nothing stops this train
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Idd. Hoor daar verdacht weinig over. Vraag me überhaupt af of trump dat scherp heeft. Ik zou daar aardig wakker van liggen. Eigenlijk heeft usa op geen enkel vlak ook maar iets te zeggen tov usa.Moiety schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:15:
Als Trump zo doorgaat dan is het klaar met het gedogen van de Amerikaanse staatsschuld.
Geloof ook nooit dat china ook maar iets toe gaat geven in dit spelletje
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Denk geen van allen.Gelukszoekr schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:32:
Ethereum verliest in een week 25%. Goed opletten dus. Als Ethereum echt z'n status verliest waar de activiteit dan naar toe zal gaan verhuizen. Dat kan in een volgende run echt wel kansen geven voor concurrerende kettingen. Ik gok nog steeds op Solana, maar wie weet verhuist de activiteit naar een Avalanche, Sui, Aptos of Cardano. Mogelijkheden genoeg.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XGRxoPsx3p6K2gmxNnG3VAgz.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/sAO3gynSRGMIfHx5mbMLqEqx.jpg?f=fotoalbum_large)
En China bezit een aanzienlijk deel van die staatsschuld begrijp ik. Volgens mij niet een heel goed uitgangspunt voor Trump. China zou zomaar kunnen besluiten om minder Amerikaanse staatsobligaties te kopen….. of treasuries te verkopen.anti elppa schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:37:
[...]
Idd. Hoor daar verdacht weinig over. Vraag me überhaupt af of trump dat scherp heeft. Ik zou daar aardig wakker van liggen. Eigenlijk heeft usa op geen enkel vlak ook maar iets te zeggen tov usa.
Geloof ook nooit dat china ook maar iets toe gaat geven in dit spelletje
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Is de Amerikaanse beurs weer rood.
Moiety schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:01:
[...]
En China bezit een aanzienlijk deel van die staatsschuld begrijp ik. Volgens mij niet een heel goed uitgangspunt voor Trump. China zou zomaar kunnen besluiten om minder Amerikaanse staatsobligaties te kopen….. of treasuries te verkopen.
https://www.businessinsid...an-verenigde-staten-goud/Volgens gegevens van het Amerikaanse ministerie van Financiën heeft Beijing in de eerste drie maanden van 2024 voor 53 miljard dollar aan Amerikaanse staatsobligaties van de hand gedaan.
Lees meer
Dat is nog meer dan de toch al in het oog springende verkopen van afgelopen jaar. Naar schatting heeft China tussen 2021 en halverwege 2023 in totaal voor 300 miljard dollar aan Amerikaanse staatsobligaties verkocht.
Eind maart van dit jaar had China nog voor 767 miljard dollar aan Amerikaanse staatsobligaties in bezit.
Zodat ze de strategic bitcoin reserve en Strategy pumpen.Moiety schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:20:
Wat nou als China de dollar dumpt en vol instapt in ………..
[YouTube: Me Saying Bitcoin]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/1UPguGFzfHWU6ICCpHNJ06N7.gif?f=user_large)
Welke status hebben we het hierover?Gelukszoekr schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:32:
Ethereum verliest in een week 25%. Goed opletten dus. Als Ethereum echt z'n status verliest waar de activiteit dan naar toe zal gaan verhuizen. Dat kan in een volgende run echt wel kansen geven voor concurrerende kettingen. Ik gok nog steeds op Solana, maar wie weet verhuist de activiteit naar een Avalanche, Sui, Aptos of Cardano. Mogelijkheden genoeg.
Het is inmiddels consensus dat ETH dood is en in de huidige status overgewaardeerd. Net als Solana dat was eind 2022 en je het voor rond de 10 USD kon oppikken.
Groot verschil tussen ETH en SOL (de asset, niet het netwerk) deze cycle is dat je SOL goedkoop kon oppikken tijdens de bear en vervolgens mooie winst op kon maken door domweg te hodlen. Zeker als je de airdrops uit 2023 meetelt. ETH was niet goedkoop in de bear en heeft ook bijna niemand winst op gemaakt deze cycle.
Als ETH maar hard genoeg daalt, dan raken mensen mogelijk vanzelf weer geïnteresseerd om het te kopen. Verder is het ook enorm afhankelijk wat de technische ontwikkelingen gaan zijn tot de volgende cycle. Voor hetzelfde geldt komt er een nieuwe chain die nog sneller en goedkoper is. Of komt een bestaande chain met een applicatie die iedereen wilt gebruiken.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Idd interessante ontwikkeling dat de rente op alle looptijden aan het stijgen is. Gevaarlijke combinatie als je het mij vraagtknakworst schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:00:
Ondertussen wordt lenen steeds duurder.
Tijd dat de printer bbbrrrrrr gaat doen.
[Afbeelding]
US bonds blijkbaar geen safe haven meer...
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Naar mijn idee heeft Ethereum al zeker zo’n acht jaar de status van beste coin na Bitcoin. Niet alleen omdat het qua market cap de nummer 2 is, maar ook omdat het de first mover was onder de smart contract platforms. Ethereum was er vroeg bij en was zeker revolutionair met alle mogelijkheden. Dat heeft veel kapitaal naar het netwerk toegetrokken – terecht ook. Maar ik denk al een tijd dat de tijden zijn veranderd.jvel92 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:38:
[...]
Welke status hebben we het hierover?
Het is inmiddels consensus dat ETH dood is en in de huidige status overgewaardeerd. Net als Solana dat was eind 2022 en je het voor rond de 10 USD kon oppikken.
Groot verschil tussen ETH en SOL (de asset, niet het netwerk) deze cycle is dat je SOL goedkoop kon oppikken tijdens de bear en vervolgens mooie winst op kon maken door domweg te hodlen. Zeker als je de airdrops uit 2023 meetelt. ETH was niet goedkoop in de bear en heeft ook bijna niemand winst op gemaakt deze cycle.
Als ETH maar hard genoeg daalt, dan raken mensen mogelijk vanzelf weer geïnteresseerd om het te kopen. Verder is het ook enorm afhankelijk wat de technische ontwikkelingen gaan zijn tot de volgende cycle. Voor hetzelfde geldt komt er een nieuwe chain die nog sneller en goedkoper is. Of komt een bestaande chain met een applicatie die iedereen wilt gebruiken.
Je zag het al bij de opkomst van BSC, eigenlijk een kopie van een oudere versie van Ethereum, maar dan zeer centraal. Veel serieuze projecten zouden daar nooit op willen bouwen, omdat je direct afhankelijk bent van CZ. En de kracht van blockchain is nu juist dat je nergens afhankelijk van wilt zijn. BSC is nooit een serieuze bedreiging voor Ethereum geweest, maar je zag wel dat het onder hobbyisten veel werd gebruikt. Je kon voor één BNB je eigen shitcoin starten. Ook toen al bleek dat decentralisatie voor de massa helemaal niet zo belangrijk was. Snelheid en lage transactiekosten kregen de voorkeur.
Toen kwam The Merge: de upgrade van Ethereum van proof-of-work naar proof-of-stake. Zoals je weet had ik in die periode zelf nog een Ethereum-node draaien. Naar mijn idee had dit serieus potentie, omdat (bij voldoende activiteit) de chain deflationair zou worden. Maar het is Ethereum helaas niet gelukt dat te realiseren.
Als Ethereum verder wilde komen, moest het schalen. En toen kwamen de L2’s: sneller en goedkoper, met de veiligheid van de baselayer. Maar ja, binnen no-time waren er tig L2’s op Ethereum – en welke ging nou winnen? Er was niet echt één duidelijke winnaar, dus het werd vooral versnippering. En die versnippering raakte ook Ethereum. Moest je nou ETH kopen, of toch liever OP of ARB?
Daarnaast zijn er natuurlijk al jaren andere chains die een poging doen om Ethereum van de troon te stoten. Dat is nooit echt succesvol geweest, maar ik denk dat Solana op dit moment best goede papieren heeft. Solana is, in vergelijking met Ethereum’s baselayer, supersnel en goedkoop. De veiligheid mag dan lager zijn, maar we weten inmiddels ook dat – na zoveel jaren ontwikkeling – de echt serieuze use-cases gewoon achterblijven. Dus wat blijft er over? Meme-onzin. En dat kan Solana als geen ander verwerken.
Ik vond het bijvoorbeeld ook veelzeggend dat de Trumpcoin werd gelanceerd op Solana. En Solana kon al die transacties prima verwerken.
Het is uiteindelijk ook een gevoelskwestie. Maar ik denk dus al een tijdje dat Ethereum vooral leunt op z’n first-mover-status, en daardoor nog steeds zoveel trouwe investeerders heeft. Maar als het ooit qua market cap verliest van bijvoorbeeld Solana, dan denk ik dat Ethereum ineens veel terrein en investeerders zal verliezen. Simpelweg omdat het te duur en te traag is. Veiligheid en decentralisatie zijn voor meute minder belangrijk.
En wat als de gemiddelde bezoeker van dit topic veel te veel tesla aandelen heeft?Stukfruit schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:17:
[...]
Nog even en de gemiddelde bezoeker van dit topic is rijker dan Musk
Toxic iddNeoflexNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:14:
[...]
Idd interessante ontwikkeling dat de rente op alle looptijden aan het stijgen is. Gevaarlijke combinatie als je het mij vraagt
Maar prima ook. Laat usa maar lekker volledig naar de tyfus gaan
Tesla stond dan ook extreem hoog afgelopen tijd. Nog steeds hoger dan een jaar terug.
Hier zou ik nog eens meer over moeten lerenNeoflexNL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:14:
[...]
Idd interessante ontwikkeling dat de rente op alle looptijden aan het stijgen is. Gevaarlijke combinatie als je het mij vraagt
Wat niet in stonks land?Coldcat schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:25:
[...]
Tesla stond dan ook extreem hoog afgelopen tijd. Nog steeds hoger dan een jaar terug.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
winst nemen blijft moeilijk, kopen en fiat kapot gooien is easy, andersom heb ik moeite mee.
nothing stops this train
Apple maft en Nvidia gaan net zo hard rekt.
Allemaal fucking shit want er is no second best!
Fun fact:Coldcat schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:30:
[...]
Apple maft en Nvidia gaan net zo hard rekt.
Allemaal fucking shit want er is no second best!
Bitcoin hoeft nu maar tot ongeveer 130k te stijgen om de nr 2 marketcap van assets te worden en alle bedrijven in te halen.
Perfect storm imo.
De gemiddelde bezoeker van dit topic is dat aandeel natuurlijk kneiterhard aan het shorten om de profits daarna direct door te storten naar BitcoinMoiety schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:23:
[...]
En wat als de gemiddelde bezoeker van dit topic veel te veel tesla aandelen heeft?

Socialize the profits, privatize the losses

Dat zit wel Schnorr.
rond 2030 of misschien pas 2035?Vis schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:37:
[...]
Fun fact:
Bitcoin hoeft nu maar tot ongeveer 130k te stijgen om de nr 2 marketcap van assets te worden en alle bedrijven in te halen.
Perfect storm imo.
nothing stops this train
Het wordt makkelijker als je zodra je een kooporder gevuld ziet, direct sellorders laddert. Of in het geval van cold storagemateriaal, verkooporders vastlegt in een plannetje.Kol Nedra schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:29:
oof Tesla, sta.nog in winst maar ehm, pooof daaag winsten![]()
winst nemen blijft moeilijk, kopen en fiat kapot gooien is easy, andersom heb ik moeite mee.
Daarbij ambitieuze shitcoinrendamenten als 5x,10x of 20x omzetten naar 5, 10 of 20%, iets van dien aard.
*knip*Stukfruit schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:38:
[...]
De gemiddelde bezoeker van dit topic is dat aandeel natuurlijk kneiterhard aan het shorten om de profits daarna direct door te storten naar Bitcoin
Socialize the profits, privatize the losses
Flauw/op de man, niet doen.
[ Voor 12% gewijzigd door YES op 09-04-2025 09:06 ]
probleem bij DeGiro is dat je niet hoog al kan inzetten voor een sellorder, geld ook voor buyorders..... Tesla is ook de enige volatiele risk aandeel dat ik heb, de rest is dividend aandelen en 85% ervan zijn aristocraten/kings....toilet_paper schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:52:
[...]
Het wordt makkelijker als je zodra je een kooporder gevuld ziet, direct sellorders laddert. Of in het geval van cold storagemateriaal, verkooporders vastlegt in een plannetje.
Daarbij ambitieuze shitcoinrendamenten als 5x,10x of 20x omzetten naar 5, 10 of 20%, iets van dien aard.
Tesla is een gokje mbt tot wat hun toekomstvisie is, aandeel niet voor de Tesla auto zelf maar al het andere
nothing stops this train
*knip*Moiety schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:52:
[...]
Maar ik heb mijn Tesla gekocht vóórdat Elon Musk gek werd. Toch? @Taro
Reactie op weggeknipte post
[ Voor 18% gewijzigd door YES op 09-04-2025 09:07 ]
nothing stops this train
Je kunt volgens mij altijd een exitplan maken. Zelf teken ik voor aandelen doorgaans de geplande sells in Tradingview in. Is misschien wat omslachtig maar met regelmatig de koers checken of gebruik maken van alerts kun je vervolgens actie ondernemen. Heb bijvoorbeeld zelf zo onlangs weer een pluk Flow Traders verkocht. Vind ik ook leuk om te doen zo.Kol Nedra schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:57:
[...]
probleem bij DeGiro is dat je niet hoog al kan inzetten voor een sellorder, geld ook voor buyorders..... Tesla is ook de enige volatiele risk aandeel dat ik heb, de rest is dividend aandelen en 85% ervan zijn aristocraten/kings....
Tesla is een gokje mbt tot wat hun toekomstvisie is, aandeel niet voor de Tesla auto zelf maar al het andere
Tsja.. Is niet dat je daar niks aan kan doen, die broker keuzeKol Nedra schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:57:
[...]
probleem bij DeGiro is dat je niet hoog al kan inzetten voor een sellorder, geld ook voor buyorders.....
ben ook geen trader, dus broker is goedtomtom901 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:29:
[...]
Tsja.. Is niet dat je daar niks aan kan doen, die broker keuze
ga niet nog een broker doen, kost alleen maar extra.
nothing stops this train
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Tja wanneer ben je trader. Zodra je iets verkoopt wat je ooit hebt gekocht? Je bent eigenlijk al trader zodra je iets koopt. Ik zou dat begrip 'trader' lekker opzij gooien en nooit meer naar omkijken.Kol Nedra schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:34:
[...]
ben ook geen trader, dus broker is goed
ga niet nog een broker doen, kost alleen maar extra.
Je geeft aan dat je nu nog op winst staat, dus ben je wrs op 200 - 220 usd ingestapt ergens. Je hebt dus op meer dan 100% winst gestaan want die koers is hoger dan 450usd geweest.
Maar niets verkocht.
Da's dan toch zonde?
Kijk, voor jouw dividend aandelen is het misschien anders, maar ik ben van mening dat Tesla voor jou een hele mooie zou kunnen zijn geweest als je een exitplan klaar zou hebben gehad.
Zou me trouwens niet verbazen als Tesla nog meer klappen krijgt. Ben dan oprecht benieuwd wat jouw strategie gaat zijn want ik denk niet dat je nu uitstapt?
Tis gewoon interesse in de gedachtegang van een medetweaker, no offence. Ik probeer te helpen om winst binnen te harken als de mogelijkheid zich voordoet.
Wil zeker niet zeggen dat mijn strategie bij jou past.
Wel weer de kans een nieuwe bounce mee te pakken.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Src. https://cointelegraph.com...nly-pays-0-75-btc-in-feesPanicked Bitcoiner mistakenly pays almost $60K BTC in fees
Just hodl dames...
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Yep, gebruik IBKR. Alleen al het feit dat je fractioneel je aandelen en/of ETF’s kunt aankopen is voor mij een reden om daar te zitten. Als ik bijvoorbeeld maandelijks een bedrag stort om ETF’s te kopen. Wil ik ook voor dat volledige bedrag kunnen kopen en niet een restant overhouden.tomtom901 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:29:
[...]
Tsja.. Is niet dat je daar niks aan kan doen, die broker keuze
Ik zit daar ook, alleen al vanwege het aanbod tot alles, en de mogelijkheid om nabeurs of overnight te kunnen handelen.jvel92 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:07:
[...]
Yep, gebruik IBKR. Alleen al het feit dat je fractioneel je aandelen en/of ETF’s kunt aankopen is voor mij een reden om daar te zitten. Als ik bijvoorbeeld maandelijks een bedrag stort om ETF’s te kopen. Wil ik ook voor dat volledige bedrag kunnen kopen en niet een restant overhouden.
En met de juiste broker @Kol Nedra had je bijvoorbeeld ook een stoploss kunnen plaatsen zodat je gains zou locken als de boel naar beneden zou gaan en vanuit daar kon je (met winst) de situatie opnieuw bekijken. Met een ETF buy and hold vind ik toch anders dan met zo'n volatiel individueel aandeel ala TSLA.toilet_paper schreef op woensdag 9 april 2025 @ 01:44:
[...]
Tja wanneer ben je trader. Zodra je iets verkoopt wat je ooit hebt gekocht? Je bent eigenlijk al trader zodra je iets koopt. Ik zou dat begrip 'trader' lekker opzij gooien en nooit meer naar omkijken.
Je geeft aan dat je nu nog op winst staat, dus ben je wrs op 200 - 220 usd ingestapt ergens. Je hebt dus op meer dan 100% winst gestaan want die koers is hoger dan 450usd geweest.
Maar niets verkocht.
Da's dan toch zonde?
[ Voor 98% gewijzigd door zenith op 09-04-2025 07:19 ]
Dit gaat het gesprek van de dag worden. Het volgende narratief waarom btc deze cycle naar 420 gaat, is geboren.knakworst schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:00:
Ondertussen wordt lenen steeds duurder.
Tijd dat de printer bbbrrrrrr gaat doen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Wp3eYmK4sKFlt31uervuRVI5.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh en als kers op de taart, de dollar zakt ook weer door.
[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 09-04-2025 07:44 ]
Is een kwestie van tijd ben ik bang. Sommige mensen vinden het een goed idee om willekeurige onschuldige mensen slachtoffer te laten worden van iets waar ze geen zak mee te maken hebben.Kol Nedra schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:59:
[...]
gelukkig is die gekkigheid van Tesla vandalisme niet in Nederland (toch?)
Deze mensen noemen dat in hun eigen hoofd juist rechtvaardig, dat is zo bijzonder.
L.F.G.knakworst schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:29:
[...]
Dit gaat het gesprek van de dag worden. Het volgende narratief waarom btc deze cycle naar 420 gaat, is geboren.
[Afbeelding]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/9L2Ar8vYPp0gwyGknP9uI22t.gif?f=user_large)
Hopelijk vallen de mentale problemen voor een ieder in dit topic te vermijden.
Maak er ondanks alles een mooie dag van.
Bij ons was er vorige week een hakenkruis op getekend. In het stof met een vinger. Maar toch...WarsemaW schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:56:
[...]
Is een kwestie van tijd ben ik bang. Sommige mensen vinden het een goed idee om willekeurige onschuldige mensen slachtoffer te laten worden van iets waar ze geen zak mee te maken hebben.
Deze mensen noemen dat in hun eigen hoofd juist rechtvaardig, dat is zo bijzonder.
They who buy the dip, deserves the rip.
Bizar toch, hoe brei je dat recht in je hoofd dan als je een hakenkruis op een auto staat te tekenen.Danjel schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:16:
[...]
Bij ons was er vorige week een hakenkruis op getekend. In het stof met een vinger. Maar toch...
Het toont aan in welke staat de wereld zich bevindt.WarsemaW schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:15:
[...]
Bizar toch, hoe brei je dat recht in je hoofd dan als je een hakenkruis op een auto staat te tekenen.
Puur bitcoin dit keer
:gifsicle():strip_exif()/f/image/fQ1vOTX7HvTQyqf4dRgnwL67.gif?f=user_large)
BTC €94.837,08
Mooi om te zien dat je naast fysiek ook mentaal aan het groeien bent.koelebobes schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:18:
Voor het eerst sinds 21 maart weer wat gekocht
Puur bitcoin dit keer![]()
[Afbeelding]

dit is echt ongekend gevaarlijk voor USA. En vraag me af of trump hier rekening mee gehouden heeft. Als dit aan blijft houden of nog heftiger word, dan krijg je echt een total melt down. Vooral voor de USA.knakworst schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:29:
[...]
Dit gaat het gesprek van de dag worden. Het volgende narratief waarom btc deze cycle naar 420 gaat, is geboren.
[Afbeelding]
Zou voor btc misschien wel goed kunnen zijn. Hoop het iig
Omdat de schulden niet betaald kunnen worden?anti elppa schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:26:
[...]
dit is echt ongekend gevaarlijk voor USA. En vraag me af of trump hier rekening mee gehouden heeft. Als dit aan blijft houden of nog heftiger word, dan krijg je echt een total melt down. Vooral voor de USA.
Joh, die gast sloopt eigenhandig z'n hele land. Dat is het probleem van iemand aan de macht die nul tegenspraak, kritiek of input van anderen accepteert. Een land dat nooit meer een koning wou heeft een koning. Een die - zoals ik gisteren al zei - vrijwel niets meer te verliezen heeft dus gerust z'n meest debiele ideeën de vrije loop laat.anti elppa schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:26:
dit is echt ongekend gevaarlijk voor USA. En vraag me af of trump hier rekening mee gehouden heeft. Als dit aan blijft houden of nog heftiger word, dan krijg je echt een total melt down. Vooral voor de USA.
Dit soort pareltjes:
https://finance.yahoo.com...n-announce-003901779.html
Dus eerst wil 'ie massaal korten op de zorg, en vervolgens alle medicijnen voor z'n eigen bevolking nog veel duurder maken. En dat terwijl die al zo'n ~3x duurder zijn in de VS dan elders.(Reuters) - President Donald Trump on Tuesday said the U.S. will soon announce a "major" tariff on pharmaceutical imports.
Speaking to an event at the National Republican Congressional Committee, Trump said the tariff will incentivize drug companies to move their operations to the U.S.
onder andere ja. Trump wil precies het tegenover gestelde. Ik gok dat hij en zijn matties hier 0,0 rekening mee gehouden hebben.Coldcat schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:30:
[...]
Omdat de schulden niet betaald kunnen worden?
Als heel de wereld nu schuldpapier dumpt gaat die yield door het dak. ZEker als het nu in een stroomversnelling komt.
Hadden het er hier gisteren al ff over, wat als china schuldpapier dumpt. Nu blijkt china maar 800miljard te hebben, ongeveer 2,5% van het totaal. HEt is dus heel de wereld die nu aan het dumpen geslagen is.
https://www.nu.nl/economi...doen-tegen-witwassen.html
wat is het toch ook een bagger bank. Snap niet wat mensen daar nog moeten
:gifsicle():strip_exif()/f/image/qRIB49MD2fqi8Bo114LVyc8g.gif?f=user_large)
https://edition.cnn.com/2...oreign-leaders/index.htmlGuere schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:34:
[...]
Joh, die gast sloopt eigenhandig z'n hele land. Dat is het probleem van iemand aan de macht die nul tegenspraak, kritiek of input van anderen accepteert. Een land dat nooit meer een koning wou heeft een koning. Een die - zoals ik gisteren al zei - vrijwel niets meer te verliezen heeft dus gerust z'n meest debiele ideeën de vrije loop laat.
Dit soort pareltjes:
https://finance.yahoo.com...n-announce-003901779.html
[...]
Dus eerst wil 'ie massaal korten op de zorg, en vervolgens alle medicijnen voor z'n eigen bevolking nog veel duurder maken. En dat terwijl die al zo'n ~3x duurder zijn in de VS dan elders.
Donnie wil DEI zien verdwijnen, maar ondertussen houdt hij van mannen die zijn oranje billetjes zoenen. Gezien de uitspraken valt niet uit te sluiten dat hij deze maand geen Viagra nodig heeft.“These countries are calling us up. Kissing my a**. They are dying to make a deal,” Trump told a group of Republicans on Tuesday evening, hours before the tariffs were set to take hold. He described foreign leaders essentially groveling to avoid the new tariffs: “Please, please sir, make a deal. I’ll do anything sir.”
Maar goed, bitcoinen voor minder.
Dat zit wel Schnorr.
ZuchtStukfruit schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:07:
https://edition.cnn.com/2...oreign-leaders/index.html
[...]
Donnie wil DEI zien verdwijnen, maar ondertussen houdt hij van mannen die zijn oranje billetjes zoenen. Gezien de uitspraken valt niet uit te sluiten dat hij deze maand geen Viagra nodig heeft.
Maar goed, bitcoinen voor minder.
"I'll do anything sir" klinkt meer alsof hij op Pornhub heeft lopen browsen in plaats van babbelen met andere wereldleiders.“These countries are calling us up. Kissing my a**. They are dying to make a deal,” Trump told a group of Republicans on Tuesday evening, hours before the tariffs were set to take hold. He described foreign leaders essentially groveling to avoid the new tariffs: “Please, please sir, make a deal. I’ll do anything sir.”
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Ik vind het ook een waardeloze bank maar nu niet om deze reden. De opsporing bij de banken neerleggen is belachelijk. Dit heeft al veel onnodig leed veroorzaakt.anti elppa schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:01:
ondertussen bij de rabobank.....
https://www.nu.nl/economi...doen-tegen-witwassen.html
wat is het toch ook een bagger bank. Snap niet wat mensen daar nog moeten
[Afbeelding]
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
Trump zou z'n keutel intrekken toch?
Ik vind het wel een mooi schouwspel wat er plaatsvind, super interessant om te zien wat die gek besluit, en hoe de rest reageert.
De hoop was juist (bij mijn weten) om via een aankomende recessie vanuit de heffingen de rente lager te krijgen en de grote herfinanciering van obligaties tegen een langere termijn en lagere rente te kunnen doen. Ook de verlaging van uitgaven via DOGE helpt in dit streven. Het lijkt er echter op dat de inflatieverwachtingen in de markt nu nog de boventoon voeren vanuit de heffingen en/of de wens om exposure naar USA schuldpapier in deze onzekere tijd te verlagen in combinatie met verminderd vertrouwen in de USA als partner in handel en financiën. Het effect van de lagere dollar lijkt wel bereikt te worden, maar kan ironisch genoeg ook met verminderd vertrouwen te maken hebben (vrijkomende dollars uit verkopen obligaties worden verkocht).
Hoe dan ook, vooral het laatste zal de noodzaak bij de FED doen toenemen om de uit te geven obligaties met een langere rente (ook) op te kopen om de rente lager te houden, dikke QE dus. Maar dit kan de inflatie vanuit de heffingen extra aanwakkeren, dus een hele lastige beslissing. In geval het vooral een effect van heffingen is, zal ook QE mogelijk zijn, maar is er meer een tijdelijke inflatieschok.
Als dit QE veroorzaakt, zal dit naast de rate cuts een extra impuls voor Bitcoin zijn. Sowieso zijn China (aanjagen economie) en Europa (via plannen defensie) al flink liquiditeit aan het toevoegen. Lange termijn zie ik nog steeds hoop voor bitcoin vanuit deze macro ontwikkelingen. Korte termijn is ruk haha.
Een andere mogelijkheid die bovenstaande kan verzachten is dat Trump toch deals weet te sluiten onder de nu opgelegde druk of dat hij zelf (met bovenstaande in achterhoofd) een terugtrekkende beweging maakt (natuurlijk geframed als succes). Maar beide zie ik nu nog niet gebeuren.
PS de kern hierin is de problematische enorme schuldenlast van de USA. De rente kan niet meer hoog zijn, anders ontstaat er een onbeheersbare spiraal, waarbij USA uiteindelijk moet defaulten. Er gaan stemmen op bij de huidige ontwikkelingen die zeggen dat deze spiraal al niet meer te stoppen is.
[ Voor 7% gewijzigd door Magpie op 09-04-2025 12:05 ]

Ik heb net weer een flufje gekocht dus die sats krijgen ze niet meer. Nog wel wat fiat uit de 84k verkoop achter de hand mochten we verder dalen.
Al die tarieven kunnen perfect in een smart contract van ADA toch? Dikke usecase!
En dan betalen met die supersnelle Ripples, het deel dat ziet op de ingevoerde tarieven wordt via de meest gure DEX die beschikbaar is direct omgezet in Trump coin. Trump coin staken, van de APY wordt BTC gekocht voor de reserve.
Hebben ze een keer een kans om met een usecase te komen, hoor je ze weer niet.
[ Voor 5% gewijzigd door BTC100K2021 op 09-04-2025 12:10 ]
Iets waar je weinig over hoort als belegger is de forse stijging van de Amerikaanse 30-jaarsrente en de impact hiervan op de beurs. Heb even een korte gemaakt om het uit te leggen in 3 minuten. Enjoy! pic.twitter.com/0g3RmwLy8B
— Stefan Willems (Beurs/Expat) (@FinanceFilosoof) 9 april 2025
nothing stops this train
Aanvulling daarop: de stijgende yield op de lange termijn rente wordt ook beïnvloed door lagere vraag naar de US bonds (lees: o.a. China die US bonds aan het verkopen is). Impliciet benoemt hij dit ook, die hogere yield die "wordt geëist" zoals deze meneer het stelt wordt in feite afgedwongen door lagere vraag naar de US bonds.
Zeer explosieve cocktail. De MOVE index (VIX voor obligaties) is ook fors gestegen.
[ Voor 13% gewijzigd door BTC100K2021 op 09-04-2025 12:25 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
ja wat ik al schreef, dit is echt linke soep en niet vaak eerder gebeurd (ik kan zelfs niet 1 voorbeeld vinden). Als dit niet iets is van een paar dagen maar over een langere periode kan de boel echt volledig instortenBTC100K2021 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:24:
[...]
Aanvulling daarop: de stijgende yield op de lange termijn rente wordt ook beïnvloed door lagere vraag naar de US bonds (lees: o.a. China die US bonds aan het verkopen is). Impliciet benoemt hij dit ook, die hogere yield die "wordt geëist" zoals deze meneer het stelt wordt in feite afgedwongen door lagere vraag naar de US bonds.
Zeer explosieve cocktail. De MOVE index (VIX voor obligaties) is ook fors gestegen.
[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 09-04-2025 13:14 ]
nothing stops this train
Coldcat schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:05:
New world currency: Bitcoin is ready!
:gifsicle():strip_exif()/f/image/sVO2WgDA0YAn6s89UbwD1b9M.gif?f=user_large)
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Maar hoe zie jij Bitcoin in zo'n situatie? Want hoe graag we allemaal ook willen dat Bitcoin juist op dat moment de beloofde safe haven is, lijkt het voorlopig helaas nog steeds een risk on asset die in zo'n situatie ook gewoon in een afgrond stort.anti elppa schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:08:
ja wat ik al schreef, dit is echt linke soep en niet vaak eerder gebeurd (ik kan zelfs niet 1 voorbeeld vinden). Als dit niet iets is van een paar dagen maar over een langere periode kan de boel echt volledig instorten
Dan zullen er desalniettemin kansen zijn (zoals het geval waarin we door de $73k zakken, dan valt er rond de ~$60k vast wel een mooie relief bounce mee te pakken). Maar verder zou de top van de huidige cycle dan al wel in zijn.
had je anders verwacht dan? China zal nooooooit naar usa luisteren. China krijg je wellicht in beweging als de hele westerse wereld ineens dikke tarieven gaat zetten. Niet 1 landje met 360miljoen inwoners. Stel EU, Canada, Australie etc etc doen mee, dan zullen zeker gaan bewegenKol Nedra schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:14:
ook China lijkt alweer extra tarrifs op Amerikaanse goederen te leggen. this is not good
USA kan gewoon niet zonder china. Denk je dat ze al die kleding en troep en electronica zelf kunnen maken voor die prijs? Al zetten ze er 1000% op, dan nog zou usa het niet goedkoper zelf kunnen maken
[ Voor 17% gewijzigd door anti elppa op 09-04-2025 13:19 ]
yep, 84%Kol Nedra schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:14:
ook China lijkt alweer extra tarrifs op Amerikaanse goederen te leggen. this is not good
Bitcoin is nu nog niet zo volwassen dat landen US bonds inruilen voor BTC. Dat heeft onder aan de streep te maken met vertrouwen bij de beslissers en de gepercipieerde acceptatie onder diegenen die zij vertegenwoordigen. Ook is BTC qua volume nog niet volwassen genoeg, je wil niet dat de prijs van een asset met relatief weinig middelen op korte termijn kan worden gemanipuleerd. Hoeveel is er nodig om BTC in het weekend waar het volume laag ligt met 10% hoger of lager te zetten? Op lange termijn ruis, maar voor dit doel is dat onwenselijk.Guere schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:17:
[...]
Maar hoe zie jij Bitcoin in zo'n situatie? Want hoe graag we allemaal ook willen dat Bitcoin juist op dat moment de beloofde safe haven is, lijkt het voorlopig helaas nog steeds een risk on asset die in zo'n situatie ook gewoon in een afgrond stort.
Dan zullen er desalniettemin kansen zijn (zoals het geval waarin we door de $73k zakken, dan valt er rond de ~$60k vast wel een mooie relief bounce mee te pakken). Maar verder zou de top van de huidige cycle dan al wel in zijn.
Geef het nog een jaar of 5, dan zie ik dat wel gebeuren. Dat BTC stijgt zodra de volatiliteit stijgt.
Daarom zou een enorme BTC reserve van de US ook een 1000IQ move zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door BTC100K2021 op 09-04-2025 13:27 ]
had ik ook verwacht, maar de ontwikkeling is niet best. ik stel hyperinflatie niet uit. tijd om weer te preppenanti elppa schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:18:
[...]
had je anders verwacht dan? China zal nooooooit naar usa luisteren. China krijg je wellicht in beweging als de hele westerse wereld ineens dikke tarieven gaat zetten. Niet 1 landje met 360miljoen inwoners. Stel EU, Canada, Australie etc etc doen mee, dan zullen zeker gaan bewegen
USA kan gewoon niet zonder china. Denk je dat ze al die kleding en troep en electronica zelf kunnen maken voor die prijs? Al zetten ze er 1000% op, dan nog zou usa het niet goedkoper zelf kunnen maken
nothing stops this train
geen idee, dit hebben we nog nooit mee gemaakt. enige wat ik zag was in 2023 met banken in het voorjaar dat je duidelijk zag dat het een safe haven was. En vorige week vrijdag had het er ook wat van weg. Afgezien daarvan is het niet duidelijk. Helaas, want ik geloof er wel in. Maar het kan best van de 1 op de andere dag omslaan.Guere schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:17:
[...]
Maar hoe zie jij Bitcoin in zo'n situatie? Want hoe graag we allemaal ook willen dat Bitcoin juist op dat moment de beloofde safe haven is, lijkt het voorlopig helaas nog steeds een risk on asset die in zo'n situatie ook gewoon in een afgrond stort.
Maar alles wordt goedkoper toch hier? Zonder de uSA als markt met gelijk aanbod en gekrompen vraag.Kol Nedra schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:21:
[...]
had ik ook verwacht, maar de ontwikkeling is niet best. ik stel hyperinflatie niet uit. tijd om weer te preppen
We hadden veel harder rekt kunnen gaan. Dat gebeurd niet. Ik zie het niet als heel negatief eigenlijk.anti elppa schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:22:
[...]
geen idee, dit hebben we nog nooit mee gemaakt. enige wat ik zag was in 2023 met banken in het voorjaar dat je duidelijk zag dat het een safe haven was. En vorige week vrijdag had het er ook wat van weg. Afgezien daarvan is het niet duidelijk. Helaas, want ik geloof er wel in. Maar het kan best van de 1 op de andere dag omslaan.
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!