henkkku schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:42:
Ben over het toestel de 15 best tevreden op een ding na. Ik had het juist gekocht voor de HyperAI juist voor real time vertaling met tekst en beeld zoals spraakherkenning, tolk en ondertiteling.
Dit kan ik dus niet gebruiken omdat gemini als standaard geinstalleerd staat en omdat het een eu model is kan het niet wisselen kan het dus ook niet activeren.
Voel me wel misleid om dat ze er wel veel reclame mee maken. Het staat alleen standaard op de chinese markt modellen weet niet wat te doen.
[mbr]tekst wat leesbaarder gemaakt met leestekens[/]
Ik weet wel dat je de volgende dingen kan doen:
- Real Time vertaling als je aan het bellen bent (menu aan de linkerkant openen)
- Real Time vertaling via ''Vertaal conversatie'', kan je toevoegen in het controlecentrum bovenin
- Spraakherkenning/automatisch notuleren via voice memo's (voice recorder)
- AI in de notities app
Ik ga volgende maand naar Shanghai en Taiwan, ben benieuwd of de conversatie vertaler een beetje goed werkt. Vorig jaar via AliPay (China) gedaan, werkte ook prima maar niet echt vloeiend.
Had vannacht weer een raar iets met het tot 80% laden. Ik werd wakker met dat ik mijn sim pin moest invullen, hij was dus af geweest (batterij percentage op dat moment 72%, hele nacht aan de lader geweest). Terugkijkende in AccuBattery zag ik dat hij iets met 1% aan het doen was, heel vreemd.
[
Voor 43% gewijzigd door
vandeven66 op 13-07-2025 21:39
]