Private lease auto hoge reparatie kosten

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-05 15:21
Beste leden,

Wij hebben sinds 2021 een audi via PON en hebben hier in de afgelopen jaren serious wat problemen mee gehad. Grof weg 13.000 euro aan reparatie kosten

Maandag heb ik de auto bij de dealer neergezet voor een probleem en gelijk ook de apk! Problemen zijn geconstateerd door de garage en door gestuurd naar de lease maatschappij waarbij deze als eerst een expert heeft gestuurd om te controlleren. ( volledige normaal )

Nu hebben wij jammer genoeg maar 1 auto en gebruik ik deze voor mijn bedrijf en de werkzaamheden, maar gezien door de nieuwe kosten van de garage is er dus een grote mogelijkheid dat de Lease maatschappij de auto totaal loss verklaard..

Hierbij komt mijn grootste probleem en stress, Het contract word per direct beëindigd. Onze leen auto moeten wij inleveren en een mogelijkheid voor een ander voertuig voor de resterende periode word compleet weggeveegd.. Om even mijn prive zaken zoveel mogelijk er buiten te houden, Heb ik toch een aardig groot probleem..

Ik ben daarom ook erg benieuwd of er meerdere private lease gebruikers ervaring hebben gehad met dit soort problemen en hoe hun hier mee om gegaan zijn? In mijn ogen dacht ik altijd dat ze mij tot het einde van het contract moeten voorzien van een voertuig maar in de realiteit is dit dus echt niet het geval..

Ik snap dat de reactie's nu vast neer komen op een andere auto kopen maar vanwege prive omstandigheden is dit nu echt niet mogelijk.. Leasen zit er ook niet meer in.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:10
Heb je de brief/mail al ontvangen dat het contract ontbonden wordt? En wat zijn de voorwaarden?
Ik zou proberen om nog zolang mogelijk met de leenauto te kunnen blijven rijden, maar meer dan 2 weken heb ik nog nooit zien gebeuren.
Als het inderdaad zover komt heb je op dat moment geen andere keus dan kopen, prive leasen of zakelijk leasen (of lenen natuurlijk).
Kom je er vanwege omstandigheden niet uit, zelfs een tijdelijke auto van een paar 1000 euro niet, dan familie/vrienden lief aankijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
mitsumark schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:35:
Heb je de brief/mail al ontvangen dat het contract ontbonden wordt? En wat zijn de voorwaarden?
Ik zou proberen om nog zolang mogelijk met de leenauto te kunnen blijven rijden, maar meer dan 2 weken heb ik nog nooit zien gebeuren.
Als het inderdaad zover komt heb je op dat moment geen andere keus dan kopen, prive leasen of zakelijk leasen (of lenen natuurlijk).
Kom je er vanwege omstandigheden niet uit, zelfs een tijdelijke auto van een paar 1000 euro niet, dan familie/vrienden lief aankijken?
Heb nog geen brief gehad, maar wel al een lang gesprek gehad met de onderhoud afdeling van PON.. natuurlijk hoop ik op het beste, maar gezien de omstandigheden zit de stress er goed in..

Qua geld is het lastig, ook omdat wij net een nieuw huur huis hebben en al ons spaargeld hier in gestoken had.. wij zouden de auto nog 2 jaar rijden en in die tijd eigenlijk ook weer alles opbouwen..

Qua familie en vrienden zit er bij ons niet in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51
Wat staat in het leasecontract?
En is het echt private lease of financial lease?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
JukeboxBill schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:43:
Wat staat in het leasecontract?
En is het echt private lease of financial lease?
Het is een echte private lease..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-TXUrkaYuvXI2-Y5Q9bbJhPKYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcBXkH9CNrEAtIX0ftyiMPAq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit staat er in de algemene voorwaarden, maar blijkbaar hebben ze naast de algemene voorwaarden nog uitgezonderde voorwaardes waar dus in staat dat we de auto direct moeten inleveren en het contract direct beeindigd word.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• JukeboxBill
Merkwaardig, ik dacht altijd dat een auto leasen je van alle zorgen verloste.
Nou, veel succes gewenst met het vinden van een oplossing.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:50

pistole

Frutter

Tja, ik zou het praktisch proberen aan te vliegen: private lease kost je een paarhonderd euro per maand. Een niet al te nieuwe maar wel rijdende occasion kost een paarduizend euro, give or take. Als je het geld niet hebt dan zou je moeten kijken of je een (kortlopende) lening kan afsluiten. Die betaal je dan zo snel mogelijk af met het geld dat je niet hoeft uit te geven aan de private lease.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-06 19:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-sl6Ai7lSjF-3Ns2Vs6Wpwzxmk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YFv32rz2MNbFiC2yxptFAl3u.png?f=fotoalbum_large

"Als de overeenkomst wordt ontbonden wegens diefstal of omdat het voertuig total loss is (zoals omschreven onder d en e) kunt u de leasemaatschappij verzoeken een ander voertuig aan u ter beschikking te stellen. Dit kan alleen voor de tijd dat de leaseperiode nog zou voortduren en onder nader overeen te komen voorwaarden. De leasemaatschappij zal zoveel mogelijk proberen aan uw verzoek tegemoet te komen, behalve als de ontbindingsvergoeding en de schade voor uw rekening komen, zoals omschreven in
artikel 51, vierde alinea."

Hopelijk kun je hier iets mee ;)
Ik neem aan dat dit de algemene voorwaarden zijn welke op jouw contract van toepassing is, gezien de lay-out van je screenshot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 18:15

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Kun je verduidelijken waardoor al die reparatiekosten zijn ontstaan? Als ik kijk naar de voorwaarden zijn er verschillende redenen op basis waarvan de leasemaatschappij de overeenkomst kan ontbinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpINFTicAYo7_xfg1zsxnNp_QpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4LVeUi6iue5UXAImvfHPxHXh.png?f=fotoalbum_large

Kan het zijn dat het met één van die redenen te maken heeft?

Verder staat even verderop in de voorwaarden onder punt 55 wat je kan doen bij een geschil.

Edit: @ZXRY beat me to it, haha.

[ Voor 3% gewijzigd door SayWhatAgain! op 11-02-2025 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:18:
Beste leden,

Wij hebben sinds 2021 een audi via PON en hebben hier in de afgelopen jaren serious wat problemen mee gehad. Grof weg 13.000 euro aan reparatie kosten
at voor model is het dat dit soort enorme kosten zijn ontstaan ? Ik neem aan nieuwe auto uit 2021?

Of is het schade na een botsing?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:05:
Kun je verduidelijken waardoor al die reparatiekosten zijn ontstaan? Als ik kijk naar de voorwaarden zijn er verschillende redenen op basis waarvan de leasemaatschappij de overeenkomst kan ontbinden:

[Afbeelding]

Kan het zijn dat het met één van die redenen te maken heeft?

Verder staat even verderop in de voorwaarden onder punt 55 wat je kan doen bij een geschil.

Edit: @ZXRY beat me to it, haha.
Eerlijk gezegd, de koppeling is 1x vervangen onder garantie en de versnellingsbak zelf al 1x onder coulance. Raam mechanische, gewoon onderhoud banden olie etc, en met de nieuwe zou hrt gaan om de startersdynamo en multiriem en bestuurders gordel.

Kosten van de nieuwe zou boven de 3000 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
bombadil schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:09:
[...]

at voor model is het dat dit soort enorme kosten zijn ontstaan ? Ik neem aan nieuwe auto uit 2021?

Of is het schade na een botsing?
2021 gloednieuw, koppeling is vervangen en ook volledige versnellingsbak.

Voor de rest wat kleine dingen zoals kabels, raammechanimse, MMI systeem update en reguliere onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Misschien ook even handig te vermelden dat de auto al meer dan 126.000km gereden heeft, ik rij veel vanwege mijn bedrijf!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:37
Heb jij 13k aan reparaties moeten betalen, of is dat uiteindelijk allemaal door de LM betaald? Ik hoop dat laatste, anders heb je betaald voor private lease maar een soort financial lease gelregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-06 13:35
Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:21:
Misschien ook even handig te vermelden dat de auto al meer dan 126.000km gereden heeft, ik rij veel vanwege mijn bedrijf!
Mosterd na de maaltijd, maar private lease voor zakelijke kilometers? "Bij zakelijke lease kan je een auto leasen via jouw werkgever of lease je zelf de auto als zzp’er/ondernemer. In dat laatste geval zijn de zakelijke leasekosten fiscaal aftrekbaar." https://www.athlon.com/nl...asen-wat-is-het-verschil/

126.000 km in 4 jaar >30.000 km/jaar, wellicht dat daar in zakelijke lease anders mee om wordt gegaan dan nu in private lease.
Helpt je nu niet, maar voor volgende auto.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.D78 op 11-02-2025 23:34 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:34
Een Audi van 4 jaar oud is echt niet total loss vanwege een defecte dynamo, multiriem en gordel. Ik zou me niet druk maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenosync
Sito schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:24:
Heb jij 13k aan reparaties moeten betalen, of is dat uiteindelijk allemaal door de LM betaald? Ik hoop dat laatste, anders heb je betaald voor private lease maar een soort financial lease gelregen.
Nee door de lease, maar de dealer is daar wel erg open over als ik vraag naar de kosten 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
GekkeRipper schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:30:
Een Audi van 4 jaar oud is echt niet total loss vanwege een defecte dynamo, multiriem en gordel. Ik zou me niet druk maken.
4 jaar oud 126.000 km en geen garantie meer, heb onderhoud gesproken van PON zelf en deze gaven aan dat vanwege de vele onderhoud van de auto er een grote kans is dat ze hem totaal loss verklaren.

Ik heb verder geen idee..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenosync
Mr.D78 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:27:
[...]

Mosterd na de maaltijd, maar private lease voor zakelijke kilometers? "Bij zakelijke lease kan je een auto leasen via jouw werkgever of lease je zelf de auto als zzp’er/ondernemer. In dat laatste geval zijn de zakelijke leasekosten fiscaal aftrekbaar." https://www.athlon.com/nl...asen-wat-is-het-verschil/

126.000 km in 4 jaar >30.000 km/jaar, wellicht dat daar in zakelijke lease anders mee om wordt gegaan dan nu in private lease.
Helpt je nu niet, maar voor volgende auto.
We leasen de auto in de tijd dat mijn bedrijf nog niet bestond en overzetten was niet mogelijk vanwege cijfers en etc!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26

weebl

YARR!

Vind het een raar verhaal eerlijk gezegd...

Je sluit een private lease contract af waar een flinke marge in de prijs zit waarmee jij praktisch elk risico afkoopt. Op een paar uitzonderingen na, die volgens mij duidelijk in de voorwaarden staan.

Als de hoge kosten kosten echt alleen te wijten zijn aan gebreken aan de auto dan zou ik me niet zo druk maken. V.z.i.w. kan het prima zijn dat de auto economisch total loss is, maar dat is botweg gezegd niet jouw probleem. Lease maatschappij zal dat met de importeur/dealer uit moeten vechten. Ze zullen je als het goed is voor de rest van je contract een andere auto geven.

Op basis van welke informatie denk je dat het contract ontbonden gaat worden? Heeft de dealer dat geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
weebl schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:38:
Vind het een raar verhaal eerlijk gezegd...

Je sluit een private lease contract af waar een flinke marge in de prijs zit waarmee jij praktisch elk risico afkoopt. Op een paar uitzonderingen na, die volgens mij duidelijk in de voorwaarden staan.

Als de hoge kosten kosten echt alleen te wijten zijn aan gebreken aan de auto dan zou ik me niet zo druk maken. V.z.i.w. kan het prima zijn dat de auto economisch total loss is, maar dat is botweg gezegd niet jouw probleem. Lease maatschappij zal dat met de importeur/dealer uit moeten vechten. Ze zullen je als het goed is voor de rest van je contract een andere auto geven.

Op basis van welke informatie denk je dat het contract ontbonden gaat worden? Heeft de dealer dat geroepen?
De mensen van de onderhoudsafdeling van PON zelf. Mijn vrouw en ik zitten ook een beetje met verbazing na te denken waarom deze beslissing misschien genomen gaat worden of waarom hier sowieso al sprake van zou kunnen zijn gezien ik 2 maanden geleden een voorstel van overkoop heb gekregen voor 24000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:36
Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:43:
[...]

De mensen van de onderhoudsafdeling van PON zelf. Mijn vrouw en ik zitten ook een beetje met verbazing na te denken waarom deze beslissing misschien genomen gaat worden of waarom hier sowieso al sprake van zou kunnen zijn gezien ik 2 maanden geleden een voorstel van overkoop heb gekregen voor 24000 euro.
Maar dan nog staat in zo'n beetje alle voorwaarden die er te vinden zijn dat je dan een vervangende auto van dezelfde klasse/leeftijd zou moeten krijgen. Ik vraag me in dit geval vooral af waarom dat niet het geval zou zijn. Want of ze zo'n auto uit de running halen is puur een financiële rekensom en daar kun je weinig aan veranderen, maar dat zou bij een private-lease niet jouw probleem moeten zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
redwing schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:46:
[...]

Maar dan nog staat in zo'n beetje alle voorwaarden die er te vinden zijn dat je dan een vervangende auto van dezelfde klasse/leeftijd zou moeten krijgen. Ik vraag me in dit geval vooral af waarom dat niet het geval zou zijn. Want of ze zo'n auto uit de running halen is puur een financiële rekensom en daar kun je weinig aan veranderen, maar dat zou bij een private-lease niet jouw probleem moeten zijn.
Je hebt ook helemaal gelijk en heb dit zelf ook nagevraagd maar er kwam bij meerdere mensen uit dat het contract per direct beindigd werd en dus een nieuw contract weer opgesteld word voor een nieuwe auto met daarbij overnieuw de bkr controlles..

In mijn ogen hoort dit ook niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26

weebl

YARR!

Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:43:
[...]

Onderhouds afdeling van PON klinkt als de monteurs/planners...? Of echt een manager waarvan je redelijkerwijs kan verwachten dat ie een dergelijk besluit mag nemen?

Dat voorstel voor overkopen klinkt fishy, zeker bij private lease. De maandbedragen die je betaald zijn gebaseerd op een bepaalde te verwachten restwaarde van de auto aan het einde van het contract. De maandbedragen en de restwaarde samen is de waarde (omzet) van het contract voor de leasemaatschappij, trek daar alle kosten van af en je hebt je winstmarge. Dat ze hem al aan je willen verkopen wekt de indruk dat de kosten de winstmarge al helemaal opgegeten heeft en er niks meer te halen is voor ze...

Heb je rechtsbijstand? Misschien die maar eens bellen morgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Of zijn ze er achter gekomen dat je m zakelijk rijdt? Weet niet hoe dat zit met private lease, maar verzekeringen vinden dat meestal niet leuk als je iets prive aan gaat en dan zakelijk gaat gebruiken.

Trouwens het onderhoud en storingen die je noemt zouden bij een relatief nieuwe auto toch niet zo normaal moeten zijn als je nu doet overkomen.

Dat je geen 24k op de plank hebt liggen snap ik nog, maar hoe kan je al je spaargeld in een huurhuis frotten op een manier dat je nu geen barrel van een paar k kan kopen? En ik lees gezien je opmerking over dat lease en lenen er ook niet inzit dat de cashflow ook niet top is.

Pff snap dat je zenuwachtig bent, maar tenzij je dus je contract voorwaarden gebroken hebt. Zullen ze voor deze zaken m niet snel total verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:49:
[...]

Je hebt ook helemaal gelijk en heb dit zelf ook nagevraagd maar er kwam bij meerdere mensen uit dat het contract per direct beindigd werd en dus een nieuw contract weer opgesteld word voor een nieuwe auto met daarbij overnieuw de bkr controlles..

In mijn ogen hoort dit ook niet ..
Dan zou ik eens beginnen met het contract na te kijken en te vragen waar die uitzonderingen van hun dan beschreven zijn. Want in de algemene voorwaarden staat duidelijk dat je een vervangende auto moet krijgen. Als daar een uitzondering op zit moet je daarvoor getekend hebben en moet je die voorwaarden ook ter inzage gehad moeten hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Barrycade schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:51:
Of zijn ze er achter gekomen dat je m zakelijk rijdt? Weet niet hoe dat zit met private lease, maar verzekeringen vinden dat meestal niet leuk als je iets prive aan gaat en dan zakelijk gaat gebruiken.

Trouwens het onderhoud en storingen die je noemt zouden bij een relatief nieuwe auto toch niet zo normaal moeten zijn als je nu doet overkomen.

Dat je geen 24k op de plank hebt liggen snap ik nog, maar hoe kan je al je spaargeld in een huurhuis frotten op een manier dat je nu geen barrel van een paar k kan kopen? En ik lees gezien je opmerking over dat lease en lenen er ook niet inzit dat de cashflow ook niet top is.

Pff snap dat je zenuwachtig bent, maar tenzij je dus je contract voorwaarden gebroken hebt. Zullen ze voor deze zaken m niet snel total verklaren.
Zakelijk en prive rijden wisten ze altijd vanaf dus dat is het probleem niet

Huis is een 0 op de meter woning gloednieuw, wij hebben vanaf de keuken tot vloeren muren en tuin alles zelf moeten betalen.. deze kosten waren flink. We wonen hier pas 5 maanden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
redwing schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:54:
[...]

Dan zou ik eens beginnen met het contract na te kijken en te vragen waar die uitzonderingen van hun dan beschreven zijn. Want in de algemene voorwaarden staat duidelijk dat je een vervangende auto moet krijgen. Als daar een uitzondering op zit moet je daarvoor getekend hebben en moet je die voorwaarden ook ter inzage gehad moeten hebben.
We hebben vandaag alles doorzocht maar zelf ook niet echt iets over kunnen vinden.. ik zou binnen een week een reactie krijgen en zal jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Volgens het Keurmerk private lease is hoge onderhoudskosten iets anders dan total loss en gelden andere voorwaarden:
https://www.keurmerkpriva...-voertuig-dan-cascoschade
De vraag is of de leasemaatschappij de regels van het keurmerk volgt.
Je kan hopelijk nog terecht bij de geschillencommissie, tenzij de leasemaatschappij daar ook niet aan verbonden is. Maar dan zijn het wel cowboys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:18:
Beste leden,
[...]
Ik snap dat de reactie's nu vast neer komen op een andere auto kopen maar vanwege prive omstandigheden is dit nu echt niet mogelijk.. Leasen zit er ook niet meer in.
Als de financiële situatie zo lastig is geworden, dan is vroegtijdig einde private lease ook een kans om een kosten effectievere oplossing te bedenken.
Ik zou er blij mee zijn in zo'n situatie.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
JJ Le Funk schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 00:10:
[...]

Als de financiële situatie zo lastig is geworden, dan is vroegtijdig einde private lease ook een kans om een kosten effectievere oplossing te bedenken.
Ik zou er blij mee zijn in zo'n situatie.
Dat zie je verkeerd die auto levert mij juist mijn maandelijkse salaris op! Als deze weg valt komt mijn volledige bedrijf in de problemen + onderhoud van mijn familie. Ik ben een mobiele auto detailer welke op locatie werkt bij klanten.

Daarbij komt dat de situatie nu lastig is omdat wij overnieuw moeten sparen, was dit 2 maanden later gebeurt had ik dit probleem nu niet gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Je hebt een mobiliteitsprobleem en tegelijk verlost van een grote maandelijkse uitgave. Die extra financiële ruimte kan weer benut worden voor mobiliteit maar dan goedkoper.

Voor de helft van je leaseprijs een occasion financieren bijvoorbeeld.
Maar je vermoeden is nergens acceptatie te krijgen?

~

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

FreakNL

Well do ya punk?

Stel dat het direct klaar is met deze auto;

Je kan dan toch gewoon een ander auto leasen?

https://www.anwb.nl/auto/...K227NX&condition=occasion

En door.

Verder snap ik niet dat je niet gewoon een paar K op de plank hebt liggen, zeker als zelfstandige. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:07
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 00:17:
[...]

Dat zie je verkeerd die auto levert mij juist mijn maandelijkse salaris op! Als deze weg valt komt mijn volledige bedrijf in de problemen + onderhoud van mijn familie. Ik ben een mobiele auto detailer welke op locatie werkt bij klanten.
Tsja dan koop je een "barrel" op marktplaats, genoeg te vinden wat minimaal wel een jaartje mee gaat. Shortlease kan ook, auto huren, greenwheels, lenen van vrienden. Opties te over toch?
Maar wacht nou eerst maar eens af wat het wordt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:58

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Daarbij komt dat de situatie nu lastig is omdat wij overnieuw moeten sparen, was dit 2 maanden later gebeurt had ik dit probleem nu niet gehad.
Want het werk als detailer kan je alleen uitvoeren met een splinternieuwe Audi? En niet in b.v. een Kia Ceed station die je voor een fractie van de prijs kunt rijden?
https://www.autotrack.nl/...pp&utm_campaign=gaspedaal
(Is een voorbeeld, maar het aanbod begint al vanaf 1500 euro o.i.d.)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:40
Wat een heisa om niks. Die auto gaat helemaal niet total loss

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

[...]

Dan heb je toch meer aan een busje? Courier achtig ding? Op de man is niet nodig

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 14-02-2025 00:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:07
Precies, is het echt een vereiste dat je in een audi rondrijdt? Private lease van een Picanto is heel stuk lager :)

Of een Aygo x, Swift etc, die zijn. 470 per maand met cruisecontrol en 30k km per jaar.

[ Voor 28% gewijzigd door 99ruud99 op 12-02-2025 08:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:36
Vreemd verhaal dit. Volgens mij is de afdronk:

1. Een 2021 Audi kan vrijwel onmogelijk total loss verklaard worden voor een reparatie van < 5000 euro (TS noemde ergens 3.000 geloof ik). Dat er in het verleden al een nieuwe versnellingsbak en koppeling in gezet is maakt ook niet uit, er wordt gekeken wat een auto NU waard is en welke kosten er NU zijn.

2. TS heeft dus een cashflow probleem. Met 2 maanden lijkt dit opgelost. Dat betekent dat er voor die periode een oplossing gevonden moet worden. Een tweedehands auto rijden voor twee maanden kan prima voor 1000 euro (en dat is dan nog steeds minder dan 2 maanden Private Lease kosten van zo'n audi) door een auto van 1000 euro te kopen waar nog APK op zit en die daarna weer te verkopen. Als zelfs die 1000 euro niet beschikbaar is? Hoe zou TS dan de PL-kosten normaliter betalen?

3. Er wordt gesuggereerd dat TS ook een nieuwe Private Lease aan kan gaan of een Financial Lease. Dat lijkt niet te kunnen, TS geeft aan dat dat door huidge BKR noteringen wellicht niet meer lukt.

Hoe dan ook, succes @ TS. Hopelijk kun je ergens de overbrugging vandaan halen voor de komende maanden (qua cash, om een auto te financieren óf qua auto lenen). Als e.e.a. dan weer op orde is dan lijkt mij stap 1 om ook goed te kijken naar verhoudingen uitgaven / buffer / etc. Nu is het je auto, maar volgende keer kan het ook een ongelukje zijn waardoor je een paar maanden niet kan werken (heb je een verzekering als zelfstandige?), of ander ongemak. Ik snap dat je een huurhuis ook niet zonder keuken en badkamer en vloer houdt tot je meer budget hebt, maar het lijkt er toch op dat er nu wat ongelukkige keuzes gemaakt zijn.
Maar goed, dat is achteraf nu makkelijk praten vanuit een forum, ik wens dus oprecht succes met deze situatie. En hóóp dat het met een sisser afloopt (d.w.z.: dat je gewoon door kan met de private lease). Als is mijn onderbuikgevoel dat je beter af zou zijn zónder die PL en met 500-700 (?) euro aan mobiliteitsbudget di je overhoudt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:58

-tom-562

Oliesjeik

Het lijkt mij eerder een smoes van de LM om van de auto af te kunnen. Dit is wel een beetje zo'n km-stand waarbij een reguliere LM de auto weg doet naar de handel

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Ik zou eerst kijken naar die lease-auto omdat het hoge onderhoudskosten normaal gesproken geen reden voor ontbinden is. Wel dat ze je een andere auto (soortgelijke) geven als vervanging.

Maar mocht dat echt niet kunnen, kun je makkelijk voor een paar maanden een auto regelen voor minder kosten dan die lease-auto. Sowieso kun je je afvragen of dat niet een betere optie is totdat je je cash-flow problemen hebt opgelost.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
-tom-562 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:29:
Het lijkt mij eerder een smoes van de LM om van de auto af te kunnen. Dit is wel een beetje zo'n km-stand waarbij een reguliere LM de auto weg doet naar de handel
Dat kan zijn, maar ik heb nog nooit gehoord dat een private lease contract eenzijdig werd opgezegd. Als TS gewoon een km-bundel afneemt tegen prijs x en daar elke maand op tijd voor betaalt, dan kan een LM toch niet ineens denken "oh, dit gaat harder dan verwacht, laten we het contract maar opzeggen met een smoesje want dat komt ons het beste uit"?

PS: Wat een drama-auto trouwens, 13.000 euro aan kosten in de éérste drie jaar van zo'n auto, inclusief koppeling en versnellingsbak. Dat moet een heel slecht exemplaartje geweest zijn of een hele nerveuze rechtervoet ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
offtopic:
Wat een treurige situatie ook weer. Een nieuwe Audi rijden, maar als de lease daarvan stopt, niet een auto van 1500 euro kunnen kopen. 8)7 Tip: niet boven stand leven.

Inhoudelijk: de voorwaarden lijken duidelijk. Je bent daar zelf mee akkoord gegaan. Maar ik zou wel even flink drukken op dat zij gewoon een leververplichting hebben. Laat ze maar een andere Audi uitzoeken uit de PON voorraad. Die hebben ze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:53
XelaRetak schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:43:
Wat een heisa om niks. Die auto gaat helemaal niet total loss
Vanuit practisch oogpunt heb je zeker gelijk. Auto wordt gewoon gefixt in de verloren uurtjes en met flink marge doorgeschoven naar de occassionmarkt. En ondertussen wellicht een truc om de TS vervroegd weer aan een vijf-jaren-contract te verbinden.

@Xenosync zie de eerdere geposte voorwaarden over vervangende auto.
IMHO moet je ze netjes attenderen dat je recht hebt op een andere auto voor de resterende contractstermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:38
Ik denk niet dat ze een goede reden hebben om de auto total loss te verklaren, wanneer ze hem een paar maanden geleden nog aanboden voor €24000 (Hopelijk heb je dit ergens vast staan?)

Daarnaast zou ik, omdat je schijnbaar zo afhankelijk bent van je auto, ook eens uitrekenen of het niet gunstig(er) is om een auto op de zaak te zetten.
Houd er wel rekening mee dat je dan wel bijtelling zult moeten betalen wanneer je hem prive gaat gebruiken.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
MaD_co schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:58:
Ik denk niet dat ze een goede reden hebben om de auto total loss te verklaren, wanneer ze hem een paar maanden geleden nog aanboden voor €24000 (Hopelijk heb je dit ergens vast staan?)

Daarnaast zou ik, omdat je schijnbaar zo afhankelijk bent van je auto, ook eens uitrekenen of het niet gunstig(er) is om een auto op de zaak te zetten.
Houd er wel rekening mee dat je dan wel bijtelling zult moeten betalen wanneer je hem prive gaat gebruiken.
Dat is afkoop van de private lease. Je krijgt daarvoor niet de auto als cadeautje. Je eindigt na die 24k met precies niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
PROnline schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:53:
[...]

En ondertussen wellicht een truc om de TS vervroegd weer aan een vijf-jaren-contract te verbinden.
Onwaarschijnlijk, hij heeft ze geïnformeerd over voornamelijk zakelijk gebruik waardoor er mogelijk extra kritisch gekeken wordt naar consistentie in inkomsten uit de onderneming. En met alle reparaties is klant niet rendabel gebleken.

[ Voor 6% gewijzigd door JJ Le Funk op 12-02-2025 10:18 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
t14wo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:04:
[...]

Dat is afkoop van de private lease. Je krijgt daarvoor niet de auto als cadeautje. Je eindigt na die 24k met precies niets.
Nee, het ging om overkoop volgens TS.
Dus no way dat de auto TL is door deze reparatie.
Het lijkt er op het eerste gezicht inderdaad op dat PON zich onder het contract probeert uit te wurmen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:35

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

ASW1 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:20:
Het lijkt er op het eerste gezicht inderdaad op dat PON zich onder het contract probeert uit te wurmen.
Hoe trek je die conclusie? Volgens mij is er geen enkele communicatie vanuit de leasemaatschappij geweest. TS maakt zich zorgen om wat de medewerker van de dealer denkt dat er mogelijk wel of niet gaat gebeuren.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Jazzy schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:24:
[...]
Hoe trek je die conclusie? Volgens mij is er geen enkele communicatie vanuit de leasemaatschappij geweest. TS maakt zich zorgen om wat de medewerker van de dealer denkt dat er mogelijk wel of niet gaat gebeuren.
Als ik schrijf "het lijkt er op het eerste gezicht op" dan maak jij daarvan dat dat de conclusie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 12:38
Niks doen en als contract wordt ontbonden koop je toch een tijdelijke auto voor een paar duizend, je hebt dan ook geen maandelijkse leasekosten en je kan dan op zoek naar een andere, private lease, zakelijk lease, lenen of kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:13

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Valorian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:44:
[...]

Dat kan zijn, maar ik heb nog nooit gehoord dat een private lease contract eenzijdig werd opgezegd. Als TS gewoon een km-bundel afneemt tegen prijs x en daar elke maand op tijd voor betaalt, dan kan een LM toch niet ineens denken "oh, dit gaat harder dan verwacht, laten we het contract maar opzeggen met een smoesje want dat komt ons het beste uit"?

PS: Wat een drama-auto trouwens, 13.000 euro aan kosten in de éérste drie jaar van zo'n auto, inclusief koppeling en versnellingsbak. Dat moet een heel slecht exemplaartje geweest zijn of een hele nerveuze rechtervoet ;)
Volgens mij zijn het vooral een hoop aannames. Misschien lees ik er overheen, maar heeft TS dit allemaal al officieel op schrift?

Verder zou men de reparaties kunnen koppelen aan een bepaald rijgedrag en daarom het contract willen ontbinden, maar hoe ze dat dan hard zouden moeten maken.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 13:15

hmr

Ik zou gewoon even rustig afwachten wat de leasemaatschappij gaat doen. Zij weten echt wel waar ze contractueel aan gehouden zijn. Totdat je iets hebt gehoord is het vooral jezelf druk maken om iets dat zich potentieel niet eens manifesteert.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan kun je altijd kijken of je op basis van de geldende algemene voorwaarden een zaak hebt of niet, als de leasemaatschappij onverhoopt het contract ontbindt. Mensen die in dit topic spreken over opzeggen, zou ik niet al teveel van aantrekken.:)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
m-vw schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Volgens mij zijn het vooral een hoop aannames. Misschien lees ik er overheen, maar heeft TS dit allemaal al officieel op schrift?

Verder zou men de reparaties kunnen koppelen aan een bepaald rijgedrag en daarom het contract willen ontbinden, maar hoe ze dat dan hard zouden moeten maken.
Het blijven inderdaad aannames, allemaal gebaseerd op een flinterdun stukje informatie wat TS van dealer mondeling te horen gekregen heeft (en zonder daadwerkelijke informatie van LM). Misschien is het maar het beste om gewoon even af te wachten tot TS ook daadwerkelijk een voorstel/reactie krijgt.

Ik zet zelf mijn geld in op "leenauto tot PL-auto gerepareerd is, PL-auto tot einde looptijd". Dat zou betekenen dat er een behoorlijke storm woedt in een glas water op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:35

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

ASW1 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:27:
[...]

Als ik schrijf "het lijkt er op het eerste gezicht op" dan maak jij daarvan dat dat de conclusie is?
Tweede poging: Waarom vindt je dat het daar op lijkt? Aangezien er nog helemaal geen communicatie vanuit de leasemaatschappij is geweest.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
Ik mis even het punt. Wordt de lease beëindigd of is TS hier bang voor? Als de lease wordt beëindigd zal je snel een backup moeten verzinnen. Je kan de maatschappij wijzen op de regels, maar als er getouwtrek komt ben je daar op korte termijn niet mee geholpen.

Indien er alleen angst is, waarom dan? Heeft de expert dat aangegeven of zit je jezelf bang te maken?
Als ik het verhaal zo lees zijn de eerste gebreken onder fabrieksgarantie vervangen, volgens mij krijgt PON dat gewoon terug van VAG. En het onderhoud van nu is, in mijn ogen, ook niet dermate schokkend.

Hoe dan ook, zorg voor een backup plan en dat kan ook een barrel zijn van €500-1000 met geleend geld, waar je een jaar mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Jazzy schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:24:
[...]
Tweede poging: Waarom vindt je dat het daar op lijkt? Aangezien er nog helemaal geen communicatie vanuit de leasemaatschappij is geweest.
Omdat dat is wat de TS zelf aangeeft. Of dat correct is ga ik niet over, maar daarom heb ik het wel met een slag om de arm geformuleerd.
Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:42:
[...]
Heb nog geen brief gehad, maar wel al een lang gesprek gehad met de onderhoud afdeling van PON..

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 12-02-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 16:04
Is het maandbedag bij zoveel kilometers per jaar niet achterlijk hoog ? Heb dit wel eens ingevuld ( rij zelf 33000 per jaar ) en heb toen gelijk het bij zakelijke lease gehouden. Geen gedoe, leenauto bij reparatie en vervangende auto als hij echt stuk is.

Runs everything...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:27

JB

Cédric roelt!

Ik zou de volgende keer een automaat bestellen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

MacIsCool schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:37:
Is het maandbedag bij zoveel kilometers per jaar niet achterlijk hoog ? Heb dit wel eens ingevuld ( rij zelf 33000 per jaar ) en heb toen gelijk het bij zakelijke lease gehouden. Geen gedoe, leenauto bij reparatie en vervangende auto als hij echt stuk is.
Heb in dezelfde situatie gezeten, dan merk je al snel dat al die reclames enkel gericht zijn op mensen die een boodschappenautootje erbij willen hebben.

En dit viel mij net pas op door een qoute elders:
Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:42:
[...]

Heb nog geen brief gehad, maar wel al een lang gesprek gehad met de onderhoud afdeling van PON..
De onderhoudsafdeling van een dealer gaat toch helemaal niet over het leasecontract?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MacIsCool schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:37:
De prijzen zijn meestal bij zakelijk lease wat beter, maar die voorwaarden heb je normaal gesproken ook bij een private-lease.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:27

JB

Cédric roelt!

m-vw schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:47:
[...]

De onderhoudsafdeling van een dealer gaat toch helemaal niet over het leasecontract?
PON is de LM, die zullen een afdeling hebben die checken op (afwijkende) onderhoudskosten en/of waar eerst goedkeuring voor moet worden gegeven. Zelfs vervangen ruitenwissers mogen ze niet zomaar doen bij de dealer, dan kijken ze ook naar de kmstand oid.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:53

QuattroNL

It is I.

Een Audi van net 4 jaar oud met slechts 126k op de teller die nu al (economisch) total loss is?
Je zou het bijna non-conform kunnen noemen.
Ik bedoel: men pretendeert dat je met een Audi een kwaliteitsproduct koopt, zeker gezien de aanschafprijs.
Dat je in die 4 jaar voor 13k aan reparatie hebt vind ik al bizar!
En dan nu weer allerlei zaken?

En buiten dat. Je leased dat ding. Dat betekent dat je geen omkijken hebt naar onkosten en dus reparaties.
Ik heb nooit geleased maar ik zou gedurende de looptijd van het contract verwachten dat de LM moet zorgen voor alle randzaken. Daar betaal je ook voor/naar.
Dus omdat de auto geen waarde meer heeft en de LM het allemaal te duur vindt worden ontbinden ze het contract maar? Mijn eerste reactie: ja doei!

Maargoed, ik sta er nogal blanco zonder enige kennis van leasen e.d. in dus corrigeer me als ik zaken echt verkeerd zie.

NB: ik weet van de praktijken van Audi en de soms flink hoge kosten. Het blijft een mooi merk maar phoe, ik hoef ze niet meer (en check m'n nick en avatar...vroeger was alles (veel) beter :9 ).

[ Voor 10% gewijzigd door QuattroNL op 12-02-2025 14:08 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XCelerator
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-06 11:18
offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 12-02-2025 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:47
offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 12-02-2025 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 21:05
Een mens lijdt het meest van de dingen die hij vreest.

Verder zeer benieuwd of een leasemaatschappij, in dit geval PON, rare (utrechtse) automarkt truukjes probeert om eenzijdig een contract bij wat hogere onderhoudskosten te ontbinden.

bookmark topic.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 23:31
Houd je hoofd koel. Er is nu nog geen probleem, dus zit jezelf nu niet direct dwars door grote problemen te zien, die er vervolgens niet blijken te komen.

Doem denken helpt niet.

Tegelijk heb ik met Pon als organisatie niet zo erg klantvriendelijke ervaringen. Dus hoe je nu al door de service medewerkers benaderd wordt is op zijn minst niet chique als dat echt zo is.

Verder: ben je in de topicstart wel 100% helder en eerlijk hier over de situatie? Is er financieel meer mis dan 2 maanden moeten sparen, heb je schade die zij als opzet kunnen zien, of heb je intussen registraties van wanbetaling etc?

Pon is helaas een club waarvan ik ken dat ze alleen doen wat voor de eigen organisatie het voordeligste is, ook als dat in het nadeel van de klant is. Je hoeft daar echter geen genoegen mee te nemen, met de algemene voorwaarden in de hand ook niet. En anders zullen ze je met een vergoeding schadeloos moeten stellen als ze je echt er uit gooien om de economische waarde van de auto en niet iets economisch of een overtreding op het lease contract.
TheBrut3 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:28:
Ik mis even het punt. Wordt de lease beëindigd of is TS hier bang voor? Als de lease wordt beëindigd zal je snel een backup moeten verzinnen. Je kan de maatschappij wijzen op de regels, maar als er getouwtrek komt ben je daar op korte termijn niet mee geholpen.

Indien er alleen angst is, waarom dan? Heeft de expert dat aangegeven of zit je jezelf bang te maken?
Als ik het verhaal zo lees zijn de eerste gebreken onder fabrieksgarantie vervangen, volgens mij krijgt PON dat gewoon terug van VAG. En het onderhoud van nu is, in mijn ogen, ook niet dermate schokkend.
Pon krijgt niets terug van VAG!

Pon koopt namelijk als importeur bij VAG alle problemen en schades vooraf af. In de praktijk betekent het dat PON volledig zelf verantwoordelijk is voor al het geld wat er als garantie prestatie in VAG auto's gestopt moet worden. Als tegenprestatie geeft VAG aan PON een fikse korting op de inkoopprijs van de auto's. Dat bedrag is winst voor PON zo lang zij niets aan garantie hoeven uit te keren.

Je zit daarom dat Volkswagen/VAG in Duitsland en andere landen vaak best coulant om gaat met problemen die in een product af fabriek zitten. PON draait echter in de meeste gevallen zelf hiervoor op en maakt alleen een extra goede winst als zij deze problemen niet hoeven te vergoeden of oplossen. PON heeft als importeur doorgaans daarom in Nederland een hele andere houding. Eerst ontkennend bij problemen, daarna weigerachtig. Het dealerschap moet wat duurdere reparaties eerst aanvragen. En krijgt regelmatig een aanwijzing voor een "goedkope oplossing" die het niet echt oplost (klant wegsturen met een software update etc.)

Maar al met al: dat is het voordeel van private lease: heb je een defect wat niet door opzet is veroorzaakt, dan zal de lease maatschappij dat op moeten lossen. Dat PON LM en PON importeur losse ondernemingen zijn, neemt niet weg dat het nog steeds vestzak broekzak is. Eerdere reparaties moeten hierbij niets uitmaken. De prijs van de huidige reparaties maken de economische afweging van nu.

Maar jij mag daar niet de dupe van worden.

Laat anders je dealer bemiddelen als het echt spaak loopt. En geef aan dat je een vervangende lease auto verwacht voor de resterende termijnen en niet akkoord gaat met ontbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
JB schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:45:
Ik zou de volgende keer een automaat bestellen :+
Is een dsg dq200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

JB schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:49:
[...]

PON is de LM, die zullen een afdeling hebben die checken op (afwijkende) onderhoudskosten en/of waar eerst goedkeuring voor moet worden gegeven. Zelfs vervangen ruitenwissers mogen ze niet zomaar doen bij de dealer, dan kijken ze ook naar de kmstand oid.
Had ik kunnen weten, je kan er immers ook een fiets leasen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
Valorian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:07:
[...]

Het blijven inderdaad aannames, allemaal gebaseerd op een flinterdun stukje informatie wat TS van dealer mondeling te horen gekregen heeft (en zonder daadwerkelijke informatie van LM). Misschien is het maar het beste om gewoon even af te wachten tot TS ook daadwerkelijk een voorstel/reactie krijgt.

Ik zet zelf mijn geld in op "leenauto tot PL-auto gerepareerd is, PL-auto tot einde looptijd". Dat zou betekenen dat er een behoorlijke storm woedt in een glas water op dit moment.
Alle informatie komt direct van de LM, niet de dealer. Dealer heeft hier verder ook niks mee te maken, die repareren en meer niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
Ik probeer iedereen zoveel mogelijk antwoord te geven maar had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit zo zou opblazen!

Natuurlijk wil ik niet teveel duiken in mijn prive leven gezien Internet, maar om het kort te houden.

Wij hebben deze auto in 2021 gekocht via de officiële audi dealer in rotterdam, keuze voor een lease maatschappij hadden wij niet dat was automatische pon! In de 4 jaar tijd dat wij nu de auto hebben zijn er redelijk wat dingen kapot gegaan aan de auto, Koppeling 1x maar deze is onder garantie vervangen heb ik begrepen van de dealer, Versnellingsbak maar deze is vervangen onder coulance, MMI Display had een software update nodig want deze werd soms gewoon zwart en werkte niet meer. (Garantie kwestie?), Natuurlijk 2x per jaar de banden, elke zoveel km de olie en filters, Wat kabels bij de motor waar een kabelbreuk in zat, en nu de Dynamo, Multiriem, Gordol, Achterschokdempers (Maar dit was meer een aandachtspunt dat het eraan komt).

Wij hadden auto eerst met 15dkm maar dit hebben wij binnen een halfjaar veranderd naar 25dkm gezien de km die ik maakte!

Verder is alle informatie die ik gekregen heb van meerdere personen binnen LM, Een garage kan hier gewoon geen antwoord op geven maar doet wel ze best om je zoveel mogelijk te helpen!

Vanwege het financiële (geen idee waarom ik dit moet uitleggen gezien dit totaal offtopic is) wij hebben 5 maanden geleden een nieuwbouw huur huis aangeboden gekregen, Normaal gesproken ligt er van alles in zoals de keuken, badkamer, tuin, omheining etc. Maar bij ons niet dit hebben wij allemaal zelf moeten bekostigen. Niet erg omdat het een gloednieuw huis is en wij verwachten hier nog 25 jaar of langer te wonen , maar dat betekend wel dat de kosten voor al dit erg hoog was.. Natuurlijk nemen wij een lease auto voor het gemak en de kosten voor de auto maandelijks is voor ons ook totaal geen probleem, Naast de grote uitgaven kunnen wij makkelijk met onze maandelijks inkomen alle kosten betalen. Mits ik voorzien blijf van mijn auto gezien dit voor ons de grootste inkomsten bron is, was dit probleem 2 maanden later gekomen had ik er iets anders mee om kunnen gaan omdat ik dan weer tijd had om te sparen.

Natuurlijk leasen wij een auto voor het gemak, alles word geregeld voor je en je hebt geen omkijken naar, het was voor mij ook de bedoeling om deze auto af te kopen als het moment daar was ( over 2 jaar ) niet uitgaande van dit hele gedoe nu.. Mensen zullen zich afvragen waarom je een lease auto zou afkopen met zoveel problemen en zoveel km, en dat is voor mij heel simpel. Deze auto heb ik vanaf het begin, naast de problemen is het wel een ontzettend fijne auto die mij tot nu toe altijd overal gebracht heeft! Als ik zou kiezen zou ik deze auto over 5 jaar nog rijden.

Daarbij heb ik deze topic gemaakt om te kijken of er mensen zijn die dit probleem zelf ook ervaren hebben en hoe deze daar mee om gegaan zijn! En niet om te horen te krijgen hoe ik om moet gaan met mijn prive leven! Ik wil ook nog even mededelen dat of het nou gaat om een audi, een fiat, een skoda of iets, Het intresseert met echt niet waar ik in rij of koop. Ik ben fan van audi maar dit neemt niet af dat ik in geen enkele auto zal rijden omdat dit voor mij te min is!

[ Voor 8% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
ucsdcom schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:15:
Houd je hoofd koel. Er is nu nog geen probleem, dus zit jezelf nu niet direct dwars door grote problemen te zien, die er vervolgens niet blijken te komen.

Doem denken helpt niet.

Tegelijk heb ik met Pon als organisatie niet zo erg klantvriendelijke ervaringen. Dus hoe je nu al door de service medewerkers benaderd wordt is op zijn minst niet chique als dat echt zo is.

Verder: ben je in de topicstart wel 100% helder en eerlijk hier over de situatie? Is er financieel meer mis dan 2 maanden moeten sparen, heb je schade die zij als opzet kunnen zien, of heb je intussen registraties van wanbetaling etc?

Pon is helaas een club waarvan ik ken dat ze alleen doen wat voor de eigen organisatie het voordeligste is, ook als dat in het nadeel van de klant is. Je hoeft daar echter geen genoegen mee te nemen, met de algemene voorwaarden in de hand ook niet. En anders zullen ze je met een vergoeding schadeloos moeten stellen als ze je echt er uit gooien om de economische waarde van de auto en niet iets economisch of een overtreding op het lease contract.

[...]

Pon krijgt niets terug van VAG!

Pon koopt namelijk als importeur bij VAG alle problemen en schades vooraf af. In de praktijk betekent het dat PON volledig zelf verantwoordelijk is voor al het geld wat er als garantie prestatie in VAG auto's gestopt moet worden. Als tegenprestatie geeft VAG aan PON een fikse korting op de inkoopprijs van de auto's. Dat bedrag is winst voor PON zo lang zij niets aan garantie hoeven uit te keren.

Je zit daarom dat Volkswagen/VAG in Duitsland en andere landen vaak best coulant om gaat met problemen die in een product af fabriek zitten. PON draait echter in de meeste gevallen zelf hiervoor op en maakt alleen een extra goede winst als zij deze problemen niet hoeven te vergoeden of oplossen. PON heeft als importeur doorgaans daarom in Nederland een hele andere houding. Eerst ontkennend bij problemen, daarna weigerachtig. Het dealerschap moet wat duurdere reparaties eerst aanvragen. En krijgt regelmatig een aanwijzing voor een "goedkope oplossing" die het niet echt oplost (klant wegsturen met een software update etc.)

Maar al met al: dat is het voordeel van private lease: heb je een defect wat niet door opzet is veroorzaakt, dan zal de lease maatschappij dat op moeten lossen. Dat PON LM en PON importeur losse ondernemingen zijn, neemt niet weg dat het nog steeds vestzak broekzak is. Eerdere reparaties moeten hierbij niets uitmaken. De prijs van de huidige reparaties maken de economische afweging van nu.

Maar jij mag daar niet de dupe van worden.

Laat anders je dealer bemiddelen als het echt spaak loopt. En geef aan dat je een vervangende lease auto verwacht voor de resterende termijnen en niet akkoord gaat met ontbinding.
Sorry als ik maar op een paar dingen reageer hoor. Om even terug te komen op die 100% eerlijkheid.

Wij hebben geen wanbetalingen, betalen altijd op tijd en hebben zelf voor alle extra km 4000 euro extra moeten betalen! (gezien de koers die we nu maken gaan we naar de 170dkm waarbij we op het contract maar tot max 150dkm mogen.. Ook ben ik 100% eerlijk in mijn berichten of vragen welke mijn kant op komen over de auto!

Naast het verhaal van de waarheid, heb ik ook wel eens gehoord dat PON deze auto's compleet afkoopt bij de dealer. Heb dit zelf nagevraagd maar hier zeggen ze strikt hard nee op en dat dit niet waar is.. Geen idee natuurlijk wat ik moet geloven!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een auto uit 2021, waarvan de koppeling en versnellingsbak inmiddels vervangen zijn, is alleen maar meer waard geworden door die reparaties. De vorige reparaties zijn dan ook alleen maar waardeverhogend geweest...

De kans dat de auto nu totallos is, is nihil. Dan zouden de nieuwe herstelkosten hoger moeten zijn dan de waarde.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Een auto die twee keer per jaar banden nodig heeft bij 30k/jaar? Of bedoel je bandenwissel winter/zomer?

Just checking

[ Voor 178% gewijzigd door FreakNL op 12-02-2025 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:28:

Vanwege het financiële (geen idee waarom ik dit moet uitleggen gezien dit totaal offtopic is) wij hebben 5 maanden geleden een nieuwbouw huur huis aangeboden gekregen, Normaal gesproken ligt er van alles in zoals de keuken, badkamer, tuin, omheining etc. Maar bij ons niet dit hebben wij allemaal zelf moeten bekostigen. Niet erg omdat het een gloednieuw huis is en wij verwachten hier nog 25 jaar of langer te wonen , maar dat betekend wel dat de kosten voor al dit erg hoog was.. Natuurlijk nemen wij een lease auto voor het gemak en de kosten voor de auto maandelijks is voor ons ook totaal geen probleem, Naast de grote uitgaven kunnen wij makkelijk met onze maandelijks inkomen alle kosten betalen. Mits ik voorzien blijf van mijn auto gezien dit voor ons de grootste inkomsten bron is, was dit probleem 2 maanden later gekomen had ik er iets anders mee om kunnen gaan omdat ik dan weer tijd had om te sparen.
Het is helemaal niet offtopic. Jij schiet in de stress dat je auto misschien total loss is en de LM het contract misschien gaat ontbinden. Wat je (blijkbaar) inkomsten gaat kosten:
Hierbij komt mijn grootste probleem en stress, Het contract word per direct beëindigd. Onze leen auto moeten wij inleveren en een mogelijkheid voor een ander voertuig voor de resterende periode word compleet weggeveegd.. Om even mijn prive zaken zoveel mogelijk er buiten te houden, Heb ik toch een aardig groot probleem..
Daar gaat je TS voornamelijk over. Ik kom dus met een alternatief van occassion lease die je bij wijze van morgen kunt rijden (waar je verder totaal niet op ingaat)..

Dus wat is nu eigenlijk het probleem?

De rest wat je er allemaal bijhaalt over de historie van de auto en je huurhuis is ruis.

Wat er kan gebeuren:

1) Auto wordt gerepareerd. Topic voor niks
2) Auto wordt uit de lease gehaald door PON (wat ik overigens niet verwacht)..

Bij 2:

1) Je haalt je schouders op en regelt iets anders
2) Je bent het er niet mee eens. Dan wordt het een gevalletje rechtsbijstand/rechtbank. Maar dat gaat wel ff duren en je weet niet eens of je uberhaupt gelijk gaat hebben..
3) Je neemt de auto per direct over van de LM en gaat alles zelfs regelen

Je rijdt nu eenmaal in een auto die niet van jezelf is. Als de eigenaar besluit dat hij er niet meer mee doorgaat heb je daar weinig over te zeggen. Hooguit kan je wat compensatie verwachten maar PON kennend is dat een lastig verhaal.

Als je dit allemaal niet wilt moet je gewoon prive gaan rijden. Dan is er maar 1 iemand die over de auto beslist en dat ben je zelf..

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 12-02-2025 16:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

t14wo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:49:
offtopic:
Wat een treurige situatie ook weer. Een nieuwe Audi rijden, maar als de lease daarvan stopt, niet een auto van 1500 euro kunnen kopen. 8)7 Tip: niet boven stand leven.

Inhoudelijk: de voorwaarden lijken duidelijk. Je bent daar zelf mee akkoord gegaan. Maar ik zou wel even flink drukken op dat zij gewoon een leververplichting hebben. Laat ze maar een andere Audi uitzoeken uit de PON voorraad. Die hebben ze genoeg.
Dat dus. Mijn auto heeft een dagwaarde van 15-20k (weet het echt niet precies). Als die morgen gestolen wordt raak ik echt niet in de war. Sowieso is hij verzekerd, maar ik heb dat geld natuurlijk ook gewoon liggen..

Doet me denken aan dat topic waarbij er stress ontstond toen er gejoy-ride werd met de lease-auto.. Ineens was het eigen risico niet te betalen.. Dan rij je dus gewoon boven je stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
FreakNL schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Dat dus. Mijn auto heeft een dagwaarde van 15-20k (weet het echt niet precies). Als die morgen gestolen wordt raak ik echt niet in de war. Sowieso is hij verzekerd, maar ik heb dat geld natuurlijk ook gewoon liggen..

Doet me denken aan dat topic waarbij er stress ontstond toen er gejoy-ride werd met de lease-auto.. Ineens wat het eigen risico niet te betalen.. Dan rij je dus gewoon boven je stand.
..

[ Voor 8% gewijzigd door morritz34 op 12-02-2025 16:38 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Valorian
Wij hebben deze auto in 2021 gekocht via de officiële audi dealer in rotterdam, keuze voor een lease maatschappij hadden wij niet dat was automatische pon!
Tip: Deze zin kan je het beste even aanpassen. Bij "gekocht" zullen de meeste mensen denken aan een aankoop (al dan niet met financial lease, waarbij je de aankoop op afbetaling doet). Maar het gaat hier om een private lease constructie. Dan is er geen sprake van een aankoop, slechts van het afnemen van een dienst. Klinkt pietluttig, maar 'gekocht' werkt denk ik verwarrend bij de gemiddelde lezer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-06 15:31
Ik zou me vooral zorgen maken over diefstal of iets als een ongeluk, want dan is het gewoon wel gelijk ontbinden contract na 30dgn of bij total-loss.

En als zonder gefinancierde auto je bedrijf en de rest van je financiën zo in gevaar zijn dan is dat toch niet echt een comfortabele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
FreakNL schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:08:
Een auto die twee keer per jaar banden nodig heeft bij 30k/jaar? Of bedoel je bandenwissel winter/zomer?

Just checking
nee echt nieuwe voorbanden, heb alleen zomer banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 03-06 14:28
Xenosync schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:44:
[...]

Dit staat er in de algemene voorwaarden, maar blijkbaar hebben ze naast de algemene voorwaarden nog uitgezonderde voorwaardes waar dus in staat dat we de auto direct moeten inleveren en het contract direct beeindigd word.
Die uitzonderlijke voorwaarden moet je ontvangen hebben bij tekenen van het contract. Zo niet, dan zijn ze niet van toepassing en kan PON de boom in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
m-vw schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:47:
[...]

Heb in dezelfde situatie gezeten, dan merk je al snel dat al die reclames enkel gericht zijn op mensen die een boodschappenautootje erbij willen hebben.

En dit viel mij net pas op door een qoute elders:

[...]

Onderhoud afdeling van LM, niet garage. Dit is de afdeling die dus de aanvragen krijgt voor reparatie's en beslist over wat wel en niet goedgekeurd word.

[ Voor 10% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Question Mark schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:01:
Een auto uit 2021, waarvan de koppeling en versnellingsbak inmiddels vervangen zijn, is alleen maar meer waard geworden door die reparaties. De vorige reparaties zijn dan ook alleen maar waardeverhogend geweest...

De kans dat de auto nu totallos is, is nihil. Dan zouden de nieuwe herstelkosten hoger moeten zijn dan de waarde.
Dit lijk mij ook, Mijn vrouw en ik denken namelijk dat ze de KM stand hoog vinden en een weg proberen te vinden om deze auto nu af te schrijven zodat hij nog verkocht kan worden voor een redelijke prijs zodat ze er zelf geen verlies op maken aan het einde van de rit, maar dit zijn speculatie's..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:47
Ze zullen wel auto's hebben met hogere standen hoor. Die van mij moet nog 1,5 jaar en staat al op 135.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:56:
[...]
maar dit zijn speculatie's..
Veel van je verhaal lijkt speculatie, te beginnen met de stelling dat ze totaal-loss gaan verklaren.

As het trouwens een private lease is van PON financiering dan kan dat ook niet. In de voorwaarden staat wel dat als de reparatiekosten te hoog oplopen zij het recht hebben je een andere gelijkwaardige auto aanbieden voor de resterende duur van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
TweakGP schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:02:
[...]

Veel van je verhaal lijkt speculatie, te beginnen met de stelling dat ze totaal-loss gaan verklaren.

As het trouwens een private lease is van PON financiering dan kan dat ook niet. In de voorwaarden staat wel dat als de reparatiekosten te hoog oplopen zij het recht hebben je een andere gelijkwaardige auto aanbieden voor de resterende duur van het contract.
Ik snap het, maar op het moment dat ik telefonische contact gehad heb met 2 mensen van de Onderhoudsafdeling van LM en zei mij duidelijk vertellen dat er een grote kans in zit dat de auto totaal loss verklaard word dit voor mij toch niet meer op speculatie uit komt.

Misschien moet ik het nog iets duidelijker vermelden, maar alles wat ik hier omschrijf heeft te maken met LM en niet met de garage. Ik heb ze gisteren 40 min gesproken het moment dat ik vanuit de garage te horen gekregen heb dat er een expert langs gekomen was voor de controle van mijn auto. Deze is ook aangestuurd door PON

[ Voor 17% gewijzigd door Xenosync op 12-02-2025 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:53

QuattroNL

It is I.

Dat ie total loss wordt verklaard is toch niet echt een probleem? Ja het is jammer want het is een 'fijne' auto maar verder geen ramp, want: jij hebt een lease contract dus je krijgt gewoon een andere auto. Daarvoor heb je een contract. En ook de LM (Pon) moet zich aan dat contract houden (het werkt 2 kanten op).

Volgens mij probeert de LM je bang te maken. Zeggen dat een auto total loss is. Punt. Ze 'vergeten' echter de boodschap te vervolgen met 'komma, maar....' en dan een verhaal dat je dus een andere auto krijgt. Tenminste, zo hoort het volgens mij te gaan (correct me if I'm wrong).

Pon en garantie c.q. service gaan niet samen, dat is al heel lang bekend.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:03:
[...]
Misschien moet ik het nog iets duidelijker vermelden, maar alles wat ik hier omschrijf heeft te maken met LM en niet met de garage.
Wordt dan eens concreet, welke LM?

Als je mijn tekst hebt gelezen dan kan dit dus volgens de voorwaarden van Volkswagen Pon Financial Services helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
MaD_co schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:58:

Staat in de mail vanuit pon zelf, Het was sowieso de bedoeling om ergens dit jaar een caddy te nemen voor mijn werkzaamheden! Alleen ik zit met met jaarcijfers en mijn bedrijf is pas 7 maanden weer actief! Maar dat is iets wat ik even met de boekhouder verder moet bespreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
QuattroNL schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:09:
Dat ie total loss wordt verklaard is toch niet echt een probleem?
Nope, er zijn gewoon een aantal gevallen dat het contract stopt bij het verdwijnen van de auto door bijvoorbeeld diefstal of totalloss.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Valorian
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:52:
[...]

nee echt nieuwe voorbanden, heb alleen zomer banden.
Edit: aangepast, ik vind er wat van maar dat hou ik voor mijzelf aangezien het niet echt bijdraagt aan dit topic ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Valorian op 12-02-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
TweakGP schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Wordt dan eens concreet, welke LM?

Als je mijn tekst hebt gelezen dan kan dit dus volgens de voorwaarden van Volkswagen Pon Financial Services helemaal niet.
Welke LM? We hebben al 5x gezegd dat het hier gaat om PON?

Daarbij heb ik ze ook verteld over deze mooi voorwaardes maar vervolgens krijg ik een antwoord dat er nog andere voorwaardes zijn waar in staat dat er per direct ontbinding is van het contract en ik alle auto's ( leen auto ) moet inleveren.

Waar dit staat heb ik geen idee zij had het over een uitzonderlijke voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Valorian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:12:
[...]

Wow. Dus je rijdt 126.000km in 3 a 4 jaar tijd, dat is 30.000-40.000 km per jaar. Dat betekent dat je 15.000-20.000 km doet met een set voorbanden?

Ik doe echt mijn best om te geloven dat die kapotte versnellingsbak én koppeling in de eerste 3 jaar vallen onder "pech, maandagochtend-exemplaartje" en niets te maken heeft met de manier waarop met de auto wordt omgegaan (rijgedrag). Maar deze banden-slijtage-interval helpt daar niet echt aan mee ;)
Geen idee wat deze aannames te maken hebben met de topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:13:
[...]

Daarbij heb ik ze ook verteld over deze mooi voorwaardes maar vervolgens krijg ik een antwoord dat er nog andere voorwaardes zijn waar in staat dat er per direct ontbinding is van het contract en ik alle auto's ( leen auto ) moet inleveren.

Waar dit staat heb ik geen idee zij had het over een uitzonderlijke voorwaarde.
Die voorwaarde moet je dan ook gehad hebben, dus het is aan hen om jouw te wijzen op waar je die dan kan vinden en hoe ze je die dan eerder ook hebben laten zien. Wie eist (zij dus) bewijst. Ik denk dat je best sterk staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakGP
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:13:
[...]
Laat maar... als het te moeilijk is om het verschil tussen PON en iets als Volkswagen Pon Financial Services te maken of de voorwaarden te lezen dan is de rest ook verloren moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
TweakGP schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:15:
[...]

Laat maar... als het te moeilijk is om het verschil tussen PON en iets als Volkswagen Pon Financial Services te maken of de voorwaarden te lezen dan is de rest ook verloren moeite.
Je hebt helemaal gelijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

JT

VETAK y0

Wij hebben deze auto in 2021 gekocht via de officiële audi dealer in rotterdam, keuze voor een lease [...]
Je hebt het steeds over private lease maar ook meerdere keren over kopen. Dat snap ik niet. Kun je dat toelichten? Als je een auto leaset is deze namelijk niet van jou.
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:54:
[...]

Onderhoud afdeling van LM, niet garage. Dit is de afdeling die dus de aanvragen krijgt voor reparatie's en beslist over wat wel en niet goedgekeurd word.
Allemaal leuk en aardig, maar feitelijk/formeel is er nog helemaal niks aan de hand en kan het nog alle kanten op zolang je nog geen formele communicatie vanuit PON hebt. Ik denk vooral dat het verstandig is om deze communicatie af te wachten en dan open en eerlijk hier vertellen wat hun redentatie is voor het besluit dat ze nemen.

offtopic:
Overigens, het spijt me dat ik mij niet kan inhouden, maar een eigen bedrijf, afhankelijk van een auto en 0 reserve-euro's op de prive en zakelijke plank hebben is echt een recept voor rampen. Zo zijn er heel veel ondernemers stuk gegaan in de financiele crisis in het vorige decennium. Ik hoop echt voor jezelf dat je het volgende keer net even anders doet zodat dit je niet weer hoeft te overkomen. Wat je dan ook gaat overkomen want formeel weet niemand dat nog.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valorian
Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:14:
[...]

Geen idee wat deze aannames te maken hebben met de topic?
Hoe er met de auto gereden is heeft invloed op hoe PON naar de hele casus kijkt. Maar je hebt wel gelijk, het zijn aannames en juridisch hebben ze geen betekenis. Ik zal mijn post aanpassen, is wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Xenosync schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:03:
[...]
Ik snap het, maar op het moment dat ik telefonische contact gehad heb met 2 mensen van de Onderhoudsafdeling van LM en zei mij duidelijk vertellen dat er een grote kans in zit dat de auto totaal loss verklaard word dit voor mij toch niet meer op speculatie uit komt.
Ik snap je zorgen wel, maar de leasemij waardeert de economische waarde van de auto zelf op 24K. Hij is pas total loss als de nieuwe reparaties boven die 24K uitkomen, dat gaat niet gebeuren...

Dat ze verder van die auto af willen, is ook begrijpelijk gezien de historie en kosten, maar dat is niet jouw probleem. Die zorg is nl. precies wat je uitbesteed hebt toen je besloot voor deze lease-constructie te gaan. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-06 10:36

VW-Arjan

★★★★★

Die 24k is niet helemaal de totalloss lijn. Dat is wat de dealert/leasert er graag voor wil hebben.

Zeg de dagwaarde is 20k, de "schade" is 5k, dan is elke opkoper die in de buurt van 15k biedt een mogelijke nieuwe eigenaar van de auto hoor. Tenminste zo gaat het bij echte (blik)schade.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste