTube Music. Zolang je systeemdiensten hier met rust laat kan er vrij weinig misgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:06
Ik moest vorige week mijn Ultra toestel voor de tweede keer opsturen naar het service center. Ze hadden dus na de eerste reparatie de lens niet goed gezet, waardoor de camera aan de voorkant (en die gebruik ik bijna nooit) een dikke zwarte rand had. Wederom alles netjes verpakt en opgestuurd. Na reparatie weer retour en alles is gelukkig nu wel in orde. Ook kan ik geen zichtbare schade zien aan het wederom openen van het toestel. Jammer dat men dit niet heeft gezien na de eerste reparatie, maar verder niks te klagen over de service.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Ik kom van Xiaomi 12 en sinds paar dagen Xiaomi 15 in mijn bezit. Moet nog beetje wennen en alles ontdekken.
Irriteer me nu wel aan een ding 😢

Weet iemand hoe ik zonder al te veel moeite Mi Browser app kan verwijderen. Ik zie dat ik deze op mijn Xiaomi 12 gewoon kon uitschakelen waardoor hij in principe weg van mijn scherm is maar bij Xiaomi 15 kan ik het alleen gedwongen stoppen maar de app zelf gaat hiermee niet weg. Ik zie nergens de mogelijkheid om het uit te schakelen of te verwijderen.
Helpt het ook met andere regio's in te stellen? Om zo min mogelijk van die apps niet standard erop te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@ninasky11 Ik heb de browser verwijderd met adb met het commando:

adb shell pm uninstall -k --user 0 com.mi.globalbrowser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
alex3305 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:13:
@ninasky11 Ik heb de browser verwijderd met adb met het commando:

adb shell pm uninstall -k --user 0 com.mi.globalbrowser
Ik ga het even uitproberen, moet volgens mij niet al te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik had afgelopen week wel na een update van de Home Assistant app ook de Gegeocodeerde Locatie Sensor aangezet zoals @Mantis eerder suggereerde. Wel tegelijk met de Achtergrondlocatie sensor. Ook vanwege deze PR die in de app update zat. Maar dat was een drama voor de batterij. Die liep minimaal twee keer zo snel leeg :|. Rond het middaguur was ik al 25% kwijt zonder echt gebruik en rond half 4 was had ik nog 65%. Ter vergelijking, vandaag heb ik nog 85%.

Misschien dat naast wifi en/of mobiel bereik ook de locatiesensoren toch ook een enorme impact hebben? Of dat de fused location service niet helemaal lekker is geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkkku
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:00
Ben over het toestel de 15 best tevreden op een ding na. Ik had het juist gekocht voor de HyperAI juist voor real time vertaling met tekst en beeld zoals spraakherkenning, tolk en ondertiteling.
Dit kan ik dus niet gebruiken omdat gemini als standaard geinstalleerd staat en omdat het een eu model is kan het niet wisselen kan het dus ook niet activeren.
Voel me wel misleid om dat ze er wel veel reclame mee maken. Het staat alleen standaard op de chinese markt modellen weet niet wat te doen.

tekst wat leesbaarder gemaakt met leestekens

[ Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 13-07-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@henkkku AI ondertiteling kun je aanzetten onder aanvullende instellingen.

De andere functies weet ik zo niet. Misschien kun je contact opnemen met Xiaomi Nederland en dit ook aan ons terugkoppelen? Ik ben nu ook wel benieuwd namelijk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:24
henkkku schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:42:
Ben over het toestel de 15 best tevreden op een ding na. Ik had het juist gekocht voor de HyperAI juist voor real time vertaling met tekst en beeld zoals spraakherkenning, tolk en ondertiteling.
Dit kan ik dus niet gebruiken omdat gemini als standaard geinstalleerd staat en omdat het een eu model is kan het niet wisselen kan het dus ook niet activeren.
Voel me wel misleid om dat ze er wel veel reclame mee maken. Het staat alleen standaard op de chinese markt modellen weet niet wat te doen.

[mbr]tekst wat leesbaarder gemaakt met leestekens[/]
Ik weet wel dat je de volgende dingen kan doen:
- Real Time vertaling als je aan het bellen bent (menu aan de linkerkant openen)
- Real Time vertaling via ''Vertaal conversatie'', kan je toevoegen in het controlecentrum bovenin
- Spraakherkenning/automatisch notuleren via voice memo's (voice recorder)
- AI in de notities app

Ik ga volgende maand naar Shanghai en Taiwan, ben benieuwd of de conversatie vertaler een beetje goed werkt. Vorig jaar via AliPay (China) gedaan, werkte ook prima maar niet echt vloeiend.

Had vannacht weer een raar iets met het tot 80% laden. Ik werd wakker met dat ik mijn sim pin moest invullen, hij was dus af geweest (batterij percentage op dat moment 72%, hele nacht aan de lader geweest). Terugkijkende in AccuBattery zag ik dat hij iets met 1% aan het doen was, heel vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7YZYZNoTHRH_EdAMpWcRxEX64k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siqNJyiJCUQ0K4WSEpCCpxZI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMrjjjZWM8J0zG1HCkwgFN8-OnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5LtKu8EhhjXGYMpwPTIuKhR.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 43% gewijzigd door vandeven66 op 13-07-2025 21:39 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste