Private lease auto hoge reparatie kosten

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-05 15:21
MartijnA3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:00:
[...]

En ze kiezen er dus voor om je het contract te ontbinden en je geen vervangende auto te leveren?

Zeggen ze het contract per direct op zonder je tijdelijk te voorzien van vervangend vervoer?
Correct.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ferrr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:55:
Als 90% van de tweakers een vorm van kritiek hebben op de manier hoe je communiceert zou ik dat persoonlijk ter harte nemen ipv dat ik dat in twijfel trek.
Tweakers hebben nogal de neiging om dingen helemaal kapot te analyseren. Dat komt bij de meeste voort uit interesse en de sterke neiging tot meedenken, wat prima is.
Maar zulke 'probleem achter het probleem' analyses zijn niet altijd nodig.
TS zocht ervaringen, die zijn er dus blijkbaar niet.

Dus blijft over, contract pakken, er iemand naar laten kijken die er verstand van heeft (wellicht is er zelfs wel een mediatie clausule in het contract opgenomen voor dit soort weinig voorkomende gevallen).

Ik denk dat dit topic verder weinig meer gaat opleveren. Al zou ik wel benieuwd zijn hoe het uiteindelijk wordt afgerond.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
Ferrr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:55:
Als 90% van de tweakers een vorm van kritiek hebben op de manier hoe je communiceert zou ik dat persoonlijk ter harte nemen ipv dat ik dat in twijfel trek.
Je hebt gelijk!

[ Voor 25% gewijzigd door Xenosync op 13-02-2025 18:15 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 17:56
De leasemaatschappij schaft een auto aan voor wat, €40k?

En in iets meer dan 3 jaar zijn er reparaties uitgevoerd voor €13k. Dat is gewoon heel erg veel.

Eerder schreef je "natuurlijk 2x per jaar de banden". Toen daar vragen over kwamen bevestigde je dit nog met "nee echt nieuwe voorbanden" en dat ze dit bij de dealer normmaal vinden (tuurlijk, ze verdienen lekker geld aan je).
Maar daarna zeg je plots dat je je vergist hebt en dat je bezig bent met je 3e set.

Snap je dat dit argwaan wekt?
Een nieuwe auto die een nieuwe koppeling moet, een nieuwe versnellingsbak en 2x per jaar nieuwe banden. Dat heeft alle schijn van iemand die maar 1 stand kent van het gaspedaal.

En die indruk heb jij zelf gewekt met de dingen die je schrijft.

En nu moet er nogmaals voor 3000 euro aan kosten gemaakt worden (+ de "4e" set banden) voor een auto die nog een jaar in de private lease blijft?

Heel eerlijk, ik snap PON wel. Zij hebben natuurlijk inzicht in wat de kosten zijn die ze aan andere Audi's hebben die vergelijkbaar zijn met jouw auto. Als deze daar echt uit springt, dan trekken ze de stekker eruit.

Dat je zegt dat je niet geinformeerd bent is natuurlijk niet oké. Daar zou ik mijn rechtsbijstand op zetten.

Overigens, zo'n 25 jaar geleden (ik word echt oud) had ik een auto van de zaak, ook een Audi A3. Super mooi ding, een 1.9TDI Ambition. Dingen gingen in de lease tot 180.000km. Met 150.000km ging de airco kapot en kreeg ik m niet meer terug. Ging zo naar de handel.

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnA3 op 13-02-2025 18:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:58
Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:49:
[...]

Ik wil gewoon weten of er mensen zijn die dezelfde ervaring gehad hebben met PON en hoe deze dit afgehandeld hebben, voor de rest had ik gewoon niks moeten delen over mijn prive leven.
Ik snap dat je steun zoekt, maar je zoekt het bij de verkeerde personen. Zoek een jurist die ervaring heeft met dit soort zaken (op het eerste oog lijkt het me een koud kunstje voor een goede rechtsbijstandsjurist).
Dat zij/hij vergelijkbare gevallen kent is veel belangrijker dan dat wij N=1 ervaring hebben.

Mijn persoonlijke ervaring: als je met de tegenpartij bent uitgesproken, schroef het netjes een niveautje op. Geef per mail aan dat je verwacht dat er andere auto voor je wordt geregeld voor de duur van je contract. Reactie vragen binnen 2-3 dagen en geen reactie? Dan rechtsbijstand.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

• MartijnA3
Overigens vond ik hier een casus over het ontbinden van een contract na een total loss verklaring van een expert, maar dat was na een aanrijding:
https://www.rechtswinkel....-total-loss-zonder-schuld

Als een expert "jouw" auto economisch total loss verklaard, dan staat het PON vrij om het contract te ontbinden lijkt me. Alleen weet ik niet hoe dat in dit geval wordt bepaald.

iRacing Profiel

• Xenosync
MartijnA3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:17:
De leasemaatschappij schaft een auto aan voor wat, €40k?

En in iets meer dan 3 jaar zijn er reparaties uitgevoerd voor €13k. Dat is gewoon heel erg veel.

Eerder schreef je "natuurlijk 2x per jaar de banden". Toen daar vragen over kwamen bevestigde je dit nog met "nee echt nieuwe voorbanden" en dat ze dit bij de dealer normmaal vinden (tuurlijk, ze verdienen lekker geld aan je).
Maar daarna zeg je plots dat je je vergist hebt en dat je bezig bent met je 3e set.

Snap je dat dit argwaan wekt?
Een nieuwe auto die een nieuwe koppeling moet, een nieuwe versnellingsbak en 2x per jaar nieuwe banden. Dat heeft alle schijn van iemand die maar 1 stand kent van het gaspedaal.

En die indruk heb jij zelf gewekt met de dingen die je schrijft.

En nu moet er nogmaals voor 3000 euro aan kosten gemaakt worden (+ de "4e" set banden) voor een auto die nog een jaar in de private lease blijft?

Heel eerlijk, ik snap PON wel. Zij hebben natuurlijk inzicht in wat de kosten zijn die ze aan andere Audi's hebben die vergelijkbaar zijn met jouw auto. Als deze daar echt uit springt, dan trekken ze de stekker eruit.

Dat je zegt dat je niet geinformeerd bent is natuurlijk niet oké. Daar zou ik mijn rechtsbijstand op zetten.

Overigens, zo'n 25 jaar geleden (ik word echt oud) had ik een auto van de zaak, ook een Audi A3. Super mooi ding, een 1.9TDI Ambition. Dingen gingen in de lease tot 180.000km. Met 150.000km ging de airco kapot en kreeg ik m niet meer terug. Ging zo naar de handel.
Sorry als ik chaotisch overkom met alles wat ik getypt heb maar eerlijk gezegd is deze situatie best stressvol en probeer ik het beste er van te maken.

Ik heb dingen verkeerd neergezet zonder dat ik daar zelf eerst beter naar ben gaan kijken.. De banden zijn 3x vervangen ( 1x per jaar ). De kosten die ik daar baseer zijn op wat ik denk, het kan veel minder zijn omdat ik vaak van de garage hoor dat reparatie onder coulance zijn uitgevoerd dus of kosteloos of kosten vermindering! Ik rij wel eens sportief maar dit is meer op de snelweg en heeft meer te maken met snelheid dan nurburgring rijden! Daarbij wil ik ook nog even kwijt dat veel van de dingen die ik vermeld heb bij de garage gewoon nooit verholpen zijn ook al heb ik dit meerdere keren aangekaart! Dit is voor mij ook de reden geweest afgelopen maand om op zoek te gaan naar een andere garage welke deze problemen nu voor een 3x geconstateerd hebben en deze nu ook eindelijk echt wouden verhelpen!

Veel problemen zijn niet nieuwe problemen, sommige reed ik al een jaar mee zonder dat deze opgelost werden door de garage ook al hebben ze het geconstateerd, 2 weken later gaf ik de auto af en kwam de auto terug met dezelfde problemen omdat ze het zelf niet konden constateren..

Ik moet er ook nog even bij vermelden dat ik vaak genoeg deze problemen ook bij de LM heb voorgelegd en deze mij ook verwezen om te kijken naar een andere garage.

Voorbeeld: Raam ging niet meer automatisch omhoog en omlaag, auto naar de garage gebracht, raam module zou kapot zijn en vervangen zijn, dag later was het probleem weer terug.. Aangegeven bij de dealer maar dit kon volgens hun niet en ik moest de knop maar even 10 sec omhoog en naar beneden in gedrukt houden. ( dit werkte niet )

Daarnaast had de auto ook nog een probleem dat als je de ventilator stand wisselde van raam naar bestuurder of andersom dat deze enorme piepte, ventilatorwisselaar zou kapot zijn volgens de dealer, deze moet vervangen worden. Kosten: 3000 euro want het volledige dashboard moest eruit. Ik heb toen zelf aangegeven bij de dealer dat ik wel kon leven met dit geluid en de reparatie niet wil laten uitvoeren door de enorm hoge kosten voor de lease.

Daarnaast heb ik ook nog aangeboden aan de lease om de kosten mee te betalen voor de reparatie van deze auto, niet omdat het mijn schuld is maar omdat dit onze eerste auto is waar ik zelf helemaal verliefd op ben.. Ik heb al eerder aangegeven dat ik deze auto nog 10 jaar zou kunnen rijden.. De lease heeft dit afgewezen. Misschien verklaar je mij voor gek maar dit is wel wat ik zou doen als ik echt om de auto geef.. Ze geven me nu niet eens de kans om de auto zelf over te kopen als ik dit zou willen en kunnen..

Daarnaast komt ook nog dat ik de auto uit me eigen kosten volledig 3 staps gepolijst heb, in de dubbel laags coating gezet heb en meer. Natuurlijk is dit ook voor mijzelf en heb ik er totaal geen spijt van maar cosmetisch zag deze auto er echt gewoon mooi uit.. (eigen mening) Daarbij deed ik de auto elke week handwassen en onderhouden want dat is ook mijn beroep.

[ Voor 23% gewijzigd door Xenosync op 13-02-2025 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

jeroenkb schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:31:
@Xenosync

offtopic:
Ander onderwerp, maar ik snap je stukje over huren, maar dan wel zelf de keuken en badkamer betalen niet helemaal. Ik wist niet dat het gebruikelijk is om dergelijke zaken zelf te betalen. Dat geld ga je dus nooit meer terug zien
offtopic:
Is ook niet gebruikelijk hoor, waar ik woon zijn er allemaal 0 op de meter woningen met hekken om de tuin, afgewerkte badkamers en toiletten en keuken erin. Ik snap er geen bal van hoe dat bij TS zit maar dat is zijn keuze.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

franssie schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:06:
[...]

Dus blijft over, contract pakken, er iemand naar laten kijken die er verstand van heeft (wellicht is er zelfs wel een mediatie clausule in het contract opgenomen voor dit soort weinig voorkomende gevallen).

Ik denk dat dit topic verder weinig meer gaat opleveren. Al zou ik wel benieuwd zijn hoe het uiteindelijk wordt afgerond.
Zolang er niks van formele communicatie is wordt het uberhaupt moeilijk om hier met z'n allen als amateurjuristen iets van te vinden. En helaas krijg je dan ook veel gespeculeer over dingen die we niet weten.

@Xenosync Je hebt helemaal nog geen formele brief of e-mail ontvangen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Wat ik verder nog raar vind, is dat je niet de kans krijgt om je persoonlijke bezittingen nog uit de auto te halen, lijkt me ook niet de bedoeling en kwalificeert m.i. tevens als diefstal. Nu weet ik niet wat je precies nog aan persoonlijke bezittingen in de auto had liggen, maar dat doet er ook niet toe. Succes in ieder geval!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:41:
[...]

Daarnaast heb ik ook nog aangeboden aan de lease om de kosten mee te betalen voor de reparatie van deze auto, niet omdat het mijn schuld is maar omdat dit onze eerste auto is waar ik zelf helemaal verliefd op ben.. Ik heb al eerder aangegeven dat ik deze auto nog 10 jaar zou kunnen rijden.. De lease heeft dit afgewezen. Misschien verklaar je mij voor gek maar dit is wel wat ik zou doen als ik echt om de auto geef.. Ze geven me nu niet eens de kans om de auto zelf over te kopen als ik dit zou willen en kunnen..
Hoe verliefd je ook bent, doe het _niet_ als je de mogelijkheid toch krijgt. Je ervaart zelf al wat een geldput/probleemauto deze specifieke is. Zou je imho knettergek zijn om die over te nemen. Ik ken niemand die bewust een maandagochtendmodel zou kopen voor goed geld. Nog los van dat je dat met je huidige financiële situatie waarschijnlijk niet kan dragen. Wat als over 2 weken de bak weer vervangen moet worden?

Ecodan warmtepomp

• Xenosync
JT schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:02:
[...]

offtopic:
Is ook niet gebruikelijk hoor, waar ik woon zijn er allemaal 0 op de meter woningen met hekken om de tuin, afgewerkte badkamers en toiletten en keuken erin. Ik snap er geen bal van hoe dat bij TS zit maar dat is zijn keuze.
Deze zou ik vandaag of morgen ontvangen.

• Xenosync
JT schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:08:
[...]

Hoe verliefd je ook bent, doe het _niet_ als je de mogelijkheid toch krijgt. Je ervaart zelf al wat een geldput/probleemauto deze specifieke is. Zou je imho knettergek zijn om die over te nemen. Ik ken niemand die bewust een maandagochtendmodel zou kopen voor goed geld. Nog los van dat je dat met je huidige financiële situatie waarschijnlijk niet kan dragen. Wat als over 2 weken de bak weer vervangen moet worden?
Ik snap niet zo goed waar iedereen deze financieel situatie vandaan haalt? Ik heb alleen aangegeven dat enkel deze maand voor mij wat moeilijker is en als dit een maand later of 2 maanden later gebeurt was hier geen probleem meer voor zou zijn.. Het specifiek moment nu is gewoon ongunstig maar dit heeft niet te maken met het feit dat ik te weinig verdien.. Ook ben ik daarnaast niet alleen want heb ook nog een vrouw die een volledig inkomen heeft. Alleen deze maand hebben we gewoon hoge kosten gehad aan de tuin en de vloer die opnieuw gelegd moest worden door kromming..

[ Voor 10% gewijzigd door Xenosync op 13-02-2025 19:23 ]

• JT

JT

VETAK y0

Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:22:
[...]

Ik snap niet zo goed waar iedereen deze financieel situatie vandaan haalt? Ik heb alleen aangegeven dat enkel deze maand voor mij wat moeilijker is en als dit een maand later of 2 maanden later gebeurt was hier geen probleem meer voor zou zijn.. Het specifiek moment nu is gewoon ongunstig maar dit heeft niet te maken met het feit dat ik te weinig verdien..
Als jij zelf aangeeft 2 maanden nodig hebt om wat geld te verzamelen en die versnellingsbak gaat kapot over 2 weken dan kun je zelf ook invullen welk probleem er ontstaat toch?

Ecodan warmtepomp

• Xenosync
JT schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:23:
[...]

Als jij zelf aangeeft 2 maanden nodig hebt om wat geld te verzamelen en die versnellingsbak gaat kapot over 2 weken dan kun je zelf ook invullen welk probleem er ontstaat toch?
Dat is niet waar als ik deze auto deze maand nog zou houden dan was dat ook geen probleem geweest, het probleem zit hem erin dat ik me auto kwijt raak en in tussen dus klanten moet afzeggen omdat ik die in deze periode niet direct kan helpen wat dus mij geld kost waarmee ik al deze problemen gewoon kan oplossen. Voor de rest zijn er geen problemen..

Al nemen ze hem 28 februari in waren alle problemen verholpen, het is gewoon het moment waarop de auto word in genomen..

[ Voor 8% gewijzigd door Xenosync op 13-02-2025 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:24:
[...]

Dat is niet waar als ik deze auto deze maand nog zou houden dan was dat ook geen probleem geweest, het probleem zit hem erin dat ik me auto kwijt raak en in tussen dus klanten moet afzeggen omdat ik die in deze periode niet direct kan helpen wat dus mij geld kost waarmee ik al deze problemen gewoon kan oplossen. Voor de rest zijn er geen problemen..

Al nemen ze hem 28 februari in waren alle problemen verholpen, het is gewoon het moment waarop de auto word in genomen..
Helemaal goed hoor, maar als jij aangeeft dat je over 2 weken een reparatie van 13k kunt dragen dan zie ik het financiele probleem eerlijk gezegd niet. Dan kun je ook zo een tweedehands kopen. Maar het gaat zo wel wat off topic.

Ecodan warmtepomp

• Mike_S
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-07 23:32
Vervelende situatie, maar een standaard lease voorwaarden. Total loss is per direct einde contract. Nooit eerder gehoord bij ‘normale’ reparaties, maar wel na flink ongeval.

Vaak neemt de werkgever dan een huur/voorloop auto voor rekening, bij private lease blijf je inderdaad per direct met lege handen staan. Ben bang dat je hier weinig aan kunt doen (helaas).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenosync
Mike_S schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:28:
Vervelende situatie, maar een standaard lease voorwaarden. Total loss is per direct einde contract. Nooit eerder gehoord bij ‘normale’ reparaties, maar wel na flink ongeval.

Vaak neemt de werkgever dan een huur/voorloop auto voor rekening, bij private lease blijf je inderdaad per direct met lege handen staan. Ben bang dat je hier weinig aan kunt doen (helaas).
Heb al wat mensen om me heen op dit moment die het volledige contract + voorwaardes aan het door spitten zijn om te kijken of we dit serieus kunnen aanvechten, hun geven ook aan dat ik moet wachten op officieel bericht en dan gaan ze me verder helpen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:14
Mike_S schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:28:
De auto is niet total loss, maar de leasemaatdchappij probeert die clausule te ge-/misbruiken om onder het contract uit te komen.
Total loss is meestal als het oplappen meer dan 2/3 van de dagwaarde bedraagt, of die kosten vanuit een ongeval of technisch gebrek komen maakt verder niet uit.
De LM geeft daar een eigen betekenis aan door te zeggen dat als het leasecontract voor hun niet voldoende rendabel is de auto (economisch) total loss is, maar zo werkt het niet, dat is een stukje semantiek om die contractvoorwaarde (onterecht) in te zetten.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:25:
[...]

Krijg niks terug, moet alleen nog maar bij betalen, zelfs niet van de halve maand februari.
Duh natuurlijk, als de looptijd korter wordt, wordt het maandbedrag hoger. Als het leasebedrag bij een looptijd van 36 maanden 200 euro duurder is dan voor 48 maanden, zul je 12x200=2.400 bij moeten betalen (indien het contract van 48 naar 36 maanden wordt teruggebracht).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-07 21:54
Joris748 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:06:
[...]

Duh natuurlijk, als de looptijd korter wordt, wordt het maandbedrag hoger. Als het leasebedrag bij een looptijd van 36 maanden 200 euro duurder is dan voor 48 maanden, zul je 12x200=2.400 bij moeten betalen (indien het contract van 48 naar 36 maanden wordt teruggebracht).
Daar kiest TS toch niet voor? Als jouw telefoonabbo halverwege de maand wordt gestopt, wil jij toch ook de overige twee weken terug?

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ja maar..

Als de Audi nou gewoon een maandag ochtend/K product is wat elke keer kapot gaat en de LM (PON) probeert hier gewoon onderuit te komen?

Ik heb al eerder argwanend naar onvolledige TS berichten geantwoord echter zoals iemand al zei; op tweakers analyseren mensen elkaar kapot.

Het is goed dat TS zich laat helpen om dit tot op de bodem uit zoeken want ergens riekt het hier ook naar een LM die zich het er iets te gemakkelijk vanaf trekt.

Het is nou ook geen publiek geheim dat dat de VAG producten van tegenwoordig niet het eeuwige leven hebben/bekend staan als onverwoestbaar, das war einmal, en al helemaal sinds iedereen een zeer complexe DSG wil inclusief alle EU restricties op uitstoot.

Stel je nu eens voor dat je deze auto prive had gekocht... Hoe had je dit nog financieel aan jezelf kunnen uitleggen :+

Wear Sunscreen!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:35
@Xenosync
Tip: neem vanaf nu alle gesprekken met PON op, voor eventuele dossiervorming.

• Xenosync
Valorian schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:57:
@Xenosync
Tip: neem vanaf nu alle gesprekken met PON op, voor eventuele dossiervorming.
Dit werd mij ook al aangeraden! Bedankt nog!

• Xenosync
Korte vraag voor misschien mensen die er wat meer verstand van hebben!

De auto zou volgens de lease dus al aangeboden worden op een veiling.. ze vertellen me niet welke veiling maar ook staat mijn auto nog steeds bij de garage geparkeerd waar deze afgeleverd is voor reparatie.. LM liegt hierbij dus? Ik vraag me heel erg af wat hier nou een goede reden voor zou zijn?

En welke website gebruikt pon eigenlijk voor hun voertuigen?

[ Voor 9% gewijzigd door Xenosync op 13-02-2025 23:09 ]

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:33
Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 23:07:

De auto zou volgens de lease dus al aangeboden worden op een veiling.. ze vertellen me niet welke veiling maar ook staat mijn auto nog steeds bij de garage geparkeerd waar deze afgeleverd is voor reparatie.. LM liegt hierbij dus? Ik vraag me heel erg af wat hier nou een goede reden voor zou zijn?

https://www.poncenter.nl/...0-tfsi-s-edition-42189552

Is dit m toevallig?
Audi van 2021 met 126.000 km op de teller?

PV Output

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:18
Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 23:07:

Een online veiling voor B2B, niet fysiek. Foto's volgen later. Dat idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
Rensjuh schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 23:23:
[...]

https://www.poncenter.nl/...0-tfsi-s-edition-42189552

Is dit m toevallig?
Audi van 2021 met 126.000 km op de teller?
Nee wij hadden een sportback met rs3 velgen eronder! En een 35 tfsi

Die rs3 velgen was een extra optie tijdens het maken van onze auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Xenosync op 13-02-2025 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:33
Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 23:55:
[...]

Ah, kwam m toevallig tegen en voldeed aan de eigenschappen hier benoemd (Audi, 2021, 126.000km).
Maar hij zou dus op bovenstaande site kunnen komen, hij staat er (nog) niet aangezien dit de enige was die aan de criteria voldeed.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Dit is hem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZREFghAhasa2fS85xYpVt7nNmbw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1ArAcFoqXa4dnByAfIIXbwIh.jpg?f=user_large

Had alleen na een poos me volledige achterruiten laten blinderen naar 100% vanwege ons zoontje en de spullen die ik vervoerde.

Misschien hecht ik ook meer waarde aan de auto omdat wij deze vanaf fabriek af compleet hebben mogen samenstellen naar onze wensen en ik persoonlijk zelf dit 1 van de mooiere audi modellen vind ( mijn mening )

[ Voor 234% gewijzigd door Xenosync op 14-02-2025 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Rensjuh schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:00:
[...]

Ah, kwam m toevallig tegen en voldeed aan de eigenschappen hier benoemd (Audi, 2021, 126.000km).
Maar hij zou dus op bovenstaande site kunnen komen, hij staat er (nog) niet aangezien dit de enige was die aan de criteria voldeed.
Nee, als die auto uit de lease wordt getrokken vanwege de problemen die dat ding kent, dan gaat Pon m echt niet weer zelf te koop zetten.

Die wordt aangeboden op een besloten handelaarsnetwerk en dan gaat ie waarschijnlijk naar t buitenland ofzo.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 11:41
Tsja, ik snap dat het voelt als jouw auto, maar dat is het niet (en wees blij). Maar alles is ondertussen wel besproken denk ik. Ik ben benieuwd hoe het verder afloopt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MartijnA3
Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:02:

Misschien hecht ik ook meer waarde aan de auto omdat wij deze vanaf fabriek af compleet hebben mogen samenstellen naar onze wensen en ik persoonlijk zelf dit 1 van de mooiere audi modellen vind ( mijn mening )
Mooi of niet, het is een ellendige auto gebleken. Als je nu een Alfa had gehad dan had ik de emotie misschien kunnen begrijpen. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24

-tom-562

Oliesjeik

MartijnA3 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:26:
[...]

Mooi of niet, het is een ellendige auto gebleken. Als je nu een Alfa had gehad dan had ik de emotie misschien kunnen begrijpen. :+
Dan was het "karakter" :P
Ik snap snap overigens niet waarom TS de auto prive zou willen kopen. PL van dit soort auto's met zulke kilometrages is al helemaal niet goedkoop, en dan ook nog eens over willen kopen... Dan had je de auto beter kunnen kopen en financieren.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:57:
[...]

Ik snap snap overigens niet waarom TS de auto prive zou willen kopen. PL van dit soort auto's met zulke kilometrages is al helemaal niet goedkoop, en dan ook nog eens over willen kopen... Dan had je de auto beter kunnen kopen en financieren.
Tja, hij heeft ook in een huurhuis de keuken, badkamer en tuin op eigen kosten gerealiseerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26

FreakNL

Well do ya punk?

Rensjuh schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:00:
[...]

Die had ik gisteren al gepost in dit topic..

FreakNL in "Private lease auto hoge reparatie kosten"

En de TS had ook al laten weten dat dit hem niet was

Xenosync in "Private lease auto hoge reparatie kosten"

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 14-02-2025 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26

FreakNL

Well do ya punk?

-tom-562 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:57:
[...]

Sowieso lijkt het me beter om te kopen als je je zo “hecht” of “gaat hechten” aan je auto. Want deze had de TS vroeger of later sowieso moeten inleveren…

Bij koop is het tenminste echt jouw auto en beslis je zelf. En kan het uiteindelijk ook een stuk goedkoper worden.

Heb dat nu zelf ook. Auto wordt dit jaar 7 jaar en dat is oud voor mij (vroeger altijd geleased) dus ik had al gebudgetteerd om hem in 2026 in te ruilen (geld ligt er al). Maar eigenlijk zit alles erop wat ik wil, ik zou niet weten wat ik dan moet kopen en er staat nog maar 60k op. Tevens nooit problemen en net distributieriem vervangen. Ik denk dat ik het mooi oprek tot 2030 ofzo. Helpt ook niet mee dat ik 98% van de auto’s volledig inspiratieloos en oersaai vind dus mijn markt is klein en daardoor kom ik ook nauwelijks in de verleiding

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 14-02-2025 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 06:49
Fiorano schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Sinds 1 april 2021 al niet meer ;)

Is tegenwoordig 2Move2Wheel, onderdeel van Global Automotive Investments
Die had ik even gemist....
Heb ruim 22 jaar in de automotive gewerkt, maar door verandering van werkkring zaken niet meer zo scherp in de gaten gehouden.
Weet wel dat dat PON en (coulance bij) garantie een contradictio in terminis is, mede ook door wat hier al aangegeven is dat PON alle garantie heeft afgekocht bij VAG in ruil voor inkoopkorting.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 23:55:
[...]

Alles bij elkaar opgeteld rijd je dus in een hele dure leasebak, je geeft zelf aan niet de mogelijkheid hebben om een nieuwe lease te betalen of een auto te kopen. Waar betaal je nu de lease van dan, of is die zoveel goedkoper?

Emotioneel gezien snap ik dat je aan deze auto gehecht bent, leuke bak en die zal vast heerlijk rijden enzo, maar vanaf ~4000 euro heb je een hele dikke luxewagen van een jaar of 10 oud die nog veel fijner rijdt en waar je geen omkijken naar hebt. Ford Fiesta of een Opel Astra/Corsa van die leeftijd kan nog prima mee.

Hele vervelende situatie en ik snap goed dat dat stress oplevert, maar haal een keer diep adem en besef je dat de wereld niet eindigt zonder deze auto. Je rijdt gewoon een auto die vele malen meer kost dan je kunt betalen, dat is een fout die heel veel mensen maken. Even een stapje terug doen en praktisch naar de situatie kijken helpt veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Oon schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:33:
[...]

Alles bij elkaar opgeteld rijd je dus in een hele dure leasebak, je geeft zelf aan niet de mogelijkheid hebben om een nieuwe lease te betalen of een auto te kopen. Waar betaal je nu de lease van dan, of is die zoveel goedkoper?
Ik vermoed dat ie niet door een BKR check komt op dit moment, waardoor lenen of PL lastig wordt. Hij heeft daar een paar keer op gehint.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MartijnA3 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:45:
[...]

Ik vermoed dat ie niet door een BKR check komt op dit moment, waardoor lenen of PL lastig wordt. Hij heeft daar een paar keer op gehint.
Dat kan goed ja, maar mijn punt is dat er meer dan genoeg héle leuke auto's te vinden zijn die binnen wat je, als je zo'n auto rijdt en verbeteringen aan je woning aan je verhuurder kunt schenken, cash moet kunnen betalen.
En anders dan zijn er nog auto's die goedkoper zijn, en als die te duur zijn zijn er auto's die nóg goedkoper zijn. Dan maar wat ouder, kleiner, minder luxe, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Feit is: €13k schade op een auto van ~€45k in 2021, ik snap waarom de lease maatschappij deze auto niet meer in de vloot wil hebben. Zeker als de auto al tegen de vier jaar aan zit.

Maar je betaald nu toch gewoon elke maand een lease bedrag wat nu vrij komt? Daar kan je iets nieuws mee.

Mijn advies is, wat behoudender leven en een buffer op te bouwen. en van daaruit slimme investeringen te doen. Dit soort auto's privé leasen is niet het meest slimme plan.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 14-02-2025 10:05 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
Jumpman schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:49:
Feit is: €13k schade op een auto van ~€45k in 2021, ik snap waarom de lease maatschappij deze auto niet meer in de vloot wil hebben. Zeker als de auto al tegen de vier jaar aan zit.

Maar je betaald nu toch gewoon elke maand een lease bedrag wat nu vrij komt? Daar kan je iets nieuws mee.

Mijn advies is, wat behoudender leven en een buffer op te bouwen. en van daaruit slimme investeringen te doen. Dit soort auto's privé leasen is niet het meest slimme plan.
"Willen" maakt geen onderdeel uit van het contract. Zoals op de eerste pagina al aangegeven is enkel kosten door schade een geldige reden voor ontbinding door de leasemaatschappij. Ik werk bij een verzekeraar en schade en pech/technische mankementen zijn echt 2 verschillende zaken. Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat TS recht heeft op een gelijke vervangende auto.

Maar buiten dit, het is wel een bijzondere gang van zaken zeg. Dit wordt toch wel erg lomp gespeeld vanuit PON. Succes TS.
ZXRY schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:04:
[Afbeelding]

"Als de overeenkomst wordt ontbonden wegens diefstal of omdat het voertuig total loss is (zoals omschreven onder d en e) kunt u de leasemaatschappij verzoeken een ander voertuig aan u ter beschikking te stellen. Dit kan alleen voor de tijd dat de leaseperiode nog zou voortduren en onder nader overeen te komen voorwaarden. De leasemaatschappij zal zoveel mogelijk proberen aan uw verzoek tegemoet te komen, behalve als de ontbindingsvergoeding en de schade voor uw rekening komen, zoals omschreven in
artikel 51, vierde alinea."

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 17:31
MrFl0ppY schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:26:
[...]

"Willen" maakt geen onderdeel uit van het contract. Zoals op de eerste pagina al aangegeven is enkel kosten door schade een geldige reden voor ontbinding door de leasemaatschappij. Ik werk bij een verzekeraar en schade en pech/technische mankementen zijn echt 2 verschillende zaken. Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat TS recht heeft op een gelijke vervangende auto.

Maar buiten dit, het is wel een bijzondere gang van zaken zeg. Dit wordt toch wel erg lomp gespeeld vanuit PON. Succes TS.

[...]
Voor zo ver door TS gedeeld is er nog steeds geen officiële communicatie (schriftelijk) vanuit PON en is de situatie niet anders dan dat TS wacht op een telefoontje van de garage dat de auto klaar is. De rest blijft speculatie en “horen van”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:48
Anton2610 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:49:
[...]

Voor zo ver door TS gedeeld is er nog steeds geen officiële communicatie (schriftelijk) vanuit PON en is de situatie niet anders dan dat TS wacht op een telefoontje van de garage dat de auto klaar is. De rest blijft speculatie en “horen van”.
Exact dit, er is nog steeds geen officiële communicatie vanuit LM.

Dus gewoon dagelijks naar de garage bellen/langsgaan om te vragen wanneer de auto nu eindelijk gerepareerd is/wordt.
En als de garage aangeeft dat ze niet gaan repareren (omdat de LM dat niet wilt (betalen)), dan neem je dagelijks contact op met LM tot ze met een oplossing komen.

Of je wacht lekker af, omdat je dan waarschijnlijk langer met de leenauto inkomen kan blijven genereren, beetje afhankelijk van hoeveel stress/onzekerheid je aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:39

kaanmijo

Picobello B.V.

Stomme vraag misschien; maar als je in 3 jaar al voor 13k aan reparaties hebt moeten laten doen, waarom is die auto dan niet als non-conform teruggestuurd? Zeker voor een merk als Audi is dit echt not-done. Als je het lijstje in deze post bekijkt ga je met die auto om alsof het een botsauto is (versnellingsbak, koppelingsplaat) of is er gewoon iets serieus mis met die auto en heb je een maandagochtendmodel gehad.

In het laatste is het misschien mogelijk om, naast alle adviezen hier over het contract, ook PON in gebreken te stellen, want die hadden dit gewoon voor je moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Jumpman schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:49:

Volgens de algemene voorwaarden en lease betaal je gewoon de 2 jaar door ook al ontbinden ze, vraag me niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
kaanmijo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:14:
Stomme vraag misschien; maar als je in 3 jaar al voor 13k aan reparaties hebt moeten laten doen, waarom is die auto dan niet als non-conform teruggestuurd? Zeker voor een merk als Audi is dit echt not-done. Als je het lijstje in deze post bekijkt ga je met die auto om alsof het een botsauto is (versnellingsbak, koppelingsplaat) of is er gewoon iets serieus mis met die auto en heb je een maandagochtendmodel gehad.

In het laatste is het misschien mogelijk om, naast alle adviezen hier over het contract, ook PON in gebreken te stellen, want die hadden dit gewoon voor je moeten fixen.
Koppeling was fabrieksfout zoals ik weet, versnellingsbak had bij 120dkm een tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Dus gewoon dagelijks naar de garage bellen/langsgaan om te vragen wanneer de auto nu eindelijk gerepareerd is/wordt.
En als de garage aangeeft dat ze niet gaan repareren (omdat de LM dat niet wilt (betalen)), dan neem je dagelijks contact op met LM tot ze met een oplossing komen.

Of je wacht lekker af, omdat je dan waarschijnlijk langer met de leenauto inkomen kan blijven genereren, beetje afhankelijk van hoeveel stress/onzekerheid je aankan.
Ze hebben al aangegeven dat de auto niet gerepareerd mag worden, natuurlijk staat het niet vast dat dit niet alsnog kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:34:
[...]

Koppeling was fabrieksfout zoals ik weet, versnellingsbak had bij 120dkm een tik.
Dus ze hebben de bak 6000km geleden nog zonder morren vervangen maar nu er klein grut op de to do lijst staat is de maat ineens vol? Wonderlijke keuzes die ze daar gemaakt hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
MrFl0ppY schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:26:
[...]

[...]
Het enige wat ik kan bedenken dat PON als reden aan kan voeren om het contract te ontbinden is dat de mankementen aantoonbaar ontstaan zijn door verkeerd gebruik door de berijder, maar dat lijkt me sowieso lastig aan te tonen.

Op de eerste pagina heeft TO het ook over "maar blijkbaar hebben ze naast de algemene voorwaarden nog uitgezonderde voorwaardes waar dus in staat dat we de auto direct moeten inleveren en het contract direct beeindigd word."

De aanvullende voorwaarden zijn voor TO makkelijk op te halen (hij heeft er immers ooit voor getekend) dus hij had zelf ook kunnen opzoeken wat daar precies in staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Hij heeft toch een telefoongesprek gehad met PON gisteren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
MartijnA3 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:45:
[...]

Hij heeft toch een telefoongesprek gehad met PON gisteren?
Volgens mij was het steeds met de garage/dealer, niet met de leasemaatschappij.
Maar misschien vergis ik me, want ik lees wel dat er een officiële brief zou moeten komen (gisteren of) vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Valorian schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:37:
[...]

Dus ze hebben de bak 6000km geleden nog zonder morren vervangen maar nu er klein grut op de to do lijst staat is de maat ineens vol? Wonderlijke keuzes die ze daar gemaakt hebben..
Heel eerlijk, dit vonden wij ook. Waarom toen niet al die keuze maken of op ze minst ons inlichten dat de auto hoog begind op te lopen in kosten.. wij hebben nooit mails gehad over hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Maar misschien vergis ik me, want ik lees wel dat er een officiële brief zou moeten komen (gisteren of) vandaag.
Nee met pon, heb de garage wel gesproken maar die kunnen niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:09:

Garage heeft mij als eerste gebeld met het verhaal dat zij benaderd zijn door de lease en dat de auto dus al op de veiling gezet is (geen idee waar), Wij hebben contact met de lease gehad en deze geven gewoon aan dat we dikke vette pech hebben en dat we juridisch niks kunnen maken. Ze willen ons verder ook niet echt helpen.

Juridische niks kunnen maken heeft niet te maken dat we iets fout gedaan hebben maar dat hun bedrijf zo groot is dat we daar niet van zouden kunnen winnen. Wij zijn ondertussen wel juridisch aan het kijken.

Dit is even een simpele variant van het hele gesprek want dit gesprek was enorm.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
@Xenosync Als je er nu vanaf bent en geen kosten meer hebt dan zou ik eieren kiezen voor mijn geld. Maar als ze daadwerkelijk nog de resterende maandlasten willen laten doorlopen (dat meen ik in je posts te lezen) dan zou ik zo snel mogelijk juridische bijstand zoeken, want daar lijkt mij geen enkele voorwaarde rechtsgeldig voor te zijn (en al helemaal geen voorwaarde die ze alleen mondeling omschrijven en niet kunnen tonen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
https://edge.sitecoreclou...waarden-private-lease.pdf
G. AFLEVERING VAN HET VOERTUIG; PERMANENTE VERVANGING IN VERBAND MET HOGE REPARATIE- OF ONDERHOUDSKOSTEN; TENAAMSTELLING VAN HET KENTEKEN
10. Houd ik de gehele leaseperiode hetzelfde voertuig?
Ja, behalve als de kosten van reparatie en onderhoud door een technisch gebrek zoveel hoger zijn dan normaal dat het voor de leasemaatschappij financieel onverantwoord is het voertuig nog langer in te zetten. Dan kan de leasemaatschappij het voertuig vervangen door een voertuig dat ten minste van dezelfde klasse is. Het termijnbedrag en de duur van de leaseperiode blijven dan gelijk.

Ik zou er dan bij PON op hameren dat je de leenauto zat bent en zo snel mogelijk een vervangende (minimaal gelijkwaardige) auto wenst.

https://edge.sitecoreclou...n-hulpverlening-VWPFS.pdf
4.4. Vervangend vervoer
4.4.1.
Indien de auto uitvalt, waardoor met de auto niet meer (verantwoord) kan worden gereden
en de auto niet dezelfde dag (d.w.z. binnen 8 uur) rijdbaar te maken is, zet de alarmcentrale
in overleg met de leasemaatschappij vervangend vervoer in.
4.4.3.
Het vervangend vervoer wordt onder bovengenoemde voorwaarden beschikbaar gesteld voor
de duur van maximaal dertig dagen.

Ik weet niet of dat laatste van toepassing is bij "reparatie", maar hoe ver zit je nu al?

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 14-02-2025 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:55:
[...]

Nee met pon, heb de garage wel gesproken maar die kunnen niet meer.
Dus, je sprak PON en ze gaven aan dat het contract ontbonden wordt omdat de kosten voor reparaties te hoog zijn en de auto economisch total loss is verklaard.

Volgens de algemene voorwaarden van het keurmerk Private Lease heb je recht op een vervangende auto voor de duur van je contract. Je hebt dit zelf geplaatst op pagina 1.

Ik neem aan dat je dit hebt aangehaald in het gesprek? Waarom heb je hier volgens PON geen recht op?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
MartijnA3 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:11:
[...]

Dus, je sprak PON en ze gaven aan dat het contract ontbonden wordt omdat de kosten voor reparaties te hoog zijn en de auto economisch total loss is verklaard.

Volgens de algemene voorwaarden van het keurmerk Private Lease heb je recht op een vervangende auto voor de duur van je contract. Je hebt dit zelf geplaatst op pagina 1.

Ik neem aan dat je dit hebt aangehaald in het gesprek? Waarom heb je hier volgens PON geen recht op?
Correct maar ze zeggen "kan" maar doen het eigenlijk nooit als ik het verhaal moet geloven van de beste man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:34:
[...]

Correct maar ze zeggen "kan" maar doen het eigenlijk nooit als ik het verhaal moet geloven van de beste man..
Volgens mij kunnen ze het alleen als ze kunnen aantonen dat de schade is veroorzaakt door jouw toedoen, dat lijkt me verschrikkelijk moeilijk (een auto moet een beetje tegen mishandeling kunnen, anders hadden ze het vermogen moeten terugschroeven of iets dergelijks, je bent er niet fulltime circuitdagen mee afgegaan, of offroad...).
Anders gelden gewoon de voorwaarden, dus vervanging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
[...]

Ik heb nog nooit gehoord van een Private Lease ervaring waarbij iemand naar huis werd gestuurd zonder auto maar met nog maanden doorlopende maandlasten. Dus met "doen het eigenlijk nooit" bedoelt de man waarschijnlijk "we hebben liever dat je hier niet naar vraagt en ontmoedigen het", maar als puntje bij paaltje komt dan zou je elke dag dat je betaalt moeten kunnen blijven rijden. Over of een leenauto dan 'gelijkwaardig is' en hoe lang een eventuele inferieure leenauto mag worden ingezet terwijl je de hoofdprijs betaalt kun je een discussie voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Volgens mij kunnen ze het alleen als ze kunnen aantonen dat de schade is veroorzaakt door jouw toedoen, dat lijkt me verschrikkelijk moeilijk (een auto moet een beetje tegen mishandeling kunnen, anders hadden ze het vermogen moeten terugschroeven of iets dergelijks, je bent er niet fulltime circuitdagen mee afgegaan, of offroad...).
Anders gelden gewoon de voorwaarden, dus vervanging.
Het is een snelweg auto, ik rijd me wijk uit en 10km verder op zit ik op een snelweg naar me klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:14
[...]

Ze kunnen het voertuig vervangen, ze kunnen het voertuig niet vervangen, dat zijn de 2 smaken die dat artikel 10 biedt. Het voertuig innemen en het contract beëindigen staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Valorian schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:42:Over of een leenauto dan 'gelijkwaardig is' en hoe lang een eventuele inferieure leenauto mag worden ingezet terwijl je de hoofdprijs betaalt kun je een discussie voeren.
Daar heb ik dan weer een keer een discussie over gehad met een verhuurpartij, welke van mening was dat een Toyota Auris Touring dezelfde klasse was als een BMW 2-serie active tourer.
Beiden automaat, evenveel volwassenen en koffers, dus hetzelfde: 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eric H schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:17:
[...]

Reken maar dat er Conti's onder komen. (Pon is daarvan namelijk ook de importeur voor NL ;) )
Sinds 2021 niet meer, tenzij 2Move 2Wheel eigendom is van Pon: https://nieuwsmotor.nl/ni...motorbanden-in-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
@Xenosync wat heb je zelf in gedachte als volgende stappen? Of waar wacht je nu op?

Van wat ik tot nu toe meekrijg denk ik dat het zinnig is om (1) zelf het leasecontract helemaal door te nemen en (2) zelf een advocaat in te schakelen, al was het maar voor een eerste adviesgesprek. Want het lijkt alsof je nu getild wordt door PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Totalloss is einde verhaal, dus op zoek naar een nieuwe. Als je vandaag een private lease auto uit voorraad neemt, kan je meestal binnen hetzelfde merk je leenauto behouden totdat de auto uit voorraad geleverd en dan is twee of drie weken vaak geen probleem. Helaas kan je nu niet eisen of specifiek opties vragen want dan heb je probleem. Dat is alleen het nadeel van private lease.
Je zou kunnen kijken of je anders kan short lease of groei private lease kan doen.
Bespreek het met de dealer, misschien hebben die nog een oplossing.
Als je vantevoren misschien al wist dat er iets met de auto was, had je dan niet eerder daarop kunnen inspelen?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
vanaalten schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:55:
@Xenosync wat heb je zelf in gedachte als volgende stappen? Of waar wacht je nu op?

Van wat ik tot nu toe meekrijg denk ik dat het zinnig is om (1) zelf het leasecontract helemaal door te nemen en (2) zelf een advocaat in te schakelen, al was het maar voor een eerste adviesgesprek. Want het lijkt alsof je nu getild wordt door PON.
We zijn al bezig met vervolg stappen, ik geef gewoon eigenlijk nog antwoord op vragen of geef door wat er precies nog gaat gebeuren. Jullie hebben mij genoeg geholpen en informatie gedeeld! Deze topic geld nu meer als een waarschuwing voor mensen die pon overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
itsalex schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:57:
Totalloss is einde verhaal, dus op zoek naar een nieuwe. Als je vandaag een private lease auto uit voorraad neemt, kan je meestal binnen hetzelfde merk je leenauto behouden totdat de auto uit voorraad geleverd en dan is twee of drie weken vaak geen probleem. Helaas kan je nu niet eisen of specifiek opties vragen want dan heb je probleem. Dat is alleen het nadeel van private lease.
Je zou kunnen kijken of je anders kan short lease of groei private lease kan doen.
Bespreek het met de dealer, misschien hebben die nog een oplossing.
Als je vantevoren misschien al wist dat er iets met de auto was, had je dan niet eerder daarop kunnen inspelen?
We hebben een website gekregen van pon waarin we naar occasion kunnen kijken voor een volledig nieuwe contract want het huidig contract vervalt sowieso!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:01:
[...]

We hebben een website gekregen van pon waarin we naar occasion kunnen kijken voor een volledig nieuwe contract want het huidig contract vervalt sowieso!
Waarom? Je moest toch nog een jaar? Waarom vervalt het contract dan? En niet antwoorden "dat zei de beste man aan de telefoon".

Je hebt een contract getekend en daar dienen beide partijen zich aan te houden.

Maar je hebt dus officieel bericht gehad van PON? En dat wil je hier niet delen?

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 14-02-2025 14:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Telefoon schmelefoon, er moet eerst iets zwart op wit komen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnA3
Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:00:
[...]

Deze topic geld nu meer als een waarschuwing voor mensen die pon overwegen!
Waarschuwing voor wat? Het is nog steeds niet duidelijk of PON zich wel of niet aan de voorwaarden houdt en heel eerlijk, het is me ook niet duidelijk of je helemaal begrijpt wat je rechten zijn en wat je kan en mag verwachten. De manier waarop je informatie geeft helpt ook niet echt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
[...]

Dus dan is je antwoord "Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik wil dat wel. En anders dien ik een klacht in".

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Als ik meer info had dan deel ik dat echt met jullie, wij hebben telefoon gesprekken op genomen en voor de rest is het nu wachten op het officiele bericht van pon met hun reden. Zodra ik daar meer van weet kan ik ook meer duidelijkheid geven dan dat ik nu kan..

Het is niet zo dat ik geen tegenspraak geef maar voor nu wacht ik het af voor ik kan gaan dreigen met andere stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:33:
Als ik meer info had dan deel ik dat echt met jullie, wij hebben telefoon gesprekken op genomen en voor de rest is het nu wachten op het officiele bericht van pon met hun reden. Zodra ik daar meer van weet kan ik ook meer duidelijkheid geven dan dat ik nu kan..

Het is niet zo dat ik geen tegenspraak geef maar voor nu wacht ik het voor ik kan gaan dreigen met andere stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:33:

Het is niet zo dat ik geen tegenspraak geef maar voor nu wacht ik het af voor ik kan gaan dreigen met andere stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Veiling kan ook goed met alleen buitenlandse toko's zijn ivm rest BPM...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Wel kudo‘s voor de openheid van TS, hij legt het wel allemaal met goede intenties uit volgens mij, ondanks 10 pagina’s aan ongevraagde waardeoordelen.

Mijn eigen ongevraagde advies zou zijn om niet meer te private leasen, maar dat is al gezegd. Ik ben dan ook geen autoliefhebber en zie dat ding als een gebruiksvoorwerp zonder enige emotionele waarde. Scheelt een boel geld :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnA3
Kurkentrekker schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:07:
Ik ben dan ook geen autoliefhebber en zie dat ding als een gebruiksvoorwerp zonder enige emotionele waarde. Scheelt een boel geld :)
Juist met zo'n instelling kun je prima private leasen, maar dat terzijde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Ik heb iets meer updates:

18 februari horen we meer over de auto en wat er precies gaat gebeuren, eerst zouden we dat gisteren of vandaag horen.
Op dat moment moet ik ook de leen auto inleveren, heb zelf geen idee of ze me dus dan een nieuwe mee geven of dat ik gewoon pech heb. Heb vandaag ook de garage nog gesproken, auto staat nog steeds bij de garage maar er is dus wel iemand geweest voor foto's. Voor de rest is het nu ook afwachten.

Het enigste wat ik zou kunnen vragen aan jullie is om misschien anoniem te bellen naar PON en de vragen te stellen over de algemene voorwaarden en hoe dit precies zit. Ons willen ze er telkens niets meer over kwijt dan dat ze geen vervangen auto's geven op hetzelfde contract ook al staat dit duidelijk vermeld in hun algemene voorwaarden..

Natuurlijk heb ik deze vraag zelf ook gesteld en kreeg ik heel simpel als antwoord "De lease maatschappij "KAN" Dit doen maar we doen het eigenlijk nooit.

Ook hebben wij nog een extra mail verstuurd naar de contact persoon met daarin enkele auto's welke wij wel zouden willen nemen, maar gezien dit op een volledig nieuw contract komt ik er een hard hoofd in heb.. In die mail hebben wij ook aangegeven dat het mogelijk is om misschien tot een afspraak te komen om de garage bezoekjes te verminderen of alleen voor bijvoorbeeld een banden wissel of iets echt kritisch. Zodat wij de kosten over de 2 jaar kunnen verminderen.

Wij hebben hier verder nog geen reactie op en wachten het af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
Kurkentrekker schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:07:
Wel kudo‘s voor de openheid van TS, hij legt het wel allemaal met goede intenties uit volgens mij, ondanks 10 pagina’s aan ongevraagde waardeoordelen.

Mijn eigen ongevraagde advies zou zijn om niet meer te private leasen, maar dat is al gezegd. Ik ben dan ook geen autoliefhebber en zie dat ding als een gebruiksvoorwerp zonder enige emotionele waarde. Scheelt een boel geld :)
Ik probeer zo open en eerlijk te zijn als ik kan, liegen werkt voor mij niet in me voordeel en bereik er zelf ook niet veel mee.

Ik snap je punt over de auto's en sommige zijn er wel fan van en sommige niet, Ik werk veel met auto's en vooral de duurdere klasse auto's omdat dat mijn klanten groep is. Ik hecht zelf best veel waarde aan een auto maar dit zou ik niet moeten doen aan een auto die niet van mij is..

Spijt komt vaak achteraf en als ik alles eerder wist had ik het anders gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Hierbij nog even dat stukje van de ontbinding en de doorlopende kosten voor het contract!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwATa4EurW9goHvPjBocFXe_JNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCUI7Ac7Tcnldy3JVKhRpJ6p.jpg?f=fotoalbum_large

Nummertje 51. Misschien kan ik niet lezen maar ik haal hier uit dat de kosten gewoon doorlopen!

Schrap dat.

Als de ontbinding verband houdt met diefstal of een total loss-verklaring van het voertuig, zoals omschreven onder d en e van artikel
50, dan bent u de ontbindingsvergoeding alleen verschuldigd als op grond van deze Algemene voorwaarden, de verzekerings- of
dekkingsbepalingen of andere bepalingen van de leaseovereenkomst of de wet ook de schade door de diefstal of de total loss
verklaring voor uw rekening komt. In dat geval kan de leasemaatschappij tevens een vergoeding voor de overige schade bij u in
rekening brengen.

[ Voor 33% gewijzigd door Xenosync op 14-02-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:13:
Ik heb iets meer updates:

18 februari horen we meer over de auto en wat er precies gaat gebeuren, eerst zouden we dat gisteren of vandaag horen.
Op dat moment moet ik ook de leen auto inleveren, heb zelf geen idee of ze me dus dan een nieuwe mee geven of dat ik gewoon pech heb. Heb vandaag ook de garage nog gesproken, auto staat nog steeds bij de garage maar er is dus wel iemand geweest voor foto's. Voor de rest is het nu ook afwachten.

Het enigste wat ik zou kunnen vragen aan jullie is om misschien anoniem te bellen naar PON en de vragen te stellen over de algemene voorwaarden en hoe dit precies zit. Ons willen ze er telkens niets meer over kwijt dan dat ze geen vervangen auto's geven op hetzelfde contract ook al staat dit duidelijk vermeld in hun algemene voorwaarden..

Natuurlijk heb ik deze vraag zelf ook gesteld en kreeg ik heel simpel als antwoord "De lease maatschappij "KAN" Dit doen maar we doen het eigenlijk nooit.

Ook hebben wij nog een extra mail verstuurd naar de contact persoon met daarin enkele auto's welke wij wel zouden willen nemen, maar gezien dit op een volledig nieuw contract komt ik er een hard hoofd in heb.. In die mail hebben wij ook aangegeven dat het mogelijk is om misschien tot een afspraak te komen om de garage bezoekjes te verminderen of alleen voor bijvoorbeeld een banden wissel of iets echt kritisch. Zodat wij de kosten over de 2 jaar kunnen verminderen.

Ik zou ze schriftelijk op de hoogte stellen van je persoonlijke spullen die er nog in liggen

Verder, je geeft aan dat nieuw private lease contract voor jou geen optie is, waarom niet?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
JT schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:34:
[...]

Ik zou ze schriftelijk op de hoogte stellen van je persoonlijke spullen die er nog in liggen

Verder, je geeft aan dat nieuw private lease contract voor jou geen optie is, waarom niet?
Ze weten dat er nog spullen in liggen en deze mogen wij ook pakken!

Dat laatste hou ik liever prive voor mezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:36
Ik heb nog steeds sterk de indruk dat de LM wil ontbinden op basis van diefstal of total loss door een aanrijding.
Maar dat is hier niet aan de orde. De kosten van reparatie als gevolg van andere oorzaken is voor LM te hoog. Dat valt onder een ander artikel.

En ik vind het ook vreemd dat je nog wel de maandbedragen moet betalen nadat het contract door LM is beëindigd. Geen contract, geen geld zou ik zeggen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Dit zijn de aanvullende algemene voorwaardes en dit staat erin:

Aanvulling op artikel 51:
Moet ik een vergoeding betalen bij ontbinding van de leaseovereenkomst door de leasemaatschappij?
Indien er sprake is van een opzeggingsvergoeding op grond van artikel 51 van de Algemene Voorwaarden dan is de bij opzegging door u
aan de leasemaatschappij te betalen vergoeding gelijk aan de opzeggingsvergoeding zoals genoemd in de Aanvulling op artikel 47 van de
Algemene voorwaarden, derhalve 40% van de nog resterende leasetermijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:49

rjong5

?

Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:13:

Ons willen ze er telkens niets meer over kwijt dan dat ze geen vervangen auto's geven op hetzelfde contract ook al staat dit duidelijk vermeld in hun algemene voorwaarden..

Eerste alinea moet je natuurlijk niet zonder meer accepteren. Nota bene in hun eigen voorwaarden staat iets heel anders.

Dingen die je in het tweede stuk voorstelt ook nooit doen, waarom zou je? Waarom zou je pon op enige wijze tegemoet komen.

Volgens mij ben je veel te lief en durf je niet echt tegen hun in te gaan en accepteer je maar alles wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
rjong5 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:00:
[...]

Eerste alinea moet je natuurlijk niet zonder meer accepteren. Nota bene in hun eigen voorwaarden staat iets heel anders.

Dingen die je in het tweede stuk voorstelt ook nooit doen, waarom zou je? Waarom zou je pon op enige wijze tegemoet komen.

Volgens mij ben je veel te lief en durf je niet echt tegen hun in te gaan en accepteer je maar alles wat ze zeggen.
Ik ben eerlijk gezegd altijd mee denkend, maar als ik dinsdag een ontbinding krijg met regels waar wij het niet mee eens zijn staan der al vervolg stappen klaar.

Der is een grens en deze word ook een keer bij mij bereikt!

Ik moet ook nog even duidelijk vermelden dat wij bij pon al aangegeven hebben niet akkoord te gaan met de ontbinding van dit contract en vanuit dat heeft hij gezegd: Dat is jullie goedrecht maar jullie hebben een kleine kans van winnen!

[ Voor 18% gewijzigd door Xenosync op 14-02-2025 17:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MartijnA3
Mijn advies is om alles via de mail te doen. En als je een telefoongesprek voert, meteen daarna een mail sturen met wat daarin is besproken.

De auto mag dan economisch total loss zijn maar dit komt niet door schade, zoals hierboven ook is gezegd. Dus heb je recht op voortzetting van je contract met een andere gelijkwaardige auto.

Je kunt het keurmerk private lease ook vragen of ze vinden dat PON juist handelt: https://keurmerkprivatelease.nl/contact

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Xenosync schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:25:
Hierbij nog even dat stukje van de ontbinding en de doorlopende kosten voor het contract![Afbeelding]

Nummertje 51. Misschien kan ik niet lezen maar ik haal hier uit dat de kosten gewoon doorlopen!

Schrap dat.

Als de ontbinding verband houdt met diefstal of een total loss-verklaring van het voertuig, zoals omschreven onder d en e van artikel
50, dan bent u de ontbindingsvergoeding alleen verschuldigd als op grond van deze Algemene voorwaarden, de verzekerings- of
dekkingsbepalingen of andere bepalingen van de leaseovereenkomst of de wet ook de schade door de diefstal of de total loss
verklaring voor uw rekening komt. In dat geval kan de leasemaatschappij tevens een vergoeding voor de overige schade bij u in
rekening brengen.
Wat staat er eigenlijk in die voorwaarden onder punten d en e van dat artikel? Staat daar - of elders in die voorwaarden - iets van een definitie van total-loss? Want ik kan mij niet voorstellen dat er geen harde regels zijn voor wanneer het total-loss is - anders zou de LM, als ze er geen zin meer in hebben, bij een kapot interieurlampje al kunnen zeggen 'mja, nee, die is afgeschreven, total loss, jammer joh!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
vanaalten schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:21:
[...]

Wat staat er eigenlijk in die voorwaarden onder punten d en e van dat artikel? Staat daar - of elders in die voorwaarden - iets van een definitie van total-loss? Want ik kan mij niet voorstellen dat er geen harde regels zijn voor wanneer het total-loss is - anders zou de LM, als ze er geen zin meer in hebben, bij een kapot interieurlampje al kunnen zeggen 'mja, nee, die is afgeschreven, total loss, jammer joh!'.
D en E zie je nog op de afbeelding zelf! Dat zijn dr laatste 2 zinnen!

Dus voertuig gestolen en die 1e daar onder, meer staat er niet in de gehele voorwaarden en ook niet aanvullende voorwaarden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwATa4EurW9goHvPjBocFXe_JNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCUI7Ac7Tcnldy3JVKhRpJ6p.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw verteld me net dat in het gesprek dat zij gehad heeft met LM economisch total loss is als het voertuig voor hun teveel gekost heeft!

Ik hoorde net ook van mijn vrouw dat er een bedrag genoemd is van 20.000 euro aan reparatie wat voor mij eerlijk gezegd ongeloofwaardig is.

Tegen mij is sowieso gezegd door de garage dat de koppeling vervangen is onder garantie? Daarnaast was de versnellingsbak onder coulance.

Wat er dus gezegd is vanwege het garantie gebeuren klopt dus wel, maar ik vind niet dat dit op mij als klant afgeschoven mag worden. Ik kies er niet voor om een auto zonder garantie af te kopen als er zoveel dingen kapot gaan die juist onder garantie vallen.. Dit lijkt mij toch een LM probleem.

[ Voor 53% gewijzigd door Xenosync op 14-02-2025 20:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
MartijnA3 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:19:
[...]

Kan prima, maar zonde van het geld. Er staat een 10 jaar oude occasion voor de deur die vrijwel niks kost en zuinig rijdt. Geen idee waarom ik dan een financieel product zou moeten afnemen (private lease is gewoon een lening) voor iets wat ik helemaal niet nodig heb. Bovendien heb ik die lening ook niet nodig, ik kan gewoon een nieuwe auto betalen als dat nodig zou zijn.

Maar dat is verder off-topic, ik snap ook wel dat als je een eigen bedrijf hebt in de auto mooimaak business, je niet in een 10 jaar oude hybride moet komen aankachelen.
Mijn advies zou wel zijn om de kosten in je businessplan op te nemen en het verder helemaal zakelijk te regelen. Dat kan lastig worden als je pas 7 maanden omzet maakt, maar dat is een kwestie van geduld totdat je bedrijf kredietwaardig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
Kurkentrekker schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:59:
[...]

Kan prima, maar zonde van het geld. Er staat een 10 jaar oude occasion voor de deur die vrijwel niks kost en zuinig rijdt. Geen idee waarom ik dan een financieel product zou moeten afnemen (private lease is gewoon een lening) voor iets wat ik helemaal niet nodig heb. Bovendien heb ik die lening ook niet nodig, ik kan gewoon een nieuwe auto betalen als dat nodig zou zijn.

Maar dat is verder off-topic, ik snap ook wel dat als je een eigen bedrijf hebt in de auto mooimaak business, je niet in een 10 jaar oude hybride moet komen aankachelen.
Mijn advies zou wel zijn om de kosten in je businessplan op te nemen en het verder helemaal zakelijk te regelen. Dat kan lastig worden als je pas 7 maanden omzet maakt, maar dat is een kwestie van geduld totdat je bedrijf kredietwaardig is.
Wat je zegt klopt niet helemaal hoor, al kom ik in een fiat panda aan rijden. Al mijn vaste klanten kennen me nu al 7 maanden en zijn erg behulpzaam. Deze geven er ook echt niet om in welk voertuig ik kom aan rijden zolang mijn werk maar kwaliteit is!

Sommige klanten heb ik al meer dan 3 jaar in de tijd dat mijn bedrijf nog als hobby was!

[ Voor 3% gewijzigd door Xenosync op 14-02-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@Xenosync
Zomaar benieuwd: he hebt best veel bezoekjes gehad en reparaties gehad. Daarbij is veel contact geweest met Pon/LM/garage (ik noem ze even alle drie, want voor mij als leek is het lastig in te schatten wie nu welke rol heeft in het verhaal, maar dat is ook niet zo relevant). Ergens is er een moment gekomen dat de reactie werd “we gaan ontbinden, jij blijft betalen, en als je het wil aanvechten dan doe je dat maar”.

De vraag: heb je ergens in die voorliggende periode ooit te horen gekregen dat je de auto niet goed hebt behandeld, of het idee gekregen dat zij het jouw kwalijk namen dat deze reparaties nodig waren? Zijn er escalaties geweest of beschuldigingen?

Het blijft voor mij heel vreemd dat een professioneel bedrijf zich zo onprofessioneel opstelt, zonder dat daarvoor eerder in een formele of minder formele handeling iets aan vooraf is gegaan.

Los van het antwoord: Het staat je natuurlijk vrij om dit voor jezelf te houden of er juist open over te zijn hoor, maar was gewoon benieuwd. Want hoewel jouw keuzes misschien niet overeenkomen met die van veel andere forummers kom je over als een zachtaardig persoon met hart (misschien teveel hart) voor de auto, dus ik begrijp simpel gezegd niet waar/wanneer dit veranderd is van een goede relatie en een kennelijk slechte kwiteit auto naar een hele slechte relatie en een afgeschreven auto…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
Valorian schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:03:
@Xenosync
Zomaar benieuwd: he hebt best veel bezoekjes gehad en reparaties gehad. Daarbij is veel contact geweest met Pon/LM/garage (ik noem ze even alle drie, want voor mij als leek ishet lastig in te schatten wie nu welke rol heeft in het verhaal). Ergens is er een moment gekomen dat de reactie werd “we gaan ontbinden, jij blijft betalen, en als je het wil aanvechten dan doe je dat maar”.

De vraag: heb je ergens in die voorliggende periode ooit te horen gekregen dat je de auto niet goed hebt behandeld, of het idee gekregen dat zij het jouw kwalijk namen dat deze reparaties nodig waren? Zijn er escalaties geweest of beschuldigingen?

Het blijft voor mij heel vreemd dat een professioneel bedrijf zich zo onprofessioneel opstelt, zonder dat daarvoor eerder in een formele of minder formele handeling iets aan vooraf is gegaan.

Het staat je overigens vrij om dit voor jezelf te houden of er open over te zijn hoor, maar was gewoon benieuwd. Want hoewel jouw keuzes misschien niet overeenkomen met die van veel amdere forummers kom je over als een zachtaardig persoon met hart (misschien teveel hart) voor de auto, dus ik begrijp simpel gezegd niet waar/wanneer dit veranderd is van een goede relatie en een kennelijk slechte kwiteit auto naar een hele slechte relatie en een afgeschreven auto…
Ik snap het en ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen te beantwoorden, Ik heb deze vraag gisteren ook gekregen van iemand om mij heen die ons aan het helpen is juridisch. Daarop is het antwoord heel simpel: Wij hebben nog nooit een mail of iets in gekregen waarin stond dat de kosten voor het voertuig te hoog aan het worden zijn! Dit is belangrijk want dit kunnen wij gebruiken!

Wij hebben altijd alle facturen gekregen ook van de leen auto's (als deze in een periode viel van 24 uur)

Ik wil daarbij ook nog vermelden dat er zoon 5 maanden geleden een volledig nieuwe versnellingsbak onder is gegaan en zelfs toen kregen wij niks te horen over deze "te hoge kosten"

Ik kan je wel antwoord geven over het gedeelte van het voertuig, Ik ben gewoon een lastige klant. Vaak als ik iets raars opmerk aan het voertuig maak ik een afspraak bij een garage.. en dat vinden LM niet echt leuk.

Ik wil er nog wel bij zetten dat ik dit met mijn vorige auto's ook deed het is niet zo omdat dit een lease is dat ik LM wil naaien omdat "het is toch niet van mij" Nee deze auto wou ik serieus overnemen na het contract.

[ Voor 14% gewijzigd door Xenosync op 14-02-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Helder. Ben benieuwd naar de uitkomst dinsdag, en eventuele vervolg juridisch daarna.

Ik kan mij prima voorstellen dat een LM een afweging maakt n.a.v. gemaakte kosten in het verleden en dan inschat wat hun risico is op hoge kosten in de toekomst bij een bepaalde klant en auto.

Ik kan mij zelfs nog voorstellen dat er ergens kleine lettertjes zijn waardoor LM dan kan ontbinden als zij vinden dat het risico op hoge kosten te groot wordt bij klant x en auto y.

Maar het laten betalen van resterende termijn en of berekenen van een opzegvergoeding aan klant x zónder bewijsvoering m.b.t. schuld van diezelfde klant aan de situatie? Dat zou kansloos moeten zijn juridisch. Zeg ik als leek ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xenosync
NIEUWE UPDATE:

Mijn vrouw heeft dus in het gesprek wat zij opgenomen heeft gevraagd of alle kosten onze schuld waren en het antwoord was nee, deze auto is gewoon een technisch probleem!

Het antwoord is dus heel simpel ze hebben toegegeven dat wij deze kosten niet veroorzaakt hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
MartijnA3 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:19:
[...]

Tuurlijk niet. Provate lease is verstandig als je toch al van plan was een splinternieuwe auto te kopen en die ook zou kunnen betalen.

Voor 90% van de mensen is gewoon een tweedehandsje kopen altijd de betere keuze.

Jaar of 7/8 oud. 100/120k op de teller. Rij je voor een prikkie in een prima auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Johan Bogle schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:20:
[...]
<>
Voor 90% van de mensen is gewoon een tweedehandsje kopen altijd de betere keuze.

Jaar of 7/8 oud. 100/120k op de teller. Rij je voor een prikkie in een prima auto.
Daarom rijdt ook 90% van de particuliere rijders in NL in een tweedehandsauto. Maar daar gaat dit topic niet over.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste