Dan gaat bitcoin erna toch? Of was dat niet de vuistregelKol Nedra schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:01:
LTC krijgt momentum.....
NVIDIA zou ook Bitcoin toe gaan voegen.Magpie schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:00:
https://www.youtube.com/watch?v=dXk6H1efCsM
Vanaf het moment dat Saylor begint te doceren eigenlijk verplichte kost, geeft veel inzichten in hoe Strategy als bitcoin treasury company haar plannen uitvoert en het verschil in het effect van de verschillende manieren om geld uit de markt te halen (aandelen, converts, preferreds met en zonder call optie).
Het meest interessant vind ik zelf dat Strategy haar 21 aandelen + 21 andere financiering plan nu al verhoogt naar 42 + 42, terwijl de 21 mld aan andere financiering (dus converts, preferreds met en zonder call optie) nog lang niet uitgenut is. In combinatie met de analyse van Saylor dat deze instrumenten geprijsd zijn als minder dan junk bonds én zijn oproep tot netwerken en educatie van deze groep beleggers, zegt mij dit het volgende:
1. Er is onvoldoende vraag naar andere instrumenten, Strategy zal het vooralsnog vooral van de uitgifte van aandelen moeten hebben.
2. Strategy is geen bank met goede contacten naar grote institutionele beleggers die op lange termijn beleggen, Saylor doet zaken met hedge funds.
3. Ook zien deze beleggers Bitcoin duidelijk nog niet als "pristine collateral", anders was de vraag er al en hoeft Strategy niet zo te pushen.
4. Er is nu nog ruimte voor een toetreder (lees: 21 capital) als deze toetreder deze markt met een goed netwerk en educatie weet te benaderen, met echt groot geld kan het dan hard gaan richting de stack van Strategy.
Op korte termijn betekent de afhankelijkheid van aandelenuitgifte dat Strategy qua risicoprofiel een grote daling van de bitcoin prijs kan hebben. Eigen vermogen kent immers geen verplichting tot terugbetaling of rentelasten en de lopende kosten zijn erg laag. Op langere termijn is deze slechte toegang tot vreemd vermogen een serieus risico, het aandeel zal daarmee steeds meer een ETF proxy worden met een zeer lage premie. Ook de optiehandel zal veel minder aantrekkelijk worden.
Ik sluit niet uit dat Strategy nieuwe instrumenten moet ontwikkelen die interessanter zijn, ik denk zelf dan bijvoorbeeld aan het uitgeven van bitcoin gedekte bonds waarbij een percentage bitcoin direct is gekoppeld aan de lening voor een deel van de opbrengst en een laag rentepercentage. Zeg maar de corporate variant op de bit bonds ideeën van de USA.
Voor de koers van bitcoin ben ik op korte termijn iets minder bullish, er blijkt nog steeds een lange weg te gaan naar deze grote institutionele beleggers.Tegelijkertijd kan QE wel de interesse wat vergroten. En de andere bitcoin treasury companies hebben gewoon (nog) niet de schaal. Voordeel: er liggen nog kansen voor de kleine jongens en meiden.
Structureel is het belangrijk om de vorderingen van 21 capital (en eventueel later ook banken in USA) te volgen in het bereiken van het grote geld en te bekijken of Strategy met bijvoorbeeld nieuwe instrumenten ook meer vreemd vermogen kan aantrekken. Als we daar de start van zien, kan het alsnog ineens hard gaan.
Vies bullish.
(Hopelijk pikt mijn TAO bag een graantje mee)
Dat is fakeAlpina schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:00:
[...]
NVIDIA zou ook Bitcoin toe gaan voegen.
Vies bullish.
(Hopelijk pikt mijn TAO bag een graantje mee)
Misschien al gepost, maar voor de hodlers met hopium
Woops
[ Voor 98% gewijzigd door Darrell op 05-05-2025 21:42 ]
Stilte voor de rate cut morgen?
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Het zij hem vergeven dat hij niet in crypto belegt.
Bizar wat het verschil in cagr op termijn doet.knakworst schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:47:
Het zij hem vergeven dat hij niet in crypto belegt.
[Afbeelding]
Berkshire Hathaway's compound annual gain over that period tallied 19.9%. The S&P 500's return was 10.4%.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
zojuist een DCA gedaan met zowel euro en eth, beide in BTC gestopt..... jaja ETH afbouwen is begonnen
nothing stops this train
Gaat een dinsdag dipdag worden vandaag
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
De meeste 'experts' doen het consistent iets slechter dan de index. Ieder jaar 9.5% beter doen over een periode van 60 jaar, dat is echt wel legend.MrFX schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:51:
[...]
Bizar wat het verschil in cagr op termijn doet.
Berkshire Hathaway's compound annual gain over that period tallied 19.9%. The S&P 500's return was 10.4%.
maar wat zal het aandeel doen als Warren Buffet het loodje legt? hij heeft wel een leeftijd dat het snel kan gaan. ook met Coca Cola aandelen, hij is immers een hoge consument ervanMrFX schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:51:
[...]
Bizar wat het verschil in cagr op termijn doet.
nothing stops this train
YES schreef op maandag 28 april 2025 @ 23:14:
Bullflag! Vlaggenmast van de stierenvlag is de stijging die erna volgt volgens de patronen wijsheid. Dus volgende week dinsdag zitten we richting ATH. Can't go tits up.
[Afbeelding]
Ja ik heb al een klacht ingediend bij Tradingview dat de chart niet goed werkt en een dikke groene paal mist.
YES schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:31:
[...]
Ja ik heb al een klacht ingediend bij Tradingview dat de chart niet goed werkt en een dikke groene paal mist.
nothing stops this train
@Kol Nedra zal weinig uitmaken. Ze zijn nu al wat down omdat hij stopt:
https://www.cnbc.com/2025...a-successful-career-.html
Straks gaan ze onder nieuw leiderschap ook nog in Bitcoin zitten.
https://www.cnbc.com/2025...a-successful-career-.html
Straks gaan ze onder nieuw leiderschap ook nog in Bitcoin zitten.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Met 70% werd je hier voor gek verklaard een tijdje geleden. Dat is nu nog maar een paar procent.keanu_ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:16:
Kijken wat de BTCD gaat doen. Ik gok de de 0.768 lijn
[Afbeelding]
sleeping giant approaching
Stable coin issuer TETHER becomes lifeline for U.S. government debt, now ranks 7th among top U.S. Treasury holders worldwide, before Canada, Taiwan, Mexico, and Norway.
— Carl ₿ MENGER ⚡️🇸🇻 (@CarlBMenger) 6 mei 2025
The U.S. government needs Tether to refinance their huge debt load. pic.twitter.com/kJNtJXVIIK
nothing stops this train
Rekt
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
stiekem wel leuk dat $TSLA nu daalt, toch op een mooie prijs verkocht dan
nothing stops this train
Blackrock (jaja, de klanten van) is als een gek aan het hamsteren en ondertussen zijn er nog steeds meer sellers dan buyers.
Sukkels.
Sukkels.
Hier in SEA zijn landen/investeerders massaal USD aan het *dumpen schijnt het. Vorige week was EUR THB 38.x vandaag 36.x dus hoop niet dat dit lang stand gaat houden.... we krijgen voornamelijk inkomen in USD.
Tijd om voor sats te gaan werken. Of Monero...
* Src. https://www.bloomberg.com...s-across-asian-currencies
Tijd om voor sats te gaan werken. Of Monero...
* Src. https://www.bloomberg.com...s-across-asian-currencies
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik denk geen rate cut door hogere inflatie en goede banencijfers.Coldcat schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:08:
Stilte voor de rate cut morgen?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Exact, beter om nog een maandje te wachten, anders krijg je ook alleen maar discussie dat die man naar Trump luistert.audiojunk schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:46:
[...]
Ik denk geen rate cut door hogere inflatie en goede banencijfers.
Kan me zo voorstellen dat in de VS er langzaam mensen moeten verkopen om brood op de plank te krijgen. Het aantal ontslagen is enorm en dit is nog maar het begin.Darrell schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:15:
Blackrock (jaja, de klanten van) is als een gek aan het hamsteren en ondertussen zijn er nog steeds meer sellers dan buyers.
Sukkels.
goede banencijfers zegt niet alles, tenzei je een hele goede baan hebtaudiojunk schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:46:
[...]
nothing stops this train
diepe recessie inc?Pexow schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:12:
[...]
Kan me zo voorstellen dat in de VS er langzaam mensen moeten verkopen om brood op de plank te krijgen. Het aantal ontslagen is enorm en dit is nog maar het begin.
nothing stops this train
Heb deze knakker gezienKol Nedra schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:17:
[...]
goede banencijfers zegt niet alles, tenzei je een hele goede baan hebt
[Afbeelding]
On topic:
JUST IN: Michael Saylor says AI will buy Bitcoin. pic.twitter.com/IwSQ5TfjNE
— Watcher.Guru (@WatcherGuru) 6 mei 2025
True if big.
8 days live, 14 active miners and 1.19 BTC later, @TAOHash released their dashboard. If they keep this up, SN14/Bittensor will be the largest BTC miner in the world. https://t.co/kRYx6AnExl pic.twitter.com/GwVfzvSYo8
— lucian (@lcnxyz) 6 mei 2025
Mining Bitcoin met TAO
Of je hebt 2 of 3 banen om rond te komen.Kol Nedra schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:17:
[...]
goede banencijfers zegt niet alles, tenzei je een hele goede baan hebt
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Dooie boel hier. Wen moon?
We wachten op de witte rook
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Zou wat zijn als het Vaticaan ook een dikke pot BTC heeft. Al die priesters aan het lachen. Dikke longs openen als de camera’s op die schoorsteen staan. En dan een enorme groene dildo uit die pijp knallen. Instant moon! Dikke longs. Lachen… iedereen rijk!
Ik denk geen rate cut door: ene Powell die denkt 'Trump wil een rate cut, dus ik zal die blaaskaak laten zien wie het monetaire beleid bepaalt hiero'.audiojunk schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:46:
[...]
Edit: en dan 18 juni gelijk een half % eraf.
[ Voor 6% gewijzigd door toilet_paper op 07-05-2025 00:12 ]
Vage gedoe. Ik pak in ieder geval wat winstjes mee voor nu.Alpina schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 02:25:
Moest even kijken wat het bullish nieuws was, ohja India en Pakistan
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
Over een paar weken gaan de voorraden zichtbaar minderen in de VS. Er is nog genoeg tijd om berig te worden voor de zomerdip
Dat zit wel Schnorr.
Kon je dat niet eerder roepentomtom901 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:52:
Dooie boel hier. Wen moon?
* sh4d0wman werd ook wakker

India in BTC gefomod om de oorlogkas te spekken? Grappig dat de USA opeens een probleem heeft met het aanvallen van terroristen.
Met een beetje mazzel mag ik volgende maand over India en Rusland vliegen....
Helaas zijn kogelwerende vesten verboden in TH dus kan mij ook niet voorbereiden. 
Edit: nog even gekeken op assetbymarketcap: BTC van 1864 naar 1917 T
India in BTC gefomod om de oorlogkas te spekken? Grappig dat de USA opeens een probleem heeft met het aanvallen van terroristen.
Met een beetje mazzel mag ik volgende maand over India en Rusland vliegen....
Edit: nog even gekeken op assetbymarketcap: BTC van 1864 naar 1917 T
[ Voor 7% gewijzigd door sh4d0wman op 07-05-2025 08:35 ]
Noodzakelijk zelfs, want we moeten daar doorheen wil er een mogelijkheid tot upside zijn. Anders blijven we gewoon een beetje aanmodderen in de range met deviaties er net boven.toilet_paper schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 02:01:
Ff weer bewegen boven 100k zou mooi zijn voor het algehele sentiment.
Tijd voor een babe als extra steuntje in de rug van de koers?
:gifsicle():strip_exif()/f/image/5KcwJvN6SYeeAx9mKT0ukLpe.gif?f=user_large)
Of too soon?
:gifsicle():strip_exif()/f/image/5KcwJvN6SYeeAx9mKT0ukLpe.gif?f=user_large)
Of too soon?
Je kijkt ff niet en we staan alweer op $97k!
$4,000,000,000 worth of #Bitcoin shorts to be liquidated at $100K 👀
— Vivek⚡️ (@Vivek4real_) 7 mei 2025
LET’S LIQUIDATE THEM ALL 🚀 pic.twitter.com/yJhuCjkwWR
nothing stops this train
als ome powell iets moois uit de hoed tovert vandaag, is die 100k zo gezien
ok, nav de boeliesje signalen hier, stap ik voorzichtig weer over vanuit FIAT naar BTC. Ben benieuwd.
Ik verwacht eigenlijk +/- 98.2k en dan 100k te gaan zien s00n.
Dus je stapt bij 97k in en je stapt uit bij 100k?Moiety schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:37:
ok, nav de boeliesje signalen hier, stap ik voorzichtig weer over vanuit FIAT naar BTC. Ben benieuwd.
==
hoi
Hangt er vanaf, als je hem scalped is dat toch een leuk rendement iedere keerEusebius schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:26:
[...]
Dus je stapt bij 97k in en je stapt uit bij 100k?Neem dan gewoon een passieve belegging die een paar procenten trekt per jaar.
Waarom één jaar wachten als je het in één dag kan verdienen?Eusebius schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:26:
[...]
Dus je stapt bij 97k in en je stapt uit bij 100k?Neem dan gewoon een passieve belegging die een paar procenten trekt per jaar.
Dat soort trades maak ik ook steeds, en met perpetual is dat wel leuk, dubbele winst (als BTC stijgt).Eusebius schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:26:
[...]
Vanavond even bekijken hoe de fed meeting gaat, mogelijk dat ik hem dan sluit.
Een vast bedrag zit sinds 2023 al in BTC. Dat haal ik er pas (voor een deel) uit als de hel bevriest of als BTC een bedrag >250k bereikt. Op Bitvavo speel ik een beetje met geld. Swappen van Stables naar BTC is daar niet mogelijk, dus doe ik het vanuit FIAT.Eusebius schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:26:
[...]
Ik verkoop gisteren net een deel BTC met het vooruitzicht dat powell helemaal geen renteverlaging zal toekennen .. Vreemde pump wel?
Mwha, het is toch al lang en breed bekend dat er deze maand geen renteverlaging komt? Ik verwacht vanavond dan ook relatief weinig actie. Misschien wel wat kortstondige spikes zoals altijd, maar feitelijk veranderd er voorlopig gewoon niets.Rubberen schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:56:
Ik verkoop gisteren net een deel BTC met het vooruitzicht dat powell helemaal geen renteverlaging zal toekennen .. Vreemde pump wel?
Natuurlijk kan Bitcoin wel weer een breakdown krijgen maar imho heeft dat dan meer met de huidige resistance zone te maken dan een rentebesluit van de FED.
De bekende pump voor de dump.Rubberen schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:56:
Het exchange manipulatie tegeltje staat klaar.
Als jij een manier weet om er vanaf te komen dan graag. Ik ben NL-resident, 7 Monero's (XMR) waar ik vanaf wil.sh4d0wman schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:52:
EU heeft er weer zin in... geen XMR en aanverwanten meer.
Gelukkig heb ik ze zelf in beheer en is er altijd wel ergens een conversie of uitgave mogelijkheid te vinden.
Edit: Inmiddels gelukt met changenow.io
[ Voor 5% gewijzigd door gerritjan op 07-05-2025 20:10 ]
Iets kopen op het darkwebgerritjan schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:00:
[...]
Als jij een manier weet om er vanaf te komen dan graag. Ik ben NL-resident, 7 Monero's (XMR) waar ik vanaf wil.
Is Petra al uitgerold op Ethereum? En, is het wat?
Bitcoin - A weapon of mass disruption
@gerritjan ik zit niet in NL
Maar probeer stack of wellicht cake wallet (al zie ik deze laatste niet meer op https://www.getmonero.org/downloads/ staan). Die hebben swap functies. Geen idee of dat per land nog verschilt.
Schijnt dat ze nog steeds doorrolt… naar de zero!Gelukszoekr schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:15:
Uitgerold om meer transacties te kunnen verwerken, maar niemand gebruikt eth nogGelukszoekr schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:15:
Bedankt voor je tips. Cake wallet lijkt ook 'country restrictions' te hebben. Ik vond zelf deze, ziet er redelijk simpel uit en geen registratie nodig:sh4d0wman schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:22:
@gerritjan ik zit niet in NLMaar probeer stack of wellicht cake wallet (al zie ik deze laatste niet meer op https://www.getmonero.org/downloads/ staan). Die hebben swap functies. Geen idee of dat per land nog verschilt.
https://changenow.io/
[ Voor 7% gewijzigd door gerritjan op 07-05-2025 16:56 ]
IVPN Pro voor 3 jaar kopen. Oh wacht, dat is slechts 0.7 XMR. Nouja, misschien dan 30 jaargerritjan schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:00:
[...]
Als jij een manier weet om er vanaf te komen dan graag. Ik ben NL-resident, 7 Monero's (XMR) waar ik vanaf wil.
Correct. Gaat vooral om de toon om 20.30 vanavond.Guere schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:03:
[...]
Mwha, het is toch al lang en breed bekend dat er deze maand geen renteverlaging komt? Ik verwacht vanavond dan ook relatief weinig actie. Misschien wel wat kortstondige spikes zoals altijd, maar feitelijk veranderd er voorlopig gewoon niets.
Natuurlijk kan Bitcoin wel weer een breakdown krijgen maar imho heeft dat dan meer met de huidige resistance zone te maken dan een rentebesluit van de FED.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Vanavond komt de FED met een besluit waarop de markt reageert. Morgen reageert de markt op de reactie op het besluit van vanavond. Volgende week absorbeert de markt de extreme prijsschommelingen en wordt er een richting gekozen.
Petra? Het was toch ingrid?Gelukszoekr schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:15:
Ah, een update!Gelukszoekr schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:15:
Dat verklaart al die buy-the-rumor van de afgelopen tijd!
/s
We zien de sell-the-news met interesse tegemoet.
Maktub
Nog 2 uurtjes maar we gaan alvast rekt. Vroeg dit keer.
96.5. Enorm rekt.Darrell schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:23:
Nog 2 uurtjes maar we gaan alvast rekt. Vroeg dit keer.
10k candles wil ik zien, eerst 10k naar beneden en dan 20k omhoog!
nothing stops this train
Het is wachten op het conclaaf. Is er groene rook, dan komt er een nieuwe bullpaus, is er rode rook, then goes everything to the klote.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Swappen naar iets anders op simpleswap punt iogerritjan schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:00:
[...]
I'm ready!
aggr.trade met geluid aan en straks hier live te volgen:
YouTube: FOMC Press Conference May 7, 2025
aggr.trade met geluid aan en straks hier live te volgen:
YouTube: FOMC Press Conference May 7, 2025
[ Voor 39% gewijzigd door Kol Nedra op 07-05-2025 19:53 ]
nothing stops this train
Nou, die richting gaat al weer lekker
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Nou, uiteraard precies zoals verwacht 4.5%. Wel even kort een volume spike, aggr ging ff snel. Ook precies zoals verwacht dus, *insert pat-self-on-back gifje*.
Bedankt. Inmiddels gelukt met changenow.io
Wel een VPN met de VS opgezet voor de zekerheid.
[ Voor 10% gewijzigd door gerritjan op 07-05-2025 21:50 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/LZ5ceQ9Bm0gJ3NBaTicsj24m.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hU2oM1lrFbK9iX3qSPvSm7RW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cAcZaRMTBHavIOLP0UdrO7lH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PPp01IjP7aTopiipStzzAx7t.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/x0jWQW2WcyRe2jMEE44Aalmu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qgBlYEWfoWh8BuaBtKbwdBvB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/71oLowTxNziATDi4PcJGqe9O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8FAR39cyqJTxndlttx3L5BoH.jpg?f=fotoalbum_large)