• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:36
Ik hou Proton ook in de gaten... er zijn bij diverse pakketten en diensten veel voor- en nadelen natuurlijk, maar wat me bij hen wel aan staat is dat het feitelijk niet één van de vele nu opkomende partijen is, maar als één van de weinigen al decennia lang een stevige reputatie heeft opgebouwd op juist een gebied waar die soevereiniteit voor een belangrijk deel over gaat: privacy.

Hoop vooral dat ze hun office suite iets completer maken zodat het als volwaardig microsoft alternatief kan dienen (liefst dus ook met aparte programma's, al zijn het maar geoptimaliseerde wrappers van de webomgevingen)

[ Voor 22% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-05-2026 23:26 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:56

spaceboy

Op grote hoogte

jmk schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:05:
Proton Drive heeft een SDK uitgebracht voor cli achtige programma's zoals rclone onder Linux. In de nieuwste versie van rclone werkt Proton Drive behoorlijk goed. Dus voor de Linux community is dit heel goed nieuws.

cons:
Relatief langzame upload en nog langzamere download
Niet 100% stabiel, API/SDK is niet zo goed als bijvoorbeeld gdrive(ik ben geen expert, dit zegt Claude)
Bij mislukte uploads is het opruimen van 'ghost files' een karwei

pro's:
Je kan unattendend en scripted back-ups maken.
Resultaat is er.

Ik ben voor nu tevreden en hoop dat ze er aan blijven werken.
Ik ben ook wel tevreden met die oplossing. Supertraag, dat wel. Maar ik script het vanaf m'n Synology, dus desnoods doet hij er een week over: als het er maar komt op die Proton Drive.

Verder heb ik niets dan lof voor Proton. Nu een half jaar erg tevreden gebruiker. Ook de office-delen bevallen mij (als thuisgebruiker) uitstekend.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Dit topic is niet om specifieke diensten in detail te bespreken of om support te vragen. Open daarvoor graag even een eigen topic in het relevante deel van het forum. Probeer ook niet te ver offtopic te gaan naar zaken als advertenties en verdienmodellen.