[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 252 Laatste
Acties:
  • 932.756 views

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-01 12:17
Glenn Hoddle schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:17:
[...]
Er is geen teamallocatie geweest van tokens, ook niet vested, er zijn geen VCs, de grootste holder is de 'uitvinder van DeFi' Andre Cronjé, maar die heeft zelf gekocht en nog geen 3% van de token in handen.
De tokenomics zijn enigszins experimenteel, maar emissies liggen vast (binnen een bandbreedte) en gaan hard omlaag (een soort wekelijkse halving). Wat je kritiek betreft dat het slechts op een vage Dex te verkrijgen valt: het is ook te koop op 3 vage cex: MEXC, BingX en Ourbit.
Shadow heeft werkelijk niks van een memecoin.
Dude, de tokenomics zijn ruk. Net zoals elke PoS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozJDo9euLmoJdjXlcr0YJ_HIG9k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OoY2oyAZlAacuoJqgSadlgJd.png?f=user_large

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43

knakworst

Get more sats!

BTC100K2021 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:36:
[...]

Je vorige "toptip" was ook een mooie pump & dump: https://coinmarketcap.com/currencies/beefy-finance/

Zoals met alle alts, als je er op tijd bij bent én op tijd weg bent kun je wat knaken verdienen. Tuurlijk. Maar per saldo gaan ze allemaal rekt.
Je ziet het helemaal verkeerd. BIFI is zwaar ondergewaardeerd. /s

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxGwY9C1pHGJJN5ErQap5DrwM08=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oA2tXZdy2BFThFGLLWLFR6BD.png?f=user_large

nothing stops this train

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:14
Nubtrix schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:14:
[...]

[Afbeelding]
Had je nu al je Taaoow verkocht?

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 09:32

YES

Moderator General Chat
Het is de crypto slowchat, niet de BTC-only slowchat. Er mag hier dus prima over memecoins, shitcoins en altcoins gekletst worden. Shillen met alleen je eigen gewin als motief mag niet, een project bespreken/aanpijzen met gedegen onderbouwing/nuttige toelichting mag wel gewoon.
Ik vind dat Glenn Hoddle de munten/projecten die hij hier bespreekt toch alleszins gedegen toelicht.

Overigens is het memecoin topic gewoon op initiatief van een aandat GoT members gestart en geen initiatief vanuit de mods. Het is dus ook niet zo dat memecoins daar besproken moeten worden en hier niet mogen, daar bestaan volgens mij ook nog wel eens misverstanden over.

Laat iedereen lekker zijn eigen favorieten hebben en indien gewenst aanprijzen hier. Als het ordinaire shills zijn zullen mods ingrijpen (als @Darrell tenminste netjes rapparteert).

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:14
Glenn Hoddle schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Jawel, maar enigszins ironisch. Maar ik had er blijkbaar een emoji bij moeten plakken 8)7
Maar Andre is toch een halve boef Glenn?

‘Da witte gij ook.’

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo door de tijd heen toch bijna mijn verlies hersteld van die blackout 2-3 weken terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJ7VkcwIxROClSZPUCezBljW38Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9NuLYADAhYVrtel1eisAkKiq.jpg?f=user_large

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Alpina schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:21:
[...]

‘Da witte gij ook.’
Nou, hij is vooral mentaal heel instabiel. En ik dacht dat hij een soort meltdown had en had geragequit, maar volgens hemzelf - en ongeloofwaardig is het niet - probeerde de SEC vanalles om hem kapot te maken en heeft hij om juridische redenen een tijd niks gedaan. En een SEC die niks in handen heeft maar er alles aan doet om crypto te vernietigen zal men hier toch bekend in de oren klinken, of je nu alleen het oranje monster omarmt of wat breder kijkt:
https://andrecronje.mediu...quit-in-2022-e9a3a6ae91ef

• Nubtrix
Alpina schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:20:
[...]

Had je nu al je Taaoow verkocht?
Ja. Alles is weg, behalve btc/eth/verus.
Alpina schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:21:
[...]

‘Da witte gij ook.’
Ook al. Notoire oplichter. Doet het nu opnieuw en de mensen trappen er weer in 7(8)7
De enige reden dat er nu iets of wat volume is op sonic / shadow, whatever, is omdat er gratis 'gefarmed' kan worden. Neem die bonussen weg en iedereen vertrekt weer.

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-01 13:58
tomtom901 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:55:
[...]

Absoluut eens. Ik denk persoonlijk dat we nog in de bull zitten en dat er nog minimaal 1 push naar boven komt (al dan niet blow off top), dus ik accumuleer enkel aan de onderkant van de range spot.
Nadeel is dat we wel erg veel in het midden van de range zitten, liever zou ik ergens rond 92-93k weer longen. Maar goed, dat wil iedereen dus ook wel logisch dat we er steeds boven blijven.

Misschien was achteraf vrijdag wel een moment om de range te verlaten, totdat bybit roet in het eten gooide.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Nubtrix schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:14:
[...]

[Afbeelding]
Het ging me om de wisselwerking tussen Shadow, xShadow en x33 - dat is op die manier nog niet eerder geprobeerd. Maar daar was ik niet duidelijk over, nee.

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-01 17:43

Aeronaut

PF sinds TOP '24

niet getreurd jongens, vrijdag krijgen we weer een blackswan in de crypto markt.

ondertussen is de blackswan waarde wel erg gedaald...

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:38
Glenn Hoddle schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Dat was alleen totaal geen pump en dump, Beefy is nog steeds een prima draaiend project, met keurige kwartaalrapportages, 1250 draaiende vaults, ruim 282 miljoen tvl staked en zelf bijna € 6.5 miljoen in kas, ze draaien validators, en bij een marketcap van helaas slechts €20 miljoen (tov 202m tvl voor grootste concurrent yearn.fi, die zelf €7.5m in kas hebben bij een marketcap van 200m.) En meestal ook nog rond de 10% apy op BIFI zelf (uiteraard 100% tokens al op de markt.)
Dit is een gevalletje irrationele market, als BIFI dezelfde market cap zou hebben als Yearn (dat dus in alles een minder draaiend project is), zou het rond de $2500 waard moeten zijn. En dat is dus niet zo, maar het was een goede tip, en als je naar de data kijkt is op zich nog steeds een prima tip eigenlijk. Allen is de realiteit weer eens anders dan de werkelijkheid, en doet de koers gewoon niet mee. Mensen willen blijkbaar liever yfi hebben, om geen reden.
Maar ja, als je niet verder komt dan naar koersen kijken lijkt alles vast een pump en dump.

( https://app.beefy.com/treasury en https://defillama.com/protocol/beefy en https://defillama.com/protocol/yearn voor onderbouwing cijfers)
Het probleem met dit soort vergelijkingen is dat je aangeeft dat Yearn overgewaardeerd is, maar Beefy zou wel een hogere market cap verdienen in vergelijking tot Yearn. Maar Yearn was toch overgewaardeerd?

Je zou ook kunnen stellen dat Beefy de juiste waardering heeft en dat de Yearn een lagere waardering zou moeten hebben vergelijkbaar met Beefy.

Er bestaan voor crypto (nog) geen goede modellen om tot de juiste waardering van een protocol te komen, zoals je die in Tradfi wel hebt.

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aeronaut schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:32:
niet getreurd jongens, vrijdag krijgen we weer een blackswan in de crypto markt.

ondertussen is de blackswan waarde wel erg gedaald...
Gaat deze SC een uur op slot vrijdag? 😀

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Nubtrix schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Neem die bonussen weg en iedereen vertrekt weer.
Dit is natuurlijk het probleem van alles in crypto, of in de wereld, mensen gaan naar waar ze iets kunnen krijgen. Sonic is echt de snelste chain die ik ook heb meegemaakt, en claim ook allerlei scaling issue te hebben opgelost (gaan we zien als het meer gebruikt wordt.) Maar als mensen een tientje meer kunnen verdienen op Base gaan ze waarschijnlijk daar weer in de rij staan.
Ik vraag me af of dit ooit wordt opgelost - of dat we gewoon een stel sprinkhanen blijven.

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:24
Goede inhoudelijke discussies en zo, maar waar moet ik een ticket inschieten als ik wil dat iemand de koers even +20% schopt?

Bvd

Maktub

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@MrMrq
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQTGqqh9anCp4wDBmGwmz3mAwLyIKViwerEPkQnly-B_mjnAckidv9u1c5v&s=10

N00b, lever je muntjes maar direct in en ga het Rabobank forum vervelen. :+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

jvel92 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:34:
[...]

Het probleem met dit soort vergelijkingen is dat je aangeeft dat Yearn overgewaardeerd is, maar Beefy zou wel een hogere market cap verdienen in vergelijking tot Yearn. Maar Yearn was toch overgewaardeerd?

Je zou ook kunnen stellen dat Beefy de juiste waardering heeft en dat de Yearn een lagere waardering zou moeten hebben vergelijkbaar met Beefy.

Er bestaan voor crypto (nog) geen goede modellen om tot de juiste waardering van een protocol te komen, zoals je die in Tradfi wel hebt.
Dit is natuurlijk helemaal waar. Ik verwacht in elk geval dat de markt ze op een gelijke manier waardeert. Een marketcap die even hoog is als er überhaupt op je platform gestaked is komt mij wat bizar voor. Revenue is ook niet briljant. Al is het bij bijvoorbeeld velodrome ook zo, en ik zie nog wel wat projecten waarbij het in de buurt zit.
Yearn lijkt me te hoog, Beefy te laag en ik weet niet waar het midden moet zitten. Toen BIFI 2k waard was, hadden ze ook 1.2 miljard TVL en nu niet meer. Bij yearn lijkt die neergang niks uit te maken, da's vreemd.

Waarom zou een tradfi-model eigenlijk onbruikbaar zijn?

• kbuntu
  • Laatst online: 06-01 20:24
Bitvavo moest vanochtend alweer de handel stilleggen vanwege een storing. De bullmarkt begint te piepen en te kraken

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:59
kbuntu schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:00:
Bitvavo moest vanochtend alweer de handel stilleggen vanwege een storing. De bullmarkt begint te piepen en te kraken
Het volume zit op beermarkt niveau. Knap dat zo'n platform dan technische problemen ondervindt. Ze kunnen heel wat leren van Bybit.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• zwembroek
Morgen bearmoon. :)

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

de bullmoon heeft geen fuck gedaan. 95-98k range of de 2600-2800 range |:(

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• zwembroek
Aeronaut schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:38:
[...]

de bullmoon heeft geen fuck gedaan. 95-98k range of de 2600-2800 range |:(
Klopt idd. Dacht ik ook al. Maar de moonphases hebben een hit rate van +85%. Dus ja dan kan het eens afwijken. Maar dat zegt niets over de volgende bearmoon.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mochten jullie denken "waar is die rondborstige dame die mijn Bitcoin beheerde?" Of "Waar is het forex/trade platform gebleven?". "Waar is mijn internet liefde?" Etc.

De pig butchers worden eindelijk "geslacht":
https://www.bangkokpost.c...ter-scam-centre-crackdown

China zet speciale vluchten in om betrokkenen in eigen land, wel/niet, te berechten.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

zwembroek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Klopt idd. Dacht ik ook al. Maar de moonphases hebben een hit rate van +85%. Dus ja dan kan het eens afwijken. Maar dat zegt niets over de volgende bearmoon.
ik hoop op de 67-91k btc bear moon.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 12:33
$MSTR - MICROSTRATEGY ACQUIRES 20,356 BITCOINS AT AN AVERAGE PRICE OF $97,514

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• zwembroek
MrFX schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:08:
$MSTR - MICROSTRATEGY ACQUIRES 20,356 BITCOINS AT AN AVERAGE PRICE OF $97,514
Wat een gek.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Je kan wel merken dat bybit klaar is met het kopen van eth.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De vraag is, geniale gek of gekke idioot.

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-01 14:54

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Langzaam schuift alle BTC van retail naar institutionele beleggers.

En daarna gaan alle registers open.

Voor 2030 tikken we 1 BTC = 1M aan.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 00:03
Gek met 16 miljard winst. Jij? ;)

• zwembroek
BTC100K2021 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Sorry maar ik kan dat niet serieus nemen. Dat is binnen 5 jaar. No way man.

• MrFX
BTC100K2021 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0P5ArTeuyi43M8URt0l7nn_lTSY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/DnAoy9YnSXvtJjYstM7pTQ83.gif?f=user_large

• Kol Nedra
zwembroek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:30:
[...]

kan makkelijk, zeker met hyperinflatie voor de deur

nothing stops this train

• Nopheros
1 miljoen in 2030 lijkt me niet ver gezocht. Genoeg mogelijkheden zoals het punt dat de OTC markt steeds verder opdroogt bijv.

Laat een paar landen/staten daadwerkelijk BItcoin inkopen en the sky is the limit.

• BTC100K2021

BTC100K2021

zwembroek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:30:
[...]

BTC treasury allocatie door grote beursfondsen
BTC treasury allocatie overheden
BTC allocatie pensioenfondsen

Dan zijn die DCA's die MSTR doet kinderspel.

Ik kan er natuurlijk een paar jaar (of 1 cycle) naast zitten.

Het lijkt allemaal ver weg totdat het zover is. In het verleden leken andere mijlpalen ook ver weg en haast onmogelijk (1K, 10K, 100K). Nu hangen we al 10+ weken rond die 100K en lijkt het saaier dan ooit.

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Hypotetisch:
bull 25 top: 300k. (18x vanaf bodem bear)
75% eraf voor bear 2027= 75K / bodem
bull 2029 top: 13.34x vanaf bodem = 1 mil.

hypotetisch..

• zwembroek
Maxi's zijn net zo onrealistisch als shitcoiners. _O-

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38
TLDR vooraf: OTC desk balance grafiekjes zijn leuk, maar eigenlijk compleet onbetrouwbaar :')

Ik dacht ik ga weer eens kijken of er nog een update is van die Bitcoin OTC desk balance grafieken om een idee te krijgen van hoe het ervoor staat. Zit achter een paid membership bij o.a. CryptoQuant, maar eens in de zoveel tijd verschijnt er een nieuw screenshot van die chart in een nieuwsbericht.

Afgelopen herfst was naar mijn weten de laatste publiek beschikbare update. Destijds hadden we het er toen ook al over, er was toen net een scherpe stijging in de voorraad naar ~416k BTC geweest. Klik voor een grotere versie: het gaat om de paarsblauwe lijn die op de rechter y-as staat weergegeven.

Oktober 2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ImQKQ1GrTf-FMTRAR8IONJfIn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llB9UcADIxxXOD1etQGwMyUQ.jpg?f=fotoalbum_large

En zowaar, er is deze maand een update te vinden. Wat direct opvalt is dat - ondanks dat de grafiek van exact dezelfde analyse site afkomstig is - die stijging naar ~400k BTC van afgelopen herfst volledig is verdwenen! Dat schept toch wel stevige twijfels over hoe accuraat dit soort grafiekjes zijn, zeker als de data achteraf weer wordt aangepast. Geen van de nieuwssites die deze nieuwe versie deelt lijkt op te merken dat de oude data ineens is aangepast. Geeft ook wel gelijk aan dat veel van die sites gewoon lopen te slapen en alles klakkeloos overnemen, maar dat terzijde.

Februari 2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk0eRzyya-zJ4oeD3jMg_iJudLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8NJkkfHXSeSLiVIPqGvPlN5C.webp?f=fotoalbum_large

Kortom: de daling van de OTC balance lijkt nog steeds bezig, maar of we de data überhaupt kunnen vertrouwen is nog maar de vraag.

• MrFX
Kol Nedra schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:34:
[...]

kan makkelijk, zeker met hyperinflatie voor de deur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpHWvn44X1hFZzuRlxWyA6uhlMQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Wsw7KHGDTJqN3K7O0kI1vkdp.gif?f=user_large

• Nopheros
Het punt is niet zozeer dat de cijfers verkeerd kunnen zijn (zit vast een flinke foutmarge in, ongetwijfeld) maar dat deze voorraad natuurlijk prima weer aangevuld kan worden. Aangezien dat laatste niet te voorspellen is (grote wales, miners) kan het best lijken dat de cijfers weinig nut hebben.

De laatste update die ik las van een paar weken geleden had het over 140k bitcoin.

Dat is dus vrijwel niets meer.

Om een supply shock te krijgen komt er dus wel wat geluk bij kijken, als grote miners beslissen dat het tijd is om te verkopen dan zal de beschikbare voorraad vast weer stijgen..

Gemiddeld gezien wordt de OTC voorraad echter steeds minder, dat zijn gewoon harde cijfers en iedereen die z'n kop in het zand steekt op dit punt verdient het om winst mis te lopen naar mijn mening.

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Guere schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:39:
TLDR vooraf: OTC desk balance grafiekjes zijn leuk, maar eigenlijk compleet onbetrouwbaar :')

Ik dacht ik ga weer eens kijken of er nog een update is van die Bitcoin OTC desk balance grafieken om een idee te krijgen van hoe het ervoor staat. Zit achter een paid membership bij o.a. CryptoQuant, maar eens in de zoveel tijd verschijnt er een nieuw screenshot van die chart in een nieuwsbericht.

Afgelopen herfst was naar mijn weten de laatste publiek beschikbare update. Destijds hadden we het er toen ook al over, er was toen net een scherpe stijging in de voorraad naar ~416k BTC geweest. Klik voor een grotere versie: het gaat om de paarsblauwe lijn die op de rechter y-as staat weergegeven.

Oktober 2024
[Afbeelding]

En zowaar, er is deze maand een update te vinden. Wat direct opvalt is dat - ondanks dat de grafiek van exact dezelfde analyse site afkomstig is - die stijging naar ~400k BTC van afgelopen herfst volledig is verdwenen! Dat schept toch wel stevige twijfels over hoe accuraat dit soort grafiekjes zijn, zeker als de data achteraf weer wordt aangepast. Geen van de nieuwssites die deze nieuwe versie deelt lijkt op te merken dat de oude data ineens is aangepast. Geeft ook wel gelijk aan dat veel van die sites gewoon lopen te slapen en alles klakkeloos overnemen, maar dat terzijde.

Februari 2025
[Afbeelding]

Kortom: de daling van de OTC balance lijkt nog steeds bezig, maar of we de data überhaupt kunnen vertrouwen is nog maar de vraag.
aluhoedje op:
200k btc die op de markt komt is afkomstig van USA. Coinbase heeft dips op die stack en mogelijk een credit gegeven, alleen mocht het tot januari '25 officieel niet verkocht worden.

en nu is het niet meer zichtbaar op de charts... hmmm.

Trump gaan BTC top blasten :*)

aluhoedje af

• Guere
Nopheros schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:43:
Het punt is niet zozeer dat de cijfers verkeerd kunnen zijn (zit vast een flinke foutmarge in, ongetwijfeld) maar dat deze voorraad natuurlijk prima weer aangevuld kan worden. Aangezien dat laatste niet te voorspellen is (grote wales, miners) kan het best lijken dat de cijfers weinig nut hebben.
Huh, deze volg ik niet helemaal. Uiteraard kan de voorraad weer worden aangevuld :) Dat is het hele idee van deze grafiek: om de verandering van de balans te zien. Mijn post ging erom of die inzichten überhaupt betrouwbaar zijn: als data achteraf weer wordt aangepast dan heb je in feite gewoon niets aan deze grafiek.

Dat er sowieso een foutmarge in de cijfers zit maakt mij inderdaad niet zoveel uit. Gaat erom dat die hele stijging naar 400k BTC eruit is gehaald.

• BTC100K2021

BTC100K2021

Bij OTC balans grafieken is de verstorende factor onder meer het verschil tussen:
- eigen bezit (die is bekend bij Coinbase, maar bij andere exchanges niet)
- aangehouden tegoeden voor klanten
- de voorraad die in consignatie staat (OTC balans).

Coinbase heeft nu 860.000 BTC volgens Arkham.

Ten eerste weten we niet zeker of Arkham alle adressen in beeld heeft die onder controle van Coinbase staan.

Ten tweede is de verdeling van die 860K BTC niet duidelijk.

@Guere Het "verdwijnen" van die 200K aan BTC kan dus prima veroorzaakt zijn doordat die funds als onderpand dienen voor de users van Coinbase en geen OTC-wallet bleek te zijn.

Uiteindelijk weet alleen Coinbase zelf hoe de verdeling echt is, Glassnode en co analyseren de chain en plakken daar conclusies aan vast (overigens vaak ook plausibele conclusies).

[ Voor 4% gewijzigd door BTC100K2021 op 24-02-2025 14:58 ]

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:55
Voor mij betekenen de grote aankopen van vooral Microstrategy maar ook andere institutionele beleggers dat er ook een stevige verkoopdruk ligt in deze zeg 90-110k pricerange. Anders waren we al lang doorgeschoten naar hogere prijzen. Maar zoals eerder aangegeven, voor mij nog steeds bullish, er komt vroeger of later een moment dat er in deze range geen verkopers meer zijn. Denk wel dat we zonder kopers als MSTR al wel lager hadden gestaan, momenteel ligt er door hen een soort continue vraag, waarbij zeker Saylor gewoon tegen iedere prijs steeds bijkoopt. Bizar.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-01 18:21
Wen 77k? Ik kan niet meer op m'n handen zitten. Als dit nog langer doorgaat ga ik weer iets doms doen met eel 400x leverage op een shitcoin..

• Guere
BTC100K2021 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:56:
Bij OTC balans grafieken is de verstorende factor onder meer het verschil tussen:
- eigen bezit van Coinbase (die is bekend bij Coinbase, maar bij andere exchanges niet)

Ten eerste weten we niet zeker of Arkham alle adressen in beeld heeft die onder controle van Coinbase staan.

@Guere Het "verdwijnen" van die 200K aan BTC kan dus prima veroorzaakt zijn doordat die funds als onderpand dienen voor de users van Coinbase en geen OTC-wallet bleek te zijn.

Uiteindelijk weet alleen Coinbase zelf hoe de verdeling echt is, Glassnode en co analyseren de chain en plakken daar conclusies aan vast (overigens vaak ook plausibele conclusies).
Ah, thanks voor de uitleg :) Bij dat soort grafieken hoop je dat de achterliggende datasets gewoon direct bij de bron vandaan komt. Maar blijkbaar komt er dus een hoop gokwerk bij kijken en moet je zelfs bij dat soort betaalde insight platforms alles met een slag om de arm nemen.

• Magpie
BTC100K2021 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:56:
- eigen bezit (die is bekend bij Coinbase, maar bij andere exchanges niet)

Mijn oudste heeft zijn bitcoin, beter gezegd sats, gewoon op Coinbase staan. Toch is hij gewoon een hodler. Deze zitten ook in deze OTC tellingen? Dus gewoon de accounts van de klanten van Coinbase? Edit: zie het al, alleen als deze verkeerd is gerubriceerd.

• BTC100K2021

BTC100K2021

Magpie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:56:
Voor mij betekenen de grote aankopen van vooral Microstrategy maar ook andere institutionele beleggers dat er ook een stevige verkoopdruk ligt in deze zeg 90-110k pricerange. Anders waren we al lang doorgeschoten naar hogere prijzen. Maar zoals eerder aangegeven, voor mij nog steeds bullish, er komt vroeger of later een moment dat er in deze range geen verkopers meer zijn. Denk wel dat we zonder kopers als MSTR al wel lager hadden gestaan, momenteel ligt er door hen een soort continue vraag, waarbij zeker Saylor gewoon tegen iedere prijs steeds bijkoopt. Bizar.
Ik denk dat je breder moet kijken (macro economisch).

Het algehele klimaat is momenteel niet super gunstig voor high risk assets. Op de reguliere aandelenbeurzen lijkt het geweldig te gaan, maar het zijn een handvol bedrijven die de indexen op hun schouders hebben liggen (de usual suspects, NVDA, MSFT, META om er een paar te noemen).

Benjamin Cowen heeft hier regelmatig filmpjes over waarin hij diverse macro indicatoren meeneemt bij zijn speculatie over BTC (FED rente, QE/QT, global liquidity, werkloosheidcijfers, inflatie).

• Magpie
BTC100K2021 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat je breder moet kijken (macro economisch).

Het algehele klimaat is momenteel niet super gunstig voor high risk assets. Op de reguliere aandelenbeurzen lijkt het geweldig te gaan, maar het zijn een handvol bedrijven die de indexen op hun schouders hebben liggen (de usual suspects, NVDA, MSFT, META om er een paar te noemen).

Benjamin Cowen heeft hier regelmatig filmpjes over waarin hij diverse macro indicatoren meeneemt bij zijn speculatie over BTC (FED rente, QE/QT, global liquidity, werkloosheidcijfers, inflatie).
Eens voor de verkoopdruk. Het is de structurele onderliggende vraag die de koers overeind houdt. Met andere woorden: het is eigenlijk ongelooflijk dat we in dit macro klimaat in deze range blijven.

• zwembroek
💥BREAKING:
Binance has been selling huge amounts of $SOL in the last 4 hours through market maker Wintermute.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GkimYrbXwAEoXga?format=jpg&name=900x900

• Nubtrix
zwembroek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:12:
💥BREAKING:
Binance has been selling huge amounts of $SOL in the last 4 hours through market maker Wintermute.
[Afbeelding]
Kleingeld.

• zwembroek
Die lijst is veel langer maar goed. Steek je kop maar in het zand. ;)

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-01 06:46

koelebobes

Wen BTC €100K

Ben benieuwd waar dit heen gaat!

LFG🔥

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UQHVNnYmj6OOUTlEUOXSTBml4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHyLOaZpaUIA5I9noNof6BwZ.jpg?f=fotoalbum_large

BTC €94.837,08

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
zwembroek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:12:
💥BREAKING:
[Afbeelding]
Ze zijn al een poosje bezig, niet alleen met SOL maar hebben ook genoeg ETH gedumpt.
Als je het een beetje volgt dan lijkt Coinbase aan de andere kant juist weer stable coins over te maken naar Wintermute om de boel op te kopen.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• Kol Nedra
1e buyorder staat klaar op €87.680 let's go!

en ook in usdt pair staat er wat klaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzAq04H3JM7vpJ7Ha4d0mYl-gPs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/II905t1QMqgiyAlWovUdwjvj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door Kol Nedra op 24-02-2025 15:45 ]

nothing stops this train

• gebruikershaes
Kol Nedra schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:40:
1e buyorder staat klaar op €87.680 let's go!

en ook in usdt pair staat er wat klaar
[Afbeelding]
Is dat ByeBit? Durf je nog wel?

• Kol Nedra
gebruikershaes schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:47:
[...]

Is dat ByeBit? Durf je nog wel?
ja, en wij hebben Satos, niet ByeBit :)
dat is overigens usdt, de euro gaat via Kraken

[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 24-02-2025 15:50 ]

nothing stops this train

• BTC100K2021

BTC100K2021

Afbeeldingslocatie: https://i.makeagif.com/media/9-10-2022/YpwfpU.gif

• DutchCrownNL
Ah het is weer de "wip de longs uit de wedstrijd tijd", straks dus weer omhoog voor de shorts en vanavond zitten we gewoon weer op hetzelfde niveau.

• Kol Nedra
@Vis oOo

nothing stops this train

• gebruikershaes
Bounce op 94.1 incoming

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Omdat iedereen op euro overgaat?

Reden voor de daling lijkt me.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• BTC100K2021

BTC100K2021

Coldcat schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Omdat iedereen op euro overgaat?

Reden voor de daling lijkt me.
Geen idee, maar VIX schiet omhoog, beurzen naar beneden. Heeft onze oranje vriend weer wat gezegd?

• Pinsa
  • Laatst online: 22:12
Pray for it alts gaan ook weer rekt…

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Taro schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:04:
[...]

Ik koop er wel SOL op 129-138 USD voor terug :)
Gaat de goede kant op zo, almost there :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• gebruikershaes
Pinsa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:04:
[...]

Pray for it alts gaan ook weer rekt…
Je moet ook niet van de verboden vruchten snoepen.

• gebruikershaes
Damn, bounce op 94.2, net m'n buy order gemist.

• Pinsa
gebruikershaes schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:08:
[...]

Je moet ook niet van de verboden vruchten snoepen.
Klopt jaa maar het blijft zo lekker he… totdat je rekt gaat :)

• tomtom901
  • Laatst online: 02:44

tomtom901

Moderator General Chat
gebruikershaes schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:14:
Damn, bounce op 94.2, net m'n buy order gemist.
Ik ben filled :)

• gebruikershaes
Ik krijg nog een kansje zo te zien :)

• YES

YES

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AkOL93wPUOx6hf6AnfddCY0iEk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/BX0kboJJj7UxkRzgVnUMpPzy.gif?f=user_large

Ik ook overigens

• bsmpower
  • Laatst online: 13-01 23:26
Pinsa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:15:
[...]
Klopt jaa maar het blijft zo lekker he… totdat je rekt gaat :)
Dat gebeurt alleen als je hodl, dat is geen goede strategie voor alts. Dat blijkt keer op keer.

• Pinsa
bsmpower schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:20:
[...]

Dat gebeurt alleen als je hodl, dat is geen goede strategie voor alts. Dat blijkt keer op keer.
Ik hold niet meer man ik koop iets en na een kleine winst verkoop ik weer, dat holden werkt niet meer zo goed als vroeger :)

Tenzij je in een diepe bear gekocht hebt, hoe zit het met jou PF?

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Hahaha ja op deze kon je wachten

• Guere
Yeah wou al zeggen, wellicht dat je nog een kansje krijgt. Maar als we nu alweer naar dat niveau bewegen is de vraag natuurlijk of die order dan nog wel zo verstandig is of niet ;)

Stonks worden ook roder, wellicht dat we vandaag niet zo'n "us open = anderhalf uur rood, daarna groen" scenario krijgen...

• bsmpower
Pinsa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Ik hold niet meer man ik koop iets en na een kleine winst verkoop ik weer, dat holden werkt niet meer zo goed als vroeger :)

Tenzij je in een diepe bear gekocht hebt, hoe zit het met jou PF?
Wat denk je zelf, ik ga totaal rekt

• gebruikershaes
Guere schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Yeah wou al zeggen, wellicht dat je nog een kansje krijgt. Maar als we nu alweer naar dat niveau bewegen is de vraag natuurlijk of die order dan nog wel zo verstandig is of niet ;)

Stonks worden ook roder, wellicht dat we vandaag niet zo'n "us open = anderhalf uur rood, daarna groen" scenario krijgen...
True, heb op 94450 wat gevuld. Weinig risico tot aan 93500 oid. Daar onder kan het nog verder dippen.

• Pinsa
bsmpower schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Wat denk je zelf, ik ga totaal rekt
Waarom wacht je dan steeds? Of verwacht je nog een opleving?

• bsmpower
Pinsa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:27:
[...]

Ja tuurlijk, anders had ik wel verkocht als ik dacht dat het (veel) verder zou dalen 🤡

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:27
ah, nog steeds in de range, booring. Ik kijk volgende week wel weer. Ciao

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• gebruikershaes
Pinsa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:27:
[...]

Hij is een crypto masochist. Stiekem vindt die het lekker... rekt gaan.

• BTC100K2021

BTC100K2021

anti elppa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:29:
ah, nog steeds in de range, booring. Ik kijk volgende week wel weer. Ciao
Tot zo

• Guere
OTHERS (total market cap excluding top 10) ziet er ook niet echt florisant uit. Daily candle zit zo te zien op een belangrijk punt versus november vorig jaar. Dacht een paar dagen geleden heel even een double bottom op de daily te zien, maar dat is al geheel teniet gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qph9RTvJcOOe8XvLvyGCkFHsmSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ho6ap981WJ9ju9rC1bwarMFA.png?f=fotoalbum_large

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:27
nee ik moet echt bekennen dat ik veel minder vaak hier kom kijken. En ik lees al helemaal niet alles elke dag bij. Al die paniek en drama heb ik niet echt trek in. Eigelijk is de sfeer hier midden in de bear stukken beter. Iedereen is dan heerlijk zonder gezeur aan het kopen

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• kbuntu
Gezien alle analyses vandaag is de conclusie voor vandaag dat we lekker REKT gaan op de maandag

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 13:37
Guere schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:31:
OTHERS (total market cap excluding top 10) ziet er ook niet echt florisant uit. Daily candle zit zo te zien op een belangrijk punt versus november vorig jaar. Dacht een paar dagen geleden heel even een double bottom op de daily te zien, maar dat is al geheel teniet gedaan.

[Afbeelding]
Tripple bottom dan maar? :D

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:40
anti elppa schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:36:
[...]

nee ik moet echt bekennen dat ik veel minder vaak hier kom kijken. En ik lees al helemaal niet alles elke dag bij. Al die paniek en drama heb ik niet echt trek in. Eigelijk is de sfeer hier midden in de bear stukken beter. Iedereen is dan heerlijk zonder gezeur aan het kopen
Gelukkig gaan we die periode weer in :+

• Kol Nedra
shiiiit, je was me voor, ik zag de tekst en dacht gelijk daaraan :D

nothing stops this train

• bsmpower
gebruikershaes schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:29:
[...]

Hij is een crypto masochist. Stiekem vindt die het lekker... rekt gaan.
Absoluut niet, vind mezelf vooral supertriest dat ik zo hebberig ben en niet gewoon eind vorig jaar een leuke winst heb gepakt. En nu lijkt dit (bull) seizoen ook alles anders te zijn. Geen alt seizoen, geen groene Februari, meer shit/hypecoins dan ooit tevoren, etc. Alles is anders dan eerdere cyclussen en dat heb ik te laat ingezien.

• Guere
Kol Nedra schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:43:
shiiiit, je was me voor, ik zag de tekst en dacht gelijk daaraan :D
Joh ik moest me vorige week ook inhouden toen hij vertelde dat z'n vrouw weet dat ze niet moet storen als het deurtje van z'n kantoor dicht zit... :o

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Wel relaxed dat die deposito'tjes met gelockte winsten net een beetje vrij beginnen te vallen.

• DutchCrownNL
94.1K, eenmaal andermaal...

• Pinsa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kclm030G1PRDq4o9SA35REErPgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNe9aatAaYR9UHdNxCKmvpF9.jpg?f=fotoalbum_large

• YES

YES

Moderator General Chat
@gebruikershaes nou, daar was ie net, ordertjes gevuld?

• gebruikershaes
Guere schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:44:
[...]

Joh ik moest me vorige week ook inhouden toen hij vertelde dat z'n vrouw weet dat ze niet moet storen als het deurtje van z'n kantoor dicht zit... :o
Niet inhouden. Gewoon doen.

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:01
gebruikershaes schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:25:
[...]

True, heb op 94450 wat gevuld. Weinig risico tot aan 93500 oid. Daar onder kan het nog verder dippen.
Je kan toch beter lager kopen?

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• gebruikershaes
YES schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:45:
@gebruikershaes nou, daar was ie net, ordertjes gevuld?
Gha ja. Maarrr weet niet of het dit keer goed uitpakt. Fingers crossed.

• Nubtrix
zwembroek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:17:
[...]

Die lijst is veel langer maar goed. Steek je kop maar in het zand. ;)
Ik ben oké met alle situaties. Up of down.

Voor mij is het niet zwart of wit. Ik heb momenteel 30% cash achter de hand.
En entries waar de meesten hier van kunnen dromen :+

• kbuntu
tomtom901 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:44:
Wel relaxed dat die deposito'tjes met gelockte winsten net een beetje vrij beginnen te vallen.
Dat komt dan ook echt heerlijk uit zeg! Bijna pre-bull inkoopprijzen
Pagina: 1 ... 85 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!