Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zon4net
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-03 20:34
Via Belsimpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 22:50

Aiii

何これ

Zon4net schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:35:
512,= bij 2 jr. contract op odido las ik ergens voorin deze topic, hoe kan dit dan wel?
De rest betaal je dan in de meerkosten van het abonnement over die twee jaar t.o.v. de kosten van een vergelijkbaar sim-only abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:50
Aiii schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:14:
[...]

De rest betaal je dan in de meerkosten van het abonnement over die twee jaar t.o.v. de kosten van een vergelijkbaar sim-only abonnement.
Volgens mij niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3OYh7dBFlrsIFXXlT7YL9GvlFY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7VMsYhQbNoj8ULK5VWeRLGi2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Al8BlBaEb5ScU-lMrJiRrkuuftM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fKlGzqVFWfW6PHPly2I4SFTr.png?f=fotoalbum_tile

Unlimited abonnement voor 2 jaar kost 25,- los sim only.
Unlimited abonnement voor 2 jaar kost 25,- inclusief 0 euro p/m abonnement voor de iPhone 16e. Als je de telefoon in 1x aftikt, dan scheelt dit dus heel wat.

iPhone 16e voor €428,- bij een tweejarig unlimited abonnement (Odido). €510,- i.c.m. een eenjarig abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ptSq-fxDs_mDrcoXfp2HVXR7jo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8meXarJbZTfd3EvgYzs0c364.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door mprkooij op 25-02-2025 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 15:20
mprkooij schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:22:
[...]

Volgens mij niet.

[Afbeelding][Afbeelding]

Unlimited abonnement voor 2 jaar kost 25,- los sim only.
Unlimited abonnement voor 2 jaar kost 25,- inclusief 0 euro p/m abonnement voor de iPhone 16e. Als je de telefoon in 1x aftikt, dan scheelt dit dus heel wat.

iPhone 16e voor €428,- bij een tweejarig unlimited abonnement (Odido). €510,- i.c.m. een eenjarig abonnement.

[Afbeelding]
Wel voor nieuwe klanten, wie al een klant is en wil verlengen is meer kwijt (€568 euro voor 2 jaar abonnement, €640 voor 1 jaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:09

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Maar ook in dat geval blijft het zo dat je korting krijgt op je toestel zonder dat de prijs van je abo omhoog gaat, en dat is wat mprkooij wil zeggen.

Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat de providers ergens die toestelkorting wel weer terugverdienen. Kost dat unlimited echt 25e per maand? Je moet er een prijs op plakken natuurlijk. Voor mij scheelt het iig niet om van een abo van 7e naar een van 25e te gaan voor die toestelkorting, want dan kost het geheel mij nog meer over twee jaar. Maar goed, in stapjes betalen betaalt beter dan in één keer, bewijzen we al jaren.

Zijn ze intussen al in het wild gespot?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
@Tektoon Ik heb mij hier ook over verbaasd, ook bij andere toestellen. Ik koop mijn telefoon's altijd los bij Apple en vrijwel nooit via een abonnement, maar deze deal voor de iPhone 16e vind ik niet heel verkeerd.

@Mizgala28 Ik vermoed dat je vast wel ergens via een andere webshop de 'lagere' prijs voor de iPhone kan betalen i.c.m. het verlengen of het aangaan van een nieuw abonnement.

€428,- voor de iPhone 16e lijkt mij echt geen verkeerde deal. Wat ik wel heb opgemerkt en dat geldt niet alleen voor iPhone's, maar ook voor MacBook's en iPad's is dat winkels tegenwoordig 'meer marge!?' lijken te pakken op Apple spul. Waar voorheen kortingen echt niet mogelijk waren op iPhone's / iPad's / Macbook's is dat tegenwoordig wel anders, ook als je naar de pricewatch historie op Tweakers kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Voor mij persoonlijk is 7,5e*24 maanden + 619e goedkoper dan 25e*24maanden + 428e, maar goed, ik heb genoeg aan 2gb en 20 minuten bellen per maand.

Het voorbeeld van de unlimited bundel daargelaten, zie ik soms ook aanbiedingen zoals Aiii die schetst. Bij KPN kost de iphone 16E ook maar 600e, maar dan moet je wel 15e per maand betalen voor een abo dat bij Ben 7,50e kost. Vroeger waren dit soort trucs de standaard.

Aan de ene kant hoop ik er stiekem op dat er na het iphone event 100e afgaat van deze instapper, maar aan de andere kant denk ik dat ik ook voor 100e niet meer kan en wil wachten. Mijn iphone 7 slurpt momenteel twee volle batterijladingen per gesprek. Ik moet 'm in de vliegtuigmodus zetten als ik met het ov reis want als ie afgaat kan ik m'n kaartje niet meer laten zien. 7(8)7

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Heel eerlijk kun je de abonnementen niet helemaal zo vergelijken. Wat je nu doet is abonnement A + toestel vergelijken met abonnement B + toestel.

Ja, abonnement A van 2 GB is goedkoper dan onbeperkt internet… maar als je op zoek bent naar een onbeperkt internet abonnement, dan kom je alsnog bij abonnement B uit.

Daarnaast zijn de voorwaarden heel verschillend. Bij sommige providers heb je direct hoge kosten als je je bundel voorbij gaat. Of geldt je bundel niet in sommige Europese landen.

Overigens wordt er ook op niet-Unlimited abonnement korting gegeven. En ook voor kleinere providers zoals Ben-abonnementen geldt dat een toestel in combinatie met abonnement goedkoper.

Hoe ze het kunnen doen? Vrij logisch: voor 2 jaar komt er gegarandeerd X euro aan maandelijkse abonnementskosten binnen. Daarnaast blijft nog eens Y% hangen nadat de contractduur voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
De prijs van de 14 Plus is inmiddels gezakt naar 599 euro bij iBOOD. Nette prijs, zou ik eerder kopen dan een 16e.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 22:48
Ik vind het minimalistische van deze iPhone erg mooi, met die ene camera achterop. Maar ik zie dat hij geen ultra wideband heeft, en dat vind ik dan wel weer cruciaal nu. Wellicht dat z’n opvolger dit wel krijgt.

Verder vind ik het toch wel mooi te lezen dat er mensen zijn die nu nog met een iPhone 7 rondlopen en hiernaar gaan upgraden. Hoe heb je het in godsnaam zo lang vol kunnen houden met zo’n oud toestel, kudos hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Zal ik je erbij vertellen dat ik hem zonder hoesje gebruik én dat het scherm nog heel is ondanks wat valpartijen? Ik zou een foto maken, maar ik heb maar één camera. Lol. Ik vind de enkele camera op de 16e ook heel nice btw.

Het review-embargo is gelost:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:26
Tektoon schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:45:
Zal ik je erbij vertellen dat ik hem zonder hoesje gebruik én dat het scherm nog heel is ondanks wat valpartijen? Ik zou een foto maken, maar ik heb maar één camera. Lol.
Kan dan toch met een screenshot :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb hem zojuist ontvangen. Mocht iemand vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:23
DR!5EQ schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:43:
Ik heb hem zojuist ontvangen. Mocht iemand vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Dit is het ervaringen topic, ben wel benieuwd naar je ervaring na een dagje gebruiken :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik had 'm vandaag in m'n handen. Hij stond tussen de 16 en de 15 in, en zoals de notch toch net wat minder verfijnd oogt dan het island, zo zijn de zwarte randen om het scherm ook net iets breder. Maar goed, ik stel me voor dat je hier niks van merkt als je 'm niet constant naast een iphone 16 of 15 houdt. Weet ook niet of ik om die reden 100e meer ga lappen voor een iphone 15. Maar ik ga wel nog even wachten tot de prijs daalt.
Van welke telefoon kom je? En, om ons lekker te maken: wat bevalt je het meest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenapi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-03 16:30
Iemand die weet welke oudere iPhone cases passen op de 16e, het is om een tijdelijke place holder te hebben tot mijn Dbrand grip case aankomt? Alvast bedankt voor uw hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Specifieke vraag: bij The Verge zag ik dat de camerastabilisator in videostand vergeleken de 16 best slecht is. Hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hoe is dat AI gebeuren? Is het scherm fel genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 15:20
jeroenapi schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:25:
Iemand die weet welke oudere iPhone cases passen op de 16e, het is om een tijdelijke place holder te hebben tot mijn Dbrand grip case aankomt? Alvast bedankt voor uw hulp.
Gezien de formaat, die van de iphone 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gezien ik graag een iPhone wil als werktelefoon en ik daar lang mee wil doen toch maar gekozen voor de 16e (dan hou ik nog wat budget over voor andere dingen). Deze zal ergens deze week of begin volgende week binnenkomen. Geeft mij mooi de mogelijkheid om te kijken of ik ook als privételefoon wil bestellen. (ik doe niet aan dual sim :P) of dat ik een klein beetje moet doorsparen en moet gaan voor een 16.

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 03-03-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Boerenlater schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:31:
[...]

AI functies komen in april uit in de EU, maar volgens mij zit daar voorlopig nog geen NL ondersteuning in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeffreyDG
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-05 07:21
Kon het hier zo snel niet vinden, maar voor de liefhebbers die geïnteresseerd zijn in dit toestel. Bij Coolblue op dit moment een EUR115,- extra bovenop inruilen van je oude telefoon bij aankoop van een nieuwe iPhone 16e.

Hier dus voor mijn moeder voor een iPhone SE2020 ruim 150 euro inruil gekregen, wat ik zelf een mooie deal vond en heeft haar over de streep geholpen om over te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tektoon schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:07:

[...]

Van welke telefoon kom je? En, om ons lekker te maken: wat bevalt je het meest? :P
Ik slijt al sinds de iPhone 4s uitsluitend iPhones. Mijn vorige toestel was de SE (2020). Wat een mega verschil. Als ik moet kiezen: de batterijduur. Ik sta echt versteld wat voor sprongen dat heeft gemaakt. Daarnaast is hij bloedsnel, waarbij ik het vermoeden had dat dit te maken had met dat wanneer je apps niet afsluit ze in het geheugen worden geplaatst. Dus niet. Het scherm is ook fantastisch, maar dat vind ik niet zo bijzonder, wetende dat de iPhone 13 deze ook al tot zijn beschikking had. De kijkhoeken zijn indrukwekkend. Ook het geluid is anders t.o.v. de SE (2020). Er zitten meer lage tonen in, naast dat hij veel meer volumecapaciteit heeft. Met de camera heb ik nog niet veel te maken gehad, wat gelijk het antwoord geeft op waarom ik de 16e heb aangeschaft en niet de 16.

Wat ik wel vervelend vind is dat het toestel warm begint te worden als ik een filmpje op YouTube (FHD) aan het kijken ben terwijl deze wordt opgeladen. Het kan aan het hoesje liggen, maar met de SE had ik hier geen last van.

Dit toestel is zo snel dat hij al klaar is terwijl ik nog aan het nadenken ben over mijn volgende handeling en nee, zo oud ben ik niet ;-).
Jasphur schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:31:
[...]

Specifieke vraag: bij The Verge zag ik dat de camerastabilisator in videostand vergeleken de 16 best slecht is. Hoe ervaar jij dat?
Sorry, deze vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik geen iPhone 16 heb en nauwelijks van de filmfunctie gebruik maak.
Boerenlater schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:31:
[...]

Ik neem aan dat je doelt op Apple Intelligence. In de instellingen staat aangegeven dat dit nog niet beschikbaar is. Ik ben al sinds de eerste SE tevreden met de helderheid. Het heeft me altijd in de ogen gebrand als hij op het hoogste standje stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
JeffreyDG schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:35:
Kon het hier zo snel niet vinden, maar voor de liefhebbers die geïnteresseerd zijn in dit toestel. Bij Coolblue op dit moment een EUR115,- extra bovenop inruilen van je oude telefoon bij aankoop van een nieuwe iPhone 16e.

Hier dus voor mijn moeder voor een iPhone SE2020 ruim 150 euro inruil gekregen, wat ik zelf een mooie deal vond en heeft haar over de streep geholpen om over te stappen.
Mooie actie, wel jammer dat het alleen in de winkels kan. Wat ik overigens goed kan begrijpen trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:31
noslen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:52:
[...]

Ja dat is heel bijzonder en is voor mij ook direct een dealbreaker. Zelfs mijn 12 mini heeft magsafe. Ontzettend jammer :-(
Ik heb toch maar een iPhone 16 Pro gekocht, omdat ik een lange accuduur en magsafe belangrijk vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
noslen schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:15:
[...]

Ik heb toch maar een iPhone 16 Pro gekocht, omdat ik een lange accuduur en magsafe belangrijk vind.
Na het lezen van Arnouds review (review: Apple iPhone 16e - De 'e' staat voor 'enorm slechte deal') ga ik ook voor een 16. Niet de pro overigens.

Maandag komt de 16e binnen voor mijn werk dus kan dan lekker de 16e en 16 vergelijken, wanneer ik de 16 heb gekocht :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 08-03-2025 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
Ik vind Arnoud Apple wise altijd vrij negatief, lijkt er ook altijd op dat hij helemaal geen zin heeft in het reviewen van Apple producten :9. Ik denk dat het voor dit model echt een kwestie van tijd is voor hij rond de 529-569 te koop is. Lijkt mij ook een meer gangbare prijs voor dit model.

[ Voor 19% gewijzigd door mprkooij op 08-03-2025 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:16

vliegnerd

Nintendo fan.

mprkooij schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:29:
Ik vind Arnoud Apple wise altijd vrij negatief, lijkt er ook altijd op dat hij helemaal geen zin heeft in het reviewen van Apple producten :9. Ik denk dat het voor dit model echt een kwestie van tijd is voor hij rond de 529-569 te koop is. Lijkt mij ook een meer gangbare prijs voor dit model.
Dik 20% van de prijs af zou heel fijn zijn, maar ik geloof dat niet echt.
Ik ben wel van plan om nog maar even door het gaan met mijn SE 2020. Eens kijken wat er in september te koop is.
Wie weet een 16e voor een fors lagere prijs, maar dat klinkt een beetje te mooi om waar te zijn.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
vliegnerd schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:19:
[...]

Dik 20% van de prijs af zou heel fijn zijn, maar ik geloof dat niet echt.
Ik ben wel van plan om nog maar even door het gaan met mijn SE 2020. Eens kijken wat er in september te koop is.
Wie weet een 16e voor een fors lagere prijs, maar dat klinkt een beetje te mooi om waar te zijn.
Apple gaat zeker in 2025 geheid niks aan de prijs doen, dat doen ze nooit. Andere aanbieders zullen vast af en toe aanbiedingen doen, maar dat zal komende maanden ook geen €100-150 korting zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Het gaat met name om de aanbieders die tegenwoordig meer korting mogen/kunnen/willen geven op Apple producten. Ik kom wel terug op mijn bericht over een aantal maanden, kijken wat de prijs doet 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Klopt ook wel, ware het niet dat andere reviewsites exact dezelfde conclusie hebben. :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 08:11
Justin schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:18:
MagSafe is wel heel jammer, heb een erg fijne telefoonhouder in de auto die met magsafe werkt.

Desalniettemin twijfel ik erg! Kan 'm voor €512,00 krijgen (direct volledige telefoon aftikken) bij verlenging abonnement + het abonnement wordt iets goedkoper dan nu. Dat is de (advies)prijs waar ik op gehoopt had en persoonlijk vind ik het veel telefoon voor relatief weinig geld.

Ik ben juist bewust aan het downscalen qua telefoongebruik. Alle social media eraf gegooid en eigenlijk alleen het noodzakelijke erop. Soort dumbphone light, maar wel gewoon met telegram en wat andere nuttige niet verslavende apps.

Twijfel zelfs of ik na 15+ jaar iPhones een keer een Galaxy Z Flip ga proberen gewoon omdat het concept van de klaptelefoons me erg aanspreekt, maar die discussie is niet voor hier :P
Inmiddels de Flip gehad en na 2 dagen geretourneerd in de winkel. Wat een drama is dat Android zeg. Ieder z’n ding, maar mijn ding niet :)

En inmiddels de 16 Pro Max ingeruild op de 16e. Wat een geweldig toestel is de 16e. Leukste toestel dat ik in jaren heb gehad. Heerlijke formfactor, scherm dikke prima, geniet er iedere dag van.

Ja, de 16PM is ‘beter’, maar ik heb het totaal niet nodig. Dit stimuleert juist perfect om de telefoon minder te gebruiken.

Belletjes die ik gepleegd heb waren trouwens kraak en kraakhelder viel me op. Geen idee of dat aan het modem kan liggen of niet, maar dik in orde

Al met al, helemaal blij😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Sinds vanmorgen de 16e in zakelijk gebruik. Prima telefoon tot nu toe. Maar ik doe er dan ook vrij weinig andere dingen mee dan Slacken, Teams, Outlook, diverse authenticators en bellen :P Ik begin wel te begrijpen waarom de meeste reviews concluderen dat deze iPhone vooral geschikt als zakelijk apparaat :P Wel het Apple eco-systeem, maar niet de kosten van een volledig iPhone.

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 10-03-2025 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04 17:44
https://www.lux.camera/ip...ra-review-the-essentials/ is leuk (Engelstalig) artikel over de camera van de 16e.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:18

sphere

Debian abuser

Zo te zien ook de makers van de Halide app…

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Ik heb de 16e via de Coolblue inruilactie gekocht, zo heb ik nog 115 euro gekregen voor mijn oude SE 2020. Dat maakte de prijs voor de 16e (605 netto) net acceptabel voor mij en mijn SE had wat nukkigheidjes waardoor ik die toch dit jaar wilde vervangen. Ik heb er op gegokt dat er dit jaar waarschijnlijk geen heel veel betere deal komt voor de 16e.

Mijn mening is dat als je van een SE 2020 komt de 16e een forse upgrade is, maar dat is vooral omdat de SE al zo oud is. Ik ben het eigenlijk wel eens met de meeste reviews dat de 16e standaard te duur is voor wat je ervoor krijgt, dus ik zou aanraden om derde partij verkopers in de gaten te houden voor een deal en niet de belachelijke vraagprijs van Apple zelf te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-06 21:08

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Jerryrigseverything is weer maar eens aan het werk geweest.

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06 10:47
t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:40:
Jerryrigseverything is weer maar eens aan het werk geweest.
Die moet je uitleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
wjvh schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:23:
[...]

Die moet je uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
Bij inruil van mijn 12 mini kan ik de 16e pakken voor 569. Opzich best een redelijke deal vind ik zelf.

Maar twijfel ook wel een beetje om toch te wachten op de 17 serie. Heeft betere selfie camera van 24MP. Lijkt me ook wel weer interessant om te hebben. Zal ook meteen het dubbele zijn qua prijs ook. Magsafe interesseert mij persoonlijk niks, heb geen magsafe en haat draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
Inefficiënt, sloom, en telefoon wordt warm.

Nu is het met Qi2 wel 15 watt, dus dat is al wat minder sloom, maar alsnog zie ik het mezelf niet snel doen denk ik. In een auto is het handig, maar dan liever gewoon usb C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Arthur345 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:52:
[...]

Inefficiënt, sloom, en telefoon wordt warm.

Nu is het met Qi2 wel 15 watt, dus dat is al wat minder sloom, maar alsnog zie ik het mezelf niet snel doen denk ik. In een auto is het handig, maar dan liever gewoon usb C.
Op de iPhone 16 gaat MagSave al met 25W en is het net zo snel als met een kabel.
Ineffecientie en warmte kan een reden zijn. Al denk ik dat de inefficientie in euro's op jaarbasis te verwaarlozen is. Warmte ok, daar is de wereld het niet over eens hoe slecht dat in de praktijk is dus daar brand ik mij niet aan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 18-03-2025 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arthur345
Dennisdn schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:19:
[...]

Op de iPhone 16 gaat MagSave al met 25W en is het net zo snel als met een kabel.
Ineffecientie en warmte kan een reden zijn. Al denk ik dat de inefficientie in euro's op jaarbasis te verwaarlozen is. Warmte ok, daar is de wereld het niet over eens hoe slecht dat in de praktijk is dus daar brand ik mij niet aan :)
Als de warmte niet slecht is voor de telefoon is het alsnog een beetje irriterend vind ik zelf altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:56
Arthur345 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:56:
[...]

Als de warmte niet slecht is voor de telefoon is het alsnog een beetje irriterend vind ik zelf altijd.
Gebruik thuis MagSafe met 20W lader en op kantoor USB-C poort +/- 7 W van de PC om de iPhone op te laden.
Dat werkt prima.

De auto, een nieuwe Golf 8 heeft een bakje in de middenconsole met MagSafe.
Daar stopt het laden al snel omdat de iPhone te warm wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 15:26
PKHS schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:25:
[...]
De auto, een nieuwe Golf 8 heeft een bakje in de middenconsole met MagSafe.
Dat is geen MagSafe maar gewoon een inductieplaat met QI ondersteuning waar je alle smartphones (niet enkel iPhone) die draadloos opladen ondersteunen, kan opladen.

MagSafe is gewoon de techniek om iets vast te houden dmv magneten, en er bestaat inderdaad een MagSafe lader die beiden (kleven en laden) doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

mprkooij schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:10:
Het gaat met name om de aanbieders die tegenwoordig meer korting mogen/kunnen/willen geven op Apple producten. Ik kom wel terug op mijn bericht over een aantal maanden, kijken wat de prijs doet 😋
Intussen is 'ie los zonder abo al op te pikken voor 591e, en met een budget abo van 7,50e per maand kost 'ie nu nog maar 599e. Ik sta er van te kijken hoe snel het in de eerste maand al is gegaan. Sterker nog, ik begin te denken dat ik beter nóg een maand kan wachten, ook al is 'ie voor mij al in range qua prijs. Op dit tempo kost 'ie in april 479e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:30
Heeft iemand al een speedtest gedaan met de iPhone 16e met daarnaast 16/plus/pro/promax op dezelfde netwerk. Als iemand test doet niet gelijke tijd doen anders moeten beide telefoons vechten voor verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Wellicht kan ik van de week kpn testen

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
ikbenjoeri schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:16:
Heeft iemand al een speedtest gedaan met de iPhone 16e met daarnaast 16/plus/pro/promax op dezelfde netwerk. Als iemand test doet niet gelijke tijd doen anders moeten beide telefoons vechten voor verkeer.
Ja, Arnoud en Ookla hebben dat voor ons gedaan. Zie dit nieuwsbericht op Tweakers. Hier staat ook de link naar de review van Tweakers zelf.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-05 18:55
Ik ga voor mijn ouders nieuwe telefoons kopen. Ze verkopen hier de A3212. Volgens de specificaties is de frequentiecompatibiliteit hetzelfde en zou er geen verminderde dekking zijn in de A3408-gebieden (Nederland). Klopt dit? Het enige verschil zou het ontbreken van een fysieke sim tray zijn?

Hoe werkt het met ondersteuning? Stel je gaat in Nederland met een A3212 naar de Apple Store. Kunnen zij die ook ondersteunen? Krijg je bij een eventuele swap een A3408 of A3212?

Ik wil graag de A3212 voor ze kopen omdat ik ze dan kan helpen met het overzetten van data die normaliter niet wordt mee-gemigreerd (passkeys).

[ Voor 13% gewijzigd door ibmpc op 03-04-2025 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Nederland gebruikt de 3409 zo te zien, geen idee hoe het zit met compatibility hier en elders in Europa https://www.techwalls.com...-a3409-a3410-differences/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
Ah, dan zie ik het verschil. De A3212 lackt de volgende banden ten opzichte van de A3409:
FDD-LTE: 14, 29, 71
5G NR: n14, n29, n71

Ze hebben Odido. Maakt die gebruik van KPN, Vodafone of T-Mobile netwerk? Zijn dit banden die problematisch kunnen zijn bij bepaalde providers?

-edit-
Excuses, het is precies andersom. De A3212 heeft juist meer frequenties en de Nederlandse variant zou juist bij ons minder goed werken.

[ Voor 20% gewijzigd door ibmpc op 03-04-2025 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
dawg schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:20:
Voordelig mag wel tussen haakjes. Behoorlijk hoge prijs voor wat door moet gaan als budgetmodel.
Ik vermoed dat Apple heeft geanticipeerd op vandaag. De prijs is niet gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
ibmpc schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:44:
[...]

Ik vermoed dat Apple heeft geanticipeerd op vandaag. De prijs is niet gestegen.
Vóór de handelsoorlog begon was het vermoeden van wat marktwatchers dat de prijs van de E een voorbode was van dat de prijzen van komende devices een zelfde verhoging zouden gaan krijgen en het simpelweg de eerste was omdat ie toevallig wat eerder uit kwam… Maarja, de MacBooks erna waren juist weer goedkoper dan voorgangers.

In de Telegraaf nu een groot stuk dat de handelsoorlog de devices eigenlijk alleen maar duurder maakt voor kopers in de USA. Behalve als Apple het prijsverschil gaat spreiden over de wereld.

Persoonlijk speculeer ik erop dat er snel een handelsvrede komt en alles teruggedraaid gaat worden. Dit wedstrijdje verplassen is voor niemand vol te houden….

[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 09-04-2025 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
Dennisdn schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:08:
[...]

In de Telegraaf nu een groot stuk dat de handelsoorlog de devices eigenlijk alleen maar duurder maakt voor kopers in de USA. Behalve als Apple het prijsverschil gaat spreiden over de wereld.
Ik vermoed dat dit al gebeurd is. Voordat de 16e uit kwam was het al bekend.

Verder merk ik dat A.I. een soort van vertraging geeft op je notificaties. Geen vervelend lange vertraging, maar het valt wel op dat andere apparaten een notificatie eerder ontvangen dan telefoons met A.I. ingeschakeld. En de eerste melding is dan "Notification" en een seconde of twee later wijzigt het naar de tekst van de notification. Maar ik zie nog geen A.I. gegenereerde samenvattingen. Moet ik voor die samenvattingen nog iets aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
ibmpc schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:43:
[...]

Ik vermoed dat dit al gebeurd is. Voordat de 16e uit kwam was het al bekend.

Verder merk ik dat A.I. een soort van vertraging geeft op je notificaties. Geen vervelend lange vertraging, maar het valt wel op dat andere apparaten een notificatie eerder ontvangen dan telefoons met A.I. ingeschakeld. En de eerste melding is dan "Notification" en een seconde of twee later wijzigt het naar de tekst van de notification. Maar ik zie nog geen A.I. gegenereerde samenvattingen. Moet ik voor die samenvattingen nog iets aanzetten?
Samenvattingen heb ik ook nog nooit gezien. Hooguit markeringen van berichten die hij als prioriteit voor stelt. Ik denk dat dat niet werkt in EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
Ik ben A.I. wel echt beu, maar ik blijf het proberen. Ik denk dat het grootste probleem is dat de integratie ontbreekt.

1. Apple Watch heeft een eigen Siri. Waarom kan deze niet samenwerken met de A.I. van de telefoon?
2. Siri op de telefoon staat compleet los van A.I., is er betere integratie mogelijk?
3. Het samenvatten van notificaties werkt opzich wel -> Het negeert sommige belangrijke berichten compleet. Ik wil veel dingen inderdaad niet weten maar ik denk dat de focus moet liggen op wat ik moet weten en niet of iets wel/niet leuk is. Kan ik dit ergens wijzigen?
4. De A.I. doet best veel via ChatGPT, kan dat niet via Apple's eigen datacenters? Apple zegt steeds dat alles op de telefoon gebeurt, maar volgens mij is dat niet zo.

Heeft iemand al oplossingen voor deze issues?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
ibmpc schreef op maandag 14 april 2025 @ 04:56:
Ik ben A.I. wel echt beu, maar ik blijf het proberen. Ik denk dat het grootste probleem is dat de integratie ontbreekt.

1. Apple Watch heeft een eigen Siri. Waarom kan deze niet samenwerken met de A.I. van de telefoon?
2. Siri op de telefoon staat compleet los van A.I., is er betere integratie mogelijk?

Wachten tot ze het activeren.
https://www.macrumors.com...-siri-features-this-fall/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
ibmpc schreef op maandag 14 april 2025 @ 04:56:

3. Het samenvatten van notificaties werkt opzich wel -> Het negeert sommige belangrijke berichten compleet. Ik wil veel dingen inderdaad niet weten maar ik denk dat de focus moet liggen op wat ik moet weten en niet of iets wel/niet leuk is. Kan ik dit ergens wijzigen?
4. De A.I. doet best veel via ChatGPT, kan dat niet via Apple's eigen datacenters? Apple zegt steeds dat alles op de telefoon gebeurt, maar volgens mij is dat niet zo.

1. Omdat Apple de AI-hype cycle niet goed heeft ingeschat en sowieso al achter de feiten aanloopt op iPhone. Een integratie met Apple Watch zal vast komen, maar staat niet bovenaan de prioriteitenlijst.
  2. Komt eraan!
  3. Nee, vooralsnog erg beperkt (zie reden 1).
  4. Er zijn al een aantal functionaliteiten die gebruik maken van Apple's eigen AI-modellen en datacenters. Apple schetst wat meer achtergrondinformatie in een blogpost. Totdat Apple alle zaken zelf heeft ontwikkeld (zie wederom reden 1), wordt er in sommige gevallen de optie aangeboden om van ChatGPT gebruik te maken.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
Ik kan er eerlijk gezegd niet op wachten. Ik zet door, maar het is frustrerend om te zien hoe A.I. op alle vlakken tegenwerkt en het juist meer tijd kost om iets voor elkaar te krijgen. Persoonlijk denk ik dat Apple beter had kunnen wachten, maar er zal wel een goede reden achter zitten om A.I. nu al aan te zetten.

Wat vooral opvalt is dat A.I. denkt dat de tolviolaties prioriteit zijn. Maar als je de tolviolatie uploadt naar ChatGPT, dan geeft ook ChatGPT aan dat het phishing is. Dus je wordt afgeleid door alweer zo'n tolviolatie, terwijl de kracht van A.I. had kunnen zijn dat die dingen gewoon worden weggedrukt of verwijderd.

[ Voor 22% gewijzigd door ibmpc op 19-04-2025 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-06 20:47
Dennisdn schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:19:
[...]

16e gaat bedraad tot 29w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Die heeft geen MagSave dus niet heel relevant om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-06 20:47
Dennisdn schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:40:
[...]

Die heeft geen MagSave dus niet heel relevant om te vergelijken.
Huh? Dit is een 16e topic

Maar goed dan nogmaals, de iPhone 16 waar jij het over had, die laad op met 29w dus is sneller dan 25w MagSafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Posts ervoor even lezen, dan snap je het.
Pagina: 1 2 Laatste