verhaal vanaf post 1 even doorgelezen.. heftige situatie.
gezien dat zijn niet wil spreken zou mijn persoonlijke koers van actie zijn : mediatie eisen.
--haar dus informeren met een officiele brief van dit hele verhaal en dat jij nog steeds het liefste dit gewoon bespreekt en onderling afhandeld.
maar ook dat als ze niet komt opdagen voor een dergelijk schikkingsgesprek voor een deadline binnen x weken, je geen andere optie ziet dan een vordering uit te schrijven.. op haar voor het gehele bedrag.
***ze kan natuurlijk een brief zelfs een van een notaris ongelezen weggooien..maar dat is dan aan haar net als de gevolgen.
**
ik zou deze brief niet persoonlijk schrijven maar vanuit een notaris/advocaat.. officiële post zal ze wellicht minder snel weggooien en sneller doorlezen.. en maakt een dergelijke deadline waarbinnen ze nog contact kan opnemen voor een andere oplossing ook wetmatig.
financieel :
-er was 24000 euro aan gelden.. weet je ook of er nog boedel van waarde was?
**zelfs in het huis van menig arme drommel kun je nog elektronica aantreffen die enkele duizenden euro's waard is, meneer had wellicht een mooie auto.. en kan wellicht een verzameling hebben gehad die ook waarde kan hebben.. en ook een oud erfstuk dat meneer had staan tussen zijn rommel of een oud sieraad kan meer (verborgen) waarde hebben dan je denkt.
-> wie heeft hierin de boedel doorgenomen? en een lijst gemaakt van wat de waarde was?
**de belastingdienst gaat uit van de waarde van een erfenis maar waarop is die waarde gebaseerd.. als dat op grond van wat die stiefnicht beweerd is.. wat heeft ze nog meer onbedoeld achterover gedrukt, danwel knullig "haal het huis maar leeg" verkwanseld...?
iig over die spaartegoeden zul je al rap 6400 euro erfbelasting moeten betalen.. das geen kleingeld.. en dat je daar geen zin in hebt zonder een cent te zien kan ik me zeer goed voorstellen. en dat zou ik me -even goede vrienden- ook niet laten gebeuren.
en dat jij IIG dat belasting-bedrag van haar terug wil, zodat jij er geen kosten aan hebt, zou het MINIMALE zijn dat je zou verwachten dat ze betaald zelfs als je zou zeggen "wij kenden hem niet en hoever er niets aan over te houden"
weet wel dat een dergelijke vordering lang kan duren voor je hem ziet...
op papier zal jij de volledige 24000 euro ontvangen, en dan 17600 "schenken" aan haar
in praktijk zal zij 6400 euro naar jou overmaken waarvan jij jouw schenkbelasting kan voldoen.
wat betekend dat zij daarover zo;n 4500 euro schenkbelasting schuldig zal zijn.
het is maar de vraag of deze kip nog 10900 euro heeft om te plukken.. en de belastingdienst zal dan hun 4500 euro schenkbelasting van deze persoon opeisen VOOR jij ook maar een cent ziet van die 6400 euro belasting die jij zult moeten betalen... dus zelfs als je het zo oplost (wat je een beter persoon maakt dan veel anderen zouden doen in jouw situatie).. kan het erg lastig worden dat geld terug te halen.. laat staan dat gesprek te krijgen dat je zo graag wenst.
[
Voor 7% gewijzigd door
DutchGamer1982 op 18-09-2025 13:42
]