Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:53

iPhone 16e Ervaringen & Discussie

Welkom in het officiële iPhone 16e topic!

Apple heeft op woensdag 19 februari 2025 de nieuwe iPhone 16e aangekondigd. Dit model is een sterke aanvulling op de iPhone 16-serie en biedt een snelle A18-chip, Apple Intelligence, een uitstekende batterijduur en een 48-MP 2-in-1 camerasysteem voor een aantrekkelijke prijs. Daarnaast is dit de eerste iPhone met de door Apple ontworpen C1-modem, wat zorgt voor een snellere, efficiëntere en betrouwbaardere mobiele dataverbinding.

In dit topic bespreken we alles over de iPhone 16e: van design en prestaties tot batterijduur en camera-ervaringen. Hier kun je jouw eerste indrukken delen, vragen stellen en de telefoon vergelijken met eerdere (S)E-modellen of andere iPhones.
Een sterke aanvulling op de iPhone 16-serie
Apple presenteert de iPhone 16e als een nieuw en voordelig model in de iPhone 16-serie. Dit model is ontworpen om kracht en efficiëntie te combineren en biedt een lange batterijduur, een krachtig camerasysteem en de nieuwste Apple-technologieën.

Met de ingebouwde 48-MP Fusion-camera en 2x telelens kun je haarscherpe foto’s maken met optische kwaliteit. En mocht je geen bereik of wifi hebben, dan kun je gebruikmaken van de baanbrekende satellietfeatures van Apple, zoals SOS-noodmelding, Pechhulp en Berichten via satelliet.
Een eigen ontworpen C1 modem!
Daarnaast bevat de iPhone 16e een C1-modem, de eerste mobiele modem die Apple volledig zelf heeft ontwikkeld. Dit zorgt niet alleen voor snellere en stabielere 5G-verbindingen, maar ook voor een energiezuiniger netwerkgebruik, wat direct bijdraagt aan de verbeterde batterijduur.
Design, kleuren en de prijs
De iPhone 16e heeft een elegant en stevig design, uitgevoerd in matzwart of matwit. Het toestel is spat-, water- en stofbestendig en voldoet aan IP68-bestendigheidsnormen. De voorkant is voorzien van Ceramic Shield-glas, dat sterker is dan elk ander smartphone-glas, terwijl de achterkant is gemaakt van stevig glas.

Het 128GB model is beschikbaar voor €719,-
Het 256GB model is beschikbaar voor €849,-
Het 512GB model is beschikbaar voor €1099,-
Enkele mogelijke onderwerpen om te bespreken:
  • Eerste indrukken van het toestel: unboxing, design en bouwkwaliteit
  • Prestaties: de A18-chip en hoe die zich verhoudt tot andere modellen
  • Batterijduur en opladen: ervaringen met dagelijks gebruik en laadsnelheid
  • Camera: hoe presteert de 48-MP Fusion-camera in foto’s en video’s
  • Display: Ervaringen met de kwaliteit en helderheid van het 6,1-inch OLED-scherm
  • Vergelijkingen: hoe doet de 16e het naast de iPhone 16-serie of vorige SE-modellen?
  • C1-modem: eerste ervaringen met Apple’s eigen mobiele modem
  • Accessoires: hoesjes, screen protectors en andere must-haves (in het accessoires-topic)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKo9-z_4QijXq2NZANn2OdwHtvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftxA09ilDC9OWPBAHGXTHWxZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0fz8Kpm6-4DSCs6k3cqG16ORyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kH4J11kXf3vT1tvwk6XMFeGx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UseOztSjWBI-3c-MYBbQf0UG5u4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DEAvhM9RTvceynNmcTKw3QeJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door mprkooij op 19-02-2025 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:32
De Apple store is inmiddels weer online.
De vanafprijs is €719,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-04 13:08

mv1

Best een leuk ding. Ben benieuwd hoe die C1 chip zal presteren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06
z0bin schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:08:
De Apple store is inmiddels weer online.
De vanafprijs is €719,-
Als je dan ook gelijk even een linkje deelt, scheelt dat anderen weer wat werk... https://www.apple.com/nl/iphone-16e/ ;)

Ook goed om te weten:
Bestel alvast vanaf 14:00 uur op 21 februari
Verkrijgbaar vanaf 28 februari

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 19-02-2025 17:10 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Voordelig mag wel tussen haakjes. Behoorlijk hoge prijs voor wat door moet gaan als budgetmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
dawg schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:20:
Voordelig mag wel tussen haakjes. Behoorlijk hoge prijs voor wat door moet gaan als budgetmodel.
Tja, heeft er denk ik mee te maken dat de euro tenopzichte van de dollar het niet zo goed doet. Had deze telefoon uitgekomen in september 2024 toen de EUR/Dollar koers nog zo'n 1,12 was dan had hij hoogstwaarschijnlijk 659,- gekost. Nu staat hij op 1,04

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mprkooij schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:30:
[...]

Tja, heeft er denk ik mee te maken dat de euro tenopzichte van de dollar het niet zo goed doet. Had deze telefoon uitgekomen in september 2024 toen de EUR/Dollar koers nog zo'n 1,12 was dan had hij hoogstwaarschijnlijk 659,- gekost. Nu staat hij op 1,04
Maar ook onze “consumenten rechten”, die betaal je ook gewoon zelf.

$599,- X 21% btw = $725,-
Dat is met de koers van nu al snel €700. Oftewel €719 is netjes.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Het prijsverschil met de gewone iPhone 16 vind ik eerlijk gezegd wel erg klein. Die is al voor rond de 800 euro verkrijgbaar, al is dat niet de adviesprijs (969 euro). Dan is 250 euro prijsverschil best groot. Ik vind het nog geen budgetprijs, maar je hebt in ieder geval wel een lange ondersteuning. Een notch is ook wat gedateerd.

[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 19-02-2025 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Het zal wel niet heel lang duren voordat de prijs van de 16e rond de 599,- ligt. Gezien de prijsverloop van de 16 inderdaad. Voor deze iPhone is vast een markt. Ik geloof dat er redelijk wat bedrijven zullen zijn die dit als vervanger van de SE 2022 zullen inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Een enkele camera met een kleine bump. Dat is wel erg fijn. Geen MagSafe is wel heel raar. Inmiddels al wat MagSafe accessoires in huis.

[ Voor 39% gewijzigd door Mog op 19-02-2025 17:56 ]

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:48
Voor deze prijs zit toch weinig op een SE te wachten? Gaat nergens meer over. Zonder betere refreshrate en maar 1 camera is dit toch helemaal niet aantrekkelijk?

[ Voor 35% gewijzigd door hotymoty op 19-02-2025 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

hotymoty schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:57:
Voor deze prijs zit toch weinig op een SE te wachten? Gaat nergens meer over. Zonder betere refreshrate en maar 1 camera is dit toch helemaal niet aantrekkelijk?
Daarom heet ie geen SE meer. Het is een iPhone 16e ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat een prijzen joh. Wel jammer dat er tegenwoordig dus geen goedkoop iPhone’tje meer te verkrijgen is. Toch best wat websites hadden €599 verwacht. Dan is 120 duurder toch een wezenlijk verschil.

En wees eerlijk, we hebben lang niet allemaal zo’n snelle processor of geweldige camera nodig. Bijvoorbeeld voor je oma, kind of moeder. Dan moet je dus een oudere iPhone aanschaffen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-04 13:08

mv1

Mog schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:52:
Een enkele camera met een kleine bump. Dat is wel erg fijn. Geen MagSafe is wel heel raar. Inmiddels al wat MagSafe accessoires in huis.
Geen magsafe is idd wel raar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:10

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Voor die prijs kan je op bol.com een ip15 kopen en ga 80 meer en je hebt een 16 dus nee wordt geen buy...

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
Wat een gebrek aan innovatie het lijkt wel een iPhone XR en dan met zulke specificaties nog 719 euro durven te vragen en te doen alsof ze iets “nieuws” hebben uitgebracht. Shame Apple🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Accessoire topic iemand?

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:50
“Ervaringen”? Gaat nog lastig worden met een prijs van €719 :+
Wie koopt dit nou voor de prijs die ze durven vragen 8)7

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 19:49

Speedmaster

Make my day...

Haal er een inruil van bijvoorbeeld een 13
Mini vanaf a €200,= en je betaald dan wel een redelijke prijs. Heb nu zelf een 13 mini en zat al te kijken naar de nieuwe SE maar twijfel wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Donstil schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:40:
[...]

Maar ook onze “consumenten rechten”, die betaal je ook gewoon zelf.

$599,- X 21% btw = $725,-
Dat is met de koers van nu al snel €700. Oftewel €719 is netjes.
Nou nee, niet netjes. Ik vind het te duur voor een budget.

Of zijn we tegenwoordig zo wereldvreemd dat dik €700 niet meer als veel geld gezien wordt, voor een budget product? Het zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:25
Wat een prijs zeg. Als ie nou 600 was geweest had ik hem gekocht, maar nu vraag ik me toch sterk af of ik niet beter even kan wachten.
Ik denk dat ik ga kijken of de straatprijs wat redelijker wordt, of anders wachten op de launch van de 17 en dan een goede deal maken op een 16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:29
Mog schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:52:
Geen MagSafe is wel heel raar.
Gezien de behuizing waar het heus in gepast had en dat een paar magneetjes niet echt op de inkoop aantikken is de enige reden die ik kan bedenken om nog enigszins een verschil met de gewone iPhone te houden….

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 19-02-2025 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dawg schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:09:
[...]

Nou nee, niet netjes. Ik vind het te duur voor een budget.

Of zijn we tegenwoordig zo wereldvreemd dat dik €700 niet meer als veel geld gezien wordt, voor een budget product? Het zal wel aan mij liggen.
Ik had het over de conversie, of het duur is zal iedereen voor zichzelf moeten bepalen inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
dawg schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:09:
[...]
Ik vind het te duur voor een budget.
Ik denk dat Apple het zelf helemaal niet (meer) als een budget-telefoon ziet. Daarvoor moet je bij andere merken shoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 15:29
Gezien de marketing inspanningen (lees filmpje) voor de 16E vermoed ik dat Apple wel een substantiele markt verwacht. Mijn aanname is dat Apple ook richt op de “corporate” kant als vervanger van de SE maar dat is mijn speculatie. Misschien een gekke vergelijking, de ipad mini kreeg slechts een press release.

De msrp prijs vind ik aan de hoge kant en verwacht dat resellers het toestel voor minder gaan verkopen aangezien de 16 onder de 800 wordt verkocht.

[ Voor 19% gewijzigd door Kakaroto op 19-02-2025 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Kakaroto schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:50:
Mijn aanname is dat Apple ook richt op de “corporate” kant als vervanger van de SE maar dat is mijn speculatie.
Ik denk dat corporatie zelfs de hoofdmoot is voor de SE en nu opvolger. Als ik alleen al bij ons kijk werden SE’s met honderden tegelijk besteld en op voorraad gelegd. Ook bij klanten zie ik vaak dat medewerkers standaard de SE krijgen en management een hogere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Volgende maand zal het toch een iphone 15 worden (moet niets hebben van actionbutton) jammer...

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-04 14:22
Ik blijf de benaming raar vinden. De vorige SE stond eigenlijk op zich en bleef dezelfde voor drie of vier jaar. De expliciete vermelding van 16 in deze telefoon doet mij vermoeden dat we eind dit jaar een 17e krijgen, volgend jaar een 18e etc. Wat mij voor het doelpubliek wat overkill lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Net als de goedkoopste laptop van Apple, de MacBook Air (€1.199) is ook geen budget-model te noemen. Mensen die goedkoop willen, moeten kijken naar andere merken dan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

StevenRSCA schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:11:
Ik blijf de benaming raar vinden. De vorige SE stond eigenlijk op zich en bleef dezelfde voor drie of vier jaar. De expliciete vermelding van 16 in deze telefoon doet mij vermoeden dat we eind dit jaar een 17e krijgen, volgend jaar een 18e etc. Wat mij voor het doelpubliek wat overkill lijkt.
Ja dit vond ik ook raar. En dan gaat hij onder als de iphone minis en dat is wel jammer denk ik dan.

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Laatst online: 09-04 22:47

Res-q

Redder in nood?

Het valt mij eigenlijk ook wel tegen. Dit leek me de ideale opvolger van mijn SE 2020, die nu toch wel langzamer wordt, en de batterij is niet meer top.
Naar deze telefoon had ik dan ook wel echt uitgekeken, en de geruchten redelijk bijgehouden.

Qua specs is het precies wat ik had verwacht, en ook prima voor mijn use cases. Het gebrek aan meerdere kleuren (alleen zwart en wit) en het prijsverschil met de normale 16 (slechts 80 bij bijvoorbeeld bol.com) maken dit m.i. een slechte deal. Voor rond de €600 was het een no-brainer geweest, nu vind ik het lastig en hoop ik dat de gewone 16 nog wat goedkoper wordt.
Toch een beetje een bummer door de prijs.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Als iedereen gewoon een aantal maandjes wacht dan is de prijs bij wat retailers vast wat gezakt en is hij voor een 'mooi' bedrag te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Persoonlijk zou ik eerder een 16 kopen dan een 16e. Een 14 Plus kost momenteel trouwens maar €649 bij iBood, wel een gele. Een stuk groter en een stukje goedkoper dan een 16e.

[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 19-02-2025 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-04 14:22
Res-q schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:14:
Het valt mij eigenlijk ook wel tegen. Dit leek me de ideale opvolger van mijn SE 2020, die nu toch wel langzamer wordt, en de batterij is niet meer top.
Naar deze telefoon had ik dan ook wel echt uitgekeken, en de geruchten redelijk bijgehouden.

Qua specs is het precies wat ik had verwacht, en ook prima voor mijn use cases. Het gebrek aan meerdere kleuren (alleen zwart en wit) en het prijsverschil met de normale 16 (slechts 80 bij bijvoorbeeld bol.com) maken dit m.i. een slechte deal. Voor rond de €600 was het een no-brainer geweest, nu vind ik het lastig en hoop ik dat de gewone 16 nog wat goedkoper wordt.
Toch een beetje een bummer door de prijs.
Je bent in dezelfde situatie als mijn zus. Die begon (in 2016?) met de eerste generatie SE om dan in 2020 over te stappen naar de SE 2 en zij heeft enkele jaren terug de SE 3 links laten liggen. Zij is al bij al best tevreden over haar SE2020; enkel de batterij is ook bij haar wat minder. Ze was in de markt voor deze nieuwe, maar de prijs (volgens mij was de SE2020 indertijd 530 EUR of zo?) schrikt haar af.

Combineer dit met het feit dat zij eigenlijk best stiekem fan is van de home knop met touch id en dat, als we de geruchten mogen geloven, de SE2020 ook nog mee naar iOS19 gaat later dit jaar en je bent meteen een klant kwijt. Enkel als de SE2020 uit de boot zou vallen voor iOS19 denk ik dat zij nog de overstap zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
StevenRSCA schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:11:
Eind dit jaar een 17e gaat niet gebeuren, de 15 wordt ook nog verkocht door Apple dus ze kunnen de 16E prima volgend jaar aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:23:
[...]

Ik denk dat Apple het zelf helemaal niet (meer) als een budget-telefoon ziet. Daarvoor moet je bij andere merken shoppen.
Precies, dit lijkt mij ook.

Het vergelijk met de SE is wel logisch maar dit is helemaal geen opvolger van de SE of een SE2025, dit is een goedkopere 16.

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 09:08
Toch niet onbelangrijk, de iPhone 14 zit al op een 3j oudere chip en de iPhone 15 op een 2j oudere chip, mijn keuze valt altijd op de 16E ipv deze 2.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
syltheboy schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:47:
Het prijsverschil met de gewone iPhone 16 vind ik eerlijk gezegd wel erg klein. Die is al voor rond de 800 euro verkrijgbaar, al is dat niet de adviesprijs (969 euro). Dan is 250 euro prijsverschil best groot. Ik vind het nog geen budgetprijs, maar je hebt in ieder geval wel een lange ondersteuning. Een notch is ook wat gedateerd.
Een adviesprijs is wat het is: een adviesprijs. Daarin zit ook ruimte ingebakken om tijdens ‘acties’ te gaan dalen. Net als met de gewone 16 gebeurt.

De Pixel 8a heeft ook een adviesprijs van € 600 maar die is echt voor veel minder te koop.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:59
rclahsen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:37:
[...]

Een adviesprijs is wat het is: een adviesprijs. Daarin zit ook ruimte ingebakken om tijdens ‘acties’ te gaan dalen. Net als met de gewone 16 gebeurt.

De Pixel 8a heeft ook een adviesprijs van € 600 maar die is echt voor veel minder te koop.
Ja, daarom. Komt wel goed. Als de mensen met een SE 2022 al die tijd hebben gewacht dan kan een maandje of drie er ook nog wel bij. En anders trek je de portemonnee.

Have you tried turning it off and on again?

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Geen dynamic island snap ik wel als goedkopere telefoon. Ik moet zeggen op m'n gewone 15 vind ik het wel een fijne feature.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Ben benieuwd wat het prijsverschil met een 16 gaat worden. Bij mobiel.nl kan je met een odido abo van € 15pm (onbeperkt bellen en 20gb data; incl klantkorting) een iphone 16 kopen voor € 735. Dan moet de 16e wel fors onder de € 600 weg gaan gezien de adviesprijzen. Het grootste verschil met een 16e en 16 is een dynamic island en de camera? Denk ook niet dat dat mij bij wijze van € 100 meer waard is om dan voor een 16 te gaan ipv een 16e.

Denk dat de 16e wel een leuke upgrade van mijn iphone 12 kan worden. Mooi dat er een OLED scherm in zit. Over 5 maanden loopt mijn abo af en kijk tegen die tijd wel weer naar de prijzen van de 16 en 16e.

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 20-02-2025 08:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:38
Als ik hier even in de UK op de Apple site kijk, is de 16e £100 goedkoper dan de 15 (£599 vs £699).
Qua abonementen is het hier de laatste jaren goedkoper om een goed sim only te nemen en de mobiel los te kopen, dan een abo met mobiel (en dat kan echt flink duurder zijn, 1 en 2 jr contracten).
Mijn iPhone XR doet het voorlopig nog prima, maar ik merk aan mijn iPad (jaar ouder) dat die traag begint te worden.
Vind de XR eigenlijk ook iets te groot en had daarom gehoopt op een ietwat kleiner model. Daarnaast zou een wat betere camera (zeker in het donker/schemer) fijn zijn.
Ik wacht nog wel even.

[ Voor 9% gewijzigd door VincentG op 20-02-2025 13:27 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:25
VincentG schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:23:
Als ik hier even in de UK op de Apple site kijk, is de 16e £100 goedkoper dan de 15 (£599 vs £699).
Qua abonementen is het hier de laatste jaren goedkoper om een goed sim only te nemen en de mobiel los te kopen, dan een abo met mobiel (en dat kan echt flink duurder zijn, 1 en 2 jr contracten).
Mijn iPhone XR doet het voorlopig nog prima, maar ik merk aan mijn iPad (jaar ouder) dat die traag begint te worden.
Vind de XR eigenlijk ook iets te groot en had daarom gehoopt op een ietwat kleiner model.
XR: 150.9 x 75.7 x 8.3 mm
16e: 146.7 x 71.5 x 7.8 mm

Scheelt best wat, eigenlijk is de 16e exact hetzelfde formaat als de normale 14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
XR: 194 gram
16e: 167 gram

Qua gewicht scheelt het ook aardig wat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-04 22:57
Ik keek echt uit naar de nieuwe telefoon, maar het is zo teleurstellend dat ik 'm oversla. Uit pure woede zou ik nu gewoon een iPhone 16 kopen bij de Mediakmarkt voor 849 euro, maar het irritante is; dit is precies wat Apple wil :P

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-04 14:23
Als je de prijzen bij Apple vergelijkt zie je een verschil van 250 euro tussen de 16 en 16e.
Kwestie van tijd voor dat de 16e ook goedkoper wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
DBreda schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:47:
Uit pure woede zou ik nu gewoon een iPhone 16 kopen bij de Mediakmarkt voor 849 euro, maar het irritante is; dit is precies wat Apple wil :P
Principes zijn mooi, maar bij principes als deze heb je alleen jezelf te pakken. Gewoon kopen die 16 :)
Doe het morgenvroeg, dan slapen ze nog in de USA en hebben ze niets in de gaten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:54
16E mooi ding hoor. Vormgeving lekker clean, niet zo'n lelijke 2e camera. Mooie features zoals de CPU en de actieknop.

Serieus een mooie aanbieding met inderdaad 250 goedkoper dan de gewone 16.

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Iemand morgen preorderen?

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-04 12:54
mv1 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:15:
[...]

Geen magsafe is idd wel raar..
Ja dat is heel bijzonder en is voor mij ook direct een dealbreaker. Zelfs mijn 12 mini heeft magsafe. Ontzettend jammer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:49
noslen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:52:
[...]

Ja dat is heel bijzonder en is voor mij ook direct een dealbreaker. Zelfs mijn 12 mini heeft magsafe. Ontzettend jammer :-(
Voor mij ook. Wellicht dat ze met hoesjes komen waardoor je weer magsafe kunt gebruiken? Dan zou het draadloos laden ook weer werken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
pixels66 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:41:
[...]

Voor mij ook. Wellicht dat ze met hoesjes komen waardoor je weer magsafe kunt gebruiken? Dan zou het draadloos laden ook weer werken..
De iets 'officiëlere' hoesjes hebben geen Magsafe omdat simpelweg de telefoon het ook niet heeft. Ik zat er gisteren ook op te zoeken omdat ik hetzelfde idee had. Uiteindelijk zullen ze er vast wel komen, maar verwacht ze niet van de betere merken (denk ik).

Hier inmiddels ook een aantal Magsafe-accessoires in huis, ik vind het perfect werken. M'n vrouw heeft een nieuwe iPhone nodig en ik zat aan deze te denken. Ik zit nu wel erg in dubio. Magsafe is wellicht een dealbreaker, dus misschien toch een iPhone 16. Ik vind tweedehands ook niet echt interessant. Meeste is nog steeds 500 of 600 euro en je lever direct 10% batterij-capaciteit in. (Gek genoeg staat mijn iPhone 15 na 1 jaar nog op 99%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 11:15
Eerst wat ik dacht was 'prima ding, maar prijs lijkt net wat te hoog te zijn'. En toen ging ik kijken wat ik voor mijn huidige XR 64gb had betaald en dat was iets van € 822.. (in 2019)

Dus nu denk ik dat de prijs toch wel (relatief) OK is. Enige echte gemis is MagSafe. Maar ik had voorgenomen om zo lang mogelijk met die XR te doen, dus eerst aanzien hoe lang ik daar nog mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Dj Daniel 6 jaar met een telefoon doen vind ik alsnog behoorlijk lang. Al was er na 4 jaar ook nog niks mis met mijn 12 Pro Max. Ik had er best nog 2 jaar mee door gekund, nieuwe accu erin en gaan. Dat had ik na 2 jaar al laten doen.

Nu ik de 16 Pro Max heb, ben ik vooral blij dat de accu een stuk verbeterd is. Maar je bent al snel vergeten dat je een nieuwe telefoon hebt. De overstap van de 7 naar de XS vond ik een stuk groter.

[ Voor 29% gewijzigd door syltheboy op 21-02-2025 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zat er klaar voor om er twee te bestellen maar geen Magsafe...? _O- _O-

Daaaaag Apple (again) _O- Vrouw en dochterlief gaan nog maar even verder met de 13 Pro en reguliere XR. We zijn juist bezig om zoveel mogelijk oplaad kabels in huis weg te halen.

Edit: Zie nu de video. Dat ze hier zelfs nog een presentatie voor hebben durven gegeven.. Tim Cook :+ Man man. Blij dat ik het allemaal niet meer zo volg.

[ Voor 16% gewijzigd door D-Ed op 21-02-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
Tsja, geen magsafe? Ach. Ik gebruik het niet. Heb een hekel aan draadloos laden. Gaat alleen maar traag, het is inefficiënt, en je telefoon wordt ook nog eens heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:50
Ik had gehoopt dat mijn ouders over konden naar iPhone, maar het lijkt alsof iedereen al de 15 refurbs heeft gekocht, want die lijken duurder dan een week terug, zeker als je nieuwstaat wilt. En 14 wil ik niet doen, want ze willen niet alle kabels in huis moeten vervangen.
Lastig… Ik denk dat de beste optie toch is nog 3-4 jaar Android en dan hopen dat er tegen die tijd een SE op de markt komt, want de 16e is gewoon echt niet bedoeld voor particulieren.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Arthur345 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:48:
Gaat alleen maar traag en je telefoon wordt ook nog eens heet.
Magsave laden gaat vrij vlot hoor en warmte maakt niet uit, je hoeft hem niet vast te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Arthur345 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:48:
Tsja, geen magsafe? Ach. Ik gebruik het niet. Heb een hekel aan draadloos laden. Gaat alleen maar traag, het is inefficiënt, en je telefoon wordt ook nog eens heet.
MagSafe is niet draadloos laden. Het zijn magneetjes in je telefoon. Handig voor hoesjes, kaarthouders en carkits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Laatst online: 21:24
MagSafe is wel heel jammer, heb een erg fijne telefoonhouder in de auto die met magsafe werkt.

Desalniettemin twijfel ik erg! Kan 'm voor €512,00 krijgen (direct volledige telefoon aftikken) bij verlenging abonnement + het abonnement wordt iets goedkoper dan nu. Dat is de (advies)prijs waar ik op gehoopt had en persoonlijk vind ik het veel telefoon voor relatief weinig geld.

Ik ben juist bewust aan het downscalen qua telefoongebruik. Alle social media eraf gegooid en eigenlijk alleen het noodzakelijke erop. Soort dumbphone light, maar wel gewoon met telegram en wat andere nuttige niet verslavende apps.

Twijfel zelfs of ik na 15+ jaar iPhones een keer een Galaxy Z Flip ga proberen gewoon omdat het concept van de klaptelefoons me erg aanspreekt, maar die discussie is niet voor hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Smartphonehoesjes is de weg kwijt, Zoeken op de 16e geeft de mogelijkheid om daarna te filteren op wel of geen MagSafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
Dennisdn schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:10:
[...]

Magsave laden gaat vrij vlot hoor en warmte maakt niet uit, je hoeft hem niet vast te houden :)
Met 15W is het wel beter dan 7,5 inderdaad zoals bij mijn 12 mini. Maar goed stel je haalt hem vande lader is die nog heet. Ook niet top voor de batterij zelf dacht ik. Alhoewel het bij een gebruiksproduct dat niet de wereld moet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

wjvh schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:24:
Smartphonehoesjes is de weg kwijt, Zoeken op de 16e geeft de mogelijkheid om daarna te filteren op wel of geen MagSafe.
Dat klopt wel, want de magneten zitten in het hoesje wat het compatible maakt met MagSafe. Het nadeel van de iPhone 16e (ten opzichte van andere iPhone modellen), is dat er geen magneten in zitten, zodat je niet gebruik kunt maken van MagSafe zonder hoesje. Draadloos laden werkt nl. nog wel (ook met MagSafe/Qi-compatible laders).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Justin schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:18:
MagSafe is wel heel jammer, heb een erg fijne telefoonhouder in de auto die met magsafe werkt.

Desalniettemin twijfel ik erg! Kan 'm voor €512,00 krijgen (direct volledige telefoon aftikken) bij verlenging abonnement + het abonnement wordt iets goedkoper dan nu. Dat is de (advies)prijs waar ik op gehoopt had en persoonlijk vind ik het veel telefoon voor relatief weinig geld.

Ik ben juist bewust aan het downscalen qua telefoongebruik. Alle social media eraf gegooid en eigenlijk alleen het noodzakelijke erop. Soort dumbphone light, maar wel gewoon met telegram en wat andere nuttige niet verslavende apps.

Twijfel zelfs of ik na 15+ jaar iPhones een keer een Galaxy Z Flip ga proberen gewoon omdat het concept van de klaptelefoons me erg aanspreekt, maar die discussie is niet voor hier :P
Alsof ik mijzelf hoor/zie spreken... _/-\o_

(op de Flip na dan ;) )

Al vanaf de eerste NL iPhone overstag en twee jaar daarvoor het Apple ecosysteem ingerold met de MacBook Pro _/-\o_ Laatste jaren ben ik sowieso al aan het downscalen en doe veel langer met m'n Apple spullen. Mensen om mij heen moeten nu zelf opzoek naar goede 2e hands Apple spullen _O-

Het 'Apple sausje' waar we hier thuis vroeger de premium met liefde en plezier voor betaalden is naar mijn idee nog maar een slap sausje dat over de datum is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21
Lijkt mij een mooie opvolger voor mijn iPhone XR .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
Bloedirritant. Als ik de 16e bestel met een nieuw nummer kost hij €512,- terwijl als ik hetzelfde type abonnement en toestel mét nummerbehoud bestel dan kost het toestel opeens €594,-..snap er werkelijk niks van. Blijkbaar meer provisie op nieuwe abonnementen dan verlengingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Voor onze informatie, bij welke provider is die €512 die hier inmiddels 2x genoemd wordt?

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 21-02-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Justin schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:40:
Bloedirritant. Als ik de 16e bestel met een nieuw nummer kost hij €512,- terwijl als ik hetzelfde type abonnement en toestel mét nummerbehoud bestel dan kost het toestel opeens €594,-..snap er werkelijk niks van. Blijkbaar meer provisie op nieuwe abonnementen dan verlengingen?
Vrij normaal blijkbaar, paar jaar terug toen mijn moeder mocht verlengen moest zij €82 euro meer betalen voor verlenging + een 14 Plus, dan de prijs voor een nieuw abonnement met zelfde 14 Plus.

In feite worden vaste klanten gewoon gestraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin
Cheesy schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:44:
Voor onze informatie, bij welke provider is die €512 die hier inmiddels 2x genoemd wordt?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tnx, ik heb eigenlijk altijd toestel + abbo gescheiden van elkaar gekocht.
Toevallig loopt m'n sim only bijna af, maar het loont best wel om dat nu icm een toestel te verlengen. Komt bij mij dan op € 613,- (hollandsnieuwe, hele toestel gelijk aftikken) Altijd beter dan € 719 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 21-02-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:33
Ik vind dit ding drie keer niks. Het is een gestripte 16 met een prijsverschil waar ik nou niet bepaald onder de indruk van ben. Ik zou dan toch liever een iphone 15 gaan kopen. Dan krijg je meer waar voor je geld.
Jammer, ik vond vroeger bijvoorbeeld de SE2016 een erg leuk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:23
Ik wacht nog even af wat de prijs de komende maanden gaat doen. Een nieuwe iPhone 16 is al voor onder de €800 te krijgen, terwijl Apple een adviesprijs geeft van €969. Als dit met de 16e op dezelfde manier gaat, lukt het misschien om deze te scoren voor iets tussen de €500-€600. En zo niet, dan houd ik m’n 13 mini gewoon nog wat langer aan, in ieder geval tot aan de release van de iPhone 17.

Wat ik trouwens niet kan volgen is waarom ze dit toestel ‘16e’ hebben genoemd. Nu is deze in de beleving van veel consumenten gekoppeld aan de 16-serie en dat gaat vast wat doen als de 17 uitgebracht wordt. Of zal Apple nu elk jaar rond deze tijd met een nieuwe budget ‘e’ komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Bij 925Mac gaan ze er vanuit dat de hoge prijs van de 16e een hint is dat de prijzen bij komende iPhone release over de hele linie gaan stijgen.
https://9to5mac.com/2025/...ar-changes-for-iphone-17/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Cheesy schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:03:
[...]

De iets 'officiëlere' hoesjes hebben geen Magsafe omdat simpelweg de telefoon het ook niet heeft. Ik zat er gisteren ook op te zoeken omdat ik hetzelfde idee had. Uiteindelijk zullen ze er vast wel komen, maar verwacht ze niet van de betere merken (denk ik).
Spigen heeft ze sowieso (en de prijzen voor die hoesjes zullen vrij snel dalen op bijvoorbeeld Amazon).

ik keek net op Amazon maar kon nog geen iPhone 16e hoesjes van Spigen vinden

Sowieso hebben ze best wat.

Maar het blijft jammer dat Apple op zoiets simpels heeft bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:23:
[...]

Spigen heeft ze sowieso (en de prijzen voor die hoesjes zullen vrij snel dalen op bijvoorbeeld Amazon).

ik keek net op Amazon maar kon nog geen iPhone 16e hoesjes van Spigen vinden

Sowieso hebben ze best wat.

Maar het blijft jammer dat Apple op zoiets simpels heeft bespaard.
De echte besparing is eigenlijk dat mensen die een duurdere iPhone wilde kopen nu alsnog die iPhone kopen ipv die versie van '€200,- goedkoper' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
D-Ed schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:30:
[...]

De echte besparing is eigenlijk dat mensen die een duurdere iPhone wilde kopen nu alsnog die iPhone kopen ipv die versie van '€200,- goedkoper' ;)
Mee eens, momenteel is de normale 16 kopen de betere deal.

Maar dat is de situatie nu, het kan over 6 maanden veranderen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozu
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-04 03:25
Twijfel nog steeds ondanks een pre sale korting van €70 , nu dus iphone16e voor €649 … Iemand goede raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

First thoughts: op zich een mooi toestel!

De hogere prijs was op zich wel te verwachten (zowel in Dollars als in Euro's). Geruchten wezen er al lang op dat het de iPhone 14 ging vervangen en die ging sinds afgelopen najaar voor $599 over de toonbank. Natuurlijk is er dan de hoop van: "Het is een SE-model, dus hopelijk $499." Maar een ontzettend rare prijs is het dus niet - zeker niet als je kijkt naar de inflatie van de afgelopen jaren.

De Europrijs... tja... hier zien we een effect van een Euro die zwakker en zwakker wordt door falend monetair beleid, maar dat is een andere discussie :+

Gedachten over het toestel zelf: precies wat je van een een 'SE model' verwacht. Een combinatie van hardware die al langer wordt gebruikt (zoals het scherm met notch), maar upgrades op de key punten zoals de chip (A18) en weliswaar 1 camera, maar wel gelijk een goede (48 MP).

Hiermee wordt volgens mij precies de doelgroep bereikt die ze willen bereiken. Namelijk: de groep mensen die niet het nieuwste van het nieuwste hoeft en wat minder wil betalen + bedrijven die hun werknemers een toestel geven. Dus nee, geen ProMotion 120 Hz en dynamic island, maar verder wel gewoon een heel goed OLED scherm. Nee, niet 2 of 3 camera's, maar wel 1 goede voor als men een foto wil maken en delen op Whatsapp. En tegelijkertijd zeker wel: goede accuduur (met deze cijfers zelfs als je battery health over een paar jaar naar 80% is gezakt), super goede performance (A18) en daardoor ook nog jaren software updates. :)

De Euro adviesprijs is wat hoog, maar het is slechts een adviesprijs. Met de iPhone SE en andere modellen hebben we gezien: in combinatie met een abonnement kun je gerust een paar honderd euro korting krijgen en ook als je 'm los koopt bij de MediaMarkt zal-ie eens in de zoveel tijd in de aanbieding zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:24
Jozu schreef op zondag 23 februari 2025 @ 00:02:
Twijfel nog steeds ondanks een pre sale korting van €70 , nu dus iphone16e voor €649 … Iemand goede raad ?
Waar is die voor deze prijs verkrijgbaar in de pre sale?

Vwb goede raad, ligt er maar net aan wat je eisen zijn vs wat je nu hebt. Het ontbreken van de magsafe is een gemis (al is en blijft het een se toestel dus ergens houdt het op), maar voor mij persoonlijk totaal niet relevant omdat ik het nu ook niet gebruik. Heel persoonlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Waarom geen magsafe sticker van amazon?

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozu
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-04 03:25
@RR46 : Telenet Belgie , geldt voor vaste klanten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:25
Het is natuurlijk een persoonlijke overweging die je moet maken. Voor mij zou die prijs net acceptabel zijn voor wat de 16e biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-04 18:44
dawg schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:20:
Echt hoor is toch geen budget meer?
😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-04 12:28

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Als je er nu meteen eentje nodig hebt is het het overwegen waard. In Belgie zie ik nog geen scherpere aanbiedingen op het moment. In Nederland kan je, afhankelijk van je abo, de 16e ook voor 486e krijgen (Odido, 25e per maand). De SE uit 2022 was volgens de pricewatch in haar eerste vier maanden al eens in de aanbieding voor 100e minder dan de adviesprijs. Wat dat betreft loont het wellicht om te wachten tot de zomer. Maar goed, het verschil zal niet meer dan 50e zijn met de telenet aanbieding in dat geval (als je dat al zo kan vergelijken), dus ja.

Ik kom van een iphone 7, dus dit gaat 'm voor mij wel worden ergens in de komende periode. Het is jammer van de magsafe, maar whatever, er is altijd wel iets dat er niet opzit. Verder spec-bump genoeg. :Y) Vrijdag maar even gaan checken bij de lokale appelboer.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Tektoon schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:25:
[...]
Ik kom van een iphone 7, dus dit gaat 'm voor mij wel worden ergens in de komende periode. Het is jammer van de magsafe, maar whatever, er is altijd wel iets dat er niet opzit.
Het is maar net wat je gewend ben, voor mij is het gemis van de magsafe de dealbreaker. Ik kan absoluut niet meer zonder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04 17:44
Ik heb vanmiddag de 16e voor m'n vader besteld met een nieuw Ben abonnement via mobiel.nl Abbo is 7,50 per maand en de telefoon is dan 588 euro. Kan zijn iphone 7 straks met pensioen.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
PrimusIP schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:01:
Ik vind dit ding drie keer niks. Het is een gestripte 16 met een prijsverschil waar ik nou niet bepaald onder de indruk van ben. Ik zou dan toch liever een iphone 15 gaan kopen. Dan krijg je meer waar voor je geld.
Jammer, ik vond vroeger bijvoorbeeld de SE2016 een erg leuk toestel.
Nadeel van de 15 is dat je geen Apple Intelligence kan gebruiken. Ik weet nog niet hoe interessant dat is/wordt, maar via mobiel.nl is een Iphone 15 met odido abo (tel direct aftikken) ook nog eens duurder dan een iphone 16 :').

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:33
Hulleman schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:12:
[...]

Nadeel van de 15 is dat je geen Apple Intelligence kan gebruiken. Ik weet nog niet hoe interessant dat is/wordt, maar via mobiel.nl is een Iphone 15 met odido abo (tel direct aftikken) ook nog eens duurder dan een iphone 16 :').
Dat klopt. Maar op dit moment kun je ook nog niet veel met Apple Intelligence. Ik ben zelf wat sceptisch of het binnen de levensduur van die telefoon het voor mij het die meerwaarde voor die kosten echt gaat geven. Ik denk dat ik dan meer lol zou hebben aan die tweede camera die de 15 heeft.
Een andere opties is een jaar wachten en dan een oudere iPhone kopen die genoeg ram heeft en ook die extra camera heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
PrimusIP schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:30:
[...]

Dat klopt. Maar op dit moment kun je ook nog niet veel met Apple Intelligence. Ik ben zelf wat sceptisch of het binnen de levensduur van die telefoon het voor mij het die meerwaarde voor die kosten echt gaat geven. Ik denk dat ik dan meer lol zou hebben aan die tweede camera die de 15 heeft.
Een andere opties is een jaar wachten en dan een oudere iPhone kopen die genoeg ram heeft en ook die extra camera heeft.
Het prijsverschil tussen een 16, 16e en 15 is mij denk ik te gering om dan niet voor een reguliere 16 te gaan. Ik doe meestal wel een jaar of 4 - 5 met een telefoon, dus verwacht dat Apple Intelligence tegen die tijd wel interessant kan zijn. Mijn 12 begint nu wel wat trager te worden, met name met de camera app. Ik wacht nog wel tot het einde van het jaar als de 17 ook uit is. Dan is de 16 wellicht nog weer wat interessanter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zon4net
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-03 20:34
Ik kan niet begrijpen waarom de prijs €599,= en Nederlanders €799,= moeten betalen....?
Wie weet welk land ik de 16e kan kopen ( die in Nederland wel volledig werkt.!.!. ) want voor €200 kan ik zelfs met de auto ver gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:28
de US prijs van $599 is exclusief salestax. dus neem de koers en tel er 21% bij, dan kom je op de NL prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

peter-rm schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:29:
de US prijs van $599 is exclusief salestax. dus neem de koers en tel er 21% bij, dan kom je op de NL prijs
In Delaware heb je 0% salestax en de dollar staat lager dan de euro. Dus daar is een nieuwe iPhone 16e omgerekend €571,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
@Mog maar je moet nog wel bij import in nl de 21% btw betalen want de telefoon is meer dan €150.
je kunt hem ook gewoon meenemen, maar dan is het smokkelen

[ Voor 26% gewijzigd door peter-rm op 24-02-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

peter-rm schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:27:
@Mog maar je moet nog wel bij import in nl de 21% btw betalen want de telefoon is meer dan €150.
Uiteraard. Ik denk niet dat veel mensen dat doen, maar officieel moet dat wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
als je regelmatig daarkomt kan dat wel. ik heb zelf ook wel eens een MBpro in Colorado gehaald op een werktrip ipv m'n werklaptop uit NL mee te nemen

maar de reguliere handel ontkomt niet aan de importregeltjes met heffingen, vandaar de hogere NL winkelprijs voor dit soort produkten

[ Voor 35% gewijzigd door peter-rm op 24-02-2025 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
peter-rm schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:27:
Pas geleden was een collega van mij aan de beurt. Die dacht slim te zijn door alle doosjes van 2 iPhones en een Watch in de rolkoffer van z’n vrouw te stoppen, maar er niet op gerekend dat bij een controle het hele gezin aan de beurt is…. Die moesten de belasting aftikken + ik meen een boete van hetzelfde bedrag.

Als je de gok neemt, gooi dan in ieder geval de doosjes weg of stuur ze op de post naar jezelf én zorg dat alle devices up-and-running zijn alsof je ze al lang gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 24-02-2025 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Alleen als je dan kijkt hoe lang de garantie er nog is kan je, volgens mij, zien dat hij zeer recent in gebruik is genomen.
Overigens zou ik nooit spullen die ik naar binnen probeer te smokkelen in de koffer van mijn vrouw stoppen.
Maar goed, wellicht wist ze er van, Of niet, en hebben ze daar nog een pittig gesprek over gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zon4net
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-03 20:34
512,= bij 2 jr. contract op odido las ik ergens voorin deze topic, hoe kan dit dan wel?
Pagina: 1 2 Laatste