@
13art Er zijn (nog) geen echte camera updates geweest. Althans niet die ik gezien of gelezen heb. Maar aan de andere kant heb ik geen echte last of problemen door overexposure. In mijn ervaring is de camera vooral enorm gevoelig voor beweging. Bij een stil object is alles echt ongelofelijk scherp, maar bij beweging kan het resultaat soms enorm tegenvallen. Met de functie "Bewegingsopname" heb je hier geen last van, maar verlies je iets van de scherpte.
Ik heb natuurlijk geen Vivo om mee te testen, maar ik verbaas me echt nog steeds over de kwaliteit van de camera. Deze foto heb ik zaterdag terloops, uit de hand gemaakt en vind ik meer dan goed voor een telefoon:
Ook over de rest van de telefoon ben ik meer dan tevreden. Met de meest recente HyperOS update is mijn batterij-wispelturigheid ook aardig opgelost. Sinds vanochtend heb ik nu nog 80% met een klein uurtje SoT maar wel met een foto AOD, 5G en MLO wifi. Maar de idle-battery drain is bij mij nu weg. Het enige waar ik me gigantisch aan blijf storen is de stomme groene stip in de bovenhoek omdat ik Home Assistant met achtergrondlocatie gebruik. Die dus ook aanstaat.
Toen ik mijn 15 Ultra kocht was de Vivo alleen verkrijgbaar via grijze import. Dat heeft ook als nadeel dat er geen EU support is. Ik weet niet of dat nu wel is. Dat is bij de Xiaomi wel het geval. Dat zorgt er ook voor dat onderdelen een x-aantal jaar beschikbaar moeten blijven en gegarandeerde software updates. Dat vind ik wel een prettig idee.
Ik moet zeggen dat ik steeds meer van mijn telefoon ben gaan houden. Ook omdat vrienden het toch met enige regelmaat over mijn camera-continent hebben

.