AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
BF5 speel ik nog bijna elke dag en ja, de destructie is goed, maar ik maak daar nauwelijks kills dmv vallend puin. Hoop echt dat het weer BF3 niveau wordt.
Die behemods waren wel tof. Kon echt een match compleet de andere kant op gooien, echter past het niet in het moderne strijdtoneel. Nu kan je vanaf 200km bij wijze van een kruisraket afvuren. Wat dat betreft pasten die behemods wel erg goed in BF1.
Waar ik in BF6 nog wel erg benieuwd naar ben, is crossplay. Als console speler wil ik niet tegen pc spelers spelen. Dat heb ik gedaan tijdens de Labs en dat was uitermate frustrerend. Ook in BF2042 even aan gehad, maar snel uitgeschakeld. En nee, aim-assist op de consoles maakt daarin vrij weinig uit. Je bent nooit zo secuur als een pc speler met zijn muis.
@RobinNL kwam BF4 ook niet uit op een vrijdag ? Kan mij herinneren dat ik die dag voor een weekendje weg naar Berlijn was met mijn vriendin en dat toen ik thuis kwam, al mijn BF3 vrienden al lekker rang 15 of hoger waren en al flink wat hadden unlocked en ik nog op flinke achterstand stond daarin toen ik die dinsdag na het weekend ging spelen.
Ik zou ook lekker op vrijdag releasen, lekker het hele weekend volle servers.
[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 25-07-2025 09:52 ]
XBL: MRE Inc
Die mensen pakken het spel alsnog wel op in het 1e weekend, een launch op de gebruikelijke dinsdag geeft wat meer speelruimte voor week-1 fixes.spijkerhoofd schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:42:
[...]
Ik zou het juist op een vrijdag doen met het aankomende weekend kunnen de meeste meteen volluit spelen, op een dinsdag zit je toch met werk en school van de meeste spelers.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Die fixes moeten op de consoles eerst nog goedgekeurd worden door zowel Microsoft als Sony. Hoe dat op de PC gaat, weet ik niet, maar als er de game op dinsdag wordt uitgebracht en op woensdag, donderdag en vrijdag worden de bugs eruit gehaald, dan is op de consoles de kans vrij klein dat alsnog de patch live is op vrijdag.D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:51:
[...]
Die mensen pakken het spel alsnog wel op in het 1e weekend, een launch op de gebruikelijke dinsdag geeft wat meer speelruimte voor week-1 fixes.
Dat gezegd hebbende; BF3, 4 en Hardline kwamen uit op een dinsdag. 1, V en 2042 op een vrijdag. Dat maakt vrijdag 10 oktober wel aannemelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2025 10:00 ]
Dan kun je prima op vrijdag releasen als je alles al goed getest hebt… niet echt iets wat ik zelf als developer zou doen maar ik zou het ook niet uitsluiten. Ook niet vergeten dat de mega deluxe XL pack waarschijnlijk 2-3 dagen eerder access krijgt.
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
BF4 kwam op een dinsdag uitMRE-Inc schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:49:
@spijkerhoofd BF1 en BF5 waren qua destructie idd beter, maar nog niet het niveau van BF3. In BF3 werd het voor mij gewoon een sport om zgn "rubble kills" te maken. In bijna elke map kon je gebouwen stuk schieten waardoor puin op de tegenstander kwam.
BF5 speel ik nog bijna elke dag en ja, de destructie is goed, maar ik maak daar nauwelijks kills dmv vallend puin. Hoop echt dat het weer BF3 niveau wordt.
Die behemods waren wel tof. Kon echt een match compleet de andere kant op gooien, echter past het niet in het moderne strijdtoneel. Nu kan je vanaf 200km bij wijze van een kruisraket afvuren. Wat dat betreft pasten die behemods wel erg goed in BF1.
Waar ik in BF6 nog wel erg benieuwd naar ben, is crossplay. Als console speler wil ik niet tegen pc spelers spelen. Dat heb ik gedaan tijdens de Labs en dat was uitermate frustrerend. Ook in BF2042 even aan gehad, maar snel uitgeschakeld. En nee, aim-assist op de consoles maakt daarin vrij weinig uit. Je bent nooit zo secuur als een pc speler met zijn muis.
@RobinNL kwam BF4 ook niet uit op een vrijdag ? Kan mij herinneren dat ik die dag voor een weekendje weg naar Berlijn was met mijn vriendin en dat toen ik thuis kwam, al mijn BF3 vrienden al lekker rang 15 of hoger waren en al flink wat hadden unlocked en ik nog op flinke achterstand stond daarin toen ik die dinsdag na het weekend ging spelen.
Ik zou ook lekker op vrijdag releasen, lekker het hele weekend volle servers.
Wij zijn zelf met de kerst (vrijwel) allemaal vrij, maar we worden wel gevraagd om klaar te staan mocht er iets fout gaan met een project. En ik kan je zeggen dat niemand graag wil werken tijdens z'n vakantie
@D4NG3R BF5 kwam uit op 20 november 2018, een dinsdag. Voor de andere 2 games heb je gelijk
@raiders Dat is idd wel het verschil met deze titel in tegenstelling tot de vorige Battlefield games.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
RobinNL schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:03:
@D4NG3R BF5 kwam uit op 20 november 2018, een dinsdag. Voor de andere 2 games heb je gelijk
9 november was een vrijdag. Inclusief early access zijn de laatste 3 titels iig op een vrijdag uitgekomen.The game was released November 9th, 2018 for EA Access and Origin Access members, and November 15th, 2018, for owners of the Early Enlister Deluxe Edition. It was released worldwide on November 20th, 2018.
[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2025 10:12 ]
Bij ons liggen projecten gewoon stil in de december maand. Complete change freeze
Ohja, ik zie het nu. Ik zag eerst staan dat het spel op de 20e verscheen. My bad 😅D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:07:
[...]
[...]
9 november was een vrijdag. Inclusief early access zijn de laatste 3 titels iig op een vrijdag uitgekomen.
@MRE-Inc Dat verwacht ik ook wel, maar soms kunnen zelf patches zorgen voor problemen. Maar goed, ik denk dat het wel duidelijk is zo 😅
BF is een frustrerende game geworden omdat EA c.s. tegenwoordig zoveel keuzes maken waar ik niet happy mee ben. En met dat enorme budget zou het zoveel beter kunnen.
Paradox is dat er tegelijkertijd voor mij ook geen andere games zijn die BF kunnen evenaren in feel dus blijf ik het toch spelen
Desalniettemin kijk ik dus wel uit naar een nieuwe BF game.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat geldt ook voor mij. Volgens mij is er ook niet echt een game aanwezig die Battlefield kan vervangen. De combinatie van gameplay, maps en graphics. Je hebt Delta Force, maar dat stelt niks voor vergeleken met Battlefield.Help!!!! schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:29:
Ik verwacht gewoon weer de gebruikelijke shitshow. Dat is niet alleen historisch zo bij BF maar ook gebaseerd op de diverse geruchten en mijn inschatting dat ze weer veel te veel hooi op hun vork hebben genomen.
BF is een frustrerende game geworden omdat EA c.s. tegenwoordig zoveel keuzes maken waar ik niet happy mee ben. En met dat enorme budget zou het zoveel beter kunnen.
Paradox is dat er tegelijkertijd voor mij ook geen andere games zijn die BF kunnen evenaren in feel dus blijf ik het toch spelen![]()
![]()
Hah, hier hetzelfde gevoel erover. Ik speel tot op de dag van vandaag nog steeds BF5. Het is ook eigenlijk het enige spel wat ik speel. Na een dag lang werken, wil ik gewoon dom knallen, niet meer niet minder. Heel af en toe speel ik nog wel eens een andere game tussen door zoals Assassins Creed Mirage of Sniper Elite, maar dan houdt het wel op bij mij.Help!!!! schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:29:
Ik verwacht gewoon weer de gebruikelijke shitshow. Dat is niet alleen historisch zo bij BF maar ook gebaseerd op de diverse geruchten en mijn inschatting dat ze weer veel te veel hooi op hun vork hebben genomen.
Paradox is dat er tegelijkertijd voor mij ook geen andere games zijn die BF kunnen evenaren in feel dus blijf ik het toch spelen![]()
![]()
Zodra ik een pre-order kan doen, druk ik op die Koop knop. En dat zal wel weer de hyper deluxe ultra versie zijn
Ik moet zeggen dat ik Delta Force wel lekker weg vind spelen. Het spel is best wel groot. Het heeft aanzienlijk meer actieve spelers dan Battlefield 2042 op dit moment.RobinNL schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:41:
[...]
Dat geldt ook voor mij. Volgens mij is er ook niet echt een game aanwezig die Battlefield kan vervangen. De combinatie van gameplay, maps en graphics. Je hebt Delta Force, maar dat stelt niks voor vergeleken met Battlefield.
Ja het kan qua een hoop dingen niet meekomen maar goed. Dat hoeft ook niet het is gratis. ander concept. Als je naar de skins kijkt die ze verkopen zullen ze het best redelijk doen.
Ik ben heel benieuwt. Ik ben een van de mensen die zoveel problemen had in de beta van battlefield 2042 dat ik mijn preorder heb geannuleerd. Beloftes dat het goed zou komen had ik niet echt meer na een debakel met Anthum een jaar eerder. Ik kon dat spel prima spelen maar de rest van mijn vrienden niet. EA dankjewel daarvoor.
Nickname KasPlantje.
Ik heb het met vrienden een keer geprobeerd, maar we halen er niet echt plezier uit waar we dat bij Battlefield wel lukt. Na 1-2 potjes hebben we het gezien bij Delta Force.. Het heeft voor ons geen wow factor.GerGio schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:22:
[...]
Ik moet zeggen dat ik Delta Force wel lekker weg vind spelen. Het spel is best wel groot. Het heeft aanzienlijk meer actieve spelers dan Battlefield 2042 op dit moment.
Ja het kan qua een hoop dingen niet meekomen maar goed. Dat hoeft ook niet het is gratis. ander concept. Als je naar de skins kijkt die ze verkopen zullen ze het best redelijk doen.
Ik ben heel benieuwt. Ik ben een van de mensen die zoveel problemen had in de beta van battlefield 2042 dat ik mijn preorder heb geannuleerd. Beloftes dat het goed zou komen had ik niet echt meer na een debakel met Anthum een jaar eerder. Ik kon dat spel prima spelen maar de rest van mijn vrienden niet. EA dankjewel daarvoor.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Klopt ja. BF6 krijgt een singleplayer, multiplayer en een battle royale.crimby schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 07:13:
Als ik het goed heb begrepen komt er weer een single player en al ben speel ik voor 99% multiplayer, miste ik die wel. Ondanks het 2042 debakel kijk ik er weer enorm naar uit en qua timing zal ik waarschijnlijk eerst deze kopen en later pas COD na hun beaves & butthead idiotrie.
Tijdens de pre-alpha vond ik de game ook wel een beetje aanvoelen als een CoD game op bepaalde punten.
Al verlang ik nog altijd terug naar mijn all time favorite BFBC2, vind ik COD feeling wel oke. Ik vind alleen de skins waar ze nu mee komen vreselijk. Bij BF was ik sowieso niet echt van de voertuigen.RobinNL schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:52:
[...]
Klopt ja. BF6 krijgt een singleplayer, multiplayer en een battle royale.
Tijdens de pre-alpha vond ik de game ook wel een beetje aanvoelen als een CoD game op bepaalde punten.
Leuk om te lezen! console of pc?MRE-Inc schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:27:
[...]
Hah, hier hetzelfde gevoel erover. Ik speel tot op de dag van vandaag nog steeds BF5. Het is ook eigenlijk het enige spel wat ik speel. Na een dag lang werken, wil ik gewoon dom knallen, niet meer niet minder. Heel af en toe speel ik nog wel eens een andere game tussen door zoals Assassins Creed Mirage of Sniper Elite, maar dan houdt het wel op bij mij.
Zodra ik een pre-order kan doen, druk ik op die Koop knop. En dat zal wel weer de hyper deluxe ultra versie zijn
Bron: https://gamerant.com/batt...oyale-release-when-rumor/
[ Voor 13% gewijzigd door RobinNL op 27-07-2025 01:33 ]
Console Xbox series x.
Poh. Ben wel onder de indruk van de progressie. Toen ik de labs speelde was het echt nog niet zo goed. Behoorlijke BF3 vibes...
Battlefield 6 looks so 🔥🔥🔥
— Battlefield Wire (@TheBFWire) 27 juli 2025
Take my money now! #Battlefield6 | #Battlefield
pic.twitter.com/UcQywqIZuX
TLDR: Fet, ik wil het spelen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het zijn beelden van 16 mei 2025 als ik het goed heb, zie de tekst die in het beeld verschijnt.Donstil schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:47:
Geen flauw idee of het nieuwe of oude beelden zijn, maar het is 5 uur geleden gepost en ik kreeg het net van het algoritme: [Video: Battlefield 6 Gameplay (pre-alpha)]
TLDR: Fet, ik wil het spelen.
Ooh dat had ik even niet gezien, des al niet te min wel tof en voor mij (en andere misschien) nieuwe beeldenRobinNL schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:52:
[...]
Het zijn beelden van 16 mei 2025 als ik het goed heb, zie de tekst die in het beeld verschijnt.
Edit: Gast is wel heel slecht overigens

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 27-07-2025 23:56 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik denk dat ik dezelfde build heb gespeeld. Ik zie niet echt verschillen. Die andere map was wel leuker hoor.Donstil schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:53:
[...]
Ooh dat had ik even niet gezien, des al niet te min wel tof en voor mij (en andere misschien) nieuwe beelden
[ Voor 23% gewijzigd door RobinNL op 28-07-2025 08:01 ]
Propaganda, Firestorm, and Talha Market were datamined as Portal 2.0 maps in Battlefield 6. What would be your 4th pick for a remake?#Battlefield6 #BF6 #Battlefield pic.twitter.com/e7r7Ms62PA
— Battlefield Intel (@BattlefieldInte) 27 juli 2025
Datamine hoeft niet te betekenen dat het daadwerkelijk naar de game komt. Ik heb wel iets over Propaganda gehoord. Ik hoop eerder dat ze voor Portal (mits ze het deze keer niet opeens stopzetten) gaan focussen op de bekendere maps zoals Seine Crossing (BF3), Operation Metro (BF3 versie, als er geen soortgelijke map in BF6 zit). Caspian Border en Wake Island mogen ze van mij een keer overslaan.
Dit is trouwens een map gebaseerd op de Battle Royale data die er is.
:strip_exif()/f/image/sk2IATWVpKBCsyYt5TmeylAW.jpg?f=fotoalbum_large)
Helemaal niemand zit hier op te wachten, in tegenstelling tot een fatsoenlijke server browser.
Afgelopen dagen weer wat omgeslagen in BF2042, maar door die playlists en zelfs het beperkte aanbod van Portal, speel je eigenlijk net nooit de map/mode die je op dat moment wilt spelen.
Als ze een modus kunnen nailen, met voertuigen en de BF destruction is daar zeker een markt voor. Enige voorwaarde die ze moeten doen is denk ik de modus free to play maken zodat er een grote playerbase is.
Als ze de game dan niet vervuilen met cartoon skins, maar gewoon degelijke militaire skins (een F2P game moet toch geld in het laatje brengen), met een goeie battle pass, die ook in de multiplayer mee levelt, hebben ze wel goud in handen.
En natuurlijk een goeie anti-cheat er bij.
Ik denk dat er wel meer mensen hierop zitten te wachten dan je misschien zou denken. Een aardig deel van de Call of Duty-gamers zit mogelijk meer op Battlefield 6 te wachten dan op Black Ops 7. Of het zo is, is natuurlijk afwachten.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:59:
Zo'n verspliling van kapitaal, mankracht en moeite die BR mode. Dat gaat één keer opgestart worden om vervolgens nooit meer aan te raken. Zelfs als het op een andere manier nog leuk is ook, dan zijn ze alsnog kansloos naast ARC Raiders.
Helemaal niemand zit hier op te wachten, in tegenstelling tot een fatsoenlijke server browser.
Afgelopen dagen weer wat omgeslagen in BF2042, maar door die playlists en zelfs het beperkte aanbod van Portal, speel je eigenlijk net nooit de map/mode die je op dat moment wilt spelen.
Ik zou zelf een Battle Royale wel verwelkomen. Firestorm was gewoon slecht uitgevoerd, omdat het o.a. achter een betaalmuur zat. Je had de game nodig. Inmiddels zijn we jaren verder en hebben ze kunnen leren/afkijken van succesvolle Battle Royale games. Als ze het ook nog eens goed ondersteunen zou het wel eens iets kunnen worden.
En wat @Poulske zegt.
PC Specs
Ik ben het deze keer niet.Donstil schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:53:
[...]
Ooh dat had ik even niet gezien, des al niet te min wel tof en voor mij (en andere misschien) nieuwe beelden
Mwah.. Grafisch minder. Vliegtuig lijkt op achtergrond geplakt. Ziet er Fortnite uit.RobinNL schreef op zondag 27 juli 2025 @ 23:58:
[...]
Ik denk dat ik dezelfde build heb gespeeld. Ik zie niet echt verschillen. Die andere map was wel leuker hoor.
[YouTube: BATTLEFIELD 6 F22 JET GAMEPLAY]
Ik weet niet hoe dat is gedaan met Firestorm, of dat DICE deze zelf heeft gemaakt, of dat een aparte studio dat heeft gedaan.
edit: Een snelle Google search vertelt dat Criterion Games Firestorm heeft gemaakt, dus niet DICE. Dus deze vlieger gaat niet op. Hopelijk hebben ze er deze keer van geleerd.
[ Voor 19% gewijzigd door Poulske op 28-07-2025 13:28 ]
One way to do... een BR kan ook meer spelers aantrekken waardoor het spel levend blijft. Afhankelijk van de kwaliteit en aandacht.Help!!!! schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:07:
Ze moeten gewoon focussen op een steengoede Multiplayer inclusief common sense features. Als dat een succes is kun je misschien eens nadenken om ook nog een BR mode toe te voegen.
Spelers kunnen Batle Royale gaan proberen, komen erachter dat het een leuke game is. Blijven spelen of ze schaffen Battlefield 6 ook aan, wat weer meer spelers op kan leveren in de multiplayer.crimby schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:28:
[...]
One way to do... een BR kan ook meer spelers aantrekken waardoor het spel levend blijft. Afhankelijk van de kwaliteit en aandacht.
Firestorm, Hazard Zone en ook deze BR zijn gewoon in de basis niet compatible met het basis concept van battlefield, namelijk een team en objective based combined arms shooter.
We gaan het meemaken, ik kan er niet enthousiast van worden. Laat de multiplayer eerst maar eens feature complete gelanceerd worden, na de draken van releases vanaf BF4.
[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 29-07-2025 09:48 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ergens had ik dit ook gelezen. Pre-orders gaan sowieso open na de MP trailer a.s. donderdag toch?spartacusNLD schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:47:
op youtube wordt gesproken over een beta begin augustus.. hoe groot is die kans denken jullie? Dan zouden de pre-orders open moeten op 31 juli, na de MP trailer, en dan met de aankondiging ''over 3 dagen closed beta''. Dit weer om de pre-orders binnen te harken?
Toeval of niet, ik kreeg vandaag een mail van EA om mijn EA Playtesting account te updaten.
Ik zit er wel een beetje op te wachten.
Als ze maar niet vergeten om een goede base game te maken en ook post-launch budget erin steken… ben bang dat ze weer niks met Portal doen
De vierde map is Downtown uit Battlefield Hardline… helaas dus geen Karkand. Wel leuk dat ze Hardline niet vergeten zijn, lijkt me leuk om die mode terug te krijgen waar je geld uir elkaars kluis moest stelen.
[ Voor 10% gewijzigd door raiders op 29-07-2025 10:11 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Oh yes Close Quarters was geweldig. Al dacht ik hier redelijk uniek in te zijn als BF fan met haat voor voortuigenraiders schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:10:
Vind BR wel prima, laten we niet doen alsof BF geen cod achtige gamemodes heeft. Rush is een classic en vind ik qua snelheid en kortere afstanden toch niet in het straatje van Conquest of Frontlines passen. Battlefield 3 die iedereen de hemel in prijst had zelfs een Close Quarters DLC…
Als ze maar niet vergeten om een goede base game te maken en ook post-launch budget erin steken… ben bang dat ze weer niks met Portal doen
[...]
De vierde map is Downtown uit Battlefield Hardline… helaas dus geen Karkand. Wel leuk dat ze Hardline niet vergeten zijn, lijkt me leuk om die mode terug te krijgen waar je geld uir elkaars kluis moest stelen.

Ik speel primair infanterie altijd in BF spellen. Hoewel Close Quarters vermakelijk was, vind ik juist ook wap maps die meer open zijn leuk, en horen voertuigen daar zeker bij. Mijn probleem ermee is hoe verschrikkelijk belabberd de balance is geweest, waarbij zeker een goede speler in een voertuig gewoon praktisch niet gedood kan worden.crimby schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:27:
[...]
Oh yes Close Quarters was geweldig. Al dacht ik hier redelijk uniek in te zijn als BF fan met haat voor voortuigen
En ik heb vaak genoeg gehoord door voertuig liefhebbers dat ze juist nog veel sterker moeten zijn, maar als er weer eens iemand een 80:1 K/D ratio had, zonder te cheaten, hoe vaak was die infanterie, en hoe vaak een jet / heli (of soms een tank die ergens campt)? Vaak genoeg gehad dat praktisch gezien een vliegtuig / heli alleen uitgeschakeld kon worden door een betere piloot aan jouw zijde. Was die er niet? Tja, dan had je dus één iemand die complete 32 vs 32 kon domineren, terwijl onafhankelijk hoe goed je bent, infanterie kan dat nooit.
Rush heb ik in BC2 en BF3 grijs gespeeld. Dat speelde gewoon lekker. Je had je team hard nodig, anders lukte het gewoon niet. Met die games was de team play gewoon nog goed. Met 2042 was er gewoon weinig aan, ook vanwege de specialists en de vrij open maps.raiders schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:10:
Vind BR wel prima, laten we niet doen alsof BF geen cod achtige gamemodes heeft. Rush is een classic en vind ik qua snelheid en kortere afstanden toch niet in het straatje van Conquest of Frontlines passen. Battlefield 3 die iedereen de hemel in prijst had zelfs een Close Quarters DLC…
[...]
Zelf ben ik ook een beetje bang dat ze Portal laten doodbloeden zoals met 2042. Aan de andere kant denk ik dat we dit keer langere ondersteuning mogen verwachten.
Close Quarters DLC ook veel gespeeld, maar m'n favo mappen (voor Rush) waren toch Operation Metro, Grand Bazaar, Seine Crossing en Damavand Peak.
Rush was in BF3 mijn meest gespeelde modus. Geweldig was dat met oa @Martinspire en nog een paar Tweakers. Ik wil bij dit rijtje Sharqi Peninsula en Strike at Karkand nog wel even toevoegen. Ben wel fan van de grotere mappen. De CQ mappen vond ik veel minder.RobinNL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:45:
[...]
Close Quarters DLC ook veel gespeeld, maar m'n favo mappen (voor Rush) waren toch Operation Metro, Grand Bazaar, Seine Crossing en Damavand Peak.
Overigens ben ik zeer benieuwd of crossplay consoles - pc uitgeschakeld kan worden. Dat zou voor mij echt weer een deal breaker zijn als ik tegen pc gamers moet spelen. Nu er steeds meer beelden te zien zijn van BF6 vrees ik toch echt dat console spelers het onderspit gaan delven.
In BF2042 kon je crossplay uitschakelen, maar dan was het ook volledig uitgeschakeld (althans toen ik het nog speelde), dus ook geen Xbox en Playstation bij elkaar. Hoop echt dat ze het nu finetunen en crossplay onderling tussen consoles wel mogelijk is, maar PC uit te sluiten.
Van de beelden die ik gezien heb van pc gamers, dan ontbreekt vrijwel elke vorm van recoil terwijl ik echt op mijn Xbox tijdens de labs potjes die ik gespeeld heb op grote afstand echt in bursts moest schieten om de recoil enigszins onder controle te houden.
In de pre-alpha heb ik de optie voor het aan/uitzetten van crossplay wel zien staan. Maar voor de tests moest deze optie ingeschakeld zijn.MRE-Inc schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:15:
[...]
Rush was in BF3 mijn meest gespeelde modus. Geweldig was dat met oa @Martinspire en nog een paar Tweakers. Ik wil bij dit rijtje Sharqi Peninsula en Strike at Karkand nog wel even toevoegen. Ben wel fan van de grotere mappen. De CQ mappen vond ik veel minder.
Overigens ben ik zeer benieuwd of crossplay consoles - pc uitgeschakeld kan worden. Dat zou voor mij echt weer een deal breaker zijn als ik tegen pc gamers moet spelen. Nu er steeds meer beelden te zien zijn van BF6 vrees ik toch echt dat console spelers het onderspit gaan delven.
In BF2042 kon je crossplay uitschakelen, maar dan was het ook volledig uitgeschakeld (althans toen ik het nog speelde), dus ook geen Xbox en Playstation bij elkaar. Hoop echt dat ze het nu finetunen en crossplay onderling tussen consoles wel mogelijk is, maar PC uit te sluiten.
Van de beelden die ik gezien heb van pc gamers, dan ontbreekt vrijwel elke vorm van recoil terwijl ik echt op mijn Xbox tijdens de labs potjes die ik gespeeld heb op grote afstand echt in bursts moest schieten om de recoil enigszins onder controle te houden.
Ik heb toen voor het eerst een BF game op een console gespeeld. Ik kwam wel iets minder goed mee vergeleken met m'n vrienden, maar het was ook niet dat ik geen kans had.
Ik had serieus 0,0 kans. Ik speel sinds BF3 eigenlijk non-stop BF games, dus echt nieuw is het spel ook niet voor me met meer dan 1000 uur BF3, BF4, BF1 en BF5 per game.RobinNL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:18:
[...]
In de pre-alpha heb ik de optie voor het aan/uitzetten van crossplay wel zien staan. Maar voor de tests moest deze optie ingeschakeld zijn.
Ik heb toen voor het eerst een BF game op een console gespeeld. Ik kwam wel iets minder goed mee vergeleken met m'n vrienden, maar het was ook niet dat ik geen kans had.
Op consoles kom ik goed mee, maar tegen pc gamers die hun sensitivity op standje hoog hebben staan, haal je het gewoon niet. Het gros van de console spelers heeft de sensitivity gewoon op standaard staan. Ja er zijn er wel die het ook hoog hebben staan, maar dat is meer uitzondering dan regel.
Ik schoot geregeld als eerste, dan draaide die ander binnen 0,01 seconde rond en werd ik alsnog geheadshot. Dit is ook de reden dat ik met de BF6 labs gestopt ben. Het voordeel van pc gamers is zoveel groter en nee, aim-assist op consoles helpt daarin echt niet. Je moet op de console echt je sensitivity ook op stand mega hoog zetten wil je enigszins mee kunnen doen, maar dat is qua stick control nauwelijks te doen.
Ik merk dit dus enorm bij 2042 terwijl ik rustig 1e eindig bij COD met dezelfde instellingen én crossplay aan. Bizar groot verschil.MRE-Inc schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:25:
[...]
Ik had serieus 0,0 kans. Ik speel sinds BF3 eigenlijk non-stop BF games, dus echt nieuw is het spel ook niet voor me met meer dan 1000 uur BF3, BF4, BF1 en BF5 per game.
Op consoles kom ik goed mee, maar tegen pc gamers die hun sensitivity op standje hoog hebben staan, haal je het gewoon niet. Het gros van de console spelers heeft de sensitivity gewoon op standaard staan. Ja er zijn er wel die het ook hoog hebben staan, maar dat is meer uitzondering dan regel.
Ik schoot geregeld als eerste, dan draaide die ander binnen 0,01 seconde rond en werd ik alsnog geheadshot. Dit is ook de reden dat ik met de BF6 labs gestopt ben. Het voordeel van pc gamers is zoveel groter en nee, aim-assist op consoles helpt daarin echt niet. Je moet op de console echt je sensitivity ook op stand mega hoog zetten wil je enigszins mee kunnen doen, maar dat is qua stick control nauwelijks te doen.
Eens.. al ben ik wel benieuwd naar een battlefield br. Maar ook bij battlefield zeg ik hetzelfde als bij warzone, dit moeten ze als standalone maken en niet laten samenvoegen met de multiplayer. Dan heeft het denk ik in mijn ogen veel meer potentie.Help!!!! schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:07:
Ze moeten gewoon focussen op een steengoede Multiplayer inclusief common sense features. Als dat een succes is kun je misschien eens nadenken om ook nog een BR mode toe te voegen.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Mja zonder flinke recoil zijn shooters sowieso saai en met geforceerde cross play was BF2042 gedoemd om te mislukken. Er is een reden dat niemand die game op console speelt. Er was gewoon weinig aan en als je de crossplay uitzette, dan was er gewoon niemand, want dat moet je bewust doen en de meeste mensen zetten hun console dan gewoon uit. Bovendien mis je dan de nodige noobs die een potje een beetje in balans brengen. Sowieso was de balans ver te zoeken met de gigantische snelheid van bewegen, het feit dat je overal kon komen met bepaalde abilities en de hypersnelle TTK. BF was altijd een tragere titel maar vanwege COD en andere twitch shooters waar je altijd de killstreaks van zag, moest BF dat ook maar doen. En ondertussen zag je niemand meer objectives verdedigen want je was gewoon kansloos. Ook was wel duidelijk dat 64 spelers voor veel maps teveel was als het allemaal door dezelfde chokepoints moet gaan.MRE-Inc schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:15:
[...]
Rush was in BF3 mijn meest gespeelde modus. Geweldig was dat met oa @Martinspire en nog een paar Tweakers. Ik wil bij dit rijtje Sharqi Peninsula en Strike at Karkand nog wel even toevoegen. Ben wel fan van de grotere mappen. De CQ mappen vond ik veel minder.
Ik ben benieuwd of ik de volgende game nog wel ga spelen. Ik ga hem allicht halen, al is het maar voor een beetje boeiende en normale singleplayer (geen monsters, geen zombies en geen grote healthbalkjes). Maar voor online zie ik het nog niet echt positief in. Al heb ik nog steeds zelf niet kunnen spelen want ik heb nog geen uitnodiging gehad, zowel op console als op xbox niet. Want stel je voor dat je die-hard fans van het eerste uur een invite stuurt

Tja het probleem is dat er zo weinig alternatieven zijn. COD lijkt de enige te zijn die blijft bestaan en gespeeld blijft worden. Ondanks de ultra lelijke en verspestende skins.Martinspire schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:00:
[...]
Mja zonder flinke recoil zijn shooters sowieso saai en met geforceerde cross play was BF2042 gedoemd om te mislukken. Er is een reden dat niemand die game op console speelt. Er was gewoon weinig aan en als je de crossplay uitzette, dan was er gewoon niemand, want dat moet je bewust doen en de meeste mensen zetten hun console dan gewoon uit. Bovendien mis je dan de nodige noobs die een potje een beetje in balans brengen. Sowieso was de balans ver te zoeken met de gigantische snelheid van bewegen, het feit dat je overal kon komen met bepaalde abilities en de hypersnelle TTK. BF was altijd een tragere titel maar vanwege COD en andere twitch shooters waar je altijd de killstreaks van zag, moest BF dat ook maar doen. En ondertussen zag je niemand meer objectives verdedigen want je was gewoon kansloos. Ook was wel duidelijk dat 64 spelers voor veel maps teveel was als het allemaal door dezelfde chokepoints moet gaan.
Ik ben benieuwd of ik de volgende game nog wel ga spelen. Ik ga hem allicht halen, al is het maar voor een beetje boeiende en normale singleplayer (geen monsters, geen zombies en geen grote healthbalkjes). Maar voor online zie ik het nog niet echt positief in. Al heb ik nog steeds zelf niet kunnen spelen want ik heb nog geen uitnodiging gehad, zowel op console als op xbox niet. Want stel je voor dat je die-hard fans van het eerste uur een invite stuurt
Hier overigens geen BF fan van het eerste uur. Ten tijde van 1942 kon ik maar moeilijk geboeid blijven. Daarnaast speelde vooral MoH (en later CoD) veel fijner en beter. Wel meermaals gespeeld, maar snel weer afgehaakt. Waar het pas echt fantastisch voor mij werd was Vietnam. Dat was echt een killer game én die soundstracks man man man.
Wat is een goeie battlefield om nu mee te starten totdat deze uitkomt?
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Dan zou ik toch voor 1 of 5 gaan. Ik weet niet of deel 4 nog een beetje levend is, maar denk dat ie ondertussen te gedateerd aanvoelt.sten123 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:26:
WoW wat ziet BF6 er goed uit zeg.
Wat is een goeie battlefield om nu mee te starten totdat deze uitkomt?
Edit; Ik bedoel het PC platform.
[ Voor 21% gewijzigd door jopie op 29-07-2025 16:04 ]
Dat lijkt mij juist een pluspunt. Is het gratis, dan moet er op een andere manier geld verdient worden (lees: micro transacties en debiele skins voor 13 jarigen)RobinNL schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:06:
[...]
Ik denk dat er wel meer mensen hierop zitten te wachten dan je misschien zou denken. Een aardig deel van de Call of Duty-gamers zit mogelijk meer op Battlefield 6 te wachten dan op Black Ops 7. Of het zo is, is natuurlijk afwachten.
Ik zou zelf een Battle Royale wel verwelkomen. Firestorm was gewoon slecht uitgevoerd, omdat het o.a. achter een betaalmuur zat. Je had de game nodig. Inmiddels zijn we jaren verder en hebben ze kunnen leren/afkijken van succesvolle Battle Royale games. Als ze het ook nog eens goed ondersteunen zou het wel eens iets kunnen worden.
En wat @Poulske zegt.
Vaak bu'j te bang!
Is afhankelijk van het platform waarop je speelt en welke modus. Ik speel zelf op de Xbox Series X en daar is de game bijna dood mbt de Breakthrough modus. Vaak maar 1 of 2 servers op doordeweekse dagen. In het weekend hooguit een server of 4 of 5.jopie schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:03:
BF V zou ik aanraden. Blijft nog steeds erg top om te spelen.
Op de PS4/5 zal het wel wat meer zijn ivm de grotere userbase. PC zal wel het grootste zijn.
Rush in het BF3 tijdperk op de Xbox360 was echt top. 12 tegen 12 en je had altijd wel een kans om de mcom te armen of juist te disarmen. Later in BF4 was dat nauwelijks meer te doen toen het 32 tegen 32 was. Je kon in je eentje of met je squad nooit de gehele verdedigen uitschakelen. Destijds ook vaker conquest gespeeld, maar het nadeel daarvan is dat je geen frontlinie hebt.Martinspire schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:00:
[...]
Mja zonder flinke recoil zijn shooters sowieso saai en met geforceerde cross play was BF2042 gedoemd om te mislukken. Er is een reden dat niemand die game op console speelt. Er was gewoon weinig aan en als je de crossplay uitzette, dan was er gewoon niemand, want dat moet je bewust doen en de meeste mensen zetten hun console dan gewoon uit. Bovendien mis je dan de nodige noobs die een potje een beetje in balans brengen. Sowieso was de balans ver te zoeken met de gigantische snelheid van bewegen, het feit dat je overal kon komen met bepaalde abilities en de hypersnelle TTK. BF was altijd een tragere titel maar vanwege COD en andere twitch shooters waar je altijd de killstreaks van zag, moest BF dat ook maar doen. En ondertussen zag je niemand meer objectives verdedigen want je was gewoon kansloos. Ook was wel duidelijk dat 64 spelers voor veel maps teveel was als het allemaal door dezelfde chokepoints moet gaan.
Mocht Rush terug komen dan graag 16 tegen 16 ofzo. 32v32 is echt te veel.
Overigens is die labs ook maar meh, vooral omdat er geen onderscheid is tussen console en pc spelers. Ik neem niet eens meer de moeite om labs te starten, laat staan feedback te geven.
Ik wil gewoon dat het simpel is zoals het was.
Gewoon klasse, wapen, attachment. Simpel en niet dat je zo veel opties en mogelijkheden hebt.
Ik ben ook geen fan van voertuigen maar horen wel thuis in bf. Ik hoop dan ook da close quaters weer terug komt.
En rush is natuurlijk de mooiste game mode.
Tja x gaming is gewoon klote, je maakt geen kans met console tegen pc gamers ondank de aim hulp zeker als sensitief hoog staat.
[ Voor 14% gewijzigd door merlin1201 op 29-07-2025 16:24 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Het blijft nog steeds een gerucht.
De een roept het, de ander ontkracht het weer.Ricmaniac schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 00:27:
Wel een gerucht wat ik tof zou vindenben die week nog vrij namelijk
Content creators die donderdag meedoen, is een aardig lijstje: https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/iML32jxm9e
Ik ben benieuwd wat de MP unveil gaat laten zien, ik ben iig aardig positief over alle alpha beelden welke nu op YT verschijnen. Krijg er veel meer een BF3/4 vibe van, zeker hoe de gameplay vloeit.
* D4NG3R wil vooral Conquest Large gameplay zien.
[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2025 09:46 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Helaas veel Russische tekst. Maar linker kant zouden de nieuwe release Maps zijn, dan de remasterd maps. Rechts geen idee.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/oGxHMUfKdysDsum2UWRef7Gb.webp?f=user_large)
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Campaign missionsRawChild schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:25:
Kwam dit tegen op Redit, komt van 1bf telegram:
Helaas veel Russische tekst. Maar linker kant zouden de nieuwe release Maps zijn, dan de remasterd maps. Rechts geen idee.
[Afbeelding]
Tip: Gooi de afbeelding in ChatGPT en laat ChatGPT het vertalen.
ChatGPT vertaling na nogal wat pogingen om het goed te krijgen:RawChild schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:25:
Kwam dit tegen op Redit, komt van 1bf telegram:
[Afbeelding]
/f/image/Ux98m5nyumewkWYgJlK9op8h.png?f=fotoalbum_large)
Leuk hoe wat je ook probeert, de originele afbeelding altijd wel op een manier verneukt wordt en er zaken missen.
Maar goed, het gaat om de tekst.
Een Firestorm remaster zou iig heul tof zijn.
[ Voor 102% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2025 11:19 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik verwacht iig weer een hoop volk op de berg en toren van Firestorm, zijn leuk om op te schieten met een heli.
Squid G ook, ook een aanrader op Youtube, wat hij doet in BF2042
Fatsoenlijke afbeelding maar dan vanaf r/battlefield6:D4NG3R schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:31:
[...]
ChatGPT vertaling na nogal wat pogingen om het goed te krijgen:
[Afbeelding]
Leuk hoe wat je ook probeert, de originele afbeelding altijd wel op een manier verneukt wordt en er zaken missen.
Maar goed, het gaat om de tekst.
Een Firestorm remaster zou iig heul tof zijn.
/f/image/MdvVQoQhLkfk4Ha91SpRBSHu.png?f=fotoalbum_large)
Vind cod helemaal niks meer door alle MTX en skins etc etc.
Zal BF6 voornamelijk voor multiplayer spelen en niet de Battle Royale denk ik maar alles is mooi meegenomne natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik alleen wel mega sketpisch ben ook hoor. Heb er zin in maar tegelijkertijd ben ik zeker niet de launch van 2042 vergeten
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 30-07-2025 13:10 ]
Het is al bevestigd nog niet, alle lekken duiden er wel op dat BF6 een Battle Royale gamemode gaat krijgen, en dat deze hoogstwaarschijnlijk F2P wordt. Het is alleen nog wel zeer twijfelachtig of deze direct op launch beschikbaar gaat zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2025 13:52 ]
BF:1-4 en 5 waren bij de launch ook nog niet af.
Het verschil met 2042 is, dat deze B-fields naarmate de tijd vorderde steeds beter bespeelbaar werden.
Voor wat betreft cross Play: voor mij wel een overweging of ik wél of niet de game ga aanschaffen.(PS 5)
2042.. tjah.. Het heeft tot ver 2022 in geduurd voordat de eerste grote stappen werden gezet, en toen was het gros van de spelers alweer afgehaakt. Op dat punt heeft het voor Dice/EA natuurlijk ook weinig zin meer om er nog (veel) geld/tijd in te steken, dus dat is nooit echt je-van-het geworden naar mijn mening.
Laat ik het zo stellen; De pre-alpha LABS gameplay ziet er gelikter en minder buggy uit dan hoe 2042 er op launch uit zag.
We gaan het meemaken, ik ben hoopvol dat dit weer een leuke moderne titel wordt, maar ga heel eerlijk (weer) uit van puinhoop. Morgen MP gameplay, met wat mazzel (in de) komende week(en) lekker klooien in de beta, en daarna de kat uit de boom kijken w.b.t. de launch.
[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 30-07-2025 16:28 ]
Closed beta: 7-8 augustus. Je kan toegang krijgen door naar content creators te kijken en via Twitch drop zou je dan een code kunnen krijgen. Je kan ook een code krijgen door de game te pre-orderen. De beta zou op 9-10 augustus beschikbaar zijn voor iedereen.
Open beta: 14-17 augustus.
Toegang tot betas verschaffen middels een twitch drop of pre-order vind ik persoonlijk echt een kansloos iets. Natuurlijk is het voor EA een manier om maximaal de hype te kapitaliseren, maar laat iedereen gewoon meegenieten... Gewoon na de aanstaande multiplayer reveal livestream melden dat de open bèta op dat moment voor iedereen van start gaat. Als mensen de game afsluiten een pre-order scherm tonen.RobinNL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:21:
Nieuw gerucht: Er zouden 2 beta's plaatsvinden in augustus.
Closed beta: 7-8 augustus. Je kan toegang krijgen door naar content creators te kijken en via Twitch drop zou je dan een code kunnen krijgen. Je kan ook een code krijgen door de game te pre-orderen. De beta zou op 9-10 augustus beschikbaar zijn voor iedereen.
Open beta: 14-17 augustus.
Stel je zeggen dat je een half uur een stream aan moet hebben staan, dan is dat ook niet erg. Ik heb het wel vaker gezien met andere games.SomerenV schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:25:
[...]
Toegang tot betas verschaffen middels een twitch drop of pre-order vind ik persoonlijk echt een kansloos iets. Natuurlijk is het voor EA een manier om maximaal de hype te kapitaliseren, maar laat iedereen gewoon meegenieten... Gewoon na de aanstaande multiplayer reveal livestream melden dat de open bèta op dat moment voor iedereen van start gaat. Als mensen de game afsluiten een pre-order scherm tonen.
Stel deze data zouden kloppen, dan zou je zonder iets te doen in totaal 5-6 dagen kunnen spelen. Is toch ook geen straf?
August 7th-8th (Closed)
• August 9th-10th (Open)
• August 14th-17th (Open)
"August 7th-8th will be a closed beta, where codes can be obtained through Twitch drops from one of the hundreds of content creators streaming the event during the multiplayer reveal, or codes can be obtained by pre-ordering the game."
[ Voor 38% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2025 19:47 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Doe mij maar de feeling van BF3. Ik vond die net wat beter vergeleken met BF4. Maar als het gaag om hoe de game leefde onder de community etc, dan ben ik het eens.RawChild schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:12:
Hier ben ik het wel heel erg mee eens.
[Afbeelding]
Lol, BFV heeft echt met afstand de slechtste gunplay van de hele serie wat mij betreft. Dat was perfect in de eerste gesloten beta en daarna alleen maar slechter geworden tot de totale draak dat het nu is. De TTK is net te laag om movement doorslaggevend te laten zijn en te hoog om aim echt een skill te laten zijn. Grofweg de juiste kant op wijzen en de mouse1 ingedrukt houden. Beetje wat BF1 ook tijdje had voor ze dat hebben teruggedraaid.RawChild schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:12:
Hier ben ik het wel heel erg mee eens.
[Afbeelding]
Ook één van de redenen dat de 5v5 competitive mode geschrapt is, daar was geen fluit aan en niet competitive met die gunplay. Misschien dat het op console beter uit de verf komt, maar wat een rukgame op pc was dat.
[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 30-07-2025 20:33 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Het gerucht rondom een closed beta is inmiddels afgeschoten door EA.EA CEO Andrew Wilson on #Battlefield6.
Q1 FY26 - Q&A Session 📝
"We've been investing more behind this Battlefield than any Battlefield product before it.
Content creators will spend all day with the products tomorrow, and they'll begin streaming that product (Battlefield 6) out to their fan bases on Thursday.
We believe that the game we've built and all the modes around it, are very in line with fan expectations around the world, both existing Battlefield fans and new to the franchise fans.
We've spent a lot of time and a lot of energy ensuring that this Battlefield is the Battlefield that the community expects, and so given that relative to what we're seeing in the marketplace, we feel very, very good about our launch window (this year).
I know you have many questions. A great many of those will be answered. You may leave with some more, but almost all of them, I hope, will be positive in nature."
Andrew Wilson also mentioned that this Thursday's reveal event will be their "most ambitious reveal yet" with a "massive" multiplayer showcase featuring "epic maps and modes" and a behind-the-scenes look with developers.
EA's Global Community Manager says there's no closed beta for #Battlefield6. Open Beta info is coming soon. pic.twitter.com/pFPJX7wFJT
— Battlefield Bulletin (@BFBulletin) 30 juli 2025
Ik heb geen Twitch-account, en zoek het ook niet om er eentje aan te moeten maken. Dit koppelen aan Twitch of pre-orders is puur een manier om views omhoog te krikken en pre-order sales omhoog te gooien.RobinNL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:40:
[...]
Stel je zeggen dat je een half uur een stream aan moet hebben staan, dan is dat ook niet erg. Ik heb het wel vaker gezien met andere games.
Stel deze data zouden kloppen, dan zou je zonder iets te doen in totaal 5-6 dagen kunnen spelen. Is toch ook geen straf?
Maar... aangezien de community manager aan heeft gegeven dat er niks klopt van wat er tot nu toe gedeeld is denk ik nog steeds dat ze de open beta live gaan gooien na het event morgen. Dat zou het perfecte moment zijn om lekker mee rijden met de hypetrain. Na het afsluiten een pre-order scherm et voila. Als EA binnen wil lopen is dit de juiste weg denk ik.
Zo ervaar ik hem ook volgens mij. BF3 was gewoon zo immense stap in gameplay en graphics toen. Was echt bizar toen de tijd. Dat gevoel heb ik daarna nooit meer met andere battlefields gehad.RobinNL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:18:
[...]
Doe mij maar de feeling van BF3. Ik vond die net wat beter vergeleken met BF4.
#Battlefield6's Multiplayer Reveal Event will feature a developer deep dive covering classes, vehicles, maps, modes... and a few surprises 👀
— Battlefield Bulletin (@BFBulletin) 30 juli 2025
Immediately following, there will be 3+ hours of live gameplay from over 400 content creators. pic.twitter.com/oEa2LvN4oY
https://insider-gaming.co...railer-has-leaked-online/
Ik hoop op op een BF3/BF4 met de atmosfeer/immersie van BF1. Lekker grauw, geen felle uitspringende COD kleurtjes of debiele skins. Verder niet van die hyper snelle movement of gekke spring moves. Ik speel BF al sinds BF1, en BF2042 trok ik gewoon echt niet, verschrikkelijk (en dat begon al met BF:V eigenlijk).
Vaak bu'j te bang!
Dit ziet er vooralsnog wel ouderwets vet uit!RawChild schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:56:
Laatste gedeelte van de mp trailer is dus al gelekt.
Die harde UI zuurstok kleuren vind ik vreselijk. Breekt alle immersie.-tom-562 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:51:
"gelekt"Gewoon bewust uitgebracht natuurlijk.
Ik hoop op op een BF3/BF4 met de atmosfeer/immersie van BF1. Lekker grauw, geen felle uitspringende COD kleurtjes of debiele skins. Verder niet van die hyper snelle movement of gekke spring moves. Ik speel BF al sinds BF1, en BF2042 trok ik gewoon echt niet, verschrikkelijk (en dat begon al met BF:V eigenlijk).
PC Specs
Is dat niet gewoon een knip uit die eerste trailer?RawChild schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:56:
Laatste gedeelte van de mp trailer is dus al gelekt.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Zoals geschreven muziek / sfeer ook minder en wat te snel/chaotisch maar trekt mij nog altijd meer dan COD en speel het ook nog regelmatig.
Ik eindig altijd bovenaan.
Edit: de PS4 versie totaal niet op het begin, die hadden ze gewoon moeten uitstellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Marc3l op 31-07-2025 13:39 ]
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers