[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 252 Laatste
Acties:
  • 932.810 views

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 09:33

YES

Moderator General Chat
zwembroek schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:57:
[...]

Ow gelukkig! Ja die nachten breken je op. Ik weet er ook alles van al is het alweer 12 jaar geleden.
Nog een laatste chart van Benjamin Cowen. Dat zou killing zijn voor de alts.
[Afbeelding]
Onze oudste is achteraf het makkelijkste kind in onze directe omgeving als het op slapen aankomt. Ze heeft andere fratsen, maar we beseften niet hoe gruwelijk veel mazzel we met haar gehad hebben qua nachtrust.
De jongste doet haar best ons wat dat betreft maximaal met onze neus op de feiten te drukken, damn. Maar het is ook heel zielig want ze slaapt waarschijnlijk gewoon slecht door fysieke kwalen/pijn.

ETH voor $1200? Misschien ga ik dan toch nog wat inkopen, als dat gebeurd. Aan de andere kant, als ETH naar 1200 zakt vraag ik me af of echt herstel/nieuwe ATH er nog wel in zit, beetje zelfde gevoel als bij BTC naar 78K :)

Slaap lekker man!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-01 22:54
YES schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 01:02:
[...]

Onze oudste is achteraf het makkelijkste kind in onze directe omgeving als het op slapen aankomt. Ze heeft andere fratsen, maar we beseften niet hoe gruwelijk veel mazzel we met haar gehad hebben qua nachtrust.
De jongste doet haar best ons wat dat betreft maximaal met onze neus op de feiten te drukken, damn. Maar het is ook heel zielig want ze slaapt waarschijnlijk gewoon slecht door fysieke kwalen/pijn.

ETH voor $1200? Misschien ga ik dan toch nog wat inkopen, als dat gebeurd. Aan de andere kant, als ETH naar 1200 zakt vraag ik me af of echt herstel/nieuwe ATH er nog wel in zit, beetje zelfde gevoel als bij BTC naar 78K :)

Slaap lekker man!
Haha, dus je oudste heeft de slaap als superkracht en de jongste is de nachtnachtmerrie-slaapkampioen met extra pijnbonus? Wat een plotwending! Misschien heeft de jongste gewoon een geheime missie om jullie tot ware slaapmeesters te trainen. Ze wordt gewoon klaargestoomd voor het ‘Slaap Ninja’-diploma. Misschien moet je een nachtje in een ‘slaapbot’ veranderen, zodat ze haar pijn kan inhalen met een frisse turbo-slaapmodder!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik wil niet zeggen dat ik het al jarenlang zeg, maar (hier en op andere plekken in het verleden):
Stukfruit in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #26"

Told you so.

Dát is het belang van reproduceerbaar bewijs ipv alternatieve bullshit.

En dan heb ik het niet eens gehad over interne code waar ze minder aandacht aan hoeven te besteden omdat het niet aan gebruiksstandaarden hoeft te voldoen om het voor de buitenwereld werkend te houden.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik wel blij ben dat het bijna een jaar duurde voordat m'n KYC erdoorheen kwam :+ Stelletje cowboys :X

Dat zit wel Schnorr.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zo kun je ook een strategische reserve opzetten als land. :+

Die smart contract zooi (BTC maxi hier) blijft toch ook wel een dingetje (voor de wallet hadden ze multisig). Heb er nooit echt aandacht aan besteed. Wel lucratief zo te zien.

Benieuwd hoe ze dit denken uit te geven/gebruiken want het is een extreem hoog bedrag waar alle ogen nu op gericht zijn. Het makkelijkste was om met hun reeds verkregen stack leveraged short te gaan voor de hack bekend werd.

Ik heb voor de zekerheid de helft van mijn tradestack even verplaats van ByBit naar een eigen wallet. De komende dagen de fallout even bekijken en indien alles ok gaat het weer retour. Uiteraard niet in EUR naar de Rabo verstuurd. :>

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/j2XX89N_YY0AAAAM/allemaal-de-schuld-van-de-rabobank-schuld-van-de-rabobank.gif

Dat zit wel Schnorr.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:07

knakworst

Get more sats!

Al mijn XRP weggehaald bij Bybit. Binnen een minuut ontvangen. Zo slecht is die shitcoin nog niet.

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 21:44

tomtom901

Moderator General Chat
Dus, nog iets gemist?

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nee. Noord Korea heeft wel weer geld. Raar. Funds are SAFU zegt wc eend.

Voor 1,5 miljard dollar aan crypto gestolen bij hack van populaire beurs Bybit - https://nos.nl/l/2556827

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wel verdacht dat @zwembroek was vissen....
Eens even kijken hoeveel bounties ik op kan strijken. *O*

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWAXUEzcCmB6GA7nJfIGinshhy4oYRpMD_Zw&usqp=CAU

Edit:
@knakworst BTC ook binnen een paar min. Alleen zijn die gare mailtjes met verificatie code soms traag dus die moest een paar keer.

[ Voor 59% gewijzigd door sh4d0wman op 22-02-2025 05:35 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afca_020 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:48:
zit nu al bijna 3 uur te wachten tot mijn BTC transactie op de ledger van oranje naar groen springt. Nog steeds Not confirmed.

dit duurt normaal nooit zo lang.

https://blockstream.info/...113f930d0d9015a5114dcbc99
Ik heb een keer gehad dat een btc transactie 1,5 dag duurde, ultrasound enzo 😀

• zenith
  • Niet online
Just another day 🤣

• solidslayer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-01 22:30
zenith schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 06:21:
[...]

Ik heb een keer gehad dat een btc transactie 1,5 dag duurde, ultrasound enzo 😀
Gisteren ETH en BTC teruggestuurd naar de ledger, beide transacties binnen 1 minuut competed en op de ledger. Alleen mijn fiat withdrawl van gisteravond 23.00u staat nog op pending..

• knakworst

knakworst

Get more sats!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:55
knakworst schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 03:38:
Al mijn XRP weggehaald bij Bybit. Binnen een minuut ontvangen. Zo slecht is die shitcoin nog niet.
Snelheid is een van de perks van XRP.

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-12-2025
solidslayer schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 06:28:
[...]

Gisteren ETH en BTC teruggestuurd naar de ledger, beide transacties binnen 1 minuut competed en op de ledger. Alleen mijn fiat withdrawl van gisteravond 23.00u staat nog op pending..
Dat ging hier iets anders qua tijden. :X

Maar BTC staat inmiddels op de ledger.
Vanmorgen om 3:24 een mail gehad van Bybit dat mijn fiat withdrawl die ik om 20:30 had gedaan ook gelukt is.
Staat alleen nog niet op de rekening.

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:31
Goedemorgen! *checkt koersen* nog steeds niet rekt?

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Pinsa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:20:
Goedemorgen! *checkt koersen* nog steeds niet rekt?
Een exchange icm shitcoin smart contract is gehackt. Weinig FUD. It ain't bitcoin.

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-12-2025
Kunnen die hackers eigenlijk wat met de gestolen ETH?
Kunnen ze het omzetten naar geld of andere coins, of kunnen de exchanges dit wel traceren en blokkeren?

• VHware
Afca_020 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:30:
Kunnen die hackers eigenlijk wat met de gestolen ETH?
Kunnen ze het omzetten naar geld of andere coins, of kunnen de exchanges dit wel traceren en blokkeren?
Is te traceren met die blockchain, dus dat zal zeer moeilijk worden

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het is een grote bult dus wel een uitdaging. Ze kunnen swappen naar andere munten en die proberen te cashen voordat detectie opgevolgd kan worden. Buiten exchanges om naar fiat omwisselen. Omzetten naar Monero om de zichtbaarheid weg te nemen. Etc.

Maar ik denk dat een statelijke actor daar wel een playbook voor heeft. ;)

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 09:59
Afca_020 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:30:
Ja, ja, ja, ja.

Zero.

• YES

YES

Moderator General Chat
Dhr. Satoshi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 02:16:
[...]

Haha, dus je oudste heeft de slaap als superkracht en de jongste is de nachtnachtmerrie-slaapkampioen met extra pijnbonus? Wat een plotwending! Misschien heeft de jongste gewoon een geheime missie om jullie tot ware slaapmeesters te trainen. Ze wordt gewoon klaargestoomd voor het ‘Slaap Ninja’-diploma. Misschien moet je een nachtje in een ‘slaapbot’ veranderen, zodat ze haar pijn kan inhalen met een frisse turbo-slaapmodder!
Vannacht heeeeerlijk geslapen, dus we krijgen het in de vingers inmiddels.

Op trading gebied geshort in anticipatie op een doorbraak verder omlaag, uit de range. De hebberigheid dat het dan hard zou kunnen gaan (alsof het al niet hard ging) kost me sats. Domme fout.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 17:03
zwembroek schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:01:
JUST IN: $927 billion was wiped out from the US stock market today, recording its worst day of 2025.
[Afbeelding]
erg mooi dit, trump raakt vanzelf in paniek en zet een mes op de keel van HPowell om zijn printers af te stoffen en op 240v aan te sluiten ipv 110v.

Je ziet iig de eerste verschijnselen. Juni gewoon een reet kut (was paar weken lang einde vd het jaar pas)

BTC heeft het iig prima gedaan gisteren, bybit hack, alle stonks volledig in de fik enzo. Normaal had dit een -15% cocktail geweest. Nu was het een boring dagje en gewoon nog steeds in de 95-99 range....gaaaaap

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDBPxYW9TstIhs6eAAS9dB3g9h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8ZFF6DS7hW5pILbBeRknrXf.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-01 13:58
Eigenlijk is het maar een minimale rimpel die deze grootse crypto hack ooit heeft veroorzaakt.

Althans tot nu toe, maar het lijkt er op dat alles operationeel is bij Bybit wereldwijd. Moeten er natuurlijk niet nog meer domme dingen gebeuren, maar vooralsnog is dat niet het geval.

• Mr Ronman
Kleine ETF outflow gisteren ondanks het stonks bloedbad, blackrock nog klein plusje zelfs

• anti elppa
Mr Ronman schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:15:
Eigenlijk is het maar een minimale rimpel die deze grootse crypto hack ooit heeft veroorzaakt.

Althans tot nu toe, maar het lijkt er op dat alles operationeel is bij Bybit wereldwijd. Moeten er natuurlijk niet nog meer domme dingen gebeuren, maar vooralsnog is dat niet het geval.
exact, zeer positief dit. Ik heb vrijwel alle grote hacks live mee gemaakt afgelopen 12 jaar. Dat was wel ff andere koek dan deze.

• anti elppa
Mr Ronman schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:17:
Kleine ETF outflow gisteren ondanks het stonks bloedbad, blackrock nog klein plusje zelfs
ook zeer sterk als je kijkt naar stonks gisteren

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-01 09:40
Mensen die op bybit funds hebben. Wat doen jullie? Even alles naar een ander platform of is er geen reden tot paniek.

Kan dit nogal moeilijk inschatten met het FTX debacle in het achterhoofd.

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-01 08:39
Rubberen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:30:
Mensen die op bybit funds hebben. Wat doen jullie? Even alles naar een ander platform of is er geen reden tot paniek.

Ik heb gisteravond alles verplaatst naar de ledger. Ik heb op zich wel vertrouwen dat een platform als Bybit de hack kan absorberen. Alleen de paniek met een bank run kan heftig worden en dat wil ik niet afwachten.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter

Hangt ervan af hoeveel er staat. Als het een godsvermogen is zou ik het wel ff wegsluizen. Is het bedrag te overzien, dan zou ik me niet teveel zorgen maken.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-01 15:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2YhvgYEYlHlSV0ODkdzDprP8N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTi4C1L5qGuXBi4VY3FiQEcS.jpg?f=fotoalbum_large

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Taro schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:33:
[...]

Hangt ervan af hoeveel er staat. Als het een godsvermogen is zou ik het wel ff wegsluizen. Is het bedrag te overzien, dan zou ik me niet teveel zorgen maken.
Als het een godsvermogen is zou het sowieso misschien al niet on-exchange moeten staan naar mijn mening.

• zenith
  • Niet online

Ze hebben 95% van de blockchain withdrawals gesuspend, toen ik dat zag heb ik het zo goed als leeggehaald. degene die nog beschikbaar was Optimism, die heb ik vanochtend gebruikt om een groot deel eraf te halen. Fiat withdrawals zijn ook suspended op dit moment.

Better safu then sorry

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
zenith schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:37:
[...]

Ze hebben 95% van de blockchain withdrawals gesuspend, toen ik dat zag heb ik het zo goed als leeggehaald. degene die nog beschikbaar was Optimism, die heb ik vanochtend gebruikt om een groot deel eraf te halen. Fiat withdrawals zijn ook suspended op dit moment.

Better safu then sorry
Ja behalve als die exchange zo leeg loopt uit FUD dat het een cascade veroorzaakt.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@tomtom901 precies, dan proppen we het wel in een Porsche.

Ik heb de inleg verplaatst en de winst laten staan. In het ergste geval alleen wat winst kwijt. Het meeste stond toch al jaren koud in hodl.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
sh4d0wman schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:42:
@tomtom901 precies, dan proppen we het wel in een Porsche.
Juist, net de sleutelkapjes in exterieurkleur binnen. 119 EUR voor 2 stukjes gespoten plastic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLtZ4CB6Z1jLVxBOZT5zss5Tnn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHnUDGRWGKiXiVls86uOXMRq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door tomtom901 op 22-02-2025 08:44 ]

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:31
tomtom901 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:42:
[...]

Ja behalve als die exchange zo leeg loopt uit FUD dat het een cascade veroorzaakt.
Dit is altijd een dingetje ja als iedereen zijn vermogen gaat wegtrekken bij Bybit gaat deze ook straks ten onder?

• zenith
  • Niet online
tomtom901 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:42:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1Y3EZbsa9hNbWhC0fkuCd3F9bk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CC0h2C9bnrHXCCNgmIT04pk6.png?f=user_large

Nog een keertje :)

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Ja, zal, niet helemaal vergelijkbaar en ergens geef ik je geen ongelijk, maar is wel een risico. Wat Bybit sowieso slimmer doet is outflow beperken. Dan kunnen ze het narrative wat beter controleren.

[ Voor 10% gewijzigd door tomtom901 op 22-02-2025 08:47 ]

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Hij mag weer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSCEkqtg__VJiok_NAEPR6uYh70=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/WE6hp0nVru1AyytGRwn9Zzjq.webp?f=user_large

Hopelijk is er niet meer vertrouwen in mexc dan bybit ;)

• zenith
  • Niet online
tomtom901 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:47:
[...]

Ja, zal, niet helemaal vergelijkbaar en ergens geef ik je geen ongelijk, maar is wel een risico.
Als alles ok is moeten ze het niet 95% suspenden imho, ik vertrouw niks in deze geitenbende :)

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
zenith schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:48:
[...]

Als alles ok is moeten ze het niet 95% suspenden imho
Onzin, als er iets is wat we gezien hebben dan is dat vooral FUD een cascade kan veroorzaken. Om een voorbeeld te trekken, dat zag je ook net voor die hele COVID ellende losbarstte, doordat er fear in de market zat zakte alles enorm hard, maar kan wel zorgen dat partijen geforceerd geliquideerd worden. En beeld je maar eens in wat dat met de waarde van je crypto doet als Bybit onderuit gaat.

• anti elppa

zoals ik al schreef, ik laat onderstaande gewoon staan. Is maar mini deel pf. Deze situatie is niet te vergelijken met FTX. Eerder met Mtgox, alleen bij mtgox hielden ze het weken stil en het leeg trekken door de hackers ging gewoon door tot er bijna niets meer over was en de boel offline ging

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlwjQmOFcaCOemZfGgB-6xCUGy4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cuR0XsIX3vb549h69jJ52Y7T.jpg?f=user_large

• anti elppa
tomtom901 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:50:
[...]

Onzin, als er iets is wat we gezien hebben dan is dat vooral FUD een cascade kan veroorzaken. Om een voorbeeld te trekken, dat zag je ook net voor die hele COVID ellende losbarstte, doordat er fear in de market zat zakte alles enorm hard, maar kan wel zorgen dat partijen geforceerd geliquideerd worden. En beeld je maar eens in wat dat met de waarde van je crypto doet als Bybit onderuit gaat.
exact dit. Als bybit valt krijgt @zwembroek sowieso gelijk met die 70k targets. Daarom moet ik die funds ook wel laten staan _O-

• zenith
  • Niet online
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:54:
[...]

exact dit. Als bybit valt krijgt @zwembroek sowieso gelijk met die 70k targets. Daarom moet ik die funds ook wel laten staan _O-
Ik denk dat het wel losloopt, anders had alles al -15-20% gestaan.

• anti elppa
zenith schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Ik denk dat het wel losloopt, anders had alles al -15-20% gestaan.
denk ik ook. Maar als bybit valt dan krijgen we die percentages wel. bybit is een grote speler

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:57:
[...]

denk ik ook. Maar als bybit valt dan krijgen we die percentages wel. bybit is een grote speler
Lijkt me ook prima dat het weekend er tussen zit, toch wat minder mensen die nu nog snel hun funds gaan verplaatsen denk ik.
Als er een dikke run was ontstaan dan hadden we dat, denk ik, gisteren al wel gemerkt.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:57:
[...]

Ja precies, daarom gewoon lekker laten staan tenzij het een groot deel pf is, dan neem je gewoon een risico met je funds maar ik geloof niet dat na het FTX drama dat Bybit at risk is. Zeker nu ze wel de withdrawals blokkeren.

PS, FWIW, ik ben Bybit VIP en ik heb via mijn account manager al wat meer info, ze werken de klok rond om dit boven water te krijgen en dan komen ze met een formeel statement. In NL is Satos verantwoordelijk voor de funds en die gebruiken andere hot en cold wallets dan grote broer Bybit.

• solidslayer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-01 22:30
Van wat ik begrepen heb is dat alle funds van bybit nederland bij SATOS staan en dus los van bybit zelf, iemand die hier meer vanaf weet?

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
solidslayer schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:01:
Van wat ik begrepen heb is dat alle funds van bybit nederland bij SATOS staan en dus los van bybit zelf, iemand die hier meer vanaf weet?
Zie boven je.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
tomtom901 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:00:
[...]

PS, FWIW, ik ben Bybit VIP en ik heb via mijn account manager al wat meer info, ze werken de klok rond om dit boven water te krijgen en dan komen ze met een formeel statement. In NL is Satos verantwoordelijk voor de funds en die gebruiken andere hot en cold wallets dan grote broer Bybit.

• Mr Ronman
zenith schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:37:
[...]

Better safu then sorry
Volgens mij is alles gewoon operationeel qua blockchain withdrawals op Bybit global, of mis ik iets?

Heb zelf weinig op Bybit staan, bovendien staat het officieel ook nog op wallets van Satos, zoals anderen al hebben gemeld.

• Alpina
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES5XrDtbSYcVkBrOHbIt-bParXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6WahpY33INPHHGGi8DqgJqZq.png?f=fotoalbum_large

Als niet eens duidelijk is hoeveel goud er nu precies in Fort Knox ligt zal dit bij een exchange uit China, Singapore en de Virgin islands uiteraard wel kloppen _O-

Verder denk ik zelf dat het ook wel zal meevallen, is niet te vergelijken met ftx.

• zenith
  • Niet online
Alpina schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:11:
[Afbeelding]

Als niet eens duidelijk is hoeveel goud er nu precies in Fort Knox ligt zal dit bij een exchange uit China, Singapore en de Virgin islands uiteraard wel kloppen _O-

Verder denk ik zelf dat het ook wel zal meevallen, is niet te vergelijken met ftx.
Zelfde verhaal met fiat, denk niet dat al het digitale geld op de banken er fysiek is :)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:28

nothing stops this train

• Alpina
  • Nu online
zenith schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Zelfde verhaal met fiat, denk niet dat al het digitale geld op de banken er fysiek is :)
Natuurlijk niet.

• Alpina
  • Nu online

• VHware
zenith schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Die vallen gewoon om als iedereen zijn geld komt weghalen, maar ondertussen verdienen ze er wel flink aan.

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-01 21:21

Aeronaut

PF sinds TOP '24

En voor NL:
https://announcements.byb...obal-bltc4d387ba541511b4/

Zelfs als bybit global neer gaat blijft satos overeind, want bybit heeft de banklicentie van satos in gebruik voor NL. Totdat iedereen satos leegtrekt natuurlijk…

Dat denk ik als naief persoon 😜

[ Voor 5% gewijzigd door Aeronaut op 22-02-2025 09:19 ]

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:40

Wilde net weer mijn cashback winsten van de Bybit card uitkeren, maar zo te zien zijn Sepa withdrawls tijdelijk geblokkeerd.

• anti elppa
Mr Ronman schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:04:
[...]

Volgens mij is alles gewoon operationeel qua blockchain withdrawals op Bybit global, of mis ik iets?

Heb zelf weinig op Bybit staan, bovendien staat het officieel ook nog op wallets van Satos, zoals anderen al hebben gemeld.
alles werkt gewoon. en zelfs gisteren toen het nieuws 2 uur oud was, was de app en website gewoon snel en zonder vertraging.
Bij een pump van 5k loopt kraken al vast......ff ter referentie

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:18:
[...]

_O-

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:40
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:21:
[...]

exact, zeer positief dit. Ik heb vrijwel alle grote hacks live mee gemaakt afgelopen 12 jaar. Dat was wel ff andere koek dan deze.
Inclusief Cryptsy en Mintpal, dan loop je idd al ffkes mee.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
paul-s83 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Wilde net weer mijn cashback winsten van de Bybit card uitkeren, maar zo te zien zijn Sepa withdrawls tijdelijk geblokkeerd.
Die wel idd. Ik heb ook nog wat in een shitcoin genaamd EUR :')

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-01 08:42
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:21:
[...]

ook zeer sterk als je kijkt naar stonks gisteren
Volgende week gaat het bloedbad verder.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Alpina
  • Nu online
Er was toch een lijst van dnb? Of is dat met micar niet meer van toepassing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcVY69Ve7qX5n_qXjQmRa0DIZ3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RF14zHHKNl3MR08Z3wEUZedD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnIZHmXB5l5DGjzIHnqTubR0t2g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/A0SLub6Gu4J6lpLGPPTttEDY.gif?f=user_large

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:52:
[...]

zoals ik al schreef, ik laat onderstaande gewoon staan. Is maar mini deel pf. Deze situatie is niet te vergelijken met FTX. Eerder met Mtgox, alleen bij mtgox hielden ze het weken stil en het leeg trekken door de hackers ging gewoon door tot er bijna niets meer over was en de boel offline ging

[Afbeelding]
FTX had ook genoeg funds maar niet op dat moment.

Laten staan helpt de toko. Is het wel mis dan dan ben je wel de Sjaak. In crypto is het ieder voor zich. Weghalen is gewoon slim. Er is een risico.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-01 15:37
zwembroek schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:26:
[...]

Volgende week gaat het bloedbad verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdCafq7ZWl5cG2RUMyFTKDl0fH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chzFpEPeB0rztWk6yf58IXgt.jpg?f=fotoalbum_large

Grapje mag wel toch 😉

• Kol Nedra
wisky ook? geld dat ook als je 1 open fles hebt staan thuis? 👀

https://www.bd.nl/politie...lectie-aangeven~a1569442/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D22p-rpWwRqEHvbP95GhWv_kl-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UxouRKhylQvqPbw31pBxrlO0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Kol Nedra op 22-02-2025 09:36 ]

nothing stops this train

• VHware
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Altijd al zo geweest bij kraken….

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
VHware schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Mooiste aan kraken zijn die gekke naalden, kun je leuk op verdienen

• Kol Nedra
VHware schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:36:
[...]

kraken is altijd interessant, bij enorme spikes kun je er voordeel van hebben, liquiditeit soms net iets lager dus zowel kooporders en verkooporders kan paar % hoger/lager uitkomen :)

nothing stops this train

• Kol Nedra
tomtom901 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:38:
[...]

Mooiste aan kraken zijn die gekke naalden, kun je leuk op verdienen
ja dit dus! altijd leuk :)

nothing stops this train

• VHware
FET gewoon vanaf gisteren 21u weer dik de plus in.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
*Panic sell emerges

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-01 18:21
Mooi dat dat wel lukt, maar belastingverlaging op groente en fruit kan niet omdat de ict systemen verouderd zijn ;)

nieuws: 'Verlagen btw op groente en fruit is voorlopig niet mogelijk door ict...

• anti elppa
paul-s83 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Inclusief Cryptsy en Mintpal, dan loop je idd al ffkes mee.
cryptsy (met die lul van een big vern) ben ik zelf ook echt nog wel wat kwijt geraakt. BTC-E ook, maar via tokens veel weer terug kunnen krijgen. BTER was ik ook bij.....daarna maar een trezor gekocht _O-

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@anti elppa toch wel tweedehands gekocht om wat sats te besparen? O-)

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Tik tok tik tok

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• anti elppa
ik begrijp alleen bitcoin, rest snap ik allemaal geen drol van (wil ik ook niet), maar is dit nu fout in het eth protocol of in de software van bybit?

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Aeronaut ik heb geen x. Kun je die tekst hier plakken? Ben wel benieuwd naar de root cause.

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

sh4d0wman schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:28:
@Aeronaut ik heb geen x. Kun je die tekst hier plakken? Ben wel benieuwd naar de root cause.
Denk dat je directe links wel kunt lezen?

Update on Safe{Wallet} Restart

The Safe{Wallet} UI displayed the correct-appearing transaction information according to ByBit, yet a malicious transaction that had all valid signatures was executed onchain. Our investigation so far shows:

• No codebase breach found: The Safe codebase was checked thoroughly, and no evidence of a breach or modification was found.
• No malicious dependencies identified: No signs of a malicious dependency in the Safe codebase affecting the transaction flow (i.e. supply-chain attack).
• No unauthorised access to the infrastructure was detected in the logs.
• No other Safe address has been affected

As stated earlier, we have paused Safe{Wallet} functionalities temporarily to ensure absolute confidence in our platform’s security. Although our investigation shows no evidence that the Safe{Wallet} frontend itself was compromised, we’re conducting a thorough review.

Some of the actions include:
• Reviewing all of our service configurations
• Rotating all our infrastructure credentials
• Rebuilding our containers and reapply all our configurations
• Conducting a codebase audit with external security researchers

We are committed to bringing Safe{Wallet} back up as soon as possible.

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:27:
[...]

ik begrijp alleen bitcoin, rest snap ik allemaal geen drol van (wil ik ook niet), maar is dit nu fout in het eth protocol of in de software van bybit?
Safe.eth is een website waarbij je met meerdere wallets moet goedkeuren om een gezamelijk opgezette wallet een transactie mort goedkeuren (1/2 of 3/4 of 5/5 goedkeuringen, hoe je het instelt)

Safe zegt niks is er op ons systeem gebeurd.

Dus volgende mogelijkheid is dat bybit een gecomprimeerde browser gebruikt door alle signers. Die A zagen maar B uitvoerde onderhuids(musking/browserhijack)

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:49
anti elppa schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:27:
[...]

Ik omarm dat uitgangspunt. De rest naast BTC wil ik ook niet snappen.

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 20:39
Dit is dus de reden dat ik de Rabobank-app niet op mijn telefoon zet en met een hardware-signapparaatje blijf werken. Wel bijzonder dat ze alle mensen te pakken hebben gekregen - misschien hebben ze iets in het netwerk van ByBit gehackt of zo, ipv alle losse ondertekenaars.

Op zich trouwens wel een dingetje: Als je een externe site gebruikt waar meerdere mensen een transactie kunnen ondertekenen, dan is het hacken van die site wel direct een enkele zwakke plek geworden. Zou zelf een actie van een insider geweest kunnen zijn bij Safe.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Aeronaut thx, als ik op de link in de quote van elppa klik dan werkt het idd.

Ik hoop dat ze dit toch periodiek doen...
"Conducting a codebase audit with external security researchers"
De Noord Koreaanse hackers staan er om bekend om bedrijven te hacken door er te gaan werken (remote, onder valse identiteit). Dus het zou een interne aanval bij Bybit of Safe geweest kunnen zijn.

Maar even wachten op de IR/forensics bevindingen.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:59
ytr81 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Ik omarm dat uitgangspunt. De rest naast BTC wil ik ook niet snappen.
Net zoals voor de Bybit hack is chatGPT heel erg goed om dingen relatief makkelijk uit te leggen. Misschien is onderstaande een wat voorbarige conclusie, maar ik heb em effe gevoed met de belangrijkste statements tot nu toe:

Samenvatting van statemens?

De CEO legt uit dat er een transactie van de “Bybit ETH multisig cold wallet” naar de “warm wallet” is gedaan. Hierbij leek alles legitiem voor de ondertekenaars (de mensen die met hun handtekening de transactie goedkeurden).
In werkelijkheid was de transactie “gemaskeerd” (of “musked”), zodat de interface een ander – ogenschijnlijk correct – adres liet zien. De echte boodschap van de transactie veranderde echter de smart contract-logica van Bybit’s cold wallet.
Gevolg: de hacker kon de controle over deze cold wallet overnemen en alle ETH overhevelen naar zijn eigen adres. Volgens Bybit zijn de andere cold wallets veilig en blijven opnames normaal beschikbaar.

Waarom wijst dit op een probleem bij Bybit, en niet in het Ethereum-protocol?

Gebruikersinterface- of smart contract-exploit: De hack maakte gebruik van een gemanipuleerde transactie die er voor de ondertekenaars correct uitzag, maar in feite iets anders deed. Dat duidt op een kwetsbaarheid in de software, UI of beveiligingsprocessen bij Bybit (en/of de gebruikte multisig-tool).
Geen fundamentele bug in Ethereum: Als het Ethereum-protocol zelf stuk zou zijn, dan zou het hele netwerk problemen hebben. In dit geval draait Ethereum gewoon door en worden transacties normaal gevalideerd door het netwerk. De zwakke plek zat in de manier waarop Bybit’s multisig-wallet de transactiegegevens presenteerde en ondertekende.

Vergelijking met Bitcoin: Ook bij Bitcoin zou een hacker moeten zien binnen te dringen in de beveiliging van een exchange of wallet. Het ligt niet aan “hoe” Bitcoin of Ethereum op netwerkniveau werkt, maar aan hoe Bybit (in dit geval) hun wallets en transacties afhandelt.

Hoe kon dit gebeuren?

Bij multisig-wallets (zoals Gnosis Safe) tekenen meerdere personen een transactie. Deze wallets zijn vaak heel veilig, maar fouten in de implementatie of een gemanipuleerde gebruikersinterface kunnen ertoe leiden dat ondertekenaars – zonder het te beseffen – akkoord gaan met wijzigingen in de contractlogica.
De hacker heeft waarschijnlijk gebruikgemaakt van social engineering en/of UI-manipulatie om de correcte bestemming te verbergen, waardoor iedereen dacht dat de transactie legitiem was. In werkelijkheid werd de logica van de wallet aangepast ten gunste van de hacker.

Never ever financial advice...

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07-2025
En de Fortnite skins van mijn zoon zijn PS5 account, daar zit ook een fortuin in. Moet ik dat ook aangeven?

• knakworst

knakworst

Get more sats!

kazzzdafke schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:01:
[...]

Net zoals voor de Bybit hack is chatGPT heel erg goed om dingen relatief makkelijk uit te leggen. Misschien is onderstaande een wat voorbarige conclusie, maar ik heb em effe gevoed met de belangrijkste statements tot nu toe:

Samenvatting van statemens?

De CEO legt uit dat er een transactie van de “Bybit ETH multisig cold wallet” naar de “warm wallet” is gedaan. Hierbij leek alles legitiem voor de ondertekenaars (de mensen die met hun handtekening de transactie goedkeurden).
In werkelijkheid was de transactie “gemaskeerd” (of “musked”), zodat de interface een ander – ogenschijnlijk correct – adres liet zien. De echte boodschap van de transactie veranderde echter de smart contract-logica van Bybit’s cold wallet.
Gevolg: de hacker kon de controle over deze cold wallet overnemen en alle ETH overhevelen naar zijn eigen adres. Volgens Bybit zijn de andere cold wallets veilig en blijven opnames normaal beschikbaar.

Waarom wijst dit op een probleem bij Bybit, en niet in het Ethereum-protocol?

Gebruikersinterface- of smart contract-exploit: De hack maakte gebruik van een gemanipuleerde transactie die er voor de ondertekenaars correct uitzag, maar in feite iets anders deed. Dat duidt op een kwetsbaarheid in de software, UI of beveiligingsprocessen bij Bybit (en/of de gebruikte multisig-tool).
Geen fundamentele bug in Ethereum: Als het Ethereum-protocol zelf stuk zou zijn, dan zou het hele netwerk problemen hebben. In dit geval draait Ethereum gewoon door en worden transacties normaal gevalideerd door het netwerk. De zwakke plek zat in de manier waarop Bybit’s multisig-wallet de transactiegegevens presenteerde en ondertekende.

Vergelijking met Bitcoin: Ook bij Bitcoin zou een hacker moeten zien binnen te dringen in de beveiliging van een exchange of wallet. Het ligt niet aan “hoe” Bitcoin of Ethereum op netwerkniveau werkt, maar aan hoe Bybit (in dit geval) hun wallets en transacties afhandelt.

Hoe kon dit gebeuren?

Bij multisig-wallets (zoals Gnosis Safe) tekenen meerdere personen een transactie. Deze wallets zijn vaak heel veilig, maar fouten in de implementatie of een gemanipuleerde gebruikersinterface kunnen ertoe leiden dat ondertekenaars – zonder het te beseffen – akkoord gaan met wijzigingen in de contractlogica.
De hacker heeft waarschijnlijk gebruikgemaakt van social engineering en/of UI-manipulatie om de correcte bestemming te verbergen, waardoor iedereen dacht dat de transactie legitiem was. In werkelijkheid werd de logica van de wallet aangepast ten gunste van de hacker.
TL;DR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4doLF4qTdmhjA_FPjiaxndKF3g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/uS3jYfOSSmm48dXI30E3HTCI.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuYOb2dsENt_DClBzoveO2Yn0x4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jP5nZD8dkFtOdUpnD9X8pz8X.png?f=user_large

• Kol Nedra
bones schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:04:
[...]

En de Fortnite skins van mijn zoon zijn PS5 account, daar zit ook een fortuin in. Moet ik dat ook aangeven?
ik lees niks over Pokemon kaarten, of bijv console/game collectie.

wat dacht je bijv van een schoenenmuseum of tassen collectie van je vrouw?

nothing stops this train

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[b]Specy schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:39:[/b
Op zich trouwens wel een dingetje: Als je een externe site gebruikt waar meerdere mensen een transactie kunnen ondertekenen, dan is het hacken van die site wel direct een enkele zwakke plek geworden. Zou zelf een actie van een insider geweest kunnen zijn bij Safe.
De zwakste schakel is ook hier waarschijnlijk de mens.

De CEO van Bybit gaf aan dat hij de laatste van de 3 was om de transactie te signen.
Daarbij gaf hij eerlijk toe dat hij de signature van de web interface niet goed heeft vergeleken met de signature op z'n hardware wallet (ledger) omdat het nogal een lange code is om te vergelijken.

En dat is wel echt een cruciale stap met hardware wallets om zeker te zijn dat je de juiste transactie signed.

• VHware
ETH lijkt aardig te herstellen.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Mr. Jinx schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:20:
[...]

De zwakste schakel is ook hier waarschijnlijk de mens.

De CEO van Bybit gaf aan dat hij de laatste van de 3 was om de transactie te signen.
Daarbij gaf hij eerlijk toe dat hij de signature van de web interface niet goed heeft vergeleken met de signature op z'n hardware wallet (ledger) omdat het nogal een lange code is om te vergelijken.

En dat is wel echt een cruciale stap met hardware wallets om zeker te zijn dat je de juiste transactie signed.
Dat is bizar, zelfs ik met mijn vissentransactie scroll altijd drie keer om zeker te zijn dat alles OK is.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@knakworst dat is omdat het je eigen geld is. :> :+

• Alpina
  • Nu online
FUD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knbwIgipqsfEX9RM7OIoC1IBjeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m4XUOmwuKRkfsZDMRoBx3NE9.webp?f=fotoalbum_large

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Resultaat is dat elke coldwallet nu wel in 10 gedeeld wordt door elk cex. even eerlijk wat was bybits risico verwachting met zoveel eth op 1 wallet.

• Kol Nedra
Aeronaut schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:32:
Resultaat is dat elke coldwallet nu wel in 10 gedeeld wordt door elk cex. even eerlijk wat was bybits risico verwachting met zoveel eth op 1 wallet.
ook al is het een cold wallet, dit had gewoon op meerdere wallets moeten staan ipv 1 grote.
ook hier moet je risico spreiding doen.

nothing stops this train

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-01 08:13
Pagina: 1 ... 82 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!