On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Iedereen die een huishouden, koophuis of auto heeft zou ten alle tijden minimaal "een paar k" moeten hebben.Agent47 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:29:
Vind wel mooi om te zien dat sommigen hier ineens over prive geld praten. " Gewoon een paar k hebben liggen"
Alsof iedereen dat heeft
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Het gaat misschien offtopic. Maar los van dat TS aangegeven heeft dat ze flink geld hadden en alles in een huurhuis gestopt hebben en er zakelijk ook 0 reserve is, wellicht kan het dat je dat niet kunt sparen (ik denk dat bijna iedereen dat wel kan maar dat het vaak te maken heeft met keuzes). Maar dan kun je je wel afvragen waarom je in een nieuwe Audi gaat rijden. Het gaat er niet om dat je altijd 10k op je priverekening moet hebben, het gaat erom dat je leeft naar wat je hebt en binnenkrijgt. Ik neem nu, omdat het even zo uitkomt, de situatie van de TS als voorbeeld maar dat geldt voor iedereen. Als ik 2800 schoon per maand binnen krijg dan ga ik geen huis kopen die mij 2200 aan hypotheek kost, private lease een dure premium auto kopen, elk jaar de duurste iPhone enzovoort.Agent47 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:29:
Vind wel mooi om te zien dat sommigen hier ineens over prive geld praten. " Gewoon een paar k hebben liggen"
Alsof iedereen dat heeft![]()
We zijn niet allemaal Tweakers met 3x modaal inkomen
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 12-02-2025 17:37 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Kun je wat concreter zijn, wat staat er precies in die mail?
En wie is de afzender, de LM?
[ Voor 6% gewijzigd door ASW1 op 12-02-2025 17:47 ]
Het gaat mijn inziens om bovenmatige reparatiekosten door mogelijk nalatig of onbehoorlijk gebruik van de auto.
Of dat nu wel of niet waar is, daarover moet TS met de LM over gaan onderhandelen.
Ik had al eerder verwezen naar de website Keurmerk Privé Lease over schade anders dan casco schade door een aanrijding. Maar hier is de qoute:
Er kan schade aan het voertuig ontstaan door een andere oorzaak dan een aanrijding of ander plotseling gebeuren van buitenaf. Zo kan er schade aan de motor ontstaan door onzorgvuldige bediening of doordat is nagelaten tijdig de oliestand te peilen. In de Algemene voorwaarden staat daarover het volgende.
“Als er schade aan het voertuig ontstaat die niet in de Aanvullende voorwaarden of de bij het leasecontract gevoegde verzekerings- of dekkingsbepalingen is aangemerkt als cascoschade (zoals schade door overmatige slijtage van onderdelen van het voertuig of door een gebrek aan olie) bent u daarvoor aansprakelijk als de schade het gevolg is van niet-nakoming van deze Algemene voorwaarden of de Aanvullende voorwaarden. Als bijvoorbeeld de hiervoor genoemde overmatige slijtage van onderdelen van het voertuig het gevolg is van onzorgvuldige bediening, of als het gebrek aan olie verband houdt met niet tijdig controleren van het oliepeil, komen de reparatiekosten of verhoogde onderhoudskosten dus voor uw rekening. Hetzelfde geldt als het voertuig niet tijdig voor een onderhoudsbeurt is aangeboden.
Als u en de leasemaatschappij het er niet over eens zijn of de schade een gevolg is van niet-nakoming van deze Algemene voorwaarden of de Aanvullende bepalingen, dan schakelt de leasemaatschappij een expert in die lid is van het Nederlands Instituut voor registerexperts (NIVRE). Deze beoordeelt wat de meest waarschijnlijke schadeoorzaak is. Als hij tot het oordeel komt dat het meest waarschijnlijk is dat de schade is veroorzaakt door een niet-nakoming van de overeenkomst, dan komen de schade en de kosten van expertise voor uw rekening, tenzij u bewijst dat de schade geen gevolg is van niet-nakoming van de overeenkomst.
Deze regeling doet geen afbreuk aan uw mogelijkheden om zich tot de Geschillencommissie te wenden als na het oordeel van de expert nog steeds geen oplossing voor het geschil is bereikt.”
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
Eerlijk gezegd ik zeg gewoon wat de LM Me verteld en hun hadden het constant over total loss. Maar in mijn ogen is het geen Total loss.JukeboxBill schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:51:
Er wordt hier de hele tijd over total loss gesproken, maar dat is hier niet aan de hand.
Het gaat mijn inziens om bovenmatige reparatiekosten door mogelijk nalatig of onbehoorlijk gebruik van de auto.
Of dat nu wel of niet waar is, daarover moet TS met de LM over gaan onderhandelen.
Ik had al eerder verwezen naar de website Keurmerk Privé Lease over schade anders dan casco schade door een aanrijding. Maar hier is de qoute:
[...]
Nou, dan kennen ze hun eigen voorwaarden niet, want Pon Financial Services is ook aangesloten bij Keurmerk Private Lease.Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:00:
[...]
Eerlijk gezegd ik zeg gewoon wat de LM Me verteld en hun hadden het constant over total loss. Maar in mijn ogen is het geen Total loss.
Total loss wordt doorgaans gebruikt in verband met schade door een aanrijding. En dat is een andere voorwaarde in de Keurmerk regeling.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
De auto hebben we al 3 jaar in die tijd hadden we genoeg spaar geld maar dat even ter zijde, Wat ik verdien samen met mijn vrouw ( want ik ben niet alleen ) is echt genoeg om elke maand rond te komen en daarnaast ook nog te sparen. Het is meer dat dit probleem wat eigenlijk helemaal geen probleem moet zijn vanuit die LM nu net op een verkeerd moment komt. Was dit volgende maand of die maand erop gebeurt hadden we ook geen probleem maar had ik nog steeds deze topic geopend om te kijken naar andersmans ervaring.JT schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:36:
[...]
Het gaat misschien offtopic. Maar los van dat TS aangegeven heeft dat ze flink geld hadden en alles in een huurhuis gestopt hebben en er zakelijk ook 0 reserve is, wellicht kan het dat je dat niet kunt sparen (ik denk dat bijna iedereen dat wel kan maar dat het vaak te maken heeft met keuzes). Maar dan kun je je wel afvragen waarom je in een nieuwe Audi gaat rijden. Het gaat er niet om dat je altijd 10k op je priverekening moet hebben, het gaat erom dat je leeft naar wat je hebt en binnenkrijgt. Ik neem nu, omdat het even zo uitkomt, de situatie van de TS als voorbeeld maar dat geldt voor iedereen. Als ik 2800 schoon per maand binnen krijg dan ga ik geen huis kopen die mij 2200 aan hypotheek kost, private lease een dure premium auto kopen, elk jaar de duurste iPhone enzovoort.
In het slechtste geval wordt het contract ontbonden. In dat geval leen je een paar duizend en koop je ASAP een occasiewagen. Hetgene dat je eerst aan lease betaalde, betaal je dan om de auto af te lossen.
Als je een paar dagen moet overbruggen kan je mogelijks car sharing gebruiken (waar je een auto voor een dag / paar uur huurt). Of een andere dienst waar je voor een paar dagen een auto kan huren.
Lijkt me dan toch weinig reden om je hier veel zorgen over te maken?
Neemt uiteraard niet weg dat je mag hopen dat ze geen gekke dingen doen en je gewoon met je private lease kan verderrijden na reparatie.
[ Voor 10% gewijzigd door GoldenBE op 12-02-2025 18:23 ]
Ah kijk, contract zegt max 150K, je staat nu op 126K wat betekend dat die 150K zeker binnen een jaar wordt aangetikt gok ik?Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:38:
[...]
en hebben zelf voor alle extra km 4000 euro extra moeten betalen! (gezien de koers die we nu maken gaan we naar de 170dkm waarbij we op het contract maar tot max 150dkm mogen..
Dus je had sowieso nog maar 1 ipv 2 jaar.
Dan snap ik al iets meer waarom de LM er wel een beetje klaar mee is alleen weet ik niet wat jou recht is en welk contract jij hebt ondertekend want dat is leidend.
Als daar inderdaad in de kleine letters iets staat over onderhoudskosten in combinatie met aankomende eindstand km/ einde contract dan zou het kunnen zijn dat je hem rap kwijt bent maar alleen jij kan dat in je eigen contract terug vinden.
Dit is incorrect, De extra km die je maakt worden verrekend per ... cent per km. Als de auto de 200dkm aantikt word het contract per direct ontbonden. Dit weet ik want dit staat in het contract en heeft de lease mij ook duidelijk verteld! Wat er op het contract staat is wat ik max zou mogen rijden in de prijs die ik betaal alles daarboven betaal je voor maar heeft geen betrekking tot ontbinding van het contract!Humma Kavula schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:22:
[...]
Ah kijk, contract zegt max 150K, je staat nu op 126K wat betekend dat die 150K zeker binnen een jaar wordt aangetikt gok ik?
Dus je had sowieso nog maar 1 ipv 2 jaar.
Dan snap ik al iets meer waarom de LM er wel een beetje klaar mee is alleen weet ik niet wat jou recht is en welk contract jij hebt ondertekend want dat is leidend.
Als daar inderdaad in de kleine letters iets staat over onderhoudskosten in combinatie met aankomende eindstand km/ einde contract dan zou het kunnen zijn dat je hem rap kwijt bent maar alleen jij kan dat in je eigen contract terug vinden.
Wij hebben ook al meer dan 2000 euro aan extra km kosten betaald want dit vragen ze jaarlijks op en moet je ook datzelfde jaar nog betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 18:31 ]
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:24:
[...]
Dit is incorrect, De extra km die je maakt worden verrekend per ... cent per km. Als de auto de 200dkm aantikt word het contract per direct ontbonden. Dit weet ik want dit staat in het contract en heeft de lease mij ook duidelijk verteld! Wat er op het contract staat is wat ik max zou mogen rijden in de prijs die ik betaal alles daarboven betaal je voor maar heeft geen betrekking tot ontbinding van het contract!
[ Voor 11% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 18:26 ]
En ook mensen met een huishouden, koophuis en auto kunnen zonder hun eigen doen in de problemen komen. En tijdelijk geld tekort hebben. Want heel simpel, mijn auto is stuk ik koop een nieuwe van 2k, nu heb ik niks meer. Dus "ten alle tijden."assje schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:35:
[...]
Iedereen die een huishouden, koophuis of auto heeft zou ten alle tijden minimaal "een paar k" moeten hebben.
Foutje: Hoor 2000 van mijn vrouw.Valorian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:27:
Die km-overschrijding zou geen probleem mogen zijn. TS betaalt immers al de hoofdprijs bij een overschrijding (km's "buiten de bundel" worden vrij pittig doorberekent bij private lease), dan kan het nooit zo zijn dat het door diezelfde overschrijding ineens 'teveel' wordt. Behalve dus bij die 200.000km die TS aangeeft, maar dat is niet van toepassing nog.
2000 euro om precies te zijn aan extra km!
[ Voor 3% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 18:31 ]
Snap ik. Ik snap ook dat dit probleem zich nu presenteert zonder dat het jouw keuze is (onder voorbehoud dat we eigenlijk nog niet zeker weten of het een probleem wordt; misschien krijg je een andere auto aangeboden onder hetzelfde contract). Alleen gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee dingen en daarvoor zou ik op een ander moment andere keuzes gemaakt hebben. Maar goed, dat station is gepasseerd, ik snap dat dit is wat het is. En in die context blijf ik erbij, eerst even de formele communicatie afwachten.Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:20:
[...]
De auto hebben we al 3 jaar in die tijd hadden we genoeg spaar geld maar dat even ter zijde, Wat ik verdien samen met mijn vrouw ( want ik ben niet alleen ) is echt genoeg om elke maand rond te komen en daarnaast ook nog te sparen. Het is meer dat dit probleem wat eigenlijk helemaal geen probleem moet zijn vanuit die LM nu net op een verkeerd moment komt. Was dit volgende maand of die maand erop gebeurt hadden we ook geen probleem maar had ik nog steeds deze topic geopend om te kijken naar andersmans ervaring.
Ik blijf nog wel benieuwd naar die paar keer dat je noemt dat je de auto hebt gekocht terwijl het steeds over private lease gaat? Is dat een verspreking of gaat dat over een aspect waar je verder nog niks over hebt verteld?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Het gedeelte van een andere auto onder hetzelfde contract werd mij per direct verteld dat dit dus niet het geval is.. Mij werd serieus door 2 medewerkers van PON verteld dat het contract ontbonden word, ik gebeld zal worden door de contracten afdeling en een nieuw contract opgesteld gaat worden voor een nieuwe auto! Daarbij komt dus ook de volledige BKR Test weer naar boven etc..JT schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:57:
[...]
Snap ik. Ik snap ook dat dit probleem zich nu presenteert zonder dat het jouw keuze is (onder voorbehoud dat we eigenlijk nog niet zeker weten of het een probleem wordt; misschien krijg je een andere auto aangeboden onder hetzelfde contract). Alleen gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee dingen en daarvoor zou ik op een ander moment andere keuzes gemaakt hebben. Maar goed, dat station is gepasseerd, ik snap dat dit is wat het is. En in die context blijf ik erbij, eerst even de formele communicatie afwachten.
Ik blijf nog wel benieuwd naar die paar keer dat je noemt dat je de auto hebt gekocht terwijl het steeds over private lease gaat? Is dat een verspreking of gaat dat over een aspect waar je verder nog niks over hebt verteld?
Ik zie in de voorwaardes dat dit niet zo moet en in de aanvullende voorwaardes zie ik al helemaal niks staan over per direct ontbinding..
Wel heb ik wat meer info gevonden over de meer KM's, maar hierin is voor mij ook nog een beetje een grijs gebied want 2 maanden geleden had ik nog een medewerker gesproken en die vertelde mij over 200dkm
Aanvulling op artikel 7:
Wanneer eindigt de leaseperiode?
De leaseperiode eindigt zodra u met het voertuig, als gevolg van meerkilometers, het op het leasecontract vermelde maximale aantal
kilometers heeft gereden.
Wanneer u vóór het bereiken van de einddatum van de leaseovereenkomst al het aantal overeengekomen kilometers heeft gereden,
blijft het voertuig tot het einde van de leaseperiode gewoon door u in gebruik, tenzij het door de leasemaatschappij voor uw type voertuig
vastgestelde maximum kilometeraantal is bereikt. Het voor uw type voertuig vastgestelde maximaal aantal kilometers kunt u vinden in uw
leaseovereenkomst. U moet daarbij de overeengekomen termijnbedragen blijven betalen aan de leasemaatschappij.
Wanneer u minder kilometers met de auto rijdt dan u met de leasemaatschappij bent overeengekomen, kunt u de leasemaatschappij
schriftelijk vragen de looptijd van de leaseovereenkomst te verleng
[ Voor 43% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 19:21 ]
Het is voor je positie en het meedenken van anderen (of dat nu iemand hier is of een jurist) belangrijk dat je e.e.a. op papier ontvangt zodat je weet wat hun uitgangspunt is en waarom. Ik zou beginnen met het sturen van een mail met een tekst met een strekking zoals (ongeveer):Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:14:
[...]
Het gedeelte van een andere auto onder hetzelfde contract werd mij per direct verteld dat dit dus niet het geval is.. Mij werd serieus door 2 medewerkers van PON verteld dat het contract ontbonden word, ik gebeld zal worden door de contracten afdeling en een nieuw contract opgesteld gaat worden voor een nieuwe auto! Daarbij komt dus ook de volledige BKR Test weer naar boven etc..
Ik zie in de voorwaardes dat dit niet zo moet en in de aanvullende voorwaardes zie ik al helemaal niks staan over per direct ontbinding..
Wel heb ik wat meer info gevonden over de meer KM's, maar hierin is voor mij ook nog een beetje een grijs gebied want 2 maanden geleden had ik nog een medewerker gesproken en die vertelde mij over 200dkm![]()
Aanvulling op artikel 7:
De leaseperiode eindigt zodra u met het voertuig, als gevolg van meerkilometers, het op het leasecontract vermelde maximale aantal
Wanneer u vóór het bereiken van de einddatum van de leaseovereenkomst al het aantal overeengekomen kilometers heeft gereden,
blijft het voertuig tot het einde van de leaseperiode gewoon door u in gebruik, tenzij het door de leasemaatschappij voor uw type voertuig
vastgestelde maximum kilometeraantal is bereikt. Het voor uw type voertuig vastgestelde maximaal aantal kilometers kunt u vinden in uw
leaseovereenkomst. U moet daarbij de overeengekomen termijnbedragen blijven betalen aan de leasemaatschappij.
Wanneer u minder kilometers met de auto rijdt dan u met de leasemaatschappij bent overeengekomen, kunt u de leasemaatschappij
[h2]Beste Pon,
Tijdens ons laatste contact over [auto met kenteken xxx-xxx] hebben jullie gesproken over de reparatiekosten van deze auto en een eventueel ontbinden van het private lease contract. Kunnen jullie aangeven wat jullie hiermee bedoelen, en naar aanleiding van welke voorwaarde dit dan gebeurt? In de voorwaarden die ik bij het aangaan van het contract heb ontvangen zie ik namelijk geen redenen voor het eenzijdig opzeggen van dit contract.
Ik hoor graag van u,
X.
Dan krijg je hopelijk duidelijkheid in geschreven vorm m.b.t. hun intenties én weet je in hoeverre zij denken daar ook juridische grond voor te hebben. Dan kan je vervolgens kijken of die intenties kansrijk lijken of slechts geblaf in de ruimte zijn. En daar naar handelen.
PS: Als er een optie is waarbij het contract wordt opgezegd en je er dus zonder verdere kosten vanaf kan dan zou ik als eerste:
- even optellen hoeveel maanden x hoeveel euro je nog open had staan
- bedenken: wil ik voor die optie om nog x maanden door te rijden écht voor vechten, of ben ik financieel misschien juist beter af zonder het restant-contract (en bijbehorende duizenden euro's).
(dat staat dan even los van het niet hebben van de auto komende maanden, dat blijft ellendig)[/h2]
Bij nader inzien, gezien dit merkwaardige traject, sluit ik mij (als leek, geen jurist) toch maar aan bij het advies van @mitsumark: zo lang mogelijk niets doen tot iemand ook daadwerkelijk met een formeel voorstel komt.
[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 12-02-2025 20:34 ]
[ Voor 186% gewijzigd door Valorian op 12-02-2025 20:20 ]
Ik zou überhaupt geen slapende honden wakker maken, gewoon wachten op officiële communicatie.Valorian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:15:
[...]
Het is voor je positie en het meedenken van anderen (of dat nu iemand hier is of een jurist) belangrijk dat je e.e.a. op papier ontvangt zodat je weet wat hun uitgangspunt is en waarom. Ik zou beginnen met het sturen van een mail met een tekst met een strekking zoals (ongeveer):
Beste Pon,
Tijdens ons laatste contact over [auto met kenteken xxx-xxx] hebben jullie gesproken over de reparatiekosten van deze auto en een eventueel ontbinden van het private lease contract. Kunnen jullie aangeven wat jullie hiermee bedoelen, en naar aanleiding van welke voorwaarde dit dan gebeurt? In de voorwaarden die ik bij het aangaan van het contract heb ontvangen zie ik namelijk geen redenen voor het eenzijdig opzeggen van dit contract.
Ik hoor graag van u,
X.
Dan krijg je hopelijk duidelijkheid in geschreven vorm m.b.t. hun intenties én weet je in hoeverre zij denken daar ook juridische grond voor te hebben. Dan kan je vervolgens kijken of die intenties kansrijk lijken of slechts geblaf in de ruimte zijn. En daar naar handelen.
PS: Als er een optie is waarbij het contract wordt opgezegd en je er dus zonder verdere kosten vanaf kan dan zou ik als eerste:
- even optellen hoeveel maanden x hoeveel euro je nog open had staan
- bedenken: wil ik voor die optie om nog x maanden door te rijden écht voor vechten, of ben ik financieel misschien juist beter af zonder het restant-contract (en bijbehorende duizenden euro's).
(dat staat dan even los van het niet hebben van de auto komende maanden, dat blijft ellendig)
En als het toch zover komt, zo lang mogelijk blijven rijden in de leenauto tot je weet waar je aan toe bent.
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:52:
[...]
nee echt nieuwe voorbanden, heb alleen zomer banden.

Ik heb december 2023 bij 60k/5 jaar allevier mijn fabrieksaf zomerbanden gewisseld…
Dure business als je ze elk jaar moet vervangen. Wat vind de LM daarvan?
Nee en dat is ook prima maar daar past dan ook een navenante auto bij. En niet wat de TS rijdt.Agent47 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:29:
Alsof iedereen dat heeft![]()
We zijn niet allemaal Tweakers met 3x modaal inkomen
Tja dan moet je die auto van 2k misschien niet kopen… En even de Nibud buffer berekening aanhouden..T-Forever schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:26:
[...]
En ook mensen met een huishouden, koophuis en auto kunnen zonder hun eigen doen in de problemen komen. En tijdelijk geld tekort hebben. Want heel simpel, mijn auto is stuk ik koop een nieuwe van 2k, nu heb ik niks meer. Dus "ten alle tijden."
En ja bla bla dat lukt niet iedereen maar dan schrap je een andere post. Bijna iedereen kan sparen.
[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 12-02-2025 20:56 ]
Een buffer hebben om noodgevallen op te vangen, maar na het opvangen van die noodgevallen is de buffer weg. Waarom wil je niet snappen dat je maar 1 keer je geld kan uitgeven...FreakNL schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:53:
[...]
Tja dan moet je die auto van 2k misschien niet kopen… En even de Nibud buffer berekening aanhouden..
En ja bla bla dat lukt niet iedereen maar dan schrap je een andere post. Bijna iedereen kan sparen.
[ Voor 13% gewijzigd door T-Forever op 12-02-2025 21:09 ]
Je hebt zeker gelijk, ik ga het ook gewoon afwachten en hou jullie op de hoogte als ik meer weet!mitsumark schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:29:
[...]
Ik zou überhaupt geen slapende honden wakker maken, gewoon wachten op officiële communicatie.
En als het toch zover komt, zo lang mogelijk blijven rijden in de leenauto tot je weet waar je aan toe bent.
Nooit over gehoord, maar moet eerlijk zeggen dat ze dit bij de dealer normaal vinden dus geen idee of jou banden wissen misschien juist te weinig is?FreakNL schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:47:
[...]
![]()
Ik heb december 2023 bij 60k/5 jaar allevier mijn fabrieksaf zomerbanden gewisseld…
Ik vind het wel heel interessant hoe je erbij komt dat wat ik rij eigenlijk niet kan rijden? Je hebt totaal geen idee wat ik maandelijks verdien? En daarbij komt ook nog dat ik een lease aangegaan ben om mij juiste te verlichten van de zorgen over onderhoud.FreakNL schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:50:
[...]
Nee en dat is ook prima maar daar past dan ook een navenante auto bij. En niet wat de TS rijdt.
Ik zou je groot gelijk geven als ik zou zeggen dat ik een dikke rs3 onder me reet heb zitten en maar 2k per maand verdien. Dit is bij mij het geval niet.. Het is gewoon letterlijk een ongunstig moment voor iets zoals dit in precies de periode dat ik net een grote uitgaven gedaan heb aan me huis. En misschien loopt het dadelijk wel allemaal met een sisser af. In ieder geval geeft deze topic vanaf nu duidelijk over wat er mis kan gaan met een private lease!
Jah dit gedeelte is al te laatGekkeRipper schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:42:
Dus. Afwachten. Vertel ze zeker niet dat je je auto voor je eigen bedrijf nodig hebt.

Geen idee wat dit ook zou moeten uitmaken want ze wisten vanaf het begin al dat de auto gebruikt ging worden voor me werk!
[ Voor 7% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 22:00 ]
Omdat je je zorgen maakt om enkele maanden te overbruggen met een 2e hands barrel tot je eventueel een volgende lease (of degelijke) auto hebt. Een audi A3 basis met 30k km per jaar doet al ruim 600 euro pm. Ter info, wij hebben net als 2e auto een polo via private lease voor onder de 400. Dan zou je al 200 euro speling hebben per maand. Voelt op mij echt een beetje alsof er status is omdat er een audi logo op dat metaal op wielen zit.Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:32:
[...]
Ik vind het wel heel interessant hoe je erbij komt dat wat ik rij eigenlijk niet kan rijden? Je hebt totaal geen idee wat ik maandelijks verdien?
Dit snap ik heel goed van jou, maar ook vanuit de LM. Als je in 3 jaar tijd, op 125k km, al 6x banden hebt moeten vervangen (+ de andere onderdelen) denk ik dat je een hele zware rechtervoet hebtXenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:32:
[...]
En daarbij komt ook nog dat ik een lease aangegaan ben om mij juiste te verlichten van de zorgen over onderhoud.
(ik rij uit 2019 een vag auto, midden segment, en heb pas bij 50k km een eerste keer banden hoeven wisselen en er is een reden waarom waze altijd aanstaat
uiteindelijk blijft er slechts 1 feit, je bent geen eigenaar van de auto. Zij zijn dat wel. Als ze via de voorwaarden er onder uit willen (en kunnen) dan trek je als afnemer van de dienst aan het kortste eind.
[ Voor 7% gewijzigd door MisterEagle op 12-02-2025 21:45 ]
Als ze moeilijk willen doen gaan ze zelf natuurlijk ook in de kleine lettertjes duiken. Altijd is woon-werk toegestaan met een privé auto. Maar van klant naar klant naar klant en dan weer naar huis misschien niet. Dan heb je ook nog een professionele hoeveelheid wasmiddelen bij je waarschijnlijk.Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:43:
[...]
Jah dit gedeelte is al te laat"bewerkt" Heb het meer gesteld op onder van mijn familie!
Geen idee wat dit ook zou moeten uitmaken want ze wisten vanaf het begin al dat de auto gebruikt ging worden voor me werk!
Ze kunnen zo diep duiken als ze willen maar waar ik de auto wel en niet voor mag gebruiken staat er niet in. Heb net zelf de gehele algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden zitten lezen. Maar misschien hebben ze nog meer aanvullende voorwaardes ergens die wij nooit ontvangen hebben waar dit dan misschien in staat? Geen idee. Ik wacht het voor de rest af en hou jullie op de hoogte wat de beslissing is en waarom.GekkeRipper schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:49:
[...]
Als ze moeilijk willen doen gaan ze zelf natuurlijk ook in de kleine lettertjes duiken. Altijd is woon-werk toegestaan met een privé auto. Maar van klant naar klant naar klant en dan weer naar huis misschien niet. Dan heb je ook nog een professionele hoeveelheid wasmiddelen bij je waarschijnlijk.
Heb dit nog gevonden op ANWB:
Bij private lease krijg je niet te maken met bijtelling en daarom hoef je geen ritregistratie bij te houden. Het maakt dus niet uit of je de auto privé of zakelijk gebruikt
[ Voor 15% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 21:58 ]
Dat ANWB-zinnetje gaat vooral over belasting. Omdat je geen belastingvoordeel geniet bij private lease maakt het op dat punt niet uit hoe je de auto gebruitk. Dat staat los van wat een LM toestaat.Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:53:
[...]
Ze kunnen zo diep duiken als ze willen maar waar ik de auto wel en niet voor mag gebruiken staat er niet in. Heb net zelf de gehele algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden zitten lezen. Maar misschien hebben ze nog meer aanvullende voorwaardes ergens die wij nooit ontvangen hebben waar dit dan misschien in staat? Geen idee. Ik wacht het voor de rest af en hou jullie op de hoogte wat de beslissing is en waarom.
Heb dit nog gevonden op ANWB:
Bij private lease krijg je niet te maken met bijtelling en daarom hoef je geen ritregistratie bij te houden. Het maakt dus niet uit of je de auto privé of zakelijk gebruikt
Maar voor zover ik weet (als leek) zijn er geen restricties gekoppeld aan gebruik, en mag je een auto met private lease inzetten hoe je maar wilt.
Wel zijn er restricties aan wie er in mag rijden, maar dat staat er los van. Ook mag je de auto vaak niet uitlenen of verhuren via platforms als snapcar, maar ook dat is nu niet relevant. Enige wat ik wel kan bedenken is dat als je een beroep hebt waarbij de auto overmatig slijt ze daar moeilijk over kunnen doen, maar dan denk ik meer aan een auto die een groot deel van de tijd op een bouwplaats gebruikt wordt, of waarmee iemand veel op het strand gaat rijden voor zijn beroep. Niet aan gewone ritten op de openbare weg.
Verder: de auto is van de leasemaatschappij. Zij b palen dus. Typisch hebben ze per auto een bepaald bedrag dat ie aan onderhoud en afschrijving mag doen, en daarboven is ie voor hen economisch niet meer interessant. In dit geval dus wegens grote onderhoudskosten die er in het verleden ook al waren geweest. Zouden ze die er wel in steken draaien ze verlies op de auto, dus voor hen economisch total loss. En dan hebben ze dus de optie om hem terug te nemen, en contract te beëindigen. Heb je voor getekend ook. De vraag is alleen wanneer het contract dan eindigt, en je dus recht hebt op iets anders
Heb het zelf ook eens gehad, ook met een dq200 dsg. Bak was al twee keer gefixt en derde reparatie moest wel gegarandeerd het issue oploss n, anders staken ze er het geld niet meer in en namen ze hem terug. In mijn geval werd ie nog wel gerepareerd. Bij jou dus niet meer.
Bedenk je ook: bak er onderuit kost 4-6 manuren. Dan fixen, dan bak er onder, testen. A 100 per uur voor manuren. En dan de rest nog. Je zit zo aan 2500 euro voor een simpele fix, ik heb de rekeningen ook gezien.
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 12-02-2025 22:14 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat jij hier beschrijft qua kosten enzo dacht ik meteen ook aan, Ze hebben gewoon een bepaald budget per auto wat ze mogen gebruiken voor alle reparatie's. Ik zelf heb ook de kosten gehoord voor zowel de versnellingsbak als koppeling en dit was een mooi prijsje van 6000 euro +-. Natuurlijk weet ik dat de versnellingsbak onder coulance vervangen is en wat dit met de prijs gedaan heeft geen idee en de koppeling onder garantie omdat dit nog rond de 15dkm was toen der tijd.The Eagle schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:12:
Voorop gesteld: je leased dat ding prive. Als prive persoon, dus niet als bedrijf. Wat je er vervolgens mee doet en waar je voor rijdt, doet niet terzake
Verder: de auto is van de leasemaatschappij. Zij b palen dus. Typisch hebben ze per auto een bepaald bedrag dat ie aan onderhoud en afschrijving mag doen, en daarboven is ie voor hen economisch niet meer interessant. In dit geval dus wegens grote onderhoudskosten die er in het verleden ook al waren geweest. Zouden ze die er wel in steken draaien ze verlies op de auto, dus voor hen economisch total loss. En dan hebben ze dus de optie om hem terug te nemen, en contract te beëindigen. Heb je voor getekend ook. De vraag is alleen wanneer het contract dan eindigt, en je dus recht hebt op iets anders
Heb het zelf ook eens gehad, ook met een dq200 dsg. Bak was al twee keer gefixt en derde reparatie moest wel gegarandeerd het issue oploss n, anders staken ze er het geld niet meer in en namen ze hem terug. In mijn geval werd ie nog wel gerepareerd. Bij jou dus niet meer.
Bedenk je ook: bak er onderuit kost 4-6 manuren. Dan fixen, dan bak er onder, testen. A 100 per uur voor manuren. En dan de rest nog. Je zit zo aan 2500 euro voor een simpele fix, ik heb de rekeningen ook gezien.
Daarbij moet ik wel vermelden dat die DQ200 versnellingsbakken echt verschikkelijk zijn als het gaat om levensduur, dit vind je ook echt overal terug op het internet..
[ Voor 4% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 22:24 ]
Als ik de algemene voorwaarden mag geloven mag iedereen er in rijden zelfs iemand met een 17 jarig rijbewijs! Geen idee natuurlijk in hoevere hier van waar is.Valorian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:07:
[...]
Dat ANWB-zinnetje gaat vooral over belasting. Omdat je geen belastingvoordeel geniet bij private lease maakt het op dat punt niet uit hoe je de auto gebruitk. Dat staat los van wat een LM toestaat.
Maar voor zover ik weet (als leek) zijn er geen restricties gekoppeld aan gebruik, en mag je een auto met private lease inzetten hoe je maar wilt.
Wel zijn er restricties aan wie er in mag rijden, maar dat staat er los van. Ook mag je de auto vaak niet uitlenen of verhuren via platforms als snapcar, maar ook dat is nu niet relevant. Enige wat ik wel kan bedenken is dat als je een beroep hebt waarbij de auto overmatig slijt ze daar moeilijk over kunnen doen, maar dan denk ik meer aan een auto die een groot deel van de tijd op een bouwplaats gebruikt wordt, of waarmee iemand veel op het strand gaat rijden voor zijn beroep. Niet aan gewone ritten op de openbare weg.
Maar je meldt ergens dat je achter schokdempers ook aan de beurt zijn. Dat met je gummen van je voorbanden zou ik als buitenstaander uitleggen als misbruik van je auto.
Ik weet niet hoe PON hier naar kijkt. Maar blijkbaar ben je niet meer in de vrienden zone met ze.
De grote vraag is dus vooral: wat is de kans dat de auto wordt terug genomen door de leasemaatschappij?
Door hoge onderhoudskosten
- Niet erg waarschijnlijk. De voorwaarden noemen het wel als mogelijkheid, maar er zijn al hoge kostren geweest en de aankomende kosten vallen dan nog mee. Ook kan het in geval van schade maar dat is hier niet het geval. Dat medewerkers iets hebben gezegd over 'total loss' lijkt een beetje onzinnig. Dat de onderhouds/herstelkosten de waarde van de auto overstijgen lijkt onwaarschijnlijk. En als het dan toch zo is, dan krijg je een andere auto - prima toch?
Op basis hiervan zou het dus kunnen, maar dan krijg je een vergelijkbare auto.Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:44:
[...]
Het is een echte private lease..
[Afbeelding]
Dit staat er in de algemene voorwaarden, maar blijkbaar hebben ze naast de algemene voorwaarden nog uitgezonderde voorwaardes waar dus in staat dat we de auto direct moeten inleveren en het contract direct beeindigd word.
Gezien het niet om schade gaat lijkt ook dit onwaarschijnlijk. En ook dan krijg je dus een andere auto, als ik het zo lees?ZXRY schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:04:
[Afbeelding]
"Als de overeenkomst wordt ontbonden wegens diefstal of omdat het voertuig total loss is (zoals omschreven onder d en e) kunt u de leasemaatschappij verzoeken een ander voertuig aan u ter beschikking te stellen. Dit kan alleen voor de tijd dat de leaseperiode nog zou voortduren en onder nader overeen te komen voorwaarden. De leasemaatschappij zal zoveel mogelijk proberen aan uw verzoek tegemoet te komen, behalve als de ontbindingsvergoeding en de schade voor uw rekening komen, zoals omschreven in
artikel 51, vierde alinea."
Hopelijk kun je hier iets mee
Ik neem aan dat dit de algemene voorwaarden zijn welke op jouw contract van toepassing is, gezien de lay-out van je screenshot.
Door onzorgvuldig gebruik wat leidt tot hoge onderhoudskosten
- Niet zo waarschijnlijk. Je lijkt wel heel rap door je banden heen te gaan (elke 15.000km?!) en ook schokdempers vervangen van zo'n jonge auto met een relatief lage kilometerstand lijkt vrij snel. Maar je schrijft nergens dat de LM hierover iets gezegd heeft. Daarom niet zo waarschijnlijk.
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:28:
Natuurlijk 2x per jaar de banden, elke zoveel km de olie en filters, Wat kabels bij de motor waar een kabelbreuk in zat, en nu de Dynamo, Multiriem, Gordol, Achterschokdempers (Maar dit was meer een aandachtspunt dat het eraan komt).
Door het bereiken van de maximale kilometerstandXenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:52:
[...]
nee echt nieuwe voorbanden, heb alleen zomer banden.
- Nu waarschijnlijk nog niet aan de orde. De voorwaarden beschrijven wel dat de auto teruggenomen wordt als er een bepaalde kilometerstand wordt bereikt. Deze 'maximale kilometerstand' staat volgens de voorwaarden in je contract, maar dat heb je niet gedeeld. De vraag is dus wanneer je aan die maximale kilometerstand komt.
Wat is het maximaal aantal kilometers dat op je contract staat? Leuk dat een medewerker 'iets heeft gezegd over 200d km' maar in je contract staat waarvoor je getekend hebt. Niet dat dat de auto 'total loss' zou maken overigens, maar het is iets om rekening mee te houden want als in je contract een maximale kilometerstand van 150.000km staat, de auto staat nu op 126k en je rijdt 30k in een jaar - dan redt je het niet nog twee jaar.Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:14:
Wel heb ik wat meer info gevonden over de meer KM's, maar hierin is voor mij ook nog een beetje een grijs gebied want 2 maanden geleden had ik nog een medewerker gesproken en die vertelde mij over 200dkm![]()
Aanvulling op artikel 7:
Al met al lijkt het dus weinig waarschijnlijk dat de LM een legitieme reden heeft om de auto terug te nemen. Wellicht zouden ze het wel willen proberen met wat praatjes/smoesjes maar dan moet je dus even goed terugverwijzen naar de voorwaarden.
Ik sluit me aan bij wat er eerder is gezegd. Wacht even schriftelijke(!) communicatie af van de leasemaatschappij, want al die praatjes (ook al duurt het telefoongesprek 40 minuten) die stellen niet zoveel voor.
GekkeRipper schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:42:
Dus. Afwachten. [...]
mitsumark schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:29:
[...]
Ik zou überhaupt geen slapende honden wakker maken, gewoon wachten op officiële communicatie.
ucsdcom schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:15:
Houd je hoofd koel. Er is nu nog geen probleem, dus zit jezelf nu niet direct dwars door grote problemen te zien, die er vervolgens niet blijken te komen.
Valorian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:07:
Misschien is het maar het beste om gewoon even af te wachten tot TS ook daadwerkelijk een voorstel/reactie krijgt.
Overigens is dat 'zorgeloze' van een private lease auto zo wel een beetje weg hèhmr schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:07:
Ik zou gewoon even rustig afwachten wat de leasemaatschappij gaat doen. Zij weten echt wel waar ze contractueel aan gehouden zijn. Totdat je iets hebt gehoord is het vooral jezelf druk maken om iets dat zich potentieel niet eens manifesteert.
Ik denk dat de TS wel goedkoper uit is. Alleen al elk jaar nieuwe banden is een aardige kostenpost die nu bij de LM ligt..roel-online schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 00:13:
[...]
Overigens is dat 'zorgeloze' van een private lease auto zo wel een beetje weg hèVolgende keer toch maar sparen en zelfs iets kopen? Is vaak nog goedkoper ook.
Ik denk dat de LM de TS als klant liever kwijt dan rijk is.
Mja, als iemand al 17 jaar een rijbewijs heeft is dat ook niet zo gek. Toch?Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:26:
[...]
Als ik de algemene voorwaarden mag geloven mag iedereen er in rijden zelfs iemand met een 17 jarig rijbewijs! Geen idee natuurlijk in hoevere hier van waar is.
TS heeft in ieder geval de schijn tegen zich. Hoge bandenslijtage ('sportief' rijden?), schokdempers vervangen (volle kofferbak met autopoetsmiddelen icm 'sportief' rijden?). Deze is auto wordt zwaarder belast dan de gemiddelde auto. Het is dan de vraag of de LM onzorgvuldig gebruik hard kan maken.roel-online schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 00:13:
*knip*
- Niet zo waarschijnlijk. Je lijkt wel heel rap door je banden heen te gaan (elke 15.000km?!) en ook schokdempers vervangen van zo'n jonge auto met een relatief lage kilometerstand lijkt vrij snel. Maar je schrijft nergens dat de LM hierover iets gezegd heeft. Daarom niet zo waarschijnlijk.
*knip*
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Bedankt voor je opheldering!roel-online schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 00:13:
Wat een heerlijk paniekerig topic dit
De grote vraag is dus vooral: wat is de kans dat de auto wordt terug genomen door de leasemaatschappij?
Door hoge onderhoudskosten
- Niet erg waarschijnlijk. De voorwaarden noemen het wel als mogelijkheid, maar er zijn al hoge kostren geweest en de aankomende kosten vallen dan nog mee. Ook kan het in geval van schade maar dat is hier niet het geval. Dat medewerkers iets hebben gezegd over 'total loss' lijkt een beetje onzinnig. Dat de onderhouds/herstelkosten de waarde van de auto overstijgen lijkt onwaarschijnlijk. En als het dan toch zo is, dan krijg je een andere auto - prima toch?
[...]
Op basis hiervan zou het dus kunnen, maar dan krijg je een vergelijkbare auto.
[...]
Gezien het niet om schade gaat lijkt ook dit onwaarschijnlijk. En ook dan krijg je dus een andere auto, als ik het zo lees?
[...]
[...]
Door het bereiken van de maximale kilometerstand
- Nu waarschijnlijk nog niet aan de orde. De voorwaarden beschrijven wel dat de auto teruggenomen wordt als er een bepaalde kilometerstand wordt bereikt. Deze 'maximale kilometerstand' staat volgens de voorwaarden in je contract, maar dat heb je niet gedeeld. De vraag is dus wanneer je aan die maximale kilometerstand komt.
[...]
Wat is het maximaal aantal kilometers dat op je contract staat? Leuk dat een medewerker 'iets heeft gezegd over 200d km' maar in je contract staat waarvoor je getekend hebt. Niet dat dat de auto 'total loss' zou maken overigens, maar het is iets om rekening mee te houden want als in je contract een maximale kilometerstand van 150.000km staat, de auto staat nu op 126k en je rijdt 30k in een jaar - dan redt je het niet nog twee jaar.
Al met al lijkt het dus weinig waarschijnlijk dat de LM een legitieme reden heeft om de auto terug te nemen. Wellicht zouden ze het wel willen proberen met wat praatjes/smoesjes maar dan moet je dus even goed terugverwijzen naar de voorwaarden.
Ik sluit me aan bij wat er eerder is gezegd. Wacht even schriftelijke(!) communicatie af van de leasemaatschappij, want al die praatjes (ook al duurt het telefoongesprek 40 minuten) die stellen niet zoveel voor.
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Overigens is dat 'zorgeloze' van een private lease auto zo wel een beetje weg hèVolgende keer toch maar sparen en zelfs iets kopen? Is vaak nog goedkoper ook.
Ik moet er wel eerlijk bij zetten dat ik niet elk jaar door de zoveel banden heen ga! Totaal met dit jaar kom uit op 4x banden wissen over een geheel 4 jaar!
Op het contract staat de 150dkm correct! maar in de algemene voorwaarden staat weer dat dit per type auto anders is! Dus geen idee hoe dit precies zit.
4 banden wissels in 4 jaar is wat ik nu gezien heb in de audi app, sowieso is mijn bedrijf pas 7 maanden oud en rij ik pas 7 maanden met spullen in me kofferbak, daarnaast weegt het niet meer dan 60kg en ik rij ook niet elke dag met deze spullen!Joris748 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 07:45:
[...]
TS heeft in ieder geval de schijn tegen zich. Hoge bandenslijtage ('sportief' rijden?), schokdempers vervangen (volle kofferbak met autopoetsmiddelen icm 'sportief' rijden?). Deze is auto wordt zwaarder belast dan de gemiddelde auto. Het is dan de vraag of de LM onzorgvuldig gebruik hard kan maken.
Verkeerd getypt i guess, Ik bedoel iemand die 17 jaar is en dus net ze rijbewijs heeft!sOid schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 07:04:
[...]
Mja, als iemand al 17 jaar een rijbewijs heeft is dat ook niet zo gek. Toch?
Ik snap je niet zo goed, ik probeer alles zo duidelijk en helder mogelijk te vertellen.. daarnaast deel ik ook alles wat ik binnen krijg of gehoord heb!Barrycade schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:47:
Blijft een intrigerend topic, ook omdat je niet je verhaal kan concentreren op het belangrijkste en dan ook nog de cruciale communicatie niet 1:1 deelt.
Maar je meldt ergens dat je achter schokdempers ook aan de beurt zijn. Dat met je gummen van je voorbanden zou ik als buitenstaander uitleggen als misbruik van je auto.
Ik weet niet hoe PON hier naar kijkt. Maar blijkbaar ben je niet meer in de vrienden zone met ze.
Schokdempers zijn niet aan vervangen toen maar volgens de garage komen die er wel een keer aan.
Ander onderwerp, maar ik snap je stukje over huren, maar dan wel zelf de keuken en badkamer betalen niet helemaal. Ik wist niet dat het gebruikelijk is om dergelijke zaken zelf te betalen. Dat geld ga je dus nooit meer terug zien
Correct, we hebben zelfs de gehele tuin om moeten laten spitten, bestrating en hek werk, badkamer was compleet leeg, vloeren laten egaliseren en pvc vloer laten leggen.jeroenkb schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:31:
@Xenosync
offtopic:
Ander onderwerp, maar ik snap je stukje over huren, maar dan wel zelf de keuken en badkamer betalen niet helemaal. Ik wist niet dat het gebruikelijk is om dergelijke zaken zelf te betalen. Dat geld ga je dus nooit meer terug zien
Want schade kan alleen ontstaan vanuit een ongeval? Er worden genoeg (geleasede) auto’s total-loss verklaard omdat door dieven het gehele dashboard is gestript voor onderdelen. Of door een boom die is omgewaaid en op de auto is beland.roel-online schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 00:13:
Gezien het niet om schade gaat lijkt ook dit onwaarschijnlijk. En ook dan krijg je dus een andere auto, als ik het zo lees?
Dan mag ik hopen dat de huur laag genoeg was om het dat waard te makenXenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:36:
[...]
Correct, we hebben zelfs de gehele tuin om moeten laten spitten, bestrating en hek werk, badkamer was compleet leeg, vloeren laten egaliseren en pvc vloer laten leggen.
Als je je auto kwijt bent en je bent je kosten kwijt dan kun je datzelfde bedrag toch per direct aan iets anders besteden?
Shortlease, huur, leaseovername, voorraadauto's, er is van alles mogelijk. Denk dat het hebben van een auto niet echt een probleem zou hoeven zijn en dat je dit desnoods binnen 24u geregeld hebt?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Moet je meestal wel krediet waardig zijn. Blijkbaar ligt er momenteel alleen droog brood op de plank bij TS en zijn zijn inkomsten uit het bedrijf niet stabiel genoeg om financiering mogelijk te maken.NiGeLaToR schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:41:
Even los van wel-niet total loss en voorwaarden.
Als je je auto kwijt bent en je bent je kosten kwijt dan kun je datzelfde bedrag toch per direct aan iets anders besteden?
Shortlease, huur, leaseovername, voorraadauto's, er is van alles mogelijk. Denk dat het hebben van een auto niet echt een probleem zou hoeven zijn en dat je dit desnoods binnen 24u geregeld hebt?
Je hebt serieus geen idee waar je het over hebt, en je bent nu aan het speculeren wat ik wel en niet heb door mijn bedrijf?Barrycade schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:43:
[...]
Moet je meestal wel krediet waardig zijn. Blijkbaar ligt er momenteel alleen droog brood op de plank bij TS en zijn zijn inkomsten uit het bedrijf niet stabiel genoeg om financiering mogelijk te maken.
Snap niet wat dit voor waarde heeft op deze topic.
Dit zijn zeker ook opties waar ik naar kijk als het zo ver is!NiGeLaToR schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:41:
Even los van wel-niet total loss en voorwaarden.
Het is een nul op de meter woning dus erg efficiënt, met vele nieuwe technieken!jeroenkb schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:39:
[...]
Dan mag ik hopen dat de huur laag genoeg was om het dat waard te maken
Je zegt letterlijk in de TSXenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:45:
[...]
Je hebt serieus geen idee waar je het over hebt, en je bent nu aan het speculeren wat ik wel en niet heb door mijn bedrijf?
Snap niet wat dit voor waarde heeft op deze topic.
Je enige optie na deze auto is dus fietsen of met OV…Ik snap dat de reactie's nu vast neer komen op een andere auto kopen maar vanwege prive omstandigheden is dit nu echt niet mogelijk.. Leasen zit er ook niet meer in.
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2025 09:52 ]
Nee, de definitie van schade zal ook wel ergens in de voorwaarden staan. Maar zou je deze hoge onderhoudskosten als 'schade' benoemen? Denk je dat de LM de auto kan terugnemen door zich te beroepen op schade in dit geval?ZXRY schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:37:
[...]
Want schade kan alleen ontstaan vanuit een ongeval? Er worden genoeg (geleasede) auto’s total-loss verklaard omdat door dieven het gehele dashboard is gestript voor onderdelen. Of door een boom die is omgewaaid en op de auto is beland.
De algemene voorwaarden zeggen: dit staat op je leaseovereenkomst. Daar staat 150dkm zeg je.Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:23:
Op het contract staat de 150dkm correct! maar in de algemene voorwaarden staat weer dat dit per type auto anders is! Dus geen idee hoe dit precies zit.
Dan nog even naar de voorwaarden kijken die hierover gaan:
Als ik dat goed begrijp dan:Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:14:
Aanvulling op artikel 7:
- eindigt dus bij 150dkm de 'leaseperiode' en mag je de auto niet verder gebruiken
- maar blijf je wel nog betalen tot einddatum van de overeenkomst
of zie ik dit nou verkeerd?
Als je dus 30dkm per jaar rijdt en de auto staat nu op 126dkm, dan ben je over ongeveer 6 maanden de auto kwijt (maar lopen je maandlasten door)?
[ Voor 14% gewijzigd door roel-online op 13-02-2025 12:11 ]
Ik verwacht dat het maandbedrag met terugwerkende kracht wordt aangepast naar de daadwerkelijke leaseperiode en daadwerkelijk gereden kilometers. Er zal dan een eindafrekening volgen, welke TS zal moeten voldoen.roel-online schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:02:
[...]
De algemene voorwaarden zeggen: dit staat op je leaseovereenkomst. Daar staat 150dkm zeg je.
Dan nog even naar de voorwaarden kijken die hierover gaan:
[...]
Als ik dat goed begrijp dan:
- eindigt dus bij 150dkm de 'leaseperiode' en mag je de auto niet verder gebruiken
- maar blijf je wel nog betalen tot einddatum van de overeenkomst
of zie ik dit nou verkeerd?
Als je dus 30dkm per jaar rijdt en de auto staat nu op 126dkm, dan ben je over ongeveer 6 maanden de auto kwijt (maar lopen je maandlasten door)?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wat mij wel opvalt is dat TS zegt dat hij 4 bandenwissles heeft gehad binnen 126dkm. Oftewel hij is nu met zijn 5de bandenset bezig! En hij rijdt alleen op zomerbanden, dus het betreft geen wissels van zomer/winter/zomer Ben ik de enige die dat absurd veel vind, en zegt dat ook niet wat over hoe TS met de auto omspringt?
Ligt natuurlijk ook aan het type auto, zijn het goede banden etc. Ik had ooit een 2014 mitsubishi space star, die kon ook maar zo'n 25k km met de goedkoop merk bandjes die er origineel onder zaten. Later deed ik er 4 season banden onder die het veel langer volhielden.Twardt schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:17:
Stel dat de auto dus terug moet naar de LM en dat TS dus zonder auto komt te zitten. Dan zou TS wellicht een auto abonnement kunnen nemen. Met het geld wat hij niet meer kwijt is voor de lease van een Audi is vast wel een auto te vinden. Je hebt dan ook geen BKR registratie maar wel BKR toetsing en het is vaak goed te doen voor een korte termijn.
Wat mij wel opvalt is dat TS zegt dat hij 4 bandenwissles heeft gehad binnen 126dkm. Oftewel hij is nu met zijn 5de bandenset bezig! En hij rijdt alleen op zomerbanden, dus het betreft geen wissels van zomer/winter/zomer Ben ik de enige die dat absurd veel vind, en zegt dat ook niet wat over hoe TS met de auto omspringt?
Is wel een compleet ander soort auto maar punt blijft dat de garage er waarschijnlijk niet het beste van het beste onder legt maar meer de goedkopere banden.
Het is een Audi die via PON wordt geleased dus daar komen echt geen linglongs onder. Dat zijn waarschijnlijk Continentals of gelijkwaardig.reiniero schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:24:
[...]
Ligt natuurlijk ook aan het type auto, zijn het goede banden etc. Ik had ooit een 2014 mitsubishi space star, die kon ook maar zo'n 25k km met de goedkoop merk bandjes die er origineel onder zaten. Later deed ik er 4 season banden onder die het veel langer volhielden.
Is wel een compleet ander soort auto maar punt blijft dat de garage er waarschijnlijk niet het beste van het beste onder legt maar meer de goedkopere banden.
Je redeneert foutief imo. Stel, TS heeft een maandagmorgenauto (een lemon) met een slecht motorblok. De gebruikte onderdelen zijn slecht, de auto is foutief in elkaar gezet in de fabriek, of wat dan ook. Op enig moment loopt het motorblok in de soep. Hierdoor ontstaat schade, met als gevolg hoge reparatiekosten.roel-online schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:02:
[...]
Nee, de definitie van schade zal ook wel ergens in de voorwaarden staan. Maar zou je deze hoge onderhoudskosten als 'schade' benoemen? Denk je dat de LM de auto kan terugnemen door zich te beroepen op schade in dit geval?
Een dergelijke voorwaarde in de algemene voorwaarden is voor de leasemaatschappij in deze ook een ‘reddingsboei’. Er is een reden waarom autofabrikanten lemons terugkopen van particulieren, in plaats van alles eraan te vervangen.
Dat lees je in dit topicFreakNL schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:47:
[...]
En toevallig dat de versnellingsbak ook nog eens vervangen moest worden..[b]Twardt in "Private lease auto hoge reparatie kosten"
Pon heeft de auto al op de veiling gegooit zonder ons weten, net te horen gekregen via dr garage. Eerlijk gezegd sta ik perplex.
Al mijn spullen liggen er nog in en wij zijn hier nog niet over ingelicht
Wat betaal je nu per maand voor de auto als ik vragen mag?
En ik begrijp niet waarom je bang bent voor een BKR check (die indruk krijg ik) als je wel net een nieuwe huurwoning hebt gekregen. Daar krijg je toch ook een check op je inkomsten en toen had je neem ik aan je eigen bedrijf ook al? Geen oordeel hoor, ik probeer gewoon te snappen waarom je niet iets anders zou kunnen leasen/lenen.
Dat is toch alleen maar goed nieuws? Op naar de volgende auto.Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:59:
Update!
Pon heeft de auto al op de veiling gegooit zonder ons weten, net te horen gekregen via dr garage. Eerlijk gezegd sta ik perplex.
Al mijn spullen liggen er nog in en wij zijn hier nog niet over ingelicht
Maar op de veiling en verkocht zijn compleet andere dingen. Het is niet zo dat als er vandaag een bod is hij morgen op de vrachtwagen staat.
[ Voor 15% gewijzigd door Leeghoofd21 op 13-02-2025 15:11 ]
HANDTEKENING!!!
De TS heeft boter op zijn hoofd.MartijnA3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:08:
De auto heeft 126k km op de teller, je gaf aan dat dit komt door je bedrijf. Later zeg je dat je bedrijf pas 7 maanden bestaat. Snap ik niet?
En ik begrijp niet waarom je bang bent voor een BKR check (die indruk krijg ik) als je wel net een nieuwe huurwoning hebt gekregen. Daar krijg je toch ook een check op je inkomsten en toen had je neem ik aan je eigen bedrijf ook al? Geen oordeel hoor, ik probeer gewoon te snappen waarom je niet iets anders zou kunnen leasen/lenen.
Aan alles lees je af dat de LM gewoon geen zin meer heeft in de TS als klant.
De TS kan hem natuurlijk wel gewoon zelf terugkopen
https://www.poncenter.nl/...0-tfsi-s-edition-42189552
[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2025 15:37 ]
Ziet er op zich(t) wel netjes uit. Alleen jammer van die enorme velgschades
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Na alles gelezen te hebben krijg ik steeds meer het idee dat de TS niet het hele verhaal verteld.FreakNL schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:35:
[...]
De TS heeft boter op zijn hoofd.
Aan alles lees je af dat de LM gewoon geen zin meer heeft in de TS als klant.
De TS kan hem natuurlijk wel gewoon zelf terugkopen
https://www.poncenter.nl/...0-tfsi-s-edition-42189552
RaRo74 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:45:
[...]
Ziet er op zich(t) wel netjes uit. Alleen jammer van die enorme velgschades
/f/image/zXS52ZiLQNdeKhJlbJfgbIvr.png?f=fotoalbum_large)
De vloer komt gewoon door de velgen heen

[ Voor 20% gewijzigd door LordSinclair op 13-02-2025 15:56 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Nou ja, daarom probeerde ik voorzichtig door te vragen.happy killer schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:49:
[...]
Na alles gelezen te hebben krijg ik steeds meer het idee dat de TS niet het hele verhaal verteld.
Als het bovenstaande auto is...... via autotrack kun je gratis het kenteken rapport inzien.
:strip_exif()/f/image/H2QVGdxZMcAdty2WmhhDdZlq.png?f=user_large)
Dat is vreemd...
https://centraalbeheer.fi.../gratis?kenteken=K-668-KX
Vaag verhaal.
Pon gebruikt brakke software om foto's een andere achtergrond te geven.LordSinclair schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:52:
[...]
[Afbeelding]
Begin ook het vermoeden te krijgen dat TS niet het hele verhaal verteld.
Reden? Geen idee, misschien aandacht.
Maar hoe zeker zijn we dat de gelinkte auto ook daadwerkelijk van TS is?
Ik zie het hem zelf niet bevestigen.
Eric, Signing off !!
[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2025 16:20 ]
Reken maar dat er Conti's onder komen. (Pon is daarvan namelijk ook de importeur voor NLTwardt schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:28:
[...]
Het is een Audi die via PON wordt geleased dus daar komen echt geen linglongs onder. Dat zijn waarschijnlijk Continentals of gelijkwaardig.
Eric, Signing off !!
Niet.Eric H schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:12:
Intrigerend topic.
Maar hoe zeker zijn we dat de gelinkte auto ook daadwerkelijk van TS is?
Off topic:
Overigens dacht ik dat een 30TFSI een auto met veel vermogen was. 110pk....

Op de 360 hebben ze laminaatje weggelatenLordSinclair schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:52:
[...]
[Afbeelding]
https://www.poncenter.nl/...edition-42189552#vivition
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Moet je eens inzoomen.....Jiffy schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:22:
Op die 360 lijkt weinig mis te zijn met die velgen...
Die heeft Audi jaren geleden al los gelaten. Die 30 zegt volgens mij niets meer over cilinderinhoud.MartijnA3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:18:
[...]
Niet.
Off topic:
Overigens dacht ik dat een 30TFSI een auto met veel vermogen was. 110pk....Wat is er met de gewone motoraanduidingen gebeurd?
Uit webartikel uit 2017:
Audi zet tweecijferige getallen in om de vermogensklasse van zijn modellen aan te gaan duiden. Het getal komt voor de aanduiding van het type van motor te staan. Zo gebruikt Audi het getal 30 om motoren met vermogens tussen de 110 pk en 130 pk aan te duiden. Het getal 45 staat voor motoren in de vermogensklasse 230 pk tot 250 pk. Audi geeft nog niet alle aanduidingen prijs, maar zegt wel dat '70' gebruikt gaat worden voor auto's met meer dan 545 pk. De cijfercombinaties lopen op in stappen van vijf.
[removed]
Sinds 1 april 2021 al niet meerEric H schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:17:
[...]
Reken maar dat er Conti's onder komen. (Pon is daarvan namelijk ook de importeur voor NL)
Is tegenwoordig 2Move2Wheel, onderdeel van Global Automotive Investments
Garage heeft mij als eerste gebeld met het verhaal dat zij benaderd zijn door de lease en dat de auto dus al op de veiling gezet is (geen idee waar), Wij hebben contact met de lease gehad en deze geven gewoon aan dat we dikke vette pech hebben en dat we juridisch niks kunnen maken. Ze willen ons verder ook niet echt helpen.
Juridische niks kunnen maken heeft niet te maken dat we iets fout gedaan hebben maar dat hun bedrijf zo groot is dat we daar niet van zouden kunnen winnen. Wij zijn ondertussen wel juridisch aan het kijken.
Dit is even een simpele variant van het hele gesprek want dit gesprek was enorm.
Wij zijn nu al bezig met een andere auto dus dat word al geregeld maar de manier waarop de lease het afhandeld is echt bagger, ook krijgen wij nog een rekening van 1400 euro voor de extra gereden km van vorige jaar. Onze max aantal km op het contract is 150.000 km
De oorzaak zou zijn dat ze teveel kosten hebben aan de auto en dat ze ook kijken naar de vervolg kosten over de aankomende 2 jaar, de auto is dus nu economisch total loss verklaard. ( hun woorden )
[ Voor 9% gewijzigd door Xenosync op 13-02-2025 17:24 ]
Daar klopt werkelijk niets van, tenminste als ik mijn eigen kenteken invoergerritjan schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:06:
Zo te zien heeft de leasemaatschappij de auto aan een garagebedrijf verkocht op 7 januari 2025:
https://centraalbeheer.fi.../gratis?kenteken=K-668-KX
Vaag verhaal.
ik rij de auto als particulier sinds 30/04/2021Eigenarenoverzicht
Een overzicht van alle eigenaarsmutaties die dit voertuig heeft gehad. De getoonde eigenaar is de eigenaar die op moment van overschrijven stond geregistreerd. Dit is een vast gegeven en kan niet achteraf worden aangepast.
Lease-maatschappij
30-04-2021 - 03-05-2021
Lease-maatschappij
03-05-2021 - 22-05-2021
Particulier
22-05-2021 - Heden
Merk en model kloppen wel, submodel klopt ook niet.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je snapt niet dat mijn bedrijf 7 maanden geleden pas weer is opgestart en dat ik daarvoor gewoon voor een werkgever gewerkt heb? Mijn bedrijf zelf bestaat al 3 jaar maar daarnaast werkte ik ook gewoon voor een baas! Sinds 7 maanden is mijn bedrijf gaan groeien.MartijnA3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:08:
De auto heeft 126k km op de teller, je gaf aan dat dit komt door je bedrijf. Later zeg je dat je bedrijf pas 7 maanden bestaat. Snap ik niet?
07-02-2020
Nieuwe eigenaar type:
Voertuig is geregistreerd door een particulier.
22-01-2020
Nieuwe eigenaar type:
Voertuig is geregistreerd door een autobedrijf.
19-07-2018
Nieuwe eigenaar type:
Voertuig is geregistreerd door een particulier.
07-02-2020 is de dag dat ik de auto opgehaald heb en op mijn naam heb laten zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2025 17:21 ]
Krijg niks terug, moet alleen nog maar bij betalen, zelfs niet van de halve maand februari.Joris748 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:10:
[...]
Ik verwacht dat het maandbedrag met terugwerkende kracht wordt aangepast naar de daadwerkelijke leaseperiode en daadwerkelijk gereden kilometers. Er zal dan een eindafrekening volgen, welke TS zal moeten voldoen.
Je doet nu heel passief agressief richting mij maar jij blinkt nou niet echt uit in heldere communicatie. Ik reageer op wat je schrijft, misschien wat beter opletten.Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:20:
[...]
Je snapt niet dat mijn bedrijf 7 maanden geleden pas weer is opgestart en dat ik daarvoor gewoon voor een werkgever gewerkt heb? Mijn bedrijf zelf bestaat al 3 jaar maar daarnaast werkte ik ook gewoon voor een baas! Sinds 7 maanden is mijn bedrijf gaan groeien.
Je schreef bijvoorbeeld eerder ook "we hebben de auto in 2021 gekocht".
Als je ook zo communiceert met PON.....
Maar ik begrijp dat je geen antwoord wil geven op de rest van mijn vragen?
Nee ben nu bezig met me 3e set en ging dit jaar naar me 4e set. heb het misschien verkeerd gepost mijn excusesTwardt schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:17:
Stel dat de auto dus terug moet naar de LM en dat TS dus zonder auto komt te zitten. Dan zou TS wellicht een auto abonnement kunnen nemen. Met het geld wat hij niet meer kwijt is voor de lease van een Audi is vast wel een auto te vinden. Je hebt dan ook geen BKR registratie maar wel BKR toetsing en het is vaak goed te doen voor een korte termijn.
En wat is de reden dat ze er voor opgeven?Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:25:
[...]
Krijg niks terug, moet alleen nog maar bij betalen, zelfs niet van de halve maand februari.
Dit is de reden.MartijnA3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:27:
[...]
En wat is de reden dat ze er voor opgeven?
De oorzaak zou zijn dat ze teveel kosten hebben aan de auto en dat ze ook kijken naar de vervolg kosten over de aankomende 2 jaar, de auto is dus nu economisch total loss verklaard. ( hun woorden )
Heeft niks met passief agressief te maken hoor.MartijnA3 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:26:
[...]
Je doet nu heel passief agressief richting mij maar jij blinkt nou niet echt uit in heldere communicatie. Ik reageer op wat je schrijft, misschien wat beter opletten.
Je schreef bijvoorbeeld eerder ook "we hebben de auto in 2021 gekocht".
Als je ook zo communiceert met PON.....
Maar ik begrijp dat je geen antwoord wil geven op de rest van mijn vragen?
En wat ik per maand betaal voor de auto is voor mij prive, daar wil ik verder ook niks over kwijt.
[ Voor 8% gewijzigd door Xenosync op 13-02-2025 17:29 ]
Vriend... Je komt zo helemaal niet verder.Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:28:
[...]
Heeft niks met passief agressief te maken hoor.
En wat ik per maand betaal voor de auto is voor mij prive, daar wil ik verder ook niks over kwijt.
A. Wat wil je graag weten van ons? Heel veel mensen hebben je al verteld dat je PON aan het contract moet gaan houden. Dus stel een nette mail op.
B. Zoek juridische bijstand. En laat hen de mail onder A. opstellen.
C. Wacht af wat PON doet en hoe ze reageren.
D. Stop met onnodige paniek. Het is een k*t situatie voor jou, maar allerlei doemscenario's helpen niet.
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Het enigste waarom ik deze topic gemaakt heb is naar andere hun ervaring in dezelfde situatie of soort gelijken situatie, als je vervolgens allemaal voor oordelen constant naar je kop gegooid krijgt en vervolgens ook nog mensen die denken te weten hoe mijn leven in elkaar zit gaat dit gesprek automatisch al een andere kant op. Ik geef alleen maar antwoord op vragen en meer niet.Pr088 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:35:
[...]
Vriend... Je komt zo helemaal niet verder.
A. Wat wil je graag weten van ons? Heel veel mensen hebben je al verteld dat je PON aan het contract moet gaan houden. Dus stel een nette mail op.
B. Zoek juridische bijstand. En laat hen de mail onder A. opstellen.
C. Wacht af wat PON doet en hoe ze reageren.
D. Stop met onnodige paniek. Het is een k*t situatie voor jou, maar allerlei doemscenario's helpen niet.
Ik ben gewoon eerlijk geweest over mijn situatie op dit moment maar het enigste wat er gebeurt is constant nare reactie over hoe ik dingen beter kan doen of waar ik beter naar had moeten kijken. Terwijl dat helemaal niks met dit onderwerp te maken heeft.
Ik wil gewoon weten of er mensen zijn die dezelfde ervaring gehad hebben met PON en hoe deze dit afgehandeld hebben, voor de rest had ik gewoon niks moeten delen over mijn prive leven.
En ze kiezen er dus voor om je het contract te ontbinden en je geen vervangende auto te leveren?Xenosync schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:28:
[...]
Dit is de reden.
Zeggen ze het contract per direct op zonder je tijdelijk te voorzien van vervangend vervoer?